Kadrovanje, več kot komedija
7. julij 2009 ob 10:23 | Jani Sever |Imenovanje in odstopanje novega direktorja Slovenskih železnic se je spremenilo v popolno farso. A kaj, ko postajamo na prelomljene obljube in nekonsistentne poteze oblasti že tako navajeni, da nas ta težko s čim preseneti.
Na začetku stoji velika zaobljuba o strokovnih imenovanjih. Potem se rodi KAS, inštitucija, ki naj bi predsednika vlade in praktično vso politiko odvezala odgovornosti ob kadrovanjih v pomembne državne službe. Pred tem je bilo sicer nekaj spodrsljajev, a poslej je lahko kadrovanje strokovno in politično spodobno. No, Slovenske železnice so še ena od izjem. Nič posebnega torej, bi lahko rekli, če ne bi že ob imenovanju Matica Tasiča iz nadzornega sveta protestno odstopil Peter Kraljič (sicer član Foruma 21), ker je nasprotoval postopku izbire novega generalnega direktorja Slovenskih železnic.
In kako je ta postopek potekal? Na ministrstvu za promet so Tasiča izbrali po tem, ko po kakšnem mesecu dni iskanja niso uspeli dobiti drugega kandidata. Potem so o njem glasovali na nadzornem svetu. Ne da bi Tasiča sploh videli ali da bi si Tasič ogledal železnice, kaj šele, da bi jim povedal, kaj misli narediti. Proti so glasovali predstavniki zaposlenih. Vendar je nadzorni svet kljub temu s Tasičem podpisal pogodbo, tako rekoč na slepo. Ob popolni ignoranci tudi najbolj ohlapnih standardov imenovanj direktorjev velikih sistemov, so od Tasiča zahtevali le, da odstopi kot župan Prevalj.
In tu se je zapletlo. Tasič enostavno ni hotel odstopiti. Na županovanje je očitno zelo navezan. Hkrati pa je, kot kaže, prepričan, da bi lahko obe funkciji hkrati opravljal več kot izvrstno. Ampak za vlado, ki je kršila vsa, tudi lastna pravila ob njegovem imenovanju, je bilo to preveč. V igro se je vmešal celo predsednik vlade in povedal, da gre za tako pomembno mesto, da to zahteva celega človeka. Tako danes čakamo na izjavo, v kateri naj bi Matic Tasič povedal, da po dobrih treh mesecih odstopa kot generalni direktor Slovenskih Železnic. Kar je rekord. Kljub temu, da je bilo v zadnjih letih direktorjev precej.
Skoraj vsi direktorji v zadnjem desetletju so bili ujetniki sindikata, ki je tesno povezan s stranko SDS (podobno kot varnost na Slovenskih železnicah). Ves ta čas imajo železnice hude težave. Z izjemo enega samega obdobja. Septembra 2002 je bil za direktorja imenovan Blaž Miklavčič, ki je imel načrt kako finančno in kadrovsko reorganizirati podjetje. Dobre rezultate so v njegovem mandatu dosegli s povečanjem tovornega prometa, manjšimi stroški dela in tisoč manj zaposlenimi. Železnicam je uspelo vsaj nakazati smer rešitve. A potem ga je nova vlada po hitrem postopku odstavila.
In je šlo spet vse navzdol. Sindikat je bil zadovoljen. To pa je bilo tudi vse. Danes se zgodba, sicer v nekem povsem drugem kontekstu, ponavlja. Matic Tasič je namreč, ne glede na to, kaj je medtem počel kot župan v Prevaljah, začel na železnici resno delati. Poznavalci pravijo, da je je začel vleči prve prave poteze. Zdaj bo tega, vsaj za nekaj časa, očitno konec. Politika bo ustavila začeto delo in se znova lotila kadrovanja. Ne glede na posledice. Glavno besedo naj bi celo prevzel eden od članov nadzornega sveta, ki je tako genialno imenoval danes odstavljenega direktorja.
Tudi nadzorni svet, ki je v Tasičevem primeru eklatantno kršil poslovna pravila, bo še naprej opravljal svoje delo. O njegovi odgovornosti ne govori nihče. Prometni minister je pred časom celo izjavi: “Če bo treba iskati novega generalnega direktorja, pričakujemo, da bo nadzorni svet, skladno z novimi usmeritvami vlade, poiskal generalnega direktorja prek javnega razpisa”. Kot da bi javni razpis zagotavljal, da bodo našli pravega človeka. Še prej bo seveda nastopilo obdobje vedejevstva, ki ne bo peljalo nikamor. In to kljub temu, da je bil glavni razlog za sporno Tasičevo imenovanje, ki ga je navajal nadzorni svet, da se mudi.
Najbolj tragično v vsej zgodbi je, da se zdi, da je Tasič pravi človek na pravem mestu. Prav njegovo vztrajanje, kljub vladnim zahtevam naj odstopi kot župan, ga namreč kaže kot človeka, ki se je sposoben upreti pritiskom. Za to, da je bil imenovan na tako sporen način, sam itak ni kriv. Tisti, ki so vse skupaj zakuhali, pa bodo še naprej nadzorovali in kadrovali.
Jani Sever
7. julij, 2009 ob 10:34
Ah kdo bi pa hotel voditi “fermo”, ki tone že 20 let in najbrž bo še tonila ne glede na to kaj katerikoli direktor stori ali nestori, sem pa prepričan, da se bodo kar tepli za vodilna mesta, ko bo država začela namenjati milijarde za obnovo in posodobitev slo. železnic!!!!!!!!
7. julij, 2009 ob 11:10
Važno,da je upravičen do 22.000 EUR odpravnine!!!!
7. julij, 2009 ob 11:56
Kakšna odpravnina neki, Rob?! Za tri mesce dela? Kje si pa to snel?
Jani, praviš, da se je Tasič izkazal za pravega človeka na pravem mestu, ker da se ne pusti izsiljevati. Mogoče res, ampak samo kar zadeva močne železničarske sdsovske sindikate, ki jim doslej nihče še ni uspel stopiti v korak.
Menim nasprotno: da Tasič na nek način izsiljuje vlado in dokaj nečimrnih razlogov, rad je “prvi na selu a ne i poslednji u gradu!” Tako rekoč nepogrešljiv?”!?
S cincanjem bi/ne bi bil prevaljski župan, dal ali ne bi dal ostavko(kakšne so njegovi osebni interesi v vlogi župana, ni pojanil) je dobesedno zezal javnost (in javno) poniževaltiste, ki so ga izbrali in mu zaupali tako pomembno in odgovorno podjetje, kot je reševanje proslulih železnic. Svojim lokalcem je s tako signaliziral, naj “ga ne odstopijo”
7. julij, 2009 ob 11:57
naj še kakšnega berdajsa odstavijo….
7. julij, 2009 ob 12:25
Najboljš da Barozo uleti :)
7. julij, 2009 ob 13:54
neki sosed Ivo je menda fraj, sposoben poba :P
7. julij, 2009 ob 14:30
ja Jani,prpelte Miklavčiča nazaj,če je tako dober
7. julij, 2009 ob 14:46
jah na rtv slo piše, da mu pripada odpravnina!
najbrž jo bo zahteval….:)
7. julij, 2009 ob 15:27
pero :))
7. julij, 2009 ob 16:07
Vlačuga bo potegnil dve črtici pecilnega in udaril dva akorda…
7. julij, 2009 ob 20:26
Dokler bo na železnici stranka preko sindikata imela glavno besedo je prav vseeno kdo je direktor. Še najbolje je, da se uradno imenuje Darko Njavro, saj preko razpisa nima možnosti.
7. julij, 2009 ob 21:56
Lep nick :-))
8. julij, 2009 ob 1:41
A Križanič daje zato tako nore predloge, ker ne ve kako bi odstopil?
8. julij, 2009 ob 2:20
Al pa manever za rimske kredite.
8. julij, 2009 ob 8:42
Jaz se javim za samo 10.000 bruto. Obljubim, da ne bom odstopil vsaj leto in pol. Glede rezultatov me ne skrbi, ker karkoli narediš, je bolje, kot je bilo do sedaj.
S temi kadrovanji se vlada smeši in hkrati kaže, da je predvolilno govoričenje bilo le predvolilno govoričenje.
2. julij, 2023 ob 15:21
When I originally commented I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox
and now whenever a comment is added I get 4 emails with the exact same
comment. There has to be a way you are able to
remove me from that service? Thanks!
14. avgust, 2023 ob 4:44
I will right away seize your rss as I can’t in finding your email subscription hyperlink or e-newsletter service.
Do you’ve any? Kindly let me understand in order that I could subscribe.
Thanks.
17. avgust, 2023 ob 23:20
Wonderful blog! Do you have any helpful hints for aspiring writers?
I’m hoping to start my own site soon but I’m a little lost on everything.
Would you advise starting with a free platform like Wordpress or go
for a paid option? There are so many options out there that I’m
completely overwhelmed .. Any tips? Appreciate it!
18. avgust, 2023 ob 2:36
At this moment I am going to do my breakfast, once having my breakfast coming yet again to read
more news.
18. avgust, 2023 ob 3:23
Hi there it’s me, I am also visiting this web page regularly, this web site is in fact pleasant and
the users are actually sharing pleasant thoughts.
15. september, 2023 ob 17:58
Hey there this is somewhat of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if
you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted to
get advice from someone with experience. Any help would be enormously
appreciated!