Vinjetno partnerstvo
2. junij 2009 ob 11:16 | Jani Sever |SDS je ponovno postala pobudnica nekakšnega partnerstva med vlado in opozicijo. Hkrati pa se bo danes odločala, ali naj predlaga referendum zaradi nove vinjetne ureditve. Janez Janša pravi, da se mu zdi cena letne vinjete previsoka.
Vinjete so kul. In to za veliko večino uporabnikov avtocest. Zasluge za to, da jih je Slovenija uvedla, ima SDS. To je jasno vsem in le redki so doslej protestirali proti temu načinu cestninjenja. Edini ugovor, ki je seveda še kako tehten, je bil, da tako država ne bo uspela financirati izgradnje avtocest. Ugovor, ki je bil ves čas v zraku in zaradi katerega je bilo že od uvedbe vinjet jasno, da bo potrebno sistem, kakršen je bil sprejet, kmalu popravljati. Potem je prišlo še negodovanje iz Bruslja in blokade evro sredstev. Takrat je moralo prav vsem postati očitno, da vinjetni sistem prejšnje vlade ne bo zdržal.
Nova vlada bi ga pravzaprav morala popraviti takoj, ko je prevzela oblast. Brez odlašanja. Ljudje so bili do problematike razumevajoči, konec koncev se je bolj intenzivnim uporabnikom cest cena prevoza znižala za nekajkrat. Namesto tega je vlada čakala in iskala primerne odgovore. Teh pravzaprav še danes nima. Kajti tudi zadnji predlog ne zagotavlja, da bodo zaradi njega odblokirana evro sredstva za gradnjo cest. Tako pač je vinjetni sistem je v Evropi precej nezaželen in treba ga je naravnati tako, da je sprejemljiv. Zgledov je dovolj. Konec koncev so imeli v Avstriji ob usklajevanju vinjetnega sistema z željami Evrope podobne težave kot jih ima sedaj Slovenija.
No, vlada je končno vendarle spravila skupaj predlog cestninjenja. A to ni prineslo nikakršnega olajšanja, nasprotno, po pričakovanjih se je vse skupaj takoj zapletlo. SDS je pozabila na realne težave, ki jih je sprožila uvedba vinjet. Pozabila je, da je bilo vsem ves čas razumljivo, da so vinjete predvolilna poteza, ki pa ima dobre nastavke in da bo uvedeni sistem enostavno treba nekoliko prilagoditi. Pozabila je tudi, da je sama govorila o tem, da bo najverjetneje potrebno v prihodnje uvesti vinjete tudi za krajša obdobja. In pozabila je, kot je videti, tudi na to, da je vinjete uvedla, ob izrecni zavezi, da gre samo za začasni ukrep.
Ko je prometni minister torej končno sestavil nekakšen novi vinjetni sistem, je SDS zagrozila z referendumom. Razlog je menda enostaven. Cena letne vinjete je previsoka. Spomnimo, letna vinjeta naj bi poslej stala 95 evrov, doslej pa smo zanjo plačali samo 55 evrov. Razlika je res občutna, a hkrati naj bi dobili še mesečne vinjete za 35 evrov in tedenske za 15 evrov. Sistem bo torej precej spremenjen. Kljub visoki ceni letne vinjete, pa bo menda letno zbranih kar za 20 milijonov evrov manj denarja. Te namerava vlada pokriti z zvišanjem cestnin za tovorni promet.
Povsem očitno je torej, da vinjetni sistem, ki ne bi bil diskriminatoren, enostavno ne more biti enako dobičkonosen. A to je bilo nenazadnje jasno ves čas. Tudi SDS je to dobro vedela, drugače se ne bi odločila za sistem, kakršnega je uvedla. Vendar to SDS prav nič ne skrbi. Tako kot je ne skrbi, da je zaradi diskriminatornosti vinjetnega sistema ogroženih za kakih 160 milijonov evrov evropskega sofinanciranja gradnje slovenskih avtocest. Ja, tako je to. SDS je res ljudska stranka. Če se ji cena vinjete zdi nekoliko previsoka, pač predlaga referendum. Ali o tem vsaj zelo resno razmišlja.
Ob tem je Janša ponovno sprožil pobudo za Partnerstvo za razvoj 2+10. Evropske volitve so pred vrati in pred volitvami je potrebno delovati spravno. Vsaj na deklarativni ravni. In kaj lahko o partnerstvu pove Vinjetna zgodba? Predvolilno darilo SDS je bilo res dobra politična poteza. Ljudje so bili zadovoljni, čeprav so vedeli, da bodo morali zanj nekoč plačati. Kakšna priložnost za partnerstvo! Vključno s kritiko vladnega pristopa. A namesto, da bi SDS kolikor toliko konstruktivno delovala pri dokončanju projekta, ki ga je sama začela, se spreneveda, da je z vinjetami itak vse v najlepšem redu.
Jani Sever
P.S.
Kdaj za vraga bodo končno podrli cestninske postaje?
2. junij, 2009 ob 11:30
PS
za odstranitev vseh cetninskih postaj je predvidenih cca 60 al kolk mio evrov!!
Hm, koliko je stala šele njihova postavitev 4 milijarde?
2. junij, 2009 ob 11:48
Bencin gor, vinjete gor, najboljše da še cestnino ob registraciji dvignejo!
2. junij, 2009 ob 12:00
Vlačiča sem enkrat, mislim da na Vest.si, slišal razlagati, da podrtje cestninskih ni enostavna naloga, ker se cesta z vsake strani cestninske spušča, zaradi lažjega pospeševanja, kar posledično pomeni, da če bi enostavno podrli cestninske, bi dobili “rukerje”. bla bla bla
Po moje ostajajo “za svaki slučaj”.
2. junij, 2009 ob 12:01
Bližajo se volitve. Pravzaprav so že pred vrati. Severni po stari navadi piše svoje “nepristranske” in “objektivne” komentarje. Naj spomnim na nekaj naslovov iz prejšnje predvolilne tekme:
Patria podkupila Janeza Janšo?
Finsko darilo
Kdo bo tožil Fince?
Vrnitev v preteklost
Kdo je ustavil preiskavo?
YLE poroča
J.J. na Finskem
Patria odmeva
Tole je bilo samo lanskega septembra …
P.S. A smo na vesti že kaj prebrali o Ultra Zaresu?
2. junij, 2009 ob 12:14
Doglavniku Vlačiću bi bilo potrebno povedati,da se v studiju sedi kulturno z zapetim reklcem…
Kučni odgoj 0
2. junij, 2009 ob 12:15
JJ je človek, ki si brez pomisleka prilasti zasluge drugih in jim vehementno pripiše svoje napake. Pri določenem tipu butalcev to sicer še vedno”vžge”, toda vse več je slovencev, ki so ga že spregledali. Rezultati se kažejo na volitvah in upam da se bodo tudi na teh, če ne drugače pa z udeležbo.
2. junij, 2009 ob 12:51
butalec pravi:
2. junij, 2009 ob 12:15
JJ je človek, ki si brez pomisleka prilasti zasluge drugih in jim vehementno pripiše svoje napake. Pri določenem tipu butalcev to sicer še vedno”vžge”, toda vse več je slovencev, ki so ga že spregledali. Rezultati se kažejo na volitvah in upam da se bodo tudi na teh, če ne drugače pa z udeležbo.
haha,a tisti ki ne pridejo bodo avtomatično proti njemu?
PS: pol je proti Turku glasovalo 100-(65*55%) :)
2. junij, 2009 ob 13:27
jah jansa pac deluje po principu kdor ni z nami je proti nam. in glede na to, da tisti, ki ne volijo zanj, definitivno niso z njim, so proti njemu. to pravilo pa ne velja za recimo turka ali druge
2. junij, 2009 ob 17:49
@franček:
In kaj je za slisati? Banka je podatke razkrila in se je izkazalo, da so bila mediska natovcevanja… Razn ce mi kdo razlozi nasprotno. Krediti niso zavarovani z delnicami ampak nepremicninami, niso za menezerski prevzem in vsota ne drzi. Ce pa je narobe imeti kredit potem pa sem tudi jaz tajkun, ker imam kredit za hiso zavarovan z njo…
2. junij, 2009 ob 18:08
Nizozemsko partnerstvo ;)
2. junij, 2009 ob 18:41
@franček: zamenjuješ vzroke in posledice. Ne izbira in ne piše Jani takšnih “objektivnih in nepristranskih” komentarjev zaradi volitev, ampak Janša z SDS zaradi volitev počne to, kar Jani objektivno komentira. Štrene Janševih manipulacij se že tako mešajo in vozlajo, da se bo kmalu čisto zapletel vanje.
2. junij, 2009 ob 20:04
Dajmo se nekaj zmenit! Vsak dan prebirati “Jani bumbar!”, pa Severjeva “objektivnost”…
Sever piše, kakor pač piše in, najbrž, misli. In, če mislite, da nima prav, povejte… tule in tule, zato in zato!… Ne pa pljuvati po njem, ker ste pač zaljubljeni “v lik, delo in uspehe” prejšnje politične vladne opcije, posebej ker sam menim, da ima, z bivšim prvim ministrom na čelu, dobršen del zaslug za slabo stanje in krizo v “prvi republiki”! Da me ne boste napak razumeli, tudi sedanji “prvi minister” se mi zdi druga plat kovanca “en Janša”.
Navsezadnje… so še drugi forumi, kjer boste lahko še bolj ekstremni. Kaka strankarska spletna stran vam bo z veseljem pritrjevala, če vam le curek ne bo odnašalo preveč v sredino, ali, bog ne daj, celo v levo.
Proti vetru… ne znese, vsaj hlače imaš mokre.
2. junij, 2009 ob 20:23
Oh ne se sekirat. Itak ljudje ki hocejo preberejo, tisti ki nocejo pa ne. Tisti ki pa potem tulijo o objektivnosti pa imajo svoje motive za marsikoga pa je to celo “sluzbena” obveznost.
3. junij, 2009 ob 7:55
Najbolj žalostno pri vsem je to, da se na Štajerskem zamika izgradnja (dokončanje) prepotrebne ceste Šentilj-hrvaška meja. pa kaj komu mar!!! Ko se iz Splita po avtocesti pripelješ na mejo in te pozdravi megalomanski kompleks carine in plava zastava z zvezdicami in ko kmalu za tem zapelješ na kolovoz takrat veš, aha zdaj sem pa v EU. Spet bo vroče poletje na naših ekstremno dobro zgrajenih avtocestah in kolovozih.
3. junij, 2009 ob 9:58
Kar se pripisa tiče, Jani, predlagam, malo v zabavo in kratek čas delavcem na cesti ter na cestninskih postajah, ki uspešno ovirajo pretočnoast prometa, in njihovim šefom vse do bele Ljubljane spodbudo pri iskanju konstruktivnih, funkcionalnih in manj uradovalnih zamisli, hupanje ob vsaki priložnosti. Kaznujemo neumne argumente in zgrešena izhodišča za upravljanje z infrastrukturo.
… verjetno nisem edini opazil, da famozno hrapanje v predorih za 1 mio Eur, če odmislimo vse tiste dele, ki se jih mašina itak ni uspela dotakniti, tj. čez jaške in nekajmetrske neravnine, ni rešilo problema, vsaj ne na dolgi rok(?!), saj se že poznajo kolesnice. Je že minilo eno leto od posega? Je to po sprejetih standardih države že dolgi rok?
Za vajo si ogledat dokument Lidije Hren o gradnji AC in tistega o Monsantu, ki v enem delu omenja fenomen vrtljivih vrat.
3. junij, 2009 ob 10:13
Glede botastih komentarjev: obstajajo butasti pisci, ki pišejo butaste komentarje. Še bolj pa so butasti tisti, ki take komentarje berejo.
3. junij, 2009 ob 10:33
po čem se “dežurni” pizdulerji sekirate??