Saturday 18. May 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 

3D Mrtvaški ples

13. september 2007 ob 19:39 | Katja Lenart |

V Hrastoveljski cerkvici Svete Trojice se te dni odvija poseben projekt - slovenski in italijanski raziskovalci namreč tam s pomočjo najsodobnejše laserske tehnologije preučujejo stanje stenskih poslikav. Tehnika lasersko vzbujene fluorescence, ki jo razvijajo raziskovalci Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo, Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije, Morane RTD in italijanske Agencije za nove tehnologije, energijo in okolje, ponuja možnosti neporušene identifikacije škodljivih materialov.

Sicer pa so fiziki in inženirji iz agencije ENEA s seboj prinesli tudi drug, povsem nov sistem, ki omogoča tridimenzionalno oslikavo (skeniranje). Iz spremembe barve in iz deformacij stenske poslikave bodo čez nekaj let lahko opredelili neobstojna področja fresk, hkrati pa oslikava omogoča tudi izgradnjo virtualnega muzeja, ki bo cerkvico v Hrastovljah (pomemben kulturni in zgodovinski objekt) kmalu uporabnikom svetovnega spleta.

Dr. Matija Strlič iz Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo univerze v Ljubljani je z italijanskim kolegom dr. Francescom Colaom iz agencije ENEA takole predstavil tehniko lasersko vzbujene fluorescence:

“In na ta način lahko identificiramo pigment v vsaki posamezni točki”.

Še povzetek besed, ki jih je v videu izrekel dr. Colao:
Gre za sistem, ki so ga s kolegi razvijali zadnjih sedem let. Ta s pomočjo zadnjih tehnoloških naprav in instrumentov restavratorjem pomaga pri diagnosticiranju umetniških poslikav. Prvi vtisi ljudi, ki bodo lahko ta sistem uporabljali so bili po besedah sogovornika pozitivni. Navdušeni so nad uporabnostjo in zmožnostjo sistema, dr. Colao pa tudi upa, da bodo omenjeni potencialni uporabniki odprti za tehnologijo, ki jim jo ponujajo s sodelavci. Dodaja, da je zdaj pravi čas za to.

Dr. Jana Kolar pa je v družbi dr. Massimiliana Guarnerija predstavila postopek tridimenzionalne oslikave cerkve:

“Tko, da dejansko bomo tudi prvi, ki bomo imeli barvne 3D skene dostopne prek mreže.”

Dr. Guarneri je povedal, da je vesel, da so prišli ravno v cerkvico v Hrastovljah, saj zelo primerna za njihove instrumente. Kolegi so mu povedali, da je v cerkvi veliko barv, zato je za tovrstno oslikavo zelo uporabna.

Če ste lastnik 3D očal, jih lahko preizkusite že v zgornjem videu, sicer pa bo virtualna cerkev Svete Trojice menda kmalu tudi na spletu. In obljubljamo, da vas bomo o tem tudi obveščali.

Katja Lenart

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 8 x komentirano
  1. marjeto pravi:

    interesantno !
    grem si omislit očala !
    a bo sploh še kdo v cerkev hodu ?

  2. Robert L. Tuva pravi:

    > a bo sploh še kdo v cerkev hodu ?

    Restavratorji. :P Google Earth, Sky in druga virtualna vesolja!

  3. Romario pravi:

    Je pa fest tale dohtarca.

  4. Robert pravi:

    Tole je prostorski skener z možnostjo beleženja svetlobnih vrednosti površine. Super, da se tudi v Sloveniji končno malo več posveča pozornosti modernim načinom beleženja prostora. Huda tehnologija, ni pa tako zelo unikatna kakor nam jo želi prodati brhka dottoresa kemije.

  5. Jana pravi:

    Običajen postopek za ustvarjanje 3D oslikav doslej je bil, da so 2D skenom dodali barvne informacije, posnete z digitalno kamero. Sistem, kjer s pomočjo treh barvnih laserjev določimo točkam barvo (RGB vrednosti), se je pojavil v zadnjih mesecih, ko so objavili 3D barvne oslikave muzejskih predmetov. Oslikave v Hrastovljah so torej ene prvih na svetu, po naši vednosti pa se ni še nihče lotil snemanja »na terenu« in v obsegu, kot smo si ga zamislili v Hrastovljah.
    Ali se je v Hrastovljah »pisala zgodovina« bo seveda odvisno tudi od tega, kaj bomo z zajetimi podatki naredili. Želeli bi omogočiti sprehod skozi cerkev in morda interaktivno izobraževalno aplikacijo.
    Kar pa se tiče skrbi, da si nihče več ne bo ogledal izvirnika- večja dostopnost do informacij o umetniških delih ali dediščini je skoraj vedno povezana z večjim obiskom, saj virtualna podoba še ne more nadomestiti izvirnika. Skozi Louvre nas posebna signalizacija po najkrajši poti vodi do Mona Lise, kljub temu, da so njene reprodukcije med najbolj razširjenimi na svetu.

  6. Jana pravi:

    No ja, ta teden mi bolezen res nekoliko preveč mrači um. 3D ČB skenom (in ne 2D, kot se mi je po pomoti zapisalo) so dodali barvne informacije.

  7. Robert L. Tuva pravi:

    Jana, in obisk Louvra ter ogled Mone Lise je še povečal Dan Brown s svojo Šifro. (Končuje novo knjigo, Salomonov ključ; zanima me, kaj bo populariziral tokrat.) Mora biti res, da je večja dostopnost do informacij o eni stvari boljša zanjo. Pomislim na film: na spletu so nelegalne kopije in legalni reklamni material v obliki napovednikov in odlomkov, pa se to ne pozna negativno na prodaji nosilcev in obisku kina; mislim, da te številke rastejo. Pa Kvarkadabrina knjiga “Zakaj je nebo modro?” A ni cela na spletu. Vseeno je luštno zaživela kot knjiga, imela ponatise. (Delna šala: kaže, da je napaka pri drugemu naslovu, “Kvarkadabra gre v kino”, prav tu; ni zrasla na spletu.)

  8. makjkiklgafsd pravi:

    ha !

Komentiraj