Komentar - Damjan

13. junij 2007 ob 14:00 | Vest |

Slovenski film nikoli ni bil sistemsko urejen, danes pa je njegova kriza dosega najnižjo točko, pravzaprav dno. Po slovenskem filmu se je sicer vedno pljuvalo in pljuva se tudi danes. Na film se, tako kot na fuzbal v Sloveniji spoznajo vsi. In po defaultu je slovenski film brez veze, približno v istem kurcu kot fuzbal. To največkrat govorijo tisti, ki naših filmov sploh ne gledajo. Vse mednarodne nagrade, prestižne projekcije in najpomembnejši svetovni festivali očitno pri nas ne pomenijo nič, prej obratno, še bolj podžgejo frustracije. Mednarodni uspeh ti pri nas prej oteži kot olajša pot do novega filma. Filmarji smo ujetniki nenehnih eksperimentov politike, ki se vsakič čuti poklicano, da nas uči, kako se delajo filmi. Izgleda, da vsi, pa naj si bojo levi ali desni prihajajo iz kumrovške šole, kjer so jih po leninovsko učili, da je film najpomembnejša umetnost in da si jo je potrebno podrediti. Vsaka sanacija nas potisne samo še v večjo krizo. Ker imam vsega dovolj, ker po dveh propadlih mednarodnih koprodukcijah in po štirih letih čakanja ne mislim več čakati na miloščino, ker je bilo tega poniževanja, zavajanja in laži preveč, sem se odločil posneti film brez enega samega evra proračunskega denarja. Gre za pravi garažni film z naslovom »Za vedno« in je protest in hkrati metafora stanja stvari, narejen je iz besa in obupa. Posnel sem ga v slabših pogojih, kot vladajo v kakšni nerazviti afriški kinematografiji. Za tako stanje pa je odgovoren zgolj in samo minister za kulturo Vasko Simoniti. »Za vedno« zato posvečam njemu, brez njega tega filma ne bilo bilo. Da v njem govorim o psihičnem nasilju - pa je čisto naključje.

Damjan Kozole

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 7 x komentirano
  1. natasa pravi:

    Se strinjam, Damjan. Vsi pametni, dobra primerjava, v isti lonc s filmi in nogometom bi sama dala se ZDA. Vsi vse vejo, za naprej in nazaj. Mislim, da imamo odlicne filmarje, pa je clovek res bolj cenjen v tujini kot doma, kjer skromnost in povprecje zgleda vec stejeta…

  2. jean-jacques beauregard pravi:

    Sem ti zadnjic mislil povedat, pa se je zgubilo. Saj to, da Petkovic snema v Parizu brez denarja je se kar normalno, ampak da dela Kozole isto v Ljubljani, Cvitkovic pa se pripravlja posnet film na mobilni telefon, ker pac ne gre drugace, to je pa kolaps nacionalne kinematografije.

  3. ł pravi:

    Drugič angažirajte še tistega Damjana, ki se tako piše, bo končno kaj pametnega na tem portalu.

  4. Sekira pravi:

    Slovenski film je zanič. Ne ga prosim primerjat z nogometom, ker je nogomet bil na vrhuncu in je trenutno le v krizi. Slovenski film je pa vseskozi v krizi. Razen OUTSIDERJa Andreja Košaka slovenski filmarji nove generacije še niso spesnili normalnega in gledljivega filma. Pa ni problem denar, problem so ideje in scenariji. Ko bo scenaristika zaštartala, potem se bo lahko začel razvijat film! Do takrat pa naj se filmarji kalijo tako kot se, z Našo malo kliniko, Hotelom poldruga zvezdica, Vrtičkarji in takšnimi nadaljevankami, ki so namenjene smehu, ampak človek zraven joka!

  5. opica pravi:

    Meni tudi Outsider ni všeč.

  6. Pero pravi:

    Kozole, človek za vse režime, je pa res pravi, da se oglaša…

  7. Penelope pravi:

    Košaku je potrebno dati film, on se je izkazal po mojem z Outsidserjem, pa mogoče tudi Jan Cvitkovič si zasluži proračunska sredstva, ker ima smisel za filme; Reminghton, Stereotip in Rezervni deli mi pa niso bili preveč všeč. Pač …

Komentiraj