Minimalni disko maksimalnih razsežnosti
20. junij 2009 ob 9:26 | Denis H. |Minimal techno, micro house, tech house, ali nekaj čisto drugega, kdo danes še zna ločiti zvrsti v elektronski plesni glasbi? Le ta se je iz popolnega podzemlja skrivoma a dokaj hitro zarinila v popularne vode in kraljuje tako v klubih kot na velikih prizoriščih širom sveta.
Samo zasnovo zvrsti minimala se pripisuje producentoma Danielu Bellu in Robertu Hoodu, nekje v pričetku devetdesetih let. Avtorja sta detroitski tehno slekla vseh dodatkov in zasnovala glasbo, ki je za nekatere pomenila izgubo ˝duše˝. Njena klinično čista zasnova postane avtomatizem ritma z masovnim ponavljanjem in soničnimi vložki. Funk, ki je do takrat kraljeval je samo še spomin, melodija je razrezana samo še v zaznavo.
Širjenje zvrsti pomeni vedno večje število producentov in izvajalcev te glasbe, ki ni več tako čista in osnovna, temveč se sprehaja med zvrstmi in podzvrstmi in postane veliko bolj generična.
Zato se producenti, kot je Tobias Lützenkirchen, odločajo za vračanje k funky ritmom in močni bas liniji, ki je ustvarjena samo za to, da premakne ude obiskovalcev.
Tobias se tako giba med eksperimentalnim tehnom, funk obarvanim mikro housom in na čase celo popom ter išče točko, ki bo v določenem trenutku zvenela tavno prav. S svojim prvencem Mission to Future se na površje pojavi šele v letu 2005 na dogodku Nature One. Pa vendar se njegova pot navzgor prične po letu 2007 in se od takrat pojavlja na vseh večjih prireditvah po celem svetu in se je že močno zasidral v svetu elektronske glasbe. Naslednje leto pa skupaj z Johnom Acquavivo naredita singl Zombie, ki postane najbolj prodajana pesem preko spletne prodajalne Beatport.
Njegova dosedanja pote je razmeroma kratka, pa vendar ga najdemo v sodelovanju z mnogimi večjimi imeni. Tako ga zasledimo v projektu LützenCraft, kjer združuje moči s Tomcraftom, v Tabuli Razi z Marcom Romboyem, s Platformo B pa promovira münchenske mlade upe.
Tobias se v Slovenijo vrača na največji Slovenski dogodek DiscoNautico, ki se bo odvijala 10. in 11. julija v Kopru, kjer bo letos na devetih prizoriščih nastopilo več kot 70 različnih izvajalcev elektronske glasbe.
Lanskoletni vrhunec dogodka je minil v znamenju čikaškega housa, ki je pomenil piko na i celotne ekspedicije tudi naše ekipe, ki je v ta namen posnela tudi tribute ustvarjalcem tega fenomena.
Kljub temu, da bi si mogoče želel ponovitve nepozabnega čistega dušnega housa na velikem odru, ki se je izredno zlival s samo lokacijo, se bomo tudi letos odpravili preveriti, kdo so tisti, ki jim elektronska glasba prinaša zadovoljstvo na tak ali drugačen način, ter kje so meje in smernice sodobne elektronske glasbe. Lützenkirchen je tu le del izbora, kjer bo tudi v prihodnje potrebno gledati pod prste izvajalcev, ki bodo zaznamovali nek čas, s katerim se očitno istovetijo množice, pa čeprav se ta zvrst vedno bolj oddaljuje od nekega čustvenega dela in prehaja v popolnoma inteligentno manipuliranje z množico skozi zvok in energijo…
Več o sami prireditvi si lahko ogledate na spletni strani organizatorja…
Lutzenkirchen - Paperboy (D-Nox and Beckers Remix)
Vir: Youtube, avtor: frits3000
Lützenkirchen - Ilyushinn
Vir: Youtube, avtor: ElectroVocal
Lützenkirchen - Knight Moves
Vir:Youtube, avtor: derminimalebeat
Lutzenkirchen - All That Jazz (Popof Remix)
Vir:Youtube, avtor: panata86
Denis H.