Hibridna mašina
17. junij 2009 ob 15:27 | Zlatko Širol |Ljubljana je bogatejša za nov testni hibridni avtobus nove generacije Solaris, kateri spada v projekt pod imenom Mobilizacija meščanov za kakovostno bivanje oziroma Civitas Elan. Gre za združeno pobudo petih evropskih mest - Ljubljane, Zagreba, Brna, Porta in belgijskega Genta, finančno pa ga je podprla Evropska komisija. Namen projekta je razvoj trajnostnega, okolju bolj prijaznega in energetsko varčnejšega javnega transportnega sistema. Z vidika uporabnika hibridni avtobusi niso veliko drugačni od zdajšnjih, ki že vozijo po Ljubljani, le tišji so. Očitna razlika je predvsem v ceni, ki znaša približno 450.000 evrov, kar je za 40 do 60 odstotkov več od navadnega dizelskega avtobusa tipa Euro 5, ki stane 320.000 evrov. Če bodo rezultati testiranja ugodni jih lahko pričakujemo leta 2011. Avtobus smo testirali včeraj, danes pa je začel redno voziti po ljubljanskih ulicah, in sicer na progi številka ena.
Zlatko Širol
17. junij, 2009 ob 20:44
Lustno, ampak predlagam, da pogledate http://www.e-traction.com/. Avtobus stane priblizno enako, le da je se bolj ucinkovit, saj ima InWheel motorje in je brez menjalnika. Baterije, agregat(po zelji vodik, dizl, biodizel, plin…), elektromotorja… Se na koncnih postajah, ko stoji, se ga da polniti pa je cista zmaga.
http://www.e-traction.com/fuel_consumption_calculator.htm
17. junij, 2009 ob 23:23
@lucko
Ne pozabit na trolejbus. Potegneš par kilometrov žic in ni več ne hrupa na praha. Polni se stalno. Sam najbrž je ideja preveč preprosta, da bi bila zanimiva :-)
17. junij, 2009 ob 23:40
Good point…
18. junij, 2009 ob 10:22
Ceprav sedaj ko sem malo prespal idejo vidim problem. Stanovalci ob cesti se bodo bali sevanja žic in bos imel takoj 100 civilnih iniciativ in 1000 tozb…
18. junij, 2009 ob 13:28
Sem se pred dnevi z nekom pogovarjal o sončni elektrarni. Kaj mislite kaj mi je najprej omenil? Sevanje,seveda!
Ljudje so polponoma zmedeni s temi sevanji.
20. junij, 2009 ob 10:41
… naftnim kompanijam na roko, tiib.
Zakaj sončna elektrarna v Savdovi Arabiji ni nikoli zaživela? Zaradi fige v žepu.
Če navežem na Pečjakovo zgodbo z nedobavljenimi karoserijami za njihov elektro gnan avto, pa če pogledam kdo je lastnik izdelovalcev avtomobilov in kako so finančno prepletena lastništva z firmami, ki trgujejo z energenti, potem je primera zelo preprosta: kmet prideluje krompir in je hkrati lastnik tovarne pomfrija.
Potem pa pride nekdo, ki je pomfrija sit in si zmisle, da bo v duhu zdrave konkurence ponudil trgu tenstan krompir. Ker kmetu ni do šale, saj bi njegova firma lahko šla v franže, saj ve, da pomfri nima šans v tekmovanju s tenstanim krompirjem, samo kmet biti pa v visokih krogih tudi ni ravno čislana profesija, zato se odloči, da mu krompirja ne bo prodal, pol naj se pa jebe pa se gre konkurenco, če more.
Tovrstne pobude so na plečih posameznih inovatorjev in navdušencev, ki pa cenovno ne bodo uspeli sestaviti konkurenčen avto, dokler ne bodo zreli pogoji za pravo malo revolucijo … a aj, saj so pogoji že postavljeni … gospodarska kriza je produkcijski krč zaradi potrošniškega krča. Ko bomo sposobni preplet interesov na starih izhodiščih preseči s tem, ko bomo začeli proizvajati tržno zanimiv izdelek, se bo sprostila tudi potrošnja, saj kapital je, le da ga ni primerno trošiti v času, ko je podizobražen in s politiko obremenjen sosed brez službe in te utegne onalepkati z tajkuni in kriminalci, že če si kupiš novo zalivalno napravo na vrtu.
Skrbi me, da je vsa govoranca o krizi kot priložnosti bolj na pamet ponavljanje všečnih parol brez konkretne predstave govornika, kaj bi to v resnici lahko bilo.
Torej, skrb je vsa na strani posameznih inovatorjev in potrošnikov, ki že vejo, da čakati na postavljeno infrastrukturo iz preteklosti ni več oportuno.
20. junij, 2009 ob 10:47
Čas je za ustvarjalnost, brez velikih besed.
24. junij, 2009 ob 22:08
No v SF imajo super postimano to: http://adamahata.files.wordpress.com/2008/10/electirc-bus23.jpg