politika
Protest proti GSO
22. maj 2009 ob 19:35 | Denis Sarkić |Združenje za zdravo Slovenijo je pred poslopjem Državnega zbora pripravilo protest proti zakonu o uvajanju GSO v Sloveniji, ki ga je sprejel DZ. Sprejemu zakona nasprotujejo zlasti zaradi po njihovem mnenju škodljivosti GSO na zdravje ljudi. Kmetijski minister Milan Pogačnik meni, da je sprejem zakona potreben za ureditev vprašanja GSO v Sloveniji.
Denis Sarkić, montaža Zlatko Širol
22. maj, 2009 ob 20:06
Antiprotivni! no, sej nasa vlada bi res lah jajca pokazala (zdj k smo s hrvati trdi) in dala moratorij,tako kot nekateri v evropi. ce lahko francozi, pol lahko tudi mi. . sam pol je treba tud kmetijsko zbornico razhajkat pa uvesti konkretni nadzor. ker trenutno crni trg spila na polno. ampak res na polno. po domače. po domaće.
22. maj, 2009 ob 20:18
Kje dam podpis za protest?
22. maj, 2009 ob 20:30
Tukaj se lahko odda podpis za peticijo:
http://www.itr.si/gso/stop_the_crop
in tukaj
http://www.peticije.org/page.petition.sign.php?id=1625
22. maj, 2009 ob 20:50
ampak res…še ena ameriška pogruntavščina, s kateri bi radi zasvinjali svet…
22. maj, 2009 ob 21:27
Haha, “eno vprašanje, vam ne bo pregrelo glavo?”
Drugače pa zbor lolekov, ki nimajo pojma kaj pravijo znanstveniki, ki se na zadeve spoznajo.
22. maj, 2009 ob 23:23
@eu,
o katerih znanstvenikih govoriš in kaj natančno zagovarjajo? Plizzz, eksplejn.
23. maj, 2009 ob 1:16
Da “Slovenija” hodi na pogajanja o podnebnih spremembah brez lastnega stališča, konec koncev pomeni, da je Pahorjeva vlada brez ustreznega stališča. Da torej neodgovorno zapravlja naš denar.
http://www.dnevnik.si/debate/kolumne/1042268887
23. maj, 2009 ob 1:18
Če kdo pravi, da hodi na pogajanja brez lastnega stališča, nam pove le to, da, kot se reče, krade bogu čas in državi denar. In kdor krade državi denar, zapravlja naš davkoplačevalski denar. Kot davkoplačevalci imamo pravico zahtevati, naj se tako metanje našega denarja v nič neha
23. maj, 2009 ob 5:40
Nisem si mislil, da bom kdaj Jarca podprl za karkoli, ampak glede GSO ima popolnoma prav. Vsa na protestu prisotna združenja in osveščeni posamezniki pa potrebujejo malo organizacije in vodjo, ki bo znal na jasen način predstaviti njihova stališča.
Denis, kdo so ti domnevno kupljeni člani strokovnih svetov? Predlagam, da jih poiščeš in predstaviš njihovo plat zgodbe. Zakaj podpirajo uvedbo GSO v Sloveniji?
23. maj, 2009 ob 10:14
@eu
Na netu je obilo argumentov, ki nasprotujejo pridelavi in uporabi GSO organizmov. Tudi s strani renomiranih genetikov. Zato tudi mene zanima o katerih znanstvenikih govoriš in kaj natančno zagovarjajo?
23. maj, 2009 ob 10:16
Pa prosim ne mi linkati člankov kakšnih zoologov in podobnih “kvazi-strokovnjakov”.
23. maj, 2009 ob 12:19
Are genetically modified plant foods safe to eat?
4.1 Foodstuffs made of genetically modified crops that are currently available (mainly maize, soybean, and oilseed rape) have been judged safe to eat, and the methods used to test them have been deemed appropriate. These conclusions represent the consensus of the scientific evidence surveyed by the International Council for Science (ICSU) and are consistent with the views of the World Health Organization (WHO).
However, the lack of evidence of negative effects does not mean that new genetically modified foods are without risk. The possibility of long-term effects from genetically modified plants cannot be excluded and must be examined on a case-by-case basis. New techniques are being developed to address concerns, such as the possibility of the unintended transfer of antibiotic-resistance genes.
Genetic engineering of plants could also offer some direct and indirect health benefits to consumers, for instance by improving nutritional quality or reducing pesticide use. More…
4.2 Scientists recommend that food safety assessment should take place on a case-by-case basis before genetically modified food is brought to the market. In such assessments, foodstuffs derived from genetically modified plants are compared to their conventional counterparts, which are generally considered safe due to their long history of use. This comparison considers to what extent different foodstuffs can cause harmful effects or allergies and how much nutrients they contain. More…
4.3 Consumers may wish to select foods on the basis of how they are produced, because of religious, environmental, or health concerns. However, merely indicating whether a product is genetically modified or not, without providing any additional information, says nothing about its content nor about possible risks or benefits. International guidelines are being developed for labelling genetically modified foods
http://www.greenfacts.org/en/gmo/
23. maj, 2009 ob 12:21
http://www.csa.com/discoveryguides/gmfood/overview.php
23. maj, 2009 ob 13:27
> Pa prosim ne mi linkati člankov kakšnih zoologov in podobnih “kvazi-strokovnjakov”.
Torej dejstva so jasna: narejeno je bilo precej raziskav in nobena ni pokazala na nikakršno nevarnost. Znanstveni konsenz je, da GSO ne predstavljajo nobene neposredne nevarnosti in s tem se strinjajo tudi slovenski strokovnjaki.
Če gledaš kaj govorijo te loleki na protestu, vidiš da nimajo pojma.. GSO povzroča raka, onesnaženje? Nonsense.
23. maj, 2009 ob 17:34
Če bi kdo gledal kakšen dokumentarec na to temo, bi mu bilo vse jasno. Ne vem, poslanci verjetno živijo v luknjah, ali pa so dobro plačani.
Gre za temeljno vprašanje našega časa, medijskega pompa okoli tega pa manj kot od tega, ali se Janši sveti čelo.
24. maj, 2009 ob 1:07
GSO - to je začetek pekla, ma katera človeška nakaza podpira ta zakon?
Al so vsi čist zmešani, da so si dovolili prodati lastne duše al kaj je narobe s temi osebki, ki ta zakon o prejetju GSO podpirajo?
Na dan z imeni teh prodanih duš!
24. maj, 2009 ob 3:41
Ed, že eno leto se govori, da Monstanto lobira po deželi.
Tu je rezultat.
Kolaboranti so med nami.
Plačani so, da igrajo vlogo poslank in poslancev v Državnem zboru.
24. maj, 2009 ob 6:20
Hm, protestnikov ni zelo veliko. :(
24. maj, 2009 ob 9:46
Da, ni jih veliko na cesti( več razlogov), ampak veliko nas je , ki se zavedamo kaj to pomeni
in te prodane kolaborante bo potrebno vreči ven iz Državnega zbora, torej Denis, prosimo za naslednji inervju s temi osebki, seveda , če se ne bodo skrivali , da jasno in glasno povedo njihovo stališče.,
zakaj so se prodali!
24. maj, 2009 ob 16:44
Ok, zdaj pa naj da kdo kakšen link do >resnega
24. maj, 2009 ob 21:28
Hojla, kakšen resen link..saj že ptiči čivkajo kgo so proizvajalci GSO ( kot na primer zelo zlovešča multinacionalka Monstanto, ki želi uničiti vsa avtohona semena ( V indiji je že delno uspela in tam uničila veliko, veliko kmetov..itd. itd .o tem obstajajo zelo strokovni dokumentarci) To je semena, ki nam jih je narava dala in vsiliti njihova semena, katera se ne bodo mogla, tako kot v naravi , sama proizvajati- temveč bomo vsi odvisni od teh dveh ali treh multinacionalk..itd..poleg tega, tam kjer se ta umetni strup, to je semena GSO posadi, UNIČIJO VSA OSTALA semena in pridelke, to je pravzaprav na kratko povedano zacetek Akopokalipse, poti v pekel, kjer ni več nobene možnosti svododne izbire, kjer hočejo naravo totalno spraviti pod kontrolo liberalnega kapitalizma in jo spremeniti v mašino in odvisnost, kjer bomo morali vsi jesti gensko spremenjeno hrano, za katero je že dokazano, da nima nobebe življenske energije in je strupena( čeprav lepa na izgled), pravzaprav je neke vrste umetna hrana, umetna snov , ki ima samo videz hrane, v resnici pa je strup z lepim izgledom, ki bo počasi razžiral vse naše notranje organe in nato nam bodo dali drugo umetno snov, da nas pozdravi- omami in še tretjo umetno snov, da ne bomo več ničesar ne čutili, ne vedeli itd. idt.pravzaprav se bomo počasi spreminjali v zombije, ki bodo-mo delovali in živeli tako, kot nam bodo te multinacionalke ukazale ali pa bodo -mo bili izbrisani,- delete- KOT V MATRICI!
GSO je največji umazan, skorumpiran posel stoletja par multinacionalk, ki nam hočejo s svojimi patentiranimi semeni prepovedati gojiti to, kar nam je narava podarila in to samo zato, ker hočejo imeti totalen monopol nad proizvodnjo hrane, praktično hočejo zavladati svetu preko kontrole hrane,
to je danes novi način , kako si podrediti svetovno prebivalstvo, to je ena do sedaj- najbolj uničujočih
pogrutavščin liberalnega kapitalizma, ki prihaja iz Amerike, dežele kontrastov, kjer vlada v ekonomskih interesih eno VELIKO ZLO in nič drugega!
Kaj je narobe z našo slovensko vlado, da je sprejela ta uničujoči zakon , kjer se dovoljuje uporaba gensko spremenjenih rastlin?
Ali je Monsanto vse pokupil, ali pa so resnično taki zombiji, da nimajo pojma kaj delajo?
Denar- osebni egoistični interes- pa res igra veliko vlogo pri teh osebkih!
24. maj, 2009 ob 21:28
Popravek: Monsanto
24. maj, 2009 ob 21:31
Monanto frankenštajni
untitled-1 Včeraj sem gledal izjemno oddajo na RTVSlo, ki je prikazovala totalitarizem genske tehnologije in njenega največjega predstavnika, podjetja Monstanto. Prav nenavadno se mi zdi, da je RTVSlo tako pomembno oddajo predvajala šele ob 23,00 zvečer, namesto, da bi jo, tako kot omiljene oddaje o povojnih pobojih, Stalinu in ne vem kakšnih še demonih preteklosti (kdaj, za voljo vesolja, bo že enkrat narejen nov zakon za spremembno RTV-ja??), predvajali v najbolj gledanem času. To kaže, kako malo se zavedamo nevarnosti gensko spremenjene hrane in agresije, ki jo nad celotno družbo izvajajo takšna podjetja.
V oddaji smo lahko videli profil skrajno nemoralnega podjetja, ki obstaja že več kot 100 let in ga pred ekspanzijo in vsiljevanjem svojih gensko spremenjenih organizmov, ne more prav nič ustaviti.
Monsanto je pridelavo hrane spremenil v svoj know-how, saj se zelo dobro zaveda, kakšno neverjetno družbeno moč bo imel tisti, ki jo bo lahko kontroliral. S svojimi laboratorijskimi izdelki so tako ali drugače okužili že velik del Severna in Južne Amerike ter Indije, kjer pospešeno izginjajo vrste avtohtonih rastlin.
Kupec nima nobenih pravic pri izbiri kaj bi jedel, v nekaterih državah pa je celo prepovedano označevanje izdelkov, ki so iz gensko spremenjenih sestavih. Zadnji nestrti oreh jim predstavlja Evropa, čeprav tudi tukaj počasi padajo zidovi. Nekaj časa nazaj jim je evropska komisija dovolila prodajo gensko spremenjene koruze za katero so nekateri neodvisni znanstveniki ugotovili, da povzroča okvaro jeter na poskusnih živalih.
Moč manipulacije Monstanta je neizmerna. Za prodajo svojih vampirskih semen, ki jih predstavljajo kot edino mogočo izbiro, se zgovarjajo na manjšo uporabo pesticidov in čistejšo naravo. Zgodbe kmetov, posnete na terenu, pa kažejo ravno nasprotno in postavljajo njihovo tezo, kako znanstveno neoporečni so njihovi izdelki na ljudi in okolje, na navadno laž. V resnici delajo hujšo škodo okolju, kot jih delamo s pesticidi. Ne vem, kako je sploh mogoče verjeti podjetju, ki je sodelovalo pri izdelavi oranžnega agenta, hudega dioksinskega strupa, ki ga je ameriška vojska, tebi nič, meni nič, “plemenito” posipavala po vietnamskih gozdovih in civilistih, ki še danes trpijo posledice.
Zelo slabe volje sem šel spat. We are doomed!
Še eno moje pisanje o tem:
http://ateistek.wordpress.com/2007/07/12/kapitalisticni-diktatorji/
March 11, 2009 - Posted by ateistek | V razmislek | | 4 Comments
24. maj, 2009 ob 21:45
MONSANTO
http://www.greenpeace.org/international/news/monsanto_movie080307
Monsanto proizvaja 90% genetsko spremenjenih rastlin na svetu, ne zato, da bi povečal pridelavo, temveč zato, da si s patenti zagotovi nadzor nad hrano, pri tem pa je pridelek soje, npr., celo za 7% nižji kot pri običajni soji.
Francozi so naredili film o Monsantu.
Monsanto ga skuša s pravnimi sredstvi prepovedati.
25. maj, 2009 ob 7:48
priporočam v branje:
Francis Fukuyama: konec človeštva
F.William Engdahl:Semena uničenja
katja slovenec 20. maj 2009, 12:55:14
Hvale vreden trud. Ne bodimo naivni !Obljubljajo, da bodo kmetje dobili odškodnino, če se bodo njihovi posevki okužili z genetsko spremenjenimi. Temu gotovo ne bo tako, kajti v drugih državah se je izkazala resnica. Vojska izkušenih odvetnikov (korporacije Monsanto n.pr) doseže ravno nasprotno, da tožijo kmete, da so kradli njihova patentirana semena. Tako uničujejo kmete in nacion. kmetijstva. A tudi ni denarja za poplačilo ogromne škode.
Maruša Šuštar 20. maj 2009, 23:14:23
Kogar kaj bolj detaljno zanima to kriminalno početje v zvezi z GSO naj si pogleda na: http://www.galaksija.com/planeta/genetski_modifikovana_hrana.htm
25. maj, 2009 ob 7:56
V informacijo si bom drznil povzeti dva starejša, a še kako aktualna zapisa samostojnega slovenskega raziskovalca Antona Komata:
______________________________________________
MLADINA, 9. september 2002
farmakologija
Novartisova grožnja
Anton Komat
______________________________________________
Multinacionalka Novartis ni samo farmacevtski velikan, ampak tudi član velike peterice, ki nadzira globalni trg pesticidov in svetovno semenarstvo
Veliko svetovno “kemijsko” peterico poleg Novartisa sestavljajo še Aventis, Monsanto, Astra Zeneca in Du Pont/Pioneer. Velikih pet ne nadzira le farmacevtike, ampak tudi globalni trg pesticidov in svetovno semenarstvo, in to po takšnile top listi v treh sektorjih: Aventis (1. pesticidi, 1. farmacija), Novartis (2. pesticidi, 3. semena, 4. farmacija), Monsanto (3. pesticidi, 2. semena) in Astra Zeneca (4. pesticidi, 5. farmacija). Prodaja strupov in zdravil sta si nenavadno blizu, prav tako semen skupaj z gensko tehnologijo. Tu spet najdemo velikih pet! Tudi pri gentehu jih najdemo skupaj, ko hitijo leta 1998 drug za drugim mrzlično patentirat svoje terminatorske tehnologije samomorilskih semen: Monsanto/US Patent št. 5.723.765/3. marca, Novartis/US Patent št. 5.789.214/4. avgusta, Astra Zeneca/US Patent št. 5.808.034/15. septembra in tudi preostala dva že imata registrirane terminatorske patente.
Globalna dirka za lastnino nad svetovnimi genskimi viri je v polnem teku. Cilj je popoln nadzor nad svetovno prehrano, kajti hrana pomeni strahotno moč. Za doseganje tega cilj pa si morajo korporacije najprej prigrabiti svetovne genske vire, torej semena.
Lovci na semena in genski pirati
Semena so osnova preživetja kmeta, temelj prehranske varnosti tudi tistih, ki svoje zemlje sicer nimajo; “seeds for survival”, semena preživetja, pravijo. In tu se pričnejo vojna, kraja in rop, nekdanji nabiralci in zbiralci starih semen se prelevijo v lovce in roparje, pojavijo se genski pirati, “tajni agenti” korporacij. Novokomponirani James Bond se kot turist lagodno vozika po deželi in budno opazuje okoliško rastje, kot samotni pohodnik preliva znoj po odročnih hribih in daljnih dolinah ali pa kar tako iz firbca postopa po lokalnih tržnicah in se zapleta v klepet z že sicer zelo zgovornimi branjevkami. Med poplavo besed, s katero nagovorjene pljusknejo v neznanega občudovalca in ki seveda hvalijo prav izbrane odlike svoje stare domače sorte, lahko lovec na semena kaj hitro izlušči tudi pomembne genske lastnosti sorte, kot so: posebna odpornost proti mrazu, vročini, vlagi ali suši, proti zasoljenosti, kislosti ali bazičnosti tal, sposobnost odvračanja nekaterih škodljivcev, razvita odpornost proti posameznim nevarnim rastlinskim obolenjem, obstojnost pridelka ob hrambi, skratka vse, kar bi ga utegnilo zanimati. In če ga, potem to tudi kupi, za majhen denar, seveda. Njegov plen pa ni kar tako, vrečka semen lahko vsebuje pravo bogastvo, saj patentirana redka genska lastnost navrže med brati tako nekako 15 milijonov dolarjev. Kasirajo seveda veliki bratje, mali “terenci” pa se zadovoljijo z ustrezno manjšim deležem. Za vsakega agronoma, ki se poda med lovce na semena, pa je tudi ta zadosten motiv za molčečnost in skrbno delo, posebno še, če je bil prej brezposeln. Nič kaj burna in tvegana dejavnost, pa toliko varnejša in donosnejša! Po svetu zbrani semenski material roma v laboratorije korporacij, kjer se začne tisto pravo resno delo. Najenostavneje in najhitreje je neko sorto kar patentirati kot svojo intelektualno lastnino. Če pa bi to sprožilo vik in krik iz dežele te tradicionalne sorte, se uporabljajo klasične metode žlahtnjenja. A te so danes že prepočasne za utrip profita, zato se izbere srednja pot, ki jo ponuja genska tehnologija. Locirati je treba iskano gensko lastnost in jo s serijo elaboriranih postopkov genskega inženiringa prenesti v ciljni organizem. No, potem se vse skupaj končno lahko patentira in ponudi trgu kot zadnji dosežek znanosti. Sedaj pa smo že pri genskem piratstvu, pri kraji naravne dediščine tradicionalnim kulturam in pri medsebojni vojni korporacij za lastnino nad planetarnimi genskimi viri.
Globalna vojna za genske vire
Semena tradicionalnih sort kulturnih rastlin v svoji germoplazmi nosijo rešitve za vse prehranske težave človeštva, treba jih je torej le najti, si jih prilastiti in jih monopolno tržiti. Posest genskih virov pomeni obvladovanje prihodnosti, to pa vodi v genski monopolizem in navsezadnje v prehranski totalitarizem. Ti silni vzvodi potencialne moči so bili tudi vzrok za pričetek prikrite biološke vojne in razcvet pravega biološkega terorizma korporacij. Za prikrivanje teh umazanih poslov si je bilo treba nadeti maske, ki bi bile sprejemljive za svetovno javnost, in najprimernejša je bila seveda maškarada boja proti svetovni lakoti. PR deluje po načelu: “Mi imamo znanje in denar, dajte nam le proste roke in svet bomo rešili lakote!” Dobili pa smo še več lakote in terminatorsko tehnologijo, nekrofilno darilo korporacij, ki danes ogroža prehransko varnost še dodatnih 1,4 milijarde ljudi. Terminatorska tehnologija je pravi biotehnološki peklenski stroj, danes najmogočnejše orožje bioterorizma. Z globalnim uvajanjem terminatorske tehnologije bi iztrebili male tradicionalne kmete, s tem pa bi ubili dve muhi na en mah, odprl bi se jim nov velikanski trg in vsaj za nekaj časa bi zatrli razcvet želje osveščenega prebivalstva po zdravi hrani. Njihov cilj je tako postal uničenje že 12.000 let starega civilizacijskega temelja, tega, da so se mali kmetje vedno oskrbovali s svojimi semeni. Nekrofilna zavest si je pri terminatorski tehnologiji postavila za nalogo, da v semena vgradi ubijalski gen, ki se aktivira kot peklenski stroj in ubije življenje zarodka v točno določenem trenutku. Za dosego tega cilja so gensko zmanipulirali rastline tako, da sicer normalno zarode semena, a preneseni gen ubije sposobnost kalitve. Neetična znanost je gensko sprogramirala kolektivni samomor rastlinskih zarodkov. Kmetje, ki bi posejali tako seme, bi zrli v prazne njive in svet bi zajela strahotna lakota. To, da se terminatorski geni širijo na velike razdalje tudi s pelodom, le dodatno zdemonizira že povedano.
Seveda pa zbirka inovacij, ki “rešujejo” vprašanje svetovne lakote, s tem še ni končana. Naj navedem le primer t. i. traitorske tehnologije. Bistvo traitorske tehnologije je v tem, da patentirano seme neke korporacije ne vzkali, če mu ne dodamo točno določenega pesticida, kemičnega gnojila ali antibiotika, seveda iste korporacije. “Obvezno” dodane snovi namreč vsebujejo poseben “trigger”, kemični sprožilec, ki “odstrani” gensko blokado in omogoči kaljenje semena. Taka “vezana” agrotrgovina zagotavlja prodajo “prehranske varnosti” v paketu, s tem pa še bolj utrdi monopolni položaj proizvajalca.
Novartis seveda dodobra obvlada vse navedene tehnologije, najbolj pa je znan po svojem transgenem patentu, ki mu popularno pravijo Bt-koruza.
Ameriški Monsanto, ki so ga mediji prekrstili v monster (pošast), je zloglasen po tem, da je najtrši zagovornik terminatorske tehnologije, Novartis pa je v Evropi sinonim za strašilo z Bt-koruzo. Pomudimo se malce pri tem!
Bacillus thuringensis (Bt) je, kot pove že ime, prostoživeča bakterija, ki izloča za dvokrilce (Diptera) smrtonosen toksin. Seveda je med temi žuželkami tudi nekaj nadležnih škodljivcev. Bt-toksin je dokaj selektiven in deluje le kratek čas ter ne pušča nevarnih razgradnih produktov, zato je bil idealno sredstvo sonaravnih pridelovalcev. Ti so ga uporabljali seveda le v skrajni sili, ob množičnem pojavljanju škodljivcev. Dokler se niso v Novartisu spomnili, da bi tisti del genskega zapisa bakterije, ki kodira sintezo toksina, prenesli na koruzo, kar jim je tudi uspelo. Rezultat te genske manipulacije je Bt-koruza, ki v vseh svojih tkivih vsebuje Bt-toksin. Dejansko to pomeni, da je žuželka, ki le zagrize v transgeno koruzo, obsojena na smrt. Posledici pa sta vsaj dve, prva je, da so škodljivci ob stalnem stiku s toksinom kaj hitro razvili trajno odpornost, druga pa, da je bilo s tem sonaravnim pridelovalcem hrane odvzeto pomembno orodje za nadzor škodljivcev. Prva posledica je bila že vnaprej napovedana in znana, druga pa je sonaravnim pridelovalcem hrane trajno odvzela redko in koristno orodje. Če je bil cilj Novartisa le to drugo, mu je popolnoma uspelo!
Vsi ti poskusi manipulacije in monopolizacije prehranske varnosti sveta pa povzročajo še hujšo lakoto in bedo. Tudi težnje po prehranskem totalitarizmu korporacij se seveda poskušajo zamaskirati, in to pod krinko svobode znanosti, svobodne trgovine in podobnih globalizacijskih štosov. Dejstvo je, da danes stojimo na pragu nove kolektivizacije svetovnega kmetijstva, ki pa tokrat ni sovjetskega tipa, pač pa globalno kapitalistična. Posest genov in patentna pravica nad semeni postajata poglavitni sredstvi mednarodnega izsiljevanja in groženj. Drama svetovne kolektivizacije se odigrava že dobro desetletje in ima tri dejanja: prvo preigrava ropanje genskih virov, patentiranje semen in uničevanje genske pestrosti, scenarij drugega dejanja obsega dokončno uničenje genske pestrosti tradicionalnih sort kulturnih rastlin in popolno odvisnost pridelovalcev hrane od vsakoletne nabave novih semen, tretje dejanje drame in epilog pa bodo pisali le preživeli. Reklo, da hrana pomeni največjo moč in popoln nadzor, bo s tem udejanjeno.
Lek kot trojanski konj
V Sloveniji smo v zgodovini vzgojili na tisoče tradicionalnih sort kulturnih rastlin, od katerih ima prav vsaka posebne in dobro prepoznavne lokalno pogojene dedne lastnosti. Pomnimo, da še vedno imamo na tisoče edinstvenih genskih zapisov, ki pa nepovratno izumirajo pred našimi očmi ali pa jih kot svojo intelektualno lastnino nakradene patentirajo semenarske korporacije. Da bi korporacije prišle do tako iskanih genskih virov, na črno novačijo lokalne lovce na semena, da kradejo genski material po vsem svetu, tudi v Sloveniji, ki je znana po svoji izjemni biotski pestrosti. Spoznali smo, da nakradeni genski material varno “shranijo” v svoje semenske banke in ga s transgenimi operacijami vgradijo v “svoja” patentirana semena. Gensko piratstvo naših politikov “uradno” ne zanima kaj dosti. Sedimo na milijardah dolarjev in se tega sploh ne zavedamo, medtem ko nam lovci na semena odnašajo našo prihodnost. Nasprotno, prav samomorilsko nadomeščamo naše največje bogastvo, genske vire, s tujimi patentiranimi hibridi, tako kot da bi norci poskušali iz gradiva temeljev popraviti dotrajano streho hiše. Zavarovanje genske pestrosti je prvovrstno vprašanje nacionalne varnosti posamezne države. Pri nas pa nekaj veljata le vojska in policija, tako kot v starih dobrih časih. Imamo pač zapoznel zgodovinski refleks.
Novartis pa ima nasprotno izjemno izostrenega, obrnjenega daleč v prihodnost, zato tudi, ko prihaja po Lek, prihaja predvsem v Slovenijo.
______________________________________________
MREŽA ZBIRALCEV SEMEN
Četrtek, 27.01.2005
Anton Komat
______________________________________________
Globalna dirka za lastnino nad svetovnimi genskimi viri je v polnem teku. Cilj korporacij je popoln nadzor nad svetovno prehrano. Za doseganje tega cilj pa si morajo korporacije najprej s patentiranjem prilastiti svetovne genske vire, torej semena tradicionalnih varietet kulturnih rastlin. Ohranjanje tradicionalne genske dediščine je torej poleg ohranjanja lokalnega trga bistveni element nacionalne prehranske varnosti in osnovni pogoj razvoja sonaravnega kmetovanja.
Korporacijska lastnina?!?
Globalna dirka za lastnino nad svetovnimi genskimi viri je v polnem teku. Cilj korporacij je popoln nadzor nad svetovno prehrano. Za doseganje tega cilj pa si morajo korporacije najprej s patentiranjem prilastiti svetovne genske vire, torej semena tradicionalnih varietet kulturnih rastlin. Ohranjanje tradicionalne genske dediščine je torej poleg ohranjanja lokalnega trga bistveni element nacionalne prehranske varnosti in osnovni pogoj razvoja sonaravnega kmetovanja
Semena so osnova preživetja kmeta in temelj prehranske varnosti tudi tistih, ki svoje zemlje sicer nimajo. Pravijo jim semena preživetja, »seeds for survival«.. In tu se prične kraja in rop, nekdanji nabiralci in zbiralci starih semen, se prelevijo v lovce in roparje, pojavijo se genski pirati, »tajni agenti« korporacij. Novokomponirani James Bond se kot turist lagodno vozika po deželi in budno opazuje okolno rastje, kot samotni pohodnik preliva znoj po odročnih hribih in daljnih dolinah ali pa kar tako iz firbca postopa po lokalnih tržnicah in se zapleta v klepet z že sicer zgovornimi branjevkami.
»Tržne« informacije branjevk so zanj izjemno dragocene. Med klepetom lahko lovec na semena kaj hitro izlušči pomembne genske lastnosti sorte, kot so: posebna odpornost na mraz, vročino, vlago ali sušo, na zasoljenost, kislost ali bazičnost tal, sposobnost odvračanja določenih škodljivcev, razvita resistenca na posamezna nevarna rastlinska obolenja, obstojnost pridelka ob hrambi, skratka vse, kar bi ga utegnilo zanimati. In če ga, potem si to tudi kupi, za majhen denar seveda.
Njegov plen pa ni kar tako, vrečka semen lahko vsebuje pravo bogastvo, saj patentirana redka genska lastnost lahko navrže tudi 15 milijonov dolarjev. Po svetu zbrani semenski material roma v laboratorije korporacij, kjer se začne resno delo. Najenostavneje in najhitreje je neko sorto kar patentirati kot svojo intelektualno lastnino. V kolikor pa bi to sprožilo vik in krik iz dežele te tradicionalne sorte, se uporabljajo klasične metode žlahtnjenja. Te pa so danes že prepočasne za utrip profita, zato se izbere srednja pot, ki jo danes nudi genska tehnologija. Potem se vse skupaj končno lahko patentira in ponudi trgu kot zadnji dosežek znanosti.
Semena tradicionalnih sort kulturnih rastlin v svoji germoplazmi nosijo rešitve za vse prehranske probleme človeštva, potrebno jih je torej le najti, si jih prilastiti in z njimi monopolno tržiti. Posedovanje genskih virov pomeni obvladovanje prihodnosti, to pa vodi v genski monopolizem in v končni posledici v prehranski totalitarizem. Ti silni vzvodi potencialne moči pa so bili tudi vzrok za pričetek prikrite biološke vojne in razcvet biološkega terorizma korporacij. Za prikrivanje teh umazanih poslov pa si je potrebno nadeti maske, ki so sprejemljive za svetovno javnost in najbolj primerna je seveda maškarada boja proti svetovni lakoti.
Ta PR deluje po načelu: »Mi imamo znanje in denar, dajte nam le proste roke in svet bomo odrešili lakote!« Dobili pa smo še več lakote in terminator tehnologijo, nekrofilno darilo korporacij, ki danes ogroža prehransko varnost dodatne 1,4 milijarde ljudi. Terminator tehnologija je pravi biotehnološki peklenski stroj, danes najmogočnejše orožje bioterorizma. Z globalnim uvajanjem terminator tehnologije bi iztrebili male tradicionalne kmete, s tem pa bi ubili dve muhi na en mah, odprl bi se jim nov velikanski trg in vsaj za nekaj časa bi zatrli razcvet želje osveščenega prebivalstva po zdravi hrani.
Njihov cilj je tako postal uničenje že 12.000 let starega civilizacijskega temelja, po katerem so se mali kmetje vedno oskrbovali z lastnimi semeni. Pri terminator tehnologiji se v semena vgradi ubijalski gen, ki se aktivira kot peklenski stroj in ubije življenje zarodka v točno določenem trenutku. Za doseganje tega cilj so gensko zmanipulirali rastline tako, da sicer normalno zarode semena, ki jim pa preneseni gen ubije sposobnost kalitve. Neetična znanost je gensko sprogramirala kolektivni samomor rastlinskih zarodkov. Kmetje, ki bi posejali tako seme, bi zrli v prazne njive in svet bi zajela strahotna lakota. Dejstvo, da se terminator geni s pelodom širijo na velike razdalje le dodatno zdemonizira že povedano.
Drug primer je tako imenovana »traitor« tehnologija. Njeno bistvo je v tem, da patentirano seme ne vzkali, če mu ne dodamo točno določenega pesticida, kemičnega gnojila ali pa antibiotika, seveda iste korporacije. »Obvezno« dodane snovi namreč vsebujejo poseben »trigger«, kemični sprožilec, ki »odstrani« gensko blokado in omogoča kaljenje semena. Taka »vezana« agrotrgovina zagotavlja prodajo »prehranske varnosti« v paketu, s tem pa še bolj utrdi monopolni položaj proizvajalca.
Slovenci smo z zgodovini vzgojili na tisoče tradicionalnih (historičnih) sort kulturnih rastlin, od katerih ima prav vsaka posebne in dobro prepoznavne lokalno pogojene dedne lastnosti. Pomnimo, da še vedno posedujemo veliko pestrost edinstvenih genskih zapisov, ki pa nepovratno izumirajo pred našimi očmi. Obenem pa prav samomorilsko nadomeščamo naše največje bogastvo, genske vire, s tujimi patentiranimi hibridi.
Poglejmo si primer: leta 1937 je ing. Ivan Zaplotnik popisal preko 1000 varietet fižola in to zgolj na slovenskem območju takratne Dravske banovine. Ocenjeval je, da je sort vsaj 3000. Na določenih območjih naprimer okrog Trebnjega, Mirne peči ali pa Slovenj Gradca je naštel tudi po 16 varietet na površini pol hektarja. Če gremo danes v dobro založeno semenarno, bomo imeli na izbiro ducat tujih sort, med njimi dve domači! Pred dvema letoma sem na ljubljanski tržnici uspel v dveh dneh nabrati 28 sort fižola. Podatki nam govore, da Slovenija še vedno premore gensko pestrost starih sort kulturnih rastlin, ki pa jo je nujno potrebno najti, popisati in zavarovati.
V svetu so se ljubitelji organizirali za zbiranje semen starih rastlinskih sort. Obstoje številne specializirane organizacije, naprimer za povrtnine, poljščine ali pa sadno drevje. Njihove aktivnosti obsegajo predvsem: Zbiranje semen po domačih vrtovih, pri sosedih, sovaščanih; opis, izjemne lastnosti in evidenca stare sorte - lokalno poimenovanje; vzdrževanje čistosti sorte (prostorska, časovna in mehanična izolacija); vzdrževanje in ohranjanje;organiziranje mreže zbiralcev in izmenjava nabranega materiala; povezava z organizacijo ekoloških kmetov in izdaja priročnikov za zbiralce semen.
Na žalost česa podobnega v Sloveniji še ni zapaziti. Izjemno pomembna bi bila povezava z organiziranimi ekološkimi kmeti, kajti obstoj in razvoj ekološkega kmetovanja v Sloveniji sta pogojena prav z reševanjem genske dediščine tradicionalnih kulturnih rastlin. Semena starih sort so nedvomno semena preživetja tudi za državljane Slovenije.
V Terminalu je o obrambnih taktikah pred korporacijskim patentiranjem semen razmišljal Anton Komat.
Urh 7. april 2008, 11:48:06
Drugi prispevek je bil objavljen v oddaji Terminal na Radiu Študent 27. januarja 2005.
Amadeja H. 29. april 2008, 16:20:24
sigurno sem proti GSO!!
Jovita&Matjaž 4. maj 2008, 21:46:57
* Narava je moja mati, v njenem naročju sem
25. maj, 2009 ob 9:34
Denis hvala, zelo dober posnetek!
upajmo samo, da ga bodo ljudje tudi doumeli za kaj se gre!
Jarc, hvala.
In vsi na posnetku hvala!
25. maj, 2009 ob 10:49
Ta debata sploh ne more it nikamor ker je edino in samo čustveno naravnana. To je religija, nič drugega. Pomp, ki ga je nekdo ustvaril ker stvari ne pozna. Tako kot velikokrat v zgodovini.
Človek se boji za svoje zdravje vmes pa kadi, žre mastno hrano in je stalno pred TVjem … potem pa gre protestirat, piše peticije za nekaj kar sploh ne pozna.
Rad bi videl tistega, ki odkloni zdravilo zato ker so “umetna”. Dajte kakšen članek, ki je pregledan (peer reviewed) in od kakšnega uglednega znanstvenika, ki potrjuje škodljivost.
Raje kaj preberite se izobražujte in … ;)) … vse tiste CD-je obešene za ogledalom v avtu spravite dol (ne motijo radarjev), piramide ne pomagajo pri elektromagnetnemu sevanju telefonov in česen na vratih ne preganja vampirjev.
25. maj, 2009 ob 13:15
hja, če bi folk prideloval hrano tako, da bi jo zalival z lastno gnojnico in gnojnico živali, ki bi jih redil, vsega tega (pa tudi pesticidov) nebi bilo treba.
Res pa je, da bi nas bilo cca 1/2 manj na svetu.
25. maj, 2009 ob 15:39
Protestniki so zgrešili bistvo. Gensko spremenjena hrana je realnost že zdaj in obenem tudi naša prihodnost. Če bo kaj odpravilo lakoto na svetu, bo to tehnologija in ne razni slogani tipa “nazaj k naravi”. Brez izboljšanih postopkov pridelave hrane ne bomo nikoli nahranili vseh milijard ljudi, ki že ali pa še bodo živeli na tem planetu.
Namesto prepovedi gensko spremenjene hrane bi se morali zavzemati za transparentnost, regulacijo in jasna pravila igre. Tako kot se za liberalni kapitalizem spodobi. Kolikor vem, ima ravno v kapitalizmu potrošnik največ izbire katere izdelke bo kupoval.
Namesto tega sanjajo o nekakšnih teorijah zarote, podjetju, ki želi zavzeti svet, prihajajoči apokalipsi itd. Imajo se za dobro informirane, verjetno ker so gledali kak zelo objektiven dokumentarec na youtube. Zato potem izpadejo kot norčki, ki verjamejo vse, kar ima pridih strahu. Noben vsaj srednje razgledan človek takšne retorike ne bo jemal resno.
Res hvala bogu, da jih ni bilo veliko. Kajti potem bi me resnično skrbelo stanje duha v naši državi.
25. maj, 2009 ob 18:15
Vsem, ki ste proti priporočam še http://www.mladina.si/tednik/200914/dr__borut_bohanec__predstojnik_oddelka_za_agronomijo___
25. maj, 2009 ob 19:16
Prav imate g. Gregor! Genska hrana je realnost, vendar ali bi poizkusili riž z človeškimi geni? Ali kakršnimikoli drugimi živalskimi geni?
Izpust takih rastlin v okolje je nedopusten, saj se svoboda konzumiranja neoporečne hrane tukaj konča. Kakšne posledice bo imela taka hrana na organizem, sa lahko pozna šele čez desetletja.
Ko so v vietnamski vojni eksperimentirali in brezbrižno metali Agent orange in podobne zadeve, ali so vedeli, da se bodo še štiri desetletja zatem rojevali deformirani otroci, ker je podtalnica in zemlja totalno kontaminirana?
Vedno je potrebno videti še drugo plat in se poglobiti v zgodovino!
Glede lakote le tole; ne bomo je odpravili z divjo sečnjo gozdov, ter konzumacijo živali.
V vednost vam pošiljam tale link, ki prikaže revitalizacijo puščave:
http://www.youtube.com/watch?v=4S6kTlz6Mk4
S spoštovanjem
A
25. maj, 2009 ob 22:05
ahimsa, zakaj ne bi poskusil riža s “človeškimi” geni? Zakaj se nekateri obnašate kot da je gensko spremenjena hrana nekaj absolutno negativnega? Ali ne more imeti tudi pozitivnih učinkov?
Tudi argument, da ne poznamo dolgoročnih posledic gensko spremenjene hrane, je malo za lase privlečen. Ne poznamo namreč dolgoročnih učinkov cele vrste človeških aktivnosti, ki so lahko ravno tako katastrofalne. Hitra prehrana? Procesirana hrana? Izpusti CO2? Izvolitev Obame za predsednika? Globalna finančna kriza? Ali lahko napovemo dolgoročne posledice? Ne moremo, pa lahko ima vse to še hujše posledice kot GSO.
Vsaka tehnologija ima tudi neželene učinke (smodnik je lep primer), ampak prepoved nikoli ni rešitev. Raje se s skupnimi močmi potrudimo, da bomo potenciale, ki jih GSO nudi, kar najbolje izkoristili in se čim bolj izognili negativnim posledicam.
25. maj, 2009 ob 22:12
@gregor,
problem lakote je distribucija in ne količina pridelane hrane.
26. maj, 2009 ob 8:07
Distribucija je problem tudi, ker preveč ljudi živi na premalo rodovitnih območjih. Če bi v Afriki pridelali več hrane, bi bilo manj ljudi lačnih.
Moja poanta je, da ni smiselno prepovedati tehnologije, ki lahko naredi dosti dobrega (če jo bomo znali ustrezno uporabiti), zaradi možnih stranskih učinkov. Raje poglejmo, kako lahko preprečimo neželene posledice.
26. maj, 2009 ob 13:47
Po izkušnjah iz preteklosti je bolje, da se (vsaj zaenkrat) ne uporablja GSO. Na žalost ideja in tehnologija v določenih primerih sploh ni slaba, problem pa je v tem, da ves ta hi tech hitro pobašejo korporacije in od tu naprej postane sistem zaprt. Pa tudi, GSO glede pridelave hrane pravzaprav niti preveč IN. Najprej, podobno je obetala tudi kemizacija kmetijstva, pa poznamo posledice. Potem, GS posevke so že sprobali in rezultat so monokulture soje in koruze (kar so sforsirali z raznimi subvencijami in agresivno propagando - ki se zdaj zopet dogaja). Tretje, to ni rešitev za lakoto (se strinjam s komentarjem 34. in prejšnjimi)… To je rešitev kvečjemu za (ameriške) korporacije, ki so trenutno v globoki krizi ;-)
26. maj, 2009 ob 15:09
Hallowed are the ORI!
Popolnoma jasno je, da so GSO vražji izum. Če le pokukamo po Evropi, so najbolj transgeni ravno v Španiji, in sicer vse od leta 1998. Posledice so strahotne.
1) Španija se je sramotno umaknila iz Vojne nad terorjem v Iraku.
2) Španija si je za obrambno ministrico omislila neko nosečnico, Carme Chacón,
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1730927,00.html
kar je jasna posledica neuporabe zaščite pri uporabi občevalnih organov med transgeno koruzo.
3) Posledice uživanja te koruze so bile še bolj drastične na njej sami, saj je marca oznanila, da bo Španija umaknila vojake s Kosova. Tako da ne mi o tem, da transgena koruza nima negativnih vplivov.
4) Da o groooozljivem številu brezposelnih v Španiji sploh ne govorimo. Ne mi, da kriza ni v zvezi z GSO.
5) Španija je vsaj v jeziku tudi sorodna z rdečo in zeleno kubo, kjer so nesramneži začeli poskusno gojiti svojo lastno transgeno koruzo. Si morete misliti. Lastno in ne MON810, jejhata.
http://www.globalissues.org/news/2009/04/11/1174
6) Si morete misliti, kaj bi se zgodilo, če bi pri nas začeli saditi GSO? Ne veste? Jaz vam povem. In sicer s primerjavo. To bi bilo tako, kot bi skrižali Pečarićko, Komata in Marjana Podobnika….. AHA… si niste mislili kajne…!? Kar zamislite si, kakšen lipicanski nasmeh bi imelo takole bitje.
Fej in fuj! Vse celine so že popacane z GSO nasadi razen Anarktike in delno EVROPE. Dolgo naj živi genetsko čistunstvo. Blut und Boden. Le da ne gre za KRI, ampak za gene. Geni in zemlja, to je naše geslo. Jarc je že vedel, zakaj je treba začeti pri vodi.
Hočemo JABOLKA, ne pa vitaminov v njih. Hočemo grozdje in vino, ne pa nekih trapastih antioksidantov v njih. Hočemo SOJO (soyu), ne pa fitate (jebentiuhaznjimkajbitosplohbilo) v njej. In predvsem imamo pravico, da o tem NIMAMO POJMA. In to brez posledic!!!
ZAHTEVAMO GENSKO AVTOHTONOST, gene, ki ne jemljejo svoje moči le iz zapisa, ki se ga da kopirati na DVD, ampak iz htoničnih sil Gee, naše Matere.
Toda vse to so - priznajmo si - le kompromisi: če smo res neskromni, potem je naš glas tak: “Hočemo organizme BREZ VSAKIH GENOV!”
FYI:SPOOF! :))))
26. maj, 2009 ob 19:10
@gregor,
to ni res. Hkrati pa ni pričakovati, da nas bo znanost in tehnologija odrešila muk determinantnih družbenih razmerij. Ponavadi jih le na novo razporedita, v glavnem le redkokdaj v korist vseh.
27. maj, 2009 ob 8:14
@Q_
Seveda, družbena razmerja bodo ostala. Mučna bodo za tiste, ki se bodo upirali razvoju in bodo zato revnejši.
Determinantna pa že zdavnaj več niso. Danes se je dosti lažje prebiti iz nižjega v višji razred kot včasih. Imamo javno šolstvo in zelo poceni dostop do znanja in informacij. Obenem nam je odprt svetovni trg. Edina ovira je delavnost, talent in domišljija.
Nobena sprememba na svetu ne deluje v korist vseh. Lahko pa dostikrat izbereš, na kateri strani boš.
27. maj, 2009 ob 11:51
…hm, vse svetovne statistike kažejo, da prehodnosti v resnici ni. Število in delež revnih ter podhranjenih se vsem programom navkljub le povečujeta.
27. maj, 2009 ob 14:33
Ob 15-ih so GSO v DS - to bo šele žurka.
Aste novinarji aniste.
Aja, vi raj o počitncah… sori…
PROTI GSO v Sloveniji / AGAINST GMO in Slovenia
http://www.facebook.com/group.php?gid=83776849180
27. maj, 2009 ob 19:07
Opravičilo
Spoštovani publicum!
Pri virtualni hipotezi o expresiji genov lipicanskega nasmeha sem popolnoman neupravičeno pozabil na nepogrešljivi prispevek aktivističnega dela genoma Blaža Babiča, na kar me je le-ta s svojim bojnim javkom v znamenitem lapidarnem slogu (”novinar == aktivist” Press) dobrohotno opozoril.
Se povsem uravnotežo globoko opravičujem vsem zadetim, zgrešenim in zavedenim!
Pretreseno ponižno,
Zbik
28. maj, 2009 ob 8:46
Še malo uvida za vse!
http://www.youtube.com/watch?v=thE54K3PaTY
29. maj, 2009 ob 11:45
Hm…tukaj je veliko govora o morebitnih škodljivih NEPOSREDNIH učinkih GSOjev na naše vampe in zdravje in podobno…nihče pa, kolikor berem, ne omenja pogubnih učinkov vnašanja nepredvidljive množice genov v ekosistem.
Kaj če se GSO pšenica skriža s katero vrsto avtohtonih trav in se funkcija katerega od prenesenih genov v križancu interpretira tako, da reč začne proizvajati nekaj rakotvornega? Človek pa to pokosi, spravi v silos in potem s to rečjo krmi krave? Ki dajejo mleko, otroci ga pijejo in čez pet let masovno zbolevajo za levkemijo, kar tako, iz niča, po božji kazni? Zdravniki se pa čudijo in krivo je zdravstvo, sledijo Trenja, Odmevi in komentarji na novičarskih straneh…
Bere se totalno paranoično, ampak pomislite, da imamo polja industrijskih in polja avtohtonih žitaric, pelod trav pa raznaša veter, ki veselo meša genski bazen. Tega se ne da zanemarit, in moreitna prisotnost teh GSO zadev nas bo še pošteno tepla.
12. julij, 2009 ob 21:21
eu, Arh in Gregor, ki zagovarjate GSO…
Nekdo izmed vas treh je napisal, da je bilo narejenih precej raziskav in da ni nobena pokazala na nikakršno nevarnost. Prvič, to je laž, ker v tvoji trditvi piše NOBENA. Mnogo raziskav je bilo narejenih ravno o tem, kako škodljive znajo biti nekatere GSR.
Nadalje, to, da GSO ne predstavljajo nobene neposredne nevarnosti, ni noben znanstveni konsenz, pač pa konsenz določenih znanstvenikov, ki so se odklonili v to smer.
Arh, praviš, da bi rad videl tistega, ki odkloni zdravilo zato ker so “umetna”. Koliko rabiš, da ti jih pokažem? Povej cifro. V večini primerov sem jaz eden teh ljudi.
Povedal si tudi: “Dajte kakšen članek, ki je pregledan (peer reviewed) in od kakšnega uglednega znanstvenika, ki potrjuje škodljivost.” Se bom malo pozanimal, ti pa do takrat najdi kakšen članek od uglednega znanstvenika, ki potrjuje neškodljivost, boš lahko?
Moje osebno mnenje… pojdite na svoj planet, tam delajte poskuse in ko boste imeli na dlani bilokaj zares učinkovitega, zdravega, pridite nazaj, do takrat pa: vaša pristranskost in hotenje po tem, da bi imeli nekateri strokovnjaki, ki zagovarjajo GSO, prav o tem, da GSR v prehranjevanju niso škodljive človeku, rastlinam, živalim in naravi, ne dokazuje ničesar, razen tega, da jim naivno zaupate, mogoče zato, ker je v njihovem nazivu spredaj dr.