Saturday 23. November 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 

Četniški žur

12. maj 2009 ob 14:18 | Vest |

Ravna gora je visoka planota v osrednji Srbiji na planini Suvobor, 120 kilometrov jugozahodno od Beograda. Tam so četniki generala Draže Mihailovića, pred vojno polkovnika jugoslovanske kraljeve vojske, leta 1941 začeli vstajo proti Hitlerjevim SS-enotam, tri leta pozneje pa organizirali odporniško gibanje proti Titovim partizanom. Leta 1945 so bili četniki popolnoma poraženi, Draža Mihailović aretiran in nato ubit. Pol stoletja pozneje se je Vuk Drašković s skupino srbskih nacionalistov domislil, da bi lahko na tem mestu vsako leto pripravili veliko ljudsko zborovanje, kjer bi se njegovi politični somišljeniki in potencialni volilci spomnili četnikov in njihovega boja.
Vir besedila: Mladina

Utrinki s Četniškega zborovanja z Ravne gore v Srbiji. Ob tokratni obletnici je bil prisoten tudi triglavski vojvoda iz Slovenije Uroš Šušteršič.

Foto in video: Jaka Blekovc
Montaža: Miran Bratuš in Zlatko Širol
Besedilo: Anja Grahek

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 78 x komentirano
  1. juraj pravi:

    A ste vi tudi “srbska” vest.si? Od kod vam ideje o “srbski Makedoniji, Črni gori, Bosni in Krajini”, iz zakladnice Miloševića in Mladića, dveh SRBSKIH VOJNIH ZLOČINCEV?

    Pozabili ste omeniti, da so se četniki v letih od 1941 do 1944 za svobodo borili tudi s tem, da so poklali ogromno Muslimanov, Hrvatov, Albancev…

  2. ŠKARP U BETICO pravi:

    Kje je pa Lublančan? ;)

  3. luka pravi:

    ja pa kaj še….

  4. koseski pravi:

    Kakor vsako leto 19. maja se je tudi letos v osrčju Srbije, na Ravni gori pri Ljigu, Mont Blancu evropske svobode, pri spomeniku četniškemu generalu Draži Mihailoviću zbralo več deset tisoč privržencev njegovega gibanja iz Srbije, srbske Črne gore, srbske Bosne, srbske Makedonije, srbske Krajine in srbske diaspore.
    MONT BLANC EVROPSKE SVOBODE?
    SRBSKA MAKEDONIJA?
    Jonas, dej avtorco mal čez kolen, je hudo potrebna!

  5. samo jst pravi:

    A se spogledujemo s kaznovanjem novinarjev???

  6. Carlos Contreras pravi:

    Je bila tudi Eva Irgl tam, v družbi z Boro Čorbo morda?

  7. RUKAR pravi:

    ČETNIKI , SO POBILI VELIKO OKUPATORJEVIH VOJAKOV ŽE DO TAKRAT, KO JE ŠE TITO S HITLERJEM KOLABORIRAL !

  8. Rok pravi:

    Bora Čorba hehhe..Bora Đorđević

  9. janez pravi:

    In kaj je narobe z njimi?

  10. .--- pravi:

    hahahaha Juraj idiot prokleti…

    Si se kdaj vprašal koliko četnikov so pa Hrvatje pobili?
    Koliko Srbov so pobili?

    Več kot pol milijona ljudi, večinoma Srbov, je izgubilo življenje v ustaškem koncentracijskem taborišču Jasenovac.

  11. Koloradski hrošč pravi:

    Brez delegacije slovenskih domobrancev?

  12. Carlos Contreras pravi:

    Koloradar, seveda brez, saj je Čiča Leona Rupnika obsodil na smrt zaradi veleizdaje. Poleg tega je pa četništvo na Hrvaškem, v Bosni in v Hercegovini nastopalo kot obramba pred genocidno katoliško NDH.

  13. *j* pravi:

    Takšna nacionalistična združenja in srečanja bi morali prepovedati.
    Saj poveličujejo sovraštvo in morijo nad drugimi narodi, bodisi četniki ustaši ali talibani.
    Vsi spadajo v enak koš ekstremistov.
    Pri nas pa itak vladajo četniki-vsi srbi mislijo da so frajeri in da so četniki, v resnici pa sploh nevejo kaj so četniki delali. Poglejmo 10 let nazaj Bosno. četniki so pobili, posilili, pregnali skoraj polovico bosanskega prebivalstva.
    -
    Ukinitev takšnih srečanj

  14. commandos pravi:

    četniki so izmeček družbe! TITO se je boril za Hitlerja?!?!?!!?!? to morš bit kmijet da to napišeš!!!
    ČETNIKI, USTAŠI isti izmečki! aja pa še belogardisti! vsi ti so se borili na strani nacistične nemčije!!

  15. commandos pravi:

    zelo slab članek, draga avtorica! prvič slišim da so se četniki borili proti hitlerjevim SS enotam!

  16. Carlos Contreras pravi:

    Commandos, kakor kdaj in kakor kje (nisem sicer prepričan glede SS).

  17. Jaka pravi:

    .—:”Več kot pol milijona ljudi, večinoma Srbov, je izgubilo življenje v ustaškem koncentracijskem taborišču Jasenovac.”

    Koga farbaš s temi nekajkrat prenapihnjenimi številkami? Zakaj je na seznamu v Beograjskem Muzeju holokavsta 80000 in še nekaj imen? Na samem mestu centra v Jasenovcu pa je trenuten poimenski seznam dolg 72,193. Kam je izginilo ostalih 400.000?

  18. Carlos Contreras pravi:

    Večine Srbov v Endehaziji pač niso pokončali v Jasenovcu, ampak na “terenu”. S številkami so pa seveda kasneje manipulirali, pač z nameni velikosrbskega nacionalizma.

  19. Turek pravi:

    Mihailović ni bil ubit, ampak usmrčen. Rezultat je sicer enak, pot do njega pač ne.

  20. MEFISTO pravi:

    Tu bi bil pristojen za komentar le AlLKSANDAR TODOROVIĆ!

  21. konec pravi:

    Carlos Contreras, kako to, da si se tako razburil ob tej temi?
    Ajde, kaj te žuri………..

  22. Aeksandar Todorović pravi:

    evo me Mefisto, tebi na voljo.
    Četa-četnik, je kod verjetno znaš bila eltna kraljeva garda. Za ostale dele Slovenije nepoznam podatek, vem pa da ih je 1941. na štajerskem bilo okrog 500 (sami Franci, Janezi…)
    V prispevku je vsaj po zgodovinsih podatkih zapisana resnica o odporu proti nemčiji do 1943.
    Brada je v časih v Srbiji bila znak žalosti za umrlim sinom.
    Dokler spet ne uzpostavimo Srbijo se ne bomo brili-je krilatica četnikov.
    Po zgodovinskih podatkih so četniki res 1943 začeli kolaboracijo s Nemškimi silami.Nemci so im več ponujali-nacionalno državo, v katei bodo oni na oblasti in ne s Hrvati, Slovenci….
    NDH je že bila uzpostavljena a njim je bllo ponujen ostanek BIH O Makedoniji nije bilo govora, ker je Makedonija bila v sestavnom delu srbije že od 1. in 2 balkanske vojne1912-13.
    S četniške strani je pihal beskrupulozni državotvorni nacistični cilj-ko jebe ostale-samo da mi imamo državo.S Titove strani pa je pihal iternacionalizem južnih slovanov, da o drugih nepomirljiv ideoloških razhajanjih ne govorim.
    Zato so pobijali Muslimane po Bosni.Ampak tega niso uspeli narediti v veliki meri, ker je glavnina muslimanov še prej kolaborirala s Nemci, torej prej se organizirala sa istimi zločinskimi ciljiem -iztrebljenje nemuslimanov.Na hrvaškem gotovo, da niso bili prisotni, ker je NDH bila izvrno organizirana.
    Ker sem rojen 10 let po končanju 2.svetovne vojne sem imel priliko dosti tega poslušati o njih.
    Da bi sploh preživeli kod vojaška formcija so pljačkali, pobijali, tepli…navadne srpske vaščane.
    1. povdarek je na kolaboraciji in kasnejšem preobratu in razmišljanje v slogu “nije lepo, ampak je korisno”
    2 . Če bi na koncu res zmagali Nemci, Četniki kod njihovi zavzniki niti prstom nebi mignili za male narode, kod je Slovenski-predali bi ga 3.rajhu..Glede na ostale kolaborante na balkanu bi imeli le dve državi. Srbijo in NDH.
    Zato je prav s stališča osamosvojiteljev-kar verjetno si, moraš imeti spoštljiv odnos do Tita in partizanov, ki so se uspeli afirmirati kod gverila, in potem na podlagi antifašizma dobila pravico nasledstva kraljevine Jugoslavije.
    Med četniki je bilo ogromno zavedenih, kod tudi med ustaši, belogardejci..ampak menim, da so večinoma bili okrutneiži za doseganje osebnega interesa po vladanju, ali materijalnih dobrinah.
    iskreno, Tvoj A.T.

  23. Carlos Contreras pravi:

    Aleksandar, nekaj popravkov: ni šlo za kraljevo gardo, pač pa za enote, ki so bile namenjene gverilskemu vojskovanju (pač s tradicijo, ki sega v čas prve svetovne vojne oziroma še v klanje v otomanski Makedoniji). Kolaboracija z Italijani na Hrvaškem se je pričela takoj (italijanski nameni so bili pač takšni, da so hoteli ustaški režim čimbolj držati pod svojo kontrolo), 1942 tudi v Črni Gori (ko se je pokazalo, da zelenaški režim nima prihodnosti), v ožji Srbiji je Mihajlović dovolil “legalizacijo” nekaterim skupinam (vstop v oborožene sile marionetne vlade), kar se je izkazalo za katastrofalno napako. Spopadi z Nemci (skupaj s partizani) do ustanovitve Užiške republike in nje propada. Potem so še leta 1942 izvajali nekatere diverzantske akcije, kar pa se ni izkazalo za posebej uspešno.
    Ključen problem: Mihajlović se je imel za vrhovnega poveljnika odporniškega gibanja oziroma/in JVvD (sprva s Stalinovo podporo, za Tita še vedel ni nihče), v resnici pa je imel pod kontrolo samo nekatere skupine.
    Druga zgodba je klanje muslimanov, Hrvatov, Albancev - to se je dogajalo neodvisno od kolaboracije oziroma ne glede nanjo. Imaš pa prav glede ideologije, ki je tovrstno obliko odpora/”odpora” pokopala - dlje od velikosrbstva niso nikoli prišli, zatorej logično tudi ni bilo skoraj nobene podpore med ostalimi nacionalnostmi. Karkoli je že obstajalo v Sloveniji, so pa lepo spodkopali klerikalni kolaboracionisti.

  24. MEFISTO pravi:

    No, kaj sem dejal, na prave strokovnjake se je treba obrniti!

  25. janez pravi:

    Kako velik je srbski narod se je pokazalo, ko so natove bombe padale nekaj let nazaj.

    Kdaj pa je obstajala kakšna Jugoslavija brez dominantne srbske oblasti?

  26. čedo pravi:

    bog čuva srbe

  27. z. pravi:

    Četniške formacije (gverilski način bojevanja) izvirajo že veliko prej kot iz druge sv. vojne. Pred prvo sv. vojno so bili poznani kot Komiti in borili so se proti Turkom na področju ti. Stare Srbije, današnje Makedonije in Kosova.
    Prebral sem nekaj komentarjev, ki so daleč od resnice in so večinoma produkt komunistične propagande.
    Prvo in osnovno, “Ravnogorski pokret” ni bilo srbsko nacionalistično gibanje, pač pa jugoslovansko monarhistično gibanje v katerem so sodelovali tako Slovenci, kot pripadniki drugih narodov s področja takratne države, ki so se borili za obnovo monarhije. Res je, da so pripadniki drugih narodov bili v manjšini, pa vendar. G. Uroš Šušteršič je živ dokaz za to.
    Kot četnike “nacionaliste” gre omeniti edino četnike iz Dalmacije, ki so se v glavnem borili proti ustašem, pri tem pa sodelovali tudi z Italijani, saj so imeli eden in osnovni cilj in to je bila obramba srbskih krajev. Ni res, da na Hrvaškem niso bili prisotni, še več. Vermacht je večkrat opozoril Paveličevo vlado, da ne nadzoruje svojega ozemlja in s svojimi zločini nad civili sproža upor lokalnega prebivalstva. Daleč od tega da je bila NDH izvrstno organizirana.
    Klanje in pobijanje…tema, ki bo prisotna na Balkanu dokler bodo živele generacije, ki so to doživele in, ki bodo živele za maščevanje, ter politiki, ki bodo manipulirali in izkoriščali to razpoloženje. Te zločine bi lahko pripisali vsem vpletenim stranem in vsak jih opravičuje na svoj način. Tudi med 2.sv.vojno so se dogajali zločini kot posledica maščevanj iz prejšnjih vojn.
    Kakor koli, Četniki se štejejo kot del antifašistične koalicije. H.S. Truman pa je odlikoval D.Mihajlovića z “Legion of Merit” …to je še en dokaz, da Četnikov ne gre metati v isti koš z ostalimi kolaboracionisti.
    Zgodovino pišejo zmagovalci, zgodovino narodov bivše SFRJ pa so pisali komunisti. Na žalost so to naredili zelo temeljito.

  28. mistique pravi:

    Četniki so bili v svojem času vredu fantje…po letu ‘45 (”partizanski” filmi, ki smo jih lahko vsi gledali) in tudi danes se z njimi predvsem manipulira…ampak ok…kdor zadeve pozna mu je jasno za kaj je šlo…

  29. Jack pravi:

    Rukar: Tebi pa zgodovina ni nikoli šla, a ne??? Kje si to prebral - pri kakšnih Hervardih mogoče?!? BUTL!

  30. Dirty Rotten Scoundrel pravi:

    To!Svaka cast novinarjem,da so vas tak lepo napalil v se eno od mnogih custveno-nacionalnih debat.Emocijeee

  31. MEFISTO pravi:

    Nekateri vedo le tisto, kar so jih že davno učili v šoli.

    JACK, kako si pameten!

    Če bi Jugoslavija imela več tako bistrih ljudi, ne bi propadla.

  32. punksnotdead pravi:

    prav grdi so tile moški šovinisti - zbrani v neki vukojebini - najbrž večinoma impotentni, zato rabijo take homoerotične manifestacije, pečene odojke ipd. kramo pračloveka.

  33. Aleksandar pravi:

    Kk to vedno ko pride neka taksna tema na net ste vsi neki zgodovinarji , uni so pobili tok uni tok vi ste slabi vi dobri hahah pa zard vas folka ko pisete take stvari se folk krega ajd pjevajte porbene :D:D:D

  34. rukar pravi:

    Strahujmo, če nam Todorović umre bre u deželi, bo to Srbija ! A aa, zdaj vem , zato špekulant ni vzel slovenskega državljanstva !?

  35. CVEK pravi:

    Tamo gdje Srbin grob ima, je Srbija !

  36. Aeksandar Todorović pravi:

    Carlos,
    v večini zadev se strinjam s tabo.Dodal si nekaj kaj se meni ni dalo pisati.
    četniki so bili gverila le po tradiciji-iz prejšnjih časov. V trenutku začetka vojne pa uradna kraljeva garda.

  37. Aeksandar Todorović pravi:

    Z.,
    Ustaštvo je bilo dobro organizirano, kako kod vojaška, tako kod upravna in poltične struktura-s vsemi atributi urejene države -o tem ni dvoma.
    četniki v trenutku začetka vojne nikakor niso bili “monarhistično gibanje”. Njihova monarhistična opredelitev je trajala le do odhoda kralja.Zakaj je tako je pa drugo vprašanje. Ampak takoj po začetku vojne se na terenu nadaljuje tista politična nacionalistična usmeritev značilna za Slovence, Hrvate in tudi Srbe.
    Seveda pred vojno srpska iridenta ni kazala velike agresivne in nacionalistične vneme, ker so srbi bili najštevilčnjši,(dominantni) torej manj izkompleksirani, ker so v monarhijo prinesli lasno državnost, in kralja in narodno emancipacijo južnih slovanov.
    Četniki na hrvaškem so res bili prisotni, ampak bolj kod reakcija in samoobramba, glede na Paveličeve politične usmeritve o čisti naciji z pogromi.
    proti koncu vojne se je zastavljalo vprašanje pri zaveznikih, gdor vodi otpor v Jugoslaviji.
    Tudi če četniki ne bi sodelovali s nacisti bi pogoreli, ker je njihova prioriteta in doktrina bila podobna nemški, ustaški, domobranski… : da je nacija 1. zadeva, brez kakršnih zadržkov.
    Tito je imel drugačen program s katerim bi se Evropa izognili novim nacizmom , pa še tudi novim delitvam na območju neemancipiranih narodov.
    Takšno stanje je trajalo do povampirenja nacionalnih strasti v devedesetih, katere so ušle kontroli, in se v veliko primerih izkazale kod čisti nacizem.

  38. SRBIN pravi:

    too srbska gardoooo idemoooooo

  39. Nikolovski pravi:

    ehmmm… Četniki: dobrovoljci v bojih proti turški oblasti, ki so se pojavili v drugi polovici 19.stoletja v -Makedoniji. :)
    To so bili borci z močno disciplino, oblečeni v narodno nošo, oboroženi za borbo od blizu in organizirani v čete(različnih velikosti) pod poveljstvom četovođe ali vojvode. Večja aktivnost četnikov je začela po srbsko-turški in rusko-turški vojni 1877-78. Po premirju s Turčijo, je Srbija iz Makedoncev-dobrovoljcev formirala več čet, ki so jih poslali v krivopalančki in kumanovski okraj, z namenom da naredi v teh krajih vstajo in te kraje priključi Srbiji. Vstajo so turki zadušili z orožjem…
    Prvo srbsko četo, je formiral leta 1903 v Beogradu zdravnik M.Gođevac. Četa je poslana v Makedonijo junija 1903.(veliko mladincev in mladih oficirjev je vstopalo v četnike iz patriotskih ralogov, prepričani da se bo vodila borba proti turkom)… No… hotu sm sam povedat, da so četniki v bistvu Makedonski izum :D
    vir: Vojna enciklopedija, drugo izdanje, 1971

  40. Aeksandar Todorović pravi:

    Nikolovski,
    Hvala za podatek. V teh časih sploh nimamo nacionalno opredelitev makedonec. Makedonija-makedonec je takrat bolj geografski, in ne nacionalni termin.Nekako tako, kod štajerc, primorec, šumadinec….
    V mejah danšnje Makedonije takrat živijo Bulgari, Albanci, Turki, Srbi, in Grki.
    Etnogeneza makedonskega naroda, nacije…se začne komaj po ustanavljanju SR Makedonije 1945, in nadaljuje po 1991.
    Makedonija je geografski pojem, kar Grki danes uspešno jemljejo, kod argument nasprotovanja poimenovanja nove države po Grški pokrajini.-do Soluna.
    To ti je tako, kod avstrija nikoli nebi dovolila, da se nova država poimenuje po njihovi Koroški, tako kod je država Siera Leone, takoj protestirala 1991, zaradi slovenskih oznakah SL-naprimer na avtih.
    Bistvo teh stavkov, je da ne moremo povedati, da so Makedonci (narod, nacija),krivi, ali pa zaslužni za nastanek četnškega gibanja, razen, da se je to zgodilo prav tam.Lahko le predvidevamo, katere narodnosdti so bile nosilci.
    če že imaš knjigo, poglej imena -jaz ne verjamem, da boš najšel turška ali albanska, ali pač.

  41. Matjaž Germ pravi:

    Karlobag - Ogulin - Karlovac - Virovitica :)

  42. Dvorni pisar z licenco pravi:

    “Etnogeneza makedonskega naroda, nacije…se začne komaj po ustanavljanju SR Makedonije 1945, in nadaljuje po 1991″

    In ti se imaš za internacionalista??? Bog se usmili.

    Si ti, Todorović, slišal kdaj za atentat na jugoslovanskega kralja Aleksandra I? Za VMRO? Za Ilidenski upor?

  43. Nikolovski pravi:

    @aeksandar: hehe to boš pa težko razložu makedoncem :D

  44. Aeksandar Todorović pravi:

    Nikolovski,
    strinjam se .Tudi srbom nemoreš razložiti nekatere strahopene poteze iz preteklosti, Hrvatom, da niso najbolj kulturen narod Evrope, Slovencem, da je njihova država izvajala etnino čiščenje v devedesetih, Angležom, da je Plzensko pivo boljše od njihovega najboljšega,
    Krleža . ” BOŽE SAČUVAJ ME SRPSKE HRABROSTI I HRVATSKE KULTURE”. K temu bih ja dodao da nas bog sačuva slovenačke radinosti.

  45. Dvorni pisar z licenco pravi:

    “K temu bih ja dodao da nas bog sačuva slovenačke radinosti”

    Tebe, Todorović je Bog prav zares očuval kakršne koli radinosti.

    Mimogrede, klofanje po tipkovnici ti nekako ne gre…poležavanje pred državnimi uradi ti je šlo bolje od rok - oz. od hrbta.

  46. Aeksandar Todorović pravi:

    Dvorni pisar, dobar, zelo dober ti je pseudonim. kaj čemo….
    Spet si vstrelil v prazno.Nisi dorasel normalnega in argumentiranega dialoga.
    Zveri vedno na začetku zmagujejo.
    Priznam poraz-ti ga boš boš malo pozneje, ali se boš mantral celo življenje.
    prav usmiliš se mi.
    tvoj Aleksandar Todorović

  47. ข้อดี และ จุดเด่น ของ สล็อตทรูวอเลท pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  48. buy psilocybin mushrooms in denver​ pravi:

    … [Trackback] …

    […] There you can find 78141 additional Info to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  49. sbobetth pravi:

    … [Trackback] …

    […] Info to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  50. buy fryd carts online pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  51. skaties te pravi:

    … [Trackback] …

    […] Information on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  52. slot gacor 2023 pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More Info here to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  53. https://fahrunternehmen.de pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More here to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  54. lsm99live.com pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  55. k2 spice for sale pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  56. 웹툰 다시보기 pravi:

    … [Trackback] …

    […] There you will find 55528 additional Info on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  57. Prostate Flux pravi:

    ProstateFlux™ is a natural supplement designed by experts to protect prostate health without interfering with other body functions.

  58. โปรแกรมจัดการบริหารหอพัก pravi:

    … [Trackback] …

    […] Info on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  59. site web pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More Info here on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  60. ppu-prof_en pravi:

    Наша бригада профессиональных исполнителей проштудирована выдвинуть вам прогрессивные средства, которые не только обеспечат долговечную покров от прохлады, но и подарят вашему дому модный вид.
    Мы работаем с последними компонентами, гарантируя долгосрочный время работы и блестящие решения. Утепление фасада – это не только экономия ресурсов на прогреве, но и забота о природной среде. Спасательные технологии, какие мы используем, способствуют не только жилищу, но и поддержанию природы.
    Самое центральное: Расценки утепления стен фасада у нас составляет всего от 1250 рублей за квадратный метр! Это доступное решение, которое превратит ваш жилище в истинный приятный местечко с минимальными затратами.
    Наши проекты – это не только изолирование, это формирование области, в где любой компонент отражает ваш особенный образ действия. Мы возьмем во внимание все ваши требования, чтобы преобразить ваш дом еще еще более удобным и привлекательным.
    Подробнее на интернет-ресурсе
    Не откладывайте занятия о своем корпусе на потом! Обращайтесь к исполнителям, и мы сделаем ваш жилище не только более теплым, но и по последней моде. Заинтересовались? Подробнее о наших делах вы можете узнать на портале. Добро пожаловать в мир уюта и высоких стандартов.

  61. counterfeit money that looks real pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More here on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  62. เชื่อมสแตนเลส pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More here on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  63. weld wheels pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More on to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  64. How to build cornhole boards pravi:

    … [Trackback] …

    […] Info to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  65. หวย LSM99 pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  66. microdosing chocolate pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More Info here on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  67. blote borsten pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More Information here on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  68. สำนักงานตัวแทน AIA ราชบุรี pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More Info here to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  69. บริษัทกำจัดปลวก pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More on to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  70. เช่ารถตู้พร้อมคนขับ pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More Info here on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  71. sex 789 pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  72. namo89 pravi:

    … [Trackback] …

    […] There you will find 84024 additional Information on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  73. sex girldie pravi:

    … [Trackback] …

    […] Information on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  74. สล็อตเว็บตรง pravi:

    … [Trackback] …

    […] There you will find 9408 more Info on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  75. เครน แมงมุม pravi:

    … [Trackback] …

    […] Info to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  76. klik dultogel pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More on on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  77. fn hack pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More to that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

  78. altogel slot login pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More on that Topic: vest.muzej.si/2009/05/12/cetniski-zur/ […] …

Komentiraj