Komentar - Matija
21. april 2009 ob 14:41 | Vest |
27. april, Dan OF oziroma dan upora proti nacifašizmu, je praznik z močnim simbolnim nabojem. Spominja nas na dan, ko je koalicija vsebinsko raznoterih skupin sprejela odločitev, da z jasnimi stališči in dejanji poseže v tedanje družbeno dogajanje. V času okupacije je bila edina pot do dokončne osvoboditve aktivni odpor, vse ostale alternative pa bi brez izjeme vodile v suženjstvo.
Skoraj 70 let kasneje živimo v drugačnih okoliščinah, a protifašistični boj je še vedno nujen, saj se fašistične težnje krepijo. Težnje, ki poudarjajo, da je v družbi nezaželenih vse več skupin. Po celi Evropi in širše smo priča vzponu raznovrstnih izključujočih praks, ki pod krinko domoljubja ali napredka postajajo legitimen tvorec diskurza normalnosti in v okoliščinah vse večjega krčenja socialnih pravic ter razslojevanja privzemajo nove oblike in razsežnosti. Že ustvarjena plodna tla za semena nestrpnosti so toliko bolj rodovitna v času krize kapitalističnega sistema. Ne smemo dopustiti, da politiki in drugi akterji naše nezadovoljstvo z življenjskimi pogoji kanalizirajo v sovraštvo do sosedov ali določenih družbenih skupin. Prav tako ne smemo podpirati njihovih načrtov reševanja utapljajočih kapitalistov z našimi sredstvi, saj so njihova (in ne naša!) dejanja krizo povzročila. Zato pričujoča kriza ni le ekonomska, ampak predvsem družbena. Ponuja nam priložnost za temeljit razmislek o grajenju drugačnega sveta: sveta, kjer ne bo prostora za izkoriščanje, nestrpnosti, sovražnosti ali izključevanje. Sveta, ki bo utemeljen v solidarnosti, enakopravnosti, tovarištvu, dostojanstvu, enakih možnostih ter spoštovanju človekovih pravic!
Iskanje novih okupatorjev med sodržavljani Republike Slovenije in našimi sosedi je nesprejemljivo! Tovrstnim interpretacijam, kot tudi vsem ostalim praksam izključevanja, se je potrebno nemudoma aktivno upreti! Javno, odločno in brezkompromisno! Ne smemo pustiti, da nam osnovno človeško dostojanstvo poteptajo v domoljube preoblečeni fašisti, ki si želijo zavzeti ulico za ulico, trg za trgom, mesto za mestom. Se vidimo na shodu Za svobodo sveta!, dobimo se v ponedeljek, 27. aprila, ob 12h, na Trgu OF!
Matija Lavrinc
za Fronto za svobodo sveta
21. april, 2009 ob 15:33
Dobro povedano.
Smrt fašizmu! Se vidimo 27. Aprila…
To je bil in bo, velik dan, za svoboden in drugačen svet!
21. april, 2009 ob 15:42
Smrt fašizmu, za svobodo sveta!
Se vidimo na shodu!
21. april, 2009 ob 15:43
A drugačen toliko, kot je drugačen postal, “ko so zrušili fašizem in nacizem”, ko se v YU še vedno niti sanjalo ni o človekovih pravicah. O zadnjih 60ih letih odrešitve od največjega vraga Hitlerja. O zadnjih 60ih letih, ko se število vojn, mrtvih, izkoriščanih sploh ni zmanjšalo ampak povečalo. HAHA
21. april, 2009 ob 17:59
Ne bistveno drugačen. Dal je pa vseeno temeljna izhodišča za normiranje človekovih pravic in zločinov proti človeštvu.
21. april, 2009 ob 21:10
Matr si butl. Za svobodo sveta?! Mene bolj skrbi za svobode Slovenije kot za svobodo sveta..
21. april, 2009 ob 23:56
No, kdo je pa pol tle butl u resnic?!
22. april, 2009 ob 0:46
Ni svobode brez resnice, čeprav boleče. Zato dajte najprej preverit, kdaj je bila v resnici ustanovljena OF in zakaj šele takrat in ne že 27/4, kdo je 27/4 s kom paktiral, kaj se je zgodilo 22/6, ipd… Svoboda brez resnice je pa zgolj manipulacija, žal. Ne moreš govoriti samo o tistem, kar ti je všeč - zgolj, da bi zatrl drugačnega. Pač nalij si čistega vina in skupaj popijta kislico zgodovine. Pa bo marsikaj lepše tudi pri sosedu… :)
22. april, 2009 ob 10:11
BLAŽ, zdaj si jih pa razjezil!
Če bo hudo, bom s teboj!
Kljub vsemu jim želim sončen dan 27. aprila, ko je bila pred 68 leti ustanovljena Proti anglo ameriška fronta.
22. april, 2009 ob 14:00
Ti smrt fašizmu,
fašizem smrt tebi.
It`s so easy!
22. april, 2009 ob 15:45
ja, fašisti so naš problem :)
Sicer mi pa ni čisto jasno o kakšni Osvobodilni fronti govori tale aparatčik, okoli tega datuma se jaz spomnim samo Protiimperialistične fronte.
22. april, 2009 ob 19:33
Smrt fašizmu!
27.4. in dokler bom živ!
23. april, 2009 ob 3:06
27.04 je bila ustanovljena protiimperialistična fronta t.j proti angležem in Ameriki,ker je na ta dan veljal pakt med Hitlerjem in Stalinom in so se ga naši komunisti tudi držali in to od leta 1939,ko je bil sklenjen.Proti Hitlerju v tem obdobju niso imeli za povedati nič slabega,saj je bil prijatelj Stalina.in oba skupaj sta bila sovražna Angležem in Ameriki.Šele 22.06.1941,ko je Hitler napadel Sovjetsko zvezo so se naši komunisti spomnili,da je Hitler nacist in so ustanovili OF,v soglasju s Stalinom.To je resnica ,ki je danes vsakemu,ki jo želi videti znana.To pomeni,da vse do takrat,ko je Stalin prenehal paktirati s Hitlerjem za naše komuniste tudi Hitler ni bil sovražnik.
23. april, 2009 ob 9:37
Vsak demokrat je antifašist.
Ni pa vsak antifašist tudi že demokrat.
…
23. april, 2009 ob 9:45
@francka:
Politika pač… mislim da pri tem shodu ne gre za “komunisti vs nacisti” ampak za zdrav razum proti fašizmu. In to bedasto označevanje tistega, ki je proti fašizmu, nacizmu itd. s komunistom je popolnoma zgrešeno.
23. april, 2009 ob 10:14
Mislim, da je povsem neumestno danes med mladimi iskati privržence komunistov - ali fašistov. Kar je od teh sistemov ostalo, je ikonografija in iracionalna nostalgija. Težnje pa so seveda lahko vedno znova prisotne, zato je toliko pomembnejše, da se o tem učimo in da delujejo instrumenti pravne in institucije pravične družbe/države. Kar pa se mladi žal ne zavedajo je, da s privrženostjo določenih simbolom teh treh totalitarizmov, posredno podpirajo tudi takšen sistem. Zato je Svet Evrope nedavno obsodil vse tri sisteme in spodbuja države članice, da storijo podobno. V tem je ves paradoks 27/4 in tistih mladcev, ki se derejo “smrt fašizmu”, pa se obenem niti ne zavedajo, da to dvoje ne gre skupaj. Kako čudovito bi bilo, ko bi tudi mi zmogli pomiliti glave iz svojih votlin in napraviti ta miselni preskok. Doseči osvoboditev. Vendar politiki nimajo interesa, logično. Ker je boj konstitutivni del vsake demokracije, četudi boj na hrbtih trupel in manipulacije. Oblast je vendarle slast. Kdo torej - civilna družba? Takšna, kot je tale fant iz prispevka? Še dolgo se nam ne piše nič lepša prihodnost…
Mislim, da je povsem jasno, da je vsak demokrat za svobodo in proti fašizmu. Vendar je slednje mogoče le na osnovi upoštevanja zgodovinskih dejstev kot celote in ne poudarjanja zgolj tistega dela zgodovine, ki ustreza posameznikovemu iracionalnemu trenutnemu navdušenju. Demokracija in svoboda nista stvar trenutnega afekta in pocestnega žura bo lepem vremenu, ampak sad dolgotrajnega truda kritičnega razuma in krvi na koncih bajonetov. Ko enega zakolješ, se izgubi vsa romantika. Zato bi jaz te mladce poslal nazaj v šolske klopi oz. bi se vprašal, kdo jim je dal 2 iz zgodovine in kaj je merilo medijev in posameznih političnih praks, ki dopuščajo takšno manipulacijo z zgodovinskimi dejstvi? Svoboda? Ali že videno - nov človek? Nenazadnje, od kod se financirajo oz. kdo manipulira z njimi?
… belega konja svobode je prinesla osvoboditev Slovenije 45,
in občudovanega belega konja so zmagovalci tako hitro zaklali in požrli, da nihče ne ve niti, kje so zakopane njegove kosti…
(ne vem, kdo je avtor tega citata)
23. april, 2009 ob 10:22
Se oproščam za vnaprejšnjo nepreverbo podatkov: tale komentator je očitno član podmladke ene od političnih strank. Politik, torej. Vest.si bi bila lahko toliko dosledna, da bi ta podatek vsaj zapisala. Njegova manipulacija postane v tem pogledu dosti jasnejša: očitno ne gre za nepoznavanje zgodovine in “šenkano” 2, ampak blef in zavajanje naroda, v imenu katerega govori. Naj torej najprej počisti pred svojim pragom, predno gre solit pamet drugim. Smrt manipulaciji - svoboda narodu! Za začetek bi bilo že to veliko…
23. april, 2009 ob 17:12
Butli so tisti, ki v “dnevu OF” oziroma v 26. ali 27. aprilu vidijo kakršenkoli simbol upora proti (naci)fašizmu. Na ta dan leta 1941 je iz Društva prijateljev Sovjetske zveze nastala Protiimperialistična fronta, ki naj bi skupaj z Nemčijo premagala Veliko Britanijo in Francijo. Proslavljanje tega praznika je torej praznik indoktrinacije s komunistično propagando.
Tako kot so nacisti pojem delo sprevrgli v farso, tako so slovenski komunisti tragično farso naredili iz pojma svoboda. Skuštranci, kakršen je komentaror Matija, dajejo vtis, da nemara neumnosti govorijo le zaradi dolgčasa, otročjosti in puhloglavosti.
23. april, 2009 ob 22:46
Samo in samo ena resnica. Lahko bi vedel, da se resnice ne da skriti niti v rov pod 100 metri betona.
23. april, 2009 ob 22:49
Resnica je da je diktatura in karšnakoli podobna avtokratična oblast slaba in uničujoča. Problem pa je v tem da si nekateri želijo fašizma, nacizma, nisem pa še videl ljudi ki bi si želeli komunizma, čeprav je kar nekaj podobnosti… Zato protest proti fašizmu.
24. april, 2009 ob 3:42
@ Blaž:
res je, sem član podmladka Zares, vendar na posnetku govorim v imenu Fronte za svobodo sveta (ki jo poleg raznovrstnih društev in organizacij med drugim sestavljajo tudi trije podmladki). Komentar je povzet po izjavi Fronte in predstavlja skupna stališča.
Upam, da je razvidno, da torej ne gre za zavajanje oz. manipulacijo.
24. april, 2009 ob 9:38
Res? Ne poznam ljudi, ki si želijo nacizem in fašizem, je pa očitno precej ljudi v tej naši Sloveniji, ki tako ali drugače simpatizirajo s komunizmom, kljub vsem jasnim, zgodovinsko nespornim dokazom, da je bil enako brutalen kot nacizem in fašizem tudi na naših tleh.
Slovenci smo se prvi v Evropi uprli fašizmu z organizacijo TIGR
Sicer pa je 27 aprila je nastala protiimperialistična fronta, katera je spremenila ime v OF ob napadu Nemčije na SZ.
Nekdo je prešprical ure zgodovine ali pa je imela slabega učitelja.
24. april, 2009 ob 12:43
Janez, ti si prešprical vse ure v šoli zgleda…
Problem je v tem da nekateri kličejo po pretepanju ciganov, gejev, izseljevanju tujcev, da izključujejo ljudi iz družbe in jih sovražijo samo zaradi njihovih prirojenih lastnosti ali pa njihovih pogledov na svet, življenjske filozofije - to je delal fašizem, nacizem, komunizem… Stalin je pobil večino inteligentnih ruskih oficirjev, pisateljev… jih spravil v gulage in podobno. Zdaj pa ti meni povej, če katera od teh skupin, ki bodo sodelovale na manifestaciji proti fašizmu kliče po izključevanju ljudi, izseljevanju, krčenju pravic nekaterim, samo zaradi njihovih prej naštetih lastnosti ali prepričanj?! Na drugi strani pa imamo “domoljube” in druge, nacionalistične skupine, ki pravijo da so vsi muslimani zločinci, da je islam nasilna vera, da je treba priseljence iz bivših jugoslovanskih republik izseliti, jim omejevati pravice, da je romsko problematiko reševati nasilno in tako naprej… Povej mi zdaj kaj je dobro in kaj je zlo, poglej se v ogledalo in reči da je treba nekoga izseliti iz Slovenije, ker ni Slovenec, da je treba cigane premlatit itd. in če ti to uspe ti potem predlagam da obiščeš zdravnika.
Matija, dober komentar, upam da bo na shodu čim večje število ljudi, upam da pridejo geji, levičarji, lezbijke, cigani, “priseljenci”, čefurji, anarhisti, komunisti, demokrati in vsi ki si bodo zaželeli biti zraven, ki hočejo da bi živeli v demokraciji a da bi vendar malce popravili ta naš sistem.
24. april, 2009 ob 14:13
Kdo so to nekateri? A to so tisti sovražniki, ki nikoli ne spijo? Gre za medijsko diskriminacijo domoljubov.
Očitno si razcepljena osebnost, obsojaš stalinistični režim, želiš si pa udeležbo komunistov na shodu. Kdaj so komunisti postali demokrati?
Nekdo se v tej Sloveniji boji resnice.
24. april, 2009 ob 18:03
Hehehe..:))))).
Matija…le kleno naprej.
Kar izpostavite se.
Mimogrede, si ti nemara kakšen sorodnik spoštovanega gospoda Maksimiljana Lavrnica, vidnega člana ZARES-a, ki je nekoč, še v takratnem svojstvu poslanca LDS-a, dal neko razmeroma razvpito izjavo o rokodelcih ? Če se ne motim, je šlo za poslanske plače v tisti debati.
Tudi ti si med zaresovci, mar ne?:))))))))))))))))).
Ako si v kakšnem bližnjem sorodstvu z dotičnim, nemara celo njegov sin, ni mar malo cinično pozivat ljudi na ulice in grdo govoriti (med drugim tudi) čez kapitalizem? LDS pač ni nikdar bila stranka rokodelcev.
Jaz bom šel protestirat, ko bo “J” pozval svojo “črno vojsko” na ulice. Mislim da bodo pritegnili več jeznih ljudi kot vi.
Bomo videli, koga je več skupaj:)
24. april, 2009 ob 19:29
“Stalin je pobil večino inteligentnih ruskih oficirjev, pisateljev… jih spravil v gulage in podobno. Zdaj pa ti meni povej, če katera od teh skupin, ki bodo sodelovale na manifestaciji proti fašizmu kliče po izključevanju ljudi, izseljevanju, krčenju pravic nekaterim, samo zaradi njihovih prej naštetih lastnosti ali prepričanj?!”
To vidi in ti lahko pove vsak, ki ni simpatizer levičarskega ekstremizma.
25. april, 2009 ob 0:56
Vidite že, vidite, ampak mogoče bi bilo treba kdaj kaj narediti v smer proti takim stvarem, proti nasilnemu govoru in izključevanju s strani “domoljubov”. Domoljubi bi bili če bi pridno plačevali davke in ne razbijali otroških igrišč vsakič ko se ga napijejo, v resnici pa vsi samo gledajo kako bodo čimbolj “zajebali državo”, in naj nam potem ne solijo pameti da so domoljubi. Človek ni neke narodnosti po krvi, človek je v narod vzgojen, socializiran, pripadaš tistemu narodu katerega jezik najbolje obvladaš in se čutiš pripadnega, ne nujno tistemu kateremu sta pripadala ali je pripadal kateri od staršev.
25. april, 2009 ob 3:25
@dvorni pisar z licenco
Ne vidim, kakšno vlogo v tej zgodbi imajo moje sorodstvene vezi. Če pa te neizmerno zanima, me dodaj na facebook in z veseljem ti razložim celotno družinsko drevo.
Kar se tiče ciničnosti govorjenja čez kapitalizem, pa tole:
1. Če pozorno prebereš, boš videl, da izpostavljamo predvsem vpriv trenutne krize na spodbujanje nestrpnosti in sovraštva do določenih skupin soljudi.
2. Nič ni narobe, če se izpostavi napake vsakokratnega sistema (oziroma česarkoli), ko se pojavijo. Verjetno se strinjaš, da trenutni sistem ima določene napake, in da se ga da izboljšati.
2. O samem kapitalizmu ima vsaka članica Fronte seveda svoje mnenje; od radikalnejših, ki rešitev vidijo v zamenjavi sistema, do takih, ki jim kapitalizem predstavlja pravo pot. O svojih pogledih na tem mestu ne bi govoril (ker se oglašam predvsem kot predstavnik Fronte) - kot rečeno, dodaj me na fb, pa bova tudi to predebatirala.
Lep vikend in čimveč sonca (da ga bomo imeli še mi kaj v ponedeljek:),
Matija
25. april, 2009 ob 10:41
“Ne smemo dopustiti, da politiki in drugi akterji naše nezadovoljstvo z življenjskimi pogoji kanalizirajo v sovraštvo do sosedov ali določenih družbenih skupin.”
spot on
27. april, 2009 ob 21:00
Matija Lavrnic!
Tvoje sorodstvene zveze (in tvoje članstvo v ZARES) imajo še kako ogromno zvezo z tem dogodkom. Prej nisi hotel odgovorit, zato te ponovno javno pozivam na odgovor:
Ti si v imenu Fronte za svobodo sveta pozival tukaj na današnji zbor. Tam smo lahko danes videli jugoslovanske zastave in zamaskirane protestnike.
http://www.rtvslo.si/modload.php?&c_mod=rnews&op=sections&func=read&c_menu=1&c_id=198335
Blizu mene živi človek, ki je v uniformi slovenskih oboroženih sil postal paraplegik - kroglo pa mu je leta 1991 poslal v hrbtenico vojak tiste propadle države, katere zastavo so imeli danes protestniki na zboru.
Si ti sin bivšega poslanca LDS?
Ja ali Ne?
29. april, 2009 ob 10:35
Jabolko ne pade daleč od drevesa!
Pameten po očetu!
Vse je prepisal od nič pametnejših.
Še malo, pa bo v državnem zboru, kjer se zadnje čase zbirajo taki geniji.
29. april, 2009 ob 12:41
@dvorni pisar z licenco
Naučiti se boš moral ločevati politiko in zasebnost (sploh, če želiš konstruktivno sodelovati v kakšni razpravi).
Ker pa vidim, da ti to veliko pomeni, naj ti potrdim - res je, moj oče je bil njega dni poslanec LDS.
LP M.
29. april, 2009 ob 14:13
Neznanje, mladostna zaletavost in mlatenje prazne slame so zasebna zadeva, dokler se ne pojaviš na spletu.
O njega dni poslancih LDS ljudstvo ni imelo dobrega mnenja, zato je njihovo število skrčilo na zadnjih pet primerkov.
13. maj, 2009 ob 15:52
kasen dan upora, kaksen dan ustanovitve PIF ????? Komunajzarji in nekaj ostalih idiotov so praznovali hitlerjev rojstni dan z nekajdnevno zamudo, he he he he