politika
Kakšen zrak želimo?
18. marec 2009 ob 10:35 | Jaka Tomc |Na Prešernovem trgu v Ljubljani je včeraj društvo Focus v sodelovanju z Greenpeaceom pripravilo opozorilni shod, na katerem so ljudi opozarjali na izpust toplogrednih plinov v ozračje, varčevanje z energijo in neodzivnost Slovenije pri pripravi okoljevarstvenih programov. Več v prispevku …
Jaka Tomc
18. marec, 2009 ob 11:14
Ne čakajmo na politiko, trajnostni razvoj ni v interesu kapitala.
Pri pomivanju posode uporabimo vodo, ki je v koritu, tekočo vodo pa le za izpiranje.
Naprave, ki jih trenutno ne potrebujemo, vedno popolnoma izključimo. Televizor, mikrovalovna pečica in še kakšen gospodinjski aparat v stanju pripravljenosti porabijo skoraj toliko elektrike, kot če bi bili vklopljeni.
Dogovorimo se s sosedi, znanci in sodelavci, ki imajo isto pot, da se peljemo skupaj in tako prispevamo k boljši izkoriščenosti avtomobilov.
Dobri nasveti so s spletne strani ki je zgoraj v linku.
18. marec, 2009 ob 14:56
če bi se v sloveniji dogovorili za isto pot sosedje pol bi se pol državljanov že pobilo:)
no pa se nebi pol noben vozil po tej poti:))bi tut blo dobro…
18. marec, 2009 ob 15:27
Tado, jaz pa poznam primere ko ljudje izmenično vozijo otroke v šolo in vrtec, danes ko je standard družinskega avtomobila praktično kombi pa to res ni problem. Sicer je pa stališče da kot Slovenci ne moremo bistveno prispevati k izboljšanju razmer izpostavljeno kot napačno tudi v prispevku. Moram reči da se strinjam, zmeren odnos do okolja je stvar vsakega posameznika. Vsi smo potrošniki, ki trošimo energijo in proizvajamo odpadke.
18. marec, 2009 ob 15:44
najbolš d so mel gumjaste balone ol po loblanci in po cestah in po drevesih.. ja to je green..
19. marec, 2009 ob 5:18
Huh, a ste opazili, kako tih je center naše prestolnice. Slišijo se le kužki in enkrat avtobus. Meni je všeč. :-)
Je pa zanimivo kako vehementno trese gospa trditve iz rokava. Ena to teh citiriam “vsi vemo da so avtobusi in vlaki v sloveniji zadnje čase vse manj pogosti”.
No ja, jaz ne vem. Pa bi rad bil informiran. Prav vesel bi bil, če bi vsaj na njihovi spletni strani bili na voljo podatki z navedenim virom, ki to podkrepi.
Seveda tudi ne pojasni, kako si zamišljamo javni promet, s ceno, ki bo krila vse stroške :-)
Želim si prispevke, kjer so poleg trditev navedeni viri (pa ne v smislu od prjatla prjatu mi je reku, da itak vsi vemo). To ni nemogoče, tako pripravlja prispevke The Guardian. Oziroma na temo okolja gospod George Monbiot.
19. marec, 2009 ob 6:50
@Urbi - verjetno je hotela povedati, da so avtobusi in vlaki vse manj polni, je pa res, da to posledično pomeni, da ukinjajo linije. Kar se tiče javnega prometa je pa tako, da ima precej evropskih prestolnic poceni javni prevoz (recimo za 1 eur se voziš 2 ali 4 ure z vsemi sredstvi javnega prevoza), ne bi bilo pa tudi nemogoče vzpostaviti popolnoma brezplačnega javnega prevoza. Ja, plačali bi ga davkoplačevalci … ampak temu se reče solidarnost in socialna država. Visoki davki (za premožnejše in uspešna podjetja) pomenijo več denarja za tiste, ki ga res potrebujejo in tako opevano državo blaginje, ki nam jo že nekaj časa obljubljajo - levi in desni.
20. marec, 2009 ob 6:36
@Jaka Tomc
Hvala, tudi jaz sem razumel enako, hkrati pa nisem vedel, kako naj si to razlagam.
Zakaj? Spadam med tiste, ki se dnevno pripeljejo v Ljubljano z uporabo javnega prevoza. 90% vlak 10% avtobus. Iz lastnih izkušenj ne opazim, da bi se število potnikov zmanjševalo, niti da bi se ukinjale linije. Pravzaprav opažam trend v drugo smer, torej opazno povečevanje št. potnikov in rahlo povečevanje št. linij.
Ravno zato me zanima ali je gospa v prispevku svoje navedbe temeljila na podatkih, ki jih je pridobila pri prevoznikih, ali pa so navedbe v stilu, edina dobra novica je slaba novica.
Prav tako ne morem mimo tvoje navedbe glede primerjave z drugimi velemesti. Moje izkušnje to ne potrjujejo. Prav tako pa ne pozabit, da prometne infrastrukture kot jo ima mesto z npr 2 miljonoma prebivalcev in več. Naša Ljubljana, s svojimi 300 000 prebivalci enostavno ne more imeti. Je predrago.
20. marec, 2009 ob 9:15
@Urbi - ločiti moraš LPP (mestni promet) in PPP (primestni) - pri slednjem se je župan dogovoril z okoliškimi občinami, da delno subvencionirajo prevoz (ker imajo drugače par mio letno izgube), hence nove linije …
Luksemburg ni veliko mesto, pa imajo tak sistem (2 eur za 4 ure mestnega javnega prevoza). Ljubljana bi s 300.000 prebivalci - ne pozabimo, da bi jih v desetih letih lahko imela bližje 400.000, če se bodo Jankovićeve napovedi o gradnji ogromnih sosesk uresničile - lahko imela podzemno in jo celo potegnila do “predmestij” (Domžale, Brezovica, Medvode itd.). Načrti so, kot je meni znano, že dolgo v predalih, samo še politična volja manjka.
Samo tale primer: moja prijateljica s Finske mi je nekoč dejala, da je njen stari popizdu, ko je prišel v Ljubljano. V Helsinkih namrež skoraj ne poznajo prometnih zamaškov, ki jih moramo mi prenašati vsako jutro in vsako popoldne …