Slovenska enotnost
26. februar 2009 ob 11:13 | Jani Sever |Janševe kritike in predlogi, ki jih je predstavil po srečanju na Mokricah, so sprožili razpad slovenske enotnosti. Politika, ki je nekaj tednov enotno stala za blokado Hrvaške, je začela medsebojni obračun. Se nam torej obeta malce več racionalnosti?
Menda naj bi bila Janševa stališča bliže hrvaški kot slovenski strani. Hudo, ne? Sliši se kot, da je Janša obdolžen izdaje. Kar konec koncev ne bi bilo prvič. Zgodba o pogovorih in domnevnem dogovarjanju med Janšo in Sanaderjem še čaka na epilog. Ampak zdaj gre vendarle za nekaj drugega. Na tehtnici je državna zunanjepolitična strategija do sosede s katero ima Slovenija že skoraj dve desetletji odprtih kar nekaj spornih vprašanj. Razlike so glede tega sicer vedno obstajale. Bile so znak demokratičnosti, hkrati pa so za politično elito vedno predstavljale neko frustrirajočo realnost.
Vsi se spomnimo, kako priljubljena mantra je bila v preteklih letih misel, da je hrvaška politika vedno složna, ko gre za nacionalne interese, slovenska pa tega nikakor ne zmore. Potem je prišlo nekakšno olajšanje. Blokado hrvaških pristopnih pogajanj so podprle vse stranke. Nekaj trenutkov je bilo videti kot da je Sloveniji uspelo. Bila je enotna. Ampak potem so se stvari kmalu zapletle. Izkazalo se je, da strategija, za katero so družno stopile vse parlamentarne stranke, ni pretirano uspešna. Povzročila je nerazumevanje v Evropi, doma pa je kulminirala z akcijo Stranke slovenskega naroda.
Vsaj takrat je moralo vsem kolikor toliko razumnim politikom postati jasno, da je vrag odnesel šalo. In samo vprašanje časa je bilo, kdaj se bo enotnost končala. Ob srečanju slovenskega in hrvaškega premiera na Mokricah je Janez Janša predstavil svoja stališča, ki jih je mogoče razumeti kot spravna. Že zato ker ne nasprotuje a priori sodišču v Hagu. In ker so v diplomaciji tudi majhni poudarki pomembni, je povsem pričakovano to sprožilo ostre reakcije. Predsednik parlamentarnega odbora za zunanjo politiko Ivo Vajgl dejal celo, da se zdi se, da gre za usklajeno stališče Janše in Sanaderja.
Ponovimo: Janša je obudil predlog njegove vlade, da bi Slovenija glede vstopa Hrvaške v EU odblokirala začetek pogajanj, Hrvaška pa naj bi pri evropski komisiji deponirala izjavo, da noben predložen dokument med pogajanji ne prejudicira meje ter da bo do zaprtja poglavij umaknila sporne dokumente. In ponovimo: vse to se sliši zelo razumno. Vsekakor precej bolj od pristopa, ki zahteva popolni umik spornih dokumentov iz vseh postopkov določanja meje ter s tem pravzaprav izsiljuje pomoč Evrope pri mediaciji, da bi se izognili, menda za Slovenijo neugodnem, razsojanju v Haagu.
No, tudi Janez Janša ima manjšo težavo. Izjavil je, da je bilo stališče, ki ga je zastopal na srečanju s hrvaškim premierom Sanaderjem na Bledu, dogovorjeno na sestanku predsednikov parlamentarnih strank nekaj dni pred tem. Z razsojanjem na Meddržavnem sodišču v Haagu naj bi se torej strinjali vsi. Janša zdaj priznava, da se Jelinčič seveda ni strinjal, pa tudi Kresalova je bila zadržana. Zagovarjala je stališče, da se z reševanjem spora ne mudi. Kar je mimogrede prav tako prej bolj racionalno stališče od izsiljevanja pogajanj o meji z blokado hrvaških pristopnih pogajanj z EU.
Enako ali še bolj neprijetne so besede Iva Vajgla. Kot svetovalec Janeza Drnovška, ko je bil ta predsednik države, se spominja, da Drnovšek o vsebini dogovora med Janšo in Sanaderjem na Bledu ni bil seznanjen in da je bil presenečen nad dejstvom, da je slovenska stran zavrgla parafirani sporazum Drnovšek-Račan. Res je, presenečenje nad Blejskim dogovorom je bilo v Sloveniji veliko. Vendar je hrati res, da je bil že od samega začetka pogojevan s slovensko zahtevo po uporabi principa pravičnosti. In da torej ni šlo za dokončni dogovor o reševanju mejnega vprašanja.
A vse to so minuli časi. Zdaj se slovenska politika spopada z drugačno situacijo. In spor med slovenskimi političnimi strankami pravzaprav ne bi mogel priti v primernejšem trenutku. Za Hrvaško seveda. Je kot naročen. A zdi se, da bi se morala oddahniti tudi Slovenija. Enotnost nam je, kot je to običajno, namreč prinesla samo kup težav, napačnih odločitev, zaletavosti in stopnjevanja napetosti. Konec enotnosti bi torej morala pomeniti olajšanje. Hkrati pa je morda tudi obet, da bo slovenska politika skozi nasprotja, ki so naravna, našla poti za oblikovanje boljših politik.
Jani Sever
26. februar, 2009 ob 13:21
Ajajajajajajaaaaaj….kakšen mess. Matr smo bananci…
26. februar, 2009 ob 13:23
Bo morala vlada nekaj narediti, ne pa se ubadati z opozicijo.
26. februar, 2009 ob 13:49
@ Andreja: 1. sklon ednine je pravilnejši :D // smo pač ljudje in ravnamo človeško // ko si bo katera opisa z mojim skalpom pokrila svojo rit bomo pa kaj drugega
——————————
le zakaj JJ in IS ne gresta kar sama do Carle v Den Haag … ju bo lepo sprejela.
26. februar, 2009 ob 13:58
Enako ali še bolj neprijetne so besede Iva Vajgla. Kot svetovalec Janeza Drnovška, ko je bil ta predsednik države, se spominja, da Drnovšek o vsebini dogovora med Janšo in Sanaderjem na Bledu ni bil seznanjen in da je bil presenečen nad dejstvom, da je slovenska stran zavrgla parafirani sporazum Drnovšek-Račan
..agronom Ivo se kljub vabilom v tistem času ni udeleževal sej OZP. Raje je kradle depeše,pošiljal odpodlance po svetu brez vizumov,kreiral zadeve ŠetincMekina in podobno.Nekateri pravijo,da je bil tudi “predsednik države ad–interim”,ampak to so verjetno zlobne govorice
PS: dobro bi bilo,če bi si še enkrat (ali pa nekateri še 100 krat ) zavrteli včerajšnje Odmeve.
26. februar, 2009 ob 14:24
Obama, ne vem, kaj bi z Odmevi rad dokazal? Morda si slišal čisto drugače kot jaz.
26. februar, 2009 ob 14:34
Neja pravi:
26. februar, 2009 ob 14:24
Obama, ne vem, kaj bi z Odmevi rad dokazal? Morda si slišal čisto drugače kot jaz.
recimo da je dolgoletni Lončarjev sluga udboIvo namočil Kresalovo babše…
to je res..vi imate čisto svoja uha…stokrat povedana laž,enkrat se že prime.
Čeprav ni posnetkov je Rop slišal……..Tudi Kos sluti…Pa Spomenka tud predvideva…Pa Ziherl
Verjetno je Janša tudi blejske magnetograme predelal…v prostem času,spodaj v vladni kleti. Ajde,takoj ekipo v črni kombi in preiskat zadevo..Če jih ni spodaj,so jih že Hrvati uvkradli..
Sej imate Cvilimoža,bo že kaj najdu
PS:recimo da je Ivo namočil Kresalovo babše,ki je snoči izpadla bedasto.
26. februar, 2009 ob 14:52
Iz tebe, Obama, malo sije moški šovinizem. JJ je povedal samo tisto /iztrgano iz celote/, kar mu je pasalo, da bi Kresalko ponižal. Njene argumente je preslišal. Predsednike strank je postavil pred dejstvo, oni pa so s pomisleki in predlogi reševali, kar se je dalo.Ob tem JJ sploh ni razumel, kaj pomeni načelo pravičnosti. Zakuhal je na Bledu, kar je, zdaj pa planira, kako se bo izmazal in s IS sta spet dream team. Si kdaj pomislil, da je pač dober manipulator
26. februar, 2009 ob 15:14
Neja pravi:
26. februar, 2009 ob 14:52
Iz tebe, Obama, malo sije moški šovinizem. JJ je povedal samo tisto /iztrgano iz celote/, kar mu je pasalo, da bi Kresalko ponižal. Njene argumente je preslišal. Predsednike strank je postavil pred dejstvo, oni pa so s pomisleki in predlogi reševali, kar se je dalo.Ob tem JJ sploh ni razumel, kaj pomeni načelo pravičnosti. Zakuhal je na Bledu, kar je, zdaj pa planira, kako se bo izmazal in s IS sta spet dream team. Si kdaj pomislil, da je pač dober manipulator
..a,pol on še vedno vodi igro? A niste zmagali? Mimogrede,Jelinčič vas hvali..Simptomatično
PS: Kresalka se ponižuje in smeši sama.Nima pojma ne kje je,ne kaj dela.O kakšnih argumentih je bilo govora? ” Fiasko totalni
Žal,take ministre imamo.Eden bo celo kandidiral na Evrovolitvah
26. februar, 2009 ob 16:21
Kaj!? Da smo se Slovenci odrekli parafiranemu sporazumu? Pa je ja pisal takrat u cajtengih,
da h.sabor ni ratificeru….
What the fak?
26. februar, 2009 ob 18:18
V EU hoče HR, mi smo že not. Dokler ni rešeno mejno vprašanje (vsaj da imamo stik z mednarodnim morjem pod točko 5), se jih pač ne spusti not. Politiki pozabljajo, da je referendumsko dogajanje za NATO zgolj začetek, glavno bo šele prišlo.
26. februar, 2009 ob 18:54
Komunisti so kot fašisti , skrajno nestrpni (eni do drugačemislečih drugi do drugačnih narodnosti) , sejejo sovraštvo, čeprav divlje tulijo o “enotnosti” (ponovno samo ideološko enakomislečih ali rasno podbnih) in so najboljši v laganju.
Nič novega pod soncem, samo to, da je danes potrebno smejati pred kamerami.
26. februar, 2009 ob 19:44
Dogovor sta parafirala (podpisala) Drnovšek in Račan, torej je bil parafiran, nista pa ga parlamenta obeh držav ratificirala, torej potrdila, da bi dogovor stopil v veljavo (mama je grajo podpisala-parafirala, ni pa jo ratificirala-sprejela za dokončno in “cvek” je bilo potrebno do naslednje konference “popraviti”). Kajneda, Duchevski.
Neemocije, kdo bi bil pri tebi “za vse hudo na svetu” kriv, če ne bi nekoč v daljnih časih imeli na oblasti
tkim. komunistov, ki so bili komunisti le po imenu partije, katere člani so bili oz. v večini morali biti, kot JJ in ponižni člani njegove partije zaradi njenega imena niso niti blizu tistemu, kar naj bi demokracija bila.
Enkrat sem že pisaril, da vsak član KP ni komunist, kot vsi krščenci niso kristjani. Pravega komunista in kristjana kaže njegovo delo in pošteno življenje, ne pa partijska “knjižica” ali metanje kovancev v “pušco”.
26. februar, 2009 ob 19:58
Obama? Babše… ne ve kaj dela…?!
Če drugega ne, ni žaljiva, povezano govori in daje vtis, da celo ve o čem… v nasprotju z vami.
Malikujte svoje idole, to je vaša pravica, ne vsiljujte pa jo drugim. Predvsem pa manj pene! okoli ust.
26. februar, 2009 ob 20:53
Ja, pa če je IS (sanader) bi se tud zanj najdu alibi. Za Janšo teži, ker je ekvivalenten + padec Tudžmanu.
26. februar, 2009 ob 20:59
# nesesekirat pravi:
26. februar, 2009 ob 19:44
Enkrat sem že pisaril, da vsak član KP ni komunist, kot vsi krščenci niso kristjani. Pravega komunista in kristjana kaže njegovo delo in pošteno življenje, ne pa partijska “knjižica” ali metanje kovancev v “pušco”.
bravo- podpišem , ampak vsak komunist ali kristjan ali karkolidrugega (musliman.fašist, , bla, bla, bla) , ki dela “neumnosti” avtomatično blati in sramoti tudi “skupino” kateri pripada.
Ampak, duhovniki pedofili ali fašistični morilci ali lažnivi in nestpni komunisti so največje zlo za prave kristjane, fašiste ali komuniste??
26. februar, 2009 ob 22:54
Ja, Jja pač najbolj skrbi, da bo iz svoje megle izšel kot zmagovalec, kar pomeni da ne sme to postati nekdo drugi, še bolje pa da se bi stanje nedorečenost in s tem možnosti za ustvarjanje napetosti po potrebi nadaljevalo vsaj še nadaljnih 20 let ali več … ta komunikacijski mix obsega tudi uskladitev njegovih interesov s Sanaderjevimi, in svet je tako spet popoln in ravno prav konfuzen!
… a ni bil … ne, ne, ni bil.
26. februar, 2009 ob 23:01
..eno samo “kreiranje”..bi si člouk mislu!
…vse v nepravem času in na kupu?????
26. februar, 2009 ob 23:03
… gospodarska in finančna kriza,odspisanim meja…!
(vse) v “paketu”…!
26. februar, 2009 ob 23:11
Ja, Nogavička, nekaterim ljudem z določeno psihopatologijo res najbolj ustrezajo takšne razmere. Žalostno je, da veliko ljudi ne spregleda, jim omogoča to ter sejati nestrpnost, maščevalnost, laži. Svet je bil prej veliko lepši.
26. februar, 2009 ob 23:16
Neja, ribe se dobr znajdejo v vodi, sove pa ponoči …
26. februar, 2009 ob 23:41
@ neja &nogavika
ne dejta se..s/provocirati!
nekaterim ne bo uspelo(smiselnega) v vseh komentarjih,ki so jih ali jih še bodo na/pisali…kar vama v enem sanem ..amen!
27. februar, 2009 ob 8:29
Če želite videti kakšno sovraštvo smo zasejali morate prodajati slovenske izdelke in usluge na Hrvaškem.
Sedaj bomo z lahkoto prodajali v anglijo, v belgijo, na nizozemsko in na finsko?
27. februar, 2009 ob 8:38
Wolf, se strinjam. Pa misliš, da je izvirni greh v slovenski politiki?
27. februar, 2009 ob 9:20
Ja, malo nazaj se je Janša skrival v Pahorjevi senci in podpiral blokado Hrvaške in mediacijo. Sedaj pa je čudežno obrnil ploščo. Haag je sedaj po njegovem možna rešitev (malo nazaj se je krčevito branil, da je bilo na blejski konferenci to samo formalno izrečeno), mediacija pa je tako že vnaprej obsojena na neuspeh, kot je povedal na Odmevih.
“Janša je predstavil svoja stališča, ki jih je mogoče razumeti kot spravna.”, pravi Sever.
Verjamem. Sanaderju je očitno prekipelo in Janša je moral postati spraven.
27. februar, 2009 ob 9:49
luna pravi:
27. februar, 2009 ob 9:20
Verjamem. Sanaderju je očitno prekipelo in Janša je moral postati spraven.
spet smo tam……a je Janša predsednik vlade? Ima večino v parlamentu?
27. februar, 2009 ob 10:00
obama,
Ne, ampak kot največja opozicijska stranka ima Janševa beseda tudi kakšen odmev, tudi v Evropi. To Sanader seveda ve, če že obama tega ne ve.
27. februar, 2009 ob 10:11
Res je, Obama, JJ ni predsednik vlade, a je bil in se zdaj brani sebe in svoje dogovarjanje s Sanaderjem. Z Blejskim dogovorom, ki ga je očitno skreiral po svoje, je škodoval Sloveniji kot zdaj, s svojim pritlehnim delovanjem. Bi bilo pa res bolje, da bi ga mediji malo bolj ignorirali.
27. februar, 2009 ob 10:38
Neja pravi:
27. februar, 2009 ob 10:11
Res je, Obama, JJ ni predsednik vlade, a je bil in se zdaj brani sebe in svoje dogovarjanje s Sanaderjem. Z Blejskim dogovorom, ki ga je očitno skreiral po svoje, je škodoval Sloveniji kot zdaj, s svojim pritlehnim delovanjem. Bi bilo pa res bolje, da bi ga mediji malo bolj ignorirali.
……kaj če branit,če ni več predsednik.zdej je nova večina,ki vlada.
janšo lahko komot vsi ignorirajo…
vprašanje je pa,zakaj ga ne ignorirajo….to si pa sama odgovori….
27. februar, 2009 ob 12:24
Obama
Sanader lahko izsiljuje le Janšo, ker ima Hrvaška obremenilno dokumentacijo o njegovem trgovanju z orožjem. Pahorja ne more.
Janševa beseda (spravljiva spomenica, ki je v prid predvsem Hrvaški) pa ima seveda kot bivši predsednik EU, kot bivši predsednik slovenske vlade in kot vodja slovenske največje opozicijske stranke vpliv tudi v Evropi.
27. februar, 2009 ob 12:42
luna pravi:
27. februar, 2009 ob 12:24
Obama
Sanader lahko izsiljuje le Janšo, ker ima Hrvaška obremenilno dokumentacijo o njegovem trgovanju z orožjem. Pahorja ne more
..ma razumi človek,Janša ni predsednik vlade.Vladna večina lahko Janšo razglasi za neprištevnega,a ne? To lahko objavijo tudi na CNNu….
Kaj nucajo Hrvatom obremenilni dokumenti,če Janša ne vodi več igre….A ste cicibančki,ali kaj…
Pa pokažte po 20tih letih že kaj no,porka malora…Sej pol bo z Janšo konec,pa končno raj v Slovenistanu.
20 LET nabijanja !!!!!!
27. februar, 2009 ob 19:48
obama,
Dosti je povedanega v knjigi Matjaža Frangeža, (Trgovci s smrtjo), ki vključuje ogromno dokumentov.
Samo Janši še na kraj pameti ne pade, da bi Frangeža tožil, kot vsevprek toži ljudi za nepomembne stvari. Kazensko pa je zadeva itak že zastarala.
28. februar, 2009 ob 18:22
Politika je kot Drakula, enkrat ko popije kri in okusi moč slave in vlade, se temu nikakor več ne more odpovedati, pa naj stane kar hoče!
Samo problem je , da smo mi tista kri s katero se politika- Drakula hrani!