Saturday 23. November 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 

Kam gremo?

20. februar 2009 ob 10:52 | Jani Sever |

Slovenska politična elita obsoja hrvaške reakcije na sprejem njenih izjav in blokad. Gotovo bi bilo bolj produktivno, če bi se vprašala, zakaj je postala tako lahek plen najbolj militantnega dela politično organiziranega prebivalstva. In kam nas vse to pelje.

Janez Janša je včeraj v Trenjih resignirano ugotavljal, da hrvaške reakcije na slovenske poteze ne obetajo nič dobrega, da pomenijo samo stopnjevanje napetosti. Videti je bilo kot da misli, da bi morali hrvaški politiki mirno ali celo brez reakcij sprejeti blokado vstopanja v EU in Nato s strani sosednje države in izjavo njenega parlamenta, ki sporna ozemlja razglaša za njena. Njegove besede so zvenele tako zelo modro, da so ostali sogovorniki prikimavali, pri priči pa jih je kot svoje povzel predstavnik prve vladne stranke v studiu, minister za promet Patrick Vlačič.

Res izjemno diplomatsko ravnanje. Najprej nekoga oklofutajo, potem pa pričakujejo, da bo tiho. Menda zato, ker je pred tem precej izzival? In kaj so počeli oni? Vse mogoče. Padali čez korita. Sanjali o policijskih desantih na drugo stran reke. Izklapljali elektriko. Zaplenili prihranke. Blokirali pogajanja za vstop v visoko družbo. Ena sama neizmerna prijaznost. Na koncu so celo pristali, da zunanjo politiko “njihove” države definirajo stališča ene od nogometnih navijaških skupin in nekdanjega politika prve lige, ki se s poudarjanjem svojega domoljubja poskuša vrniti v politično areno.

No, Janez Janša je opozoril še na eno podrobnost, ki je pomembnejša in o kateri drugi nekako niso želeli govoriti. Gre za to, kje se je zgodba s slovensko blokado Hrvaške začela. O tem sem že pisal, a v Sloveniji to ni tema, ki bi v tem trenutku lahko imela kakšen širši odmev. Gre enostavno za to, da so zahteve Slovenije glede umika hrvaških spornih dokumentov iz vseh pogajanj o meji in ne le iz postopkov pristopnih pogajanj z EU, popolnoma nerazumne. To nediplomatsko potezo je sprejela vlada, brez pritiska civilne družbe. Menda pod grožnjo referenduma, ki pa vsekakor ni bila jasno definirana.

Umik spornih dokumentov iz pristopnih pogajanj je zahtevala že Janševa vlada in Hrvaška bi verjetno, pod grožnjo blokade, na to pristala. A tudi, če tega ne bi storila, bi imela slovenska diplomacija čisto vest. Oziroma, kot pravi Janša, sogovorniki v mednarodni skupnosti bi v tem primeru zlahka razumeli blokado. Zahteve, da se spornim dokumentom Hrvaška odpove, ne razume nihče. No, situacija je v zadnjem tednu postala še bolj bizarna. Slovenija, ki zahteva popolno odpoved spornim dokumentom s strani Hrvaške, sama sprejema v parlamentu izjave, ki so zrcalna slika hrvaških dokumentov, ki naj bi prejudicirali mejo.

Žal Janša pri svojih stališčih ni vztrajal, ampak je na koncu pristal na Pahorjevo igro. In nacija se je poenotila. Vsaj njena politična elita. Le kaj je ostalo marginalni SLS? Našla je svojo nišo v zapletanju ratifikacije vstopa Hrvaške v EU, ki je kot nalašč prišla na dnevni red ravno ob pravem času. Zgodba se je zavrtela in sedaj imamo situacijo, v kateri slovensko zunanjo politiko v šahu drži Stranka slovenskega naroda. Pravzaprav to niti ni kakšno pretirano presenečenje. Bolj nenavadno je, da je slovenska politična elita želela uporabiti različna merila za EU na eni in Nato na drugi strani.

Če slovenska politična elita tako enoglasno zahteva umik vseh spornih hrvaških dokumentov iz vseh pogajanj o meji pred vstopom Hrvaške v EU, zakaj ne bi enako zahtevala pred vstopom Hrvaške v Nato? Konec koncev tudi sporni umik dokumentov iz pogajanj o meji nima nič več skupnega z vstopanjem v EU kot z vstopanjem v Nato. Vprašanje o tem, zakaj torej pri vstopanju Hrvaške v Nato ne bi uporabili enakih meril kot pri njenem vstopanju v EU, se postavlja samo po sebi. To, da ga Stranka slovenskega naroda ne zna najbolje argumentirati, še ne pomeni, da ga ne razume.

Kam nas je torej pripeljala politika v zadnji dveh mesecih? V blokado hrvaškega vstopa v EU, s pomočjo nerazumnega pogojevanja, ki ji ni videti konca. V situacijo, ko predsednik vlade zaman prepričuje nogometne navijače, naj razumejo, da je slovenska zunanja politika dovolj radikalna. In do izjave, ki jo je tako rekoč enoglasno sprejel državni zbor in s katero so predstavniki ljudstva praktično blokirali pogajanja s sosednjo državo.

Jani Sever

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 59 x komentirano
  1. Taj pravi:

    Kako lepo je, ko se vsem politikom tresejo hlače. Pahor nas je itak okrog prnesu, a zdaj pa naj bomo poslušni ?

  2. Štrigon pravi:

    Slovenija je edina dežela v Evropi kjer vladanje izvaja organizacija nogometnih navijačev, katerih vidni in aktivni član vodstva je zaprt zaradi poizkusa umora.
    Krog je sedaj zaključen :
    Zapor –> Hervardi –> SSN –> M.Podobnik –> SLS –> SDS –> SD –> Borut Pahor

  3. nejc pravi:

    V včerajšnjih Trenjih je Janša res blestel…resnici na ljubo tudi konkurence (v nasprotju z “ugledom”, zgodovino večerajšnjih ostalih gostov) v studiu ni imel….nekaj modrih je pristavil zalar, ki je vsaj poskušal jelinčiču povedati da enostavno nima pojma (res ga nima!!)….seveda je tečnoba izpadel on sam….vajgl je pa slab…kje so diplomatske izkušnje????

    dober komentar g.sever, res smo se znašli v čudnem položaju….

  4. Piero Riba pravi:

    Res škoda, da so se začele države v Južni Ameriki normalizirati,
    drugače bi se lahko včlanili v “naci-latino-club”.

  5. Zbik pravi:

    Če sem neskromen, bi rekel, da je Janša sinoči ZASIJAL z modrostjo. In ne, niti enkrat mu ni ušla kaka taka, kot jih je včasih spuščal; celo cinizem glede eskalacije konflikta in vloge medija, na katerem so nastopali, je bil povsem na mestu.

  6. Piero Riba pravi:

    Janša je včeraj najbrž slučajno pozabil, da je SDS pogojevala glas za vstop Hrvaške
    v Nato s potrditvijo “friziranega” proračuna.
    Ha,ha,ha res je blestel, v BLEFIRANJU zagotovo.
    Saj to dela že od vstopa v Komunistično Partijo.

  7. Borsi pravi:

    Pa se vam res zdi, da je to demokracija? Da nekaj marginalcev jebe celo Evropo (EU), da ne rečem svet (NATO)? Da se razumemo - nimam posebnih simpatij ne za ene ne za druge.

  8. ProPolis pravi:

    Ko se začne predsednik vlade o meddržavnih odnosih ne le pogovarjati, ampak praktično pogajati z izvenparlamentarno stranko, ki jo povrhu sestavlja nekaj sumljivih primerkov, ki imajo morda nekaj pojma o pretepanju in nogometu, o politiki, mednarodni politiki, diplomaciji, pravu in bontonu pa nič, je z državo in predvsem njeno ureditvijo nekaj najbrž narobe.

    Napačno pa je tudi tole odklanjanje cele slovenske politične garniture od referenduma, ki se nakazuje, pa četudi gre za idiotski referendum. Saj sploh ni prvi tak. Referendum je zakonita oblika neposrednega odločanja državljanov in če je vse pripravljeno pod pogoji, ki jih je izbrala sama država, potem je po mojem mnenju silno nedemokratično kogar koli odvračati od referenduma. Če ti refrerendumanija ne ustreza, potem pač, če imaš to demokratično naklonjeni ti moč, spremeni pravila igre. Eno je, da na referendumu glasuješ proti nekemu predlogu, drugo pa je, da zaradi lastne nesposobnosti, tu mislim na Pahorja & co, delaš vse, da se refrerendum sploh ne bi zgodil.

    Če Pahor ne zna pravočasno oziroma dovolj zgodaj sprejemati odločitev, ampak jih v državi z zelo liberalno referendunsko politiko prestavlja na skrajne oziroma skrajno neumne roke, potem naj to grenko pilulo, ki jo bo morda treba požreti, požre sam.

    Slovenski politiki so res amaterji - pa ne samo oni izvenparlamentarni. Najbolj grozno pač ni, če se tipi v neki izvenparlamentarni strani ne spoznajo na nič, grozno je, da državo vodi približno podoben naturščik.

  9. AufBix pravi:

    Pahor bi moral:

    - Odkloniti SDS-ovo blefiranje glede sprejetja zaključnega računa 2007
    Če bi tedaj SDS glasoval proti Hrvaški, bo moral Janša prevzeti popolno odbovornost za to bedarijo.
    - Odkloniti vsakršno dogovarjanje s Podobnikom, ker je bilo jasno, da so v ozadju tudi tile neo-nacisti iz SSN.

    Tako je Pahor Butec spravil celo državo v SRAMOTO.
    Pahor mora zaradi tega ODSTOPITI ŽE DANES!

  10. neemocije pravi:

    Kaj bi rdečuhi (”nestrankarski” novinarji) brez Janše’
    Celo rdeča zveza Severnica ne bi našla svoje poti brez JJ.

  11. obama pravi:

    AufBix pravi:

    20. februar, 2009 ob 12:16
    Pahor bi moral:

    - Odkloniti SDS-ovo blefiranje glede sprejetja zaključnega računa 2007
    Če bi tedaj SDS glasoval proti Hrvaški, bo moral Janša prevzeti popolno odbovornost za to bedarijo.

    hm,ali pa gospod Zares Gantar,ki te ratifikacije ni dal na dnevni red od oktobra 2008…

    o vladanju pač nimate pojma,za Patrije in podobne konstrukte sta pa carji… Požrite se,zaradi mene..

  12. neemocije pravi:

    Kdaj je rdeča zvezda Severnica dobila ukaz naj začne s propagando in naj javnost zavaja JJ?
    Ajde na vladi so tvojo ljubljenči. rdečuhi, ajde pokori se jim. Ubogaj!
    Ajde, na kolena in lizat…..

  13. neemocije pravi:

    Kdaj je rdeča zvezda Severnica dobila ukaz naj začne s propagando in naj javnost zavaja z izmiđlotinami o JJ in napadi na opozicijo?
    Ajde na vladi so tvojo ljubljenči Rdečuhi, ajde pokori se jim. Ubogaj!
    Ajde, na kolena in lizat…..

  14. kapodol pravi:

    Žalostno - bolj žalostno - trenutna vlada.

    Katastrofalna politika, vse eni sami kompromisi, na drugi strani pa vzamimo upokojencem, vzamimo javnim delavcem, vrnimo “prebrisanim” (vsaj 17.000 € kolikor so prisodili Todoroviću). Mislim, da bom iz nasprotovanja do sedanje oblasti, tudi sam oddal glas za referendum.

  15. neemocije pravi:

    Kdaj je rdeča zvezda Severnica dobila ukaz naj začne s propagando in naj javnost zavaja z izmišljotinami o JJ in naj blati opozicijo?
    Ajde na vladi so tvoji ljubljenčki Rdečuhi, ajde pokori se jim. Ubogaj!
    Ajde, na kolena in lizat……

  16. Sergej Laurenčič pravi:

    Spoštovani Jani,

    v kolikor me spomin ne vara, je iniciator našega “državotvornega” obnašanja prof. Bučar, po čigar sugestiji je naš parlament pred nekaj meseci sprejel ustrezno izjavo. Do danes nisem nikjer zasledil, da bi spoštovani profesor komentiral sedanje dogajanje in morda tudi nakazal naše bodoče poteze. Morda ne bi bilo odveč, če ga Denis povabi na intervju.

  17. ajdo pravi:

    Pahor je pa le pridobil priznanje najhujših nacionalistov: najboljši predsednik vlade!!!!???
    Že za to bi moral odstopiti. Čim prej, kar je itak, žal, prepozno.

  18. zirosi pravi:

    Povsem očitno je, da so naši politiki oziroma naša politikantska elita do sedaj delali predvsem v našo škodo - šele tak ultimat jih bo mogoče nekoliko postavil na realna tla.

  19. luna pravi:

    Se strinjam s Severjem.

    Ta politika do Hrvaške je bila vseskozi konfuzna in brez koncepta, sedaj pa je kulminirala v najbolj bedasti formi. Zahvala gre vsem našim dosedanjim vladam, ša najbolj pa Dimitriju Ruplu.

  20. luna pravi:

    Soglašam pa z Auf-bixom, da bi morali iti preko Janševe obstrukcije in takrat lepo glasovati za ratifikacijo. Stvar bi bila takrat rešena, tako ali drugače. Ali bi šla ratifikacija skozi, ali pa ne in bi zato odgovarjal bivši predsednik evropske unije.

    In tudi z Ajdo:
    Pahor bi moral odstopiti, ali pa bi ga vsaj morala odstopiti njegova stranka.

  21. tiib pravi:

    Že dolgo tega sem napisal, da bi bila edina modra odločitev takojšnje vračilo denarja hrvaškim varčevalcem (leta 199x) in to nato pridobiti nazaj skozi sukcesijo. Ta denar bi se do danes že večkrat podeseteril in tudi težav z mejo, nuklearko, blokadami naših proizvodov nebi poznali v takšni obliki kot to doživljamo danes.

    Bedasti politiki! Najhuje pa je to, da jih vedno znova izvolimo namesto, da bi jih odplaknila zgodovina skupaj z vsem njihovim sranjem, ki so ga povzročili..

  22. Mirjana pravi:

    To, da je v zadnjih mesecih ta vlada zamočila stvar s Hrvaško je malo mimo. Kje je pa JJ zablestel? Opazila sem le ponovno prelaganje krivde , seveda sedaj v spravljivem tonu. To, kar se danes dogaja je rezultat, ki ima korenine prav v vladi, ko je tudi JJ igral pomembno vlogo, pa Rupel, Bavčar…a teh ni bilo na trenjih. Veliko sem kritizirala Pahorja,…a tokrat v tej godlji je še edini, ki se ne pusti zakvačkati s tem ponorelim cirkusom.
    Še najbolj trezno razmišljanje.
    http://www.dnevnik.si/debate/komentarji/1042243718
    Situacija spominja, na dva, ki stavita kdo bo prvi pojedel porcijo kakice…sredi tekme pa se eden ustavi, …ne more več jesti, ker je v kakici las.
    Lep dan pa we tudi!
    pomlad se že prebuja…gremo na zrak :)

  23. Neja pravi:

    Spomnim se, kako je Rupel ob hrvaški politiki “izvršenih dejstev=prisvajanju spornega? ozemlja” miril duhove:”Saj bo prišel pravi čas za nas, pred vstopom Hrvaške v EU”. In zdaj je prišel ta čas. Je on svetoval Pahorju takšno blokado?
    Naj mi kdo razloži, a so ozemlja, navedena v izjavi DZ, sporna? Bi se bilo potrebno o njih pogajati? So sporna samo za Hrvate ali tudi za nas? Se zavzemamo za nekaj, v kar sami dvomimo, da je naše?Je morda največja napaka to, da se vsa ta leta nismo znali odločno postaviti zase? Se obnašamo kot šibek zakonski partner, ki se raje umakne, sicer malo pojamra, in čaka, da bo močnejši bolj razumevajoč ter mu dal tisto, kar mu pripada? A močnejši partner je samo manipulator, ki izkorišča naivnost in neumnost? Ko nam vzame našo lastnino, smo veseli, da se lahko z njim pogajamo,/mediacija/, ali nam bo vrnil večji ali manjši delež? In smo jezni ter nesrečni, ker smo ga /zaradi prisile od zunaj/ razjezili, ko smo zapisali, da bi radi vse, ker je vse naše? Svetu pa ne znamo jasno razložiti, da smo žrtev in ne izsiljevalec? So mogoče nekateri naši politiki iz svojih lastnih koristi sklepali pod mizo s Hrvati kupčije in so imeli zavezane roke? Pozna kdo prave odgovore, prosim?
    Trenja? Modrec Janša? Na videz je igral modreca. Priznam, da je dober igralec in manipulator. Sporočal je: Če bi poslušali mene, bi bilo vse v redu. Pri tem prikriva, kje vse je postopal napačno on in njegov zunanji minister. In če si poslušal vse te, ki jih Sever imenuje politično elito, si lahko slišal, da jim gre samo za lastne riti. Vlačič je hvalil Pahorja, Janša sebe in kritiziral druge, Jelinčič je pljuval po vseh, /če bi bil res tak domoljub, bi lahko dal “priznanje” Podobniku, ki je pomagal izsiliti sklep/, Vajgl še vedno poudarja Drnovška, Presečnik stranko….. Draga elita, mislim, da potrebujete mediacijo najprej vi sami. Morali bi govoriti o pravih problemih /meja, Nato…../in o njihovem kratkoročnem in dolgoročnem reševanju, polemizirati o možnih načrtih. Zavedajte se že enkrat, da je pomembna Slovenija in njeno prebivalstvo in ne vi in vaše nabiranje volilnih točk!

  24. Neja pravi:

    Janša zateguje zanko okoli Pahorjevega vratu. Ko pa misli, da ga bodo videli, popusti, nedolžno pogleda in reče: Borut, moraš paziti. Če bi mene poslušal, bi bilo vse v redu.

  25. Borsi pravi:

    Pahor,Janša,Rop,Drnovšek…., niso naredili nič na rešitvi mejnih vprašanj. Zakaj pa koga mi sploh
    volimo ? Menda zato, da ima nekaj nesposobnežev zagotovljeno plačo. A bo sploh kdo kaj naredil ? Zakaj volitve ? …….

  26. Dvorni pisar z licenco pravi:

    @Neja….

    Točno to..Janša je kriv njegove nesreče :-).

    Ne vem kaj je z levičarji, in njihovo vsesplošno paranojo okrog Janše. Se ga bojite?

  27. luna pravi:

    Točno taka vprašanja, kot jih izpostavlja NEJA, smo si lahko zastavljali ob mučnih Trenjih - sama tega ne bi znala tako dobro analizirati.

    Mučno je bilo gledati naše elitnike, ko so bili po izjavi hrvaške zunanje ministrice, ki je trdila, da je vse hrvaško, kar je bilo v našem parlamentu zapisano, z izjemo Vajgla kar tiho in so strmeli nekam predse.Ko pa je Zalar razpredal, kako smo sedaj zaradi jeze Hrvatov zapravili še zadnjo možnost za mediacijo, ker se sedaj nimamo o čem pogajati pa je stvar postala še bolj dvomljiva in absurdna. Po mimiki hrvaške ministrice sodeč, je izgledalo, kot da se ji tam sedeči ljudje smilijo.

    Janša pa je zelo modro deloval, ko se je infantilno izgovarjal zaradi svojega izsiljevanja v parlamentu, tokrat se je videlo da mu je nelagodno, ko je zopet moral ponavljati svojo mantro o nedopustnosti neglasovanja svojega proračuna.

    Janša in Pahor pa sta kakor kača in Maugli v Knjigi o džungli. Samo, da so Mauglija reševale vse dobre živali, Pahorja pa nihče ne bo rešil, ker se rešiti ne pusti. Ker ne bo odstopil od svojih idealov.

  28. Borsi pravi:

    Luna. Od kakšnih idealov ? Osebnih ? Ti nas ne zanimajo. Je pa na lastno željo (kandidaturo) pristal na državni funkciji ! Kaj pa je od njega ???? Razen vse več težav - NIČ.!!

  29. nesesekirat pravi:

    Predvsem pa vseh “branž” politikom več kot ustreza ta godlja s Hrvaško,ker je odlični “rešilni pas” zanje, da se jim ni potrebno soočati z glavnim in trenutno najresnejšim problemom, gospodarsko krizo, v kateri solidarno s celim svetom tičimo tudi mi.
    In žalostno za Slovenijo je to, da eden drugemu “solijo pamet” politiki, ki so bili vsaj en vladni mandat “ta glavni” pri koritu-na levi ali desni strani. Kje je bila njihova pamet takrat-verjetno tam, kot danes t.j. nikjer-ko so imeli polno moč in odgovornost, problem rešiti. Ja, zakaj bi z barke vrgel v vodo rešilni pas-nikoli se ne ve, kdaj ti pride prav.
    Žalostno za državo, da si dovoli, da skupina na pol kriminalcev in čudakov (Troha) izsili zbiranje podpisov za razpis referenduma in ob uspešnem zbiranju njegov razpis. Tudi to je demokracija (ni idealna, vendar kaj boljšega še niso “pogruntali”-povzeto prosto po W.Churchilu).

  30. neemocije pravi:

    rdeča vlada ima to kar seje…….

    Kdaj je rdeča zvezda Severnica dobila ukaz naj začne s propagando in naj javnost zavaja z izmišljotinami o JJ in naj blati opozicijo?
    Ajde na vladi so tvoji ljubljenčki Rdečuhi, ajde pokori se jim. Ubogaj!

    Podporniki rdečuhov pa bedasto in bolno še vedno krivijo opozicijo!!
    Bedaki!! Vaši vsevedi rdečuhi odločajo in to totalitarno, v vseh sistemih in podsistemih (tudi v medijih).
    Ajde, poskusite misliti z lastnimi možgani. Nemogoče? Verjamem.. (tako so vas pač vzgojili..)

  31. Dvorni pisar z licenco pravi:

    Vest 20. 2. 2020:

    Glavna vest:

    “Delovnemu ljudstvu sporočamo, da je centralni komite zagotovil dve samokolnici zelja do konca letošnjega leta. Družbeno politični delavci naj se javijo v prednostno vrsto”

    Stranska vest:

    “Janša je po poročanju skandinavskih virov sam pojedel ostali dve samokolnici zelja. Sekcija 571 že raziskuje to grozodejstvo….”

  32. tiib pravi:

    Ja, pisoar. Vse je sam pojedel in pravkar se je napotil, da se olajša.. Bodi mu na uslugo…

  33. JAGR PA JAGA pravi:

    Zdaj ko so pa še Todoroviču šenkal 17.000€ sem pa ziher,da bodo zbrali 40.000 glasov. Naklučje ali ???? Ravno dan po ….

  34. luna pravi:

    Borsi
    Pahor je povedal v svojem pismu Ziherlu, da se ne bo odpovedal svojim idealom, to je konsenzualnost, odprtost, pogovarjanje in dogovarjanje z opozicijo.
    Pri tem pa je pozabil povedati, da se z Janšo pogovarja in dogovarja na štiri oči, preden koalicija karkoli izve, oziroma je postavljena pred dejstvo.

  35. ED pravi:

    Sem poslušal Mesića; pravi, da spor med RH in RS ni spor narodov. Hrvaški in slovenski narod sta prijateljska. Da gre za spor na nivoju politike. Deloval je umirjeno, za njegov stil nastopanja brez (hudih) čustev, ipd. Se zdi, da referendum v RS glede RH in Nata deluje vzgojno za cro-politike. Res so v zagati. Gre za to, da s tem, ko se je problem meje in vstopanja RH v Nato in EU prenesel na nivo ‘demosa’, hrvaška ‘kreativna’ diplomacija, in ‘tiha’ diplomacija trčita na nepremostljivo oviro. Ne ena ne druga namreč nimata volilne pravice v RS. Usoda vstopa RH v Nato je v rokah volivcev in volivk v RS! V sled tega pričakujem, da v naslednjih tednih Mesića ne bomo slišali blebeti izjav, kot je bila npr. tista o hrvaški osvoboditvi Trsta in da bi ‘Slovenci’ gledali morje z razdalje 20 km, če bi ne bilo cro-partizanov. Niti me ne bi čudilo, če bi začela cro-politiki širiti ‘pozitivne vibracije’, izrekati komplimente na rovaš ‘Slovencev’, celo kako ritolizenje bi se znalo zgoditi, ipd.

    Na nek način se cro-politiki vrača aroganca do njihovih lastnih volivcev. Morda v RS ni znano, vendar je fakt, da so vladajoči cro-politiki najprej obljubljali, potem pa ‘pozabili’ na zahtevo po referendumu glede vstopa v Nato. Ni malo ljudi v RH, ki nočejo v Nato. Ker oblastniki niso hoteli razpisati referendum o Natu, se je zgodila ‘civilna iniciativa’, ki je začela z zbiranjem podpisov. Nabrali so kar 120.000 podpisov, kar pa po cro-zakonih ni dovolj za razpis referednuma. V RH je menda kvota za razpis referenduma kar 10% vseh državljanov. To pomeni, da bi hrvaški proti-natovci morali zbrati ca. 450.000 podpisov, da bi bil referendum sploh razpisan. V RS zadostuje že 40.000 podpisov. Skratka, cro-oblastniki so ‘blokirali’ referendum doma, zdaj pa so ga ‘dobili’ (brezplačno) v RS. Ni potrebno dodati, da anti-natovci v RH pozdravljajo slovenski referendum.

  36. ATOS pravi:

    Zelo realisticen komentar! Facta bruta! Zakaj je bil JJ tako “moder, spravljiv…”? Ker je vseskozi igral na dvojno karto, ali celo vec kart. Grobo je izsiljeval parlament, da bi mu potrdili njegov “sanjski” proracun. Povzrocil enotedenski zamik in ze takrat “sugestivno” omenjal nevarnost referenduma (podobno kot njegov partner Pahor). Predvsem pa se je zelel izogniti utemeljenim obtozbam, da je na Bledu 07 padel v Sanadarjevo zanko in soglasal z mozno opcijo - Mednarodno sodisce v den Haagu, ki se ga sedaj drzi hr. stran kot “pijanec plota”. Zato je bila ustanovljena Pogacnik-Rudolfova komisija, da pripravi vsklajeni pravni okvir za MS. Ce bodo Hrvati na tem vztrajali do konca (tudi med mediacijo), potem bomo res na kraju pristali v Haagu!!! Tudi po zaslugi JJ!

  37. Neja pravi:

    Po mojem imaš prav, Atos. Kako se je potem izgovarjal in mencal o “načelu pravičnosti”.

  38. BOTA pravi:

    Podobno, kot se lahko sprašujemo, kam gre slovenska politika, bi se lahko vprašali, kaj je delala vsa ta leta.
    Problemov, ki jih ne rešuješ in se na koncu nakopičijo, žal ni mogoče rešiti čez noč. Celo več, to kar se sedaj dogaja je bilo možno na nek način pričakovati.
    Komu vse to koristi in komu škoduje, bo pokazal čas. Tako kot je pokazal, da če ne storiš ničesar, potem ti to zanesljivo škoduje.

  39. Matjaž pravi:

    Ne bom se spuščal na temo upravičenosti referenduma, saj odgovornost zanj nosijo vse politične garniture do sedaj.

    Primer Hotize je ( in celega ob Murja ) je jasen. Mejna črta je potekala po sredini Mure vse do leta 1993, ko so NAŠI politiki odločili, da policijske kontrole umaknejo v notranjost in s tem omogočijo prevzem kontrole sosedom. Še več! Popolnoma tiho so bili, ko so sosedje na naši strani postavili mejno točko. Še več! Hrvaškim policistom so dovolili, da so se s službenimi vozili in oboroženi vozili preko slovenskega ozemlja na “delo” na Hotizo! Še več! Tiho so bili, ko so sosedje zgradili most preko Mure pri Hotizi! Tiho so bili, ko so sosednji organi odvzemali prostost ljudem na naši strani in jih vozili V Čakovec, kjer so jih priprli in kaznovali. Spomnimo se primera, ko je krajan Hotize zgorel v vozilu na naši strani, pa zaradi naše politike, gasilci niso posredovali - niso smeli na naše ozemlje. Še bi lahko našteval dejstva.
    Kdo je torej kriv za nastalo situacijo? Hrvati? Ne! Hrvati so samo izkoristili to, kar jim je omogočila naša politika! In to ceno danes plačuje! Plačuje to, kar je sama zakuhala!
    Ljudje pač imajo dovolj nepravne države! Danes se je zgodila “ta stranka”, jutri se bo zgodil narod!

    In to so dejstva! Tako je tudi s Plovanjo, Jorasom, Pa še kje, zakar niti ne vemo, saj so Naši politiki prav dobro vse poskrili pod preprogo!

    In zato me ta referendum ne preseneča! Še več! Čudi me, da ga ni bilo že prej!
    Namreč referenduma proti lažnivim našim politikom.

    Pa lep dan,

    Matjaž

  40. Neja pravi:

    Matjaž, točno tako imam tudi jaz v spominu. Ampak mi jih vedno znova volimo in volimo. Seveda ne gre čisto posploševati, a rezultati so taki. Pahor sedaj žanje žito pretekle politike /ki jo je vsaj delno tudi sam krojil/ in kar malo žal mi je zanj. Veliko bolj pa mi je žal za nas.

  41. Neja pravi:

    In Ruplove dolgoletne izkušnje? Izkušnje ob katerih se lahko samo učiš, kako ne smeš delovati?

  42. Neja pravi:

    Hrvati pa vpijejo, da potek meje za nas sploh ne bo pomemben, ko bojo prišli v EU, ker bo vse “naše”, ampak to velja tudi zanje. Če ni važno za nas, potemni tudi ni za njih, ali ne?

  43. neemocije pravi:

    lepo je brati komentarje rdečuhov, ki se tolažijo med seboj in se sprenevedajo in si lažejo, da dokažejo nekaj, kar ni mogoče dokazati samo verjeti. barbika je devica in svetnica, ha, ha, ha, ha,….

  44. neemocije pravi:

    Kam gremo?
    20. februar 2009 ob 10:52 | Jani Sever |

    NA BALKAN.

  45. Mirjana pravi:

    Veliki zgodovinar plemeniti, ki mu je domoljubje sveto, ki je za referendum,..ki hoče kar se je odločil na osnovi njegovih zgodovinskih dejstev…pa SSN ne bo podprl pri pobiranju podpisov,…eheheh je močnejše od domoljublja,…sploh pa se sprašujem, kako mu je dovoljheno vse po spisku nizkotno žaliti…in to primerku, ki ga ščiti imuniteta?
    a obstoja nek etični kodeks tudi za “plemenite”?
    In kljub njegovem poznavanju zgodovinskh dejstev ni imel koglionov, da pove javnosti in JJ kako je dejansko potekala akcija v Plovaniji. Nekateri se še spomnemo, pa bili so tudi prisotni…
    Situacija je eskalirala do stopnje, ko bo narod postavljen pred izpit…ali še naprej ostati igračka v rokah posameznikov ali pa vzeti razsodnost in odgovornost v lastne roke,..

  46. Bount pravi:

    Sever nam je prikazal zadevo iz drugega zornega kota.
    J.J. je dovolj inteligenten, da ve kdaj je potrebno in koliko je potrebno blefirati in se sprenevedati!
    B.P. je dovolj samovšečen, da je popolnoma zgubil kompas sicer je res, da je že podedoval “blazno “politiko, njegov velik problem pa je ta, da revež misli da je Mesija- rešitelj , ki bo ISTOČASNO rešil vse, tako blažneže kot blažene kot navadne smrtnike!
    Hrvati so kot hrti, so dovolj agresivni in “superioni, no tako oni mislijo, da sklepajo, da so Slovenci
    slavi-schiavi in vsa njihova politična elita za njih samo mačji kašelj!
    Slovenci so dovolj “bebavi” , da se še dalje med seboj samo kregajo kaj je rdeče in kaj je črno!
    Bistvo problema pa ne vidijo!
    Smo pa res Wonderland bedakov, kajne?

  47. Zmelnikow pravi:

    On psihijater, ki mu je pisal pismo bi moral Borata takoj hospilitizirat

    vsaka podobnost z dogodki pri nas je v spodnjem videu zgolj naklučje !

    http://www.youtube.com/watch?v=AZdS8oYbZOg

  48. calimeroo pravi:

    KAM GREMO SPRAŠUJE NASLOV

    NARAVNOST NASODIŠČE V HAG/HAMBURG, KJER SE BO STESTIRALA CELOTNA MEJA

    IN PRAV JE TAKO

    VSAKA STRAN(SLOVENIJA BO ZAGOVARJALA TISOČLETNO MEJO MED A-O, KJER NI BILO NILOKI SPOPADOV, RAZEN V OBDOBJU PO 2. VOJNI) NA MIZO VRGLA SVOJE ARGUMENTE

    IN SODIŠČE BO ODLOČILO KAKORKOLI ŽE BO

    IN POTEM UPAM DA BO MIR NA 13000 MEJI MED A-O

  49. Bount pravi:

    Evo kam gremo:
    Gospodarsko- politična praksa v Sloveniji je do danes pokazala, kako nas je politika vedno okrog prenesla!
    Samo bolj revni IN V VEČJI UMAZANIJI BOMO ŽIVELI, do zdravnika sploh ne bo več mogoče ( no, izjema bodo bogati), šolali se bodo lahko samo otroci premožnih staršev, pokojnine bodo glih tolko, da te ne bo takoj pobralo- ampak malo bolj počasi, saj za kruh in vodo bo še soldov, bogati bodo še bolj bogati in bodo sebi napravili svoje gradiče daleč stran od umazanije in od onesnaženega okolja- tipo Zasavje, in zadnje čase tudi Koper- z Luko Koper vred in še kakšnim terminalom, zdravila in zdravstvo bo za navadne smrtnike skoraj nedostopno, ravno tako hrana, no, to je seveda samo eden od možnih črnih scenarijev.

    Upajmo, da se bodo Slovenci prej prebudili in začeli tako ali drugače delovati skozi civilne inicijative,
    to je da politiki polni sprenevedanja in laži, brez čustvene in duhovne inteligence, ki vidi zadeve samo iz enega zornega kota- čim večji dobiček v čim krajšem času itd…, ne bomo dovolili, da nas popolnoma zasužnji in da popolnoma degradira vse ostale oblike življenja.itd…
    Kaj je svoboda: med drugimi tudi pravica do življenja v čistem in zdravem okolju, pravica do zdravstvene pomoči, pravica do šolanja, pravica, da se lahko soupravlja-skozi razne civilne inicijative- tudi če ne spadaš v politično elito, pravica do dela in pravica, da je delo uravnovešeno plačano, ne pa da obstaja tako velika razlika , da imajo nekateri povzpetneži 100 x ali 1000 x bolje ovrednoteno delo in to zato, ker - med drugim - tudi proizvajajo strupene odpadke!
    In tukaj v Sloveniji, bi moralo ljudstvo že enkrat razumeti, DA BARVA STRANKE NITI NI POMEBNA, pomebno je kdo v njej deluje, kako DELUJE, kako razmišlja, kaj obljublja in kaj potem v resnici naredi.
    Do danes smo v politiki slišali samo individualne borbe za stolček, moč, denar in oblast- in nič drugega, pa naj bo to levi ali desni, rdeči ali črni in ČAS JE ZA POPOLEN PREOBRAT V RAZMIŠLJANJU TAKO NA PODROČJU DELA KOT SPOŠTOVANJA PRAVIC TAKO ČLOVEKA KOT VSE OSTALE OBLIKE ŽIVLJENJA , TO JE MED DRUGIMI TUDI PRAVICO ŽIVETI V ZDRAVEM IN ČISTEM OKOLJU! Na ta način bo tudi država “prešparala” precej denarja, saj bomo imeli MANJ BOLNIKOV.
    In NAMESTO , DA NAS POLITIKA TAKO HR KOT SLO STALNO DELI NA VSE MOŽNE NAČINE,
    SE MORAMO ŽE ENKRAT ZAVEDATI, DA SMO VSI LJUDJE, KI ŽIVIJO NA ENEM DELU SVETA
    ITD…
    I

  50. Bount pravi:

    Spodaj link, ki se zelo priporoča prebrati - več - kopirano iz komentarja - članek Liberalni socializem….na Politika :

    Hej, svetujem vam, da si ogledate na spletnih straneh KSS:

    http://www.ednevnik.si/?u=krscanskisocialisti

    Kako vsaka oblast uresničuje svobodo posameznika ali naroda (skupnosti) je mogoče zelo nazorno prebrati iz besedila na spletni strani KSS “Nasilje in ne Mir je osnoven zakon Oblasti”!

    In kako mislimo ter delujemo borci za svobodo in človekove pravice vsakega posameznika in naroda?!
    Več na spletni strani KSS: “Človek - ne dobiček”!

  51. DragicaJ pravi:

    Zadnje čase nas zmerjajo z neverodostojnostjo in slabo politiko. To se zgodi vsakemu, ki je popustljiv in naivno pričakuje pravico. Mislim, da je stanje, kot ga imamo nastalo zaradi mešanice naivnosti, popustljivosti in tudi nezainteresiranosti. Ta eksplozivna mešanica je butnila v obraz ravno tistim, ki so zanjo najbolj odgovorni.

  52. DragicaJ pravi:

    Bount pravi:

    22. februar, 2009 ob 12:54
    Spodaj link, ki se zelo priporoča prebrati - več - kopirano iz komentarja - članek Liberalni socializem….na Politika :

    Hej, svetujem vam, da si ogledate na spletnih straneh KSS:
    xxxx
    sem pogledala. ne morem verjet. ko bi vsaj minila ena generacija in pri tem prišla pozaba. Tako pa ne nas farbat z še zelo svežimi utopijami. Tudi oni se imajo za kasto voditeljev, zato mene ne boš farbal.

  53. DragicaJ pravi:

    In Bunta zahtevaš samo pravice.
    Duhovnost je vse kaj drugega.

  54. DragicaJ pravi:

    Bount pravi:

    22. februar, 2009 ob 10:26
    …….Kaj je svoboda: med drugimi tudi pravica do življenja v čistem in zdravem okolju, pravica do zdravstvene pomoči, pravica do šolanja, pravica, da se lahko soupravlja-skozi razne civilne inicijative- tudi če ne spadaš v pol……..
    xxxxxxxxxxxx
    Zahtevaš samo pravice.
    Duhovnost je vse kaj drugega.

  55. Bount pravi:

    Draga Dragica, ne filozofiraj in ne sodi, da ne boš sojena!
    Na kratko: kaj duhovnost je ali kaj duhovnost ni in kaj jaz o tem vem, si ti zadnja oseba, ki lahko sodi!
    Kdo sem in kaj vem ali ne vem nimaš pojma in če misliš, da lahko po enem napisanem stavku vse veš o meni, pomeni, da nič ne veš.
    In če že misliš kaj argumenti, bodi vsaj toliko moralna ali duhovna, če že hočeš,
    da pri tem tvojem razglabljanju uporabiš vsaj delček tvojih možganov.

  56. Duchevski pravi:

    Sem za to, da sta dva referenduma istočasno.
    1. tak kot hoče ssn.
    2. Lustracija, za štos samo poslušalci, profesionalno zaposleni v VIS ali SOVI ne.
    3. Ko bodo znani poslušalci, bodo spregovorili in VIS ali SOVA tudi padeta, saj bi izpadlo, da
    ni ne demokracije, ne pravne države zaradi prijateljskih nasvetov. Če bi to bilo na sodišču,
    analogija, bi se kdo izločil zaradi okužbe.
    4. Torej Lado Troha, daj še lustracijo na referendum!!!!

  57. Duchevski pravi:

    kaj če so se po niku kavčiču, ko nas je odcepila udba, pa je ja vedla kere stranke se morjo ustanovit
    in so vse kontinuiteta, ampak udbovska ne moralna ne pravna, ..

  58. Duchevski pravi:

    saj zato bil lahko arheološko ali zgodovinsko ali na sodišču že enkrat zvedeli kako je demos
    razpadu zaradi nesoglasja o lustraciji..

  59. See local, speak global pravi:

    http://www.thedailycrux.com/content/1050/Economy

    Kljub temu, da je bilo pred letom posredovano, da je 1 milijon praznih (preveč) hiš v ZDA, je v tem
    naslovu, povedano, da so v praznenju že hiše ob obali. Kljub temu, da so krizo izvozili, finančno naredili
    profit, pa če od kitajcev vse svoje obligacije kupjo, jimm ostane. EU se mora 16 tisočim miliardam minusa iz ZDA upreti. Potrebno je motivacijsko delo politično-pravnih-subjektov, da se posli izničijo.

    Toksični derivativi so protiustavni, saj predpostavljajo zdrav razum pri obeh strankah.
    Nihče pa ne bo kupil papirja, do bo potem še dolžan. Pri dolgoročnih papirjih ob instrumentaliziranih
    trendih porabe virov za zadovoljevanje potreb posameznikov, nihče ne more pričakovati večjega
    rizika od nakupa opcije in dalo bi se pokazati, da so ti colateral debt obligation derivativi na
    meji rizika med podpisovanjem opcij in margin tradinga le da je ultimativno margin trading razpšen
    dohodek majhen preko mnogo let, dolžniška obligacija, če dohodek usahne pa večja od nakupne
    cene derivativa. To so meje. Zato lahko to preprosto juristično rešimo. janko korelc v. d. DaZajn

Komentiraj