Novinarjevi milijoni
11. februar 2009 ob 10:26 | Jani Sever |Vladimir Vodušek je novi 51-odstotni lastnik televizije Info TV. Od kod Vodušku denar? Menda je v ozadju finančni vlagatelj. Ali kredit. Heh. Gre za uravnoteženje medijskega prostora? Ali smo dobili samo novega medijskega tajkuna?
Z vsemi značilnostmi. Poreklo bogastva je skrivnostno in firma ima kar nekaj težav. Drugače niti ne bi bila naprodaj. In vse skupaj se dogaja v okviru, ki ni nepovezan z državo. Info TV so namreč leta 2007 s približno isto vsoto, s katero je Vodušek kupil večinski delež, dokapitalizirale Triglav naložbe in tako postale 40-odstotni lastnik. Triglav naložbe so seveda v lasti Zavarovalnice Triglav. Ta pa je kot državna firma kot nalašč za dobro lastnico kakšnega medija.
Seveda samo do trenutka, ko je na oblasti prava politična garnitura. Potem nastopijo težave. Ravnotežja so ogrožena in kot naročena se zdi rešitev, po kateri nek znani novinar prevzame na svoja pleča breme reševanja medijskega projekta. Pogodba je menda do novega lastnika prijazna. Kupnino bo plačeval v letnih obrokih in sicer glede na poslovni rezultat televizije v prihodnjih petih letih. Perfektno. Vas to spominja na prave tajkunske zgodbe?
Bomo videli. Če ne bomo izvedeli, kdo je Vodušku dal denar, če ne bo jasno, zakaj potrebuje posrednika, če se ne bo zgodilo nič posebnega, če recimo nihče ne bo preveril, kaj so počele Triglav naložbe in kaj Zavarovalnica ter kakšni so njihovi načrti v prihodnje, se spet lahko spomnimo na Jožeta Pučnika. Njegov znameniti stavek se je glasil: “I nikome ništa.” A po drugi strani je odgovore na neprijetna vprašanja mogoče napovedati. Gre pač za dober poslovni model.
In če bi bil kdo res preveč nezadovoljen s tem, da pravi lastnik ni znan, da je Vladimir Vodušek samo nekakšen poštni predal, je vedno na voljo tudi pojasnilo, da je vse to, v primerjavi z drugimi medijskimi tajkuni, zanemarljivo. Samo poglejte Boška Šrota in Laško, pa Bojana Petana in DZS, pa … Le zakaj tu ne bi bilo prostora še za koga, precej manjšega? In saj res, Vladimir naj bi po novem konec koncev tudi soustvarjal program Info TV. Kar pomeni, da vendarle ni zgolj poštni nabiralnik.
Sprememba lastništva Info TV na prvi pogled ni videti velik premik na slovenski medijski sceni. Nasprotno, zdi se, da gre bolj za zavarovanje trenutnega stanja in reševanje projekta, čeprav je res, da takšni premiki vedno povzročijo tudi vsebinske, morda celo konceptualne spremembe. Tudi to, da se je do nedavni novinar predstavil kot veliki investitor, ni novo. Vsi poznajo dopisnika, urednika, direktorja in v zadnjem času gradbinca, ki je hkrati priljubljen gost politični komentator.
Je kdaj koga zanimalo od kod mu denar? Sicer pa je vseeno. Tudi tega, kdo je financiral predvolilne brezplačnike kljub velikemu zanimanju, nismo nikoli izvedeli. Le zakaj bi bilo tokrat drugače? V Sloveniji vendarle obstajajo tudi tabu teme.
Jani Sever
11. februar, 2009 ob 11:09
Ne vem od kod Vodušku denar, vozi se pa z porschejem okoli.
11. februar, 2009 ob 11:21
a nima mercedes ml
11. februar, 2009 ob 11:36
… živela 1970_ta leta - komisij za ugotavljanje osebnega premoženja!!!
——-
Če kdo ve kaj kaznivega, naj gre na kripo policijo, sicer pa tiho!!
——-
Pravo prašanje je: Zakaj jaz nimam toliko ali več kot on/drugi!!
11. februar, 2009 ob 12:04
od kot mu gnar
od ust si ga je pritrgal!
in ker je vsaka njegova beseda cekin, je tolk jecljal pred kamero
11. februar, 2009 ob 12:28
kdo je dal predsedniku sindikata novinarjev srednješolcu Repovžu dnar za nakup Mladine? Je sam zaslužu? Dala mama? Od kje pa njej dnar? Eni pravijo,da Safti…
ajde,raziščite novinarji
11. februar, 2009 ob 12:41
Jaz mu zelim trden projekt.
Tko, da ne bi vsake pol leta tega medija spekulativno prodajali.
11. februar, 2009 ob 12:48
Pri nas je dovoljeno vse… Slovenija je raj za kriminal… državna blagajna je vsakomur na voljo, če je povezan s pravimi ljudmi.
11. februar, 2009 ob 12:51
Res je, fuzbalerji in atletičarji vseh vrst so “svoje življenske prihranke” investirali v medijske projekte Ekspres, Delo revije … “I nikome ništa.”
Sam vidim to debato v luči zadnjega mitinga resnice pred volitvami kjer so se J in njegovi uslužbenci pridušali za ustanovitev finančne policije … da s figo v žepu in zgolj v predvolilni vročici se je pokazalo že kmalu po koncu preštevanja ljudske volje.
Res pa je tudi to: mene prov mal boli kdo v resnici financira projekte vsem malim lokalnim ribam, če bi vedel, da obstaja inštitucija, ki se ukvarja profesionalno s tem, da bdi nad njimi in jih povpraša tudi od kje jim premoženje, in ne samo da plača davke iz dohodka v drugem kolenu; kolkor se pač ne da zment.
Največja resnica od vseh je pa prav gotovo ta: točka nič. Od kje naprej oz. od koliko nazaj se bo začela pristojnost tovrstne inštitucije. Ni jih veliko tistih, ki imajo kaj skrivati, ampak oni imajo denar in prijatle na visokih položajih, zato se kurjim tatovom pred Justicijo z zavezanimi očmi še kar nekaj časa ne bo pridružil nihče od bolj enakih med enakimi.
Torej, vprašanje je le zakaj raje pljujemo na vso moč čez tiste, ki imajo več od nas, in le-ti so itak vsi sami tajkuni (ne morem pozabiti na gospoda, ki je svojo bol nad tajkunsko sosedo izlil na SDSjevem sestanku v MB, kjer Pivec na koncu predlaga, naj naslednjič vsak pripelje s sabo še tri ljudi, veselica!!!) … no, ne vsi, odvisno od tega, kdo je prjatu od Jja in brata Rajkota in Jamnika …, kakopak …, kot pa da bi poskrbeli za inštitucijo, ki bi bdela nad fiktivnostmi, slepomišenjem in kar je še sivega v ekonomiji.
… samo, potem bi si pa vzeli nacionalni šport, ki ga tako ljubimo: ni ga čez šinfanje čez une ta druge ob trejem italjančku in cenenem tobaku v homoerotičnem vzdušju za šankom, kjer smo vsi prjatli, saj nas druži konformistična misel na našega avtoritarističnega (nesojenega) vodjo … pa vseeno: šalo na stran, to so resne stvari.
11. februar, 2009 ob 13:02
Odkod Severju denar za vest? Bi rekel da zaenkrat dela zgubo, od kje denar za plače sodelavcev.
11. februar, 2009 ob 13:05
No, raziskovalni novinarji…
vprašanje se glasi: čigav poštni predal je VV?
11. februar, 2009 ob 13:10
Sašo, če se boš kdaj vprašal zakaj tvojih postov noben ne J pet posto, si jih še enkrat preberi.
11. februar, 2009 ob 13:12
Ali se komunistična drhal boji pluralizma?
11. februar, 2009 ob 13:19
Ne, ne, apokaliptični neemotivni konec demokracije, ti kar: pluralizem je tudi na tistem, ki te prebere ali pač ne.
11. februar, 2009 ob 13:22
@NoMery
pri ( takšnem )denarju ,ima vedno vrag prste vmes!
moj odgovor: očitno se te vrag boji ,kot kristus križa!
..in se sprašujem ,zakaj je pa vatikan tako “vražje” bogat ,ko pa “časti “kristusa na križu?
in sveda “takšni” novinaji?
..ko bo/do “razkril”ne bo več, dvoma!
dokler, osatne samo dvom!?…. to je v človeški naravi…”dvom”…!?
11. februar, 2009 ob 14:26
@šifra &co:
foušija vas je do neba
da sami nimate je pa jasno, če tukaj čas zabijate. Jarke kopat, pa bo vsak imel … vsaj zlomljen hrbet.
Dokler ni komu kaj dokazanao je Nedolžen - pa naj si misli kdorkoli karkoli hoče .. ampak potiho!!!
p.s. Voduška pa na TV nisem prenesel niti na sosednjem kanalu TV_ja - Info TV pa sem zaradi njega nehal gledati (pa je bil dober program)
11. februar, 2009 ob 14:44
…čeprov me pošiljaš jaške kopat (še dobr ,da ne v kašnen “koncetracjonlogor”)
se strinajam s tabo…!,,,naj bo po tvoje!,,,(vsak ima nekoga “nad” sabo!)
11. februar, 2009 ob 14:46
p.s. boljše nič delat,kot povzročati “neumnosti”…!
11. februar, 2009 ob 14:49
No, to je začetek konca Info TV..
kdo bo pa tega jecljajočega potegona še poslušal…medtem si je z epizodo z brezigarco (vroči stol) zapravil še tisti malček ugleda, kar ga je mogoče še bilo.
Kredibilen novinar pa ni od afere Rop, ko je prostodušno odtipkal javnosti nekaj, kar mu je politik povedal off the record…zgolj v informacijo, z namenom, naj se potrudi (razikovalni novinar) za dokaze!
Voduškov opus je sestavljen iz jecljajočega stavka: “Govori se (karkoli pač že…), no,kako bi to komentirali ? in nato veselo pomoli mikrofon pred usta sogovorniku.
11. februar, 2009 ob 15:08
zanimivo je res, da se noben organ npr. DURS ne vpraša od kod denar za take nakupe. Obnašajo se tako kot da je nekdo nekaj kupil za 2.500 EUR in ne za 2.500.000 EUR.
po drugi strani pa je poslovanje podjetja zelo neuspešno…fenomenalno je pri nas….
11. februar, 2009 ob 15:09
Angie, kakšna leksika, wow. Za potegona sem moral v SSKJ pokukati. Se splača!
11. februar, 2009 ob 15:29
Na razvitem kapitalističnem zahodu oblasti preprosto zahtevajo, da lastnik premoženja dokaže poreklo premoženja.
Če ga ne more, ga ne tožijo, ampak preprosto obdavčijo.
Gre veliko hitreje!
11. februar, 2009 ob 15:41
Je bil priden in vačeval manjko pa je primaknila soproga, veleposlanske plače so velike, in da si znajdljiv prihraniš celo plačo. Je potrebno izvrtati osnovni podatek in pomnožiti z manadom pa pride cifra ki jo je rabil za odkup.
Ha pa smo . . . . . .
11. februar, 2009 ob 16:41
Ne rabimo nobenih komisij, zato imamo davčno službo, da preveri prijavo dohodkov oziroma nasprotje med premoženjem in zaslužki.
11. februar, 2009 ob 16:53
Kaj pa je to: Info TV. Ali niso TVS in POP TV tudi info TV. Ali so ZAVAJANJE TV? Kaj bi se sekiral, kdo je lastnik. Tako za lastnike kot gledalce se program enkrat neha. Na “Žalah”.
11. februar, 2009 ob 17:18
Zbik,
nekaj časa sem zbirala cvetke mojstra VV iz oddaje vroči stol, dokler je bilo vsaj še malce zabavno…, z vidika do kam lahko seže sveta preproščina nekega tv obrtnika, potem me je pa tudi to nehalo zabavati…Zdaj smo imeli lep čas mir pred njim.
No, Info tv in požareport itak ne gledam… grem raje na srehod v lep sončni dan…
11. februar, 2009 ob 17:40
Desnica spet dobiva zalet in to precej hitro po volitvah.
11. februar, 2009 ob 18:25
To pa, Gregor, in Pahorja bojo prehitel po desni (kako pomenljivo ;-)) , da še vedu ne bo kdaj: vse pridobitve, medijske, prejšnjega mandata zdaj pač čakajo na boljše čase … in, ne bom presenečen dne, ko se bo ponovno rodil Ekspres. Zanimivo bo videti kako se bodo lotili evropskih volitev, naslednje lokalne bodo pa že generalka za parlamentarne.
Kumi čakam!
11. februar, 2009 ob 18:27
Gregor (11. februar, 2009 ob 17:40 ),
hvala za iztočnico: Desnica spet dobiva zalet…
Ali res samo desnica?
Zame je bistvena razlika med vzdušjem zdaj in tistim pred kakimi 3 meseci v tem, da je — v nasprotju z nejevoljo in togo enodimenzionalnostjo takratnjega političnega dogajanja — zdaj pristono pravo demokratično politično brbotanje. Če sploh je kaj takega, za kar se je zahvaliti politični spremembi, je po mojem to, da počasi sploh dobivamo prava vprašanja na dnevni red. Ne vedno in ne najpomembnejša… a vendar. Izpostavljena sprememba v medijskem prostoru po mojem sama po sebi še ni nič usodnega; kljub vsemu se mi zdi, da se veča pomembnost — ne bom rekel blogerske ali facebookovske scene — vsekakor pa Internetne scene. Kar manjka (vsaj meni), je agregator, ki bi to počel nekoliko drugače od načina, ki ga uporablja najdi.si. Lepo bi bilo, ko bi k institucionalnim internetnim prispevkom (uči se, Anja Fabiani), potisnili še zanimivejše blogerske prispevke. Vidim pa velik tehnični problem: kako utežiti najdene prispevke in nato združiti tememe pod skupnimi kazalci. Preprosti algoritmi in statistična obdelava teksta ni dovolj, čeprav ni niti malo odveč. Kar manjka pri določanju relevantnosti vseh teh informacijskih virov so podatki o obisku. Tudi pri tem, je treba iti naprej od preprostega štetja klikov na stran… tudi ni dovolj da upoštevamo število različnih IP številk, od koder so ti kliki prišli. Treba bi bilo to povezati še podatke o tem, ali z določenega IP-ja udeležba tudi aktivna (komentarji). Šele ti podatki bi bili dobra osnova za določanje relevanco določenih strani. Kaj pa prostovoljna participacija v nekem medijskem konzorciju, ki bi anonimizirane podakte dodajal v neki javni informacijski pool, kjer bi lahko potem kod pogruntal kakšno izkovavanje podatkov (data mining) in dobil ustrezno prioritetizacijo agregiranih novic.
OK. Samo nekaj misli.
11. februar, 2009 ob 20:41
Amerikajnerji, predlagam, da Vest.si povpraša rusjake za ugoden kredit :)
Da bo “scena uravnotežena”.
11. februar, 2009 ob 21:36
Nogavička(11), sama sebe si negirala.
Sicer pa če Severja zanima kje je dobil denar Vodušek lahko mene zanima kje je dobil denar on. POpolnoma enako vprašanje, ki pa tebe iz nekega razloga moti.
11. februar, 2009 ob 22:39
ja, k za tv rabiš enak budget kot za sajt na netu. :o)
11. februar, 2009 ob 22:50
ja madona, saj mu je še JJ na Triglav kamero nosil,
pa mu denarja ne bi dal
11. februar, 2009 ob 23:37
Info TV je ladja, ki se potaplja in Leo se tega očitno zaveda. S takšnim programom leta 2009 komercialno ne morejo preživeti.
Televizija vse bolj izgublja v primerjavi z internetom oz. on-demand storitvami in če v primerjavi s spletnimi mediji ne more ponuditi kakšne bistveno večje dodane vrednosti, gledalcev enostavno ne bo. All-news televizijske postaje so bile aktualne pred desetimi, petnajstimi leti. Danes pa (razen največjih) enostavno ne morejo tekmovati s spletom, ki je hitrejši, ažurnejši in kar je nenazadnje tudi pomembno, interaktiven.
Čeprav so Leotu nekateri že pred leti svetovali, da naj začne vlagati v splet, teh nasvetov ni hotel slišati. Sedaj pa ima, kar ima. Televizijo z nizko gledanostjo in dolgove.
Postavlja se vprašanje, kje bo VV dobil denar za zaposlene, kaj šele za kaj drugega. Cene oglasnega prostora na Info TV so prekleto nizke (glede na gledanost niti ne morejo biti višje), pa tudi “državne firme” vprašanje, če bodo pod Pahorjevo vlado še imele interes skozi oglase podpirati Info TV in si kupovati naklonjenost v prispevkih.
Do zdaj se je Info TV šlepal predvsem na denarju, ki ga ustvarjajo Leotove radijske postaje. Od česa bo živel pod Voduškovo taktirko, pa je sedaj vprašanje za 3 milijone evrov. Z obstoječo gledanostjo, cenami oglasnega prostora in količino oglasov, bodo mogoče pokrili honorarje za študente, ali pa še to ne.
In potem so tukaj še Triglav naložbe. Pod Janševo vlado se Leotu ni bilo bati, da bi prišle na dan tudi morebitne umazane zadeve, ki naj bi se dogajale pri dokapitalizaciji. Zdaj pa… kdo ve.
Leo pravzaprav sploh ni imel druge pametne izbire kot to, da odproda svoj delež v ladji, ki se potaplja. On je ni sposoben rešiti.
12. februar, 2009 ob 1:04
Ni kaj igre so umazane.
12. februar, 2009 ob 2:11
kapital RKC
12. februar, 2009 ob 8:45
huh, koliko nakladanja v prazno … kaj da bo, pa kaj, da je, pa kaj, da ni … VV je pač nekje (lahko na puf, lahko od finančnikov na Balkanu, Aziji, Afriki …) dobil denar in ga vložil nekam, kamor se mu je zdelo.
Če mu bo laufalo bo zaslužil, če ne pa ne.
Pa še enkrat: navadite se že, da je čist tako človek kot denar, dokler se mu pravno NE DOKAŽE, da je kaj narobe, gnilo, grdo …
In kdor kaj ve ima možnost to prijaviti organom preiskave, pregona … ne pa človeka STIGMATIZIRATI kar tako - iz foušeje, lastne neumnosti in neukosti …
A se sam za sebe se pa nihče ne vpraša, koliko “krade” bogu čas in ljudem denar s tem, ko tukaj “nabija” brezveznosti!! -pa še sebi dela sramoto!
12. februar, 2009 ob 9:38
janez je iz brezplačnikov preklopil na info tv,denar pa tako ni problem dokler je zavit v več ovitkov,
samo, da ne bodo kakšne patrie ven padle…ha ha se bodo finci smejali
12. februar, 2009 ob 11:13
Pa jasno, še en kaslc več….Pučnik je imel dobre …
12. februar, 2009 ob 11:15
Aja - sploh pa mi ni jasno, zakaj so tega Voduška imenovali kot strašnega poznavalca notranje političnih dogajanj. Kučan in Drnovšek sta se kr tresla, ko je ta svoje nebuloze postavljal in sta ga konstantno nazaj zabijala. Ta je bil pa tolk butast, da je znova rinil v ospredje. Kakšen je bil vroči stol????????????????? Mamma mia.
12. februar, 2009 ob 21:34
Ta zadeva nima prihodnosti.
15. februar, 2009 ob 16:27
mogoce bo pa Vodusek Naked News ufural hehe ;)
16. februar, 2009 ob 11:58
ireport, imaš prav, njegov news program bo imel visoko gledanost le, če se VV še sleče pred kamero…ampak, sklepam, da bi bil prizor skrajno neestetski..
18. februar, 2009 ob 14:44
Sam smo res posebna država:
-uredniki so hkrati lastniki
-managerji so hkrati lastniki
ITD ITD ITD ITD
Ukinimo vse in imejmo samo še lastnike, da bodo stroški manjši in bilance bolj čiste!
12. december, 2023 ob 3:10
… [Trackback] …
[…] Here you can find 77469 additional Info to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
24. januar, 2024 ob 2:46
… [Trackback] …
[…] Read More Information here to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
19. februar, 2024 ob 14:59
… [Trackback] …
[…] Find More here to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
20. marec, 2024 ob 1:48
… [Trackback] …
[…] Find More to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
17. april, 2024 ob 21:57
… [Trackback] …
[…] There you will find 9528 additional Info on that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
19. april, 2024 ob 3:37
… [Trackback] …
[…] Read More on to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
7. julij, 2024 ob 9:31
… [Trackback] …
[…] There you can find 73618 more Info to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
7. julij, 2024 ob 14:57
… [Trackback] …
[…] Find More on to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
12. julij, 2024 ob 4:34
… [Trackback] …
[…] Find More Info here to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
28. julij, 2024 ob 1:46
… [Trackback] …
[…] Find More on that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
15. september, 2024 ob 3:36
… [Trackback] …
[…] Read More Information here on that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
21. september, 2024 ob 4:57
… [Trackback] …
[…] Find More on to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
24. september, 2024 ob 2:31
… [Trackback] …
[…] Info on that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
12. oktober, 2024 ob 15:48
… [Trackback] …
[…] Read More Information here on that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
20. oktober, 2024 ob 5:31
… [Trackback] …
[…] Read More on to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
22. oktober, 2024 ob 5:24
… [Trackback] …
[…] Read More on to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
30. oktober, 2024 ob 3:01
… [Trackback] …
[…] Find More Information here to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
5. november, 2024 ob 1:53
… [Trackback] …
[…] Find More on to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
12. november, 2024 ob 8:27
… [Trackback] …
[…] Find More on that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
13. november, 2024 ob 13:49
… [Trackback] …
[…] Find More on that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
22. november, 2024 ob 22:56
… [Trackback] …
[…] Read More on that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
27. november, 2024 ob 8:50
… [Trackback] …
[…] Find More on that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
17. december, 2024 ob 15:28
… [Trackback] …
[…] Find More Information here to that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …
21. december, 2024 ob 9:10
… [Trackback] …
[…] Find More Information here on that Topic: vest.muzej.si/2009/02/11/novinarjevi-milijoni/ […] …