Wednesday 13. November 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

SDS o vinjetah in luki

6. februar 2009 ob 15:44 | Jaka Tomc |

Prednostne naloge ministrstva za promet za letos po ocenah poslanske skupine SDS v celoti sledijo vsebini resolucije o nacionalnih razvojnih projektih. “Na tem področju praktično ni sprememb,” pravi poslanec Peter Verlič, ki je prepričan, da so bili ključni premiki na tem področju narejeni v času prejšnje vlade.

Peter Verlič o vinjetah:

V poslanski skupini SDS so po Verličevih besedah presenečeni nad izjavo ministra za promet Patricka Vlačiča, da bo vlada z konec januarja predstavljenim delovnim programom na področju izgradnje cestne in železniške infrastrukture pospešila zamujeno. “Ključni premiki in odprava zaostankov sodijo v čas prejšnje vlade, ko se je občutno povečal delež proračunskih sredstev za projekte s tega področja,” je danes na novinarski konferenci dejal Verlič, v vladi Janeza Janše državni sekretar na prometnem ministrstvu.

Verlič ocenjuje, da so bili ključni zaostanki na področju železniške infrastrukture narejeni v času Drnovškove in Ropove vlade, medtem ko je v prejšnjem mandatu nastal koncept razvoja modernizacije in izgradnje visokozmogljivostnih prog do leta 2023. Verlič je spomnil tudi na junija lani definiran projekt železniške povezave Koper - Divača in Divača - Trst.

Vinjetni sistem naj se ohrani, saj uvedba vinjet ni povzročila zaustavitve financiranja projektov s strani Evropske komisije, pravijo v poslanski skupini SDS. Po Verličevem prepričanju gre v tem primeru bolj za zastraševanje javnosti, ki nima nobene realne podlage. Kot meni Verlič, je z vinjetnim sistemom cestninjenja prometni sistem države postal bolj vzdržen, ob ustreznem zniževanju stroškov na Darsu in dobro pripravljenih projektih pa je mogoče pridobiti več denarja za odplačevanje kreditov.

Poslanska skupina SDS zato ministru Vlačiču predlaga, da ohrani vinjetni sistem in v smislu večje pretočnosti prometa do glavne turistične sezone odstrani vse obstoječe cestninske postaje.

V poslanski skupini SDS načelno pozdravljajo idejo o Sloveniji kot logistični platformi, a poudarjajo, da ravnanja vlade kažejo, da se ta ideja razhaja od prvih potez ministrstva. Verlič tako zahtevo za izredno revizijo v Luki Koper označuje kot političen obračun, ki nima nobene veze s poslovanjem družbe. Zahteva za izredno revizijo je po njegovih ocenah neodgovorno ravnanje, ki bo oslabilo ugled Luke Koper, ki je zaradi kotacije na borzi izpostavljena zahtevam in preverjanju transparentnosti poslovanja.

Peter Verlič o Luki Koper:

Verlič je tudi prepričan, da je minister Vlačič z nedovoljenim pritiskom na člane nadzornega sveta poskušal politično zamenjati poslovodstvo Slovenskih železnic. Z izjavo, da poslovodstvo železnic ne uživa več njegovega zaupanja, je Vlačič po ocenah SDS posegel v pristojnosti nadzornega sveta, ki ima edini možnost razreševati in imenovati upravo.

Jaka Tomc

Sorodne novice:
* Prometne zadeve
* Kdaj krajše vinjete?
* Vinjetna diskriminacija

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 11 x komentirano
  1. armada pravi:

    Verliča za šefa železnic.!

  2. Dvorni pisar z licenco pravi:

    Z veseljem sem prebral ta tehten prispevek. Strinjam se z Vašo oceno, da so bili v preteklih štirih letih na področju prometa storjeni bistveni premiki. Uvedba vinjet je še posebno posrečena poteza, saj imamo od tega nekaj tudi mi, navadni državljani. Pametna oblast dela to, kar koristi njenim državljanom, četudi morajo tujci pač plačat malo več za uporabo naše lepe domovine.

    Pri sedanji garnituri pogrešam jasno in nedoumno izjavo, da bo slovenski “New Deal” utemeljen na intenzivni izgradnji železniške infrastrukture, kar je ekonomsko in strateško smiselno, iz vidika stimulacije gospodarstva pa neobhodno. Seveda v kombinaciji z gradnjo nekaj jedrskih elektrarn.

    Žal pa trenutna oblast tega ne razume oziroma ji je vseeno.

  3. angie pravi:

    Pisar,
    za vinjete smo jih že dobili po …iz Bruslja, če še tega ne veš. Sicer pa je bil tale mojster ves čas na prometnem ministsrvu še pod Božičem, pa se je bal železničarskih sindikalistov in nič ni storil pametnega.

    Žerjav v tistih par mesecih, ko je bil na vladi, ni mogel popraviti škode, ki je nastala pod prejšnjimi sls ministri..

  4. Bount pravi:

    Spoštovani gospod Verlič Peter:

    preden kaj na pamet javno trdite glede Luke Koper in mešate zdraven politiko kot izgovor, bi bilo mnogo bolje, da se soočite z resnico, pa čeprav vam ta resnica ni všeč!

    Ali je zgornji vaš komentar glede Luke Koper samo sprenevedanje ali laž, je vseeno !

    Resnica bo prej ali slej prišla na dan in ko bo - upajmo, da se bodo zadeve osvetlile iz vseh zornih kotov - nas zanima, kakšne zgovore se bo našlo?

    V Luki Koper vedno več sumov, formalno nič spornega.

    V današnji izdaji brezplačnika Žurnal24 razkrite nove povezave med revizorji, sekretarjem in Luko Koper

    Napovedana izredna revizija poslovanja v Luki Koper se še sploh ni začela, sklicana ni bila niti še skupščina delničarjev, kjer bi se o njej odločalo, javnost pa se sproti seznanja z vse bolj “familiarnimi” povezavami, ki vendarle zadostijo formalnim zahtevam. V današnjem brezplačniku Žurnal24 namreč postrežejo s svežimi novicami na področju delovanja dr. Igorja Jakomina, sedanjega sekretarja na ministrstvu za promet. Tri dni za tem, ko je bil imenovan v funkcijo sekretarja, ni pa še bil uradno zaposlen na ministrstvu, je namreč na stroške Luke Koper odpotoval na 6.109 evrov vredno poslovno potovanje v Izrael, skupaj z Milanom Pučkom, izvršnim direktorjem za razvojne projekte. Stroške potovanja je Jakominovi družbi Astanea d.o.o. kakopak poravnala Luka Koper, kot navaja Žurnal24. V Izraelu naj bi opravili poslovne pogovore s predstavniki podjetja Maman, ki se neuradno pojavlja kot interesent za nakup koprske Intereurope. Včeraj so nam tako predstavniki slednje, kot v KAD-u in SOD-u, kjer imajo lastniške deleže v Intereuropi to informacijo sicer zanikali ter poudarili, da doslej še ni bila izražena nikakršna formalna želja do nakupa.

    Jakomin je za Žurnal24 obrazložil, da je bilo potovanje dogovorjeno še preden bi bil imenovan za sekretarja, storitev pa je opravil še pred prevzemom funkcije. “Ali človek po vašem pred imenovanjem za državnega sekretarja ne bi smel nič delati? … Sekretarsko mesto v vladi sem namreč nastopil v začetku decembra,” je še povedal Jakomin, ki ima iz formalne plati povsem prav.

    Porajajo pa se novi, povsem legitimni dvomi. Jakominovo Astareo je namreč decembra kot družbenik prevzel tudi dr. Mitja Pavliha, ki pa sodeluje tudi v podjetju BDO EOS Revizija, ki ga je vlada na predlog prometnega ministrstva predlagala za izvedbo izredne revizije poslovanja Luke Koper. Vendar tudi to še ni vse, saj Žurnal24 razkriva še informacijo o sestanku, ki naj bi ga prejšnjo sredo imela družba BDO EOS Svetovanje oz. Pavliha pri prometnem ministrstvu, kjer so s predstavniki Luke Koper razpravljali o projektu gradnje operativnih obal.

    Kakor rečeno naj bi bile vse povezave iz pravnega vidika legitimne, kljub temu pa so pomisleki o nepristranski reviziji, ki so se v zadnjih tednih pojavili v politični in laični javnosti, vse bolj upravičeni.

    Komentiraj

  5. Bount pravi:

    Luka Koper: Zakaj Grafistu več?
    V Luki Koper d.d. na očitke o nerazumljivih nesorazmerjih v višini cene najema zemljišč za parkiranje na tisoče avtomobilov odgovarjajo, da so bile pogodbe podpisane v različnih časovnih obdobjih.

    Pred časom so v javnost pricurljali podatki o cenah najema zemljišč, ki jih v podjetju Luka Koper d.d. uporabljajo za parkiranje na tisoče svojih avtomobilov, ki v pristanišču čakajo na pretovor ter nato izhod iz koprske luke. Veliko prahu so dvignila precej znatna nesorazmerja v ceni najemnine za kvadratni meter zemljišč, ki jo Luka Koper plačuje trem najemodajalcem in sicer podjetju Grafist, Intereuropi ter Tomosu. V koprskem pristaniškem upravitelju namreč za kvadratni meter zemljišča največ plačujejo ravno podjetju Grafist, cena znaša 0,60 evra za kvadratni meter, medtem ko Intereuropi in Tomosu za najem zemljišč plačujejo znesek v višini 0,34 oz. 0,20 evra po vsakem kvadratnem metru.

    V upravi Luke Koper zavračajo očitke o umazanih »igricah« v ozadju dogovorov z družbami najemodajalkami, najbolj seveda v oči bode cena, ki jo uprava z Robertom Časarjem na čelu plačuje podjetju Grafist. V uredništvu Primorska.info smo želeli zadevi priti do dna, zato smo za pojasnila o tako visokih nesorazmerjih v višini cene poprosili tudi odgovornega za odnose z javnostmi v Luki Koper, Sebastjana Šika. Po njegovih besedah nesorazmerja v ceni izhajajo zaradi časovno različno nastalih pogodbenih obveznosti. Z Intereuropo so v Luki Koper pogodbo namreč sklenili že aprila meseca leta 2004, medtem ko je bila pogodba z Grafistom podpisana konec leta 2007 in v tem času so se cene nepremičnin občutno zvišale.

  6. Bount pravi:

    SPODAJ KOPIRANO IZ WWW.PRIMORSKA.INFO
    Zanimovo, kajne? In to je šele skromen začetek!
    Skupščina Luke Koper o reviziji 20. marca
    Družbeniki v koprskem pristanišču bodo odločali o imenovanju posebnega revizorja, ki bo preveril poslovanje Luke Koper

    Uprava Luke Koper je na zahtevo Republike Slovenije, Slovenske odškodninske družbe, Kapitalske družbe, sklicala skupščino družbe za petek, 20. marca 2009.

    Osrednja tema skupščine bo imenovanje posebnega revizorja, ki mora na podlagi sklepa vlade preveriti vodenje vseh poslov družbe v obdobju zadnjih petih let s poudarkom na poslih v zvezi:

    - s prodajo vseh kapitalskih naložb v tem času,
    - z gradnjo nove poslovne stavbe,
    - z odkupom in rušenjem skladišč na potniškem terminalu v Kopru,
    - z nakupom nepremičnin na območju terminala BTC in orleške gmajne v Sežani,
    - s posli s podjetji Premik-net, Grafist in B.R.I.L.,
    - z izdelavo projektne dokumentacije za pokritje terminala za razsuti tovor,
    - z nakupom poslovnega deleža v slovaškem podjetju TT Invest,
    - z ustanovitvijo in kreditiranjem vseh novonastalih podjetij v tem obdobju,
    - s smiselnostjo nakupa obalnih dvigal za podaljšanje I. pomola,
    - s stroškovno smiselnostjo nakupa vseh nepremičnin v navedenem obdobju,
    - s stroškovno upravičenostjo vodenja investicij,
    - z upravičenostjo plačila kavcije in vračila sredstev za sprostitev ladij v lasti družb
    Pašnjak, d.o.o. in H/J Shipping Malta Ltd.,
    - s podaljšanjem I. pomola,
    - z izgradnjo ankaranske vpadnice.

    V sklicu skupščine je uprava družbe sledila vladi in v predlogu sklepa zapisala, da se za posebnega revizorja imenuje družba BDO EOS Revizija iz Ljubljane. Naj le na kratko spomnimo, da se je od predloga revizijske hiše s strani prometnega ministra dalje, razvila kar polemična razprava o njenem izboru. Kljub formalni ustreznosti se izbrana revizijska hiša prepleta s številnimi posli, ki jih je v preteklosti opravil zdajšnji sekretar na ministrstvu za promet. Dr. Igor Jakomin je namreč kot svetovalec deloval z Luko Koper preko družbe Astanea, ki jo je pred imenovanjem na sekretarsko mesto prodal dr. Mitji Pavliha, ki pa je zaposlen v družbi BDO EOS Revizija. Slednja naj bi preverila tudi številne posle Luke Koper, kjer je vsaj posredno, kot svetovalec, sodeloval Jakomin.

    Dr. Patrick Vlačič, minister za promet, je dejal, da Jakominu zaupa in da ni poznal povezav, ki so iz dneva v dan bolj prepletene. Računsko sodišče naj ne bi bilo pooblaščeno za preveritev poslovanja Luke Koper, ki ni neposredni proračunski porabnik. Tak pregled so zahtevali tudi obalni predstavniki stranke Zares. Kljub temu pa bi bil Vlačič pripravljen predlagati tudi drugo revizijsko hišo.

  7. Bount pravi:

    Moja resnica, 06.02.2009 ob 11:23

    Če je Vlačič pameten, v kar ne dvomim, bo upošteval vse indicije konflikta interesov Jakomina in predlagal ustrezno neodvisno revizijsko hišo ali pa podprl Računsko sodišče kot izvajalca revizije. Definitivno pa gre pohvala vsem, ki so pomagali odkrivati nečednosti Jakomin - Časar … predvsem Zaresovcema Barbari in Francu, pa tudi drugim, ki zaradi osebne varnosti ne želijo biti imenovani. Jakomin mafia namreč grozi …

  8. SDS pravi:

    Primanjkljaj za ceste bomo plačali iz presežka proračuna 2007 in iz strankarske blagajne SDS !Nekaj pa iz dobička od prodaje orožja v znani “orožarski aferi” SDS-ovci smo geniji !

  9. kvikl cvikl pravi:

    bount;
    barbaro Verdnik zares za šefico Luke,knede?

    ja za (skoraj) zjebat poleg Primorskih novic še Luko?

  10. Bount pravi:

    Cvikel cvikel- očitno se rad gledaš v ogledalo, ko pa se tako dobro poznaš, kajne?

  11. Bount pravi:

    Pardon pomota, Kveka Cveka ali kakorkoli si se že imenoval, kdo je pa kriv, ker si, to kar si!

Komentiraj