Z dr. Brecljem za zdravo zdravstvo!
12. januar 2009 ob 9:33 | Elena Pečarič |Ali bi se mogli sprijazniti z dejstvom, da je v slovenski družbi pač tako, da se od ljudi pričakuje, da se obnašamo kot ovce? Lisjaki in plenilci so tisti, ki prosperirajo, napredujejo in obvladujejo ter tako zasedejo pomembna in odgovorna mesta. Nihče jim nič ne more tudi, ko se jim izplen dokaže. Potem pa so tu in tam še tisti redki, osamljeni borci, ki opozarjajo na nepravilnosti, ki hočejo uveljaviti enakopravna načela in se borijo za sočloveka. Njihov greh je ta, da jasno, glasno in javno izrekajo svoja stališča in se za izrečene besede ne bojijo zastaviti svojega imena in ugleda.
Takšen je dr. Erik Brecelj, ki je javnosti poznan ne le kot dober in profesionalen zdravnik, ki se zaveda svoje odgovornosti in mu pacienti ne pomenijo zgolj številk ali točk na podlagi katerih pridobivati višjo plačo, ampak je tudi družbeno odgovoren in angažiran v svojem javnem opozarjanju na nepravilnosti in lobije v zdravstvu.
Zdravstveni interesi in z njimi povezani lobiji imajo izjemno moč, zato si vse prevečkrat z lahkoto pridobijo tudi dovolj močne politične zaveznike na vseh straneh, nivojih in v različnih strankah, ki jim vedno priskrbijo ustrezno »rešitev« ali če nič drugega, rešitev, da rešitve ni, da se nepravilnostim nikoli ne pride do dna, da za prekoračitve pooblastil in napake nihče ne odgovarja. Afere se prej ali slej pozabijo, ko za medije niso več zanimive in se javnost umiri. Tako isti ljudje lahko s svojim početjem nadaljujejo mirno in brez skrbi.
Zato ne preseneča in bilo je pričakovati, da bo dr. Brecelj prej ali slej discipliniran in kaznovan za svoje početje, saj mnogim meša štrene in kvari nemoten potek poslov. Ker je preveč pošten, preveč načelen, preveč iskren, preveč zavzet do svojih pacientov, preveč pogumen ali za nekatere celo odločno preveč predrzen. V »normalni« družbi bi moral za svoje delo in svoja prizadevanja dobiti kakšno posebno priznanje, npr. od predsednika RS ali ministra za zdravje. Pri nas pa ne! Ravno obratno, prav nasprotno; izpostavljen je še večjemu nadzoru in kontroli, ki cilja na to, da mu spodleti in se mu najdejo usodne napake; ki cilja na to, da se ga šikanira in izpostavlja dodatnim pritiskom. Sedaj pa še izrazito negativna ocena njegovega nadrejenega.
Tipično, bi lahko dejali. Niso problem razmere na Onkološkem inštitutu, pomanjkanje kadra, slabi pogoji za paciente, številne nerazrešene afere povezane z nakupi in naročili opreme in še in še, ampak je moteč element prav dr. Brecelj, ki vse to prenaša v javnost, pri tem pa tudi vestno izpolnjuje svoje obveznosti. Ker drugi ne morejo ali nočejo dosegati njegovega nivoja, strokovnosti in načelnosti, ga je potrebno eliminirati ali vsaj umiriti. Predober zgled za vse, ki delajo slabo ali na drugačen pogon.
Tipično in pričakovano! Minister za zdravje g. Miklavčič v spor ne želi posegati, saj naj bi se ta razrešil med samim osebjem in znotraj institucije. Kot da se to da, kot da je to mogoče glede na vse precedense, ki so se tam dogajali. In nenazadnje, kot da ni naloga in odgovornost ministra, da vzpostavlja jasne kriterije in merila o izvajani zdravstveni politiki. Koliko podobnosti z invalidsko in humanitarno sceno!!! Da kar glava boli. Le-ta pa ni prav nič tuja g. Miklavčiču.
Tisti, ki imamo ali bolje, moramo imeti, bolj ali manj stalne stike z razno raznimi zdravniki in zdravstvenimi institucijami, vemo kakšna dragocenost je naleteti ali imeti dobrega zdravnika/zdravnico. Takega ki te zna poslušati, razumeti in te upošteva kot človeka. In ker takih ni prav veliko, so tisti redki še bolj spoštovanja vredni. Taki, ki jih ne posrka sistem interesov, biznisa in prestiža, ki se ne počutijo kot bogovi že samo zato, ker jim je dana moč, da odločajo o tvojem zdravju, o tvojem življenju.
Prav zato se je pomembno odločno zoperstaviti proti celotnemu sistemu, ki dopušča ali celo podpira, da se izjemne posameznike šikanira. Proti odgovornim, ki ne naredijo nič, da se takšna ravnanja ne bi dogajala.
Kje so kolegi zdravniki, ki znajo biti tako odločni in glasni, ko se zagovarja njihov sistem plač? Zakaj se ne oglašajo tudi, ko gre za etična vprašanja in vedenja, ki bi jim morali zdravniki biti zavezani?
Elena Pečarič
12. januar, 2009 ob 10:43
kaj čmo,tako je..
Brecelj je hote ali nehote aktivno sodeloval v predvolilni kampanji ,kjer se je vsakodnevno grmelo o razpadu zdravstva (čeprav je IO po 20letih dokončala prejšnja oblast), po zamenjavi oblasti pa novim oblastnikom in novinarjem ni več potreben…. mogoče je skužil…
PS: na OI je edina rešitev prisilna uprava
12. januar, 2009 ob 11:04
g. Elena, čisto v vsem se strinjam z vami. Motijo me prve besede komentarja obama, ki pravi, kaj čmo, tako je… Ravno v teh kratkih besedah je tudi problem. Vsi, vsak posameznik je pomemben in zato si ne bi smeli niti v mislih izgovarjati takih izjav, ki so pokop za ljudstvo in še večja hrana oblasti, ki si tako rada zatiska oči in prenaša breme problema na druge rame ali v drugo obdobje.
Dr. Breclja je treba javno, jasno in glasno podpreti, sprožiti akcijo, da se zahteva celoten vpogled, od začetka, kako se je začelo finacirati onkološki inštitut, kdo je odgovoren, kam je šel denar, itd itd, priti do dna, in šakali naj odgovarjajo. V tej naši ljubi je pa že dalj časa tako, da bolj ko kradeš, večji lopov si, bolj si spoštovan, bolj ko znaš poteptati moralna načela in da po možnosti pogleduješ še proti vsemogočnemu v nebo, še bolj si priznan. Kako se ne bi človeku , ki vse to vidi, zagabi vse !?
12. januar, 2009 ob 11:28
Pridružite se skupini na fb
v podporo dr.Eriku Breclju
http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=68121003032&ref=mf
12. januar, 2009 ob 11:40
Brecelj je ful pretiraval - a si predstavljate, da bi negdo v gospodarski družbi za vsako pizdarijo medije klical. A veste koliko pizdarij se zgodi v vsakodnevnem poslovanju ene gospodarske družbe, koliko reklamacij, koliko nesoglasij, koliko odkritih in prikritih napak na vseh nivojih,… ampak te stvari je treba reševati znotraj in če tega g. Brecelj ni sposoben potem naj raje utihne. Vsak zna kritizirati, malokdo kaj ukreniti, rešiti ali narediti. Skratka mediji niso prava pot - morda kakšen izjemen primer.
12. januar, 2009 ob 11:43
Res, kje pa so zdj zdravniki, ki bi potprli poštenga sodelavca? Jih ne zanima, sj pol bi mogl tud oni ratat pošteni. Se ne splača!
12. januar, 2009 ob 11:55
@JB
Zato pa je tko ko se rešuje znotri, pa delajo kar hočejo. Zdravstvo se financira iz javnih sr., in ni primerljivo z gospodarstvom, še manj pa so primerljive napake v obeh panogah. Brez medijev še 10 let ne bi blo nove onkološke. Im Bricelj nič ne pretirava, če opozarja na napake. Kapo dol.
12. januar, 2009 ob 11:55
JB - in ti boš določal, kdaj naj ljudje utihnejo in kdaj smejo kaj povedati?
Erik Brecelj je eden redkih, ki si sploh upa in zmore proti takemu poniglavemu hinavstvu, kot ga ubeseduješ JB.
Če bi vedno vse ostalo skrito za zidovi, potem bi razni Fritzli še dolgo vladali… pa se jim čas izteka…
Nič ni skrito, da bi ostalo skrito.
12. januar, 2009 ob 12:07
@Tanja, @Blaž Babič
in kaj je brecelj naredil - katere rešitve je podal - zakaj ni sprejel direktorskega mesta,… vse kar zna povedati so kritike…jaz dnevno delam v komerciali in jamranje ne bo zamenjalo napačnih klim, napačne opreme,…bo treba to na formalen način urediti odvisno od primera
12. januar, 2009 ob 12:07
Tale ministr Miklavčič pa nov nč naredu, vsaj dobrga ne. Sel se iz enga dobrga stolčka na vedno bolšga, vmes pa mal obogati. Vsekakor si ne bo rok mazal zaradi dohtarja. On bo lepo le ministrsko plačo jemal, pol bo še en let počaku, pol pa v penzjon. Ta bo visok.
12. januar, 2009 ob 12:17
Takoj sem se pridružil skupini na fb.
12. januar, 2009 ob 12:27
JB - če imaš na eni strani organizirane tolpe okravatenih in našminkanih pijavk, na drugi strani pa posameznika, ki mu prekipi, potem si ne drzni zahtevati od posameznika, da ti še elaborate prinese za reševanje.
Najprej naj se JAVNO in TRANSPARENTNO razčisti, kaj vse je bilo do sedaj narobe in katere posamezne osebe so za to odgovorne, katere pa so poleg tega še povezane v zdravniške mafijske strukture.
Je bil prozoren trik - nastaviti ga za mesec, dva na direktorski stolček, potem pa uničiti s kakšno podtaknjeno umazanijo.
Dosti je bilo laži!
12. januar, 2009 ob 13:08
Minister Miklavčič je še kako dolžan urediti razmere na OI! Ni od včeraj v zdravstvu in ozadja dobro pozna..v kolikor si tega ne upa, lahko mirno odstopi.
Odgovornost za spremembe je bil slogan predvolilne vodilne koalicijske stranke?, ..ali se mi je le sanjalo?
grem deponirat podpis na fb,…
12. januar, 2009 ob 13:09
@Blaž Babič
bla bla bla…sami izgovori - sprašujem se da nisi ti morda brecelj. Ko jaz prevzemam objekt to naredim po posebnem protokolu/postopku in za to ne kličem medijev. Skratka popis, opis, fotke, če je zaplet izvedeniško mnenje,…. Jaz ne razumem, če klime niso prave imamo po zakonu naslednje možnosti - znižanje kupnine, dodelava/poravilo, zamanjava za nove, vračilo denarja. Če smo pa napačne klime naročili smo pa idijoti in bolje pa prosimo dobavitelja če bi se kaj dalo zmeniti, pa za kakšen popust - mediji tu ne pomagajo. Skratka ni mu v interesu - samo teži rad
12. januar, 2009 ob 13:35
Model, jaz se ne skrivam za kraticami, kot ti…
Ko boš dozorel (ali nehal zavajati javnost), boš moral priznati, da sta v “politiki” le dve možni poti - naključje/nesposobnost/nerodnost/neumnost…(1) ali pa načrtnost(2).
In v primeru Onkološkega inštituta je bilo na stotine zgodb in zgodbic, kdo je komu kaj in po koliko, zato se ne posipaj lažno s pepelom (”smo pa idijoti”), ampak raje poglej, kdo ima debelejši žep…
Verjetno tudi ti, drugače ne bi branil tega nepreglednega trošenja proračunskega denarja.
Ko se prva pot(1) v katerikoli inačici ponovi prevečkrat, je potrebno razmisliti o NAČRTNOSTI, o SISTEMATIČNIH krajah znotraj sistema in zato je potrebno enkrat za daljši čas (ne za vselej, saj je rahlo težko…) razčistiti s finančnimi tumorji na onkologiji.
12. januar, 2009 ob 14:01
POZIV V PODPORO DR. ERIKU BRECLJU NA ONKOLOŠKEM INŠTITUTU
Pred leti sem prejel in posredoval elektronsko pošto kjer se je izpostavil dr. Erik Brecelj, ki je v pismu opisal nemogoče razmere v katerih morajo delati z bolniki. Pismo je odmevalo in povzročilo veliko odmevnost in sprožilo, da so se razmere k izboljšanju situacije začele odvijati sicer hitreje, pa vendar še mnogo prepočasi. Človek dobi občutek po zadnjem nastopu dr. Erika Breclja na TV Odmevih, ki se mu je sogovornik preprosto izognil, da so razmere zelo slabe. Kdo plačuje ceno se ve. Na prvem mestu pacienti in zaposleno osebje, ki morajo prestajati vse mogoče, izjavo, ki sta jo povedala v ekran kolega in kolegica dr. Breclja sta naravnost zastrašujoči.
http://www.rtvslo.si/blog/rafael-zupancic-raf/poziv-v-podporo-dr-eriku-breclju-na-onkoloskem-institutu/20106
12. januar, 2009 ob 14:14
@Blaž Babič
JB - jernej bizjak
12. januar, 2009 ob 16:30
Kako veliki ljudje ste borci za pravico!
12. januar, 2009 ob 17:40
Izvedel sem, da ma da imam raka. Najbolj se bolim, da me v roke dobi dr. Brecelj, in da meni preizkusi vsennakev v OI
12. januar, 2009 ob 19:22
Upam, da je dr. Brecelj dovolj močan in preživi v tej dolini Šentflorjanski. Spomnimo se dr. Marušiča. Ni preživel.
12. januar, 2009 ob 19:47
Vodstvo onkologije bi moralo takoj odstopiti.
12. januar, 2009 ob 19:51
@1tastar
Verjem men, Brecelj je en boljših zdravnikov. Pr njemu se vsaj počutš človk in ne št.
12. januar, 2009 ob 20:09
no elena se kot vidite, spozna tudi na razmere v onkologiji…
seveda, ona se spozna na vse!! in ne zamudi nobene priloznosti,
da ne podpre ljudi, ki noro kritizirajo vsevprek, ko se jim pa ponudi, da bi s svojim znanjem stvari izboljsali pa recejo - to me ne zanima…
in v resnici jih ne zanima izboljsanje… gre za ljudi z notranjo potrebo zajebavanja in kritiziranja vsakogar…
elena in brecelj sta cez dan jezna na vse ljudi na tem svetu, - zvecer pa sama nase…
zjutraj pa se zgodba ponovi… ukvarjanje z njima - izguba casa….
12. januar, 2009 ob 20:28
ocean pa brani okope oblastnikov, invalidskih in zdaj še zdravstvenih…
Protiudarci mafije so že bili izvedeni:
http://www.delo.si/clanek/74272
http://www.siol.net/slovenija/crna_kronika/2009/01/brecelj_mobing.aspx
Trop zveri je stopil skupaj, celi rane in pazi, da ne pride do naslednjih razkritij…
12. januar, 2009 ob 20:35
Še iz današnjega DELA:
Danes so zaposleni na onkološkem inštitutu začeli zbirati podpise v podporo Eriku Breclju. Na to temo pa se vrstijo tudi razprave na spletu. Zunanji opazovalci, ki v onkološkem inštitutu vidijo odsev razmerij v slovenskem zdravstvu nasploh, v Breclju pa enega redkih posameznikov, ki jih ni strah izpostavljanja pri opozarjanju na nepravilnosti in nedoslednosti, pozivajo k ukrepanju, medtem ko strokovno in poslovno vodstvo inštituta zavračata Brecljeve očitke. Redko se zgodi, da bi ocenjevanje delovne uspešnosti postalo medijsko tako odmevno, še redkeje pa se v javnosti pojavijo pojasnila za takšno odločitev. Tokrat so se.
12. januar, 2009 ob 21:40
Jernej Bizjak, imaš verjetno srečo, da še nisi bil hudo bolan in v rokah nekompetentnih zdravnikov, od katerih je odvisno tvoje preživetje. Dobrih zdravnikov in zdravnic ni veliko in zato tisti, ki so si zaslužijo dobre pogoje. Ne pa kot predpostavljaš ti, da se ukvarjajo s stvarmi, ki niso njihovo delo; pogoji za delo in pogoji za bolnike bi morali biti garantirani.
Zato so tvoji komentarji skrajno neokusni in neumni, želim ti, da bi imel čim manj izkušenj z zdravstvom.
12. januar, 2009 ob 22:17
Svaka čast, za komantar na vseh področjih ti gre dobro
13. januar, 2009 ob 2:03
Brecelj je naš Robin Hood. Tista bela mafija tam , ki prepoveduje operacije in Breclju očita, da ne špara na rakavih bolnikih in ne ravna gospodarno? A se vi hecate? Mafija očita Breclju in ga ocenjuje, naš Robin Hood jim ne diši, odžira njihove bajne dobičke iz kraj proračuna. Me prav zanima katerega politika in katerega belega mafijca bomo slekli? Naj se spravijo na Breclja, potem bodo dobili vojno. Bomo šli na ulice, zdaj ko je kriza je čas, da se mafijo odreže od korita, ker drugače bodo otroci, nedolžni - prav tako kot tisti mali palestinčki - umirali zato, da se bodo “smehljajoči klavci” lahko vozili na jahtah in z janšo igrali golf.
13. januar, 2009 ob 2:06
Vprašanje za Janšo: Ali mu je kaj žal, ker ni več naredil za zdravstvo, da bi se to lahko osvobodilo korupcije in klientelizma in politično-bele mafije?
13. januar, 2009 ob 3:38
… oldy but a goody ;)
http://www.youtube.com/watch?v=rnkzEtbGP8Y&feature
13. januar, 2009 ob 5:08
Prijetno presenečenje pa je, da so se kolegi, zaposleni na OI podpisali v podporo Dr. Breclju.
Ali bo začel minister razmišljati o umaknitvi sedanjega vodstva, ki zelo vzvišeno javno izjavjla, da na OI ni nobenih problemov? Vsaj preveriti in raziskati bi bilo nujno,…kjer je dim je tudi ogenj,..mar ne?
A bo minister čakal, da vsi prej pop***mo,?
13. januar, 2009 ob 9:31
Končno so se zganili tudi njegovi kolegi.
13. januar, 2009 ob 9:39
Če bi bli vsi zdravniki taki kot Brecelj, se nam na bi blo treba bat, da nas bodo pofušal.
13. januar, 2009 ob 9:42
Naj enkrat ta naša Slovenija že začne cent dobre zdravnike.
13. januar, 2009 ob 9:44
Jožica..ta naša Slovenija smo MI vsi.!..ni imaginarni pojem :)
13. januar, 2009 ob 9:45
Elena, čist se strinjam s tabo.
13. januar, 2009 ob 10:28
Mislim, da ni problem strokovnosti, dela dr. Breclja. On vsak dan dokazuje, kar pričajo tudi izjave nekaterih njegovih pacientov (enega tudi sama poznam), da je profesionalen, strokoven in s pravim odnosom do sočloveka. Problem, katerega bi morali povdarjati je tisti, katerega že tako dolgo izpostavlja sam dr. Brecelj glede onkološkega inštituta. Ne smemo nasedati sedaj na v javnost vrženo kost glede njegovega dela, ampak zahtevajmo pokazatelje njihovega dela pri gradnji OI in vse s tem v zvezi !
13. januar, 2009 ob 23:03
Vsaka čast dr. Breclju! Da bi mu le uspelo … v dobro nas vseh! Njegov boj je sicer donkihotski, a z močno podporo vseh, ki ga spoštujemo in cenimo, mu bo stvari morda uspelo vsaj premakniti. Pravzaprav je bilo pričakovano, da ga bodo napadli na strokovnem področju. Sramota, kaj se dogaja s poštenjaki, ki resnično predano delajo za ljudi. Res bi bilo potrebno razkrinkat kriminalno združbo, ki krade najbolj nemočnim - onkološkim bolnikom.
31. januar, 2009 ob 17:39
Dr. Brecelj je resnično zdravnik, ki je bil poklican za ta poklic. Še veliko je takih na onkološkem inštitutu, so pa tudi taki, ki so medicino študirali iz prestiža.Eni so pač poklicani, drugi na žalost ne. Tukaj je bistvena ločnica. Ko govorimo o zdravem zdravstvu, govorimo tudi o odgovornosti zdravnikov v zdravstvu. Na žalost je v našem zdravstvu ostalo še veliko prvin iz socializma npr. način komunikacije z pacienti, odločanje o zdravljenju pacientov, kjer se razpršuje individualna odgovornost v tako imenovanih konzilijih, ki so baje ostanek iz časov, ko se je v Kliničnem centru zdravil Tito.