Ne, tržnice ne damo!
12. januar 2009 ob 23:53 | Katja Lenart |Minuli petek so se predstavniki civilne iniciative Tržnice ne damo (ki nasprotuje gradnji garaž pod ljubljansko glavno tržnico) srečali z ministrico za kulturo Majdo Širca, ki se odločila, da razveljavi odlok o začasni razglasitvi Plečnikove tržnice za kulturni spomenik državnega pomena. Člani civilne iniciative so razočarani in pravijo, da zavarovanost Plečnikove tržnice na lokalni ravni zaradi možnosti zlorabe ni zadostna, zato bodo vztrajali do konca.
Danes so sklicali novinarsko konferenco, da pojasnijo, kaj se je v petek na sestanku dogajalo (in zgodilo). Pravijo, da bodo vztrajali do konca.
Tržnica je zavarovana na lokalni ravni, ker pa se po njihovem mnenju tovrstno varstvo danes zlorablja, je pobudnica iniciative Marinka Kurilić danes povedala, da v iniciativi želijo, da se tržnico trajno zaščiti na državni ravni.V svojih prizadevanjih bodo vztrajali do konca in če bo potrebno, bodo izkoristili tudi pravna sredstva, saj se bojijo, da bi se gradnja garažne hiše pod tržnico tudi zaradi arheoloških raziskav zavlekla na deset do 15 let (v tem času pa se bi toliko spremenile razmere in navade ljudi, da bi tržnica odmrla in bi na njenem mestu zgradili kaj drugega).
Fedja Košir (arhitekt) je povedal, da bi tržnica v tem času odmrla, saj bi se njene dejavnost preselile drugam ali propadle. Janez Suhadolc (arhitekt) meni, da se Ljubljana spreminja v “vedno bolj grdo mesto”, ki pa še vedno premore nekaj nedotakljivih toč, ki so ikone (vse starejše od 50 let) in ena med njimi je tržnica.
Oglasil se je tudi etnolog Damjan Ovsec, ki je prepričan, da gre pri gradnji garaž pod tržnico za “političen akt, ki nima nobene zveze z življenjem v Ljubljani”.
Arhitekt Janko Rožič pa je opozoril, da morajo biti vse garažne hiše, ki ščitijo mestno središče, izven notranjega ringa in vezane na mestne vpadnice, obenem pa je izrazil upanje, da bo petkovemu srečanju z ministrico za kulturo sledilo še kakšno srečanje:
(www.vest.si) Tržnice ne damo! kratek utrinek z novinarske konference from Katja Lenart on Vimeo.
“Sej ne hodjo po solato tja, pa po korenje, ampak zato, da se v soboto tam najdejo!”
Skupina arhitektov iz Ambienta je že pred leti pripravila predlog za gradnjo garažne hiše pod grajskim gričem, ki bi bila v neposredni bližini mestnega središča, vendar centra s prometom ne bi obremenjevala. Optimalno bi rešila problem parkiranja na vseh trgih zgodovinskega jedra, ne samo pod tržnico, omogočala pa bi tudi bistveno več parkirnih mest. V garažni hiši pod grajskim gričem bi bilo preko 2000 parkirnih mest, medtem ko bi bilo v garažni hiši pod tržnico lahko le okoli 300 parkirnih mest. Predlog je bil predstavljen tudi mestnim oblastem.
Rožič (ki se mu zdi garažna hiša pod tržnico “poseg v najobčutljivejše tkivo Ljubljane”) je posebej za Vest omenjeni predlog o garažni hiši pod grajskim gričem podrobneje predstavil v sklopu 11. mednarodnega arhitekturnega bienala v beneški Galeriji A+A.:
“Hkrati je pa zdajšnja rešitev, ko avtomobili vozijo mimo Plečnikovih kolenad, skozi območje, ki je že ves čas v Ljubljani prepoznavna pešcona, izrazito katastrofalno. To povzroča dnevne probleme…”
Mestni svetnik Mihael Jazbinšek:
(www.vest.si) Civilna iniciativa Tržnice ne damo - Jazbinšek Miha from Katja Lenart on Vimeo.
“Zaradi zarečenosti in zaradi samoljubja ne znajo stopit korak nazaj, k tistemu, kar civilne iniciative po celi Ljubljani tolk časa že zahtevajo”
Še daljši in obširnejši posnetek današnje novinarske konference:
(www.vest.si) Civilna iniciativa Tržnice ne damo! from Katja Lenart on Vimeo.
Katja Lenart
13. januar, 2009 ob 6:53
Res ne razumem, zakaj gre mestna oblast tako na vrat na nos pod tržnico. Sploh po ogledu videa s predlogom garaže pod grajskim gričem. Slednji predlog upošteva točno to, kar se želi narediti s podtržnico garažo, in še več. Priporočam ogled!
13. januar, 2009 ob 8:49
podret to sranje cimprej. podret pol ljubljane in jo posodobit. tisti, ki se ne strinjajo s tem naj grejo zvet na kak dunaj, al pa neki… ljubljana mora se mora zgledovat po npr dubaju, nyc, la, ipd… ne pa nek shit star k ni vreden nic. koga pa zanima kdo jo je zgradil. a zato, ker jo je pac nek drekac plecnik zgradil, mormo gledat to staro podrtijo celo zivljenje? lepo vas prosm.
tej neki kultuni spomeniki so en kurac vredni. 95 procentov njih je totalna bedarija.
kdaj bojo zacel ljudje gledat naprej v sodobne case in ne nazaj. pofukam ti plecnika s palco v rit.
13. januar, 2009 ob 10:57
Ti si pa, oprosti, mona.
lp
13. januar, 2009 ob 11:22
Se strinjam, Marko - ničesar ne gre dodati :)
13. januar, 2009 ob 11:31
tako je, btc v center mesta! Plečnikovo tržnico z Ljubljanco vred naj pa na Brnčičevo premaknejo:)))
za posrt…
13. januar, 2009 ob 11:42
Jaz sem neveden ampak noben argument strokovnjakov iz kroga iniciative Tržnice ne damo me ne prepriča. Ne razumem kako lahko podzemna parkirišča vplivajo na podobo Plečnikovega spomenika. Razumem pa, da vsako dodatno parkirno mesto lahko koristi Ljubljani.
13. januar, 2009 ob 12:02
Poglej od daleč:
ce hoces veliko parkirnih mest rabis veliko prostora in veliko parkirno hiso
ali to lahko naredis pod trznico?
1. lahko, sam potem lahko zraven se stolnico podres, ker moras itak postavit se en merkator center
2 ne, ne mores
ali bo prometna infastruktura zdrzala veliko avtomobilov, ki bodo parkirali v veliko parkirno hiso pod trznico?
1. seveda, samo, potem bomo tudi ljubljanico premaknili v sisko in tam naredili prometno avenijo in veliko nakupovalnih sredisc okoli nje
2. ne, nemogoce
ce bos gradil pod trznico, bo to kaj motilo utrip mesta tam?
1. ne, ker delavci itak samo posedajo in nic ne delajo
2. ne, ker so ljudje tam ze navajeni hrupa, itak jih pa prevec prodaja domace koranje,ki ga lahko kupim v merkatorju, tako da, bo se bolje, ce se tam gradi
3. zna bit, da bo gradnja tam podrla ravnotezje in bo trznica izgubila svoj namen
ali bom imel kaj od parkirne hise pod trznico
1. seveda, tam bo lahko napol zastonj parkiral vsakdo
2. ce nimas ravno novega bmwja, potem ne. razn ce si v sorodu z zeljko joksimovicom, ko pride zopet drugo novo leto zapet, takrat bos lahko parkiral v parkirni hisi pod trznico
ampak,saj ni nobene druge moznosti
1. to je pa res, cilj opravicuje sredstva, podrimo se filharmonijo in univerzo in tam naredimo se vecjo parkirno hiso (z vecjim nakupovalnim srediscem)
2. no, mogoce bi se dal pa pod ljubljanskim gricem kaj naredit. ce zelis zvedeti kaj vec o tem, klikni na zgornji prispevek…
13. januar, 2009 ob 12:19
Draga gospoda,
sicer v veliki meri podpiram ideje Jankovića, vendar tokrat ideje o parkingu pod tržnico ne bom podprl!!!
zakaj?
1 —– pod tržnico je vlage kolikor hočeš zaradi bližnje reke. Kaj to pomeni? To pomeni da bo zgodba približno taka kot v Cankarjevem domu, ko morajo z ogromnimi mašinami boriti se dan in noč proti vlagi. Že nakup teh mašin je ogromen denar, kaj šele sprotno delovanje le teh (elektrika in vzdrževanje — pravo sizifovo delo).
2 —– tržnice ne bomo imeli kar nekaj let, kar pomeni da skoraj edina ploščad z “dušo” sredi ljubljane ugasne za kar nekaj časa!
3 —– ne vidim razloga zakaj bi morala biti garaža ravno pod tržnico — to je lahko le ideja totalnega norca, saj obstaja v bližini kar nekaj boljših lokacij — nenazadnje jo lahko vzidajo v grajski hrib - tako kot so naredili s skropucalom mega drage Vile pod gradom.
4 —– stari del ljubljane bi kazila podoba vhoda v moderno podzemno garažo.
5 —– ne vidim razloga zakaj bi morali razdirati staro mestno jedro v dobrobit polnjenja mošnjička turbo župana Jankoviča in njemu podobnih.
Tokrat turbo župana Jankoviča ne bom podprl!!!
13. januar, 2009 ob 12:52
..no tole sem pa pozabu:
6 —- nisem za gradnjo garaže, čeprav je Simonitti, katerega idej sicer ne podpiram, dal odlok o zaščiti tržnice ;)))
13. januar, 2009 ob 12:59
no pa še zadnja stvar…
7 —— gre za dvoličnost turbo župana: na eni strani veliki zagovornik peš cone, po drugi strani pa hoče avtomobilsko garažo postaviti direktno pod tržnico… bravo!
13. januar, 2009 ob 13:20
Ljubljanski turbonizem.Za Širco takoj interpelacijo spisat.Ne-kulturna kolaborantka srbskega uničevalca ljubljanske kulturne dediščine.Mrššššššš banda.Polijem te z rdečo barvo,če te srečam.
13. januar, 2009 ob 13:26
Balkan rules!!
13. januar, 2009 ob 13:41
OVSCA ZA ŽUPANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13. januar, 2009 ob 14:59
Tudi, če si proti, se da to povedati kulturno. Sama apriori proti Jankoviču nimam nič, sem pa kritična do podrejanja vsega biznis logiki.
Tako je uničen lokal ob Tromostovju, kjer smo včasih, še najbolj obilno v poletnih mesecih, uživali v etno, jazz itd. živi glasbi, sedaj je pa tam neka koliba z laptopom in tuc tuc muziko. In to zato, ker je bil na razpisu edini zares merodajni kriterij, kdo da več, ne pa tudi zaveza h kvaliteti ponudbe. Sedanji najemnik je ponudil največ, občina je to pokasirala in gre za ne vem kaj, najemnik pa je seveda dvignil cene in varčuje, kjer se da. jasno, da za glasbo računalnik zaračuna najmanj.
Če bi poseg pod tržnico pomenil večletno tržnično “sušo”, kar se ni slepiti, da ne bi, potem sem zelo proti temu poseganju. Pač niso vsi navdušeni nad kupovanjem zelenjave in pitja kavice v merkatorju.
Ljubljanska tržnica je enkratni fenomen. Ali mislite, da imajo tako tržnico vsa evropska mesta? Kjer lahko človek izbira od ekološko in integrirano pridelane zelenjave in sadja, do konvencionalno pridelane in uvožene, takšnih in drugačnih kruhov, oreščkov, mlečnih izdelkov itd., vse na enem mestu in še prijatelje srečaš?? V marsikaterem mestu so to imeli in nimajo več. Ljubljana je v tem enkratna!! Nikakor se to ne sme ogroziti!!
13. januar, 2009 ob 15:08
In od župana svojega mesta bi na prvem mestu pričakovala navdušenje in zaščitništvo nad tako “specialiteto” mesta. Županova prva skrb glede tržnice bi morala biti njena ohranitev za vsako ceno. Namesto tega pa hazardira z njeno prihodnostjo.
Mi je pa všeč, kako je urejen Prešernov trg, kako je urejen Novi trg, razširitev art marketa na drugi breg Ljubljanice.
Vendar, uničenje tržnice za vedno pokoplje moj glas.
13. januar, 2009 ob 15:19
…če poenostavimo…
vse skupaj je zamočila širca, ki je razveljavila odlok o začasni razglasitvi Plečnikove tržnice za kulturni spomenik!!! odločitev je sprejela bolj iz maščevanja Simonittiju in prejšnji garnituri kot iz zdrave pameti…
žal je tako!!
13. januar, 2009 ob 15:26
@sanja
Tudi nova tržnica ti bo. V vsakem primeru se bo tam na veliko gradilo, saj se bo gradil novi most čez Ljubljanico, dogradila se bo hiša nasproti časopisne hiše Dnevnik. Ja, tista ki kaže svojo zanemarjeno notranjost in ki bi morala biti dograjena - dokončana že pred leti.
Pod pretvezo zaščite Plečnika pa je alko-Simuniti za spomenik razglasil kar celotno širše območje. Z vsem propadajočim asfaltom skupaj. Kar pomeni da bog ne daj da crke kakšna napeljava na tržnici. Je legalno niti ne morejo popraviti, ker za posege ne bi doblili gradbenega dovoljenja.
Sicer pa imajo mnoge tržnice in mestni trgi po zgraditvi garažnih hiš še več zagona. Na primer St.Caterina v Barceloni, Marktplein v Maastrichtu ali pa trg in pod njim garažna hiša pri mestni hiši v Innsbrucku. Ker zna biti da so ti primeri preveč oddaljeni za Slovensko glavo in ker smo ravno sredi smučarske sezone priporočam ogled garažne hiše v centru mesta Gradec pri Kastner in Oeller. Tam boste poleg nakupov lahko videli kako funkcionira garažna hiša v strogem centru mesta.
Seveda je pa najlažje mahat ovcam s tem da boš uničil Plečnika in da po gradnji sledi le še apokalipsa.
13. januar, 2009 ob 15:29
Seveda Janko Rožič lahko hvali samega sebe v Benetkah. Kot selektor je izbral samega SEBE!
Tako odurnost si lahko privošči le Simonitijeva garnitura.
13. januar, 2009 ob 15:35
Ljubljanska tržnica je razen Plečnikovega objekta ob Ljubljanici in dreves, ki so tam zasajena, tako ali tako ena malce večja asfaltna ploščad!!! Plečikov objekt bi, če sem prav razumel, tako ali tako ostal garaža bi se zgradila pod ploščadjo. In res ne razumem zakaj tak halo! Edino dreves mi je žal! Pa nisem pristaš tega, da je treba vse podret.
Ideja, da bi gradili pod grajskim gričem pa je taka, kot da bi predlagali, da LPP uvede helikoptersko progo v LJ.
13. januar, 2009 ob 15:36
garažna hiša sredi mesta je produkt blodenj bebavih urbanistov. avtomobile je treba nagnati ven iz mesta, ne pa jih vabiti vanj. Tržnica nja ostane, kjer hoče, Zoki pa naj si garažno hišo postavi pod lastni hišo. ali pa na svoji parceli na Barju.
13. januar, 2009 ob 15:39
Vsi ti “dragoceni” liki, ki se guncajo na tej tiskovki naj zastavijo svojo idejo z lastnim premoženjem. In če bo garažna hiša v grajskem hribu dražja naj finančno odgovarjajo.
13. januar, 2009 ob 15:45
Kljub zgornjemu sem še vedno pristaš tržnice v LJ. Le da me par parkirnih mest pod njo nebi prav nič motilo. Trenutno pa tržnici manjka precej stvari ki jih je prinesla modernizacija - pa to ni Merkator ampak npr. kak sodoben sistem za odpadke, lepše in polj praktične štante itd. ne pa da še danes perejo ploščad z curkom vode.
13. januar, 2009 ob 15:55
Jaz pa namesto sedanje oblike tržnice ne bi hotela imeti neko grandiozno moderno stvaritev brez duše. Ja, urediti smetnjake, štanti so pa super, kakršni so. Si raje ne predstvljam, da bi bili takšni, kakršni so ob Ljubljanici decembra. pa še podražilo bi se vse skupaj in mali kmetje bi si najem težje privoščili. Skratka, vse bi se spremenilo v neko drugo zgodbo in kot rečeno, zdajšnja pristnost bi postala zgodovina.
13. januar, 2009 ob 16:16
@G7: Simoniti ti je nono! Rožič je že davno odšel z MK, ker ni hotel prevzemati odgovornosti za to, kar se je dogajalo. Dej se mal pozanimat, preden začneš klatiti neumnosti.
13. januar, 2009 ob 17:22
@Turek
Preberi še enkrat. In znova če ti ne bo šlo. Nikjer ne pravim, da je Rožič uslužbenec MK ali da je še vedno tam. Jaz pravim, da je Rožiča v sfero odločanja naplavila Simonitijeva garnitura, taista ki je opero gradila z dokazano korupcijo in taista, ki je Rožiču takrat omogočila, da je bil hkrati selektor in hkrati izbranec na bienalu v Benetkah. Higiena po “turških” standardih.
13. januar, 2009 ob 17:38
Ej, Denis, ti k si s Kučanom na ti - kaj, če bi ga enkrat vprašal, kaj si misli o tej temi …
Imam pa še eno vprašanje, če kdo ve: ali lahko ljudstvo izglasuje nezaupnico županu, da mora potem ta odstopiti oz. v Jankovićem primeru abdicirati.
13. januar, 2009 ob 17:45
@jože Kar njegovo prekrižano sliko nainštaliraj na facebook ,pa podporo zbirat proti diktatorju Ljubljane in ljubljančanov.go!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13. januar, 2009 ob 18:20
barcelonsko tržnico so prenavljali 7 let. Naredili so ji prekrasno streho, ki jo sicer vidiš, samo če nisi na tržnici.. zato pa imajo prekrasen pogled okoliški stanovalci.. je pa ne bi nikoli zamenjala za ljubljansko, ki je bistveno bolj prijazna, domačna in odprta.
13. januar, 2009 ob 19:01
@G7: O tem ne vem nič (ti ne oporekam - samo pravim, da nisem seznanjen) - vem pa da je projekt garaže v grajskem hribu boljši od podtržnične. In o tem sem govoril.
13. januar, 2009 ob 22:48
@sanja
Prenavljali so obe, tudi tisto na Las Ramblas. Santa Caterina, ki je malce stran je pa vizualno mogoče najbolj atraktivna z okoliških stavb. Funkcionalno dela ko švicarska ura, tudi notri je fajn porihtana. Sem parkrat na leto sluzbeno v blizini. Je pa še en izjemno dober primer ki ga naštejem na pamet za te kljukce na tiskovki in sicer Mercado Colon, v Valencii.
@Turek
O aferi Opera in Veber si lahko pogledaš na spletu. Prispevek o Rožiču pa je bil objavljen tudi na Vesti. Piše celo v tekstu da je izbibral in bil izbran. Samo redki sploh berejo natančno, večinoma pa se jim prikaže v glavi: ” O, benetke, fino”.
13. januar, 2009 ob 23:05
@Turek
Kar se tiče garažne hiše, se lahko celo strinjam da bi bila garazna hiša v grajskem hribu boljša v idealnih pogojih - a je precej precej drazja. Govori se o številki trikrat. S tem pa da trznico moraš tako ali tako obnoviti!! Tisti ki nimajo za standard Strojani-Ambrus bodo zlahka ugotovili da je potrebna temeljite obnove z okolico vred. Oglašam se predvsem, ker ti retdardi venomer ponavljajo kako da je gradnja pod gradom ugodnejša!!! Naj zastavijo svoje besede s svojim premoženjem! Vmes pa trosijo še “argumente”, kako je tako ali tako nepotrebna garaža, ker je tista v Kapitelju napol prazna. A pod gradom jo pa rabimo? Ne omenijo pa, da je prazna, ker je najdrazja v mestu - a seveda je privatna - in če se lastnikom izzide računica je lahko ena ura tudi 10€ za parkiranje. Oglašam se tudi zato ker se mi zdi da eni bedniki nekaj klamfajoo in potem nekritični ljudje to zagrabijo ker se jim zdi Janković bad guy al pa srb al pa kaj je vem in trosijo pa naprej bedastoče brez da bi pomislili za eno samo sekundo. Ker Turek, roko na srce, ne rabiš bit projektni manager v gradbeništvu da ti je jasno da centralizirana lokacija brez večjega vplivnega območja (gradilo bi se samo pod dotrajano ploščadjo) ne more biti drazja od razvejane garazne hiše vkopane v grad ( pomisli koliko armiranega betona mmmmm) in razvejane na kilometer daleč s kar petimi vhodi izhodi namesto enega samega, to je ja evidentno ko beli dan. A razumeš Turek v čem je problem te gospode in vsem, ki jim nasedejo? Ker mislim da si znal skalkulirat tako na hitro….količina izkopov, št. podpornih zidov, št. izhodov, št. semaforjev na izhodih/vhodih, odkupi zemlje, petkrat večja količina dokumentacije etc etc. Sej ni težko ane? Oba pa veva tudi da se bodo našli mentalni pedrasti ki bodo rekli da je belo tudi ko je črno, vedno in vedno.
14. januar, 2009 ob 0:08
Mercado di Colon je izjemna stavba, vendar dvomim, da je videla kakšnega kmeta z lastnimi pridelki od blizu. Enako mislim za Santo Caterino in še mnogo tržnic v evropskih mestih. Podobno, verjamem, se bo zgodilo z ljubljansko tržnico, ker se bodo z modernizacijo najemi podražili in kmetom bo težje najemati, še posebno takim z malo pridelka, ki sedaj lepo funkcionirajo. Stavit grem, da si bo nekdo izmislil kakšne krasne stojnice, ki bodo prostor popolnoma zaprle in bo izgubil ravno to, kar imamo od tržnice najraje, pregled čez celo tržnico v vsej svoji živopisanosti in preprostosti.
14. januar, 2009 ob 0:14
G7:
ni pa tudi tako preprosto kot ti pravis.
namrec:prvic: garaza pod trznico bo precej manjsa, kot se potrebuje parkirnega prostora.
drugic: prometna infrastruktura ze sedaj ne zdrzi prometa
tretjic: vecletna gradnja BO zagotovo spremenila utrip trznice. zdej, ce ti le ta ni vsec, vredu, nekaterim pa je. nekateri tudi zivijo vecali manj od tega.kaj mislis, da se bo zgodilo, ce bodo dali razpolozljivo povrsino na polovico? revnejsi kmet se bo moral umakniti (zmaga najbolsa ponudba, vemo pa da je denar sveta vladar). mislis, da bodo cez nekaj let prisli nazaj?
cetrtic: kratkorocno, vrjetno je garaza pod trznico cenejsa. kot je cenejsa gradnja emonike brez poglobitve zeleznice. oz, ne cenejsa, bolj profitna. vendar pa, dolgorocno garaza pod grajskim gricem celoviteje odpravi problem. promet se porazdeli na vec cest (kar je drazje, vendar pa…no sej nima veze), vecja se, pa tudi ne posega v nobeno “zivo tkivo”. to so dejstva. kot je dejstvo, da se sedaj parkira direkt na trznici, kar je tut super primer ohranjanja kulturne dediscine.
14. januar, 2009 ob 11:36
Trimidva:
Seveda bo precej manjša. Če spremljaš malo celoten potek te veleumne iniciative (najdeš tudi na spletu ) so tile klovni (konkretno Jazbinšek) prvo vpili, da garazne hiše ne rabimo ker je kapitelj pol prazen! Zdaj ko pa tisto ni vzgalo bi pa zidali v hrib parkat večjo??? Ne rabiš bit rocket scientist da poštekaš drugo frekvenco. Sej meni je načeloma vseeno. Jaz uporabljam kolo in noge in v največji meri podpiram ureditve javnih površin za te namene, vem pa tudi da mora biti strog center dobro dostopen in za parkiranje če moraš kam v večerni toaleti na primer. Me pa motijo stupdnosti, dvojna morala in nehigiena intelekta, ki jo marikateri komentator na tej strani povzema od teh klovnov na posnetku kar tako iz inata.
In še nekaj, jasno je bilo rečeno, da bodo žrtve zapore polovice trznice prodajalci oblek, obutve in kitajci ter da bo prehrambeni del trznice ostal. In še to…po prenovi bodo vsi ti programi prestavljeni stran in bo postala to normalna urejena živliska tržnica. In ja, po novem boš moral sam, ali v duo s kurelićko ali v triu z jazbinškom po kitajski porcelan boš moral na drugo stran Ljubljanice.
14. januar, 2009 ob 13:13
G7:
ne mores meta “vseh klovnov” v isti kos…
ce se borijo za isti cilj z razlicnimi sredstvi, se ne pomeni, da imajo enako prav.
Meni pa ravno zato, ker hodim pes ali pa s kolesom po centru, ni vseeno, ce tam postavijo se eno garazno hiso. ce mene vprasas, bi mogli zapret cel center, oz, ce razdelimo na notranji in zunanji ring, kot je razdeljen tudi dunaj, bi naredil notranji ring zaprt za promet in bi se avtomobile puscal pred notranjim obrocem mesta (kamor pa resljeva ze sodi, prav), kar pomeni, da bi z garazno hiso se povecal pritok pleha na notranji ring, kaj sele, da bi ga zmanjsal.
kar se tice pa sprehoda v petkah do centra, itak je potrebno uredit javni promet, pa tudi, saj imas dovolj parkirisc tudi ze na kongresnem trgu, pa se ljudje v petkah in lepih avtomobilih bi lahko reskirali tisti evro vec za parkiranje v kapitlu. CE PA ZE se gradi parkirna hisa, naj se le ta steka na zunanji obroc (recimo litijsko, al pa strelisko ). od sentjakobsekga gledalisca (oz, karkoli ze tam bo, k bodo naredil “reorganizacijo) pa ne bo nobenega ubil sprehod do strogega centra.
pa se trznica: glede na to, kam se posega, je dejstvo (sploh ce primerjas z ostalimi ljubljanskimi projekti) da parkirna hisa ne bo zgrajena v parih letih. kako privlacen bo tisti konec mesta, ko bo tudi tam gradbisce, presodi sam (itak se po celem mestu bohoti gradbisce, z novi stolpnicami, elitnimi stanovanjskimi prostori, poslovnimi prostori, prodajnimi prostori)… res lepo mesto ratuje ljubljana…
18. januar, 2009 ob 12:51
G7
na vse investicije treba gledat dolgoročno in ne samo za nekaj let v naprej… ko enkrat postaviš neko stvar, bo tam več desetletij, in ne samo 4 leta, kot recimo Janković… Seveda je za Jankovića najboljše, da čim več zasluži v teh štirih letih. Kot je rekel on sam, na občino in delo župana gleda kot na podjetje, kot da je to en velik biznis, župan pa je menedžer.
In kaj dela ta naš župan;
-uničil bo edino zelenico med bloki na Brilejevi
-zapira in izseljuje razne kulturne ustanove (npr, Lutkovno gledališče) hkrati pa nam v center vozi vse jugovičke glasbenike
-uvedel je odlok o pokopavanju, kjer se mora celoten pogreb zgoditi v 45 minutah, drugače so kazni večje kot za vandale
-ruši arhitekturne spomenike
-pozidal bo zeleni pas na Poljanah in verjetno bo padla še Severjeva garažna hiša, ker pač ne ustreza več novim standardom velikih športnih terencev
-gradnja emonike in s tem onemogočena poglobitev železnice (btw; eni si predstavljajo, da bodo železniški promet kr ustavili za par let in da je s tem poglobitev seveda še mogoča…)
-gradnja šopingov po celi Ljubljani (novi mercator center na viču, špar v šiški, neka srbska za stožicami, emonika, itd…)
-gradnja stolpnic po celi Ljubljani (tobačna, kolizej, bavarski dvor, itd…). no, verjamem, da dokler imaš koželja za mestnega arhitekta, se bodo pač gradile stolpnice. na njegovem seminarju na faxu itak ne znajo več delat karkoli drugega, pa bodisi če gradijo v Ljubljano ali pa nekje v kaki vasici na gorenjskem…
itd itd…
20. januar, 2009 ob 0:54
Izjemen govor etnologa Damjana Ovsca res vse čestitke za ta govor. Drugače pa: Zakaj gradnja parkirne hiše pod tržnico? Zato, ker jo tam ne potrebujemo. Absolutno se strinjam z tezo totalitarnega in avtokratskega vodenja MOL to je nezaslišano, kar se dogaja in prav vse navedbe Ovsca so še kako resnične in to še bolj skrbi. Janković je delu ljudstva, ki prebiva v Ljubljani malik dobesedno je s svojo pojavo “ukužil” marsikaterega prebivalca Ljubljane a zelo majhen del pravih Ljubljančanov. Podporo pri takih povsem nepotrebnih in škodljivih projektih zagotovo ima in to najbolje skrbi in kdo so ti ljudje, ki ga podpirajo ljudje, ki nikoli niso in nikoli ne bodo te Ljubljane začutili tako kot jo čutijo pravi Ljubljančani, ki jim tržnica pomeni nekaj več kot zelenjavo in sadje in v tem je srž problema. Stvar definitivno ni dobra, stroka se je jasno izrazila pa so jo takoj vehementno potolkli. Tržnica je na nek način srčika mesta Ljubljane prav nobeno mesto na svetu nima podobno zasnovane tržnice, kot jo ima Ljubljana, sploh pa se ne da primerjati tržnice v Barceloni in v Ljubljani ta dva koncepta sta, kot bi primerjali stadion za Bežigradom in znameniti Nou Camp. Ampak to, kar ste volili sedaj imate tržnico bodo uničili Plečnikove kolonade bodo razrivane in razpokane, nastala bo ogromna jama, stvar se bo zaradi arheoloških izkopanin vlekla v nedogled tržnice pa enostavno s časoma ne bo več. Ta projekt je v celoti zgrešen ima pa lasten ozkogledni privatni interes ; namen okoriščanja na račun ljudi, ki to tržnico uporabljajo. Čez nekaj let morda, čez desetletje se te tržnice ne bo spolnil nihče, tam bodo samo še parkirišča s tem posledično prostor za razne yugo glasbenike, pravih Ljubljančanov pa tam več ne bo, ker bo tržnica kot taka izumrla. Tej lumpariji lumpen proletarjata bi se bilo potrebno odločno upreti.
16. februar, 2009 ob 18:37
še mal bo sred ljubljane turbofolk mesto,in če mene vprašaš je to zokijeva (ljubljana)
to zoki sve ruši napravi mali balkan, hahaha.
Zoki ima potanovem svojo policijo,zelo dragimi oblekami,jao,jao 3300eu to ZOKI.
16. februar, 2009 ob 19:22
bolano
16. februar, 2009 ob 19:43
res bolano,šebolj bo bolano ko bo zoki Prešerna dal odnest na fužine,glede na to da uničuje vse po vrst.
16. februar, 2009 ob 19:51
strinjam se stistim ki je napisal da je Ljubljana glavno mesto Šumadije.