Saturday 21. September 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Šef železnic v zapor?

5. januar 2009 ob 21:28 | Denis Sarkić |

Prometni inšpektorat je zoper odgovorno osebo Slovenskih železnic (SŽ), generalnega direktorja Tomaža Scharo, zaradi neplačevanja kazni, ki so jih inšpektorji izrekli železnicam zaradi zamud pri opremljanju vozil za posebne namene z budniki, vložil predlog za uklonilni zapor. Sodišče pa o njem še ni odločalo, je prvi poročal časnik Večer.. Budnike predvideva od julija 2007 veljavni zakon o varnosti v železniškem prometu, ki določa, da morajo biti z njimi opremljena vsa vlečna vozila na železnicah, lokomotive, motorni vlaki in vozila za posebne namene. Gre za varnostne naprave za spremljanje odzivov voznika, ki ustavijo vlak, če se motorovodja ne odzove v času, ki je določen z napravo.

Prometni inšpektor Jurij Kos o kaznih za direktorja Slovenskih železnic Tomaža Scharo:

Zakon ni predvideval nobenega prehodnega obdobja za uveljavitev določbe, ki predvideva namestitev budnikov, zato so prometni inšpektorji začeli nadzirati njeno izpolnjevanje takoj po sprejetju predpisa. V več primerih so ugotovili, da vozila Slovenskih železnic za posebne namene nimajo ustrezne opreme, zato so 12. oktobra 2007 izdali upravno odločbo, s katero so jim prepovedali vožnjo. SŽ so se na upravno odločbo pritožile, ministrstvo za promet kot drugostopenjski organ pa jim je ugodilo in razveljavilo odločbo inšpektorjev. Obenem je ministrstvo železnicam naložilo, da morajo do 31. decembra 2008 vgraditi budnike v vsa vozila za posebne namene.

Po opozorilu države so Slovenske železnice začele nabavljati budnike, da bi izpolnile zastavljeni rok. Kot so pojasnili na SŽ, so posel izpeljali brez javnega razpisa, so pa s svojo družbo Centralne delavnice po zakonu o javnem naročanju na področju transporta sklenili pogodbo o vgradnji budnikov v 46 vozil. Šlo je namreč za t.i. “in house” naročilo znotraj istega podjetja, za katerega zakonodaja ne predpisuje javnega naročila. Čeprav je ministrstvo razveljavilo odločbo prometnih inšpektorjev, pa je ostal prekršek zoper zakon, saj je za odločanje o njem pristojno sodišče. Poleg tega so inšpektorji tudi po tem, ko naj bi Slovenske železnice nabavile budnike, ugotavljali, da ti niso bili vgrajeni, s čimer so nastale nove kršitve zakona o varnosti v železniškem prometu. Predpisana globa za takšno početje je od 4000 do 30.000 evrov.

Poleg tega je po mnenju inšpektorjev družba z nespoštovanjem njihovih opozoril kršila tudi zakon o inšpekcijskem nadzoru, za kar bi morala plačati po 1500 evrov kazni. Skupaj je prometni inšpektorat izdal štiri odločbe o prekršku in šest plačilnih nalogov Slovenskim železnicam in dva plačilna naloga Železniškemu gradbenemu podjetju, ki je globo plačalo v roku. Medtem ko so Slovenske železnice svoje obveznosti bodisi poravnale bodisi zaprosile za sodno varstvo, pa Schara, zoper katerega so inšpektorji prav tako izdali plačilni nalog, kazni ni plačal niti ni vložil zahteve za sodno varstvo. Inšpektorat je zato sodišču podal predlog, naj Scharo kaznuje z uklonilnim zaporom.

Denis Sarkić

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 7 x komentirano
  1. luka pravi:

    vem, da nema veze…ampak če narediš 25 mio evrov zgube v enem letu…se spodobi, da se gre v zapor………(ampak, vmes so še razprodajali zemljišča in objekte, svojim kolegom)………..

    eh banana republika

  2. Osama "You know who" pravi:

    Oh ne Luka, počakaj ti bodo kuj razne SDS forumske seronje razložle, da je to politično motivirano, da za tem stoji druzina Cvikl in Spomenka Hribar osebno kadar ni dežurna pri nagradah.

    Izgube so pa v bistvu dobički, ane Bajuk?

  3. Miha pravi:

    V zapor z njim, Tajkun! Tam naredu izgube, on pa zaslužu na veliko

  4. kaktus pravi:

    Gospod Schara je moral res biti naiven, da je prevzel to odgovornost na železnicah. Odstavitve in aresta si želijo tisti
    LDS-ovci, ki so bili prisesani na to državno firmo. Janševa vlada je to zajedavsko tradicijo vsaj malo prekinila. Še pomnite tovariši kdo je izstavil račun železnici za 23.milj. tolarjev samo za svetovanje na progi LJUBLJANA -BENETKE ? Neka ” IMELDA” IZ POLJANSKEGA NASIPA, TAKO SO TAKRAT POROČALI ČASOPISI.

  5. Fonzi pravi:

    kaktus - ti si očitno edini, ki ne ve, da z železnicami upravljajo janševi sindikati pod vodstvom Pavliča in Berdajs ob asistenci Verliča, Fundukove in Tanka.

  6. KAKTUS pravi:

    Fonzi, ne vem komu oponiraš ?

  7. Kadrovik SDS pravi:

    Mi nismo nič nastavljali. Je bilo že vse nastavljeno…

Komentiraj