Wednesday 25. December 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 

Med jastrebi

19. december 2008 ob 10:57 | Jani Sever |

Kaj se je zgodilo? Zakaj Slovenija Hrvaški ne dovoli v Evropo? Na TVS so naključni anketiranci odkrito povedali, da pravzaprav ne vedo, za kaj gre, a da vsekakor podpirajo ostro reakcijo Slovenije. Obliž na razžaljeno srce.

Hrvaška že dolga leta žali slovenska čustva. O tem je sveto prepričana večina Slovencev. In Slovenija žali hrvaška čustva. O tem je sveto prepričana večina Hrvatov. A zdaj je tega konec. Spor se je preselil na višji nivo. Zdaj ne gre več za žaljenje čustev. Ali za male incidente. Zdaj so stvari resne. Zelo resne. Edini trezni poziv je bilo v zadnjih dneh slišati iz ust slovenskega predsednika, ki je dejal, da je zdaj čas za razmislek in kasneje za nov začetek. Nov začetek? To bi seveda pomenilo, da se obe strani v sporu umakneta kakšen korak nazaj. No, v tem trenutku se to zdi nemogoče.

Namesto tega je videti, da situacija v Sloveniji vsem ustreza. Hrvaška pa se tako ali tako ne namerava umakniti. In se tudi nima kam. Le kaj naj vriše na svoje zemljevide? Mejo na Mirni? Državo brez meja? Mejo, kakršno je določil propadli Drnovškov sporazumu z Račanom? Meja na sredini Piranskega zaliva je realnost. Tako kot je realnost meja na Dragonji. Obstajajo sicer sporna ozemlja, a dejstvo je, da že dolga leta Hrvaška nadzira južno in Slovenija severno polovico spornega zaliva. To je mogoče spremeniti samo z dogovorom, z arbitražo tretjega, na katero pristaneta obe strani ali z vojno.

Z umikom spornih hrvaških dokumentov iz postopkov pri določanju meje Slovenija ne more doseči prav veliko. Pravzaprav ničesar. Tudi, če bi Hrvaška na to pristala, bi v primeru arbitraže vsi vpleteni seveda prav dobro vedeli, kateri dokumenti so bili umaknjeni iz postopka ter zakaj. In misliti, da to ne bo imelo nikakršnih posledic, je zelo naivno. Interpretacija FAZ, da je do zapleta prišlo zaradi šibkih slovenskih pravnih stališč v sporu s Hrvaško, dobro ilustrira posledice slovenske poteze.

Dokončen umik spornih hrvaških dokumentov je torej precej slab razlog za slovensko zaostrovanje. Težko je verjeti, da bo zaradi tega Slovenija kdaj vsaj centimeter večja. Še manj možnosti je, da bi bil zaradi slovenskega pristopa mejni problem hitreje razrešen. Ali da bi bilo na začasni meji poslej manj incidentov. Ali da blokada hrvaškega vstopanja v EU ne bo škodovala slovenskemu gospodarstvu, saj je bilo božično-novoletno darilo na Hrvaškem pričakovano sprejeto kot nož v hrbet.

Kakšni so bili torej resnični motivi za totalno zaostrovanje? Kot že tolikokrat, notranjepolitični. Borut Pahor je bil včeraj dovolj jasen. Če ne bi Hrvaške blokirali sedaj, bi najverjetneje sledil referendum o njenem vstopu v EU. Z njim so grozili mnogi. Nazadnje menda tudi Janez Janša na pogovoru s Pahorjem. Vlada je zato izbrala diplomatsko zaostritev kot manjše zlo. A argument je precej šibek. Kdo namreč lahko zagotovi, da se je s tem izognila razpisu referenduma, ko bo nekdo ocenil, da je zanj nastopil pravi čas?

Jani Sever

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 57 x komentirano
  1. medek pravi:

    Jaz ne grem na noben Ruplov referendum, naj si ga nekam vtaknejo skupaj z Janševimi dogovarjanji vred.

  2. Q_ pravi:

    Končno en malce bolj trezen komentar. Vihar v žlici vode, ki lahko ima katastrofalne posledice za obe državi.

  3. guzdeh pravi:

    točn to….šibka pravna stališča slovneije. Če imamo tako zelo prav, zakaj potem že 20 let čakamo z arbitražo? In še vedno nekaj mencamo…

  4. ProPolis pravi:

    Veseli me vsak komentar, tokrat tudi vaš, te hrvaško-slovenske epopeje, ki eksplicitno ali vsaj implicitno nagovarja k treznosti in razumnosti, ki je med slovensko politiko (pa tudi med hrvaško) očitno umanjkala. Pahor, ki če že ne za kaj drugega, sem ga imel vsaj za nekoga, ki se ne igra takih nacionalističnih sranj, pa je izgubil še tisto malo kredita, kolikor ga je sploh še ohranil v tej kratki dobi svojega vladanja. Nikoli ga nisem ljubil, imam pa občutek, da bi ga znal zasovražiti, ko hodi po tej jelinčičevski neplemeniti poti. Povsem po nepotrebnem je podžgal vselej vsaj latenten spor med narodoma zaradi nekaj pedi zemlje, ki je ekonomsko vredna par piškavih evrov, simbolno pa malenkostnežem očitno precej. Naj se raje ukvarja z resnimi zadevami - finančna kriza, brezposelnost, okolje, infrastruktura… Tole njegovo zapravljanje časa in posredno denarja s sporom s Hrvati je povrhu vsega odraz infantilnosti Pahorjeve politike. Pa ne rečem, da takih infantilnežev v slovenski politiki ne mrgoli …
    Če nam tega ni zameril Sanader, nam bodo svoje že povedali Hrvati, ko bomo tja prihajali na počitnice … Ni dvoma. Saj, na koncu itak vse plačamo mali ljudje. Politika pa se igra.

  5. Desperado pravi:

    Naša stran trdi da so v dokumentih zemljevidi z vrisano sredisnko črto na sredini. Hrvati v oddaji Otvoreno Jandrokovič - Drobnjak trdita da v dokumentih ni nobenih zemljevidov ???!!!

    Da bi se diplomacija lahko obnašala iracionalno je nemogoče.

    Zakaj zares gre n kaj je v ozadju?

    A imamo pri nas raziskovalne novinarje al samo kvazi pisunčke, ki objavljajo plačane članke, PR in posojajo svoje ime?

  6. Larry pravi:

    A je tovaris unicevalec rdecuhov res nehal brat Vest, odkar je Borat fasal par Severjevih klofut?!?

  7. samo pravi:

    komaj čakam evropo regij, tudi pri nas. za istro od trsta do pule!

  8. Neja pravi:

    Po mojem bi lahko bi zarisali mejo, na spornih območjih pa črtkano z vprašajem….
    Problem hrvaške politike je manipulativnost, problem naše pa, da ni znala na to sproti pravilno odgovarjati in je reševanje problemov odrinila v prihodnost. In zdaj smo tu, kjer smo. Pahor, veliko bolj bi potreboval Ziherla kot Rupla!!!

  9. 1tastar pravi:

    Lord Boris Pahor in Plemeniti Zmago Jelinčič! Pridružim se vama, ko se bosta kopala v NAŠI Kanegri.

  10. Rado pravi:

    Jani,
    žal mi je da ne veš in da ti moram to jaz povedati. Hrvaška želi dominirati nad Slovenijo. Slovenski nedostop do odprtega morja pomeni omejeno suverenost. Če nas Hrvaška uspe omejiti v lokalno morje, nas spravi v podrejen položaj. Morda ne danes, lahko pa čez 30 let, če EU propade.

    Vsa dejanja v preteklosti imajo vpliv na prihodnost.
    Tako Kardeljev dogovor z Bakaričem iz leta 1954, ko se je meja iz Umaga pomaknila do Savudrije.
    Tako Bavčarjevo popuščanje iz leta 1991, ko se je na Hrvaško zahtevo umaknil iz piranske katasterske meje dober kilometer navznoter v Slovenijo.

    Stalno popuščanje in izgubo ozemelj, prinaša takšna mentaliteta, Jani.
    Vzemi se v roke in spoznaj to.

    Maister je ravnal drugače, ko je vzel stvari v Mariboru v svoje roke,
    On srbski oficir, ki je organiziral obrambo pred korakajočimi Italijani po koncu I. svetovne vojne tudi.
    Njima in takšnim se imamo marsikaj za zahvalit.
    Tudi Jorasu, iz katerega se norčujete vsi po vrsti..

    Hvala bogu, da so leta 1991 prevladali bojeviteži in ne riti.
    Slabo bi se nam pisalo!

  11. ProPolis pravi:

    Kakšna slovenska zemlja sploh? Jaz sem Slovenec, po rodovniku najbrž precej čistejši kot sam plemeniti Jelinčič, a kolikor se poznam, nimam nikjer v slovenski Istri, na Gorjancih, kjer ob Muri … niti pedi zemlje v lasti. Ne v slovenski ne v moji privatni. Zemlja je najbrž v lasti kakih drugih fizičnih oseb, če je kje kak kos v rokah Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov oz. RS, pa zato v resnici ni čisto nič bolj moj. Ne bo me čudilo, če bo to zemljo že kmalu kupil kak Hrvat, če že ne Anglež, Avstrijec, Nemec …, ki lahko kupujejo praktično kar in kolikor želijo, kakor si navzsezadnje tudi jaz in ostali moji Slovenceljni lahko priskrbimo kako ped zemlje na Hrvaškem. Dvomim pa, da bodo dali solde za to sporno zemljo. Najbrž si bodo raje utrgali kos “slovesnke” zemlje kje pri Bledu ali Bohinju, ob Piranu, v dolenjskih vinskih goricah ali pa kje okoli Bovca.

    Zgodba me, skratka, jako spominja na one bedastoče okoli Pivovarne Laško in Union, pa okoli kakega cajtnga pred leti … Šlo naj bi za “slovensko” lastnino, za “naše” paradne konje, za “nacionalni” interes, a na bolj ali manj koncu vseh teh zgodb sem lahko opazil le to, da si roke masti le par Slovenceljev. In morda kak odvetnik in kaka piarovska hiša. Jaz pa od te slovenske pivovarne in medijev nimam prav nič. Ne kapitalsko, ne kako drugače.

    Naj tale Pahor raje pazi, da mu ne bodo snedli še kakega Elana, recimo Srbi Mercatorja in Arabci Krke in še česa bolj vitalnega za to državo, medtem ko on rentači za ono brezplodno obmejno grudo.

    Če eni v prostem času nimajo drugega za početi, kakor sovražiti soseda, lahko jaz rečem, da jih ljubim. Posebej so mi všeč Hrvatice, tudi proti Srbkinjam nimam nič, navsezadnje rad pogledam tudi Italijanke, Madžarke … Zaradi nekaj kvadratnih metrov zemlje teh čustev že ne bom zatajil oziroma zakril.

    Prav ima me, da bi tisto kao sporno zemljo pokupil ter jo poklonil samemu Borutu Pahorju. Pa naj se slika z njo in si jo ogradi s kakršno koli že hoče ograjo.

  12. Peter Božič pravi:

    Jasno,če bi jaz pisal komentar na to zgodbo,bi bil tako moder da bi se za menoj kadilo,to je lastnost vsakega komentarja,zato ne gre za nobeno mojo zlobo,če bo moj komentar na ta komentar dosti jedek.
    Vsi smo imel v življenju soseda,ki je bil nemogoč,da smo sami nemogoči nismo odkrili nikoli,zlasti pa ne da sva oba.In to je razmerje danes med Slovenijo in Hrvaško,seveda s tem,da so v tem nemogočem razmerju med sosedi ,sosedi po naravi stvari še kako agresivni,mi pa imamo do te agresivnosti odnos,ki je čisto sraćje gnezdo trdih in mehkih in nikakršnih ukrepov,prej niakkršnih.In tako smo spravili državo v položaj,v katerega je ne bi smeli pripeljati nikoli,namreč v ultimat.Ultimat je spet nikakršno sredstvo za odnos med sosedi in Hrvaška ki niti opazila ni da smo doslej karkoli storili v zvezi z njeno agresivnostjo,je šla samoumvno čez rob in nas potisnila v položaj ultimata.Vanj smo bili prisiljeni,saj so nam še preden bi prišli v Unijo že vzeli pol Piranskega zaliva.t To je škoda,ki je zaradi popolne nenačelnosti slovenske politike,nastala za obe strani,namreč škoda ki velja za naše sosedske odnose.Kar se pa škode v Uniji tiče.,je pa ni,saj te v Uniji ni,če ne popizdiš tako kot je Irska,Češka,Poljsaka,šele potem te zaćnejo sploh upoštevati,če jih vsaj enkrat pošteno ne pošlješ v rit.Kar se našega imidža tiče v Uniji,kaj boljšega kot to ne bi mogli storiti.Res sranje pa je,da smo odnose s Hrvaško pripeljali na skrajni rob,sdaj pravim da morata za tako ultimativno politiko biti dva,ki sta zanjo v bistvu kriva oba.Peter Božič

  13. ??? pravi:

    Ali so “inkriminirani” zemljevidi res bili potrebni Hrvaški v pristopnih pogajanih ???
    Ali evropska komisija zahteva mape?

  14. Štrigon pravi:

    G. Jani Sever.
    Hvala vam.
    S to kolumno ste dokazali, da le nismo vsi popolnoma zblazneli v tej naši deželi kranjski.
    Dobesedno ste napisali to kar sam tudi mislim.
    In sem prepričan, da nas je veliko, ki tako razmišljamo.
    Skrajni čas je , da se pojavi neko gibanje, ki bi tako razmišljanje
    postavilo na nek institucionalni nivo.

  15. PARTIZAN pravi:

    Bravo Jani Sever!

  16. medek pravi:

    Modificirani duce
    Kaj jim je potem zameglilo presojo, da so predali stranko v roke Pahorju in preostali partijski zlati mladini, pa mi ni jasno. Pahor je darilo brezskrupulozno izrabil. Okoristil se je z družbenim premoženjem, ki mu je padlo v naročje, in si naredil kariero. Tisti, ki radi govorijo o tajkunih, bi lahko videli v njem tipičnega političnega (ne ekonomskega) “tajkuna”. Vstavil se je na slovensko politično prizorišče kot njegov nepogrešljivi del in maneken. Ker so ga vzeli iz partijske valilnice kadrov in ker dotlej ni naredil ničesar takega, s čimer bi lahko pritegnil nase pozornost, je bil videti novi obraz. In to je bilo publiki všečno, ustvarjalo je vtis, da se je stara garda poslovila in da so res napočili novi časi.

    http://www.dnevnik.si/debate/kolumne/1042231250

  17. medek pravi:

    In zaključek, paše zraven :) A lahko povzameš bolj nazorno. Ne gre, to je to. Če prašiča našminkaš, je še vedno prašič.
    ____________
    Drugi vidik Pahorjevega spodkopavanja demokratične politične družbe na Slovenskem je prav to poganjanje za vseobsegajočo politično korporacijo. Njegovo stremljenje po nadstrankarski politični oblasti nakazuje nevarnost oblikovanja novega političnega razreda oziroma, v manj staroverskem jeziku, samozadostne politične (mega)korporacije. Ob vsem drugem, kar sporočajo imenovanje Rupla, ponujanje službe Logarju in obljubljanje pozicije Šinkovcu, je tudi sporočilo, da korporacijska solidarnost med poklicnimi politiki presega politične razlike. Ko si enkrat dovolj visoko v politiki, v njej ostaneš, si pomagaš med seboj in se osamosvojiš od volje volilcev.

    Harmonična koroprativistična družba je bila fašistični ideal. Naš duce je ta ideal modificiral. Velja samo za poklicne politike: za njihovo korporacijo v nasprotju z družbo.
    http://www.dnevnik.si/debate/kolumne/1042231250

  18. butalec pravi:

    No pa smo tam. Borat je domoljubno in pokončno ubranil Slovenske nacionalne interese pred grabežljivim sovražnikom, sedaj pa ga milo prosi , da bi trgoval z njimi. SAPIENTI SA!

  19. janez pravi:

    Narod, ki ne pozna svoje preteklosti, jo mora doživeti še enkrat. Če bi imeli borci za severno mejo proste roke 1918 bi bil danes Celovec in ne Klagenfurt. Prav tako bi bil celotni piranski zaliv naš, če bi ukrepali hitro in jasno, ko je za to bil čas. Odziv EU pa bo odvisen od nas samih.

  20. zgodovinar pravi:

    Rdeča nit zapisanega se mi dopade, saj ni navijaška in tudi dobro opozori na nekatere sedanje ter prihodnje probleme.

    Se pa ne strinjam z argumentom da je sredinska črta v Piranskem zalivu in določeni mejni prehodi dejstvo. Ker če sprejmemo takšen diskurz, potem v bistvu podpiramo, če ne celo spodbujemo vojna dejanja. Se pravi, da je edino možno, da pridemo do ozemlja za katerega mislimo da nam pripada tako, da ga vojaško zasedemo, potem vse domače dokumente popravimo tako, da bodo to novo realnost prenesli tudi v naš pravni red. In končno bomo dobili nazaj svoje ozemlje. Seveda je “fora” v tem, da bi morali biti sposobni, da ga tudi vojaško obranimo v primeru Hrvaške protireakcije.
    Ravno zaradi tega, da se meddržavni problemi ne bi razreševali na takšen način, so se skozi stoletja vzpostavile različne mednarodne institucije, ki poskušajo pomagati takšne spore razreševati na miroljuben način. In Slovenija to počne. Namesto da bi v času, ko je bila Hrvaška v vojni, to ozemlje enostransko zasedla, je skušala to rešiti po mirni poti.

    Hrvaška politika je pač zaradi vojne ter ekonomskih, socialnih in psiholoških posledic ter tudi značaja in zgodovine vseskozi delovala na način izvršenih dejstev. S takšnim “sogovornikom” stvari ne moreš razrešiti skozi dialog in po mirni poti, če pa se jim je dosedanja politika še vedno izplačala. Sedaj bodo pač morali priti do spoznanja, da se bo potrebno začeti pogovarjati in sprejemati kompromise, če bodo želeli doseči nekatere svoje cilje (vstop v EU). Je pa tudi res, da je bilo v slovenski politki, še zlasti okoli SLS in SNS, veliko napačnih potez. Jaz jih razumem predvsem v tej smeri, da je zelo frustrajajoče, da je potrebno čakati toliko let, da se bo zadeva nekoč v prihodnosti morda razrešila. Hitro se lahko začne razmišljati na način, da če so pa Hrvatje s svojim agresivnim načinom uspešni, potem moramo biti mi bolj agresivni. Kljub vsemu pa slovenska politika (največje stranke) temu ni podlegla in je vseskozi bolj ali manj uspešno stvari reševala po mirni poti.

  21. medek pravi:

    Ali je JJ “veza v oblakih” med Sanaderjem in Pahorjem? Alibi?

    Če pa šestmesečnega mandata Češke, ki je celo bolj zagreta za širitev, kot je bila Francija, v Zagrebu ne bi izkoristili za dokončanje domačih nalog, ki jih zahtevata evropska komisija in svet EU, bi se kaj lahko zgodilo, da bo rdeča luč, ki jo je v obrambo nacionalnih interesov prižgala Slovenija - poučena z izkušnjami poldrugega desetletja jalovih razprav o ureditvi vprašanja meje - za hrvaško vlado prej priročen alibi za neopravljeno delo.

    http://www.delo.si/clanek/73119

  22. Maks pravi:

    Že drugi Severjev komentar aktualne slovenske histerije, ki mi je všeč!
    Drznil si bom dodati še eno mnenje:
    Od Türka sem zmotno pričakoval konstruktivni pristop in rešitev po osamosvojitvi sfabriciranega spora.
    Očitno rešitve še ne bo, ker si (kot pravnik!) ne upa javno priznati, da so slovenske zahteve mednarodnopravno nevzdržne.
    Veto na odprtje poglavij bo škodoval Sloveniji, oziroma nam državljanom. Hrvaški ne bo škodil.
    Pahorju pa sporočam, da je dokončno na nepovratni poti uničenja svoje politične kariere. To bo problem, ker je za svoj prvotni poklic prestar.

  23. lojz pravi:

    Jani, odličen komentar. Čestitam. Glas razuma v ponoreli množici.
    Dejstvo je, da problema meje nismo znali rešiti na dogovorni način, četudi “balkanski”, ko je bil za to še čas. Z nenehnim odlaganjem se bo nekoč pač reševal po pravni poti ob upoštevanju vseh mednarodnih pravnih aktov in norm. Tega pa se očitno bojimo. Vsi naši dobro plačani “reševalci”, ugledni mednarodni pravniki-diplomati, ad-hoc znalci,… (Pogačnik, Tuerk, Pavliha,…) ne spravijo skupaj trdnih, mednarodno-pravno “vzdržljivih” argumentov.
    Praznujmo torej danes (uspelo nam je sosede malo “zabremzati” na njihovi poti), a jutri je nov dan. Dan streznitve. Dan glavobola.

  24. Neja pravi:

    Jani, kaj pa praviš na članek Igorja Mekine v Mladini? Mislim, da ima prav. Ti ne?

  25. TIGR pravi:

    Istra je naša!

  26. lojz pravi:

    @TIGR: tudi sem prihajajo bedaki; manj jih je kot drugod, so pa…

  27. Bount pravi:

    Hej, dragi komentatorji, takole , razen Zgodovinarja, Radota, Janeza, Petra in mogoče se Neje, so vaši komentarji napisani v smislu konja, ki ima plašnice na obeh straneh oči, to je ne vidite celotne slike , leva in desna za vas ne obstaja in zaradi tega, je tudi vaša vizija , to je pogled v bodočnost, popolnoma popačena. Žalostno pri vsem tem je to, da ste tam kjer ste in zato smo tudi v Sloveniji tam kjer smo.
    Sem mirovnik, torej odločno proti agresivnim dejanjem, sem državljan sveta, torej, ne delam razlik
    med narodnostmi, barvami ali religijami, toda ta zadeva z Hrvati nima s tem nobene veze.
    Zgodovinar in Rado sta to lepo opisala, toda, kljub temu ni nobeden od zgornjih komentatorjev doumel
    za kaj se tukaj pravzaprav gre, zato škoda kakršnih koli nadaljnih komentarjev.
    Jani, se dela ali pa je namerno napisal tako provokatorski članek, da zbudi naša čustva in očitno je v tem uspel, je pa tudi res, da iz že znanih razlogov, s katerimi se strinjam, ne mara Pahorjeve politike.
    Osebno mislim, da Pahor ni nezmotljiv in je delal in verjetno bo še delal napačne politične poteze, vsaj za nas opazovalce. Toda, na račun tega, pa res ni potrebno , da mečemo vsako njegovo dejanje v en in isti koš “napak”!
    POUZETEK: DANES SMO KJER SMO Z ODNOSI MED HRV IN SLO, to pa predvsem zaradi velikih
    političnih napačnih potez naše politike v preteklosti, sprenevedanje in popuščanje in laži že niso podlaga za uspešne sosedske odnose, vsaj ne v tem konkretnem primeru. Hrvati, že zaradi zgodovine in njim tipičnim genskih osnov, ki so več ali manj tipične za njihov narod, ne morejo iz svoje kože in bi na vsak način radi bili gospodarji in nas tako ali drugače dominirali, če vam to še ni jasno, je zelo, zelo žalostno.Hrvati imajo več ali manj kompleks superiornosti, Slovenci pa imajo več ali kompleks inferiornosti. Torej- gordijski vozel.
    Ko pa eden narod obravnava drugi narod, kot da mu je podrejen, torej ga želi zasužnjiti, je pa nekaj hudo narobe. In taki politiki in diplomaciji ni za verjeti . In Pika.
    Torej, če malo analizirate, je edino prav , pravzaprav je že zadnji vlak, da se naša politika strezni in nastopa odločno, trezno, brez sprenevedanja itd.. dokler Hrvati ne doumejo, da pač v bistvu nismo taki hlapci, kot se delamo, to je, da nas ne morejo zasužnjiti z njihovo politiko” a la balkan”, kjer prevlada zakon močnejšega, saj to bi bila prava jungla, ki pa se lahko hitro razraste še v druge sfere
    življenja.
    Sedanja politika Slovenije v odnosu do Hrvaške je premalo celostna, morala bi biti bolj dosledna
    in zahtevati še več in to z vsemi razpoložljivimi dokazi, tudi to, da je v zgodovini Savudrija bila podarjena mestu piran ( dokumenti shranjeni v piranskem muzeju) itd.., da je sosedska, bratska slovensko hlapčevska politika v preteklosti ( Kardelj)odločila, da jo šenkamo Hrvatom itd…. praksa je pokazala, da se po navadi dobi polovica tega , kar se zahteva, in to dragi komentarorji naši” ljubeči ” bratje sosedi Hrvati dobro vedo. Slovenija, zbudi se!!!
    BRAT BRATU NAJHUJŠI SOVRAŽNIK, TAKI SMO MI BALKANCI, KAJNE?

  28. ProPolis pravi:

    Bount, mnogo ljubše bi mi bilo, če bi Slovenci, ki imamo, kot praviš, kompleks inferiornosti, svojo superiornost dokazovali v znanosti, umetnosti, morda celo športu, ne pa pri prepirih za kozlovo senco.

  29. Bount pravi:

    Propolis, to ne pravim jaz, ampak Ivan Cankar, ki nas imenuje narod hlapcev in to je tudi naš šolski sistem podpiral, saj se še dorbo spomnim naše učiteljice slovenščine, ko nam je odločno dejala:
    Veste, da si ne bi kdo od vas domišljal, da ne izhaja iz rodbine hlapcev, saj obstaja zgodovinsko dejstvo, da prav popolnoma vsi Slovenci izhajamo iz hlapcev..itd..
    priznam , takrat se mi je vse skupaj zdelo totalna blodnja, sicer dobre učiteljice, toda , nažalost , če hočemo ali ne, je to dejstvo, to je priučena deformacija..

    Ta prepir za kozlovo senco, kot ga ti imenuješ, pa tako izgleda samo na videz.In ker videz lahko vara,
    mimogrede Zlo se nahaja tudi v neprepoznavnih malenkostih, pravzaprav Zlo je strokovnjak, ki se skriva
    ” masko dobrotnika”, trdim, da je vsa zadeva dosti bolj kompleksna, kot se na prvi pogled kaže.
    Kako, pa naj vsak razmisli s svojo glavo, oziroma bolje, naj začne pozitivno razmišljati o svoji deželi, če že ne mora zaupati politikom, da vedo kaj delajo.
    da vemo kaj delamo

  30. Bount pravi:

    MEMORANDUM O KRIZI!

    Odpadki, le kam gredo? – pogovor z Ilijo Kitićem

    Kaj se dogaja z odpadki, ki jih odlagamo v ločene smetnjake namenjene raciklaži? Ali poljudni mit o nesmiselnosti reciklaže drži? Končajo odpadki le na odlagališčih ali pa se res reciklirajo?
    Studio 12

    IN

    Ekomatika: Veliki evropski grabež zemljišč

    Evropska unija (EU) letno uporablja več kot 16 milijonov hektarjev kmetijskih zemljišč izven svojega območja za krmljenje svojih čred in za pogon vozil. Pridelava soje je eden glavnih povzročiteljev izsekavanja gozda v Južni Ameriki in je povezana z obsežnim uničevanjem okolja, s povečano porabo pesticidov, z nasiljem in zlorabo človekovih pravic v lokalnih skupnostih.

  31. Bount pravi:

    Propolis, sicer pa, kompleks je vedno samo kompleks, pa naj bo ta kompleks superiornosti ali inferiornosti, oba sta enakovredno slaba in delo Zla.

  32. jošt pravi:

    Borut, oba kompleksa, ki ju omenjaš sta vendar kompatibilna, ne pa konfliktna. Če je tako, se vdajmo v usojeno… Noro, ne?
    Pa še o upravičenosti” zahtevat več, da bi dobili vsaj malo… Oprosti, tudi to je neumnost. Državi sta se medsebojno priznali v mejah, ki so takrat veljale. To smo zapisali tudi v ustavni zakon ob osamosvojitvi. Nobene zahteve po spreminjanju meja (še tako zgodovinsko “upravičene”) v Evropi niso legitimne. Upam, da je to jasno zgodovinarjem, radotom, ipd.
    Zadeve po Savudriji, Mirni,…lahko “rešujemo” samo v kakšni naslednji vojni. Bi to radi?

  33. Rado pravi:

    Jošt,
    mar bi bil tiho. Samo smešiš se.
    O nekih spreminjanjih meja govoriš. Kakšne meje? A je je obstajala fiksna in neovrgljiva meja?
    Pokaži mi jo prosim.

  34. NoMercy pravi:

    Vprašanje J.S_ju: od kod pa tako zanesljivo veš kakšne vse katastrofe se nam obetajo??? si morda jasnoviden ali pa si odkril kvantni skok?
    Od kod pa misel, da je mejo OBVEZNO potrebno risati, če le ta ni niti sprejeta niti dokončno določena?

    Vsem počitnikovalcem na HR morju: več ali manj se kopate v iztrebkih (svojih in drugih nacionalnosti, ki dopustujejo na Jadranu), izbljuvih in odvrženih odpadkih. Kanalizacija ob HR Jadranu je katastrofalna!!!

    Moje mnenje: če se v goste že ne pride z darilom ni nobene potrebe, da se odide z jedilnim priborom.
    Je HR kdaj ponudila, da se vsaka stran umakne na predzadnjo parcelo po svojem katastru, potem pa se vpraša lastnike parcel kateri strani bi raje plačevali davke?

  35. rukar pravi:

    GONJA LDS-a proti GOSPODU RUPLU,
    je že tragikomična. Ko je bil omenjeni gospod udarnik v omenjeni stranki, je bilo vse okey, saj je dobro služil tudi njihovim pri(h)vatizacijskim interesom. Kot župan mesta Ljubljane je tri dni pred sesutjem “S I B” banke vložil skoraj osemsto milj.tolarjev mestnega denarja v omenjeno banko.
    Da bi se zadeva umirila, so ga na hitro umaknili v Ameriko za veleposlanika, da bi se megla čimprej razkadila.
    No, naenkrat pa niti za veleposlanca za DUNAJ ni dober.
    Po kakšnih kriterijih sta bila rekrutirana Franko JURI in Jaša ZLOBEC,bi povprašal KRESAL-ko?

  36. cvek pravi:

    Hrvaška bo prišla v EU skupaj z ostalimi balkanci. Tako je tudi prav,da Evropa ne dela razlik med
    koljaši.

  37. แทงมวย เว็บไหนดี แน่นอนว่าต้อง LSM99 pravi:

    … [Trackback] …

    […] Information on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  38. http://www.isuperpage.co.kr/kwclick.asp?id=senplus&url=https://simbasportsclub.co.tz/ pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More Info here to that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  39. ประตู wpc pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More here to that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  40. click resources pravi:

    … [Trackback] …

    […] Information on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  41. รับงานเชื่อมเหล็ก pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More on to that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  42. สูตรสล็อต pg ใช้ได้จริง 2024 pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More Information here to that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  43. ทำเว็บไซต์บริษัท pravi:

    … [Trackback] …

    […] Here you will find 14298 more Info on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  44. where to buy cornhole boards pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  45. รับเช่าพระ pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More on to that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  46. ks quik pravi:

    … [Trackback] …

    […] There you can find 93577 more Information on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  47. ks quik pravi:

    … [Trackback] …

    […] There you can find 93577 more Information on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  48. naga356 pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  49. ออกแบบเว็บไซต์ pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More on on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  50. post pravi:

    … [Trackback] …

    […] Here you can find 5807 more Information on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  51. ทัวร์เกาะหลีเป๊ะ pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More Information here to that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  52. เว็บปั้มวิว pravi:

    … [Trackback] …

    […] Info on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  53. outcall massage pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More Info here on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  54. rondreis gambia pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More Info here on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  55. AMBKING pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  56. ufazeed pravi:

    … [Trackback] …

    […] Here you will find 93458 additional Information on that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

  57. Buy Colt H3 Heavy Buffer AR-15 Carbine Online At theblissfirearms.com pravi:

    … [Trackback] …

    […] Info to that Topic: vest.muzej.si/2008/12/19/med-jastrebi/ […] …

Komentiraj