Wednesday 25. December 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 

Opremimo patrije

9. december 2008 ob 11:17 | Jani Sever |

Na korupcijsko sodbo bomo čakali še nekaj časa. Saga o Patriji se je medtem vrnila na svoj začetek. Vprašanje, ki ga je odprla nova ministrica za obrambo, je temeljno. Kaj smo sploh kupili? Žal odgovor namiguje, da bo nakup na koncu še dražji.

Po tem, ko se je s prvimi ugotovitvami glede najbolj razvpitega orožarskega posla prejšnjega mandata oglasila ministrica Ljubica Jelušič, je bolj ali manj jasno, da so naročene patrije pomanjkljivo oborožene. Tako vsaj gre razumeti njene besede o tem, da bo treba januarja Natu povedati, da nismo sposobni izpolniti tistega, kar je nekdo obljubljal. Nadaljevanje njene izjave je nekoliko manj razumljivo. “Februarja bo treba to še bolj pošteno povedati. Do aprila se bomo posipali s pepelom in doživljali kritike.” Paranoiki bi se morali vprašati, zakaj bo februarja treba biti jasnejši kot januarja in kaj se bo zgodilo aprila, da bo potem vse v redu? Gre samo za metaforo ali se morda napovedujejo novi orožarski posli in dodatno opremljanje patrij?

Upati je, da ne gre za to. A pri vojaških poslih je višanje proračuna, ob spremembah naročil, običajno edina logika, ki jo vpleteni poznajo. Sklep je enostaven. Če kupljene patrije nimajo dovolj močne oborožitve, da bi z njimi sestavili takšno enoto, kakršno je Slovenija obljubila Natu, je to težavo mogoče rešiti samo na dva načina. Z dokupovanjem oborožitve, kar nedvomno stane, ali pa z redefiniranjem obljub. No, obstaja še ena možnost, da se vlada za obljube enostavno ne zmeni in se obnaša, kot da Slovenija ni del Nata. Kakšen bo pristop nove vlade, bomo šele videli. Na prvi pogled je videti, da strategija bivše vlade in njenega obrambnega ministra obljub Natu ni jemala pretirano zavezujoče. No, prvi pogled je pogosto slep za podrobnosti.

Osrednje vprašanje je staro toliko, kot je star posel s patrijami. Le zakaj je Slovenska vojska kupila tako veliko število patrij, ki so tako slabo oborožene? Zakaj se ni raje odločila za nakup manjšega števila oklepnikov, ki pa bi imeli ustrezno oborožitev? Preiskava domnevnih koruptivnih dejanj zaenkrat edina ponuja racionalen odgovor na to ključno vprašanje. Le kaj je motiviralo odgovorne, da so se odločili za nakup ogromnega števila oklepnikov? In kaj je iste ljudi motiviralo, da so se odločili za oborožitev, za katero so vedeli, da ne ustreza obljubam Natu? Za povrh se je na koncu izkazalo, da celo takšna pomanjkljiva oborožitev sploh nikoli ni bila preizkušena in da je tako zelo slaba, da jo je potrebno zamenjati.

Kako to, da je prišlo do tako zelo spornih odločitev? Slovenska vojska tega ne pojasnjuje. Edini, ki brani nenavadne odločitve, ostaja nekdanji obrambni minister Karel Erjavec. Tokrat sicer ne pred kamerami. Vendar je bil njegov včerajšnji pisni odziv na izjave nove ministrice za obrambo dovolj odločen. Erjavec ostaja vedno bolj osamljen in tudi vedno bolj ogrožen. Konec koncev je član vlade. Je novi okoljski minister. Kar pomeni, da njegova politična odgovornost velja. Ne glede na to, da ni več šef resorja, kjer je v času njegovega ministrovanja prišlo do zapleta, zaradi katerega njegova naslednica pravi, da ne more izpolniti danih obljub. Še najbolj mu pomaga, da je pač predsednik stranke, brez katere koalicija ne more vladati.

Kaj torej pravi Erjavec in kako je mogoče to komentirati:

Da je bil nakup najbolj pregleden postopek nakupa orožja do sedaj. — Lahko bi rekli, da to samo po sebi ne pomeni veliko.

Da kot minister za obrambo pri projektu ni popuščal številnim pritiskom posameznikov in skupin. – Dobro bi bilo, če bi Erjavec povedal katerih.

Da v okviru zavezništva ni zavezujočih standardov za ognjeno moč motoriziranega bataljona. — Zavezujoči standardi seveda obstajajo, čeprav ima Erjavec prav, da je to, koliko so zavezujoči, seveda politično vprašanje.

Da bi javnost zavajal z morebitnimi trditvami, da za doseganje ciljev sil Nata potrebujemo še dodatno ognjeno moč, s čimer bi se projekt nakupa oklepnikov 8×8 podražil za dodatnih 100 milijonov evrov. — Prav to ne bi bilo zavajanje, bi pa res povzročilo še več nezadovoljstva.

Da Slovenija ne potrebuje srednje bataljonske skupine s tolikšno ognjeno močjo. — To morda drži. A zakaj tega Erjavec ni povedal, ko je bil minister za obrambo, oziroma, ko je Slovenija Natu tak bataljon obljubila?

Razpletanje posla s Patrio izvrstno razkriva strategijo orožarske trgovine. Kljub temu, da kupec potrebuje manjše število dobro opremljenih oklepnikov, ga prodajalec nekako uspe prepričati, da kupi več slabše opremljenih. Na koncu bo pač potrebno bolje opremiti vse. Ne glede na to, kdo bo posel zaključil.

Jani Sever

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 29 x komentirano
  1. Rok Praprotnik pravi:

    Se strinjam, Jani. Kaj narediti je sicer stvar strateškega razmisleka, ki ga Erjavec recimo ni opravil. Na mizi je več rešitev, med njimi tudi ta, da se zmanjša število oklepnikov v pogodbi, se jih opremi s topovi in se tako zgradi srednja bataljonska skupina. Na valukih, ki so že v SV, pa se zgradi obljubljena lahka bataljonska skupina.
    Toda, kot rečeno, prava rešitev naj se poišče skozi strateški razmisek, saj je pri teh dragih zadevah kupovanje na pamet preveč drago. Kot vidimo.

  2. Blaž Zgaga pravi:

    Naj še jaz nekaj dodam. Takoj po podpisu pogodbe je bila glavna opcija nakup prve serije, ki bi štela samo 64 oklepnikov. Ti bi bili, kot je videti, ustrezno oboroženi. Nadaljnje serije oklepnikov pa so bile očitno pod vprašajem.

    To je sam javno izjavil Franjo Bobinac na tiskovni konferenci, na kateri so prvič “uvedli Gorenje v posel”. Konferenca je bila 21. 6. 2006, članek je bil objavljen 22. 6. A mislim, da drugi tega niso objavili, ali pa so preslišali.

    Članek iz mojega arhiva, ki je bil objavljen v Večeru, 22. junija 2006, je tukaj:

    Skupno podjetje za proizvodnjo oklepnikov

    Patria, Gorenje in Rotis skupaj za Slovensko vojsko

    Vozila Patria AMV 8×8 bodo lahko sestavljali v Velenju – Sodelovanje Sistemske tehnike je odvisno od njenega vodstva – Kmalu naporna pogajanja z ministrstvom – Izvrstna protiminska zaščita

    Kolesno oklepno vozilo Patria AMV 8×8, ki je zmagalo na natečaju zaupne narave za glavno pehotno bojno vozilo Slovenske vojske, bodo proizvajali v okviru novega podjetja, ki ga bodo ustanovili finska Patria, trzinski Rotis in Gorenje iz Velenja. To je glavno sporočilo včerajšnje tiskovne konference, na kateri so direktorji vseh treh podjetij Jorma Wiitakorpi (Patria), Ivan Črnkovič (Rotis) in Franjo Bobinac (Gorenje) predstavili projekt. Že v torek pa so podpisali pismo o nameri o ustanovitvi skupnega podjetja, ki bo v večinski slovenski lasti.
    Kot je poudaril Franjo Bobinac, v Gorenju obvladujejo večino tehnologij, ki so potrebne za izdelavo vozila, zato lahko izvedejo montažo vozil tudi v lastnih proizvodnih kapacitetah v Velenju. Ob tem je pojasnil, da se v Gorenju ne ukvarjajo le z belo tehniko in izdelki za dom. V podjetju, ki šteje 10.000 zaposlenih in ki je prisotno v več kot 60 državah, imajo namreč tudi močan program strojegradnje, v katerem sodelujejo z zahtevnimi in uglednimi evropskimi in domačimi kupci. Direktor trzinskega Rotisa Ivan Črnkovič je dejal, da se je njihovo podjetje že sedemkrat uvrstilo med gazele oziroma najhitreje rastoča podjetja v Sloveniji, v njem pa proizvajajo predvsem ležaje velikih dimenzij. Po njegovih besedah imajo prek sto kupcev med katerimi so najbolj znana evropska podjetja. Že vrsto let pa so doslej sodelovali na razpisih na obrambnem ministrstvu. »Vozilo Patria AMV bo bolj slovensko kot Steyrjev Pandur, saj je v njem za 30 odstotkov vrednosti slovenskih delov,« je dodal Črnkovič. Direktor Patrie Jorma Wiitakorpi pa je poudaril, da so v podjetju Rotis in Gorenje našli odlična partnerja in da je prepričan, da bo od tega sodelovanja imelo korist celotno slovensko gospodarstvo. »Sporazumeli smo se, da bodo imela slovenska podjetja v projektu večinski delež. Očitno je, da bo to izdelek, ki bo narejen v Sloveniji za slovenske kupce,« je dejal.
    Včeraj je sicer v prostorih Gospodarske zbornice Slovenije potekal tudi enodnevni seminar, na katerega so povabili potencialne slovenske partnerje, ki bi sodelovali pri proizvodnji oklepnika oziroma v programih protidobav. Po besedah Črnkoviča je pismo o nameri za sodelovanje doslej podpisalo že več kot 50 podjetij, med njimi tudi Emo Celje, Riko, Liv Postojna, Jub, KLI Logatec, Ladjedelnica Izola, Hidria, Fotona, Cinkarna Celje, Mariborska Livarna, Litostroj in mnogi drugi.
    Izvršni podpredsednik Patrie Heikki Hulkkonen pa je podrobneje predstavil tehnične lastnosti vozila AMV 8×8. Gre za najsodobnejše vozilo zadnje, IV. generacije oklepnih kolesnih vozil, ki so ga začeli razvijati leta 1999, pred dvema letoma pa je bil izdelan prvi prototip. To je trenutno edino vozilo IV. generacije, ki je v serijski proizvodnji. Doslej so namreč izdelali že prek sto vozil. Zaenkrat jih je največ naročila Poljska - 690, nato Finska 86 in Slovenija 136. Vozilo AMV so preizkusili v vseh ekstremnih pogojih, od arktičnih s temperaturami -40 stopinj Celzija na Finskem, do puščavskih pri +50 stopinjah Celzija v Kuvajtu, vozilo pa je na preizkusih v Južnoafriški republiko opravilo test nepretrgane vožnje v dolžini 7000 kilometrov. Vozilo, ki tehta največ 26 ton, od česar je 10 ton tovora, med drugim premaga 70-odstotni vzpon. Zmore 40-odstotni bočni nagib, prečka lahko 2,1 metra dolg jarek in premaga 70 centimetrov visoko oviro. Posebna zmogljivost vozila je zaščita posadke. Kot je poudaril Hulkkonen je vozilo opravilo teste protiminske zaščite v Južnoafriški republiki, v katerih so podstavili 8 kilogramov težko mino pod kolo in pod dno vozila, v obeh primerih pa jo je posadka odnesla brez poškodb. »Doslej takšnega testa ni opravilo še nobeno drugo vozilo,« je dodal Hulkkonen.
    Sicer so včeraj direktorji vseh treh podjetij povedali, da so pred njimi naporna pogajanja z obrambnim ministrstvom, v katerih se bodo dogovorili tako za število kot ceno vozil. BOBINAC JE OB TEM DODAL, DA JE PREPRIČAN, DA BODO PRVEMU KORAKU OZIROMA NAKUPU 64 OKLEPNIKOV SLEDILI ŠE DRUGI. Vsi pa so obžalovali reakcije v Sistemski tehniki, ki je izgubila naročilo. Formalno vabilo k sodelovanju jim nameravajo še poslati, vendar je vse odvisno od vodstva Sistemske tehnike, je dodal. Na vprašanje glede pravnih dilem, saj se Gorenje ni potegovalo na natečaju, je Bobinac odgovoril, da bodo te dileme razjasnjene v pogajanjih z obrambnim ministrstvom.
    Wiitakorpi je v imenu Patrie zagotovil še, da bo proizvodnja vozil stekla v letu od dneva podpisa pogodbe. Na vprašanje, če bo skupno podjetje sodelovalo pri izgradnji vozil za tuje trge tudi po letu 2012, ko naj bi naredili zadnje vozilo za Slovensko vojsko, pa je odgovoril, da so vse možnosti odprte in da vidi veliko priložnosti za sodelovanje.
    Blaž Zgaga

    Podpis k sliki:

    Vozilo Patria AMV 8×8 s prototipom enocevnega avtomatskega minometa kalibra 120 milimetrov poimenovanega Nemo pred stavbo Gospodarske zbornice Slovenije

  3. Rok Praprotnik pravi:

    Blaž, tudi teh prvih 64 vozil ni oboroženih za doseganje srednjega bataljona. Tisto, kar imajo pa je C4I oprema, ki pri ostalih vozilih ni vključena v ceno. Torej imamo že samo na tem segmentu cca. 20 mio€ dstroškov, ki jih bo treba plačati za C4I za preostala vozila. Oborožiteje seveda še dodatno vprašanje.

  4. JBTPTKŠNKZDRVJ pravi:

    BIZN€$ = BIZN€$, lažnivci & kradljivci v RS to zelo dobro obvladajo ! _ _ _

  5. milogled pravi:

    Mene pa še vedno zanima, ali je Janez Janša prejel podkupnino in nato “prisilil” oz. prepričal Erjavca k podpisu pogodbe o nakupu oklepnikov. In če da, zakaj Erjavec o tem molči? Zakaj celo zanika, da bi podlegel pritiskom? Saj ni več podrejen Janši, lahko bi povedal vse, kar ve… Kresalova pa naj npr. imenuje posebno komisijo, ki naj preveri korektnost postopkov policije v primeru Interpolove depeše…

    Sicer pa ne razumem, kako bi npr. Janša prejel podkupnino ter nato Erjavca prepričal v podpis pogodbe, ne da bi to Erjavec razumel kot pritisk… ali pa kdo okoli Erjavca. Ne vem, vse bolj verjamem, da je bila finska oddaja o Patrii iniciirana pri nas in to z izključnim namenom diskreditirati Janšo pred volitvami. Zakaj tako gledam? V oddaji ni nobene slabe besede o Erjavcu, očitno zato, ker so naši naročniki oddaje ocenili, da ga bodo potrebovali po volitvah za sestavo koalicije in ga ne smejo očrniti, ker sicer Desus ne bo prišel v parlament… sedaj, ko so volitve mimo pa Erjavca nabijajo praktično vsak dan, o tem, da je glavni grešnik Janša, ki je prejel podkupnino, pa le še kaka notica, ali dve… Očitno so naročniki oddaje ocenili, da so glede Janše cilj dosegli, da pa tudi Erjavca ne potrebujejo več… njegovi poslanci bodo vlado itak brezpogojno podpirali do konca, Erjavec pa niti ni bil izvoljen v parlament in je njegova moč minorna… vsekakor pa bistveno manjša, kot je kazalo pred volitvami in takoj po njih, ko je na veliko grozil, kako bo onemogočil sestavo leve koalicije… pa so ga njegovi poslanci hitro postavili na hladno… je lahko res vesel, da je minister, ker itak verjetno ne zna biti kaj drugega, kot strošek proračuna.

  6. Rok Praprotnik pravi:

    Torej, če nekdo ne zna biti drugega, kot strošek proračuna, potem naj to tudi bo? :)

  7. Blaž Zgaga pravi:

    Se opravičujem za napako in verjetni nesporazum, Rok. Ta tiskovna ni bila po podpisu pogodbe, temveč po izboru Patrie in izločitvi Sistemske tehnike. Po tem so “pogajanja” trajala pol leta, pogodba pa je bila podpisana decembra 2006.

    Kar sem želel poudariti, je to, da je direktor Gorenja Franjo Bobinac javno izrazil njihovo pričakovanje, da gre najprej samo za 64 vozil. Nadaljnja vozila so bila takrat očitno še pod vprašajem. Če bi se takrat izpogajali, da Slovenija kupi 64 vozil s potrebno oborožitvijo in opremo, bi Slovenska vojska imela srednjo bataljonsko skupino. Tudi sicer je v svetu pogosto pravilo, da se orožja kupuje v serijah in ne vse naenkrat. Odvisno pač od finančnih zmožnosti in potreb.

    Vsekakor je jasno, da bi morali preiskovalci temeljito preveriti, kakšna pogajalska izhodišča je imelo obrambno ministrstvo, preden so se začeli zares pogajati z Rotisom. To, da je Bobinac javno govoril o 64 oklepnikih, kaže, da so tudi v ministrstvu nekateri imeli stvari sprva “drugače zastavljene”, kasneje pa so se želje in potrebe ministrstva in vojske spremenile.

    Verjetno zaradi političnih pritiskov in seveda moči in vpliva podkupnin…

  8. Rok Praprotnik pravi:

    Aha, to si mislil. Nekatere usmeritve na ministrstvu so zdaj že znane, vse pa govorijo o 135 vozilih. Morda je bilo še kakšno izhodišče, ki pa še ni javno.

  9. Larry Laffer pravi:

    Jaz ne verjamem v narocnike oddaje, verjamem pa v lokalce, ki so usmerjali avtorje oddaje. Poglejmo na zadevo logicno - ce bi se npr. Praprotnik in Zgaga lotila posneti oddajo o korupciji npr. finskih drzavnih uradnikov s strani npr. Sistemske tehnike, ja na koga bi se obrnila? Mislim, da se ne bi kar pojavila na letaliscu in zacela na slepo stofnariti po Finski. In verjamem tudi, da po namige ne bi sla k lokalcem, ki bi prej mesece in mesece zatrjevali, da je bilo s poslom vse OK, ampak bi verjetno vzpostavila stike z ljudmi, ki so od zacetka v poslu videli znake korupcije.

  10. zirosi pravi:

    Če je res to, kar je govoril Bavčar, da je Erjavca opozarjal na to, da ne bodo izpolnili, potem je Erjavec lagal, drugače pa laže Bavčar.

    Pa tudi tisto ponavljanje o najbolj transparentnem nakupu je bosa: če se že hvali s transparentnostjo nakupa, zakaj je potem določene podatke skrival kot zaupne, čeprav očitno to niso bili, temveč so samo problematični za Erjavca, saj lahko iz teh podatkov sklepamo, da je vedel, da nakup ni tak, kot ga je predstavljal: torej je lagal, ko je govoril, da moramo kupiti patrije zato, da bomo izpolnili obljube, dane Natu.
    Povsem jasno pa je, da je Erjavec lagal, ko je v parlamentu septembra 2006 rekel: “Minister za obrambo javno in jasno pove - 135 oklepnikov, 63 milijard z vso konfiguracijo.”

    Še stara modrost: kdor laže tudi krade. Tako ali drugače…

  11. Blaž Zgaga pravi:

    Ja, Rok! Prav to je zanimivo. Le od kod Bobincu informacija pred pogajanji, da bo najprej šlo le za 64 oklepnikov? In to celo javno pove na tiskovni konferenci! Informacija je lahko prišla do njega le iz krogov ministrstva.

    Če je bilo najprej predvideno podpisati pogodbo za dobavo 64 oklepnikov z oborožitvijo za srednjo skupino, nakar v naslednjih letih dobiti še enkrat toliko oklepnikov za drugo bataljonsko skupino, ima zadeva veliko logike in podobnosti z obrambnimi nakupi v urejenih državah.

    Namesto tega so kupili 135 oklepnikov, ki so bolj oklepni tranporterji kot pa bojna vozila pehote. Tisti, ki je tako “ustrezno” preoblikoval pogajalska izhodišča in s tem zmanjšal obrambno moč države, je tudi odgovoren za vse skupaj. O postopku izbire Patrie pa je svoje povedala že komisija za preprečevanje korupcije.

    Jasno pa je, da formalno niso mogli storiti ničesar brez podpisa vodje projektnega sveta projekta Patria 8×8 in načelnika generalštaba Slovenske vojske Albina Gutmana…

  12. KROŽEK 572 pravi:

    no zdej jih mamo pa na kupu??? Patriarhe :)

    a je to znak prevzema vesti s strani dnevnika ? :)

  13. Marko pravi:

    Meni whois kaže isti račun. Kako, da tega ni še nihče opazil….

  14. milogled pravi:

    Rok, se strinjam. Erjavec ne bi smel biti minister, ker nad njim visi sum nepravilnosti glede izbire Patrij. Do konca postopka bi ne smel biti niti pomembnejši državni uradnik, kaj šele minister! Moral bi sam služiti denar, ne pa biti oz. ostati strošek proračuna. Menim, da je imel Pahor dovolj manevrskega prostora pri pogajanjih o koaliciji, da Erjavca ne bi vzel v vlado. Še posebej potem, ko se je Erjavcu odrekla praktično cela poslanska skupina… Zakaj se je odločil, da Erjavca povabi v vlado, pa ne vem.

    Prosim, če kdo pove, kako naj bi tekel posle s Patrijami, od začetka do podpisa pogobe. Ker očitno je nekdo iz ozadja postopke izvedbe naročila usmerjal tako, da je bil izbran točno določen ponudnik, da je Rotis postal posrednik, da je bila Sistemska tehnika neupravičeno izključena, itd. itd… Smešno se mi npr. zdi, da Pavček pravi, da so imeli ob oddaji ponudbe operativen prototip vozila 8×8, ki so ga izdelali sami v Slo., Erjavec pa trdi diametralno nasprotno! A je tako težko ugotoviti, kdo laže?

    In koga ščiti Erjavec, ko tako vehementno trdi, da je bilo z razpisom vse v najlepem redu? Gutmana? Bavčarja? Janšo? Ali sebe, ker je verjel napačnim…

  15. 1tastar pravi:

    Pa saj NATO ne zahteva, da smo sposobni za boj. Važno je, da zapravimo za vojsko 2% DBP. Da bomo imeli afero za Cviklovega naslednika, kupimo še enega reaktivca, ki bo vsak dan letel na progi Cerklje - Brnik - Maribor - Cerklje.

  16. xxx pravi:

    @ Zgaga

    12. 06. 2006

    Po besedah Erjavca bodo z Rotisom najprej sklenili pogodbo za 64 vozil, ki naj bi bila dobavljena do leta 2010. Preostale oklepnike bodo dobili na podlagi aneksov k pogodbi, možno pa je, da bo skupna številka oklepnikov nižja, odvisno od potreb vojske, je dejal Erjavec.

    http://www.mladina.si/dnevnik/12-06-2006-velik_posel_z_oklepniki_8×8_bo_sklenjen_z_rotisom/

  17. Blaž Zgaga pravi:

    @ xxx

    hvala! sem bil sam neuspešen po brskanju po arhivih…

    @ Rok

    pa imamo še eno Erjavčevo izjavo, ki se je spremenila v zrak!

  18. Larry Laffer pravi:

    @Marko:

    www.vest.si -> IP 212.44.106.100, assigned to Cuba

    www.dnevnik.si -> IP 212.72.115.15, assigned to Slovenia

    WTF r u talking about?!?

  19. uničevalec rdečuhov pravi:

    SEver, kaj puščaš na svoj portal lažnivca, manipulanta in nepismenega zadrtega stalinista zgago? Kaj misliš, da ti je vse do voljeno od laških tajkunov? Spokaj in zapri ta portal, saj je postal pravo boljševistično gnezdišče in pluvalnik najslabše vrste.IN čim preji si najdi zaposlitev, izven medijskih
    dejavnosti.

  20. podplat pravi:

    Včeraj doživel in preživel sprehod (dirke???) 3×3 valukov na avtocesti LJubljana Postojna, nobene urejene skupine, nekateri z rotirajočimi lučmi, drugi brez, spremljevalna vozila, ki niso spremljala… Kaj bo šele s partrijami. Takrat bosta obe skupini tekmovali katera je boljša.

  21. angie pravi:

    Administrator, ali ne moreš zapreti gobca Unirdečuhu? To namreč ni več zgolj vprašanje demokratičnosti medija vest.si, ampak načenja voljo vsem, da bi sodelovali v diskusiji…

    Miligled, o tem, kar te najbolj zanima, ali je ali ni Jj prejel cekine, so najbolj (po mojem) ocenili pri Žurnalu24, tudi na podlagi pričevanj producenta oddaje Mot.
    Patria je podkupovala, njen končni cilj je bil (preko posrednikov seveda, Riedl, Wolf, Cekuta itd) najbolj odločujoča oseba v Sloveniji, torej J (ki se v Patrijinih dokumnetih, ki jih je videl finski novinar Berglund na več mestih pojavlja s polnim imenom in priimkom, zasto so ga v oddaji na koncu tudi izpostavili). Nikjer pa ni dokaza, da je J. podkunino, ki mu je bila namenja, v resnici prejel ( v žep ali na kak skrit račun). Torej je čisto mogoče, da do JJ nikoli ni prišla in je v tem smislu lahko celo “nedolžen”.

    Vendar je, če mene vprašaš, je že samo dejstvo, da je neka finska vojaška firma ugotovila, da brez običajev(beri podkupnin) ki “so menda v tej deželi v navadi”, kot je rekel Vitakorpi, ne bo posla, dovolj SRAMOTNO dejstvo za državo Slovenijo in njenega voditelja JJ. Že zgolj samo zato bi moral TAKOJ odstopiti, ne pa da se je prerekal, odprl vse topove na Fince, spustil Rupla in Logarja s ketne itd.itd.

  22. medek pravi:

    Lej ga Rupleža, ki ga skrbi proračun, kar naenkrat, z lufta.

    http://www.dnevnik.si/novice/slovenija/1042228353

  23. Rok Praprotnik pravi:

    Cene in kaj še manjka:

    http://www.dnevnik.si/novice/slovenija/1042228474

  24. nesesekirat pravi:

    Uničevalec rdečuhov, da je Vest.si portal, odprt za vsa mnenja, so dokaz tvoje besede, za katere nikoli ne veš, ali jih piše zdolgočaseni provokator ali totalno zaslepljeni, samo Janšo videči idiot.

  25. šifra pravi:

    @nesesekirat
    …dodala bi :…ali nekdo ,ki s ebolestno noče sprijezniti z dejstvi ?!
    noče opaziti niti tega,da se “kritično “oblikujeo misli do vsega,kar ni etično in pošteno…!
    torej, bo držala tvoja ugotovitev!

  26. moet pravi:

    Ne gre za upgrade osemkolesnikov, ampak pogodbe. Če s ne motim je golobič napovedal, da je možno bodisi bistveno spremeniti protikorupcijsko klavzulo v pogodbi (tako da bo za prekinitev dovolj že vložena obtožnica) in potem pride v poštev tudi vojaški upgrade, ali pa dokončna in takojšnja prekinitev pogodbe.

  27. 1tastar pravi:

    Zakaj prekiniti pogodbo?

    Če berem srdite napade na Pahorja zaradi Rupla, bosta vsak po eno Patrio rabila za službeni avto. Pa še Marjetica bo s Patrio lahko pripeljala kompletno fasungo.

  28. JBTPTKŠNKZDRVJ pravi:

    nekdo pač (pre)očitno laže _ _ _ AMPAK, SAJ, V REPUBLIKI SLOVENIJI LAGANJE VENDAR NI KAZNIVO DEJANJE !! _ _ _ _ _ _ in tega se, očitno, v tej državi vse bolj zavedajo tudi t.im. pravosodni pooblaščenci ! _ _ _ _ _ _; ahh, jebiga, takle imamo !! _ _ _ _ _ _ :-(

  29. Bount pravi:

    Jani Sever zelo dobro in nazorno napisali- vsem nam v razmislek:Razpletanje posla s Patrio izvrstno razkriva strategijo orožarske trgovine. Kljub temu, da kupec potrebuje manjše število dobro opremljenih oklepnikov, ga prodajalec nekako uspe prepričati, da kupi več slabše opremljenih. Na koncu bo pač potrebno bolje opremiti vse. Ne glede na to, kdo bo posel zaključil.

    Tako je, V Sloveniji je Laž in sprenevedanje glavna vrednota nekaterih funkcionarjev, pravzaprav večina politikov tako močno laže, da še sami ne vedo več kdaj govorijo resnico in kdaj lažejo.

    Uničevalec, ti si pa res prava cvetka bistroumnosti kajne? Vedno poskrbiš, da se pokažeš v vsej gloriji Butalske vasi.

    Še slepi vidijo, da je Patrija še ena grda orožarska, skorumpirana afera, ni prva in lahko samo upamo, da je zadnja.

Komentiraj