Falcon se vrača
4. december 2008 ob 11:26 | Jani Sever |Vladno letalo po dolgih letih prihaja v Slovenijo. Najemnik se je odločil, da ga ne bo več najemal. Kaj naj naredi vlada? Lahko ga ponovno poskusi oddati, lahko ga poskuša prodati, lahko pa ga začne tudi uporabljati. Nobena od možnosti ni privlačna.
Kako zoprno je vse skupaj, zgovorno povedo izjave predsednika vlade in ministra za znanost, pa tudi mnenje predsednika Zbora za republiko. Borut Pahor je dejal, da bo letalo 1. januarja pač pristalo na Brniku, češ s tem vlada pravzaprav nima nič. Predsednik vlade je poskrbel tudi, da je bilo objavljeno, da se s Falconom sam ne namerava voziti. Enako je poudaril Gregor Golobič. Gregor Virant pa je prepričan, da Falcon s svojim luksuzom presega potrebe slovenske vlade. Ta naj bi bila do njega morda upravičena v času predsedovanja Evropski uniji.
Argument je nekoliko nenavaden. Naj bi torej vlada kupila Falcona za pol leta in ga potem oddajala? Gotovo ne. Sicer pa to niti ni bistveno, saj vlada Janeza Janše med predsedovanjem uniji Falcona ni imela. Zakaj, niti ni bistveno. Drugo vprašanje pa je, koliko vlada svoje letalo sploh potrebuje. Vsekakor drži, da bi bil v času predsedovanja bolj uporabljen. A to še ne pomeni, da ne bi bila njegova uporaba racionalna tudi sicer. Potovanja v vsakem primeru nekaj stanejo. Vprašanje je samo koliko.
No, zdi se, da v času krize dileme, kaj storiti s Falconom, niti ne bo. Kupcev zasebnih letal je trenutno precej manj kot v času, ko je Slovenija Falcona kupila. Pa tudi z najemniki je precej težje. Enostaven dokaz je že to, da ladjarsko podjetje General Maritime Corporation Falcona vrača Sloveniji, ker v podjetju načrtujejo znižanje stroškov za prevažanje vodilnih. Nič presenetljivega. Prevažanje z zasebnimi letali je prav v zadnjih dneh postalo vrhunsko politično gospodarsko PR vprašanje. Zasebna letala so postala simbol prepada med realnostjo recesije, zahtevami po državni pomoči ter luksuznem življenju velikih.
Ko so direktorji ameriških avtomobilskih koncernov poleteli s svojimi letali v Washington prosit za pomoč, jih je tam pričakalo vprašanje, ali so pripravljeni najprej prodati svoja letala. Direktorji so molčali. Denarja niso dobili. In naslednjič so se na več sto kilometrov dolgo pot v Washington odpravili z avtomobili. Res nekaj novega. To sicer ne pomeni, da bodo svoja letala prodali. Vsekakor pa je znak pomemben. Če se vožnje z zasebnimi letali, zaradi javnega mnenja, boji direktor General Motors corp., kako mora biti misel na to šele neprijetna slovenskemu predsedniku vlade.
A kot rečeno, kaj lahko se zgodi, da bo za vlado edina racionalna opcija prav ta, da Falcona uporablja. Zato bi se morda veljalo spomniti na mnenje Iztoka Podbregarja (okoli18. minute), v katerem zagovarja odločitev o nakupu letala. Argument je, da Falcona tako ali tako ne bi uporabljala smo vlada in da ga je mogoče uporabiti tudi za druge namene, kot za prevoz političnih funkcionarjev. Podbregar je prepričan, da odločitev o najemu letala ni bila racionalna.
Ima Podbregar prav? Za letalo, ki je stalo 33 milijonov dolarjev, je Slovenija z najemnino v petih letih zaslužila komaj za petino vrednosti novega letala. Kakor koli, javnost se glede svojih odzivov na nakup vladnih letalih nikoli ne odloča le po ceni. Janez Drnovšek, ki se je kot predsednik vlade najprej odločil celo za nakup precej dražjega Falcona, je to spoznal na svoji koži. Mnogo kasneje je odločitev obžaloval. Prepričan pa je bil, da bi bilo bolje Falcona zamenjati za še manjše letalo in je nasprotoval temu, da ga je Ropova vlada oddala v najem.
Dovolj argumentov obstaja tako za, kot proti Falconu. Vendar se zdi, da Pahorjeva vlada glede njegove uporabe niti ne bo imela veliko izbire. Tako bo najbrž še najbolj zanimivo opazovati politike, ki danes pravijo, da ga vlada ne bi smela uporabljati ali zagotavljajo, da se z njim ne bodo vozili, kako bodo sedali v njegove udobne fotelje.
Jani Sever
4. december, 2008 ob 11:45
medklic-z kakšnim denarjem se razmetavajo,po bolnicah pa ljudje čakajo-nekateri niti ne dočakajo obsevanja,kobajagi draga zdravila,kemoterapije…koliko bolnic bi lahko zgradili za denar falkona…
grdo.kam nas je ta banda pripeljala…
4. december, 2008 ob 12:01
Se strinjam s teboj Ales, da so vsi skupaj ena navadna banda.
4. december, 2008 ob 12:08
Za osvežitev spomina - leto 2004, ko se je Falcon oddal.
“Predsednik vlade Tone Rop je bil zaradi uspelega posla ironično vzhičen, saj je dejal, da je škoda, ker Slovenija nima več falconov. Finančni minister Dušan Mramor in državni sekretar Anton Žunič, ki se je ukvarjal z oddajo ali prodajo nesojenega vladnega letala, sta bila s poslom prav tako vidno zadovoljna. “
4. december, 2008 ob 12:14
Falcona čimprej prodati kakšnemu ruskemu milijarderju! In to za vsako ceno, drugače bo škoda v breme davkoplačevalcev samo še večja!
4. december, 2008 ob 12:20
Se mi zdi, da niso nekaj časa govorili, da bodo s tem letalom lahko tudi vozili naše vojake po svetu in ranjence po bolnicah…
Torej sedaj ne bo potrebno kupiti vojaškega letala :D
4. december, 2008 ob 12:25
Falcon je bila velika neumnost, ki jo je naredil Drnovšek. Ker je sedaj pokojni, si tega nihče ne upa napisati ali reči. Vendar o stvari je treba pisati tako, kot pač je. Velika neumnost. Takrat je imel rad luksus, udobje, v Ameriki je nočeval v najboljših in dragih hotelih… Pozneje se je “spreobrnil”. Prisegal je na skromnost. Vendar ni nikolini obžaloval nakupa falcona. Škoda: tudi na sposobnosti priznati svoje napake se vidi veličina ljudi.
Sedaj pa je vsem jasno, da ne bodo našli ne kupca ne najemnika. Torej ga bodo pustili, da gnije.?Vseeno bi se splačalo ga uporabljati, morda ga dati v uporabo kaki let. družbi, ki bi ga lahko ob nezasedenih urah uporabljala za polete drugih ljudi, izven državne uprave, za denar.
4. december, 2008 ob 12:31
Bi letel na Tajsko po slovenčke ;)
4. december, 2008 ob 13:17
Lahko pa preimenujejo letalo v “Janez Drnovšek” in ga začnejo uporabljati…
Kako lepe naslove novic bi potem lahko imeli.
“Turk na Drnovšku odletel iz Pučnika”
4. december, 2008 ob 13:23
naj ga šrotovju prodajo :) on jih bo pol ziher zastonj vozu v zameno,da ga na miru pustijo.
4. december, 2008 ob 13:25
a ste prjatla že obiskali v bolnici.baje jih je dobr pokasiral. ????
4. december, 2008 ob 14:16
Ja,” Banda hudičeva!” pravi reporter Surla in prav ima.
4. december, 2008 ob 14:56
Strinjam se, da je bil nakup pregresno dragega Falcona predvsem Drnovskova zgodba. Vendar ne samo njegova. Zanesljivo vem, da ga je najbolj vneto nagovarjal za nakup “sodobnega letala, ki bi bil sposoben za direkten prekooceanski let, in ki bi bil dostojen za slovensko drzavo…” sedanji visoki diplomatski pooblascenec v kabinetu PV. To se je dogajalo se v casu, ko je bil VP v ZDA in se je ze pripravljal na ponovni prevzem ministrskega polozaja. In seveda na cas, ko bi lahko taksno reprezentativno letalo predvsem on uporabljal.
4. december, 2008 ob 15:43
ATOS pravi:
4. december, 2008 ob 14:56
Strinjam se, da je bil nakup pregresno dragega Falcona predvsem Drnovskova zgodba. Vendar ne samo njegova. Zanesljivo vem, da ga je najbolj vneto nagovarjal za nakup “sodobnega letala, ki bi bil sposoben za direkten prekooceanski let, in ki bi bil dostojen za slovensko drzavo…” sedanji visoki diplomatski pooblascenec v kabinetu PV.
.jes,pa za koleru v Zimbabveju je tudi kriv taisti D.R
a je res zaradi trenj v koalicji odstopil Slavko Ziherl?
4. december, 2008 ob 15:59
KAKO PA KEJ RUS? ZANIMIVO, DA O TEM NIČ NE POROČATE?? VSI SO ZADEVO ŽE POKRIL SAMO VI VERNI,PARDON VESTNI POROČEVALCI ZAMUJATE.????
4. december, 2008 ob 18:20
In zakaj naj bi bila to z Rusom novica? Ves koliko napadov in ropov se zgodi v Ljubljani in nihce ne poroca…
4. december, 2008 ob 22:40
Če na Zaresovih straneh o tem ni nič, še ne pomeni, da ni novica …
Andrej Rus je povedal: “Upamo, da ne gre za politično ozadje. Napadalec me je udarjal s pestmi brez besed ali kletvic. Ko sem se mu izmuznil, me je dohitel, podrl na tla in tolkel naprej, nato pa stekel stran, ne da bi pobral nov telefon in denarnico, ki sta mi pri tem padla iz žepa.”
4. december, 2008 ob 23:38
Apropos “Lassie se vrača”
……………………………………..
Leaboys Lassie
First when I came to the town
They called me young and bonny
Now they’ve changed my name
Called me the leaboy’s honey.
I’ll dye my petticoats red
And I’ll face them with a yellow
I’ll tell the dyester lads
That the leaboys I’ve to follow.
It’s over hills and dales
And over dykes and ditches
Say will I like the lad
Who wears the moleskin breeches
The black horse draws the cart
And he’s as proud as any
Say will I like the lad
That drives them on so canny
Feather beds are fine
And painted rooms are bonny
But I would leave them all
To jog away with johnny
Oh, for saturday night
It’s I that’ll see my dearie
He’ll come whistlin’ in
When I am tired and weary.
First when I came to the town
They called me proud and saucy
Now they’ve changed my name
Called me the leaboy’s lassie.
5. december, 2008 ob 8:52
menda je let nj.Predsedništva v Bosno predkratkim stal čednih 68.000 EUR..Je najel modri avion nemara?
5. december, 2008 ob 10:01
Türkov polet v BiH skoraj 90.000 evrov
Pahor je medtem v Bruselj letel za slabih 16.000 evrov
Slovenija, pred dvema urama
Ljubljana - MMC RTV SLO
Za oktobrski dvodnevni obisk Danila Türka v Bosni in Hercegovini je najem letala stal kar 89.100 evrov, poroča časnik Večer.
Večino stroškov najema, nekaj več kot 63.600 evrov, je poravnal predsedniški urad, preostalo pa se je razdelilo med 12 članov delegacije iz različnih državnih uradov. Letalo s 14 sedeži Global Express proizvajalca Bombarider so najeli pri švicarskem podjetju Jet Aviation, z njim pa so prvi dan opravili polet iz Ljubljane v Sarajevo, drugi dan pa najprej iz Sarajeva v Mostar, nato v Banjaluko, zatem pa nazaj v Ljubljano.
Letalo spada med uglednejša manjša letala z nadstandardno opremo, imelo naj bi celo zasebno sobo s prho in francosko posteljo. Cena ure letenja naj bi znašala med 10 in 11 tisoč evri, pri skupni ceni pa je treba upoštevati še gorivo, letališke takse in trajanje obiska, kamor je treba všteti še dnevnice in prenočišča za letalsko posadko. Obisk naj bi tako stal skoraj 7000 evrov na osebo.
Drnovšek naj bi porabil več
Urad predsednika je sicer lani za najeme letal porabil 409.000 evrov, kar naj bi bilo manj, kot je leta 2006 porabil Janez Drnovšek.
Kot primerjavo pa pri Večeru še navajajo podatek, da je najem letala za potovanje premierja Boruta Pahorja v Bruselj, prav tako za dva dni, stal 15.860 evrov. Pri podjetju Gio so najeli letalo Cessna Ciation, preračunano na člane delegacije, je polet stal 1750 evrov na osebo.
Sicer pa tudi poti Dimitrija Rupla niso poceni. Med predsedovanjem Ovseju leta 2005 je zunanje ministrstvo za štiridnevni izlet iz Ljubljane v Armenijo, nato Krigizijo, nazaj v Armenijo, zatem pa še v Gruzijo in nazadnje v Azerbajdžan porabilo 85 tisoč evrov. Za 37 članov delegacije so najeli letalo Canadair Regional Jet s 57 sedeži.
5. december, 2008 ob 12:24
@seba če je pol res pa je too much!! pizde preklemane zapravljive.
Skrajni čas ,da tudi mi slovenjceljni organiziramo en ZATEGNTE PAS PIZDE POKVARJENE!!!!
5. december, 2008 ob 16:10
Kdo je bi tisti, ki je izračunal in odločil, da vlada odda falcon v najem - je bil to finančni strokovnjak Tone Rop ali finančni strokovnjak Dušan Mramor?