Afera Patria, YLE in J.
28. november 2008 ob 23:36 | Denis Sarkić |Nekdanji direktor Patrie Jorma Wiitakorpi je bil potem, ko je bil deset dni pridržan, izpuščen iz pripora, je na okrogli mizi Društva novinarjev Slovenije (DNS) v Ankaranu povedal producent v aktualno-političnem uredništvu finske javne televizije YLE Matti Virtanen. Kot je povedal, je policija ocenila, da bo preiskava trajala do aprila, nato gre k tožilcu, “kdaj pa se bo nato začel proces, pa ne vem,” je dejal. “Proces bi lahko bil maja ali septembra. To je vse, kar vem,” je pojasnil. Virtanen je zatrdil, da je bila oddaja finske televizije YLE, v kateri so nekdanjega premiera Janeza Janšo obtožili prejemanja podkupnine s strani finske Patrie, narejena za finsko in ne slovensko občinstvo. “Nismo vedeli, da bodo volitve,” je pojasnil in dodal, da je bilo “le nesrečno naključje, da je bila oddaja prikazana v začetku septembra”. Po njegovih besedah niso vedeli, da bo imela njihova oddaja takšen odziv v Sloveniji.
Virtanen pa je nato tudi dejal, da je poleti izvedel, da bodo septembra volitve. “Toda zgodbo smo morali objaviti, če ne, bi jo lahko kdo drug. To je normalna tekmovalnost v našem poslu,” je pojasnil in dodal, da so lahko z oddajo počakali le do 1. septembra, dlje pa ne. Na vprašanje, ali je običajno, da se obtožuje državnike, ne da bi se predstavilo dokumente, je finski urednik odgovoril, da “imamo dokaze, da je Patria plačala J in da je J Janša”. Dodal je, da bodo dokaze predstavili na sodnem procesu v Helsinkih. Glede oddaje finskega novinarja Magnusa Berglunda o domnevnem podkupovanju Patrie v Egiptu je Virtanen dejal, da ni bilo iz Egipta, npr. strani vlade, nobenih odzivov na te obtožbe. “V Egiptu ni demokracije,” je poudaril in pojasnil, da se Egipt sploh ne more primerjati s Slovenijo. Ta je, tako Virtanen, odprta dežela, v Egiptu pa je svoboda medijev omejena.
Na vprašanje, ali je bila tudi v oddaji o domnevnem podkupovanju pri prodaji orožja Egiptu izrečena kakšna obtožba na račun egiptovskega premiera, je finski urednik odgovoril, da te oddaje sploh ni videl. Pri tem je dejal, da je možno, da v tej oddaji niso omenili egiptovskega premiera. Pojasnil je tudi, da v Egiptu niso imeli tako dobrih virov kot v Sloveniji. O virih glede oddaje Resnica o Patrii je povedal, da so v njej nastopili nekateri njihovi slovenski viri, a je dodal, da njihovi viri niso zgolj nastopajoči v oddaji. Imeli so veliko stikov s slovenskimi viri, tako pred kot po oddaji, je pojasnil. Po njegovih besedah med njihovimi viri tudi politiki in poslovneži. “Videl sem dovolj dokumentov, da lahko rečem, da so dejstva, ki smo jih prikazali, pravilna”, je dejal. Na vprašanje, ali je bil Janša v finski oddaji omenjen kot tisti, ki je prejemal ali dal podkupnino, je Virtanen odgovoril, da je to pretiravanje. Dodal je, da se sicer ne spomni na pamet, kako so se izrazili v oddaji. Prepričan pa je, da v oddaji “nismo rekli nič več, kot vemo”.
Po Virtanenovem mnenju je Janševa obrambna taktika takšna, da bo trdil, da so ga v Patrii le nameravali podkupiti in ga omenili v svojih dokumentih, sam pa za to ni nič vedel. “Mogoče bo to uspešna obramba zanj,” je dodal. Pri tem je poudaril, da je zgolj začetek postopka podkupovanja dovolj za kazenski postopek proti Patrii. “Ni treba dokazati, da je Janša osebno dobil denar v gotovini v svoj žep, da bi prepričali finske kriminaliste,” je pojasnil in dodal, da je na slovenski oblasti, da storijo, kar hočejo oziroma kar zahtevajo slovenski zakoni. “Bomo videli, kaj bo,” je dejal in zatrdil, da vse, kar je v oddaji, stoji. Virtanen je še dejal, da finski premier in drugi politiki radi nastopajo v zabavnih oddajah. “V vrsti čakajo, da bi prišli v zabavne oddaje,” je zatrdil. Pojasnil je tudi, da je malo verjetno, da bodo pred procesom objavili še kakšno oddajo o Patrii.
Medtem pa je ministrstvo za obrambo (MORS) danes zaradi odstopanj od pogodbenih določil zavrnilo kakovostni prevzem prvih osemkolesnikov patria ter izvajalca pozvalo, naj odpravi pomanjkljivosti, pojasnjujejo na ministrstvu. Ob tem pa poudarjajo, da neuspešen kakovostni prevzem ne pomeni prekinitve pogodbe. MORS je s postopki prevzemov vozil 8X8 začelo 4. novembra. V procesu kakovostnega prevzema so bili opravljeni zelo podrobni pregledi devetih vozil, izvedeni potrebni testi, vključno s testiranjem oborožitve, ter preverjena skladnost vozil s pogodbenimi določili, so zapisali v sporočilu za javnost.
Komisija za kakovostni prevzem je 24. novembra končala postopek kakovostnega prevzema prvega vozila, 27. novembra pa za preostalih osem vozil. Zaradi odstopanj od pogodbenih določil je bil kakovostni prevzem neuspešen in vozila zavrnjena. Izvajalca so zato pozvali, naj odpravi pomanjkljivosti. Po odpravi napak bo ministrstvo za obrambo ponovno začelo kakovostni prevzem, so sporočili. “Neuspešen kakovostni prevzem ne pomeni prekinitve pogodbe, temveč zahtevo po natančnem upoštevanju določil pogodbe glede kakovosti vozil 8X8,” še poudarjajo na ministrstvu.
Projekt nakupa patrij bo sicer ministrstvo za obrambo podrobno pojasnilo v naslednjem tednu na novinarski konferenci, predvidoma v sredo. Zaradi različnih interpretacij v javnosti bodo na novinarski konferenci predstavili tudi dogovorjene cilje sil in graditev bataljonskih bojnih skupin, katerih nosilni element so vozila 8X8, so še sporočili z ministrstva.
Denis Sarkić in arhiv Vesti
28. november, 2008 ob 23:50
J = JURČEK VAM ŽE DOLGO DOPOVEDUJEM. RUPLA SEM VAM TUDI NAPOVEDAL.TKO VAM NAPOVEM J = JURČEK.
29. november, 2008 ob 1:43
sicer že videno, pa le še enkrat….
draga gospoda!!
pa a vam še vedno ni jasno da kakorkoli obračate (obračamo) afera patria ne bo doživela epiloga iz več razlogov.
1) Četudi odkrijejo da so podkupnine (ali kakorkoli že bodo imenovali okoriščanje posameznikov naše “sanjske” ekipe prejšnjih vladnih kljukcev blizu korita) bile izplačane, si nikakor ne bodo dovolili blamaže ker:
- je patria finsko podjetje katero lahko edino ona konkurira v svetovnem merilu General Dynamicsu pri velikih poslih kot so vojaški. Afera Patria ima seveda evropske razsežnosti - in slovenija ni edina, ki je sodelovala s patrio pri nakupih drage vojaške opreme.
Iz tega sledi da bi potencialno sodbo morala izreči sodišče na nivoju EU — in EU si tega žal ne bo privoščilo — le zakaj bi si EU pljunila v lastno juho - z drugimi besedami - zakaj bi na patrio (evropsko firmo) “nabila” negativni pečat saj je le ta edina ki se lahko kosa z general dynamicsom…???
Lažje in bolj racionalno je lepo počakati da se juha ohladi - afera potihne in fertig. EU ustanove, ki bi morale “urgirati” bodo bržkone tiho - in zadeva bo ostala na meddržavnem nivoju - še slabše - epilog bo odvisen od razpleta med JJ in YLE - grozljivo!
2) kot že omenjeno je posel s patrio opravilo več (mislim da kar večina) evropskih držav in pregledovanje vseh bi dosti stalo - tako denarja kot časa - in je to “nesmiselno” dejanje — navsezadnje bi lahko (v nekaterih državah) prišlo do destabilizacije — in tega si ne bojo privoščili…
Sicer pa so podkupnine bile izplačane… zakaj?
- ker me Wolfo ni prepričal ko je rekel “Riedl se je zmoto” — ne me basat ne more se nekdo zmott in pičit 2,3 milijona na transakcijskega!!! halooo???
- konec koncev so tudi bratje hrvatje nardil bolj čist posu - direkten s patrijo!!
torej forget it - epiloga ne bo - še nikoli ga ni bilo pri nobeni orožarski aferi - in nikoli ga ne bo (verjamem pa da so kradli kot srake)
29. november, 2008 ob 1:55
Se strinjam s tabo “unexpected”. Poleg tega lep del podkupnin ni bil izplačan, ker so Avstrijci posel zaustavili.
29. november, 2008 ob 2:09
miro
…res je in mislim da je wolfo to hitro skužu (žal malce prepozno - vsaj nekaj ur - vendar se bo tip zmazal…)
sicer pa naj te nič ne skrbi - morda le del ni bil izplačan - v vsakem primeru pa so naši poskrbeli za svoje lačne riti… in tisti cekuta - to je vse kar lepo potihnilo - vidiš vse je potihnilo nič se ne ve in boli nas k…c.
…kolesje pa gre naprej nič se ne zgodi — in jaz bom spet ratu apolitičen!
29. november, 2008 ob 2:15
Ja lepo vas prosim. Patria bo doživela eplilog.
Podkupljeni v Sloveniji bodo razkriti.
Ljudje na Finskem bodo zaprti.
Pogoda s Patrijo bo preklicana.
Erjavec bo samo skomignil z rameni.
Ostali akterji nameso, da bi odstopili od vseh funkcij in mogoče bili še kazensko preganjani,
pa se bodo zaposlili v kabinetu premijera Pahorja….kot vojaški strategi.
29. november, 2008 ob 11:22
Če finski urednik tako suvereno govori o njemu znanih krivcih, naj gospod to podpre z enim samim dokumentom.
29. november, 2008 ob 12:21
@bullock1
če tak dokument obstaja budalo janševo, se ga ne kaže v medijih ampak na sodišču. Zaslepljenec Mesijin.Črnuhi dajte že enkrat razumet ter sprejet dejstvo, da je vaš Mesija namazan z vsemi možnimi žavbami in ima prste vmes pri vsakem nakupu zračne pištole v SLO pa tja do aviona. Zdaj ko mu gorijo tla pod nogami bo šel pa pod okrilje Nata češ, da bo tam varen.
29. november, 2008 ob 13:32
Tvoj najljubši bivši minister (za to ekipo še ni podatkov) je pa velikooo limonado stisnil.
29. november, 2008 ob 14:46
“Leteči sloni”:črna in umazana zgodba, počakajmo na končno razsoditev Fincev, potem lahko govorimo o letečih slonih, ki pa to sploh niso, temveč jo lahko mirno imenujemo: ” Že zelo znana in ustaljena “praksa” orožarskih afer in hitrih melagomanskih zaslužkov- sigurnih poslov.”
29. november, 2008 ob 21:46
teli pa precej pijejo
30. november, 2008 ob 0:15
Pa se je možno tako braniti, da trdiš, da nimaš pojma odkod ti denar na tvojem računu. Saj vsi dobijamo obvestila o stanju na računu. In, če dobiš nenavadno nakazilo, si ga najbrž dolžan sam prijaviti. Ne pa da te išče policija. Ne vem, koliko ljudi to ve, a če najdeš na tleh denarnico, si jo dolžan vrniti. Če tega ne storiš in si denar obdržiš, se te da kazensko preganjati podobno kot, če bi kradel. Le da te reči ni enostavno dokazati. Izjemno visoko stanje na nekem računu pred nekaj meseci pa bi banke po celi Evropi po protiteroristični zakonodaji in zakonodaji proti pranju denarja gotovo morale posredovati.
30. november, 2008 ob 1:21
Igor Đukanović
…žal živine na položajih nikoli ne bodo dobili kar jim pripada, čeprav tudi za njih raste palica… sicer dokaj zlizan stereotip za “junake” kova wolfo in njemu podobnih - vendar žal resnica!
Sicer pa sem še vedno mnenja da je bila odločitev vlade o nakupu Patrij - dobra odločitev, saj gre za kvalitetna vozila (o topovih na njih sedaj nebi ker je tudi blamaža), veliko boljša od Krpanov, če že ne drugega vsaj obstajajo :) :). Lahko bi se sklenil lep in dober posel - seveda pa so naši prikrojili način nakupa po svoje in si z dobrim državnim poslom še sebi napolnili riti - ker so bili mnenja “ČE SI NE BOMO MI KAJ VZELI ZASE - SI BO PA NEKDO DRUG” - in do tega zadnjega stavka seže inteligenca naših politikov zraven korita…
30. november, 2008 ob 2:12
Kako je rekel D’ Annunzio? “Bum bum bum, ratata.”
30. november, 2008 ob 20:07
…oprosti Carlos vendar kdaj je pa to D’ Annunzio rekel? :)
30. november, 2008 ob 20:25
V eni pesmici, ki pa je v tem momentu ne najdem.
30. november, 2008 ob 22:46
unexpected, relativizacija problema kaže bolj na to, da poskušaš vnesti vsaj malo dvoma v navedbe, ki so bile že v drugo potrjene. Da so vsi isti žal ni dovolj. Trenutno se obravnava konkreten primer, ki bo svoj epilog dobil na sodišču po večkrat pojasnjenem postopku in časovnem okviru.
Trenutno so javno znana dejstva vsebina depeše, dejstvo kaj se je s petimi zgodilo, odziv slovenskega tožilstva, pojasnila vpletenih, ki so milo rečeno nekonsistentna, pa še ihta s katero so potem posneli komedijo z Mario in kolikokrat so jo predvajali v slovenski eter …
30. november, 2008 ob 22:47
*Da so vsi isti, kot argument, žal, ne zdrži.*
30. november, 2008 ob 23:03
Nogavička
Žal te moram razočarati: patria nikoli in nikdar ne bo doživela epiloga kot ga morda pričakuješ… žal! Podobne zadeve s podobnimi “glavnimi igralci” so bile vse prevečkrat videne, da bi verjel v epilog kot tak.
Pišeš: “…vsebina depeše, dejstvo kaj se je s petimi zgodilo, odziv slovenskega tožilstva, pojasnila vpletenih…”
to naj bi bila znana dejstva? vsa našteta so globoko v senci delovanja naših vlad - katerihkoli - in kjer imajo prste vmes tako eni kot drugi - tam epiloga ne bo.. Sicer pa upaj na najbolse, vendar si pred tem poglej statistiko tovrstnih razrešenih primerov do sedaj.. kaj opaziš? :) :) :)
- morda pa je za lansiranje tako resne informacije kot je “Patria podkupila predsednika vlade RS” za finske novinarje pravno lažje - oziroma ne potrebujejo imeti enakih dejstev za podlago kot pri nas???
Seveda pa imaš prav če definiraš epilog kot: 2 - 3 letno mešanje tople vode na sodiščih, z na koncu zavrnjeno tožbo sodišča na nivoju EU zaradi teh in teh razlogov. Kot sem rekel edini epilog bo na relaciji YLE - Janca — žalostno.
30. november, 2008 ob 23:08
Nogavička (mimogrede - kul ime :) :)
Pišeš: “*Da so vsi isti, kot argument, žal, ne zdrži.”
Morda bi si najprej prebrala moj prvi komentar, namreč ne trdim točno tega.
Sicer pa mi povej kaj potvoje velja kot trden argument. Jaz pa sem ti le osvetlil (v mojem prvem komentarju) moj dvom ki se mi poraja glede tzv. “epiloga”.
:)
30. november, 2008 ob 23:16
dokler se ne obsodi,
ni besede o krivdi….
?????
30. november, 2008 ob 23:24
op.
čeprav zdrava pamet dostikrat veli drugače in bolj očitno nakazuje na krivdo kot pravni jezik na sodišču…
???
torej lahko je beseda o krivdi!!!
30. november, 2008 ob 23:25
Torej, dokaze, ki jih vsi željno čakamo, bomo videli šele ko se bo postopek na sodišču začel.
Res je, tvojega prvega posta nisem prebral zbrano, pa vendar se iz skupnega izhodišča razhajava v interpretaciji: tvoji naslednji posti kažejo na nejevero in apatičnost, medtem ko je moje prepričanje, da če bo šla zadeva v smer zadovoljevanja višjih interesov, se bom oprl na svoje prepričanje, ki sem si ga ustvaril na podlagi dejstev, ki sem jih označil kot kar se mene tiče neizpodbitna, in vse moje izjave na to temo v prihodnosti bodo grajene na tej osnovi.
Zakaj ti je moj nick tako všeč, da si to moral tudi povedati?
30. november, 2008 ob 23:52
Nogavička
pišeš: “tvoji naslednji posti kažejo na nejevero in apatičnost”
:) :) delno imaš prav. Nejevero izkazujem v mojem odnosu do epiloga, ki se mi zdi predaleč in nedosegljiv iz razlogov kot jih navajam v mojem prvem komentarju.
apatičnost :) moji komentarji so bolj odraz mojega prepričanja v krivdo gospodov, vendar se zavedam nemoči - torej izkazujem “nejevero in tragiko” :) + razočaranje :)
pišeš: “če bo šla zadeva v smer zadovoljevanja višjih interesov, se bom oprl na svoje prepričanje, ki sem si ga ustvaril na podlagi dejstev, ki sem jih označil kot kar se mene tiče neizpodbitna”
kakor opažam izhajava sicer iz podobnih dejstev, le da jaz ne verjamem v epilog “kot se šika” zaradi moje nejevere, za katero sem opisal iz česar izhaja. Sicer pa si tudi jaz ustvarjam prepričanje na podlagi dejstev.
pišeš: “Zakaj ti je moj nick tako všeč, da si to moral tudi povedati?”
ne vem, povem pač kar mislim in v danem trenutku se mi je zdel nick kul… brez zamere :)
lp
1. december, 2008 ob 9:15
;-)
1. december, 2008 ob 9:22
Do danes nisem zasledila, da bi bila katerakoli afera v Sloveniji razglašena za rešeno na nedvoumen način in jasen rezultat, ki bi bil razumljiv navadnim smrtnikom.
Zato je danes javnost tako apatična, naveličana in brez idej za ustanovitev kakršne koli civilne skupine ali kritične skupine do dela političnih in strokovnih služb slovenskega vrha.
1. december, 2008 ob 10:21
mittra, problem, ki ga opisuješ ima korenine v nastanku države, ko smo bili vsi civilna družba iz kater so izšli nekateri na oblast, potem smo pa mislili, da smo mi na oblasti. No, ne gre tako: vedno moraš odgovorno in kritično spremljati dogajanje, saj upravljajo s tvojim denarjem in interesi. Kako kvalitetno pa to počnejo? Kolikor jim dopuščaš.
1. december, 2008 ob 14:06
Nogavička
no vidš - tukej na tej točki se midva razhajava ko pišeš: “saj upravljajo s tvojim denarjem in interesi. Kako kvalitetno pa to počnejo? Kolikor jim dopuščaš…”
- jaz jim namreč ne bi dopustil, nimam nobenega orodja s katerim bi jim to preprečil, v politiko pa ne grem - in tu je naša tragika, saj z nami počnejo ama baš kar jim paše… :) :) :)
4. december, 2008 ob 0:18
http://medijski.blog.siol.net/2008/12/03/dopis-frangeza-g-janezu-jansi-glede-trgovien-z-orozjem-medijsko-prezrt/