Zvest Bogu in domovini!
19. november 2008 ob 10:01 | Elena Pečarič |Izpolnjujem svojo obljubo, da še nekoliko obdelamo temo iz kolumne Deo et patriae fidelis. Gospodu Jožetu Plutu vikarju slovenske vojske sem zastavila nekaj vprašanj, ki naj bi potešila našo radovednost. Gospod Plut se je sicer prijazno odzval in odgovoril, a je bil zelo diplomatski in se je spretno izognil konkretnemu odgovarjanju na zastavljena vprašanja. Tako, da ne zvemo veliko več in kaj bistveno novega, pa vseeno je zanimivo prebrati.
1. Koliko pastoralnih asistentov poleg duhovnikov je zaposlenih preko javne uprave oz. na Ministrstvu za obrambo in Ministrstvu za notranje zadeve.
V Vojaškem vikariatu Slovenske vojske so redno zaposleni štirje pastoralni asistenti, eden pa je pogodbeni rezervist. Predlagamo vam, da se za podatke o ostalih delih javne uprave obrnete na Ministrstvo za javno upravo.
2. Kakšen je njihov status - ali so redno zaposleni in v kateri plačilni razred spadajo; kakšno izobrazbo ali reference potrebuje nekdo, da postane pastoralni asistent.
Pastoralni asistenti so odgovorni za duhovno oskrbo vojakov. Zaenkrat je v Sloveniji sprejet Sporazum o duhovni oskrbi pripadnikov Slovenske vojske s Katoliško in z Evangeličansko Cerkvijo.
Pastoralni asistenti so univerzitetni diplomirani teologi. Vendar poleg izobrazbe potrebujejo še pisno poslanstvo krajevnega škofa, s katerim škof zagotavlja, da lahko opravlja poslanstvo pastoralnega asistenta.
Pastoralni asistenti spadajo v sistem plač v javni upravi in so razporejeni v: eden 29., eden v 30., eden v 31. in eden v 32. plačilni razred.
3. Kaj je obseg njihovega dela, delovne naloge, v čem se njihovo delo razlikuje od duhovnikovega.
Za natančen odgovor bi bil potreben daljši diskurz, v katerem bi lahko razložili razliko med pojmovanjem duhovništva in poslanstvom laiških teologov (pastoralni asistenti). V veliki meri je njihovo delo podobno duhovniškemu (svetovanje vojakom in poveljujočim ter družinskim članom s področja etičnih in moralnih in religijskih vprašanj; priprave na zakramente za tiste ki želijo; opravljanje besednih bogoslužij itd), v marsičem pa drugačno (izrazito duhovniško delo je priprava na zakramente in delitev zakramentov, vodenje bogoslužij).
4. Na koledarčku vikariata, ki ste mi ga poslali sem videla nekaj dogodkov, kot npr. romanja, tečaji meditacije, tabor, kako se to izvaja in financira?
Dogodke organizira Vojaški vikariat, udeležba na dogodkih je prostovoljna, večino dogodkov poteka v vojaških objektih, vsaj delno pa jih financirajo udeleženci sami. Nekatere dogodke (tabori za otroke pripadnikov Slovenske vojske) organiziramo skupaj z drugimi nosilci za celostno oskrbo Slovenske vojske. Če pa gre za dogodek, ki ga sicer organizira Vojaški vikariat, gre pa soudeležbo predstavnikov Slovenske vojske na mednarodnem dogodku, kjer udeleženci predstavljajo SV, potem stroške krije SV.
5. Ali vodite statistiko o tem kolikokrat ste poklicani? Če da, kakšna je ta statistika.
Ob vsem delu v Vojaškem vikariatu upoštevamo tudi nekatera strokovna načela. Eno takih, če ne celo poglavitnih, je, varovanje integritete slehernega človeka. Zato o številu in vsebini pogovorov s pripadniki SV in družinskim člani ne vodimo statistike. Je pa tega zelo veliko, saj osebje Vojaškega vikariata s pripadniki SV dejansko dela, se z njimi usposablja na terenih in kolikor je le mogoče, je z njimi tudi na operacijah kriznega odziva.
6. Kako zgleda vaš tipični delovni dan v Slo in kako v misijah v tujini?
Moj tipičen delovni dan je koordinacija duhovne oskrbe, sestanki, pogovori , veliko dogodkov, srečanj, pogovorov, priprave na razne dogodke pa so ob večerih in ob koncu tedna.
Na operacijah kriznega odziva pa delo poteka v okviru okoliščin in dogodkov, ki so vezani na posamezno operacijo kriznega odziva. Na operaciji KFOR je kaplan prisoten ves čas, v ostalih operacijah pa za le praznike.
Skratka delo je pestro in lepo.
7. Ste zadovoljni s svojo plačo?
Zadovoljen sem bil kot duhovnik takrat, ko nisem imel plače, kot sem sedaj, ko jo imam. »Delavec je vreden svojega plačila« - to velja za vsako državljanko in vsakega državljana.
8.. Ali mislite, da ste privilegirani glede na druge duhovnike po župnijah, ki ne prejemajo plače?
Zanesljivo vem, kaj pomeni biti župnik na župniji, ker sem bil župnik tudi sam, vem, kaj pomeni delati zastonj in vem, kaj pomeni delati za plačo … Duhovniški sobratje vedo, da ne delam med pripadniki SV zaradi plače, ker pa kot vojaški duhovnik drugih dohodkov nimam, bi težko brez denarja živel, plačeval stanarino, elektriko itd. in z denarjem naredil še kaj dobrega. Sicer pa, hvala Bogu, verjamem, da med duhovniki ni nevoščljivosti.
Elena Pečarič
Odgovore pripravil:
Dr. Jože Plut, vojaški vikar
Za posredovanje gospe Pečarič oblikoval:
Simon Korez, odgovorna oseba za informacije javnega značaja GŠSV
19. november, 2008 ob 10:55
Elena: Zame je pokončen človek tisti, ki se za svoje pravice bori brez cinizma, prikritega ali pa odkrito slabo posrečenega. Pri tebi te zagrenjenosti čutim veliko.
In druga stvar: Tisti, ki se bori za svoje pravice tako, da prikazuje pravice drugih kot neupravičene ima najbrž premalo “jajc”, da bi izpeljal zadevo do konca brez, da bi nekomu drugemu nekaj ukradel.
Absolutno sem osebno asistenco, za tiste, ki jo potrebujejo.
19. november, 2008 ob 11:15
Absolutno mislim, da so obstojece cerkve dovolj, za resevanje problemov tako moralnih kot socialnih in osebnih, pa so bolj primerni psihologi in sociologi… drugace pa je posteno da dobijo vse religije enako moznost, ce se komu to zdi mogoce.. nekonkurencnost RKC ni zazeljena… koji k bo men cerkev pomagala, ce sem veren budist ali pa musliman????
19. november, 2008 ob 11:18
Ajdowc, osebno asistenco, ce nisi nemobilen, si gres lahko v cerkev iskat.. tudi ce si vojak. ce si pa vojak nekje zunaj pa dvomim da so te poslali na aljasko… ali v kongo… obicajno je v vsako vecji bazi kak duhovnik… skoraj ne bi dvomil v to… za nasih 14k vojakov met celo ceto vikarjev ki za dobrih 1000 evrov za vikende mal vojake nadlegujejo pa res ne rabimo…
19. november, 2008 ob 11:30
Se je res potrebno nenehno v nekoga zaletavati na tak ali drugačen način?
Je to znamenje človeške in socialne zrelosti?
Verjetno imajo tudi vojaki in vsi ljudje svoje duhovne potrebe… da ostanejo ljudje tudi v težkih trenutkih.
19. november, 2008 ob 12:39
Psi vojne
19. november, 2008 ob 14:07
Zakaj je musliman v naši vojski prikrajšan in ali je njegova vera in s tem tudi on manj vreden? Kje so enake možnosti?
19. november, 2008 ob 14:14
Pa ravno še župnik se je mankal na naši plačilni listi! Mar bi raje zaposlili dodatne zdravnike, katere potrebujemo vsi. Žalostno in resnično.
19. november, 2008 ob 14:21
Če je denar za župnike, potem bo pa tud za vaše asistente, penzije in še kaj!
19. november, 2008 ob 15:01
V Italiji nune običajno delujejo v bolnicah v sklopu svojih “komun”, društev…Če delujejo v kot medicinske sestre,(stroka)..so za to plačane, ta denar pa gre v komuno, oz društvo, katerega članice so.
V primeru volontarijata, delajo v bolnici neprofesionalno,kot dušebrižniki…zato ne dobijo plače,..omogočeni pa jim morajo biti hrana, prenočišče in najnujnejše za življenje.
………………………………………..
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=2008100&stevilka=4246
V pravilniku govorimo le o ustrezni verski in duhovni oskrbi, ne pa strokovni.
3.člen, ad tč1…malo preštejmo normativ 1 far/500 pacientov ter na onkologiji, psihiatriji, rehabilitaciji 1 far/300 pacientov, s tem, da lahko ima vikar ali karkoliježe tudi spremljevalca (tudi zaposlenega?). 3.člen, ad tč.2
bilo bi zanimivo dobiti podatek za celo Slovenijo.
Pa normativ 1 zdravnik na ? pacientov??
4,člen..za sakralni prostor poskrbi zdravstvena ustanova..kakšen?,..normativi?..ali naj bo prostor opremljen s katoliškim obeležjem,..ali možnost, da vsakdo opremi po svoje (muslimani, budisti,…?..) ali naj ima ustanova tudi knjižnjico s strogo določeno vsebino? kdo to plača?
Tudi urnik je omejen…torej ljudje bomo krepavali v okviru uradnih ur duhovne oskrbe…
Bolj kot cinizem ajdowc se poraja jeza…in to v trenutku, ko imamo zdravstvo v razsulu, manjka zdravnikov, medicinskih sester prav tako,..ne vem koliko pacientov povprečno hospitalizirajo naše bolnice dnevno,…a bojim se da jih ni malo,..
Cinizem pa jaz čutim na čisto drugi strani, ne na strani avtorice…pač vsakdo ima svoj filing.
19. november, 2008 ob 23:30
Kdor razlaga zadevo na način kot AJDOWC, mu ni jasen pojem demokracija, da o ločenosti države in cerkve sploh ne govorimo.
20. november, 2008 ob 8:51
Spoštovani janez, mene zanima ktero demokracijo imaš v mislih? To splošno uveljavljeno demokracijo potrjeno v OZN ali tisto iz ruskih step, ki se je pri nas odražala v pozdravu: “Smrt fašizmu!” in si je jemala pravico tudi do dikreditacije, onemogočanja, razlaščanja in odločanja o življenju in smrti drugače mislečih?
20. november, 2008 ob 11:31
Zanimivo
20. november, 2008 ob 11:36
Mirjana, ful se strinjam s tabo!
24. november, 2008 ob 10:30
Mirjana: nobenega cinizma ni, niti nisem razmišljal o kom je govorila Elena kot primeru na katerega se je naslonila za razlaganje svojih zahtev. Berlak: je pa res, da se zatika pri razlaganju demokracije pri nekaterih ljudeh. Enake možnosti? Potem naj se poišče seznam vseh “drugačnih”, ki imajo še nobenega predstavnika v vsakem segmentu družbe, kjer se nudijo javne usluge in naj se za vsakega poišče po enega, ki bo skrbel za vsako področje.
24. november, 2008 ob 10:31
Aja to pa bi bil lahko cinizem za nekatere, oz. bolje rečeno ironija..