RKC in nova vlada
12. november 2008 ob 2:20 | Denis Sarkić |Napoved redefiniranja odnosa države do verskih skupnosti, ki se je pojavila v koalicijskem sporazumu za novo vlado konec preteklega tedna, zbuja med člani Slovenske škofovske konference veliko zaskrbljenost, je na novinarski konferenci dejal celjski škof Anton Stres. Kot je poudaril, to napoved razumejo kot napoved oživljanja negativnega odnosa do katoliške Cerkve. Stres je na novinarski konferenci ob seji Slovenske škofovske konference (SŠK) poudaril, da so upali, da je ta negativni odnos “že za nami, še posebej po desetletjih zelo krivičnega odnosa do Cerkve, in da so napovedi o zmernosti nove politike in konsenzualni politiki resne in iskrene”. “Načela ločenosti države in verskih skupnosti se ne bojimo, saj ga tudi sami zastopamo, kot je jasno razvidno iz t.i. vatikanskega sporazuma. Ne moremo pa sprejeti laicistične, ideološke, Cerkvi sovražne interpretacije tega načela,” je poudaril Stres.
Škof Anton Stres o redefiniciji odnosa med državo in cerkvijo:
Ljubljanski nadškof in metropolit Alojz Uran je uvodoma povedal, da so na seji škofovske konference poleg domačih škofov tudi predstavniki sosednjih škofovskih konferenc. Kot je pojasnil, so se z njimi med drugim pogovarjali o pastoralnih izkušnjah. Na srečanju so po besedah metropolita obravnavali aktualna vprašanja, kako uresničevati naloge obiska Ad limina apostolorum, ki je bil v začetku leta na Svetem sedežu, posinodalni sestanek in slovenski pastoralni dan v Celju. Kot je še dodal, naj bi bilo prihodnje leto v znamenju blaženega Antona Martina Slomška. Škof Stres pa je med drugim napovedal, da za leto 2010 načrtujejo evharistični kongres, ki bo predvidoma posvečen nedeljski maši.
V nadaljevanju pa je celjski škof in podpredsednik SŠK podrobneje spregovoril o koalicijski pogodbi oziroma napovedi redefiniranja odnosa države do verskih skupnosti. Kot je poudaril, je bilo v strokovnih krogih že večkrat ugotovljeno, da “slovenska ustava ne daje nobene osnove za restriktivno in sovražno razmerje med državo in verskimi skupnostmi, ampak je tako razmerje posledica ideoloških in političnih stališč in interpretacij”. Tudi mešana krovna komisija je po njegovih besedah že leta 1994 v soglasno sprejeti izjavi opredelila, da je bilo načelo ločenosti v preteklosti “ideološko obremenjeno”. Po Stresovih besedah so v SŠK upali, da bo odnos med državo in verskimi skupnostmi temeljil na ustavi in pravu in ne na ideologiji ter da se bo razvijal v smeri kooperativne interpretacije načela ločenosti Cerkve od države. Ta po njegovo danes prevladuje povsod po Evropi in ga vsebuje tudi Lizbonska pogodba oziroma njen osnutek.
Komentar Boruta Pahorja o odnosu država - cerkev:
Napoved redefiniranja odnosa države do verskih skupnosti po mnenju celjskega škofa zbuja bojazen, da gre za “nazadovanje v smeri ponovnega izključevanja Cerkve in verskih skupnosti iz javnega življenja, omejevanja njene navzočnosti v javnosti, njenega delovanja na javnem področju, njenega zatiranja, oživljanja kulturnega boja in getoizacije Cerkve”. V SŠK zagovarjajo ureditev, ki po njegovem mnenju ni čisto nič eksotična in nič posebnega, pač pa je splošno sprejeto evropsko načelo. “Ne želimo nobenih privilegijev. Še zelo smo daleč od tistega, kar je normalno recimo na Madžarskem, na Slovaškem, v Italiji, Avstriji in Nemčiji,” je prepričan. Na področju šolstva po njegovih besedah staršem na primer ni zagotovljena pravica, da otrokom omogočijo versko vzgojo v skladu s njihovim verskim prepričanjem.
Na naše vprašanje nadškofu Uranu o finančno-gospodarski krizi in pridigah o skromnosti, se je škof Stres ponovno vključil in se tudi sam dotaknil krize, o kateri je povedal, da v komisiji Pravičnost in mir v zvezi s tem pripravljajo stališče. Že sedaj pa je po njegovem prepričanju gotovo, da kriza “ponovno opozarja na nepogrešljiv pomen etičnih vrednot tudi v poslih”. Ob tem je spomnil, da je komisija Pravičnost in mir že konec oktobra izdala izjavo o nevarnostih pretiranega zadolževanja, ki pa je po Stresovih besedah šla mimo večine medijev.
Nadškof Uran in škof Stres o finančno-gospodarski krizi in cerkvenih pridigah:
Denis Sarkić
12. november, 2008 ob 7:05
Cerkev in država strogo ločena! In basta. In da o njeni prisotnosti v šoli sploh ne govorim. Saj imajo lahko po šoli verouk, kot je bilo je je!!
12. november, 2008 ob 7:23
Cerkev in skromnost! dajte no, za kakšne bedake pa nas imate ….
12. november, 2008 ob 8:29
Ježešmarija.
12. november, 2008 ob 8:42
Naj dajo že enkrat mir in naj delajo svoje poslanstvo tistim, ki jih želijo poslušat, in ne nazadnje, naj jih njihovi pripadniki tudi financirajo. Morali bi biti strogo ločeni od države !!! Pometejo naj pred svojim pragom glede vsega. Poslušaj me, kaj ti govorim, ne glej kaj delam sam….to je pri njih stalnica !
12. november, 2008 ob 8:57
Niva vlada mora pod nujno:
- iz vojske in policije nagnati fare
- fare, zaposlene v biolnicah, zapornih, nujno nagnati s plačilne liste države
- prenehati financirati ‘zasebno šolstvo, to naj zares postane zasebno
- zmanjšati vsoto denarja za socialne prispevke farom (naj socialo krijejo podjetja, ki so v lasti RKC), to zmanjšanje nja velja vse dotlej, dokler se RKC in podjetja v njeni lasti ne bojo prenehala izogibati plačevanju davkov v RS; konkretno: naj vlada zahteva, da se farški sklad Zvon ‘vrne’ iz nizozemske davčne ‘oaze’ v RS
- takoj prenehati z državnim financiranjem obnove farških ‘kulturnih’ spomenikov
12. november, 2008 ob 9:37
Nova koalicija spet deli na naše in vaše????Dobrodošli v 50- leta prejšnjega stoletja.
12. november, 2008 ob 9:43
Cerkev je velika Jezusova sovražnica. Pohlepna in primitivna.
12. november, 2008 ob 9:49
Požrešnost to je Vatikanska vrednota!
12. november, 2008 ob 10:23
Ma kakšna cerkev v šoli lepo vas prosim. Moji otroci že ne bodo hodli v šolo, kjer bo kakšen župnik solil pamet. Imamo tudi mi državljani svoje ustavne pravice in imet svoj mir.
Dobesedno se vsiljujejo na vsakem koraku grr….naj jih lepo obdavčijo, tudi malhe z kao prostovoljnimi prispevki pa bodo našli rezerve za penzije 1000€
12. november, 2008 ob 10:43
:) Dobr ste se vsul na njih :) Jest pa mislim,da so si čist sami krivi.Zakaj so pa ob volitvah ob strani stali?Prav jim je. Komunajzarji so svoje na vse načine podpirali.Uran je čist vredi mož,ampak nima hrbtenice za borit se s sovragom.S temi je žal treba bit mal tud nazaj nesramen ali lepše rečeno ne se jim pustit.Škoda k ni več Rodeta.To bi blo bolj zanimivo :) Do njega so mel vsaj mal respekta.
Tako imenovana TIHA VEČINA pa tud nima pravega vodje (Petrletki,Bajuki,pa ene gospe)Rabjo enga pravga dedca k bo znal nazaj zalajat.Rdeči majo srbina ,da laja namesto njih,ampak vsaj majo ga.
LIBERTARCI DEJMO,A BO KEJ!!!!
12. november, 2008 ob 11:24
RKC je postala državna firma že davnega leta 380.
In takšna je še danes.
Torej že dolgih 1628 let.
Skrajni čas, da gre na prosti trg kot vse druge firme.
12. november, 2008 ob 11:28
Slovenska cerkev je nenehno v skušnjavi, prilagoditi se Vatikanu, stremeti za vplivom, ki sta ga omogočala Janša in njegov podrepnik Bajuk.
Bila je deležna privilegij in prestiža ter medtem pozablja, DA se je njen Gospod in Mojster rodil v HLEVU.
Cerkev je hotela spremeniti Slovenijo, toda hvala BOGU z Levico ji to ne bo uspelo !
12. november, 2008 ob 11:52
cerkev za ringmauer in naj se streskoti in urančki z ostalimi vred malo zamislijo,da niso bog i batina.ampak,da ne bo pomote poleg komunistov in klera je še kar veliko nas ,ki ne verjamemo lažem ali pa so druge vere.Pošlušamo,da kako bolnice komaj shajajo premalo zdravstvenih delavcev itd.ti bi pa radi še plačanega župnika imeli po bolnicah.
12. november, 2008 ob 11:53
cerkev za ringmauer in naj se streskoti in urančki z ostalimi vred malo zamislijo,da niso bog i batina.ampak,da ne bo pomote poleg komunistov in klera je še kar veliko nas ,ki ne verjamemo lažem ali pa so druge vere.Pošlušamo,da kako bolnice komaj shajajo premalo zdravstvenih delavcev itd.ti bi pa radi še plačanega župnika imeli po bolnicah.Kje je njihova skromnost in predanost veri.
12. november, 2008 ob 11:55
Bratje ! Ne smemo se deliti na vaše in naše.
Obveljati morajo sprava, mir in spokojnost.
Kar je moje je moje in kar je tvoje je naše !
12. november, 2008 ob 13:32
RKC ločena od države npr: farji v polciji,vojski,bolnicah, zaporih. Res so ločeni, ni kaj. V čuzah bi to lohk delali zastonj ( pedofili). V polciji in vojski pa nimajo kaj delat, razen iskat istospolno usmerjene, katerih pa ni malo in zato gre. Banda. Raje povejte, kako ste pršli do premoženja. Z inkvizicijo npr. Kdaj boste pa tem ljudem vrnili premoženje. Folk preberte Jermana v enem izmed brezplačnikov tega tedna. Super je napisal. Vse po pravici in tko kot je na žalost v Sloveniji s to golaznijo blefersko.
12. november, 2008 ob 13:37
Pahor je ob svoji izjavi veliko odkimaval. Tako je pokazal, da ne verjame tega, kar govori.
12. november, 2008 ob 13:38
P.s.: Zadnje čase sicer največ odkimava Katarina Kresal. :)
12. november, 2008 ob 16:07
Glasujem za ideološko povsem razbremenjeno, a ustavno dosledno ločitev institucije-cerkve od države !
Sicer pa se povsem strinjam z ugotovitvijo pokojnega slovenskega filozofa : najmanj Boga je prav v cerkvi.
12. november, 2008 ob 16:59
Vera je zelo podobna drogi. Samo, da odvisniki svojih otrok ne zabodejo tokoj ob rojstvu. Ko si enkrat krščen greš v pekel. (vsaj jaz tako razumem). Sigurno ne vem vsega na svetu(zame gravitacija obstaja za cerkev ne), zato dosti lažem, ker diham in hodim ubijam mikroorganizme(za cerkev živali nimajo duše,zato niso živa bitja), tudi pojedel sem še kakšno sladkarijo pa čeprav sem bil sit. Lahko bi še našteval. Hvala moji izobraženi mami in babici, da nisem bil krščen(seveda drugače bi jih zdaj tožil). Tako breme dati nezavednemu otroku na rame ni niti etično, moralno in je tudi po naši ustavi nezakonito. pa naj še kdo reče, da nimajo privilegijov. Še Jezus je rekel najprej uči potem krsti. Pri krstu je tudi še en problem. Kdor je krščen je odrešen in ne mora biti odrešenik. Pa tudi telo (fizično,mentalo, eterično…) ni več tvoje, vsaj to spada med obveze krsta. Poglejte samo kej je največ kriminala na svetu in vse je premo sorazmirno z lastnino biblije. Največ kriminala je v Vatikanu, potem je v ZDA. Ta ti namreč daje informacije, da je detomor skoraj nujno potreben in s tem zniža vsem etiko(dušo) na nulo, podobno se zgodi tudi ob vojnah. Poglejte koliko manj spoštovanja je med soljudmi po osamosvojitvi(še vidnejše je to na Hrvaškem). Kdo je naredil vojno v Afganistanu, ZDA + Vatikan. Pa tudi v času gospodarske krize imajo s tem največjo korist Vatikan in kakšni švicarji. 0% davka za prenos kapitala. Imajo zlato, dragulje, vglavnem veliko opcij za plemenitenje denarja. S tem ko delajo na svetu krizo oni pa rastejo, so vsemočnejši. Tudi do šibkih se grdo opredeljujejo. Nevem kako, da ni ze kakšna tožba zaradi šikaniranja žensk in otrok. Ženska mora biti podrejena moškemu?!? to je globalni nateg in dovoljevanje nestrpnosti. Cerkev mora spremeniti svoje sveto pismo, ker je žaljivo! In to tudi svoboda govora omejuje(kar je bilo že ničkolikokrat dokazano na sodišču). Celo tako daleč grejo. da zanikajo pravni red celega sveta in so nad njim. Krst je tudi po mednarodnem pravu za človekove pravice(podpisnica je tudi slovenija) kršitev svobodnega odločanja.
Pa še to. Če poslušaš pridige, daješ svojo življensko energijo nekomu, ki je povavadi slabič, kajti še on se ne drži tega, kar pravi da moraš naresti. Tako, da jaz drugega kot poniževanja pri cerkvi ne vidim. Tudi Jezus ni bil član njihove cerkve in mislim, da noben nebi smel biti. Če se pa hočeš zadrogirati pa je to tvoja odločitev samo jaz mislim, da je bolj čisto biti trezen.
Upam, da bo čedalje več ljudi začelo razmišljati in se ravnati odgovorno(in ne prositi odpuščanja).
12. november, 2008 ob 17:18
Dragi zakristijski prijatelji, otrokom ni omogočena verska vzgoja v skladu z verskim prepričanjem staršev? Kaj to pomeni? Naslednje možnosti:
- otrokom ni omogočeno obiskovanje župnijskega verouka. Malo morgen.
- Verouk kot šolski predmet. To so že večkrat zanikali.
- Izobraževanje v katoliškem duhu, spet dve možnosti:
- denarci za klerikalne šole ali
- šolski kurikulum v katoliškem smislu: katoliška matematika (1+1+1=1), “domobranci so zmagali v drugi svetovni vojni”, “poklonimo se Rožmanovemu tiču”.
Skratka, en kup sranja in manipulacije. Pa tega smo že navajeni od Vas, dragi Stres; nekoč ste požegnali neoliberalne “reforme” Vašega dragega Mesije, sedaj pa jamranje o etičnih vrednotah v poslih. Dvoličnež.
12. november, 2008 ob 17:37
Tajkuni odpirajo šampanjce :)
…. ali jih zapirajo oz. skupaj lepijo.
Bushevi časi peklenskega raja:
1. christian broadcasting network
2. focus on the family
3. american center for law and justice
4.aliance defense fund
5. american family association
6. family reserch council
7. concerned women for america
8. jerry f. ministries
9. southern baptist convention, ethics and religious liberty commision
10. council for national policy
12. november, 2008 ob 17:41
V italiji se z mafijo in fašisti odlično razumejo, prav tako z avstrijskimi nacisti, v Sloveniji je pa problem, ko je “patriotska” vlada padla.
12. november, 2008 ob 17:43
Toliko sovražnega govora in diskriminacijo, kot jo verni ljudje doživljamo na teh straneh VEST-a, ne najdeš nikjer. Začelo se najprej v časopisu Dnevnik.
Pa saj je najboljše, da nas verne ljudi, ki smo po teh zgornjih napadih drugorazredni ljudje( tako je namreč Hitler označil Jude, danes pa blogarji verne ljudi) pobijete, se napijte krvi, da boste potem laže in mirno živeli.
Verni ljudje ne smejo ustanavljati in hoditi v katoliške šole, ne sme nas obiskati niti duhovnik v bolnici ali zaporu. Duhovniki so namreč veliki strošek za državo, ki odžirajo medicinskim sestram sredstva za plače.
Kakšna demagogija! O demokraciji ne duha in sluha. Kje je sedaj tista opevana pluralnost naše družbe in svobodna izbira?
Ob tem si želim samo, da bi prišlo čim prej do konca sveta in da nastopi Božja sodba, ki bo sodila tej človeški hudobiji in pokvarjenosti. Sem zaprepaden!
12. november, 2008 ob 18:03
Georg, kokolo, Jude so za drugorazredne ljudi imeli tudi tvoji ljubi domobranski kolaboranti, veliki šef Rupnik in nadšef Heinrich Himmler. Tako da se bi še najbolj spodobilo, ako bi bil tiho.
12. november, 2008 ob 18:20
georg toliko človeške hudobije in pokvarjenosti kot jo je rkc je ni niti v peklu,(katerega so si izmislili)
JA božja sodba dragi moj.a vas ni nič strah?Najprej bo udarilo po napuhu-neizmerno grabežljivostjo in lažjo in kje jo tega največ? v rkc.Bogata je kot krez in nikoli ji ni dosti.Nič nimam proti vernim ne proti obiskom bolnih in ubogih,Ampak preberi si kaj piše v vAših bukvah-najbrže že ne,da moraš za duhovno pomoč plačat .deliti je potrebno vero v boga ne pa kasirat.In kako vas pustimo lepo pri miru ,todA samo do takrat ko se nam zaćnete zajedati v naš prigarban in v znoju zaslužen denar.Ob mašah me sladko b.k.koliko dobite v pušico od vernikov.Nas,ki mislimo s svojo glavo pa pustite pri miru.Bog vam je dal nalogo,dA služite ubogim ne pa na smrtni postelji z maziljenim oljem prepisovat grunte na cerkev.
12. november, 2008 ob 18:23
Mene pa zanima, kdaj bo Stres že požrl tist knedl, ki ga valja po ustih odkar se je naučil govorit..
12. november, 2008 ob 18:36
Vi verniki,
Evropa stoji za vami in nami (ki se ne damo komunizmu), zavedamo se kakšni težki trenutki prihajajo.
Sovraštvo in nestrpnost je vsepovsod okoli.
Potrpite in tudi utihnite, čas in zgodovina bodo pokazali svoje.
Neskončna SZ ali nesmrtna Jugoslavija ni več na zemljevidih.
Georg , zgornje bedake, bi itak v veliki večini pokopal duhovnik ne glede na njihovo “ideološko” sovraštvo do njih.
12. november, 2008 ob 18:57
Neemocije, ti se kar tolaži inu čakaj na drugi Kristusov prihod. Samo masturbiranju se ogni.
12. november, 2008 ob 21:34
Toliko neumnosti v enem samem prispevku, da sem zaprepadena! Mene, vernico, nekdo kar tako določi za katoličanko! Res je edino to, da za vernike RKC-ja vsi državljani Slovenije plačujemo njihove verske šole, versko oskrbo v bolnicah, zaporih, policiji…Res, “kje je tista opevana pluralnost naše družbe in svobodna izbira”?
12. november, 2008 ob 22:13
Družbeno moč, ki jo je imela RKC v preteklosti imajo danes multinacionalke in ostali lobiji.Danes se v Cerkvi išče grešnega kozla, da se javnost manipulira, da se preusmerja pozornost z glavnih tem na subjektivne teme. Prave debate o vlogi, pomenu Cerkev za neko družbo sploh ni, vse kar ste sposobni je diskriminacija vernikov. Kaj ima slovenska cerkev danes z generalom Rupnikom ali z inkvizicijo?
12. november, 2008 ob 22:34
@Janez,
RKC je multinacionalka in lobi.
12. november, 2008 ob 22:42
@ igooor
če krst dojemaš kot kršenje ustave, potem to pomeni, da dejansko verjameš v “izbris izvirnega greha” ipd. sam sem bil krščen, vendar temu ne pripisujem nobene veljave - duhovnik je pač na moje čelo s “sveto” vodo narisal križ. čeprav sem ateist, tega ne dojemam kot kršenje ustave, saj me ni nihče prizadel (za razliko od npr. obrezavanja v fundamentalističnem islamu)
@ Carlos Contreras
ali bomo podobne komentarje izpod tvoje tipkovnice brali tudi ob odprtju džamije na parmovi? iskreno upam da ja
12. november, 2008 ob 22:46
Englishman, kaj bi rad kaj slišal o SS-diviziji Handžar? Če se bodo ob odprtju džamije zavzeli za njeno rehabilitacijo, potem bomo brali podobne komentarje.
12. november, 2008 ob 22:49
Janez, na kakšnem področju si pa ti oziroma je katerikoli vernik danes diskriminiran? Ne seri.
12. november, 2008 ob 23:05
Ob tem si želim samo, da bi prišlo čim prej do konca sveta in da nastopi Božja sodba, ki bo sodila tej človeški hudobiji in pokvarjenosti.
:) :) ;)
13. november, 2008 ob 3:25
Kot prvo me zanima, kaj je ta bivša jebena jj vlada naredila proti GSO, ki je ups naravna kontracepcija, a Ratzy nima volje za žur koncerte?
http://www.un.org/Overview/rights.html
13. november, 2008 ob 4:53
http://www.bmgfj.gv.at/cms/site/attachments/3/2/9/CH0810/CMS1226492832306/forschungsbericht_3-2008.pdf
13. november, 2008 ob 5:00
Carlos, vidim, da si zelo goreč :)
13. november, 2008 ob 6:00
ufff jojojoj kakšno sprenevedanje je pa to…
hmm.. mislim da je rešitev le 1:
- dosledno naj se spoštuje ločitev države in cerkve (s tem se za cerkev nič ne bo spremenilo če se vlada spremeni)
- duhovščino ven iz bolnic, vojske, pollicije (lahko imajo nekoga na stand-byu - vendar če to hočejo naj ga plačajo sami; ravno tako naj plačujejo sami gorivo in denar za tisto duhovščino ki pride pomagat v bolnice itd.). Tako se reši dilema - namreč država jim lahko omogoči da so prisotni, ni pa dolžna plačevati njihovih glasnikov.
- cerkvi je v naslednjem mandatu potrebno dokončno prepovedati vsakršno politično udejstvovanje saj zgodovinska dejstva govorijo o tem da so venomer bili prisotni ko se je dogajal čas delitve slovenskega naroda. Hujskanje in novačenje po deželi je treba prepovedati in sankcionirati.
- slovenija je bila skozi vsa stoletja le mali otoček med državami kot so hrvaška, madžarska in italija, zato ni prav nobene nuje da bi se mogli približevati njim gledano na vpetost cerkve v državo. Zato gospod stres s takimi radikalnimi izjavami si boš nakopal še in še več sovraštva!!
- cerkev naj ima kar ji pripada: lahko si organizirajo verouk - ne v šoli temveč v svojih prostorih (lahko v svojih šolah)!!!
- cerkvene šole: naj naredijo objektivno raziskavo o tem koliko pripomore cerkvena gimnazija k dojemanju vrednot!
- cerkev je dolžna urejati svoje cerkve sama s svojim denarjem ker so njene!! V primeru da se država odloči da so del narodne dediščine naj bojo državne in ne cerkvene. V primeru da država ureja in obnavlja cerkve ima v njih določen % lastništva v protivrednosti opravljenega dela!
- poostriti je potrebno nadzor nad gotovinskimi plačili cerkvi - še posebno na deželnih področjih slovenije in stvar sankcionirati s kaznimi kot veljajo za vse pravne ustanove!!! Javno hujskaštvo članov cerkve (kot tudi drugih organizacij) je potrebno sankcionirati in kaznovati z denarnimi kaznimi!
- potrebno je narediti celoten popis premoženja cerkve ali zahtevati od cerkve, da ga predložijo in se na podlagi tega odločiti ali res potrebujemo nadalnje šenkovanje države cerkvi
- nujno je potrebno prenehati s šenkovanjem državnega premoženja cerkvi pod pretvezo da naj bi to bilo “fer”!!! Fer do države in njenih državljanov je da država ne izgublja premoženja na račun nobenega - niti na račun cerkve!!!
- ali potrebujemo džamijo? v primeru da je ne potrebujemo jo prosim da ne gradimo ker nima nobenega najmanjšega smisla - to pomeni le še en problem več!
- potrebno se je vprašati kaj so cerkveni dobrega naredili za slovence in slovenke v zadnjih 17 ih letih razen tega da so pohujskali narod med seboj
lp
unexpected
13. november, 2008 ob 6:10
…nekateri se strinjajo da ima RKC več ker se bojijo v zadnjem času velikega navala arabcev v evropo!! Nekateri govorijo o sveti vojni itd…
- tudi tu je rešitev le ena za vse: (tudi tiste ki se bojijo mohamedizacije v bodoče)
- vera ne spada v državo - nobena!! Kar pomeni neobremenjenost ljudi je tudi s tega pogleda bolje totalno ločiti državo in vero (kakršnokoli)!! - tako si izven tega strahu in lahko normalno živiš naprej!!!
13. november, 2008 ob 7:41
najprej odstranite “ta farške” krivosodne skorumpirance, lepo prosim !! _ _ _ :-(
13. november, 2008 ob 10:18
@ unexpected
se absolutno strinjam!!! ampak problem je, da se v večini evropskih držav muslimanom popušča - rute v šolah, džamije v središču zgodovinskih mest, halal klanje itd. večina evropskih katolikov svojo vero prakticira bolj iz spoštovnja do tradicije kot pa iz verskih nagnjen. v franciji so poiskušali prepovedati nošnjo rute, pa je bilo na ulicah pol pariza (in kar je najhuje, to niso bili samo muslimani)
13. november, 2008 ob 10:41
englishman
res je - preveč se jim popušča - vsem (tako RKC kot tudi muslimanom)!!
sploh ne vem kaj ljudem ni jasno…
Muslimani v evropi se morajo prilagajati naši kulturi in tako to pač je!!
Glede francozov ki jih omenjaš - popušili bojo s to svojo “odprtostjo” da se bo kar kresalo… konec koncev so izredno samovšečen in domišljav narod (govorim le na splošno). Verska oblačila ne pašejo v šolo saj šola bi sama po sebi morala predstavljati objektiven pogled na pojave!
In vsi tisti ki se ponašajo o svoji “odprtosti” češ če so nekateri zavrti - zakaj bi bli pa tudi mi - naj se zamislijo in razmislijo koliko dobrega je naši kulturi pripomogla muslimanska vera skozi zgodovino in naj tudi pomislijo kako nas tretirajo oni in ali nam dovolijo postavljati simbole (kakršnekoli) v njihovih državah ki so več kot spečane in prepojene z vero!!
13. november, 2008 ob 11:35
ampak jaz vseeno ne bi enačil islama in katolicizma - katoliška vera (tako njene dobre kot tudi slabe strani) je produkt naše kulture in s tem del tradicije, ne glede na to ali si veren ali ne. islam je na drugi strani evropi prinesel samo trpljenje. pa še nekaj glede vpliva rkc na politično življenje - evtanazija, splav in poroke med istospolnimi so (ali pa še bodo v bližnji prihodnosti) postale del našega vsakdana, kljub vehementnemu nasprotovanju cerkve. po mojem mnenju je cerkev preživeta, glejte samo statistične podatke za eu - švedska 70% ateistov, VB 50%…
13. november, 2008 ob 12:09
englishman
…res je da je katoliška vera del naše kulture in tradicije ne glede na to če je nekdo veren ali ne… pa vendar ne smemo pozabiti da so na slovenskem cerkveni vedno borili trd boj z gospodi kateri so še v dobi staro in mlado slovencev že zagovarjali ločitev med državo in cerkvijo. sicer imaš prav.
..glede evtanazije in porok z istospolnimi ti pa kar takoj povem da se bo stvar hitro spremenila in lahko kar računamo na to da bo cerkev korenito kmalu spremenila svoje stališče (ker oni so kao u koraku s časom)…
..in nimaš prav (vsaj mislim) da je cerkev preživeta - nasprotno - cerkev vedno več dobiva na svoji moči - le potuhnili so se povsod.. vse države ki jih je gospod stres naštel v intervjuju zgoraj so se pač s tem sprijaznile in cerkev spustile h koritu in zgodba se s tem konča.. so tihi in potuhnjeni!!! in vedno so poleg - le ne piše se o tem!!!
unexpected
13. november, 2008 ob 12:21
englishman
in tudi to ko pišeš: “večina evropskih katolikov svojo vero prakticira bolj iz spoštovnja do tradicije kot pa iz verskih nagnjen.”
…to ne delajo le politiki - to dela pol slovenije - namreč po osamosvojitvi je blo kar naenkrat ful moderno da si hodu u cerkev.. upam si trditi celo “modna muha” ki izhaja iz tega da se je cerkev vedno (ne v vseh državah in ne vsi, le generalno!!!) postavila nasproti komunizmu in so to seveda izkoriščali veselo še leta in leta (tudi sedaj)!! Upam si trditi celo da je slovenija še vedno mali otoček med veliko bolj katoliškimi državami…
13. november, 2008 ob 14:32
Spoštujem versko prepričanje vsakega posameznika in me tudi ne moti nebeno verovanje, vse do točke dokler se katerakoli verska skupnost ne vmešava v moj način življenja, to pa absolutno ne odobravam, pa naj bo to RKC, Jehovove priče, Muslimani, Mormoni……
Moje osebno mnenje je da je verovanje družbeno NEŠKODLJIVO, vendar pa tudi NEKORISTNO, zato država tega finančno naj ne podpira, skupnosti pa naj obdavči kot vse ostale pravne subjekte prisotne v naši družbi, saj so to drugače le pralnice denarja. Ker je bistveno kakšen bo odnos med verskimi organizacijami in državo v prihodnje, ne bom omenjal preteklih grozot, ki so se dogajale pod pokroviteljstvom verskih organizacij. Vsem registriranim verskim organizacijam je treba dati enake pravice in dolžnosti do države, ne pa favorizirati RKC pred ostalimi skupnostmi, verske organizacije pa absolutno ločiti od države, in državnih zavodov RTV itd…, da o veronauku v šolah sploh ne govorimo.
13. november, 2008 ob 14:58
Ja, RKC je multinacionalka in lobi, ni pa edina in še manj vodilna kot je bila nekoč.
Naše vrednote, če hočete slovenske vrednote izvirajo tudi iz katoliških korenin.
13. november, 2008 ob 15:50
…to ji je v bore slabo opravičilo kar si napisal…
13. november, 2008 ob 15:55
@Ateist
Se popolnoma strinjam s teboj. Imam pa en pomislek. Iztrebiti bo potrebno človeški um in začeti živeti kot živali (od začetka), NARAVNO in NAGONSKO. Prosim, ne ustavljajte me, če bom nagonsko hotel nekoga uničiti.
13. november, 2008 ob 16:16
:) :) :) ne seri ga no mittra
13. november, 2008 ob 22:03
mittra ne ve ali noče vedeti, da etika ni nujno vezana na religijo.
13. november, 2008 ob 23:57
@pepi
A-a! Dobrodošel v leto 2004.
20. november, 2008 ob 23:44
@mittra
Ne verujem, se pravi nisem človek oziroma sem žival ????
25. december, 2008 ob 6:07
A tu pišete sami komunisti oziroma nestrpneži do cerkeve in drugače mislečih. Dobro so vam 5o let prali možgane.