Pokol kitov
3. november 2008 ob 14:20 | Irena Kovačević |Dogaja se na Danskem. Ko sem zagledala fotografije, ki mi jih je poslal v mejlu prijatelj, me je stisnilo v želodcu in kri mi je dobesedno zažgala glavo. Baje to na otočju Faroe (Ferski otoki) počnejo vsako leto, tradicija, pravijo in na to so še ponosni, tako zelo, da očitno ni nikjer nobenega, ki bi se upal tej bolni razvadi upreti. Najprej jato kitov ali delfinov otočani s čolni zvabijo v zaliv. To zna trajati tudi do pol dneva in ko se živali utrudijo, prestrašijo, ne zavedajoč se, da so se znašle v plitvini, se začne pokol.
Tipi, oblečeni tudi v fusbalske drese, kot bi šlo za kako tekmo, ponavljajoč zabijajo okoli 2 kilograma težke železne kavlje v meso, vse dokler je žival zaradi kakih desetih takih kavljev na hrbtu, trebuhu… popolnoma nemočna. Zatem z nožem s 15 cm dolgim rezilom razparajo trebuh in spustijo litre in litre krvi v morje, ki zlovešče spominja na morilski madež po naftnem razlitju.
Otočani slavijo ta mesarski pohod v nekakšnem vznesenem vzdušju zabave. Na bruhanje mi gre, ko si predstavljem, kako se ti tipi napijajo preden sedejo v čolne, s kakimi vulgarnimi glasovi kričijo “Na napad!” ali “Dejmo jih!” ali kar koli jim že dogaja. Celo otroci imajo v šolah pouka prost dan, da lahko gledajo in se učijo, da bodo znali žez leto, dve tudi sami, al’ kaj!!??! Me spomni na dogodek izpred enega tedna, ko se je na nekem sejmu v eni zapizdini ameriški ustrelil 6 letni fantek. Otroci do 12 leta lahko streljajo zastonj.
Čeprav otočje sodi pod Dansko, imajo svojo oblast, svojo vlado, ki še po 1000-letni tradiciji masovnega pokola kitov in delfinov (tako jih v času enega “festivala” zakoljejo okoli 100) še vedno z zakonodajo dovoljujejo to početje, kljub temu, da so kiti z dolgo plavutjo po direktivi Evropske skupnosti za ohranitev naravnih habitatov ter prosto živeče favne in flore zaščiteni.
Meso zaklanih kitov na danskem otočju ostane na obali in zgnije. Otočani nimajo potrebe po tem mesu v prehranjevalne namene, tudi izvažati ga ne morejo. Meso je onesnaženo s težkimi kovinami in ne zadostuje merilom standardov EU.
Ferska zakonodaja pa medtem še naprej dovoljuje lov in pokol še nekaterih drugih morskih sesalcev, npr. belega atlantskega delfina, rjavo pristaniško pliskavko, za katero je določeno, da se jo ugonobi s harpuno.
Zakaj?
Nekdo je rekel, da zaradi kitovega penisa, da pripravijo nek afrodizijak iz njega… Japonci, da so glavni kupci.
Pade tudi šala; da imajo rakci kaj jesti, ker meso pač zgnije na obali. In kaj, čez 10.000 let bodo ti rakci mutirali v gigantske rake, ki bodo požrli te severne faraone, v slogu Carpenterjevega The Fog. Ma, ko bi vsaj!
Tule lahko podpišete peticijo proti nadaljevanju tega početja:
Fotografije so delo fotografa Marka Coxa in so objavljene na tej spletni strani.
Irena Kovačević
3. november, 2008 ob 14:44
mhmm, izjemno bolno, mislil sem, da so Ferski otoki civilizirani… to je pa dosti huje kot angleški lov na lisico.
3. november, 2008 ob 14:47
Faroe Islands se prevaja kot Ferski otoki.
3. november, 2008 ob 15:03
evo zrihtano, hvala!
3. november, 2008 ob 15:28
No, katera žival je najbolj krvoločna?!
3. november, 2008 ob 15:49
http://www.thepetitionsite.com/1/end-whale-dolphin-slaughter-in-the-faroe-islands?page=4
3. november, 2008 ob 15:59
Ni ga hujšega kot neke butaste tradicije :P
Samo čakam, da bodo odkrili kakšno ljudstvo, ki iz tradicije lovi čarovnice, črnce, kitajce itd. in jih iz zabave pokolje ali skuri na grmadi, ker pač to počno že 1000 let =)
Človek ni nič druga kot krvoločna žival in ja jem meso.
3. november, 2008 ob 16:21
groza !
ob teh trenutkih me je res sram, da sem človek.
3. november, 2008 ob 18:37
Še stališče druge strani: http://www.whaling.fo/thepilot.htm
3. november, 2008 ob 22:40
Svinjarija, kaj češ..
3. november, 2008 ob 23:12
… in še vse ostale svinjarije, vključno s podobnimi pokoli delfinov na Japonskem:
Earthlings: http://video.google.com/videoplay?docid=6361872964130308142&ei=-nYPSdmZEZKw2QLFrNCmCg&q=earthlings&hl=en&dur=3
3. november, 2008 ob 23:16
Ko bi jih vsaj pojedl al pa kej, ne pa sadizem, kr tak v tri p.m.
4. november, 2008 ob 2:29
@jura štok
Pekel na Zemlji, satan pa stalno spreminja obliko.
4. november, 2008 ob 7:41
…matr, če kdo gleda človeštvo od zunaj …. :-(
4. november, 2008 ob 9:18
moramo poskrbeti, da nasi otroci kaj takega nikoli ne bi naredili
4. november, 2008 ob 10:12
als, hvala za zanimiv link, samo mi sploh ne deluje prepričljivo… prvič, ne vem, kje imajo hladilnike za vse to meso in drugič, wikipedija se ne strinja
4. november, 2008 ob 11:25
Gospa Kovačević, vi ste novinarka?
Gospod urednik, ta prispevek naj bi ustrezal nekaterim merilom novinarskega dela?
Jej jej.
4. november, 2008 ob 12:31
Z našimi medvedi je ista grozljivka.
4. november, 2008 ob 12:38
@matobato,
namesto da se usajaš, raje preveri, kaj vse so novinarski žanri.
4. november, 2008 ob 15:35
kok bi blo hudo šele če bi imeli puhaste kožuščke in velike oči…
po par krvavih slikah mislite, da veste vse. In seveda vaše moralne norme morajo upoštevat vsi.
4. november, 2008 ob 16:04
@Mojster,
mislim, da si povsem zgrešil poanto. Gre za nesmiselno ubijanje in mučenje, ne za ubijanje za hrano, krzno, usnje, ipd.
4. november, 2008 ob 16:22
naj vrže kamen tisti, ki ne je mesa
tudi humano ubijanje, lepo prosim
4. november, 2008 ob 16:30
…povsem nesmiseln argument oziroma izredno slaba analogija.
4. november, 2008 ob 18:47
Kitom in delfinom bi morali, kot je predlagano za človeku podobne opice, priznati osebnost in z zaporno kaznijo prepovedati njihovo ubjanje; vsakogar, ki pa ubije katero od teh vrst pa soditi na sodišču.
http://www.greatapeproject.org/
5. november, 2008 ob 11:48
@Jura Štok
O tem zakaj ta “pokol” so različne informacije na netu, jaz ne želim soditi kaj je res, se je pa dosktikrat zgodilo da argumenti ljudi, ki so želeli ustvarjati neko globalno paniko niso vzdržali. Služijo samo bolnim ambicijam po samopromociji. Ampak če pustimo to ob strani, verjetno ste že kdaj opazili da imajo ljudje na podeželju drugačen odnos do življenje in smrti, kot mi v mestih. Kateri se vam zdi bolj naraven? Se vam zdi da imamo res mi, ki smo v 100 letih podvojili količino ogljika v atmosferi in s tem vplivali na celotno življenje na planetu, res neko pravico soditi o smrti 1000 živali v neki zakotni vasici, kjer ljudje pač živijo s tem že stoletja? Kje na vaši moralni tehtnici je miljardo govejih duš, ki letni izginejo zaradi “potreb” po sočnih zrezkih, Tako kot mi “potrebujemo” meso kravjih dojenčkov morda tam potrebujejo ta pokol za zabavo. Bolanost naše urbane “kulture” se kaže v komentarju Nika, kmalu bo ta od narave oddalljena civilizacija začela ustanavljati sodišča za živali, ki preveč kruto pobijajo svoj plen, kot naprimer morski levi ali orke, ki se predolgo igrajo s pingvini, družinska živalska sodišča za leve, ki ob prevzemu krdela pokončajo potomstvo predhodnika….Človeško življenje pa bo ostalo še naprej sveto, razen če gre za vojno seveda, za primer katere urimo ljudi ubijati z isto krvoločnostjo kot to počnejo v zakotni vasici. Koliko tisoč živali, za katere ne dvomimo, da imajo osebnost smo pokončali v enem letu v Iraku naprimer, pa Irak ni edina naša zakotna vasica. S katero “kulturo” je torej več stvari narobe? Takile projekti me sploh ne bi motili, če bi brezdelni zdolgočaseni predzaslonski medbetonski ljudje, ki se jih lotijo, uspeli videti širšo sliko. Če bi naprimer pomislili, da z vsako uro prižganega monitorja uničijo miljarde posmrtnih ostankov preprostih bitij, ki so svoj mir našle v množičnih grobiščih običajno nekaj 100 metrov pod današnjo površino planeta. Da bi pa sebe dali po smrti predelati v bioplin se jim zdi pa verjetno nepredstavljivo. Taka je pač njihova “kultura(c)”.
In potem se najde na planetu kaka zakotna civilizacija, ki se ji zdi najbolj svet mir duš enoceličarjev v zemeljskih globinah, nam predloži peticijo s podpisi vseh tamživečih. In kaj naredimo mi? Verjetno jih pobijemo in počrpamo vsa grobišča na katerih so živeli. To pa je naša “kultura” katere glavno izrazno sredstvo se imenuje gospodarska rast, trenutno najaktualnejša umetniška smer pa manipulativni ekoaktivizem.
5. november, 2008 ob 13:09
@Mojster,
še enkrat, povsem si zgrešil s svojim napadom oziroma ne verjamem niti, da sem pravi naslovnik, ker se tvojim zadnjim zapisom o lažni morali se povsem strinjam.
Osebno mi gredo ekstremno na živce razni “eko” čistuni, še bolj pa dominantna politična doktrina, ki bo ekologijo oz. trenutno dobrine brez cene (voda, zrak, sonce,…), ki so nikogaršnja last, spremenila v profitno dejavnost.
Drugače pa to nima zveze z zagovarjanjem manj sadističnega odnosa tako do soljudi kot do živali. Naša (še posebej zahodna) civilizacija je najbolj podobna roju kobilic, ki bo uničil čisto vse, na kar bo naletel. Na koncu seveda tudi samega sebe.
5. november, 2008 ob 13:11
…samo z nečem se pa absolutno ne strinjam; uboja in krutega mučenja vseeno ni mogoče enačiti, ne glede na število.
5. november, 2008 ob 18:04
@Mojster,
si res nasral bedarij, kar sicer ni noben problem; problem pa se pojavi kadar te bedarije polagaš meni v usta oz. pod prste.
Če bi vedel karkoli o pravu, bi vedel da so lahko pravno odgovorni samo tisti subjekti prava, ki so sposobni razumeti napačno dejanje. Tako že ljudje, ki niso razvili sposobnosti razmevanja (otroci, neprištevni) ne morejo odgovarjati za svoja dejanja, če jih ne razumejo. Kako lahko potem žival (lev v tvojem primeru), odgovarja za karkoli, pa čeprav bi napadel in ubil človeka?
Poanta je povsem drugje. Najprej, človek je integralni del svojega okolja, ne pa neka izjemna posebnost. S pravom se ukvarja že približno deset tisoč let in to pravo se sproti razvija v skladu s trenutnimi spoznanji. Današnja spoznanja govorijo, da so poleg človeka, človeku podobne opice ter kiti in delfini najrazvitejša bitja in so v zelo veliko področjih povsem enaka ljudem. Človek ima sicer nekatere posebne lastnosti glede na te živali, vendar je to bolj posledica izumrtja vmesnih členov, kot česarkoli drugega. S zgoraj navedenimi vrstami pa ljudje predvsem delimo sposobnost zavedanja samih sebe, pa tudi inteligence, sposobnosti za govor, abstraktnega razmišljanja, zavedanja preteklosti in prihodnjosti, itd… Masovni pokol stotih samozavedajočih se, inteligentnih, nečloveških bitij je zame enak zločin, kot pa pokol stotih ljudi. Če imamo kazni za človeške živali, je najmanj kar zahtevam, enaka ali pa zelo podobna kazen tudi pri brezumnemu pokolu zelo podobnih stotih nečloveških živali. (Ali si sploh prebral stran, ki sem jo navedel zgoraj?)
Najbolj mi gredo na k…. razmišljanja o “svetosti življenja” in “človekovih pravicah”, ki pa se hinavsko nanašajo EKSKLUZIVNO na človeka. Kot prvo ne obstajajo nikakršne “pravice”, obstaja samo sigurnost, da bo vsak umrl; človeško življenje ni “sveto” in mislim, da ga bilo potrebno po kratkem postopku odvzeti tistim, ki najbolj grobo kršijo “človekove pravice”. Kot drugo pa so takšna eksluzivistična razmišljanja posledica določenih religij in pozneje filozofij. V preteklosti je to morda bil dosežek, danes pa je samo ovira pri nadaljnjemu procesu razvoja človeka. In to ovira, ki jo je potrebno porušiti, in to čim prej, da ne bo prepozno.
Zelo podobno, kot se je nekoč rušila rasistična meja med belimi in črnimi ljudmi - ko bo družba dozorela in spremenila pravo, lahko tvoji kmetavzi “iz podeželja” (čeprav niso vsi iz podeželja) zagovarjajo svoje poglede kakor koli hočejo, ampak če ga ne bodo sprejeli, bodo pač navkljub vsemu govoru o raznoraznih “pravicah” nosili njegove posledice, pa čeprav bi to bil metek v čelo - kot so ga dobili tisti, ki so navkljub vsemu še vedno želeli imeti plantaže z malo inteligentnejšimi črnimi živalmi.
>Ampak če pustimo to ob strani, verjetno ste že kdaj opazili da
>imajo ljudje na podeželju drugačen odnos do življenje in smrti,
>kot mi v mestih. Kateri se vam zdi bolj naraven?
“Naravnost” si vtakni v rit - če želiš biti “naraven” pojdi v Amazonijo izven civilizacije, pa bodi naraven kolikor hočeš. Poznam polno naravnih stvari, ki so za kurac in jih ne želim, niti videti, niti občutiti blizu sebe.
>Se vam zdi da imamo res mi, ki smo v 100 letih podvojili
>količino ogljika v atmosferi in s tem vplivali na celotno življenje
>na planetu, res neko pravico soditi o smrti 1000 živali v neki zakotni
>vasici, kjer ljudje pač živijo s tem že stoletja?
Da. To da tisti, ki onesnažujejo okolje, ne odgovarjajo za svoje prestopke, v ničemer ne daje izgovor za opravičevanje drugih zločinov.
>Kje na vaši moralni tehtnici je miljardo govejih duš,
>ki letni izginejo zaradi “potreb” po sočnih zrezkih, Tako
>kot mi “potrebujemo” meso kravjih dojenčkov morda tam potrebujejo
>ta pokol za zabavo.
Nekateri današnji filozofi zagovarjajo razširitev človekovih pravic na vse vretenčarje (sposobnost čutenja bolečine). Meni se samozavedanje zdi bolj pomembno, v vsakem primeru pa se začne se pri tistemu, kar je nam najbolj podobno; potem pa se širi sorazmerno glede na stopnjo razvoja.
>Bolanost naše urbane “kulture” se kaže v komentarju
>Nika, kmalu bo ta od narave oddalljena civilizacija začela
>ustanavljati sodišča za živali, ki preveč kruto pobijajo svoj plen,
>kot naprimer morski levi ali orke, ki se predolgo igrajo s pingvini,
>družinska živalska sodišča za leve, ki ob prevzemu krdela pokončajo
>potomstvo predhodnika….Človeško življenje pa bo ostalo še
>naprej sveto, razen če gre za vojno seveda, za primer katere
>urimo ljudi ubijati z isto krvoločnostjo kot to počnejo v zakotni vasici.
Bedarija, glej zgoraj. Drugače pa, samoobramba in samoohranitev je pred vsem in v to sodi tudi prehrana.
>Koliko tisoč živali, za katere ne dvomimo, da imajo osebnost
>smo pokončali v enem letu v Iraku naprimer, pa Irak ni edina
>naša zakotna vasica.
To da tisti, ki protipravno napadejo Irak, zaradi svoje moči ne odgovarjajo za svoje prestopke, v ničemer ne daje izgovor za opravičevanje drugih zločinov. Sčasoma se bo našla palica tudi za takšne (upam).
Najprej pa nisem odgovarjal, ker si šel v popolne kretenizme.
6. november, 2008 ob 11:12
O svojih pravnoformalnih in ostalih kretenizmih sploh ne dvomim. Fajn bi blo, če se bi jih zavedali tudi ljudje, ki se jim jebe za “naravnost”, hkrati pa se čutijo poklicani pravnoformalno urejati razmerja v naravi. Kot glavno vodilo pri tem pa seveda (kot je človek to že vedno počel) uporabljajo svoje dojemanje sposobnosti zavedanja drugih. Kaj nam koristi razvoj in širjenje kroga zavedajočih, če niti v lastni civilizaciji nismo razčistili osnovnih odnosov. Kolikor vem tudi pravo pozna načelo sorazmernosti. Če pravnoformalno “čakamo na palico” za naše velike prestopnike, kako lahko obsodimo “malo živahnejšo folkloro” na smrt? Če klanje teličkov opravičujemo kot samoohranitveni nagon, potem lahko opravičimo tudi tole klanje kitov, ker tudi internetni vir, ki promovira peticijo (za razliko od zgornjega manipulativnega prispevka) pravi, da se zavrže “le” večino mesa in maščevja. Dejmo spet uporabit mal sorazmerja pri naših sodbah. Pa upam da se razumemo, sem popolnoma zdrav mestni predstavnik naše vrste, tudi mene stisne, ko vidim zaklano žival, ker pač nisem s tem zrasel. In bolj kot je žival skrčkana (podobna našim mladičem) hujše je to stiskanje in obračanje želodca, to je nagon. Sami pravimo, da smo razumna bitja. Namesto da svoje nagone razlagamo s pravom bodimo razumni. Mislim da smo prišli do točke razvoja, ko lahko priznamo, da smo kar smo, ker smo v (so)razmerju z vsem ostalim živim in neživim na planetu, da je vse naše zavedanje brezpredmetno, če npr. naša ravnanja privedejo vse rastlince do harakirija. Želim, da sodimo naša (kriminalna) dejanja do narave v smislu narave kot globalnega organizma in z enotnimi merili obsodimo vsak, z vidika lastnega obstoja (ne širjenja) nesmiselen poseg v življenje, trpljenje zaradi lastnega zavedanja, pa naj bo le eno od meril pri določevanju višine kazni, tako kot dejstvo, da smo pri velikih morskih sesalcih priča dejanjem, ki najbolj spominjajo na naše množične samomore. Počlovečevanje narave s širjenjem kroga varovanega življenja glede na podobnost z nami v razmerju z “razvojem družbe” nas ni pripeljalo prav daleč v procesu razvoja človeka (npr v smislu medčloveških odnosov). In nagon po lastnem širjenju nas bo ob takem razmišljanju izbrisal, še preden bomo prišli kaj nižje od sesalcev. V spoznanju, da smo 100% odvisni od bakterije v našem črevesu, od drevesa v bližnjem gozdu, oblakov, ozonskega plašča vidim priložnost da spoznamo, da niso medčloveški odnosi le pravnoformalni (v smislu dovoljeno je vse, kar ni prepovedano), ampak življenski, ekološki, da pridemo enkrat do stopnje zavedanja, ko prava ne bomo več potrebovali (primerno nas bo kaznovalal lastna Vest).
pravniki v avtu pa v jokjokjok, jokjokjok….
7. november, 2008 ob 0:22
>Fajn bi blo, če se bi jih zavedali tudi ljudje, ki se jim jebe za “naravnost”,
Naravni so tudi prehlad, tuberkuloza, levkemija, starostne bolezni, itd. itd.; jaz si jih ne želim, ti jih pa kar obožuj.
>hkrati pa se čutijo poklicani pravnoformalno urejati razmerja v naravi.
To že dolgo delamo, to je nenaravno.
>Kaj nam koristi razvoj in širjenje kroga zavedajočih,
>če niti v lastni civilizaciji nismo razčistili osnovnih odnosov.
Ali naj se po tvojem preganjajo samo umori, posilstva in tatvine pa ne?
>Če pravnoformalno “čakamo na palico” za naše velike prestopnike,
>kako lahko obsodimo “malo živahnejšo folkloro” na smrt?
Tako kot smo prepovedali že tisoče drugih barbarskih folklor (npr. žrtvovanje ljudi). Ker pač nismo povsem naravni in razvijamo kulturo.
>Namesto da svoje nagone razlagamo s pravom bodimo razumni.
Pravo je razumno.
>Mislim da smo prišli do točke razvoja, ko lahko priznamo,
>da smo kar smo, ker smo v (so)razmerju z vsem ostalim živim
>in neživim na planetu, da je vse naše zavedanje brezpredmetno,
>če npr. naša ravnanja privedejo vse rastlince do harakirija.
Ja in? Kako boš preganjal kršitelje brez prava?
>Želim, da sodimo naša (kriminalna) dejanja do narave
>v smislu narave kot globalnega organizma in z enotnimi merili
>obsodimo vsak, z vidika lastnega obstoja (ne širjenja) nesmiselen
>poseg v življenje,
Ne bo šlo, vidiš da govorijo o človekovih “pravicah” in o “svetosti” človeškega življenja, o vsem ostalem pa komaj kaj. Najprej je potrebno prebiti (filozofsko) oviro, s katero se je človek določil za nekaj posebnega in se je izločil iz narave. To o čemer ti sanjaš pride malo pozneje.
>Želim, da sodimo naša (kriminalna) dejanja do narave
>v smislu narave kot globalnega organizma in z enotnimi merili
>obsodimo vsak, z vidika lastnega obstoja (ne širjenja) nesmiselen
>poseg v življenje,
Kiti so del narave.
>Počlovečevanje narave s širjenjem kroga varovanega življenja
>glede na podobnost z nami v razmerju z “razvojem družbe”
>nas ni pripeljalo prav daleč v procesu razvoja človeka
> (npr v smislu medčloveških odnosov).
Nič hudega - malo po malo se premika.
>V spoznanju, da smo 100% odvisni od bakterije v našem
>črevesu, od drevesa v bližnjem gozdu, oblakov, ozonskega
>plašča vidim priložnost da spoznamo, da niso medčloveški
>odnosi le pravnoformalni (v smislu dovoljeno je vse, kar ni prepovedano),
>ampak življenski, ekološki, da pridemo enkrat do stopnje zavedanja,
>ko prava ne bomo več potrebovali
Bo to takrat, ko bo gorela voda oz. ob svetem nikoli?
>pravniki v avtu pa v jokjokjok, jokjokjok….
Pravniki nič v jok, pravniki napišejo zakon in če se ga ne držiš, si kriminalec. Glej kaj se obeta kmalu: http://www.greatapeproject.org/declaration.php
7. november, 2008 ob 10:59
wheels on a bus go round’n round….
ljudje, ki ne želijo sprejet zakonitosti narave, ki ne slišijo pozitivnih sporočil prehlada ali HIVa ampak jih vidjo kot “nature gone mad” ne morejo uspet s svojo kulturo. Ni nas ustvaril bog, ustvarila nas je evolucija. Čas za preboj filozofskih ovir je sedaj, še preden še bolj pravno zapletemo svoj odnos do narave. Ko bo vsak od nas pravno le še mala tovarnica CO2, ki bo morala najemnino za svoj prostor na planetu opravičevat s produktivnostjo, bomo težko govorili o kulturi. Čas okoljevarstva, ko je vsak našel svoj super pomemben projekt in pral svojo vest z brezpogojno podporo in uporabo plašnic, da se ne bi splašil ob globalni sliki so upam mimo.
http://www.youtube.com/watch?v=P8tfuBIutLI
7. november, 2008 ob 18:13
Ja, na posnetku vidim tebe kako protestiraš o zlorabah bakterij; če pa kdo brezumno pobija inteligentna bitja, ti pa je to kul.
10. november, 2008 ob 1:32
ne ubijajte kitov ubijte raje mene! to je katastrofa…(najbol krovoločna zival sem jaz !!!!)
10. november, 2008 ob 1:36
ubijte nicvredne zvali..nimajo pravice da zivijo proklete svinje marsovske crne…pravilno da jih pobijajo pa pustijo da zgnijjo sj za drugo sploh niso uporabni jaooo. kdo je z manoooo!!????
24. november, 2008 ob 14:31
ej kwa pa misljo d so kwa bojo s tem dubil ka ku bojo izmrl se bojo pa čudval pa če buga žvad nekam zajadra jo je treba vn dat ne pa pubit njih je treba ubit če tku pogledamo
24. november, 2008 ob 14:32
aja denis z tabo sm
24. november, 2008 ob 14:34
ej pa gdu lah tu je zarad kurcu jih ubijajao halo