Nov šef poslancev
15. oktober 2008 ob 14:29 | Denis Sarkić |
Novoizvoljeni predsednik DZ Pavle Gantar Foto: DENIS SARKIĆ/VEST
Govor novoizvoljenega predsednika Državnega zbora Pavla Gantarja po znanih rezultatih tajnega glasovanja (dobil je 69 glasov navzočih poslancev).
Spoštovani gospod predsednik Republike Slovenije dr. Danilo Türk,
Spoštovane poslanke in poslanci,
Najprej bi se vam rad zahvalil za podporo. Upam, da bom to častno in predvsem odgovorno funkcijo dobro opravljal v skupno dobro nas vseh, predvsem pa v dobro parlamentarne demokracije v Sloveniji!
Dovolite mi, da se ob tej priliki najprej zahvalim dosedanjemu predsedniku g. Francetu Cukjatiju za vodenje DZ v preteklem mandatu, pa seveda tudi vsem podpredsednikom v preteklem mandatu!
Spoštovane kolegice in kolegi,
Ni nobenega dvoma da je parlament – Državni zbor torej – tista demokratično izvoljena institucija, ki uresničuje zakonodajno oblast. Naša naloga, je poleg vseh ostalih, sprejemati zakone. Ne kakršnih koli zakonov ampak dobre zakone! To je ideal in cilj vsake oblasti. Lahko se temu cilju približa, vendar ga ne more nikoli povsem uresničiti. In o tem kaj je »dober zakon« , kateremu javnemu interesu sledi, bo tekla razprava v naslednjih letih ob številnih predlogih, ki jih bomo imeli na mizi.
In ta razprava mora biti živahna, mora biti odprta, tudi polemična! Sam zagovarjam stališče »raje beseda preveč, kot beseda premalo«. Ampak se naj ta beseda dotika stvari in ne ljudi ter njihovih osebnih lastnostih o katerih si ne smemo vzeti pravice razpravljati.
Osnovni način na katerega pridemo do odločitev je glasovanje in zato tudi preglasovanje. Je seveda tudi delitev na večino in manjšino. In moja naloga je, da v tem procesu, če je potrebno zaščitim predvsem manjšino – to je opozicijo.
Rad bi posebej opozoril, da v opozicija v parlamentarni demokraciji ni samo za okras, niti ne more biti samo vzvod demokratične legitimizacije oblasti, pač pa je mnogo več. Je dokaz, stalni dokaz, pri vseh političnih odločitvah obstaja tudi alternativa, drugačna možnost, drugačna in druga pot! Da tisto, kar bo sprejela politična večina ni edino možno, ampak je lahko tudi drugače. Za modro vlado je to izjemno pomembno sporočilo.
Vsak mandat Državnega zbora se srečuje z novimi razmerami, pa tudi s starimi in podedovanimi problemi. Med slednje spadajo tudi neuresničene odločbe Ustavnega sodišča. Sam bom storil vse kar je v moji moči, da bi v razumnih rokih spremenili to stanje, še posebej v primerih ko se te odločbe nanašajo na uresničevanje človekovih pravic.
V tem mandatu, verjamem, skupaj z vami, nameravam nadaljevati s politiko odprtega parlamenta. V to hišo je potrebno spustiti več duha zelo živahne civilne družbe in poleg dialoga v parlamentu razvijati tudi dialog med parlamentom in civilno družbo. Veliko poti in možnosti imamo na razpolago.
Naj se vam spoštovane kolegice in kolegi še enkrat zahvalim za zaupanje!
15. oktober, 2008 ob 14:33
me zanima, če ta stric razume tisto kar sam pove..
15. oktober, 2008 ob 14:45
Dobili smo spodobnega predsednika parlamenta. Me veseli!
15. oktober, 2008 ob 14:54
# sanja pravi:
15. oktober, 2008 ob 14:45
Dobili smo spodobnega predsednika parlamenta. Me veseli!
ha, ha, ha, ha,….
15. oktober, 2008 ob 16:03
Naj postane parlament servis kultiviranih ljudi za splošni napredek državce!
Ne pa poligon za kmetavzarska prepucavanja in pucanje provincialističnih kompleksov. Kot npr. Tankova recitacija Janševega lamenta vsem zvestim ovcam, volom in oteletenim kravcam!
@ konec demokracije: včeraj si g. Nisadu Serkiću obljubil, da boš nehal postat svoja sranja.
Nehaj! Plus si objavil link do Youtube videa, ki se ga v domovini ne da videti, ti diaspornik hujskaški!
In zapomni si, vsi so isti, sam da Janševi so tisti nesposobni, ki se v časih samoupravnega socializma niso uspeli pririniti do tavelkega korita!
15. oktober, 2008 ob 17:10
Po Cukjatiju bo tole prava milina za opozicijo. Spet… >:|
15. oktober, 2008 ob 18:00
Robert, nekateri so bili zmeraj pri koritu. Rupel, Jambrek, Dežman in tako dalje.
15. oktober, 2008 ob 18:55
Da, nekateri so vedno pri koritu.
Dimitrij Rupel, če bi res želel dobro Sloveniji, bi odšel v pokoj, s tem bi napravil dosti manj škode.
Toda za Rupla ima oblast svojo slast. Najbolj boleče pa je to, da ne spoštujemo voljo ljudstva in to imenujemo demokracija. Saj Rupel sploh ni bil izvoljen, čigava pa je ta demokracija?
NAJBOLJE KAR trenutno PREMORE NOVA VLADA JE to, da je PAVEL GANTAR POPOLNOMA PRAVILNA IZBIRA ZA PREDSEDNIKA PARLAMENTA, če je to BARVNO zaslepljenim všeč ali ne.
15. oktober, 2008 ob 19:36
Čestitke Pavlu Gantarju za tako veliko podporo ob izvolitvi. Tudi z moje strani.
Podobno kot pri Haiderju mi je tudi pri Cukjatiju hecno poslušati “pietetno” zahvaljevanje za “dobro” opravljeno delo. Cukjati je imel trenutke globoko pod dnom oceana. No kakorkoli, pa naj bo zahvala. Saj bi lahko bilo še slabše…
Zelo pa podpiram mehak odnos do opozicije in izredno poudarjene pozive k demokraciji in demokratizaciji. Prepričan sem, da bo Pavle Gantar odlično opravil svojo nalogo.
15. oktober, 2008 ob 20:54
A tole naj bi bil ZARES - nova politika?
Gantar - stara LDS-ovska faca.
Spet so nas nategnili.
Dobrodošli za železno zaveso.
15. oktober, 2008 ob 21:44
Đukanović, tudi tole pietetno zahvaljevanje je hecno: http://finance.si/226351
No, pa saj oba oranžna, Haider in Gantar.
15. oktober, 2008 ob 22:44
Meni osebno pa najbolj v oči bije, da še vedno nobenih žensk na vodilnih položajih. Predvolilne obljube so bile velike, na izvoljivih položajih žensk bolj malo in posledično tisti vzorec v parlamentu očitno ni dovolj, da bi med tri vodilne v državnem zboru izvolili vsaj eno žensko. Hudo čudno za neko državo, v kateri so nas polna usta sodobnosti. Pa da ne bo pomote - tu politična barva ne igra vloge, rezultat je pri vseh enak. Le da so bile tokrat obljube precej konkretne. No ja, kaj upanja za vlado?
15. oktober, 2008 ob 22:47
PS
In me zanima, zakaj vrle novinarske vrste izpolnjevanja takšnih obljub ne preverjajo. Saj veste, fantje: “In naj te peče Vest”.
15. oktober, 2008 ob 23:44
Ervinator, halo? Kaj si barvno zaslepljen?
@ ANA: strinjam se, ženske , ki so zaradi njihovih intiucij, odločnosti, neustrašnosti, modrosti edino upanje, da Slovenija ne bo še nadalje padalo v brezno pogube, le kje neki so?
V vladi je premalo žensk, hvala Bogu, da se je vsaj LDS spametovala in po velikem Drnovšku, prišla do spoznanja, da novi vodja bora biti ženska.!
VOJŠČAKOV tipa J.J. NE POTREBUJEMO!!!
NUJNO POTREBUJEMO VEČ ŽENSK NA POMEBNIH POLOŽAJIH V VLADI?
Moški so že pokazali kaj znajo???
15. oktober, 2008 ob 23:47
CUKLJATI DOL, ŽENSKA GOR.
Gantar predsednik, Potrč podpresednik in še ENO ŽENSKO PODPRESEDNICO?
KAJ SE MOŠKI RES NE BOSTE NIKOLI NAUČILI DRŽATI VAŠIH OBLJUB, GOSPOD PAHOR?
16. oktober, 2008 ob 1:04
Rom, halo, mar Gantar ni oranžen?
16. oktober, 2008 ob 9:07
@ Ervinator, se opravičujem, pod barvno zaslepljen je bilo izključno mišljeno samo to, da moramo začeti brati vsebino in ne barvo:
Slovenci smo majhen narod, moramo se združiti, pozabiti na ideološke delitve, pustiti zamere na miru in skupno sodelovati in podpirati samo modro vladanje in ne podpirati vlado , ki nori?
V slogi je moč, v razdeljevanju naroda na leve in desne pa POMENI:
RAZDELI IN VLADAJ- VEČNO
Spremembe poomenija dati možnosti novim obrazom , kar pa ne pomeni , da se kar je dobro pri starih obrazih ne obdrži in GANTAR JE sigurno moder politik, pustime barve na miru!
Trenutno slovenska politika NE PREMORE BOLŠEGA PREDSEDNIKA DZ.
Narobe pa je , da ni nobene ženske med njimi , tudi POTRČ JE O.K. , SAJ POVE TO KAR MISLI IN NE LAŽE, VSAJ TAKO OČITNO NE, KOT NEKATERI POLITIKI?
16. oktober, 2008 ob 9:10
ŠE tOLE , MOŠKI VSAJ VI ZAČNITE PODPIRATI ŽENSKE V POLITIKI, ČE ŽENSKE SAME TEGA NE ZMOREJO?
16. oktober, 2008 ob 9:53
Rom, stranka Zares je stranka, ki danes v Sloveniji najbolj poudarja simbole. Za moj okus s simboli že hudo pretirava, tako kot včasih Tito in Stalin s srpom in rdečo barvo. S simboli je Zares zaznamovala svoje začetke, vso svojo demagogijo in tudi volilni boj (plakati, video, druga sporočila). Na simbolih temelji Zares tudi povolilno udejstvovanje (Golobičevih 99 tez). Eden njenih najpomembnejših in vsekakor najvidnejših simbolov je oranžna barva (poglej tega klovna: http://www.youtube.com/watch?v=JwxaKKvUVuY). Ko torej govorimo o stranki Zares, je vsebina kar najgloblje prepletena s simboli.
Enako velja tudi za oranžno BZÖ.
16. oktober, 2008 ob 10:15
No ja, če pogledamo SDS, ki je cele vlake barvala s svojimi simboli, bi težko pritrdila.
16. oktober, 2008 ob 10:34
Rom - lepo te prosim če lahko izključiš Caps Lock
16. oktober, 2008 ob 10:55
Sanja, kateri pa sploh so simboli SDS? Nobenega slikovnega ne uspem priklicati, le predvolilno geslo.
“Globlja filozofija simbolov” v politiki podobno kot v totalitarnih režimih (Stalin, Hitler, Tito) izstopa samo pri Zaresu in pri podmladku SD.
16. oktober, 2008 ob 11:10
res se nisem filozofsko poglobila v simboliko enih ali drugih, vendar takole na uč, vsaka stranka se kaže v svojih barvah oz. barvi. Tu med njimi ni razlik, razen, kot rečeno, da SDS še vlake barva s svojimi.
16. oktober, 2008 ob 12:33
Sanja, če o tem ne razmisliš, bo politična simbolika mimo vsebine nate delovala še bolj učinkovito, podzavestno.
16. oktober, 2008 ob 12:42
Se strinjam. Vendar še vedno mislim, da Zares v tej zbirki ni nič posebnega. Razen da ima ravno oranžno barvo, ki pa ni kar neka barva :) Pravijo, da ohromi nasprotnika. Pri nekakšnem eksperimentu te vrste sem celo sodelovala.
16. oktober, 2008 ob 15:02
Na avstrijskem Koroškem je oranžna ohromila izvajanje odločb ustavnega sodišča glede dvojezičnih tabel …
16. oktober, 2008 ob 19:02
Oranžna barva naj ne bi ogromila nikogar , ampak le varovala tistega , ki jo nosi.
16. oktober, 2008 ob 23:23
Oranžna barva je eden od mnogih simbolov, s katerimi pretiravajo v Zaresu (tako kot v Haiderjevi BZÖ).
16. oktober, 2008 ob 23:25
Kateri pa so ti mnogi simboli?
16. oktober, 2008 ob 23:52
http://www.vest.si/2008/10/15/nov-sef-poslancev/#comment-228033
17. oktober, 2008 ob 0:30
Aha: “plakati, video, druga sporočila” .. ter 99 tez. Ne vem, akj misliš pod “druga sporočila”, vsekakor pa plakate so imele tudi druge stranke, + SDS namesto videa himno, aja no, pa vlak, pa LDS je imela 37 strani dopolnil..
Res je stranka Zares izkoristila pomenljivost svojega imena in ga vpletla tako rekoč povsod na svoji spletni strani. Po mojem mnenju je to bolj odraz, da so se komunikacije lotili s sodobnimi prijemi, in da razumejo, da brez dobrega copy-righterstva in oblikovne zasnove nimaš kaj početi v svetu, v katerem se komunicira s simboli.
Da je SDS pobarval lokomotivo, še zdaleč ni tako nedolžno. Lokomotiva simbolizira moč, za seboj vleče celo kompozicijo vagonov, cel vlak, celo državo. Kot veš, je SDS za razliko od Zaresa, ki se s svojo podobo evidentno želi predvsem razlikovati, ubral taktiko podobnosti, in sicer nečemu večjemu in s preverjeno mnogo širšo podporo, kot jo lahko ima stranka - pobarval se je po evropsko. In dodal sds, na pravi poti, itd. In potem je enako simboliko in retoriko porabil kar še za slovensko vlado, ki ji je predsedoval!! Če bi že govorili o neki zlorabi simbolike, potem je to prvi primer.
17. oktober, 2008 ob 1:10
Sanja, nisi razumela. Ti problematiziraš megalomanstvo kampanje SDS (primer z vlakom, o katerem sicer prvič slišim) in kopiranje barv in drugih simbolov EU. Vendar to ni pravi ugovor moji tezi. Jaz očitam Zaresu (enako kot haiderjevcem) nekaj povsem drugega, namreč pretirano poudarjanje pomena simbolov, ki gre daleč preko namena prepoznavnosti, dejansko gre za ideologizacijo simbolike. Dobiva močne oblike religije - kot že rečeno, tako kot v nacizmu in komunizmu. Na nek način to zaresovsko logiko tudi sama potrdiš prav s tem, da celo v vlaku SDS ugledaš simboliko, ne pa samo medija za predvolilno poslikavo. O tem govorim. Trojček KGB je namerno šel snemat zadnji video na Tromostovje - ne zaradi Plečnika, Ljubljane in slikovitega ozadja, ampak zaradi simbolike trojnosti. In še po volitvah, Zares je za koalicijska pogajanja namerno pripravil natanko toliko predlogov k pogodbi, da tudi ta številka (99) nekaj simbolizira. Posledica zaresovske (partijske) religioznosti je, da se zamegljuje vsebina, prednost dobi forma.
17. oktober, 2008 ob 8:50
Kaj natančno simbolizira po tvoje številka 99? In kaj simbolizira trojnost? Mislim takega, da lahko upravičeno govorimo o “ideologizaciji simbolike” in “dobivanju močne oblike religije”?
Nemara prideva na koncu še do 666 ;-)
17. oktober, 2008 ob 12:00
Sanja, kaj simbolizirajo številka 99 in drugi simboli, bi morala glede na svoj smisel za simboliko ti celo bolje vedeti od mene. Simboli oranžne barve, tromostovja, številke 99 in drugi namreč niso moje asociacije, ampak so to razlagali sami zaresovci. Vsako posamezno simbolizacijo zase bi še lahko interpretirali kot dizajnersko domislico. Sistematično podrejanje vsebine filozofiji simbolov pa kaže elemente religioznosti. Skupaj s tem gre tudi novorek (”Nova politika”, “samoomejevanje”, itn.) in opisovanje vodje stranke kot veličastnega. Na avstrijskem Koroškem bodo oranžnemu Haiderju posvetili kar mestni park.
17. oktober, 2008 ob 12:49
Kljub svojemu smislu za simboliko, ne vem, kaj simbolizirajo te reči, ok, sveta trojica pa 99 luftbalons :)
Ti pa očitno veš o tem več, zakaj torej ne poveš? Pa ja menda ne govoriš kar na pamet?
17. oktober, 2008 ob 14:41
Sanja, ne govorim na pamet, tak očitek je nepošten. Napisal sem že, da pišem o simboliki, kot so jo zaresovci sami opisali. Svojo tezo sem izdatno argumentiral. Kaj natanko te oznake simbolizirajo, za debato sploh ni ključno (bilo bi, če bi želela dešifrirati, ali gre za kak znan kult). Če mi pa ne verjameš, da zaresovci iz simbolov delajo filozofijo (in ne znaš ali ne želiš tega sama preveriti), pa to ni moj problem.
17. oktober, 2008 ob 14:54
Nasprotno mislim, da je za debato ključno dešifrirati, kaj te oznake simbolizirajo, ker se samo tako lahko razčisti, kaj na tem je. Za ta namen bi pričakovala od tebe, da mi odgovoriš na preprosta vprašanja pod 32, drugače nima smisla nadaljevati. Ničesar ne verjamem, sprejemam pa argumente in jasne odgovore.
17. oktober, 2008 ob 15:00
Res nima smisla nadaljevati, ker ne razumeš.
17. oktober, 2008 ob 15:37
Skratka, še en “demo” namesto prave stvari.