Komentar - Jurij

15. oktober 2008 ob 14:47 | Vest |

Takoj, ko so zvedeli, da se je Jorg Haider smrtno ponesrečil, so Avstijci dali vedeti, da so globoko pretreseni. Najbolj razširjena je bila ugotovitev, brez velikega razmišljanja, da je ponesrečenec bil pomembna osebnost, če ne tudi ena največjih. O tem ni dvoma, če bi bilo s tem vse povedano. Pomembne osebnosti so lahko pozitivne ali negativne. Pomemben človek, celo zelo pomemben, je bil Adolf Hitler. In seveda lahko ob Haiderjevi smrti izrazimo globoko sožalje. Ali pa vsaj molčimo, tudi to je krščansko. In civilizirano. Vendar ob tem vsaj mi moramo biti zadržani. Ni dvoma, bil je sovražnik Slovencev – ne le naše koroške manjšine, ampak Slovenije kot takšne. Njegov zadnji nastop pred smrtjo, ne pozabimo, je veljal prav nam – še enkrat nam je odrekel vse, kar smo. Niti slišati ni hotel, da si lahko lastimo najenostavnejše pravice, med drugim tudi to, da smo nasledniki podpisa avstrijske državne pogodbe, ki je tudi ena izmed potrdil naših meja in položaja. S tem nas takorekoč sili, da bi razmišljali nekoliko bolj strateško. Saj tako kot Haider misli še prenekateri Avstrijec. Haiderjeva smrt in politična oporoka, ta je za nas nesprejemljiva, je tudi lahko nepričakovan zasuk, da bi razmišljali globlje. Naši odnosi z Avstrijo so dobri. Bilo pa bi neprevidno, če bi se na to preveč zanašali, če bi vedno toliko vlagali v te odnose, saj so Avstrijci bolj kot uspešni pri nas gospodarsko. Bilo bi pametno, če bi nekaj vneme, ki jo posvečamo tem stikom, prenesli na kakšno drugo zahodnoevropsko državo ali države. Kaj bi nam manjkalo, če bi veliko bolj razvili vezi z Nizozemsko, Skandinavci, celo tistimi Finci? Proti Haiderjevemu sovražnemu odnosu do Slovenije se v sami Avstriji ne govori. Še manj pa se temu upirajo. Žal mi sami tudi ne.

Jurij Gustinčič

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 44 x komentirano
  1. konec demokracije pravi:

    gustinčič kako je bilo na Titovi smrti? Ste sočustvovali s tako “pomembnim” politikom?

  2. Kob pravi:

    Izjavo podpišem tudi sam. Kot da bi mi “preplonkal” misli!

    Očitno ima naša, slovenska, psiha nekaj mazohizma v sebi. Hrvatje nas “posiljujejo” na svoj način in mi rinemo na počitnice k njim; Avstrijci nas žalijo in omalovažujejo in mi sklepamo posle najraje z njimi, Italijani nas smatrajo na nivoju Zululandije in mi ajde povsod jih oponašati v vseh vsakodnevnih pojavih (kafiči in trgovine z it. imeni na Štajerskem!!!). Ne zavedamo pa se dejstva, da nihče nima rad pohlevnih, ponižnih ljudi. Tako nas zagotovo nima rad noben sosed in s pohlevnim obnašanjem ga ne bomo pridobili. Raje bodimo pokončni, morda nas ne bodo ljubili, nas pa bodo vsaj spoštovali. Tega pa sedaj ne delajo!

    In res: zakaj se raje ne povežemo s kom malo oddaljenim, ne prevelikim za nas?

  3. Kob pravi:

    Dodatek:

    Izjavo Gustinčiča podpišem. Izjave konca pa ne bi komentiral. ne bom tratil časa….

  4. miha pravi:

    boli me kurac za hajderja !

  5. Robert pravi:

    Jaz pa bom potrošil nekaj trenutkov …
    @ konec demokracije: nimaš pravice srat iz svojega emigrantskega fotelja, ker ne poznaš osnov slovenskega pravopisa. Gustinčiča ni bilo na Titovi smrti, ker ta ni bil likvidiran. Tudi ni sočustvoval s pomembnim politikom, ker ni imel časa in želje ustavljati svojih vitalnih funkcij za trenutek ali dva, kot kakšen indijski jogi, nenadna kap pa ga ob novici tudi ni. Verjetno je sočustvoval z žalujočimi ostalimi, mogoče je za umrlim državnikom žaloval tudi sam. Ker je g. Gustinčič pameten človek, verjamem da ga je predvsem zaskrbelo za našo prihodnost in se Titove smrti ni veselil kot vi, pobegli kolaboranti!

    Tudi sam sem besnel ob tem, kako so slovenski hlapci iz vcepljene katoliške pietete, žalovali za nedvomno sposobnim pravnikom, ki je svojo živjensko pot premišljeno zgradil na politični tržni niši sovraštva do Slovencev in bedakom, ki je čez naselje vehementno stišal 140 km/h.

  6. ervinator pravi:

    Da, res je, tudi za Kučana nekateri pravijo, da je velik človek.

  7. Carlos Contreras pravi:

    Konec, Gustinčiču greš lahko kvečjemu lizat podplate na čevljih.

  8. oskar pravi:

    Gustinčič-glas razuma in izkušenj.

  9. konec demokracije pravi:

    # Kob pravi:
    15. oktober, 2008 ob 15:17

    Izjavo podpišem tudi sam. Kot da bi mi “preplonkal” misli!

    Očitno ima naša, slovenska, psiha nekaj mazohizma v sebi. Hrvatje nas “posiljujejo” na svoj način in mi rinemo na počitnice k njim; Avstrijci nas žalijo in omalovažujejo in mi sklepamo posle najraje z njimi, Italijani nas smatrajo na nivoju Zululandije in mi ajde povsod jih oponašati v vseh vsakodnevnih pojavih (kafiči in trgovine z it. imeni na Štajerskem!!!). Ne zavedamo pa se dejstva, da nihče nima rad pohlevnih, ponižnih ljudi. Tako nas zagotovo nima rad noben sosed in s pohlevnim obnašanjem ga ne bomo pridobili. Raje bodimo pokončni, morda nas ne bodo ljubili, nas pa bodo vsaj spoštovali. Tega pa sedaj ne delajo!

    In res: zakaj se raje ne povežemo s kom malo oddaljenim, ne prevelikim za nas?

    Če si komunist, ne moraš zahtevati, da te bodo drugi razumeli, Slovenija je veliko pridobila odkar je komunizem propadel, ampak je svobodna zapravit ponovno vse.
    Največji problem pa je v tem, da je kulturno Slovenija izrazito “ideološka” država in ima precej sporov z drugimi sosednimi državami (zgo, socialni, kulturni itd. razlogi), ker v teh državah “ideološka” levica nima nobene moči, in bi slovenski komunjzerji želeli (in sem prepričan, so tudi prepričani), da bi bili povsot na oblasti samo levičarji, ker bi bilo tako vse krasno in lepo (kot v Jugi), ha, ha, ha.
    Niso krivi Italijani, Avstrijici in tudi Hrvati, če imajo drugačno “zgodovinsko” preteklost.
    Če pa Slovenija hoče ostati hlapčevska naj nadaljuje za raznimi gustinčiči in podobnimi.

  10. Carlos Contreras pravi:

    Konec, malo več bo treba po barih in nočnih klubih. Če drugega ne, ti še vedno ostanejo Ukrajinke.

  11. Jura Štok pravi:

    Konec,

    prosil bi te, da se enkrat lotiš katerega koli komentarja ali stališča s konkretnimi pripombami. Tole poceni predalčkanje nima nikakršnega smisla. Ne zate osebno (ups, mogoče se motim), ne za tvojo svetovno nazorsko usmeritev, še manj za konkretne udejanjevance in privžence le-te.

    Oz. če prevedem v običajen jezik!

    Namesto besnega smetenja bi se lahko na Gustičičev komentar odzval vsebinsko.

  12. Jura Štok pravi:

    …oz. če v resnici poenostavim;

    Kmet zarukani, preden kaj zapišeš, prej premisli!

    …vsaj to.:-(

  13. Igor Đukanović pravi:

    Tudi jaz podpišem Gustinčičevo razmišljanje in njegove sklepe.

    P.S. Zaradi svojih korenin bom dodal, da se bom bolj potrudil imeti distanco do podobnih političnih “osebnosti” v Sloveniji. Obenem mi je malo nerodno tudi, da je v Avstriji na zadnjih volitvah skrajni desnici uspelo dobiti srbske glasove. Na srečo slovenski srbski glasovi niso tako kratkoročno zmanipulirani.

  14. konec demokracije pravi:

    Jura Štok, ok.
    Haider bo na žalost ostal v spominu v Avstriji predvsem pa na Koroškem kot zelo dober politik (koroško je v enem desetletju od zadnjega mesta prinesel sam vrh - 4. mesto če se ne motim - avstrijskega blagostanja). Osebno sem mnenja, da je bil dober administrator in je imel dobra vprašanja a slabe odgovore - v smislu, da se je zavedal bolje kot drugi težav in “novosti” globalizacije, odgovarjal pa je na stare načine (levica ni razumela niti vprašanj).
    Osebno sem mnenja, da Haider ni razumel slovenskih koroščev , ti pa niso hoteli doumeti (predvsem voditelji) zgoraj omenjenih vprašanj (večino v manjšini so itak imeli “levičarji”, in če niso avstrijski levičarji razumeli težav globalizacije, si predstavljam slovenski levičarji).
    To je to.
    Največji problem pa je “doumevanje” in vrednotenje “balkanizacije” (kot kulturnega fenomena).
    Za Avstrijce balkanizacija velika težava in znak dolgoročne odpovedi evropskim kulturnim modelom in odpiranje ter upadanje drugačnih (jaz jih imenujem azijskih) kulturnih modelov. Zato je nemogoče, da se bodo dva radikalni poziciji srečali, čeprav bo treba delati na tem.
    Problem je prav ta (od vseh evropski držav je prav Balkan ostal izven evropske integracije, se nisi nikoli vprašal zakaj? celo veliko bolj revne države so vstopile v Eu kot Hr, Sr Bih, Alb itd), se nisi nikoli vprašal zakaj?)
    In ne mi začet pravit, da sem proti balkancev sploh ne, ampak naj bo jasno in kar je bob je bob. težave so , ponavljam imajo kulturne korenine.
    Na Hrvaškem in Srbiji se tega začenjajo zavedati in skušajo gledati naprej, naj odločijo, so popolnoma svobodbi, prav tako Slovenija, če želi lahko tudi takoj izstopi iz Eu (ne bo, ker vemo vsi, da alternativ ni, denar je denar pač, razvoj tudi).
    gustinčič, ni, da ne razume Zahoda, ga noče razumeti, ker pač je bil tako vzgojen in prav je tako.
    Da končam , in to Haider tako poveličevan po smrti, ni dobro ampak naj - kako je že - ne gledat dlake v očesu tvoje soseda ko imaš v tvojem hlod(??) (krpo??) - ne vem , ne poznam niti tega svetopisemskega izreka (shame on me!).
    Ok , še zadnjič,
    imejte se lepo balkanci (kulturno seveda) in molzite Eu dokler se da! ha, ha, ha, ha.

  15. konec demokracije pravi:

    Jura Štok, ok.
    Haider bo na žalost ostal v spominu v Avstriji predvsem pa na Koroškem kot zelo dober politik (koroško je v enem desetletju od zadnjega mesta prinesel sam vrh - 4. mesto če se ne motim - avstrijskega blagostanja). Osebno sem mnenja, da je bil dober administrator in je imel dobra vprašanja a slabe odgovore - v smislu, da se je zavedal bolje kot drugi težav in “novosti” globalizacije, odgovarjal pa je na stare načine (levica ni razumela niti vprašanj).
    Osebno sem mnenja, da Haider ni razumel slovenskih koroščev , ti pa niso hoteli doumeti (predvsem voditelji) zgoraj omenjenih vprašanj (večino v manjšini so itak imeli “levičarji”, in če niso avstrijski levičarji razumeli težav globalizacije, si predstavljam slovenski levičarji).
    To je to.
    Največji problem pa je “doumevanje” in vrednotenje “balkanizacije” (kot kulturnega fenomena).
    Za Avstrijce balkanizacija velika težava in znak dolgoročne odpovedi evropskim kulturnim modelom in odpiranje ter upadanje drugačnih (jaz jih imenujem azijskih) kulturnih modelov. Zato je nemogoče, da se bodo dva radikalni poziciji srečali, čeprav bo treba delati na tem.
    Problem je prav ta (od vseh evropski držav je prav Balkan ostal izven evropske integracije, se nisi nikoli vprašal zakaj? celo veliko bolj revne države so vstopile v Eu kot Hr, Sr Bih, Alb itd), se nisi nikoli vprašal zakaj?)
    In ne mi začet pravit, da sem kaj proti balkancem sploh ne, ampak naj bo jasno in kar je bob je bob. težave so , ponavljam ampak imajo kulturne korenine (juga).
    Na Hrvaškem in Srbiji se tega začenjajo zavedati in skušajo gledati naprej, naj odločijo, so popolnoma svobodni, prav tako Slovenija, če želi lahko tudi takoj izstopi iz Eu-ja (ne bo, ker vemo vsi, da alternativ ni, denar je denar pač, razvoj tudi).
    gustinčič, ni, da ne razume Zahoda, ga noče razumeti, ker pač je bil tako vzgojen in prav je tako.
    Da končam , in to, da je Haider tako poveličevan po smrti, ni dobro ampak naj - kako je že - ne gledat dlake v očesu tvojega soseda ko imaš v tvojem hlod(??) (krpo??) - ne vem , ne poznam niti tega svetopisemskega izreka (shame on me!).
    Ok , še zadnjič,
    imejte se lepo balkanci (kulturno seveda) in molzite Eu dokler se da! ha, ha, ha, ha.

  16. konec demokracije pravi:

    # Igor Đukanović pravi:
    15. oktober, 2008 ob 19:27

    Tudi jaz podpišem Gustinčičevo razmišljanje in njegove sklepe.

    P.S. Zaradi svojih korenin bom dodal, da se bom bolj potrudil imeti distanco do podobnih političnih “osebnosti” v Sloveniji. Obenem mi je malo nerodno tudi, da je v Avstriji na zadnjih volitvah skrajni desnici uspelo dobiti srbske glasove. Na srečo slovenski srbski glasovi niso tako kratkoročno zmanipulirani.

    Zanimivo ne, Srbi že vedo kaj je treba, imajo pa težave z Balkanci!

  17. Jura Štok pravi:

    No, to je pa že malce bolj spodobno zapisano. Želel bi si, da pri tem ostane, ne glede na strinjanje ali nestrinjanje s stališči. :-)

  18. konec demokracije pravi:

    In da ne bo dvoumosti: Srbi in Hrvati niso balkanci (kulturno) , živijo pa med velikim številom Balkancev (kulturno seveda).
    En lep primer kulturnega balkanca je Đukanovič, in sem prepičan, da se bo imel lepo v Sloveniji.

  19. Jura Štok pravi:

    …uf, in spet smo pri idiotskih stereotipih. Jao!!

  20. Igor Đukanović pravi:

    Natanko tako. Jao!! (i trube… xe xe)

  21. janez pravi:

    Dobro izgleda za svoja leta.

  22. konec demokracije pravi:

    # Jura Štok pravi:
    15. oktober, 2008 ob 19:42

    …uf, in spet smo pri idiotskih stereotipih. Jao!!

    možgani morajo delovati preko “stereotipov” drugače ne delujejo, zato so tako “dobri”.
    Ne boš pa razumel, ampak je tako, stereotip je tipična človeška sposobnost, živali jih nimajo oz. precej manj.

  23. konec demokracije pravi:

    Živijo vsem!
    konca je konec!

  24. Jura Štok pravi:

    … hvala.

  25. Rom pravi:

    HVALA Jurij Gustinčič , napisani prispevek je odličen, čeprav ga nekateri zgornji komentatorji niso DOUMELI.
    To pa je že stvar evolucije zavesti, narava ima svojo zakonitost, zavest nekaterih je pač še v začetni fazi, tako pač je.

    Žalostno pa je, po sklepanju , kaj so nekateri pisci- komentatorji napisali, da tudi v Sloveniji imamo “Black movement” , ki tako enoumo razmišlja.
    Avstrijci, pa naj kar sami počistijo z njihovimi sovražnimi zakompleksiranimii odnosi do NE- Germancev .

    Slovenija je dežela lepih in pametnih ljudi, čeprav imamo tudi v Sloveniji črno pobarvane ovce.
    Toda, naše upanje je, da jih bo vedno manj, hvala Bogu.

  26. Mirjana pravi:

    Kot kaže, bo posledica komentarja g. Gustinčiča izpadla neke vrste peticija….
    Podpišem tudi jaz!

  27. Grof Monte Kristo pravi:

    Strinjam se z Janezom, da gospod zelo dobro izgleda za svoja leta……..glede Haiderja se strinjam z napisanim, čudim pa se zaključku zrelega človeka, ki bi moral vedeti, da so dobri sosedski odnosi zelo važni za državo.

  28. Q_ pravi:

    @grof,

    mogoče pa ne za vsako ceno.

  29. B5 pravi:

    Zelo v redu povedano.

  30. Rom pravi:

    @ Grof Monte Kristo.
    SKROMNOST NIMA, POUDARJAM, NIMA NOBENE VEZE Z BESEDO HLAPEC, STRAHOPETEC
    ALI NEPOKONČNA DRŽA. ALI SMO SE SEDAJ RAZUMELI O ČEM GOVORI GUSTINČIČ ?
    LAŽEŠ TUDI TAKRAT, KO SI TIHO!
    No, kot že napisano, zadevo razumeš ali pa jo ne razumeš in pika.
    To je pač stvar evolucije zavesti..itd.. itd…

  31. Grof Monte Kristo pravi:

    Rom, saj sem tudi sam prebral tekst :)…vsak gleda na problem iz svojega zornega kota, pridi pogledat iz mojega, pa mi boš pritrdil :)

  32. Rom pravi:

    Proti Haiderjevemu sovražnemu odnosu do Slovenije se v sami Avstriji ne govori. Še manj pa se temu upirajo. Žal mi sami tudi ne.
    In še res je, dokler bomo imeli razle Dimitrije Rupel-je za zunanje ministre ali sedaj po novem veleposlanike na Dunaju, se tudi ne bo nič na bolje premaknilo.
    In Avstrijci to dobro vedo, naprimer: povej mi koga si izbral za zunanjega ministra in povem ti, kako bom s teboj postopal.
    Ali drugače povedano, kot pri igri pokra, moje meje mojih “zahtev” bom porinil do meje tvojega “sprejemanja” mojih zahtev .In tako je , z nami postopajo tako zato, ker jim tako dovolimo, ali drugače povedano, za Germance so vsi Slavi , schiavi ( hlapci).
    In mi smo glede tega tiho. Saj ne rečem, da bi glede tega morali kaj narediti drugega, kot samo zahtevati kaj nam pripada ali pa jih ignorirati dokler se ne zbudijo.
    Kaj bi nam manjkalo, če bi veliko bolj razvili vezi z Nizozemsko, Skandinavci, celo tistimi Finci?

  33. Carlos Contreras pravi:

    Rom, eno je Celovec, drugo je Dunaj. Tam si nihče ne beli glave s Slovenci - for better or for worse. Drugače se pa strinjam.

  34. Grof Monte Kristo pravi:

    Rom, kdo pa pravi, da moramo graditi odnose samo s sosedi……..seveda ne, Bog ne daj!!!! Hotel sem samo poudariti, da je treba glede sosedskih odnosov marsikaj potrpet - obojestransko. Saj veš, kako je to važno v našem ožjem okolju….

    Carlos, upam, da nimaš problemov z nespečnostjo….

  35. janez pravi:

    Preberite komentar na www.ssn.si

  36. Mirjana pravi:

    Grof Monte Kristo
    Hotel sem samo poudariti, da je treba glede sosedskih odnosov marsikaj potrpet - obojestransko.

    In kje je obojestranskost?
    Po vsem tem, ko se je DR na EU parketu že osmešil (njegove protestne note,,,),..naš mandatar meni, da je za Dunaj primeren.

    Kot kaže, bomo dosegli, da bo za nas tudi Dunaj postal Celovec?

    Ko je (vsaj tako trdijo) DR poslal protestno noto v Rim glede terminalov (katere je “pod mizo” podpiral),..je rezultat bil ta, da je v projektu bil Koper označen kot hrvaška luka…
    no v zadnji projektni varianti so ga na nekaterih kartah kar odstranili. Ga ni. In če to ni popolnoma nonšalantni modnos do nas (beri naših zakonitih zastopnikov),…..pa še to, tudi za Italijane smo schiavi …alias ščavi.

    Kot kaže pa je nekaterim hud problem dojeti kaj je samospoštovanje, dostojanstvo in pokončna drža, na katero se naši politiki nemalokrat sklicujejo.

  37. Rom pravi:

    Hvala vsem komentatorjem.Hvala za link SSN.SI

    Da ne bo nesporazuma , zastopam stališče, kjer je pomembna vsebina in ne barva.
    Zastopam stališče, kjer so sosedski sosedski odnosi bazirani na medsebojnem spoštovanju in ne zafrustiranem kompleksu večvrednosti ali manjvrednosti- v biti je isto.
    Zastopam stališča, da se vsaj od danes dalje vsem strankam omogoči enako možnost predstavitve njihovega dela.
    Zastopam stališče, da Slovenija ni Anglija in da imamo svoje zelo značilne specifičnosti, ki jih je potrebno upoštevati in NE slepo kopirati druge stara demokracije?
    Zastopam stališče, da na slovenske političnem prostoru zavlada več strank in se začne ukvarjati z vsebino in ne z preživelimi ideologijami , zastomam stališče, da se nehamo ukvarjati s črnimi ali rdečimi ali ne smemo si dovoliti , da nas razdelijo, ker tako je dosti lažje vladati, tudi takrat , ko LAŽ postane glavna vredno ta v politiki , ko hlastanje po oblasti je edina vrednota v politiki, ko politika NE ŽELI SPREJEMATI ODGOVORNOSTI ZA RESNIČNE SPREMEMBE, ko politika še nadalje kupčuje in dela računice, to je možno , saj POZNATE PREGOVOR RAZDELI IN VLADAJ- NERONE, ALI VAM JE KAJ ZNANO” ? SLOVENIJA Z VLADO V ODHODU NAS NANJ SPOMINJA! ZAKAJ?
    KER ČE JAZ NE MOREM VEČ VLADATI, PA NAJ VSE PROPADE?

  38. Rom pravi:

    @ MIRJAM, SE POPOLNOMA STRINJAM Z NAPISANIM.

    RUPEL JE ŽE MAJA 2008 POD MIZO SKLENIL DOGOVOR Z ITALIJANI GLEDE TERMINALOV?
    TIK PRED VOLITVAMI , PA NAM JE LAGAL , DA JE SLO PODPISALA Z ITL DOGOVOR O MEDSEBOJNEM SODELOVANJU NA PODROČJU GRADNJE TERMINALOV ITD..
    Da , podpisala je že- samo kaj je podpisala??? , naj nam pokaže tudi dokumentacijo, ki je klaficirana “kot poslovna skrivnost” ali kakorkoli se že temu reče!!
    Odstranitev Starmana je v skadu s tem kontekstom!!Kaj smo res narod bebcev??

  39. gassko pravi:

    Hvala Jurij!

  40. Mirjana pravi:

    gassko,…kaj si hotel s tem povedati?….lahko razložiš?
    thx

  41. Mirjana pravi:

    sory gassko, sem malo pobrkala,..še eden na spisku petiucije :)) velkam!
    se opravičujem..:((

  42. Don_Vito_ pravi:

    jst se vedno mislim, da bi moralo biti Celje sredisce Evrope, saj navsezadnje smo bili blizu, ce le ne bi madzarski hlapec nabodel nasega princa…

  43. Q_ pravi:

    …ne Celje, Zgornja Kungota.

  44. asd pravi:

    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz nakladanje.. haider se je boril za svoje , ni sovražil slovencev. čisto vseeno je ali so dvojezćne table ali jih ni. raje se ukvajrjate s čim drugim. koroški slovenci naj bodo srečni, da živijo v avstriji, ker imajo vsaj avstrijsko plačo.

Komentiraj