Hitro slovo
13. oktober 2008 ob 11:01 | Jani Sever |Preminuli koroški deželni glavar Jörg Haider se je s hitrostjo 142 km/h zaletel v znak, ki predpisuje omejitev vožnje na 50 km/h. O tem, ali je bil voznik v času nesreče vinjen, preiskovalci ne govorijo. Menda je na praznovanju plebiscita pil malo.
Koroška žaluje. No, ne ravno vsi. Prav slovenska manjšina za žalovanje nima prav tehtnih razlogov. Razen pietete do umrlega, ki pripada vsakemu človeku. Podobni so odzivi v Avstriji in drugih državah. Z izjemo desnih politikov severne Italije, kakšnega iskrenega žalovanja ni mogoče zaznati. Haider pač ni bil politik svetovnega formata. Bil je koroški politik. Tam je bil številka ena. In tam je ljudstvo večinoma pretreseno. Haider naj bi za njih naredil veliko dobrega, cenili pa so tudi njegova ne ravno strpna stališča do manjšin.
Tudi zaradi iskrene žalosti, ki se kaže v čustvenih odzivih njegovih simpatizerjev, se je zdela reakcija Slovencev na tej in na oni strani meje celo nekoliko deplasirana. Kakor da niso znali skriti nekakšnega tihega, pa tudi skoraj povsem jasno artikuliranega zadovoljstva ob smrti koroškega glavarja. Tudi žalne brzojavke iz Slovenije niso ravno deževale. Čeprav sta jo poslala tako odhajajoči premier kot bodoči mandatar. Pomanjkanje zadržanega sočutja ni bilo nekaj, na kar bi bili lahko ravno ponosni.
Po drugi strani je hlad ob Haiderjevi nesreči seveda razumljiv. Mnogi so, ne le v Sloveniji, takoj pomislili, kaj to lahko pomeni za avstrijsko politiko, za Evropo in konec koncev tudi za odnose med narodi na Koroškem. A po trenutnem olajšanju so kmalu prevladali racionalni toni. Haider je bil samo politik, ki je znal razbrati razpoloženje ljudi na Koroškem. In na nek način tudi razpoloženje ljudi v Evropi, kjer skrajno desne stranke ne razmišljajo kaj dosti drugače kot je razmišljal preminuli avstrijski politik. Tudi v Sloveniji ne.
Ta dimenzija je v veliki meri ostala prezrta. Zmago Jelinčič je mirno izjavil, da je Haider dobil, kar si je zaslužil. Le kdo drug bi lahko izjavil kaj podobnega? Jörg Haider za Zmaga Jelinčiča? Če bi bil slednji seveda dovolj pomemben. Bolj verjetno, da bi prišla od kod drugod. Jelinčičeva izjava je bila bolj opažena na Hrvaškem kot v Sloveniji. Tam, kjer ga precej bolj jasno vidijo kot politika Haiderjevega kova. Le nekoliko manj uspešnega. Vendar podobno neprijetnega zagovornika podobnih idej.
Obenem Slovenija ni premogla tudi nikakršne refleksije glede svojega odnosa do vprašanj, ki so bila značilna za Haiderja. Je res nemogoče nespoštovanje odločb avstrijskega ustavnega sodišča glede dvojezičnih krajevnih napisov primerjati z nespoštovanjem odločb slovenskega ustavnega sodišča glede izbrisanih? V obeh primerih gre za tujce. Le da se v Avstriji odpori proti spoštovanju prava koncentrirajo na deželni ravni, medtem ko so v Sloveniji del državne politike. In da gre v primeru Izbrisanih za precej hujšo kršitev človekovih pravic.
Haider je bil karizmatičen politik, ki se je pogovarjal z vsemi. Vsaj doma. Kajti v Evropi so ga, razen izjem, ki so bile vezane na avstrijsko neposredno okolico, vztrajno ignorirali. Kljub temu je bil, kot pravijo, prava slika dežele, ki jo je dolga leta vodil. O njegovi dediščini bo Koroška še dolgo razpravljala, čeprav na žalost prav nič ne kaže, da bi bila lahko kmalu sposobna resne refleksije njegovega obdobja in tega, kaj je prineslo vsem njenim prebivalcem. Namesto tega se zdi, da bo njegova politika živela naprej tudi brez njega.
Haider je bil tudi naš sosed. Prvi med sosedi. In sosedi so si pogosto precej bolj podobni kot bi si želeli.
Naj počiva v miru.
Jani Sever
13. oktober, 2008 ob 11:16
Koroški Slovenci versus izbrisani? Koroški Slovenci so avtohtono prebivalstvo Koroške in širše okolice, tako imenovani izbrisani pa so, oprostite, bili avtohtono prebivalstvo nekje drugje. In še: izbrisani so hoteli, da bi moja domovina, kjer sem sam avtohtona človeška vrsta, postala “pristava” njihove avtohtone domovine. Sam imam pravico biti v evidencah te moje avtohtone domovine, povsod drugod pa bom gost in v marsičem odvien od gostitelja.
13. oktober, 2008 ob 11:17
Karma
13. oktober, 2008 ob 11:29
Najbolj zanimivi članki o Haiderju so seveda v tujih medijih (desničar, ki je uporabljal levičarki način govora in mišljenja - neka nova verzija - nacionalizma in socializma skupaj; vedno zelo priljubljenega), kjer je prikazan precej drugačno.
osebno mi ni bil sploh všeč in njegovi politični pogledi zelo daleč (prijateljevanje s Saddamom , Miloševičem) in da ne govorimo o slovenski manjšini, ampak in vendar, ni bil radikalen na nastopih (čeprav je najbrž tako razmišljal), nacizem je omenil le par krat in so ga vedno kaznovali, ni pobijal itd.
Najbolj pa je žalostno opazovati komunjzerje, ki ga še po smrti žalijo in opisujejo ko t zverino instočasno pa “častijo” morilca, ubijalca Tita in podobne.
To je ogabno.
In zato še zadnjič ponavljam , kot sem že mesece, Potrč je prav tako sporen kot je bil Haider (če ne več), čeprav seveda v slovenskem kontekstu tega ni zaznati.
13. oktober, 2008 ob 11:31
In da bo jasno , ko je bilo treba “politično” udariti po Haiderju , glej ga zlomka , je to storila evropska ljudska stranka …….
13. oktober, 2008 ob 11:42
Če sem prav razumel, je po severjevo SNS skrajna desničarska stranka, med vrsticami pa je JJ = JH.
Bravo jani. Ti si car. Ob tvojih komentarjih se še bolj zabavni od tistih v Družini ali Ognjišču …
13. oktober, 2008 ob 11:47
http://www.dnevnik.si/novice/svet/1042213997
13. oktober, 2008 ob 11:52
Sever ne jebat! Primerjat koroške slovence in izbrisane?? A si bolan???Izbrisani so preračunljivci,ki bi sedaj radi iz tega še kako korist.Kdor je takrat hotel slo državljanstvo ni mel nobenega problema.Ja spet jabuke in hruške! Nima smisla sploh kaj rečt na take nebuloze!
Oprosti,tu si šel preko vseh meja okusa!!!
P.S. Pa Jelota primerjat s Haiderjem?He he Jelo je politični podjetnik(SP) ne pa………………………….
13. oktober, 2008 ob 11:55
Ti, Filip Avtohtoni, si imel v Jugi vso pravico preseliti se v, recimo, Skopje in biti tam popolnoma enakopraven vsakemu avtohtonemu Makedoncu. Recimo, da si si tam ustvaril celo družino. Ob razpadu Juge nisi maral vzeti makedonskega državljanstva, ker tvoje veliko zavedno slovensko srce tega ne bi preneslo, pač pa si nameraval naprej živeti v Skopju kot tujec - tako kot tvoj sosed v bloku, Anglež Jack Black. Z ohranjenimi pravicami, ki niso vezane na državljanstvo.
Nič od tega.
Izbrisali so te iz vseh evidenc brez opozorila in pravnega poduka in ti s tem nezakonito vzeli tudi na državljanstvo popolnoma nič vezane pravice, medtem ko se tvojemu sosedu Jacku to ni zgodilo. Prej si bil enakopraven državljan, zdaj pa nenadoma nič, manj kot Jack.
Ampak Makedonci tega niso naredili, to smo naredili Slovenci.
13. oktober, 2008 ob 12:01
Se je spoh kdo vprašal kako je možno, da je vozil z dvakratno hitrostjo in šel naravnost mimo ovinka.
Če imaš brezme sabotirane bi se kaj hitro lahko zgodilo, da nenadoma ne moreš več ustaviti ali celo zaviti.
Čudi me, da nihče ne pomisli na sabotažo? Zakaj pa ne? Nacionalisti so osvojili skupaj kar tretjino glasov kar je neverjetno?
Še večje presenečenje pa so nastopi koroških Slovencev, ki ga bi skoraj naredili za velikega človekoljuba, prijaznega in poštenega? Halo Slovenci na Koroškem ali se potem samo navidezno igrate neke spore in delovanje proti Slovenski manjšini in je to ključ za pridobivanje financ.
Meni se zdi vse skupaj zelo skrivnostno in mistično saj ne verjamem, da bi deželni glavar skozi naselje peljal 142, četudi zjutraj?
13. oktober, 2008 ob 12:20
Po mojem gre tukaj kar brez teorij zarote. Tip je imel 1. težko nogo (razsul se je že leta 2003), 2. nov avto, ki ga še ni bil čisto navajen, 3. celo življenje preveč samozavesti. Manjka samo še malo nočne vlage na cesti in majčkeno hujši ovinek. K sreči je šel na oni svet vsaj sam - taki pogosto vzamejo še koga s seboj.
13. oktober, 2008 ob 12:39
Lahko bi se zavedli,da je vsaka smrt opomin za nas vse in vsem nam v razmislek o življenju kakršnega
živimo,zdaj lahko kaj spremenimo.
13. oktober, 2008 ob 12:41
Koroški Slovenci so že cca 1400 let avtohtoni prebivalci te dežele, žal vedno manj. Izbrisani so priseljenci v Slovenijo, kateri za povrh vsega niso hoteli ponujenega slovenskega državljanstva, računajoč na Miloševićevo carstvo in se človek sprašuje, kaj bi sedaj radi. Ločiti je treba tiste izjem, ki so ob državljanstvo zaradi birokratskih napak.Torej,Jani, nemogoča, žaljiva primerjava.
Slovenec, avstrijska policija je nedvoumno ugotovila, da je bil Heiderjev avtomobil tehnično brezhiben, ubila ga je pretirana hitrost. Razen če ne misliš, da so tudi v avstrijski policiji ve se čigavi agenti.
Ob uboju odvetnikove hčere v Zagrebu je tam vzniknila tudi teorija, da za umorom stojijo trgovci z orožjem iz tujine. Razmisli malo, pa te bodo misli o sabotaži hitro zapustile.
Heiderjev odnos do koroških Slovencev; sami izjavljajo, da jih je velikokrat obiskoval, se družil z njimi, hodil na veselice k njim, kar govori,kaj? Da so to njihove “hišne” zadeve in naj jih pustimo pri miru.
13. oktober, 2008 ob 12:50
Filip avtohtoni,
tvoj argument je skrajno debilen. Takrat se je v Sloveniji glasovalo ali hočemo državo ali ne. Nekateri so glasovali proti. To je demokracija, veš. Lahko si za ali proti. Jaz osebno sem bil proti vstopu v NATO, pa bom sedaj v primeru neke vojne še vedno pričakoval, da me nato brani. Ker so me preglasovali. Prav tako ne morem reči, x% davkoplačevalskega denarja gre za nato, jaz bom za ta procent plačeval nižje davke. Prav tako nisem glasoval za JJ 2004, pa mi je bil kljub temu premier. Kaj bi me morali izgnati na goli otok zato ker nisem glasoval zanj? ali bi morali reči, 30% prebivalstva bo premier janša, ostalim 30 % Rop ali kdorkoli, 10% bajuk itd.?
Zato dejstvo, da nekdo ni bil za slovensko državo, ne pomeni, da mu kar odvzameš pravice in ga izbrišeš iz registra. Če prav vem, je na plebiscitu bilo za samostojno Sloveniji 88% volilcev. A to pomeni da je ostalih 12% treba izgnati, pobiti ali zapreti?
13. oktober, 2008 ob 13:16
ja, bolš je koroške table primerjat z večinskim volilnem sistemom…ABM
Q:…in hruške! Nima smisla sploh kaj rečt na take nebuloze!
A:Oprosti,tu si šel preko vseh meja okusa!!!
13. oktober, 2008 ob 13:42
Samo za informacijo.
Cesta, na kateri se je Jörg Haider smrtno ponesrecil, se je, preden so jo v navalu boja proti slovenstvu preimenovali v Rosentaler Strasse imenovala Laibacher Strasse.
13. oktober, 2008 ob 14:03
Kaj pa zgodba o štirih zaprtih imigrantih v avstrijskih gorah, da ni imel kakšen od njih vudu sposobnosti.
13. oktober, 2008 ob 14:04
Filip Avtohtoni ne bo vec odpisal na vase argumente.Skoda truda prepricevati cloveka, ki verjame svoji resnici, ker je pac preprosta - uni juznjaki so bli proti nasi drzavi, zato jih je treba izbrisat. Zakaj bi sploh poskusal razumeti karkoli vec od tega, ce pa je to tako logicno in edino mozno, in predvsem popolnoma v skladu z njegovim zivljenjski nazorom.
13. oktober, 2008 ob 17:21
Da bi bil absurd večji, se je Haider zaletel v tablo, ki bi po ustavi morala biti dvojezična, pa ni bila. Sicer pa je pred 100 leti v dolini Rož živelo 100% Slovencev, pred 70 leti še skoraj 90%, sedaj pa samo okoli 10%. Zahvaljujoč nacistom kot je HAider. Naj mu bo lahka slovenska zemljica !
13. oktober, 2008 ob 17:40
Hja, na ta paradoks sem že opozoril: skrajni desničarji se med seboj silno sovražijo, v resnici so si pa vse preveč podobni - od ideologije do oblačil (Heimatdienstova publika in junaki iz Ambrusa: oboji rahlo zapiti, neobriti, neartikulirani, oblačila barve dreka und so weiter). In seveda, skrajnemu nacionalistu je pretežko razumeti, da je z njegovo lastno ideologijo karkoli narobe, rad pa kaže na ekstremizem svojih ideoloških dvojnikov onkraj meje. Nič čudnega, da je v zgodnjih 30. letih tako neslavno propadla Mussolinijeva “fašistična internacionala”. Kljub temu jih včasih zanese (zgledi kolaboracije med drugo svetovno vojno) in se pravzaprav obrnejo tako, da najbolj škodijo prav “lastnemu” narodu.
13. oktober, 2008 ob 18:08
“konec koncev tudi za odnose med narodi na Koroškem” Pizda, koliko narodov pa živi na Koroškem?
Izguba Koroške je za Slovenijo največja naciolna sramota. Leta 1848 je tam živelo več kot 110 000 Slovencev, bilo so v večini, Nemcev in ostalih je bilo manj kot 10%. Danes se pa o njih govori kot o neki drugorazredni manjšini. Paradoks pa je, da so največji nasprotniki slovenstva na Koroškem potomci Slovencev, z slovanskimi priimki, nekateri pa celo znajo “vindišarsko” kot sami radi pravijo. Zato pa so Avstrijci tako skrajni, saj nimajo narodne identitete, pa še po vojni niso obračunali z nacizmom, kot se je to zgodilo v Nemčiji. Avstrija je nastala z pogodbo, Sovjetska zveza je to dovolila zaradi partizanskega upora Slovencev na Koroškem, ki je bil edini upor v Avstriji proti nacizmu tekom vojne. Danes pa jim niti ne dovolijo postavit par tabel. Sramota. Vsaj tega šovinista Haiderja ni več. Živel Koratan
13. oktober, 2008 ob 19:53
Bog ima Korošče rad.
13. oktober, 2008 ob 21:00
Še enkrat umrl je v čudnih okoliščinah po poročanju sodeč in nastopih ter intervjujih, saj je izgledalo, da so ga Slovenci kljub vsemu radi meli, ja kaj pizdite, da je bilo 110.000 slovencev, so jim dišali šilingi in marke pa so se prodali, čist simpl, slabo že niso živeli.
13. oktober, 2008 ob 21:29
ti, ki se imenuješ “slovenec”, si sramota za prave Slovence. Nimaš pojma pod kakšnimi pritiski živijo koroški Slovenci, kakšno diskriminacijo doživljajo pri zaposlovanju, šolanju, zdravstvu, povsod. Tam imam prijatelje in poveda mi, kaj morajo vsak dan preživljati. ZAto utihni, če nimaš kaj pametnega povedati, ignorant.
14. oktober, 2008 ob 3:50
“slovenec” ima kar prav. Prebivalci Celovške kotline, čeprav večina slovenske narodnosti, so se čutili bolj Avstrijci kot Slovenci. Zato so se leta 1920 na plebiscitu izrekli za Avstrijo. Tudi priimke so si spremenili v nemške, kar je bila že prej moda med Ljubljančani, ki so hodili študirat na Dunaj. In potomci teh Slovencev so danes Avstrijci, tisti, ki so večinsko glasovali za Haiderja.
14. oktober, 2008 ob 3:56
Moram pa reči, da tudi mene moti, da se primerja Koroške Slovence z izbrisanimi. Bolj kot jabolka in hruške, gre tukaj za lubenice in lešnike…
14. oktober, 2008 ob 9:24
Nekaj pa je novinar Sever kljub vsemu pozabil povedati. Koroški Slovenci, kljub težavam z dvojezičnimi napisi, živijo v zelo urejeni državi. Življenski standard je na oni strani Alp bistveno višji, prometna varnost bistveno boljša, sodnih zaostankov je malo ali nič, pravna država funkcionira, zakon je za vse enak.
In tako bo ostalo še kar nekaj časa, kljub temu da smo na tej strani Alp izvolili demokratičen trojček in da bomo postavili strokovnjake na politična mesta.
Toliko da bo jasno!
Toliko da bo kristalno jasno!
14. oktober, 2008 ob 10:31
Borac,
ali veš, da je LJUbljana najbolj nevarno mesto v EU-ju?
Ha, ha, ha, toliko, da se razumemo kam kulturno spada in to vedno bolj, ne glede koliko denarja priteče iz Eu-ja.
14. oktober, 2008 ob 11:11
Ljubljana je selo da vecjega ni, to bo znal povedat vsak, ki je kadarkoli prestopil meje nase male drzavice in imel priloznost, da si ogleda tudi ostali del sveta. in ne samo, da je nevarno tudi iznakazeno je zaradi raznih neumnih gradbenih posegov in podvigov g. jankovica, ki bi rad iz te Ljubljane naredil neko evropsko prestolnico kica! pa dovolj o tem….kar se tice primerjav Jelincicove stranke in stranke Heiderja se moram strinjati, da je to primerjava med lubenicami in lesniki..tu ni nikakrsne primerjave, nikakrsne vsaj relevantne ne! zakoni, prometna varnost, sodni zaostanki ali nezaostanki itd..so res lahko prednost za vse tiste, ki zivijo na drugi strani alp, vendar vsak, ki je nekaj casa prezivel tam ali pa zivel bo vedel povedati, da so nasploh avstrijska populacija ekstremno zavrti, dokaj neprijazni ( vsaj do slovencev ), in nesocialni ljudje z katerimi si ne bi zelel deltiti zivljenskega prostora! blagor vsem, ki lahko zivijo z tem narodom, jaz osebno se ne bi nikoli mogel poistovetit z njimi in njihovim nacinom razmisljanja, je pa Jankoviceva Ljubljana kljub temu za odtenek malo bolj svetovljanska in prijazna kakor pa dezela onkraj alp!
14. oktober, 2008 ob 16:10
BORAC: Ja, ja Avstrija je popolna država kot Finska. Brez korupcije, pravna država deluje, policija dela super. Le, tu pa tam se zgodi kakšen pokol v šoli, koga po pomoti zaprejo v klet. Nič takega.
Za Avstrijo je glasovalo 60% ljudi in za JUGOSLAVIJO oz SHS pa 40%. Da ne omenjam nasilja srbskih čet na Koroškem, nemško propagando v slovenskem narečju, razne nepravilnosti na nemški strani, stanje tipa bolimekurac v Beogradu in večna ponižnost slovenske politike.
14. oktober, 2008 ob 18:16
Predragi:
vse razumem, vse poskusim razumeti, vse ima svoj zacetek in konec!
Toda, vasega crnega, krvavega, brezmejnega sovrastva, potvarjanja dejstev in izkljucevanja ne razumem.
Ce je bilo v prav vseh drzavah, kjer je bila realizirana revolucija od leta 1905 dalje, potrebno zagonsko silo revolucije zaploditi umetno, tu so se vsi ravnali po soli Henrika Zeleznega (Drezinski), sovrastvo se ustvarja s brezumnimi in nesmiselnimi poboji, po em je teren zrel za revolucijo in kontra revolucijo!
No, Slovenci danes zagonskih momentov , zal, ZAL, pac, ne rabimo! Toliko je sovrastva med nami in izkljucevanja, da zadosca za svetovno revolucijo po zgledu in sanjah Trotskega! Samo ljubezem, odpuscanje, sprejemanje drugacnosti, vodi k sreci.
Sedaj pa nekaj mojih dejstev:
1. Res je, ropanja in opankarji iz Srbije so bili vzrok za izgubo koroske. Toda to le navzven! Resnici na ljubo, Ljubljana ni hotela ne Trsta, ne Celovca in je bila v tem srecno soglasna z Beogradom!
2. Revolucija v Rusiji ima korenine, Rusija je bila poseksana za revolucijo s Petrom Velikim!!!
3.Da je na Koroskem zivelo samo 10% Nemcev ali Avstrijcev!!??
Lepo vas prosim, v tedanjih mestih Leibach, Kreinburgh, Marburgh, se je 90% govorilo nemsko, se leta 1918, kot leta 1940!
Po vasi teoriji je na Koroskem zivelo vec Slovencev kot v Ljubljani? Dajte no, zgodovina ni nobena kurba!
Vecino Stajerlanda, Oberkreina, Novega mesta, so krajinsko kultivirali nemski priseljenci iz Tirolske in Bavarske. repletenost obeh kultur, blage slovanske, ki nje tudi prisla v te kraje po zaslugi Nemskega plemena, in racionalne nemske, je rodila nekdanji strpni, delovni in posten Slovenski narod.
Danes smo blizje kakemu despotstvu srednje Azije ali zahodneg arabije s svojim crnim sovrastvom in zanicevanjem drugace mislecih.
Nemci so nam sfinansirali prvo knjigo. Nemci so nas obranili pred Italjanskim unicenjem.
Bile pa so tudi njihove napake, res je.
Toda oni, ONI, so za vsako svojo napako placali, placali z obrestmi!
Nase tisocletno bivanje s Avstrijci je bilo strpno in za nas plodno in razvoja in miru polno.
4. Izbrisani in Koroski Slovenci! Pa saj ne morem verjeti, a vsak cepec lahko napise kar mu pade v bolni glavi! Izbrisani so se ZAJEBAVALI iz Slovenije in Slovencev! To je vzrok! Poznam enega od njih, celo dobra znanca sva. Mene ni nikoli motilo, ce on tako misli. Toda moti me, ce pozabi, kaj je govoril in danes na TV in preko politicne strake, pa casopisov, joka, da je izbrisan!!!
Na moje vprasanje, zakaj ne uredi dokumentov, pa se je zasmejal, da bodo tako prisli nazaj nasi!
5. Slovenski Korosci so se na plibiscitu leta 1918 izrekli za Avstrijo iz enega samega vzroka! Imeli so vec pameti kot Ljubljanski politiki in so hoteli ziveti v kulturni skupnosti Evropskih narodov!
6. Pa ne basat! V Avstriji, na Koroskem je bilo partizanov toliko, da si jih lahko prestel na prste ene roke! Pa se ti se niso bojevali, v glavnem so vzdrzevali zvezo s Slovenskimi partizani. Moj oce je bil tudi tam, kot slovenski partizan! Stalin pa NITI SLUCAJNO ni zapustil Avstrije zaradi razlogov partizanov! Njegovi interesi so bili drugje! Sicer pa so po vsej Koroski ob odhodu ruskih vojakov zvonili zvonovi v vseh cerkvah.
7. Nenaravna smrt vsakega cloveka je zlost! Ob tem o pokojnem najlepse! No, nasa kultura je to ze presla in mi bi ga se enkrat ubili!
V najvecji drzavi na svetu so smrt politika pospremili s clanki, ki so spostljivi, oznacili so ga kot izjemno politicno osebnost, politika, ki se spozna na stvari,…. Ja, bil je politik brez dlake na jezik, mogoce v tem smislu malo ekstremno trd. Toda, bil je posten in deloven in prvi, ki je trdil, da je potrebno zagotoviti delo vsem in socialo vsem, kar Dunaj ne zna narediti.
Kar pa se tice dvojezicnih tabel, pa tole:
-Koroska je izgubljena! Sploh je izgubljena, ker azijska mentaliteta dobiva zagon v Sloveniji. Te table nicesar ne resujejo! Resuje pa vse dobrososedstvo, strpnost in spostovanje. Ne samo med sosedi, tudi v druzini. Vsi, do poslednjega, se ti koroski Slovenci ne bi vrnili v drzavo Slovenijo in odrekli Avstriji. Je pa lepo nekaj funkcionarckom tam prejemati mastne denarce iz Ljubljane!
Ne vem zakaj prenaetezi ne upajo od Hrvaske zahtevati, da na Cresu postavi Slovenske table? Se bojijo!!!
-Nemska narodna skupnost v Sloveniji je bila, tudi, krvavo iztrebljena, kar se na Koroskem ni zgodilo, kje so table vasi, ki so stoletja nosila Nemsko ime, ker so tam ziveli nemski priseljenci!?
-bil sem v Avstriji, v bolnici so mi po tezki nesreci resili zivljenje, nobene sovraznosti do slovencev ni!!
Nasprotno, spostljivo, z zanimanjem, v premislek so jim bili moji pogovori z njimi, pa se vselej nismo strinjali, toda nihce ni zakrical:
CE TI KAJ NE PASE PA MARCSH IZ AVSTRIJE!
Pa sem bil v bolnici in na operacijah, brez enega dokumenta, samo z osebno izkaznico. In izpusili so me brez ponizanj, ces, da ne bom placal.
-sploh pa je zrusitev AO, po moje, velika katastrofa za narode, ki so v tej skupnosti ziveli!
-to pa, da so koroski Slovenci podvrzeni genocidu, ponizanju, apartheidu, to pa ni vredno komentiorat, vsako bolno glavo pa tudi ne mislim operirat!
14. oktober, 2008 ob 18:18
Petrovc, podpišem.
Kaj si po poklicu?
14. oktober, 2008 ob 18:23
Petrovc , pa še to : ali veš da v Avstriji obstaja tudi komunistična partija (še vedno) v njej je veliko “Slovencev” (čeprav oni se imajo za komuniste bolj kot Slovence - balkansko- azijski kulturni modeli) in da je njihov “vodja” eden od “naših”, ha , ha, ha.
14. oktober, 2008 ob 18:40
Konec Demokracije:
Poklic: fakulteta za strojnisvo in fakulteta za Elektrotehniko!
Kri: Slovanska-Judovska-Nemska
Ime: (judis) “Je kakor Bog”
Vsebnost: dusa, srce in razum!
In njegove krvi kricijo do neba!
Razumes?
14. oktober, 2008 ob 18:41
Konec Demokracije:
pa se tole: zal mi je, da Slovenija nima KPS ! Razumne, tolerantne in socialne!
14. oktober, 2008 ob 18:58
Torej, ime: Miha? Potem mora stati na koncu vprašaj.
14. oktober, 2008 ob 19:08
Carlos Contreas:
Bravo, Bravo, ce nisi nasel na serverju, ti cestitam! Z malo popravko: Mihael.
Jaz sem odkrit! Daj, da me ne bo vrtal crv, je to plod znanja ali brskanja po serverju? Upas biti posten?
Pa se eno vprasanje, nepravilen prevod Biblije, se glasi da je njegova kri kricala do nebes. Pavilen pa je, da so njegove krvi kricale do nebes, razumes to?
14. oktober, 2008 ob 19:40
Carlos Contreas:
sem malo pozno pazljivo prebral tvojo misel.
NE, na koncu ni vprasaj, na koncu je klicaj, samo jaz sem skromen.
Vsem:
V zadnjih petih letih sem na tuji TV videl tri politike, ki je tu o njih govora:
1. Heiderja Jureta, s korektnim komentarjem politika, ki se ni klanjal v Bruslju in Londonu
2. Bajuka (imena ne vem), s komentarjem bancnega strokovnjaka
3. Janeza Janso, ki mu sicer tu, ZELO OPRAVICENO!!!, malo zamerijo, da je raje letel v Anglijo k tisti senilni kraljici, kot se srecal s Putinom! Toda vseeno je njihova ocena, da je izjemen strateg.
In nikogar drugega, ne ob smrti, ne ob izvolitvi!
14. oktober, 2008 ob 19:56
Ne, sem se spomnil iz časov, ko so me zanimale etimologije imen. Navsezadnje je ime nadangela, ki je zlodeja vrgel iz nebes, smiselno samo v vprašalni obliki. Tega o krvi/krveh pa ne zastopim najbolje. V čem je razlika?
14. oktober, 2008 ob 19:58
No, lahko bi bil tudi klicaj. Poanta je pač, da gre za bojni klic proti tistemu, ki bi bil rad kot Bog.
14. oktober, 2008 ob 20:54
Petrovc pravi:
14. oktober, 2008 ob 19:08
Carlos Contreas:
Bravo, Bravo, ce nisi nasel na serverju, ti cestitam! Z malo popravko: Mihael.
Jaz sem odkrit! Daj, da me ne bo vrtal crv, je to plod znanja ali brskanja po serverju? Upas biti posten?
petrovc, carlos je del udbomafijskega klana (čeprav je prepričan in prepričuje ostale , da ni).
Je komunajzer , ne mora biti odkrit še manj pa pošten.
Tako, da je zguba časa.
14. oktober, 2008 ob 21:26
Carlos Contreas:
ko je Kajn ubil Abela, del krivde, po mojem, nosi tudi Bog, ker je favoriziral Abla, Kajn pa se je zaman boril za njegovo ljubezen, je Bog vprasal, bla, bla, bla,…
Na koncu pa obsodil Kajna, da KRVI (mnozina) brata kricijo do neba! NE KRI! Temvec KRVI, ne le Abla, tudi krvi vseh njegovih nerojenih potomcev, ki jih je ubila Kajnova roka, ki jim ni dala moznost roditi se!
Bog seveda ni vprasal sebe, zakaj Kajnova zavist. No, uboj ne upravicuje nicesar, to je tudi res!
Vsi prevodi biblij iz Judis to prevajajo napacno! Pravilno je le v Judis.
In dalje: Troedinost! To nista noben oce sin in sveti duh! Bog je popoln! Tako pravi in temu je verjeti!
Troedinost pomeni imeti razum, ki je pamet, ki je procesor! Imeti duso, ki je kri! In imeti srce, ki je ljubezen! V eni osebi. Ne pa neko nakladanje vaskih zupnikov, nikomer razumljivo!
In Bog pravi drugje, mnogo izvoljenih in malo izbranih: torej, kdo je samo izvoljen in kdo izvoljen in izbran hkrati?
Kdor je v popolnosti po njegovi podobi.
ITD! Pa naj bo dosti tega.
Kdorkoli ze si, karkoli delas, bodi izvoljen in izbran! Svoboden.
Pocasi zakljucujem s tehniko in se lotim svojega poslednjega cilja!
14. oktober, 2008 ob 21:30
Carlos Contreas:
Nadangel Mihael je ubil kaco zla!
14. oktober, 2008 ob 21:34
Koncu Demokracije:
Ne dinamit, ne dleto, ne zrusita granitne gore! Nezen veter in nezne kaplje jo izdolbejo!
Ne sovrastvo, ljubezen resuje in spreminja!
14. oktober, 2008 ob 21:37
Vsem;
da pa je resnica kruta in brez milosti je pa dejstvo! Toda resnica brez sovrastva. Resnica gola in cista. Ta pa nima zveze z ljubeznijo! Toda razlike delajo svet kot je! Zaradi razlik tece voda, tece tok, zaradi razlik obstajamo. Kupcki energij.
Darvin je CEPEC!
14. oktober, 2008 ob 22:47
Tale kabum je dokaz, da na svetu še obstaja pravica… Za nagrobnik naj mu dajo repliko knežjega kamna…
15. oktober, 2008 ob 7:30
To bi pa bilo, sproscena slonenija!
Kaji Hajder Jure je izrazal vse svoje zivljenje: delovnost, upornost, postenost in premocrtnost!
Ni bil kak pritlehen politikantek, ki bi govoril polento za vse, sam pa jedel kaviar in pil sampanc! Vec mu je bila Koroska, kot Bruselj in Dunaj skupaj. Pravi simbol Korosca!
Naj mu bo lahka zemlja, ki jo je ljubil!
15. oktober, 2008 ob 12:22
De mortuis nihil nisi bene!
Torej o Haiderju nič.
15. oktober, 2008 ob 15:10
Pošten človek ne vozi 140 km/h na lokalni cesti!!! Hvala Nemcem, da so nas civilizirali, le kaj bi mi brez njih in tebe Petrovc
15. oktober, 2008 ob 15:31
anez:
Ene so civilizirali Nemci, druge pa Turki. Ti si za Turke, kot razumem!
15. oktober, 2008 ob 15:42
Vozil je z 1.8 promila alkohola v krvi!!!
Kolumna o Haiderjevi smrti na Bajti … http://www.bajta.si/index.php/Kolumna/o-mrtvih-vse-dobro-kolumna-haider.html
15. oktober, 2008 ob 16:18
Jan:
kakorkoli, tudi jaz sem ze sedel za volan po tem, ko sem popil kak alkohol. Prekoracil hitrost!
No, sreco sem imel, da sem prisel domov normalno.
In tako sreco imajo mnogi, morda vi res strogo zivite po predpisih.
Poznam soseda, ki je tostoril samo enkrat, tragedija.
Vsem ni naklonjena sreca ali pa vsem je usoda zapisana.
To pa tudi ni bila bistvena crta Cloveka o katerem pisem jaz. Bila pa je mogoce usodna napaka.
L.p.
15. oktober, 2008 ob 16:29
Karantanija je bila država pred prihodom bavarcev in ostalih germanov. Celo Jefferson je črpal iz ustoličevanja za Deklaracijo o neodvisnosti. In po kakšni logiki naj bi bili naši predniki barbari?
Nauči se, da zgodovino pišejo zmagovalci, le ti so bili Nemci.
15. oktober, 2008 ob 16:42
čisto btw - od kje ideja da so prebivalci Karantanije bili neposredni predniki samo Slovencev? Al je bila država politična tvorba vseh takrat tam živečih ljudstev? Karantanija =/= Slovenija
15. oktober, 2008 ob 17:26
Kje sem pa rekel, da so bili samo naši predniki? Tudi danes v RS ne živimo samo Slovenci ampak tudi drugi. Menda ne misliš, da je Trubar naredil naš narod v 16. stoletju
15. oktober, 2008 ob 18:03
Janez-u;
ti pa si mojster, pises zgodovino kar izpod ljubljanskega gradu, na zicnici!
Rimljani niti priblizno nikjer niso omenjali Karantanije! Verjetno so lagali.
Omenjeni pa so Etruscani, pa Iliri, pa Germanska plemena!
Pa se malo Jeffersona, pa dobro bi bilo se malo nacel francoske revolucije, pa…
Lepo te prosim, ne smesi sebe in zgodovine.
Zmagovalci so Anglezi in ne Nemci. Ob Anglezih pa se Judje! Ali pa oni prvi.
V sloveniji je 1914 zivelo samo Slovensko in Avstrijsko-Nemsko prebivalstvo.
Preko 96%
Trubar ni naredil nasega naroda, naredil pa je osnove jezika, ki ga govorimo na temeljih dolenscine!
15. oktober, 2008 ob 18:34
Ta pa je res popolnoma neumesna, rimski imperij je propadel pred nastankom Karantanije. Sicer pa so Rimljani omenjali vse po vrsti.
Domneval sem, da znaš brati med vrsticami; nemci kot zmagovalci so bili mišljeni v konteksu razlage/nastajanje teorij o naši zgodovini. Tako imamo dosti profesorjev,ki se upirajo na nemško šolo in dobivajo doktorate na osnovi nekih prevodov.
15. oktober, 2008 ob 19:25
Janez;
Izhajajoc iz zgodovine in dokumentov Rusije:
-prihod, skupaj z nemskim plemenom, ki je koncalo, nemsko pleme, pod meci Rimljanov na severu Italije!
To nemsko pleme je po obljubi Rimljanov, da se lahko integrirajo v Rim, polozilo orozje, na kar so jih Italijani zverinsko poklali, komplet okoli 100.000 ljudi, moskih, zensk, otrok. Rimljani so Angleze naucili ukan in zverstev v politiki.
Shema razseljevanja relativno prostega prostora, pred tem so Rimljani pocistili avtohtona prebivalstva, je da so se z pohodom skozi severozahodno Rusijo, scasoma deli slovanskih plemen odlocali ostati. Nemsko je dokoncno hotelo v Rimsko drzavo. Tako so nastali juznoslovanski narodi: Slovenci, Hrvati, Bolgari, Srbi. No, seveda, z mesanjem ostankov ze prisotnih in delov nemskih, ki so ostajali z njimi.
-V casu AO, pa je v ta prostor dodatno velik preliv nemskogovorecih Tirolcev in Bavarcev, pa Cehov, ki so prihajali z industrializacijo.
-v casu YU, pa preliv Balkanskih narodov po principu Stalinske politike, ki se je je Tito naucil v Moskvi.
Teorijo o zgodovini slovencev so pisali predvsem in SAMO usmerjeni profesorji, od leta 1918 dalje. Bilo bi dobro pogledati tudi predhodne teorije, ki so bile pa verjetno res bolj nemskutarsko usmerjene.
Jaz sem se opiral na Ruse, ker smatram, da je komparacija teh treh virov in tehtno izbiranje resnice najboljsi izhod.
Izhod vojne se je leta 1945 koncal katastrofalno za Nemcijo. Obrezali so jo, Anglezi, za sto let. Toda Nemci bodo vstali! Skupaj z Rusi! To pot se bodo drzali nasveta Hinderburga! Rusi jim bodo in jim ze pomagajo.
Tako, da imas malo tudi prav, koncno bo zmagala zdruzena EvroAzija!
Jaz sem prvi pristas zedeinjenja Slovanov in Nemcev! Tu je nasa prihodnost. EvroAzija brez Anglije!
15. oktober, 2008 ob 19:32
zanimivost:
iz ruskih arhivov:
Tito je bil pa en ticek!
Stalin mu je rekel, pred letom 1941: “Ti pa pospravis bolj temeljito kot jaz!”
Tito je samo v Moskvi pospravil priblizno 100 YU komunistov! Po principu ovadb NKVD, ces, da so nezanesljivi ali Trotskisti,.. Likvidirali pa so jih po tem v NKVD. Tedaj je zadoscalo pismo, da nisi na liniji in naslednji dan te ni bilo!
V sami YU pa je tudi pocistil komplet CK. Zanimivo, v glavnem srbsko intiligenco!
15. oktober, 2008 ob 20:24
Ne vem, zakaj bi bili južnoslovanski narod? Zgodovinsko smo imeli več stikov z zahodnimi slovani. Jugoslavija je res neka čudna ideja, od tega ilirizma do tirana Tita. Kdaj vam bo jasno, da neki bratski narodi ne obstajajo, so le določeni skupni interesi, ki prej ali slej pridejo navkriž.
15. oktober, 2008 ob 20:51
Janez;
ker so se pac poselili najbolj juzno, za razliko od osrednje slovanskih plemen (Slovaki) in zapadno slovanskih plemen.
Zgodovinsko smo imeli najvec, hvalaBogu, stikov s Avstrijci in Bavarci.
Se strinjam, da ni bratskih narodov, to je ena od zgodovinskih lazi francoske revolucije!
Kot je utvara veliki napad na Bastilijo!
Danes se ve, da je Bastilijo branilo 70 ranjencev in invalidov! Pa nic drugega.
Navskrizja so vedno, samo, so ta navskrizja vodena ali pa nekontrolirano konfliktna. V drugem primeru gre za nezrele osebe ali narode.
16. oktober, 2008 ob 7:39
KOB-u, JAN-u, SPLOSCENI SLOVENIJI:
Le mirno dihajte, saj brez mene in Koroske tudi ze ste, boste pa tudi brez morja in brez Prekmurja in brez Oberkreina in brez Stejerlanda!!!
Skratka Ljubljana z okolico cca:.2 km! Kar ste privoscili Srbom!
Se pa strinjam in podpiram vaso idejo, da HEIDER Jure-tu postavimo nagrobni spomenik KNEZJI KAMEN!!!!
Pa ne le to, tudi Lipicance, pa Cipke, pa kransko klobaso,pa…. Vse to smo dobili iz Avstrije!
Knezji kamen je simb: postenosti, volje pametnega ljudstva s hrbtenico in ponosa
Dopolnjujem pa vaso cenjeno idejo:
1. Pucnik Jozetu pa dajmo TRIGLAV: simbol Slovenstva
2. Ostali SLO poltiki pa naj dobe PRESTO na osnovi plosce, kjer bo narisan jesenski dez:
simbol zvitosti in nadloge
3. SLO novinarji pa : vedro s pomivalko na osnovi dolarja: simbol umazanije in kupljivosti
4. Za Janso Janeza, ko bo Bog ne daj, umrl, seveda: pa decka z butaro na klancu: simbol , Cankarjev, trpljenja in dela.
16. oktober, 2008 ob 13:49
Izbrisani so tudi čisti Slovenci, niso ena skupina popolnoma enakih ljudi. Med izbrisanimi je tudi po eden od dvojčkov (drugi pa ima državljanstvo, avtomatično, nič ni zaprosil!). Izbrisani so v vsakem primeru žrtve sistema; niso jim odvzeli “samo” državljanstva, ampak tudi pravico do bivanja, kar ni isto; Če se ne spoznate na tematiko (in očitno se ne, ker si zatiskate oči pred dejstvi, ki jih je sprejelo tudi ustavno sodišče!!!), bodite tiho, izrazite svoje mnenje brez žalitev, ali pa se malo izobrazite. Najlaže je bit proti nekomu zaradi čiste užaljenosti, da nekdo ne razmišlja enako kot ti. Me je strah, ker se navadno na volitvah in v razpravah odločam drugače kot večina, mi boste zato odzveli državljanske pravice? Ne, ker sem Slovenka? Vas to mogoče spominja na razmišljanje kakega Haiderja ali, huje, Hitlerja? Aja, Koroški Slovenci niso Slovenci, ker so se (še vedno Slovenci) odločili, da ne bodo del iste države … Kaj pa Argentinski Slovenci, ki imajo še vedno volilno pravico? A se niso odločili izseliti?
Pieteta do umrlega - vsekakor; pretvarjanje, da je naredil veliko dobrega - nikakor! Če bi mene vprašali po mnenju o njem, bi ga povedala, pa ni pozitivno, temu se ne reče “nepieteta”, temu se reče iskrenost. Isto kot ob Drnovškovi smrti - kdor ga je najbolj kritiziral, je potem največ rožic posadil - bljak!
Glede na razmišljanje večine je komunajzer (čeprav se nimam za komunista!) pohvala, ne žaljivka, dragi prestrašenci! Bu!
16. oktober, 2008 ob 14:44
Nejas:
Vesel sem, ker mi nasprotujes kulturno in s svojimi argumenti!
Poglej:
1. Jaz se z vami strinjam takole, da je vsem, ki so v tem casu tudi ziveli v Sloveniji, izbrisanim, ne glede na to, kaj so poceli v letu 1990, POTREBNO DATI takoj drzavljanstvo! No ob pogodbi, da se odpovedo tozbam in kakim vratolomnim zneskom. Se s tem strinjate? Kako kdo razmislja mene NIKOLI ni motilo!
2. Mislim, da je Haider Jure cisto ena navadna PARANOJA, ki so jo sprozili na Koroskem ljudje, ki jih tudi iz vasega davkoplacevalskega denarja drago placujemo. Koroski “slovenci” ses tem ne ukvarjajo!
Haiderjevi politicni cilji a so bili znotraj Koroske, ki je za Slovence IZGUBLJENA! Se strinjate, daje za Slovence CRES izgubljen? In nima smisla tam podpirati kakih iluzij.
3. O Hitlerju pa raje ne bi! Tu na RU TV, so dokumentarne oddaje, ki precej spreminjajo sliko. Pa o tem kje drugje. Se pa strinjam, da je bil krivec.
4. JA, SOGLASAM z vasim razmisljanjem, da bi volilno pravico v SLO dobili tudi Koroski Slovenci !
5. Pieteta je stara kot clovestv, ZGODOVINA pa, ki sledi, je pa resnica!
6. Ta stavek pa ne morem razvozlati, “komunajzer”, pa “zaljivka”, pa “prestrasenci”.
Sam te besede nikoli ne uporabljam, ker ne pljuvam po sebi, prestrasen nikoli nisem bil, no, zajiv pa res morda kdaj sem , ko me ze kdo porine cez tanko crto.
17. oktober, 2008 ob 15:21
Zakaj je bil tako nestrpen do drugače mislečih.
Vsi pridemo na svoje,to nas uči življenje ,vendar marsikdo se tega ne zaveda!!!!
17. oktober, 2008 ob 16:44
Fantek;
zej je pa cas za kahlco! Pa cucelj vzem sabo, da ne bos nergov!
20. oktober, 2008 ob 14:12
Petrovc,
samo najjači ostaju. Tok, da boš vedu in tko se je tud zgodil.
20. oktober, 2008 ob 16:36
Hohštapler si res en Hohštapler, je en priznan tujec rekel, da so Slovenci vedno bili nagnjeni k hlapčevstvu in, da, če bomo imeli svojo državo jo bomo hiro zajebali in, da so se Slovenske pizde na Koroškem prodale zaradi ugodnejšega življenja. Koroški Slovenci so Slovenci samo takrat kadar jim paše, da od matične domivine kakšen denar pokasirajo, drugače pa so organizirali celo verigo posojilnic že davno nazaj in zapufali Slovensko prebivalstvo podolgo in počez (Zveza Posojilnic Bank in Klagenfurta in podobne).
20. oktober, 2008 ob 16:38
Taka je resnica, če silimo Srbe, Hrvate in druge jugoslovanske narode, ki so se tu rodili, da so Slovenci me prav zanima zakaj ne bi bili tudi slovenci na Korošken Avstrijci, saj Američani so tut Američani ne glede na korenine.
20. oktober, 2008 ob 16:40
Slovenci in Haider na Koroškem so sinhrono delovali in bili veliki zavezniki, na zunaj so delali špetir od tega pa so imeli vsi koristi.