Komentar - Anita

3. oktober 2008 ob 13:36 | Vest |

4. oktobra praznujemo svetovni dan varstva živali. Mnogi si želimo, da ta dan ne bi bil samo 4. oktobra, temveč vsak dan v letu. Zakaj? Ker bi na ta način obvarovali mnoge živali pred grozljivim trpljenjem, ki jim ga človek po nepotrebnem povzroča. Nekaj najpomembnejših dejstev v zvezi s tem.
Lovci vsako leto v gozdovih pobijejo več kot milijardo živali, v Sloveniji okoli 100.000. Čeprav je dokazano, da je lov za naravo škodljiv in da narava lahko sama uravnava ravnovesje, kar dokazuje npr. kanton Ženeva, kjer je lov prepovedan že več kot 30 let in ni kakšnih posebnih problemov z ravnovesjem, država še naprej dovoljuje lov. Zaradi hobija nekaterih tečejo potoki krvi nedolžnih živali.
Še hujši potoki krvi nedolžnih živih bitij tečejo v klavnicah, saj vsako leto za prehrano ljudi po vsem svetu pobijejo 45 milijard živali, v Sloveniji okoli 30 milijonov. Krave so zaprte v ozkih pregradah, v katerih se lahko komaj premikajo. Mnoge živali so še pri zavesti, ko jih klavec razpara, jim prereže goltanec in odžaga noge. Meso je tudi rizični faktor za mnoge civilizacijske bolezni, zaradi njih po svetu umira desetine milijonov ljudi. Meso kot produkt živinoreje izjemno uničuje tudi okolje, saj se pri proizvodnji mesa uporablja ogromno pesticidov, antibiotikov in hormonov. Da ne omenjamo klimatskih sprememb, kjer ima živinoreja eno izmed glavnih vlog, saj ima več emisij toplogrednih plinov kot celoten svetovni promet.
Prav tako je še vedno mnogo drugih zlorab živali, npr. prevozi, razna tekmovanja, cirkusi in kruti poskusi na živalih. Zato v dobro živali, in seveda tudi ljudi, Društvo za osvoboditev živali in njihove pravice, od oblasti zahteva, da odpravi lov, klavnice, poskuse na živalih, razstave in tekmovanja živali, cirkuse, trgovanje z živalmi in drugo, kar je zloraba živali. V zaščito živali je nujno potrebno vključiti zlato pravilo, ki se glasi: »Kar ne želiš, da ti drugi storijo, ne stori ti njim.« V Sloveniji je prišel čas za revolucijo na področju zaščite živali. Živalim je potrebno dati svobodo. Čas je zrel. Društvo za osvoboditev živali in njihove pravice vabi vse, ki želijo dati glas živalim, da se udeležijo mirnega protesnega shoda v soboto, 4.10. ob 11. uri na Prešernovem trgu v Ljubljani.

Anita Novak
Društvo za osvoboditev živali in njihove pravice

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 47 x komentirano
  1. medek pravi:

    http://www.flickr.com/photos/nuzz/2903336636/

  2. medek pravi:

    http://www.flickr.com/photos/7316213@N08/416794861/

  3. medek pravi:

    http://www.flickr.com/photos/rafarian/2311582684/in/set-72157603582019506/

  4. Johnny pravi:

    Tole je problem živalovarstvenih društev. Preveč idealizirajo pri svojih predlogih. Če bi se osredotočili na eno realno stvar bi lahko kaj dosegli. Mesne industije pa en mini protestek ne bo ustavil.

    PS: hormoni so v evropi prepovedani, novi hlevi se gradijo izključno na principu proste reje, poskusi na živalih se pa veliko manj izvajajo kot so se in so pod izjemno strogim nadzorom, itd.

    Se strinjam z vašimi pogledi ampak z takimi splošnimi mislimi in idealiziranjem ne boste nikoli nič dosegli.

  5. Rom pravi:

    JOHNY, takrat ko boš dojel, da to ni problem društva za osvoboditev živali, boš tudi doumel kdo si in v tvojem življenju boš imel veliko manj problemov.Verjemi mi.
    Takrat , ko bodo živali nehali trpeti zaradi požrešnosti in slaboumja človeške rase , ki sebe imenuje Homo Sapiens- ha kako ironično, ker zaenkrat je večina človeške rase še vedno Homo Dormius, to je milo povedano.
    Dr. Drnovšek je dejal: Človek se ne rodiš, človek postaneš.
    Sicer pa, neki znan kozmolog je tudi dejal : razložiti človeški rasi kaj življenje in vesolje je, je ravno tako
    kot psa naučiti kvantne fizike…
    Sweet dreams

  6. lucko pravi:

    Ne vem zakaj lahko recimo lev je meso, jaz ga pa nebi smel. Morda zato, ker sem sposoben prebavljati zelenjavo? No potem pa vidim naslednji korak. Ne smes jest zelenjave, ki ni sama odpadla z rastline… Tudi obadva tipa te zelenjave sem sposoben prebaviti. Pertiravanje ni zdravo ne v eno in ne v drugo smer.

    Poizkusi na zivalih? Ja lepo, bi jih raje imeli narejene na sebi? Recimo ko se studenti medicine ucijo na zivalih, bi bilo morda bolje, da bi se ucili na ljudeh? Izkusnje nobena simulacija ne more nadomestiti. Tudi tu je treba imeti zdravo mejo…

    In zadnja tocka. Vecini zivali se gode bolje kot nekaterim ljudem. Ni to morda vecji problem?

    Vem, da nekatieri zivljenje zivali ali celo zivega bitja enacite z clovekom, ampak kje je potem meja? Zelo hitro se znajdes v dilemi. Zakaj zivljenje bakterije, virusa, zajedalca, enocelicarjev, plesni, gliv, rastline, ribe(vem, da je zival, a je namerno posebaj zaradi vegeterjancev, ki ribe jedo zaradi nizje stopnje zavedanja, kao…), zivali ni enakovredno? Zrtvovati cloveka, za prezivetje kolonije virusov potem nebi smel biti problem, saj se gre za menjavo enega zivljenja za nekaj miljonov… Tudi miljoni umorov imunskega sistema cloveka so zelo sporni… Zal je tako, da moramo sprejeti, da je kaksno zivljenje vredno vec… Genetika nam narekuje, da je to nase in nato zivljenje vrste… Ce se pa kdo s to izjavo ne strinja pa naj si gre uniciti imunski sistem, da ne bo vec pobijal bakterij in virusov. Mora pa tudi prenehati uzivati hrano, saj z uzivanjem hrane ubije vsa ziva bitja, ki so ze na hrani. Pac nekje je treba postaviti mejo in le 3 se mi ne zdijo hinavske… 1. je jaz, 2. je vrsta in 3. je vse zivo. Zival, rastlina pa je ze problematicna, ker obstajajo vmesne stopnje.

    Malo v razmislek…

  7. miško pravi:

    Če smo že začeli dlakocepiti: Ko se človek pelje v službo s svojim avtomobilom, javnim prevoznim sredstvom ali kolesom, pri tem povozi in povzroči trpljenje milijonom živih bitij od bakterij do glist, močeradov, žab, če ne celo kakšni mački, psu ali divjadi. Ker človek tega ne sme početi, bi pričakoval, da se bo kdo od najbolj gorečih zagovornikov pravic živali odrekel tudi hoji po zemlji.

    Zgornje pisanje je samo nadaljevanje pretiravanja, ki ga nekateri zganjajo glede varstva živali. Pri vsaki stvari je potreben zdrav razum. Živa bitja smo si konkurenti, pa naj gledaš s katere koli strani. Nisem še slišal, da bi volka pekla vest, ko se masti z ovco, niti krokodila, če pohrusta neprevidnega kopalca…

    Strinjam pa se, da je vsako nepotrebno in namerno mučenje živali skrajno zavržno dejanje.
    Glede živali za zakol je moje mnenje, da je potrebno tem živalim omogočiti čimbolj naravno in nestresno življenje ter na koncu smrt z najmanjšim mogočim trpljenjem.

  8. Q_ pravi:

    … se strinjam z miškotom, še posebej z zadnjim odstavkom.

    Varovalci živali bi dosegli 100x več, če bi se skoncentrirali le na nepotrebno mučenje “klavnih” živali. Večina nagovorjene publike ne bi imela nobenih zadržkov podpreti tovrstno akcijo.

    …drugače pa priporočam ogled dokumentarca Earthlings. Se dobi na google videu.

  9. PeterNaVeter pravi:

    samo za Ga. Anito Novak! :

    Ga. ANITA ,
    /*
    z najvećjim spoštovanjem do Vas :

    - tudi jaz se strinjam ,da pobijanje psov, za prehrano nikakor ni potrebno in ga obsojam!
    - Tudi mućenje(vezanje za avte in vlećenje / PA TAKE FORE) živali se mi zdi “nadpovprećna neumnost” (zapor / prevzgojitev obvezna!!) .

    Vendar menim, da so Vaše besede tako “zasanjano bolane”, da kr’ kej (se oprošćam će ni_so).
    obrazložitev: ……………………………………………………………
    ………………..pojdite enkrat v (rećmo) Afriko do kakega plemena , ki živi v najvećji možni meri, v sožitju z naravo in poglejte(spoznajte) kako Oni ubijejo ulov (žival) in kakšno praznovanje je , će je ulov nadpovprećen (Vrać/Poglavar dobi novo sükjo) . ………………………………………………….
    ………………………………………………………………
    ……………………………………………………………….
    */
    ps. :
    Vabim Vas(Anita) na koline, tam nekje 2. teden v Januar-ju (obljubim da bomo naredli kako krvavico Skupaj, aha še prej bomo pa oprali kako ćrevo (al bomo pa kr umetne kupl) ), će prideste Vam obljubim, da bom povabil še Vaškega harmonikaša in po konćanem “klanju” in obdelavi , Bomo tudi kakšno Zaplesala(100%).

    PS 2 :
    še nekaj : Ali so Vam živali povedale kakšne pravice si želijo, ali Ste Jim Vi doloćil-i/a PRAVICE ???? (će ste Jim Vi doloćili pravice , UPAM DA NISTE KOPIRALI ČLOVEŠKIH PRAVIC, KER ŽIVALI NISO LJUDJE (verjemite) )!!!

    pa brez zamere, za “ne”umnosti ;})
    lp
    peter

  10. Q_ pravi:

    …v čem je razlika med psom in prašičem, med psom in govedom ali ovco?

  11. Rom pravi:

    dragi pisci , vidim , da niste prav nič doumeli , to je glavno sporočilo, ki vam ga je ga. Anita hotela povedati, verjetno je med vami samo ta razlika, ste svetlobna leta evolucijsko za ga Anito… in s tem si seveda največ škode povzročate samo sami sebi.Kvantna fizika je že dokazala, da je vse z vsem povezano, kar o drugem misliš ali mu storiš, to boš tudi sam tako ali drugače doživel, torej če si želite slabo, še veselo naprej uničijte in pobijajte vse okoli sebe, to pa- zapomnite si- ne pomeni, da boste zaradi tega več časa ali bolje živeli, verjemite poanta ni v tem , da boš bolje živel, če boš vse pod sabo pomendral , ampak v tem , da s tem ko pomagaš , skupno evolucijsko napredujete……itd..
    Na kratko: človek je edino bitje na zemlji , ki je sposobno s svojim intelektom razločevati med kaj je prav in kaj je narobe…itd..svobodno se lahko - seveda s predpostavko, da uporablja tudi svoje druge dele možganov, kot so čustvena ali duhovna inteligenca- odločamo ali bomo zaradi lastne požrešnosti …itd..
    izbrali pot , kjer bomo ostale oblike življenja uničevali ali bomo zbrali pot , kjer bomo tako z živalskim svetom kot z rastlinskim svetom živeli v harmoniji in posledično tudi sami s seboj….ne bojte se, ne boste pomrli od lakote ali slabega zdravlja , če ne boste jedli trupel..
    Rastlinski in živalski svet nima svoje lastne volje…itd…z njimi upravlja narava…itd…sicer pa..zadevo razumeš ali pa je ne…ne skrbite, evolucija bo poskrebela tudi za vas, če ne danes, pa jutri ali čez tisoče let.
    Sweet dreams

  12. Rom pravi:

    Aha, še tole, poglejte si video spot , ki je tudi na vest.si , skupine Supersoul z naslovom NE NASILJU.
    Mogoče se vam bo v vaši glavici zasvetila lučka spoznanja…mogoče ..v tem primeru, verjemite mi, bo nekaj najlepšega, kar se vam lahko v življenju zgodi.

    Wake up from dreams…

    O človek, ko boš pojedel zadnjo žival, onesnažil zadnje vode, zastrupil zrak in rastline, posekal zadnje drevo, o človek, takrat spoznal boš, da živel si v veliki temi in zmoti..in ves denar ne na tem , ne na onem svetu, ti pomagati ne bo mogel…..o, človek, skrajni čas je, da se zbudiš…

  13. Rom pravi:

    www.terramirim.org.br

    ITALIANO:

    Salve,

    Popolo della Terra, dell’ Acqua, del Fuoco e dell’ Aria…… mi piacerebbe
    molto se mi poteste aiutare ad invadere il mondo con questo clamore……
    segue un annesso,

    Mia profonda gratitudine,

    Alba Maria

    ITALIANO:

    La Sciamana Alba Maria acclama
    e chiede aiuto ai popoli dei continenti:

    Nel giorno 4 di ottobre,
    giorno di san Francesco d’Assisi, permetti che
    la tua anima e il tuo cuore cantino in lode dei
    fratelli animali.
    Offri questo giorno per pregare, per connettersi con
    gli animali, aiutarli, proteggerli…..quando dovrai mangiare
    scegli frutta, verdura e cereali al posto
    dei prodotti animali. E’ solo un giorno, ma certamente
    in questa giornata i dolori del mondo saranno minori.

    Campagna lanciata dalla Sciamana Alba Maria
    nell’America del Sud, Europa e Stati Uniti.

  14. Q_ pravi:

    @Rom,

    v 11. postu je napisanega sicer precej veliko, kakšen tehten argument pa preprostim očem ni viden. Lahko zadeve malce utemeljiš?

  15. lucko pravi:

    @Rom:

    To, da je Anito svetlobna leta pred mano vrjamem, ampak v dvolicnosti… Ce trdi, da je zviljenje zivali vec vredno, od rastlin, je to enako, kot ce bi jaz trdil, da je zivljenje cloveka vredno vec kot zivljenje zivali, le da ona tega ne priznava. Tako kot ne vemo kaj cutijo zivali, ne vemo kaj cutijo rastline. Enako je za vse druge oblike zivljenja…

    Clovek ni edino bitje, ki lahko izbira. Podobna obnasanja so opazili pri opicah, delfinih, kitih… No vsaj za delfine in kite vem, da jedo ribe… Toraj trditev, da da zivalski svet nima svoje volje nima podlage. To je le racionalizacija… In evolucija nima nic s tem… Ce tebi pase zelenjava jo jej, mene pa pusti jesti tudi meso. Temu se rece strpnost. Jaz tebi ne tezim, da jej meso, ti pa meni ne tezi, da ga ne smem. Tudi o tem je govoril Drnovsek…

  16. Rom pravi:

    Prevod zgornjega teksta

    Pozdravljeni,
    Prebivalci Zemlje, Vode, Ognja in Zraka…hvaležna sem vam, če mi pomagate
    svet napolniti s tem krikom…..
    z globoko hvaležnostjo…
    Alba Maria
    Šamanka Alba Maria zelo glasno prosi pomoč prebivalce vseh kontinentov:
    Dan 4. oktober, dan svetnika San Frančoška iz Asisija, dovoli da tvoja duša in tvoje srce pojejo za pomoč tvojim bratom živali.
    Ponudi ta dan za molitev, za povezavo z živalmi, pomagaj jim, varuj jih……ko boš lačen, zberi sadje, zelenjavo in cereale namesto živalske produkte . Je samo en dan, ampak sigurno vsaj ta dan bolečine na svetu bodo manjše.
    Kampanjo organizirala šamanka Alba Maria v Južni Ameriki, Evropi in ZDA.

  17. Rom pravi:

    Da , ravno zato se gre, fizičnim očesom kakšen tehten argument ni viden.
    In res je tudi , da živali imajo - tako ko tudi človek- razvito čustveno telo, zato čutijo veselje, radost, bolečino, strah, obub , trplenje, …itd…
    narava delfina je , da je ribe..itd…to je vse del narave…rastline so na nižji evolucijski stopnji , če ješ sadeže, rastlina ne trpi, tudi solata ima svojo naravno življensko dobo..itd..in da ne bo pomote, moj edini namen , da to pišem je, pomagati razumeti življenje in zakaj smo tukaj kjer smo in to spoznanje vam lahko samo koristi, ker s tem boste tudi našli svoj lastni mir, radost in smisel življenja.
    Kristus je rekel: povem vam, vprašajte in kraljevstvo mojega očeta vam bo dano. Jaz sem edina pot do njega..itd…nažalost se te besede popolnoma nerazumljene, lahko se razumejo samo z uporabo eteričnihi možganov, ki pa so pri večini še v latentnem, to je dormečem stanju…predlagam molitev kot prošnjo za razumevanje zadev, ki jih ne razumemo…itd….

  18. lucko pravi:

    Na osnovi cesa upas trditi, da rastline ne cutijo veselja. Jaz poznam kar nekaj ljudi, ki vrjamejo, da roze rastejo lebse in hitreje, ce z njimi govoris… Nekateri jim dajo poslusati tudi glasbo. Hoces reci, da so ti ljudje za luno? A so morda bolj raziviti od tebe in razumejo nekaj kar ne razumes ti… Ampak potem se morda najde nekdo se bolj razvit, ki bo zacutil trpljenje mikrobov, ki jih pobija dnevno… Kaj ti hocem povedati? Treba je imeti zdravo mejo in sprejeti drugacna stalisca in ne trditi, da imamo latenten del mozganov. Ne imamo samo drugacne poglede. Nihce ni za mucenje, ampak za pretiravanje pa tudi nismo…

  19. Rom pravi:

    The Terra Mirim Foundation is an Educational Community. The people, who live here, have chosen the way of living, which is restless yet peaceful, creative yet essential.

    Here one lives in the neighbourhood of pure water, healing herbs, fruits, flowers and animals. This living together is respectful and cooperative. Here one seeks to learn with a mango tree. A tree, which lives anchored to the ground by strong roots and at the same time, reaches up to infinity through its bright top. It has no doubt that it was born, knowing how to make mangos, like a bee is born, knowing how to make honey.

    The Terra Mirim Foundation is an intentional and ecological community - the people here have come together, because they have chosen to experience the life in a community and because of their love and care for the Elements and the beings of the Mother Nature.

    The Terra Mirim Foundation is also a social organization, which acts in causes related to the maintenance and promotion of life. There are important programs and projects, which have been developed at the valley of Itamboata River located at Sim�es Filho - Bahia, especially the ones that promote environmental and artistic education, as well as development of talents and citizen’s consciousness. These activities allow local people to get in touch with their own history & culture, learn to value it and keep it alive; in this way they also amplify their possibilities of sustainability. They learn, how to take care of the river, which crosses the valley and the forest, which borders the river. Likewise, the projects promote reflections and knowledge about the topics such as community leadership, traditions of ancestors and solidary economy. Children, teenagers and women are our main collaborating partners.

    The Terra Mirim Foundation is an autonomous, independent organization for the people and by the people. It is sustained by its residents, collaborators, services and products. Founded in 1992, the Foundation presents effective work with significant results.

    It is an essential movement. All the experiences, the Terra Mirim Foundation offers and makes possible, have a single purpose - to promote an encounter of each being with itself, with its own essence … with its beauty, strength and wisdom.

    Mission & Vision

    The Terra Mirim Foundation accomplishes its activities in the world with the refined sense of purpose, sense of cause. And its most ardent mission is to manifest the original dream, which motivated its emerging - an ample purpose, orientated to recreation, preservation and respect of life.

    Its mission is:
    Through education, offer profound experiences to all those, who are willing to remember all that they already know - their inner wisdom.

    To strengthen the spirit of the community � as a privileged way towards a fascinating human exercise of return to the Unity.

    To take care lovingly and effectively of the Nature � integrating a human being and all other creatures of the Planet through the zeal and consciousness of togetherness. To invent collectively creative solutions, building in this manner a culture of possibilities.

    To be a movement of happiness and integration, of creativity and realization. A movement which promotes as well as lives the vibration of Love, in respect for an animal, a river, a tree, a night, me and you - participants of the immense diversity of this Planet: Earth, Water, Air, Fire.

    To be a healthy organization with a citizenship responsibility, which contributes to the preservation and recreation of the Nature�s elements and its beings. To experience intensively and share all moments that the life in the community offers - restlessness as well as harmony and peace; to attain to the essence of sustainability, including material maintenance.

    To nourish in every being ethics, personal force, group consciousness and joy of living.

  20. Rom pravi:

    Lučko, res sem se fajn nasmejala tvojemu komentarju, hvala.
    Oprosti, ampak , jaz ničesar od tvojega napisanega nisem nikoli ne rekla, ne napisala, ne pomislila..itd..
    zopet nisva na isti valovni dolžini…pa brez zamere…želim ti lepe sanje in dober spanec

  21. lucko pravi:

    Jaz ti samo nakazujem kam tvoje razmisljanje pelje…

  22. Rom pravi:

    In mimogrede glede glasbe , ne samo , da rože zelo rade poslušajo predvsem klasično glazbo in ne samo, da v Ameriki je roža na sodiču bila glavna priča za dokaz nekega umora..itd..
    .v Italiji , blizu Torina obstaja skupnost, ki ima rože, ki same komponirajo in igrajo v orkestru, baje so zelo, zelo nadarjene.. priporočam obisk
    in se hitro učijo..razumevanje tega pa je že domena znanosti kvantne mehanike, oziroma fizike…..

  23. lucko pravi:

    Toraj to nakazuje, da imajo tudi roze podobno kot zivali vrjetno nek obcutek za sreco. In ce imajo roze imajo vrjetno tudi druge rastilne. In kaj jih potem locuje od zivali? In recimo obstajajo tudi hibridi, ki so pol zivalski in pol rastlinski. Res da so enocelicarji ampak kdaj zival postane cutna? Po nekaterih pogledih naj ze riba nebi bila in zato jih nekateri vegaterjanci jedo…

  24. Rom pravi:

    Lučko, res je, antropozofija pravi nekako takole: kamen je tudi živ organizem, njegova zavest je globoko v nezavednem stanju, zato se ničesar ne zaveda….itd…prosim , če te res zanima ta tema poišči literaturo na te teme ali pa preberi kakšno kjigo , ki jo je napisal Rudolf Steiner.
    Spodaj pa ex članek kaj je še dr. Drnovšek rekel.

    k o vegetarijanstvu in pravicah živali
    torek, 24. januar 2006 @ 06:20 CET
    Piše: Pozitivke

    Piše: Damjan Likar

    Dr. Janez Drnovšek o vegetarijanstvu in pravicah živali

    Vegetarijanstvo bi povečalo možnosti za dolgoročno preživetje človeštva
    V celotni zgodovini človeštva je obstajala le peščica pomembnih državnikov, ki so bili vegetarijanci in ki so poleg tega zavzeli zelo odločno držo za pravice vseh živali. Tudi v današnjem času jih ni veliko. Slovenija je v tem trenutku ena od redkih svetlih lučk na svetovnem političnem zemljevidu. Predsednik države, dr. Janez Drnovšek, je namreč s tem intervjujem prvič posredoval ljudem močno sporočilo, da začnejo razmišljati o nepojmljivi brutalnosti, ki jo človek izvaja nad živalmi.

    Zakaj ste postali vegetarijanec in kakšne spremembe ste doživeli s to prehrano?
    Zato ker čutim, da je takšna hrana boljša, bolj kvalitetna. Meso jemo bolj iz privzgojenih navad in vzorcev. Nekaj let sem bil vegetarijanec, v zadnjem času pa sem postal veganec, torej ne jem več mleka, mlečnih izdelkov in jajc. Ostane še vedno precej na razpolago, različna rastlinska hrana, ki zadošča vsem potrebam. Za ta korak sem se odločil po notranjem občutku. Nekateri menijo, da je veganska hrana zelo enolična, toda to ni res. Lahko je zelo raznovrstna.

    Je bil glavni vzrok za drug način prehranjevanja vaša huda bolezen pred leti?
    Takrat sem postopoma začel prehajati na to. Najprej z opuščanjem rdečega mesa, potem tudi belega in postopno še rib itn.

    Se po prehodu na brezmesno hrano počutite bolje kot prej?
    Vsekakor se zelo dobro počutim, pravijo, da imam celo preveč energije.

    Ob svetovnem dnevu varstva živali (4. oktober) ste povabili na razgovor člane Društva za osvoboditev živali in njihove pravice. Kaj ste se dogovorili?
    Sprejel sem jih predvsem zato, da damo skupaj neko sporočilo širši javnosti ob dnevu varstva živali. Ljudje se včasih premalo zavedamo, kako postopamo z živalmi, na kakšen način jih obravnavamo. To so tudi živa bitja. Kot sem že prej dejal, ljudje prevzemamo neke vzorce obnašanja do živali, pri čemer se premalokrat vprašamo, kaj s tem pravzaprav povzročamo. Če se zamislimo, kako človek obravnava in deluje na živalski svet, bi si potem skoraj rekli, da to sploh ni človek. Če pomislimo na vse te množične klavnice ali rejo goveje živine ali perutnine, kjer so nemogoče razmere za življenje živali, potem če se spomnimo na to, na kakšen način jih transportirajo v kamionih, velikokrat brez vode in brez vsega, to je skrajno kruto obnašanje do živali. Ampak ljudje ne da bi bili slabi, ampak enostavno na to sploh ne pomislijo. Ko pride končni izdelek na mizo, niti ne pomislijo, iz česa je, kaj je bilo pred tem, kaj se je dogajalo v vseh prejšnjih fazah.

    Torej ste se za vegetarijanstvo odločili tudi iz etičnih razlogov?
    Vsekakor je etični razlog prisoten, drugo pa dejstvo, da človek dejansko sploh ne potrebuje živalskega mesa. To so samo naše privzgojene navade, občutek. Morda je res težko čez noč nehati z vsem, ampak da se, postopoma. To sem storil tudi sam.

    V medijih ste se zoperstavili subvencioniranju množične živinoreje. Zakaj ste se odločili za ta korak?
    Zdi se mi prav neumno, da je glavna prioriteta Evropske unije stoodstotno subvencioniranje kmetijskih, zlasti živalskih proizvodov. To, da Evropska unija subvencionira masovno govedorejo ali masovno vzrejo perutnine, je ravno tisto, kar je najbolj sporno iz etičnega vidika. Pa ne samo iz etičnega, tudi iz prehrambnega vidika. Na to nas narava tudi sama že opominja; z boleznijo norih krav, v zadnjem času s prašičjo kugo, s ptičjim virusom. Enostavno vidi se, da nekaj ni v redu, da se nekaj dogaja v nasprotju z naravnimi ciklusi in to je opozorilo človeku.

    Vegetarijanski izdelki v trgovinah so dražji kot mesni in s tem ne vzpodbujamo ljudi, da bi lahko kupovali bolj zdravo hrano. Menite, da bi več ljudi prenehalo jesti meso, če bi bila vegetarijanska hrana cenejša?
    Najbrž tudi to vpliva, čeprav mislim, da vpliva predvsem ozaveščanje ljudi. To je predvsem vprašanje zavesti ljudi, da se tega sploh zavedo; kaj se sedaj dogaja in pri čem sodelujejo. Mislim, da je to ključno. Seveda potem se spremenijo tudi politike npr. kmetijska politika, politika subvencioniranja, usmerjanja. Zakaj ne bi raje usmerili vsa tista velika sredstva, namesto v masovno proizvodnjo živalskih proizvodov raje v npr. ekološko bioproizvodnjo različnih rastlinskih proizvodov žitaric, stročnic, sadja in vseh drugih prehrambnih izdelkov, ki na podlagi teh nastajajo. To bi bilo veliko bolj prijazno do narave, ker ekološka proizvodnja pomeni, da ne uporabljamo kemičnih gnojil in različnih dodatkov. S tem ne onesnažujemo okolja in hkrati teh kemičnih dodatkov ni v hrani. Zdaj mi skupaj s hrano pojemo vso to kemijo, ki je škodljiva, ki ni zdrava. Ampak zadaj so interesi proizvajalcev, velikih lobijev, velikih dobičkov, ki so za vsem tem konglomeratom prehrambno-živilske industrije, kot jo imamo sedaj. Vendar mislim, da se ozaveščenost ljudi že povečuje tako pri nas pa tudi drugje v Evropski uniji. Ljudje čedalje bolj iščejo zdrave proizvode in mislim, da se tudi vedno bolj vračajo k naravi in da bodo vedno bolj ozaveščeni, tudi kar se tiče živali in živalske hrane.

    Bi po vaših izkušnjah priporočali ljudem, da se prehranjujejo vegetarijansko?
    Če to priporočam sebi, potem ne vidim razloga, zakaj ne bi priporočal tudi drugim. Nimam se kaj pritoževati, kot sem že rekel, energije imam več kot dovolj. Če drugega ne, sem lahko živ primer, da se da preživeti brez živalske hrane in brez vseh proizvodov, ki iz nje izhajajo.

    Kako gledate na to, da moramo vsi ljudje enako plačevati za zdravstvo? Znano je, da so vegetarijanci bolj zdravi in torej manj koristijo zdravstvene storitve.
    To je širši problem, celoten koncept bi lahko bil drugačen. Vendar mislim, da bistvo ni v tem, ker nekaj solidarnosti v zdravstvenem sistemu že mora biti, da tudi tisti, ki so zdravi, pomagajo tistim, ki so manj zdravi. Res pa je, da bi moral biti vsak človek sam odgovoren za svoje zdravje. Če bi uživali manj škodljivo, manj nezdravo hrano, bi s tem zelo razbremenili zdravstveno blagajno, ki je pod vedno večjim pritiskom. Seveda ni vsem v interesu, da bi se to zgodilo. Kaj bi bilo potem s farmacevtskimi industrijami, velikimi multinacionalkami, ki služijo od tega, da so ljudje bolni in proizvajajo milijardne dobičke s tega naslova.

    Kakšno mišljenje imate o lovu?
    Lov v funkciji ubijanja živali in športa vsekakor ni etična zadeva. Če pa mislite na tisti del lovske dejavnosti, ki je usmerjen v ohranjanje narave, naravnega okolja in pomoč živalim, recimo pozimi, da se lažje prehranjujejo, je vsekakor koristen. Lov, ki je namenjen sam sebi kot neka rekreacija in užitek v ubijanju, pa se mi zdi seveda povsem neetičen.

    Kakšen je vaš odnos do opravljanja testiranj na živalih?
    To je znana dilema, ki je bila v zadnjem času prisotna, tudi v Evropi, v Veliki Britaniji. Seveda se moramo vprašati, ali bi nam bilo všeč, če bi sami bili predmet kakšnega testiranja. Moj oče je bil med drugo svetovno vojno v koncentracijskem taborišču v Dachavu, kjer so Nemci eksperimentirali z različnimi medicinskimi poskusi na njem in še na tisoče drugih ljudeh. Pa mu ni bilo nič všeč. Čeprav bi danes lahko nekdo rekel, da s tem pospešimo razvoj znanosti, toda prepričan sem, da se v večini primerov lahko poslužujemo alternativnih metod, kjer ni testiranja na živalih.

    Kje so po vašem mnenju korenine brutalnega odnosa do živali?
    V nizki stopnji ozaveščenosti ljudi.

    Kaj pa gledano zgodovinsko?
    Težko bi se točno opredelil zgodovinsko. Nasploh gre tudi v tem primeru za spoštovanje življenja kot življenja. Živali so živa bitja z občutki. Vsak, ki ima doma žival, ve, da živali niso brez občutkov. Velikokrat govorijo religije o spoštovanju življenja, toda v mislih imajo samo ljudi, pa še to ne vedno. Če se spomnimo, kako je v srednjem veku katoliška vera dolgo časa razglašala, da Indijanci, ki so jih takrat zasužnjevali Španci in Portugalci, nimajo duše. Skratka, to je pomenilo, da jih ni treba obravnavati kot živa bitja z občutki. Potem so se na neki točki premislili in rekli, da črnci nimajo duše. Sledilo je nekaj stoletij zasužnjevanja črncev. Vse to z blagoslovom Cerkve. Danes ne eno ne drugo nihče več ne sprejema. Skratka, vidimo, kako se zgodovinska zavest ljudi le spreminja, kljub temu da v določenem obdobju neke norme, neke institucije trdijo drugače.

    Kmalu bo božič. Za milijone ljudi čas veselja, ljubezni in miru. Za milijone živali pa čas grozovitega trpljenja pri klanju, da bodo lahko mize polne mrhovine. In to za praznovanje rojstva miroljubnega človeka, ki je ljubil živali, jih ščitil ter jih ni ubijal. Kaj menite vi o tem?
    Najbrž bi se Jezus obračal v grobu, če bi vedel, da se v njegovem imenu množično ubija živali. Jezusovo izročilo temelji na absolutnem spoštovanju življenja in težko si je predstavljati, da bi Jezus sprejel to, da njemu v čast žrtvujejo milijone živih bitij.

    Ali se zavedate, da so vegetarijanci, torej tudi vi, prekleti s strani Cerkve in da jim je ta namenila večni pekel?
    Še dobro, da tisti, ki tako govorijo, ne odločajo o tem, kdo bo šel res v pekel.

    Vsi svetovni politiki v svojih govorih vedno poudarjajo, da se zavzemajo za svetovni mir. Mislite, da je mir povezan tudi z našim odnosom do živali in nekrvavo, miroljubno prehrano? Kot je dejal Tolstoj: “Dokler bodo klavnice, se bomo tudi ljudje pobijali med seboj.”
    Če je zavest človeka dovolj visoka, potem ta ne bo ubijal in kruto ravnal z živalmi. Torej od takšnega človeka še manj lahko pričakujemo, da bo šel v vojno in ubijal ljudi za to, da bi si pridobil kakšno korist. Pri ljudeh, ki ne ubijajo in jedo živali, je veliko več možnosti, da bodo našli način, kako živeti v miru in sožitju. Stvari so med seboj povezane, povezane so preko nivoja zavesti. Takrat, ko je ta nivo dovolj visok, pride eno in drugo. In zato je ključno vprašanje ozaveščenost ljudi.

    Kako pa na to gledajo svetovni politiki?
    Svetovni politiki niso nič bolj ozaveščeni kot ostali ljudje. Opažam celo, da je velikokrat nivo ozaveščenosti celo večji pri navadnih državljanih kot pri njih. Vidimo, recimo, mnoge nevladne organizacije v Evropi, ki si prizadevajo za stvari, ki jih politiki še nimajo za prioritete. Pa naj bo to odnos do živali ali varstvo okolja ali denimo borba proti klimatskim spremembam. Ves ta pritisk za spremembe prihaja od civilne družbe. Potem ko kritična masa ljudi sprejme neko idejo, ko veliko ljudi pričakuje in zahteva spremembe, šele potem običajno politika reagira. Politiki na žalost velikokrat niso tisti, ki bi ozaveščali druge, ampak nekako bolj capljajo za splošno zavestjo ljudi. Če ugotovijo, da na volitvah ne bodo izvoljeni, potem se prilagodijo in sprejmejo prioritete, ki so pomembne za državljane.

    Tolstoj je le eden izmed številnih “velikih umov” človeštva, ki so se javno izrekli za vegetarijanstvo. Naj jih naštejem še nekaj: Pitagora, Leonardo da Vinci, Nikola Tesla, Albert Einstein, Mahatma Gandhi … Človeštvo tem ljudem prizna njihova velika dela, dosežke, jih citira in poudarja njihovo genialnost. Zakaj menite, da je človeštvo gluho za tista razmišljanja omenjenih velikanov, ki se nanašajo na živali in vegetarijanstvo, kot je na primer drzna misel Alberta Einsteina: “Nič drugega ne bo tako izrazito povečalo možnosti za naše preživetje na Zemlji, kot je korak k vegetarijanski prehrani.”? Kako vi komentirate to misel genialnega fizika?
    Vsekakor bi se s tem povečale možnosti za dolgoročno preživetje človeštva. Vse je med sabo povezano. Bolj kvalitetna hrana je nekako povezana z višjo stopnjo zavesti. Ta proces gre nekako vzporedno: če bomo zmogli eno, bomo lahko tudi drugo. Težko pa je pričakovati, da bodo nizko ozaveščeni ljudje, ki kruto ravnajo z živalmi, prenehali z vojnami, nehali z izkoriščanjem drugih, naredili kaj z revščino v svetu itn. Skratka, dokler je nivo zavesti nizek, potem bodo lahko vsaka nasprotja, ki so prisotna v človeštvu, še obstajala in se lahko še povečala do te mere, da uničijo človeštvo.

    Ali so ljudje, ki pravijo, da imajo radi živali, toda uživajo meso, resnični prijatelji živali?
    Veste, jaz mislim, da ti ljudje imajo radi živali, njihove hišne ljubljenčke, toda nekako avtomatsko jedo meso drugih živali. Če bi jim v kuhinjo pripeljali kravo in jim rekli, da jo bodo ubili zato, da jim bomo lahko naredili zrezek, bi se verjetno kljub vsemu malo bolj zamislili. Meso v živilski industriji naredijo tako brezoblično, da ljudje mislijo, da je zrezek pač zrezek, da to ni del živega bitja.

    Nekatere dame pozimi nosijo živalsko krzno. Kakšno je vaše stališče do te modne industrije?
    Spet je to vprašanje ozaveščenosti ljudi. Ljudje velikokrat avtomatično sprejemajo določene vzorce obnašanja in navade brez razmišljanja. Šele ko začnejo o tem razmišljati, lahko spremenijo odnos, postanejo pozorni na to in se zavedajo, kaj kupujejo.

    Odkod si ljudje sploh jemljejo pravico, da ubijajo, jemljejo prostost in mučijo živali, istočasno pa zase zahtevajo mir in vse pravice. Je to dovoljeno v kakšnem členu ustave?
    Izrecno ni dovoljeno, toda seveda vam bodo pravniki in ustavodajalci povedali, da tudi ni prepovedano oziroma se predpostavlja, da je dovoljeno.

    Iz neuradnih virov sem izvedel, da je tudi vaš pes Brodi vegetarijanec. Je to res?
    Ste pa dobro informirani. To vprašanje rajši postavite kar njemu. Me ni pooblastil, da govorim v njegovem imenu. (smeh)

    Damjan Likar

    Foto: Dr. Janez Drnovšek: “Lov v funkciji ubijanja živali in športa vsekakor ni etična zadeva!” foto: F.A. Bobo

    Vir: Revija Osvoboditev živali

  25. Rom pravi:

    Lučko ali Luč, še nekaj znanih rekov o vegetarijanstvu nekaterih Velikanov rase, ki se imenuje Homo Sapiens:

    Dr. Drnovšek:” Kvalitetna hrana je nekako povezana z višjo zavestjo ( Kot veste je vegetarijanec).

    Damjan Likar ( intervju z Dr. Drnovškom za revijo Društvo za zaščito živali):” V celi zgodovini človeštva je obstajala le peščica pomembnih državnikov, ki so bili vegetarijanci in ki so poleg tega zavzeli zelo odločno držo za pravice živali. Slovenija je v tem trenutku ena redkih svetlih luči na svetovnem političnem zemljevidu”.

    National Geographic, oddaja o Duracellovih raziskavah :” Dokazano je , da hrana deluje na kemične reakcije možganov. Vse kar jemo, ima potencial, da vpliva na kemijo naših možganov.”

    Emmanuel Swendenborg - o ljubezni in božji modrosti( antropozof, znanstvenik itd..):
    “Ne verjemite mi zaradi samega dejstva, da sem videl Nebo in Pekel, da sem se sporazumeval z angeli. Verjemite, ker vam povem, da vam bodo vaša vest in intiutivni občutki povedali vse, če boste pazljivo poslušali njihove glasove.”

    Le Dhamhapada:” Smo, kar mislimo. Vse, kar se pojavi v naših mislih. Z našimi mislimi ustvarjamo svet. Govorite in delujete z nečistimi mislimi in težave se boso vrstile. Govorite in delujte s čistimi mislimi in sreča bo sledila.”

    Dr.Drnovšek : ” Če je zavest človeka dovolj visoka, potem ne bo ubijal. Svari so med seboj povezane, povezane so preko nivoja zavesti. Takrat , ko je ta nivo dovolj visok pride eno in drugo. In zato je ključno vprašanje ozaveščenost ljudi.

    Johan Wolfgan Von Goethe: ” Takoj, ko si znate zaupati, znate živeti.”

    Dr. Drnovšek: ” Če delate dobro, se bo dobro tudi povrnilo:”

    Emmanuel Swwdwnborg:” Na noben način ne moremo trditi, da je nebo izven kogarkoli od nas. Nebo je v nas in človek lahko uživa nebo in angele toliko, kolikor jih sprejme.”

    Oddaja o kozmologiji - izjava znanega znansvenika in kozmologa: “Če bi nas višja inteligenca ( ali Bog) hotela naučiti kaj vesolje v resnici je, bi bilo ravno tako, kot da bi mi
    hoteli učiti psa o kvantni fiziki.

    Albert Einstein:” Nič drugega ne bo tako izrazito povečalo možnosti za naše preživetje na zemlji, kot je korak k vegetarijanski prehrani.”

    Pitagora in Seneka:” Vegetarijanstvo je zmaga Duha nad telesom. ”

    Isak Newton je oznanil za barbarstvo navado jesti meso in piti kri bitij, čeprav vemo, da čutijo kot mi.

    Dr. Primarij Tomislav Majič: ” Glede duhovne drže do mesne prehrane je večina ljudi še v bližini kamene dobe. V državi, ki se deklarira humanistična, se nobeden človek ne sme lastiti pravice absolutnega gospodarja v odnosu do narave in sobitij. Prehod na vegetarijanstvo sem doživel kot višjo stopnjo osebnostnega razvoja.”

    L.N. Tolstoj: ” Dokler se bomo priskrbovali iz klavnic, se bomo klali med seboj.”

    Dr. Schwetzer: ” Dokler človek ne bo razširil svojega moralnega obzorja do vseh živih biti, sam ne bo našel miru.”
    Zemlja je tudi živ organizem.

    L.N. Tolstoj: ” Dokler se bomo priskrbovali

    Leonardo Da Vinci:” Mesojedstvo je enako kot ljudožerstvo. ”

    Dr. Schwetzer: ” Dokler človek ne bo razširil svojega moralnega obzorja do vseh živih biti, sam ne bo našel miru.”
    Zemlja je tudi živ organizem.

    Dr. Drnovšek:” Opažam celo, da je velikokrat nivo ozaveščenosti celo večji pri navadnih državljanih, kot pri svetovnih politikih. Vidimo, recimo nevladne organizacije v EU, ki se prizadevajo za stvari, ki jih politiki še nimajo za prioritete, bodi to odnos do živali, varstvo okolja ali denimo borba proti klimatskim spremembam. Ves ta pritisk prihaja od civilne družbe. Potem ko kritična masa ljudi sprejme neko idejo, ko veliko ljudi pričakuje in zahteva spremembe, šele potem običajno politika reagira. Politiki niso tisti, ki bi ozaveščali druge, ampak bolj nekako capljajo za splošno zavestjo ljudi. Če ugotovijo, da na volitvah ne bodo izvoljeni, potem se prilagodijo in sprejmejo prioritete, ki so pomembne za državljane .”

    Znan pisatelj in scenarist ( intervju na TV ): “Človeška zavest nekaterih ljudi je še na nivoju amebe.”
    Dostojevski: ” V bistvu je svet kot ocean; vse stvari se pretakajo med seboj in vse je povezano. Motnja na enem mestu ima posledice na drugem koncu sveta.”

    Hindujska fizolofija: ” Demoni delujejo v zlem, ker so nezmožni ločiti med dobrim in zlim.”

    Toplota je v svoji biti ljubezen in svetloba je modrost.
    Vedeti kdo smo, kam gremo in od kod prihajamo , to je biti eno z Enim.

  26. lucko pravi:

    Ne nocem reci tega. Sprasujem kdo sem jaz, da lahko recem, cigavo zivljenje je vredno vec, zivljenje zivali ali zivljenje rastline. V trenutku, ko se to odlocim sem dvolicnez. Kdo pa pravi, da imajo lestvice zavedanja prav… Kako postaviti sprejemljivo mejo? In ali je lahko sploh lestvica zavedanja pravo merilo? To v osnovi pravi, da je clovek z nizjo stopnjo zavedanja man vreden kot nekdo z visjo… Zato se jaz nocem igrati boga. Meja mora biti enostavna in le nekaj jih je enostavih in jasna. 1. vse, kar ne gre, 2. vrsta, kar gre 3. druzina kar tudi gre, a ni v skladu z zakonom in 4. jaz, kar tudi gre, a ni v skladu z zakonom. Zivali/rastline imajo sivo polje, ko ni ne eno ne drugo.. Sledim naravi in jem kar smo jedli od nekdaj. Ce je v naravi sprejemljivo ubijati druge vrste za hrano je sprejemljivo tudi zame. Ce je v naravi sprejemljivo trgati sadje, jesti zelenjavo, glive, orescke… je sprejemljivo tudi zame… In to je to.

    In se enkrat. Tudi strpnosti je ucil Drnovsek. Sprejmite tiste, ki razmisljamo drugace in nam vegeterjanstva ne usiljujte. Vas pogled ni nujno edini pravi… Morda je kdo pregledal vse vase argumente in se odlocil drugace, ker vidi kam pelje stopnjevanje skrajnosti. Sem proti nepotrebni krutost… Nisem proti lovu nasploh, ce se gre za odstreljevanje poskodovanih, starih in bolnih zivalim sam sporten lov pa mi zdi sporen… Nisem proti sekanju dreves nasploh, ampak tudi tukaj mora biti stvar utemeljena… Pac brez skrajnosti pri vsem…

  27. medek pravi:

    http://www.vest.si/2008/09/30/ne-nasilju/

  28. Q_ pravi:

    ….jao! :-(

  29. Rom pravi:

    Lučko , vidim , da na koncu se le strinjava v najinih argumentih.
    Pouzetek vsega naj bi bil, da je zlata sredina najboljša- to je tudi Buda dokazal.
    Bistvo vsega pa je, da - tako kot je že dr. Drnovšek povedal: Opažam celo, da je velikokrat nivo ozaveščenosti celo večji pri navadnih državljanih, kot pri svetovnih politikih. Vidimo, recimo nevladne organizacije v EU, ki se prizadevajo za stvari, ki jih politiki še nimajo za prioritete, bodi to odnos do živali, varstvo okolja ali denimo borba proti klimatskim spremembam. Ves ta pritisk prihaja od civilne družbe. Potem ko kritična masa ljudi sprejme neko idejo, ko veliko ljudi pričakuje in zahteva spremembe, šele potem običajno politika reagira. Politiki niso tisti, ki bi ozaveščali druge, ampak bolj nekako capljajo za splošno zavestjo ljudi. Če ugotovijo, da na volitvah ne bodo izvoljeni, potem se prilagodijo in sprejmejo prioritete, ki so pomembne za državljane .”
    Torej moramo znati reče NE NASILJU TAKO NAD NARAVO, KOT LJUDMI IN ŽIVALMI, NE OROŽJU,
    NE STOPNJEVANJU ENOUMJA, NE LAŽNIM POLITIČNIM FLOSKULAM , NE ENOSTRANSKIM PLAČANIM MEDIJEM..ITD…ker za vsem tem leži samo velik interes kapitala na škodo družbe in v dobro določenih posameznikov- pobudnikov.

  30. Rom pravi:

    3.10.08 Znanje o sebi je dejanska modrost

    Najboljši način, da se znebite šibkosti je, da jo udarite v korenino – napačno prepričanje, da ste telo, da imate ime in podobo, čutila, inteligenco in um. To je le prtljaga, ki jo nosite. Mar ne rečete »moj um«, »moja roka«, prav tako kot rečete »moja knjiga«, »moj dežnik«? Kdo je ta »jaz«, ki si lasti vse te stvari? To je vaš resnični jaz.

    Obstajal je, ko ste se rodili, ko ste spali in se niste zavedali sveta okrog sebe, celo svojega telesa ne in njegovih zunanjih in notranjih organov. Ta jaz ne more biti poškodovan; se ne spreminja, ne pozna ne smrti ne rojstva.

    Naučite se sposobnosti zavedanja te resnice in vedno boste svobodni in neustrašni. To znanje o sebi (atma vidya) je dejanska modrost.
    - Sathya Sai Baba

  31. Q_ pravi:

    ….ma ja. Živimo v sistemu, kjer imaš redne stroške, če dihaš ali pač ne. S to indijsko “filozofijo” tu ne prideš daleč. …ali pač. Verjetno pod kakšen most. Je svoboda, ampak do jaja.

  32. PeterNaVeter pravi:

    http://www.snotr.com/video/1495

  33. Špela pravi:

    Toliko nekih tem povezujete v eno, da večine sploh ne morem resno vzeti. Kar en šnicl si grem naredit. :)

  34. Rom pravi:

    Ja Špelca, preveč je pač preveč, se strinjam. Znan pisatelj in scenarist ( intervju na TV ): “Človeška zavest nekaterih ljudi je še na nivoju amebe.” Evolucija pač ima svoje zakonitosti.
    Ali :
    “Če bi nas višja inteligenca ( ali Bog) hotela naučiti kaj vesolje v resnici je, bi bilo ravno tako, kot da bi mi
    hoteli učiti psa o kvantni fiziki.
    Se popolnima strinjam , da je tista zgornja izjava SB malo prehuda za nekatere…

  35. lucko pravi:

    Rom, bodi spostljiv do drugih, ce ne nisi nic boljsi od tistega, ki ga ne spostujes… A se sedaj nisi dojel, kaj ti hocem razloziti?

  36. lucko pravi:

    Ok morda izraz ne spostujes velja v tem primeru, ampak boljsi bi bil s katerim se ne strinjas… Priznam napako…

  37. Rom pravi:

    @ Lučko,
    samo zato, ker spoštujem različnost, odgovarjam .
    Bistvo vsega je, da je treba SPOŠTOVATI različna mišljenja in glede tega, da se je jasno izrazilo mnenje GLEDE ZAŠČITE ŽIVALI še ne pomeni, da se mnenje ostalih ne spoštuje, pomeni samo, da se govori tudi v imenu tistih, ki ne morejo zase govoriti z besedami, čeprav nam na toliko drugih različnih načinov dosti več povedo, ampak na žalost jih večina ne sliši ali zaradi lastnega udobja ne želi slišati… . Šplelca je hotela biti “duhovita”, pravzaprav je bila precej ironično smešna… ….., zato odgovor , ki je bil izključno dobesedno mišljen samo kot razmislek in nič drugega.O.K.?
    Drugič pa , škoda energije za bilo kakšen odgovor na tako, milo povedano neumestne komentarje.
    ZADEVO , ki je bila zelo dobro argumentirana, RAZUMEŠ ALI PA JO NE IN PIKA.To je že stvar zavesti,ozaveščenosti, evolucije..imej kakorkoli hočeš….

  38. asd pravi:

    od pahorja to zahtevajo? ne verjamem da bo kaj, j3 premalo odločen tale pahorček. če pa bo kaj ga bom pa še jaz volil naslednjič :) bi prej pričakoval, da bodo kakšni kmetje oziroma ljudje, ki preživijo veliko časa z živalmi, naredili kaj v tej smeri, kot pa tile mestni levičarji. oni vidijo samo meso na krožniku, in imajo ga radi, redko pa vidijo živali.

    najnujnejše stvari glede mučenja živali:
    1. krave, ki so privezane v hlevih, bi morale biti spuščene v večjem prostoru, še bolje pa zunaj na pašniku. isto za druge živali, ki so zaprte v majhnih prostorih.
    2. zakol je preveč stresen oz. boleč. enkrat sem gledal eno dokumentarno oddajo, kjer so testirali, kateri način usmrtitve živali ali človeka, ki je obsojen na smrt, je najbolj boleč. se mi zdi, da je bil rezultat dihanje zraka, ki je redek s kisikom, kot naprimer visoko v gorah. človek ali žival samo dobi neke neboleče halucinacije in umre po nekaj minutah. vsi ostali načini so boleči.

    za oboje bi bilo treba narediti zakon in kazni ali nagrade, ker drugače ne bo nič.

  39. psychedelic water review pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More on on that Topic: vest.muzej.si/2008/10/03/komentar-anita/ […] …

  40. magic mushroom spores pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More here to that Topic: vest.muzej.si/2008/10/03/komentar-anita/ […] …

  41. เติม เงิน ps5 pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More here to that Topic: vest.muzej.si/2008/10/03/komentar-anita/ […] …

  42. sex porn pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More on that Topic: vest.muzej.si/2008/10/03/komentar-anita/ […] …

  43. sex video pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More here to that Topic: vest.muzej.si/2008/10/03/komentar-anita/ […] …

  44. คอริ่ง pravi:

    … [Trackback] …

    […] Read More here to that Topic: vest.muzej.si/2008/10/03/komentar-anita/ […] …

  45. fuckgirl pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More here on that Topic: vest.muzej.si/2008/10/03/komentar-anita/ […] …

  46. kayak pravi:

    … [Trackback] …

    […] There you will find 27258 more Info on that Topic: vest.muzej.si/2008/10/03/komentar-anita/ […] …

  47. คลินิกปลูกผม pravi:

    … [Trackback] …

    […] Find More Information here on that Topic: vest.muzej.si/2008/10/03/komentar-anita/ […] …

Komentiraj