Saturday 16. November 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Bajukov presežek

2. oktober 2008 ob 18:49 | Urh Maček |

Računsko sodišče je v sredo objavilo revizijsko poročilo o predlogu zaključnega računa proračuna za leto 2007, v katerem navaja, da je bil prenos deset odstotkov delnic Telekoma Slovenije na Slovensko odškodninsko družbo (Sod) z namenom poplačila upravičencem do vračila vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje nepravilno knjižen, zaradi česar državni proračun lani ni zabeležil presežka temveč devet milijonov evrov primanjkljaja.

Danes je na mnenje s pridržkom za predlog zaključnega računa državnega proračuna za leto 2007 odzval finančni minister Andrej Bajuk. Ministrstvo naj bi pri prenosu delnic Telekoma Slovenije na Sod ravnalo v skladu z že pred več leti uveljavljeno prakso.

“Ravnali smo po načelu, ki je bilo v Sloveniji uveljavljeno z letom 1995, ko je Sod začel delovati kot družba,” je danes v izjavi za medije poudaril Bajuk. Prenos Telekomovih delnic je bil korektno knjižen, torej kot transakcija prenosa državnega premoženja, od tam naprej pa se je vodil izven sistema državnega proračuna, ki je bil predmet revizije.

Izjava ministra Bajuka:

Urh Maček

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 78 x komentirano
  1. konec (demokracije) pravi:

    Bajuk, vi niste Balkanec, torej vas trenutno v Sloveniji ne želijo. O tem se boste, na žalost, moral sprijaznit.

  2. yoda pravi:

    may be the force with you!

  3. ED pravi:

    Bajuk je bil svoje dni profesor na ekonomski fakulteti v Menodzi. Ergo ni čudno, da je Argentina bankrotirala. Kakršen profesor (diletant), takšni učenci. He! He!

  4. Melkijad pravi:

    Svoje dni je doktoriral na Berkleyu. Kaj pa lahko pokaže ED?

  5. Štrigon pravi:

    Svoje dni je doktoriral na Berkleyu……
    Kako to, da je tako neverjetno nesposoben ?
    A tisti strici v ZDA, ki so jo skoraj spravili v bankrot, so tudi kje doktorirali ?
    Kaj pa bankirji v Argentini ?

  6. medek pravi:

    http://www.flickr.com/photos/nuzz/2903336636/

  7. medek pravi:

    http://www.flickr.com/photos/nuzz/2878545818/sizes/o/

  8. medek pravi:

    http://www.youtube.com/user/Advocate1234

  9. Štrigon pravi:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/77/JabbaTheHutt.jpg/260px-JabbaTheHutt.jpg

  10. medek pravi:

    “Four legs good, two legs better!”
    Animal Farm could just as well be a parody of the regime of irredeemable currency. The pigs
    have overthrown the gold standard. They started to mimic its operation, prodded by the chief
    of pigs, Alan Greenspan. Their revolutionary slogan later gave way to a new one: “four legs
    good, two legs better!”, when the pigs tried to walk on their hind legs instead of all four, to
    the endless amusement of the other four-legged creatures on the farm. Unfortunately for them,
    their new manner of walking could not help the fact that they remained just as pig-headed and
    ham-handed as ever.http://www.professorfekete.com/

  11. medek pravi:

    Capital destruction
    Indeed, rising interest rates destroy wealth as they render the productivity of capital
    submarginal. Establishment economists and financial journalists preach the false doctrine that,
    conversely, when the government and its central bank suppress interest rates, new wealth is
    being created. This is the gravest error of all! Falling interest rates destroy capital in a most
    devious way, as they increase the liquidation-value of debt contracted earlier at higher rates.
    All observers miss the point that as interest rates fall, the burden of servicing outstanding
    debt is increased. They blithely assume that all debt is automatically refinanced at the lower
    rate. This is definitely not the case. The issuer must continue to redeem the maturing coupons
    of fixed nominal value, regardless how far the rate of interest may have fallen after selling the
    bond. To that extent all issuers of bonds (along with other borrowers) are subject to
    impairment on capital account in a falling interest rate environment. If the impairment is
    ignored, the outcome is wholesale bankruptcies in due course.
    Enterprises should make up for losses of capital due to falling interest rates whenever
    they occur. The trouble is that they don’t. As a result they report losses as profits. There is a
    negative feedback. Capital is eroded further. When the truth dawns upon them, it is already
    too late. I shall argue that this is the essence of the present banking crisis in America, and it
    was caused by the destabilization of the interest rate structure, the ultimate cause of which
    was the overthrow of the gold standard in 1971.
    Interest rates have been falling for the past 28 years with the result that the liquidationvalue
    of outstanding debt has reached the tipping point, where capital is plunged into negative
    territory. Capital dissipation stops as there is nothing more to dissipate. This is sudden death
    for the enterprise. Producing firms fold tent and look for greener pastures in Asia where wage
    rates are lower, while financial firms and banks start falling like dominoes.
    No commentator is able to explain how American banks could run out of capital in
    spite of obscene profits they have been making. My explanation is simple. Capital destruction
    has been going on stealthily for 28 years but the banks were not paying attention. The
    magnitude of the decline in interest rates, if not its length, is historically unprecedented. The
    banks have been paying out phantom profits in dividends and in compensation, in the belief
    that their capital accounts were in good shape. They were not. They were insidiously eroded
    by the falling interest rate structure, as it inevitably increased the cost of servicing capital
    already deployed. The banks were unwilling or unable to raise new capital to cover the
    shortfall. Under these circumstances they should have reduced their own exposure to
    borrowing. Instead, they were vastly expanding it. By the time they woke up, capital was gone
    and they were in the grips of bankruptcy.
    This puts the importance of the gold standard into high relief. Both rising and falling
    interest rates are extremely harmful to enterprises, banks not excepted. The plight of General
    Motors is no different from that of Morgan Stanley. The environment in which they can safely
    prosper is that of stable interest rates, that only a gold standard can provide.
    http://www.professorfekete.com/

  12. butalec pravi:

    Bajuk se je pač ravnal po načelih iz leta 1995 in zato je pač kriva prejšnja vlada. Pa ja ne boste rekli da on ni dober finančni minister, če se ne ravna po zakonih pač pa po običajih in načelih prejšnjih vlad. Če se prav spomnim je na začetku mandata dobil priznanje za najboljšega finančnega ministra v EU, mandat pa zaključuje z največjo inflacijo v območju evra. Če to ni sijajna kariera uspešnega ministra, potem pa res ne vem zakaj ga še gledamo.

  13. konec (demokracije) pravi:

    butalci govorijo , ovce verjamejo

  14. medek pravi:

    http://farm4.static.flickr.com/3007/2809930001_6e754b2be4_o.jpg

  15. medek pravi:

    @konec
    http://www.flickr.com/photos/nicolaabstract/2898990497/

  16. ED pravi:

    @butalec:
    Jep, to, kar si napisal, pa res lahko zapiše le Butalec. Oz. na podlagi nagrade, ki jo je prejel Bajuk, na začetku njegovega mandata o njegovih domnevno ‘dobrih’ kvalitetah. Zadeva spominja na janševistične ‘kompatibilne’ nadzornike, ki so bili kmalu po menjavi vlade 2004 nastavljeni v nadzorne svete podjetji v (delni) državni lasti. Nekateri so kmalu imenovanju dobili povišanja prejemkov, nagrad, višje sejnine, to pa zato, ker so podjetja izkazala dobre poslovne razultate v letu 2004 (baj d vej, volitve so bile 3. oktobra). He! He!

  17. Carlos Contreras pravi:

    Tole nas bo še tolklo po glavah.

  18. Darth Vader pravi:

    Laže kot kuža. Lani je bila ista fora s Splošno plovbo, Jabba se pa dela mutavega, da se že skozi tako dela. Seveda se skozi tako dela. Diletantsko, šalabajzersko se dela, tako se dela.

  19. Gremo v gozdove II pravi:

    Tale domobransko-belogardistična diaspora je pa res ena velika farsa.
    60 let so se pripravljali na preporod.
    Na koncu pa nimajo za pokazat nič druzga kot tegale pajaca.

  20. lucko pravi:

    3 kilograme jabolk, 8 kilogramov hrusk, 10 kilogramov orehov in 1 kilogram banan je 22 kil jabolk

    Bajuk ne me jebat no…

  21. Marko4 pravi:

    Nova vlada se še ni niti oblikovala, že padajo okostnjaki iz omar.
    Drago nas bodo stali “strokovnjaki za polnjenje žepov in laganje”.
    Bajuk, adijo, tvoje NSI ne potrebujemo nikoli več.

  22. Štrigon pravi:

    RTV Slovenija pozno zvečer predvaja stare dnevnike iz začetka 90-tih let.
    Zelo poučno.
    Ravno pred dnevi je bila reportaža z neke seje (1990) kjer je g. Marko Kranjc
    govoril, da moramo v Sloveniji hitro (?!?!) ustanoviti finančno policijo.
    To je bilo pred 18. LETI ! ! !

    MA KOGA IMATE ZA NORCA ?
    Bajuka v čuzo in čez 3 leta sojenje !

  23. Marko pravi:

    Urh, kaj si klečal pred Bajukcem. da si ga posnel tako? Si hotel poudariti, da se dela vzvišenega?

    @Gremo v gozdove II

    Nikamor ne hodi, saj si očitno še vedno tam. :-)

  24. Marko pravi:

    @Štrigon

    In kaj ste delali levaki 14 let? Kako, da gldega argentinosa ni kontrolirala finančna policija, ponosno ustanovljena v eni od Drnovškovih vlad, ob kleni podpori Kosa El Prisluha?

  25. menjasnec pravi:

    Pri odhajajoči vladi smo vedno slišali samo tole: uveljavljena praksa in zavračanje očitkov (javnim inštitucijam). Adijo Bahuk.

  26. Štrigon pravi:

    Marko…

    Se pravi , če oni (levaki) niso ustanovili te policije, lahko Bajuk
    dela neumnosti.
    Matr ste pa res zelo globoki.
    Pa naj se človek sprašuje kje se začne Balkan.
    Očitno že v Argentini.

  27. Marko pravi:

    @Štrigon

    Glej, o visokih financah nimam pojma, ti pa gotovo tudi ne. Na živce mi gre, da tako vneto udrihate po (političnem) truplu.

  28. lucko pravi:

    No Marko, neglede na to, da je truplo, ne more take traparije govorit. Naredil je tocno to kar sem napisal.

    3 kilograme jabolk, 8 kilogramov hrusk, 10 kilogramov orehov in 1 kilogram banan je 22 kil jabolk

    Pove, da ima mogoce racunsko sodisce prav, ampak potem pove, da se pa lahko kaksen drug presezek pristeje. Ja potem to ni proracunski presezek… To je dejstvo, za katerega ti ni treba imet pojma o visokih financah…

  29. mittra pravi:

    O financah nimate pojma, polemizirate pa kot doktorji ekonomskih znanosti. Nič drugega ni v vaših glavah, kot sprani možgani iz nekega preživetega sistema. Da pa vas ne dvigne REDBULL, so vam v glave vlili sovraštvo do poštenih ljudi, ki slučajno niso istih misli kot vaši bogovi. Iz vaših besed se lahko razbere le negativizem in mržnja, ki bi se jo na ulici ustrašil vsak dobro misleč človek. Ste res to vi.

  30. kriptoproletarec pravi:

    mittra: i hate you and i don’t care. :)

  31. Štrigon pravi:

    Marko….

    “Glej, o visokih financah nimam pojma, ti pa gotovo tudi ne. Na živce mi gre, da tako vneto udrihate po (političnem) truplu.”

    1. Računsko sodišče ima poja
    2. Slovenija (kot državna institucija) je v rdečih številkah.
    3. Za to je odgovorna vlada.
    4. Bajuk je finačni minister in je tudi suktivno odgovoren.
    5. Meni ne gre nič na živce, samo ti ljudje morajo odgovarjati !

  32. mittra pravi:

    “kriptoproletarec”, smiliš se mi, četudi me sovražiš

  33. konec (demokracije) pravi:

    mittra, ali ne veš, da indoktrinirani rdečuhi so najbolj” izobražena” bitja na svetu. vprašaj jih karkoli in oni ti bodo dali vedno edini pravilni odgovor, ha, ha, ha.

  34. konec (nsi-ja in bajuka) pravi:

    manjka samo še metanje gnilih paradajzev na ugasnjeni svetilnik, ha, ha, ha, ha

  35. grozovlada pravi:

    Bajuk je pač malo preknjižil. Prava reč. +30 ali -9 je samo po sebi čisto vseeno, ker z dejanskim poslovnim rezultatom nima veze. Denar je šel z enega državnega kupčka na drugega. Bajukova štiriletna bilanca je že brez tega negativna in čas, ko bomo to začutili, šele prihaja.

    Tako kot je lahko on prvi dve leti sprejemal čestitke za trud predhodnikov, bo naslednji dve leti njegov naslednik poslušal grajo zaradi Bajuka (iz istih ust).

    Slabi časi bi nas morali skrbeti, ne pa te delnice Telekoma. Edina uteha je, da bojo mogoče nastavili koga, ki ne prisega na ameriški model razumevanja financ. Kam to pripelje, vidimo zadnje čase.

  36. medek pravi:

    http://www.alternet.org/columnists/story/99812/financial_weapons_of_mass_destruction/

  37. medek pravi:

    the economic reality is: socialism for the rich; capitalism for everybody else. “Compassionate conservatism” for the wealthy. “Market discipline” for the poor.

  38. konec (nsi-ja in bajuka) pravi:

    Sicer pa tolko reklame okrog njega na začetku.
    Kao neka svetovna banka, pa kaj jaz vem kaj še.
    Malce surfanja po webu in smo videli, da je bil samo nek uradnik v Parizu,
    odgovoren za kadrovske zadeve…..

    Jaki finančink, res.

  39. Marko pravi:

    @konec (nsi-ja in bajuka)

    Google:

    Zadetki 1–10 od približno 5.710 angleščina strani za mitja gaspari. (0,26 sekunde)
    *http://en.wikipedia.org/wiki/Mitja_Gaspari
    *http://www.oenb.at/en/img/gaspari__tcm16-41290.pdf

    Zadetki 1–10 od približno 16.800 angleščina strani za andrej bajuk. (0,25 sekunde)
    *http://en.wikipedia.org/wiki/Andrej_Bajuk

    Beri in potegni zaključke.Predvsem Education v pdf-ju.

    Strokovnjak, kot vsi levičarji- po defaultu.

  40. konec (demokracije) pravi:

    Bajuk je preveč za Slovenijo pač, to je dejstvo.
    Ena tako malo država si ne more dovoliti strokovnega in preveč dobrega finančnega ministra. To je to.
    Najbolje je če je kakšen povprečen, tako na kratki rok, ker itak je Slovenija odvisna od finančnih tokov, perspektiv in gospodarskega stanja na širši ravni.
    Bajuk doviđenja.

  41. ED pravi:

    Konec lanskega leta je premier Janša po seji vlade sporočil presenetljivo novico, da bo Slovenija leto 2007 končala s presežkom v državnem proračunu, s čimer naj bi bila fiskalna politika prvič v zgodovini države pozitivna. Za to so, kot je povedal Janša, poleg visoke gospodarske rasti zaslužni varčevalni ukrepi vlade. Če pustimo ob strani neresnico, da gre za zgodovinski uspeh, saj je prva vlada Janeza Drnovška vseskozi imela proračunski presežek, je bila novica ob vse bolj podivjani inflaciji vsekakor razveseljiva. /…/ Računsko sodišče je že večkrat opozorilo, da bi morala Slovenija pri oblikovanju bilanc upoštevati mednarodne standarde. Več kot očitno je namreč, da država zaradi potreb po lepši sliki v očeh davkoplačevalcev sebi v prid prilagaja zakonodajo. Računsko sodišče tako celo ugotavlja, da bi bil lanski primanjkljaj brez takšnega zakonsko podprtega kreativnega računovodstva še za dodatnih 110 milijonov evrov višji. (Dnevnik)

  42. konec (demokracije) pravi:

    Zakaj komunajzerji neprestanoma citirajo Udbodnevnik ali rdečo mladino?

  43. Štrigon pravi:

    Jaz sem pa ponosen na naše državljane in državljanke.
    Popolnoma nedvoumno so kaznovali šlamparijo te vlade.
    Mogoče bi bilo prav, da bi preiskovalni organi še malo
    pogledali, če imamo tudi opravka z nezakonitimi dejanji.

  44. uničevalec rdečuhov pravi:

    Na severjevem plaćanem laškem spletu se formira in zbira največja slovenska nesnaga , ki ni vredna niti za odpadni material.Ta zbrana nesnaga od samega boljševističnega slepila dožživlja vsakodnevne boljševistične ejakulacije , še zlasti ob sliki murgeljskega pezdeta .Sedaj pa v napad za boljši komunistični jutri.

  45. medek pravi:

    Bajuk, kako je je očarljiv: http://www.flickr.com/photos/tiagoron/2904996268/sizes/o/

  46. simpatikus komunalis pravi:

    konec in uničevalec brata domobrančka kaj počneta ritke črne takole konec tedna?Gresta kaj s farjim fanteke ogledovat?lubčka dajta mi zaupat kdo igra mamico kdo pa očka?A mata tud viška tako kot ata bajukec?Potem pa ko dobro premislita in preračunata pa vidita,da sta u kurcu.O ljubi moji slovenceljni,kaj vse se še bo pokazalo kako so nam belčki lagali.Zapufani smo ko hrvAteki.Pa pupike vidva še nista videla volilnih rezultatov-lubice popušili ste tAčrni.Sam,da se ne bo pahor prevč družil z jj-em.No pa lep vikend vama želim pedofilčka in sanjajta o koščakovem hribu,fantekih in ognjeni zemlji.FUCK OFF.

  47. ED pravi:

    Bajukova finančna ‘umetelnost’ se kaže v rezultatih, ki so zelo slabi. O teh je argumentirano pisal Damijan. In konstatiral, da je ta vlada najslabša vlada od vseh 4 ocenjenih.

    http://razgledi.net/blog/2008/09/06/drnovskove-vlade-uspesnejse-od-janseve/

    V sled tega me Bajukov ‘bleščeči’ curriculum vitae ne zanima, ker je fakt, da gre le za ‘blišč’, ne pa za rezultate. Saj res, kaj pa je delal Bajuk v Parizu? Eee, bil je vodja kabineta predsednika Medameriške banke za Evropo v Parizu. Ponovim? Bil je jebeni vodja kabineta (beri: tajnik) predsednika izpostave Medameriške banke v Evropi. Big deal! Eto, takole se ga spomni Damijan, njegov ministrski kolega v Janševi vladi…

    »G. Bajuk ima, glede na moje izkušnje in izkušnje njegovih še aktivnih tesnih sodelavcev, tri osnovne karakterne lastnosti. Prva je cagavost, strah pred odločanjem in posledično bodisi odlaganje projektov na mizo do onemoglosti oz. poskus prelaganja odgovornosti na sodelavce. To je večinoma posledica karakternih lastnosti ter deloma tudi POMANJKANJA VODSTVENIH IZKUŠENJ V DOSEDANJI KARIERI. Druga pa je pristna družabnost, humornost in svetovljanskost, ki je predvsem posledica njegovega službovanja v Medameriški banki, predvsem v zadnjem stadiju, ko je bil vodja kabineta predsednika Medameriške banke za Evropo v Parizu. Ta zadnja lastnost ga dela za izjemno prijetnega sogovornika, svetovljana, nekoga, s katerim greš lahko na izjemno prijetno kosilo ali večerjo. G. Bajuk je izjemno dober sogovornik v mednarodnih finančnih krogih. DOKLER GRE SAMO ZA KURTOAZNE POGOVORE.« (razgledi.net)

  48. medek pravi:

    @ ED

    klanovska svetovljanskost :)

    Laže pa tudi svetovljansko: http://vranika.blog.siol.net/2008/08/05/bajuk-me-moti-celo-med-sranjem/

  49. ervinator pravi:

    Ma ja, Damijan je zafrustriran, ker vlada ni šla v sprejem enotne davčne stopnje, saj ji je tudi Bajuk odločno nasprotoval. In ker Damijan s tem predlogom ni uspel, mu je vse dol padlo. Tisti članek v Dnevniku (in Razgledih) je zelo pristranski, indikatorje je izbiral zelo pristransko. O tem se lahko vsak prepriča že po tem, kako se je sprenevedal na moje pomisleke. Seveda pa tega ne vidijo polpismeni in ideološko obremenjeni.

    ED-bilčka seveda žuli Bakukov CV …
    V zadnjih šestih letih službovanja v Washingtonu je bil direktor kabineta predsednika Medameriške razvojne banke in član predsedniškega sveta banke. Od septembra 1994 je bil predstavnik te banke za Evropo s sedežem v Parizu. V obdobju 1994–2000 je v Parizu vodil posebno predstavništvo IDB za Evropo in Izrael.

  50. ED pravi:

    @D-ervinator:
    Še en butalčev ‘argument’, ko se ad persona loteva domnevnih Damijanovih frustracij. Even so, v ničemer ni zanikana njegova trditev glede Bajukove nesposobnosti. Še manj njegova analiza diletanstva te vlade in Bajuka. Glede Bajukcovega CV pa lahko samo ponovim rečeno - najvišja funkcija, ki jo je Bajuko opravljal, je bila vodja kabineta predsednika IDB ter članstvo v svetu IDB. Tj. tajnik Bajuko ni imel nikakršne vodstvene izkušnje, še manj kakšnih ‘izvršnih’ pristojnosti. Če bi bil Bajuko takooo strašno sposoben, bi svoje kariere ne končal v predstavništvu, pač pa napredoval na čelo IDB. To je podobno, kot če bi nekoga, ki dela npr. v upravnem organu (kot npr. svetovalec, tajnik) Merkurja prestavili iz matičnega podjetja ne za ‘šefa’ v kako izmed podjetji v RS ali v tujini, pač za predstavnika. Med prodajanjem in predstavljanjem je bistvena razlika, tj. med opravljanje osnovne dejavnosti podjetja in predstavljanjem podjetja je bistvena razlika. Skratka, nesposobneža Bajuka so z imenovanjem v predstavništvo vrgli iz ‘uprave’ IDB. Zaupali mu niso niti kake filiale, dobil je funkcijo predstavljanja. Tj. gobezdanja. kar pa mu gre dobro od rok. To zapiše tudi Damijan.

  51. ervinator pravi:

    ED-bilček,

    zgolj potrdil si, da te Bajukov uspešen CV zelo žuli. Napeljuješ, da bi moral iz uprave še bolj napredovati, hkrati pa zatrjuješ, da je bil samo uradnik. Očitno ne vidiš, da s takšnimi neumnimi sklepanji samega sebe pobiješ.

    Po tvojem presenetljivo šibkem odgovoru (ponavadi si bolj prepričan vase) sklepam, da se glede Damijanove zafrustriranosti tiho strinjaš. Ampak vseeno ti njegovo pisanje ustreza, ne glede na slabe argumente, ker pač izpelje, da je bila vlada slaba.

  52. konec (demokracije) pravi:

    # Štrigon pravi:
    3. oktober, 2008 ob 17:50

    Jaz sem pa ponosen na naše državljane in državljanke.
    Popolnoma nedvoumno so kaznovali šlamparijo te vlade.
    Mogoče bi bilo prav, da bi preiskovalni organi še malo
    pogledali, če imamo tudi opravka z nezakonitimi dejanji.

    JE REKEL UDBOMAFIJEC (Preteklost se vrača).

  53. konec (nsi-ja in bajuka) pravi:

    konec ……

    Kje pa.
    Preteklost je dokončno pokopana.
    No more domobrances in our country.
    Fuck Off bela garda.

  54. amnik pravi:

    Svetovljanski gobezdač, ki mi bo ostal v spominu predvsem po “strokovni” obdelavi razlogov zakaj so špargeljni dražji v Ljubljani kot v Monte Carlu. Nepozabna razlaga ekonoma.

  55. konec (demokracije) pravi:

    konec (nsi-ja in bajuka),

    Kje pa.
    Preteklost je dokončno pokopana.
    No more domobrances in our country.
    Fuck Off bela garda.

    ne ni še dokončno pokopana, in ti si živ dokaz.

    No more domobrances in our country.
    Fuck Off bela garda - se popolnoma strinjam manjka pa še en del prav tako pomemben (samo še v Sloveniji)

    No more communists in our country.
    Fuck Off reds!

  56. Q_ pravi:

    ….mene pa fascinira, da ni odgovora na Luckovo tezo, da gre za jabolka, hruške in ostale jesenske pridelke.

    V resnici je Bajuk v izjavi naredil točno to. …pa zadeva nima nikakršne zveze z rdečimi, črnimi, fluoroscentnimi, ……

  57. Darth Vader pravi:

    At Q_:
    V bistvu je Bajuk povedal, da ce bi zakljucnemu racunu proracuna pristeli se nekaj in nekaj (kar ima plus) bi bili pa bolj v plusu, kot tko, k smo sam mal v plusu, ceprav racunci pravjo,, da je to v bistvu minus.

    Ce bi pristeli pa še npr zakljucni racun proracuna npr Kuwaita, bi bili pa zmagovalci. :)

    To je tko k tista Srbska. Nas i Rusa 400 milijona.

  58. ED pravi:

    @črvinator:
    Ni problem domnevna Damijanova frustracija, pač pa frustracija državljanov. Za frustracije je več kot dovolj razlogov, na kratko…

    »Visoko zadolževanje v Sloveniji lansko leto je bilo eden glavnih dejavnikov, ki so prispevali k zvišanju primanjkljaja na rekordno raven od samostojnosti Slovenije,« je ocenil (Vasle, direktor UMARja; op. ED). V zadnjem obdobju po podatkih Umarja v Sloveniji prihaja do večjega umirjanja gospodarske aktivnosti.

    V zadnjih tednih se vedno bolj izrazito kaže, da so se za na videz bleščečo zunanjo lupino skotili (za večino) nepričakovani in, kakor kaže, trdovratni problemi:

    - inflacija iz meseca v mesec obilno presega stopnjo rasti cen v evroobmočju;
    - primanjkljaj v tekočem računu plačilne bilance, ki kaže bilanco subjektov iz Slovenije v odnosu do tujine, je v nekaj mesecih eksplodiral na dramatičnih osem odstotkov BDP;
    - pokritost uvoza z izvozom se naglo zmanjšuje in je padla na za to državo zelo nizko, komaj 87-odstotno raven;
    - negativna neto finančna pozicija, ki kaže razmerje med terjatvami in obveznostmi do tujine, je marca presegla sedem milijard evrov. To je velikanski skok, še konec leta 2004 je imela namreč Slovenija do tujih držav skoraj 900 milijonov neto terjatev.

    Toliko slabih novic naenkrat ni bilo že od razpada Jugoslavije. Preobrat je mogočen, čedalje teže ga je potlačiti, čedalje bolj urgentno zahteva temeljit premislek in razsodno reakcijo. Še posebej ker so zelo negotove in nepredvidljive tudi globalne razmere (finančna kriza, kakršne ni bilo od velike depresije v 30. letih). (SP Dela)

    In še zadnja novica (o tem, kako bo očitno RS pridelala več-sto milijoinski primanjkljaj)…

    http://www.dnevnik.si/poslovni_dnevnik/1042211747

    Že pred časom se je vedelo, da…

    Ekonomski inštitut Pravne fakultete (EIPF) v LJ vlado celo obtožuje, da, ko govori o proračunskem presežku, da zavaja javnost in se laže: gre za to, da so janševiki letošnji proračunski ‘presežek’ ‘ustvarili’ z rebalansom proračuna, tj. ko so delali rebalans se proračunskih izdatkov tako rekoč niso dotaknili, so pa bistveno povečali oceno proračunskih prihodkov. Ravno zato EIPŠ v svoji analizi trdi, da se bo ‘presežek’ 69 mio €, ki ga napovedujejo bajukco-janševik, izkazal za primanjkljaj in sicer ga bo za (najmanj) 339 mio €!

    EIPF ugotavlja, da četudi bi se vse prihodkovne napovedi doma uresničile ter da četudi bi rebalans proračuna že upošteval ‘predvolilna darila’, ki se jih gredo janševiki pred volitvami, bi se zgodba o 69 mio € uresničila le, če bi Sloveniji uspelo ‘iz Bruslja’ načrpati kar 783 mio € (v bruseljsko blagajno bi vplačali 375 mio €, ‘čisti ostanek’ za slo-proračun bi torej bil 408 mio €)! Glede na to, da je janševikom uspelo v letu 2005 ustvariti z bruseljsko blagajno 60 mio €, v letu ‘06 pa 16 mio € presežka, lani pa celo 9 mio € primanjkljaja, je jasno, da je ‘rebalansna zgodbica’ o 408 mio € presežka v korist RS pravljica za malo deco, ki jo ‘prodajajo’ janševiki. Namesto presežka, bo slo-proračun beležil ogromen proračunski PRIMANJKLAJ!

  59. ervinator pravi:

    ED-bilček,

    Damijanova frustracija je problematična v toliko, kolikor njegova strokovnost podlega politikantskim namenom propagande. Resnično me je presenetilo, da se je na moje pomisleke ignorantsko sprenevedal.To je daleč pod nivojem njegove visoke akademske vrednosti. Komaj čakam njegovo reakcijo, čez tri ali štiri mesece, ko bo po novih neumnostih Mitje Gasparija (in podjetja EIPF d.o.o.) ugotovil, kakšne neumnosti bodo prevladale v dnevni propagandi. JPD živi v utvari, da ga bo nova oblast resneje jemala. S tem je bolj razumljiva njegovo priznanje, da raje živi ekonomsko slabše, samo da ne bo Janša vodil vlade.

    Verjamem, da je veliko državljanov pod to oblastjo še bolj zafrustriranih kot prej. Tako intenzivne medijske vojne nihče ne more več dolgo prenašati. Zato je bila menjava oblasti nujna. To je razumel tudi Pahor, zato je obljubil zelo veliko: obljubil je politični mir. Verjamem, da mu bo vsaj kratkoročno uspelo, dokler ga bodo politični in medijski vplivneži dopuščali. Njegove visoke moralne drže pa zaresovski in njim podobni skrajneži ne bodo do konca tolerirali, tako da se utegnejo frustracije Damijana in drugih državljanov še povečati.

    Posledica frustracije državljanov je pri tebi in nasploh pri bralcih Dnevnika zelo očitna. V temi, kjer je problematiziran proračunski primanjkljaj ti citiraš Vasletovo izjavo o primanjkljaju v tekočem delu plačilne bilance. Seveda pri tem ne poveš, o čem sploh pišeš, morda tega niti sam ne veš. Prav tako ne citiraš drugega dela izjave, ki pravi, da za zdaj še ni mogoče govoriti o nekem dolgoročnejšem makroekonomskem neravnotežju, saj je veliko odvisno od tega, za kaj so bila sredstva porabljena. Če so naložbe dovolj produktivne, potem velik primanjkljaj ne predstavlja večjega problema.

    V istem stilu je tvoje naštevanje nekaterih (tudi že zastarelih) podatkov, ki naj bi pričali o slabi makroekonomski sliki. Takšno početje je pač na nivoju Dnevnika, ki mu je glavni smoter propaganda, vzbujanje negativnega vzdušja, natolcevanje, izkrivljanje izjav, manipuliranje. Z vsemi alinejami tvojega “programa” se v tem odgovoru ne bom ukvarjal, ker ti itak ne bi koristilo. Recimo, prav gotovo nisi zmožen razumeti, da se iz istega razloga, zaradi katerega se je inflacija v Sloveniji povečevala hitreje kot v preostalem delu EU, sedaj hitreje niža. Tudi to je Vasle že pojasnil …

    Ravno ta teden sem v svojem dnevniku o tem debatiral z novinarjem Nedeljskega. Pri tem sem našel nekaj strokovnih člankov v Teoriji in praksi, ki takšno novinarstvo (na primeru novinarja Nedeljskega) opiše takole: Temelji na odkriti pristranskosti, vnaprejšnjih prepričanjih, pričakovanjih in stereotipih, v skladu s katerimi izbira ali „ustvarja” dokaze, ki postanejo ogrodje njegovega konstrukta.

    Po načinu propagande, ki je pri tebi očiten, sem skoraj prepričan, 90 %, da si sodelavec Dnevnika.

  60. ED pravi:

    He! He! Eto, še ena analizica bajukco-janševističnih ekonom-političnih diletantov in škodljivcev…

    Da bajukco-janševiki o ekonomiji imajo pojma je jasno. Bolje rečeno je za večino državljanov – občutno. Analizo njihovih rabot, diletantizma in škodljivih potez pa je v zadnji Mladini podal Dušan Mramor. Takole nekako gre…

    V letu 2004 smo imeli trenda zniževanja inflacije, zdaj pa imamo trend naraščanja inflacije oz. ‘zamrznitve’ inflacije pri rekordnih vrednostih glede na vse druge države evro-območja – najvišja inflacija med državami članicami EMU. Z inflacijo izgubljajo predvsem tisti z nizkimi dohodki, prejemki: kupna moč prebivalstva s podpovprečnimi dohodki se hitro slabša, saj so se najbolj zvišale cene tistih proizvodov, ki v njihovi nakupni košari pomenijo največji delež. Dočim realno gospodarsko rast občutijo le najbogatejši, ki padec kupne moči ne občutijo, saj so jim janševiki podarili še ‘davčne odpustke’.

    Bajukco-janševiki celo izjavljajo, da si Slovenija lahko privošči inflacijo (ki žre standard tistim s pod/povprečnimi dohodki), kar pomeni, da zagovarjajo prerazporeditev premoženja in dohodkov od skupin z nižjimi dohodki k tistim z višjimi. K inflaciji pripomoire še praksa janševikov, da so ‘zliberalizirali’ ‘nemenjalni sektor’, kar pomeni, da je v tem sektorju država zmanjšala nadzor (nad cenami), dasiravno prej ni zagotovila pogojev za večjo konkurenčnost.

    Inflacijo so janševiki ‘gasili’ s prilivanjem olja na ogenj. Najprej so janševiki ustvarili pogoje za rast inflacije in vodili zgrešeno ekonomsko politiko, tj. inflacijo so z investicijami in uzadolževanjem še ‘kurili’. Ker je začela inflacija najedati standard srednjega sloja in manj premožnih, so janševiki (večinoma pred volitvami) začeli gasiti ’socialni požar’. Problem tega gašenja pa je, da ne odpravlja razlogov za inflacijo, pač pa prej prispeva k njeni rasti oz. vztrajanju na visoki ravni. Namesto, da bi vlada javne izdatke ustrezno nižala, jih še povečuje (rebalans proračuna). Namesto, da bi povečala davke (še zlasti za premožne), jih znižuje.

    S pametno fiskalno politiko bi imeli danes proračunski presežek, ki bi zmanjšal zadolženost države in s tem na bolj čvrste temelje postavil dolgoročno vzdržnost javnih financ – če janševiki ne bi zmanjšali davkov (premožnim) , bi tudi RS, tako kot druge države EU, beležila velik proračunski presežek: lani je kar 12 držav EU imelo boljši proračunski položaj kot RS – Finska 5,3% proračunski presežek, Danska 4,4%, Švedska 3,5%, Bolgarija 3,4%, itd.; RS pod janševiki beleži tako rkoč nikakršen presežek, čeprav bi morala S ravno v dobrih letih (ekonomska konjuktura v EU) kopičiti sredstva za slaba leta (še zlasti, če vzamo v ozir demografsko sliko v RS).

    Rekordna zadolženost pod janševiki. Vse slabša tako bruto kot neto zadolženost Slovenije v tujini. Vse ‘nepokritosti’ izvoza in uvoza: tj. večjega uvoza kot izvoza. Npr. najbolj v oči bije Dars. Previsoka zadolženost Darsa pomeni resno tveganje za v prihodnje - večji del gradnje avtocest bi morali financirati iz proračunskih sredstev in ne le s krediti. Po načrtih naj bi se ta samo letos zadolžil za nadaljnjih ca. 900 mio €, se je pa že za ca. 180 mio €. Glede na to, da Dars ni zmožen odplačevati teh in že dozdajšnih dolgov, je zelo verjetno, da bo moralo odplačevanje preiti neposredno na državo, oz. proračun, kar zna povzročiti primanjkljaj večji od 3% BDP (ki je ‘evrski kriterij’). Ta problem bi morala država reševati ali z nadaljnjim zadolževanjem ali pa s prodajo slo-uspešnih podjetji v (delni) državni lasti.

    Druga ‘Potemkinova vas’ janševikov je zgodba o gospodarski rasti: ne gre samo za mitologijo o ‘rekordni rasti’, (primerjava: gospodarska rast v RS v obdobju 2005-07 je bila dvakrat višja od rasti v EU; v obdobju 2002-04 pa 2,3 krat višja), gre za to, da je šla gospodarska rast v prejšnji vladi predvsem na rovaš investicij v dejavnosti z višjo dodano vrednostjo, dočim pod janševiki gre rast na rovaš investicij v dejavnosti z nižjo dodano vrednostjo (cest, ipd.). Pa še v tem primeru so bile investicije ‘kurjene’ s krediti, dolgovi, ki bojo ostali, tudi ko visoke rasti (ne pri nas ne v EU) ne bo več.

    Brezposelnost se je v RS v obdobju 2005-07 znižala za 1,4%, vendar se je v enakem odstotku znižala tudi v EU. Spet s to razliko, da so se pri nas zaposlovali tisti z nižjimi kvalifikacijami in to za določen čas. Glede na prej opisan ‘značaj’ investicij pod janševiki (gradnja cest, ipd.) je jasno, da se je brezposelnost zmanjšala predvsem med nekvalificirano delovno silo’. Kdor bo jeseni prevzel vodenje vlade, bo moral, sprejeti nepopularne rforme in reforme za znižanje inflacije, dolgoročno vzdržne javne finance in kakovostni gospodarski razvoj, pravi Mramor.

    Ekonomist Franček Drenovec trdi, da smo se pod janševiki iz družbe, usmerjene v produktivno učinkovitost, spremenili v družbo, izrazito usmerjeno v zadolževanje in porabo. Če visoka gospodarska rast temelji na posojilih iz tujine, če visoka inflacija najeda konkurenčnost gospodarstva, če vlada zmanjšuje sredstva za visokošolski študij, hkrati pa izjemno poveča sredstva za vojsko, javno upravo, subvencije v kmetijstvo ipd., se Sloveniji ne obeta svetla (kaj šele svetilniška) prihodnost. Proračun 2008 predvideva rast sredstev za nekatera nerazvojna področja, zanemarja pa razvojna. Npr. RS za visoko šolstvo namenja 1,2% (EU priporoča najmanj 2%), za razvoj manj kot 3% (3% ali več je lizbonski cilj), ipd. Poleg tega, da ni povečanja sredstev za izobraževanje in razvoj, janševistična vlada že itak omejenih sredstev deli še med zasebne šole, ki nimajo nikakršnih referenc, eh, kaj referenc, nemalokrat nimajo niti lastnih prostorov za sprovajanje izobraževalnega procesa. Janševiki polnijo žeše ‘kompatibilnih’ zasebnikov.

    Ekonomski inštitut Pravne fakultete (EIPF) v LJ vlado celo obtožuje, da, ko govori o proračunskem presežku, da zavaja javnost in se laže: gre za to, da so janševiki letošnji proračunski ‘presežek’ ‘ustvarili’ z rebalansom proračuna, tj. ko so delali rebalans se proračunskih izdatkov tako rekoč niso dotaknili, so pa bistveno povečali oceno proračunskih prihodkov. Ravno zato EIPŠ v svoji analizi trdi, da se bo ‘presežek’ 69 mio €, ki ga napovedujejo bajukco-janševik, izkazal za primanjkljaj in sicer ga bo za (najmanj) 339 mio €!

    EIPF ugotavlja, da četudi bi se vse prihodkovne napovedi doma uresničile ter da četudi bi rebalans proračuna že upošteval ‘predvolilna darila’, ki se jih gredo janševiki pred volitvami, bi se zgodba o 69 mio € uresničila le, če bi Sloveniji uspelo ‘iz Bruslja’ načrpati kar 783 mio € (v bruseljsko blagajno bi vplačali 375 mio €, ‘čisti ostanek’ za slo-proračun bi torej bil 408 mio €)! Glede na to, da je janševikom uspelo v letu 2005 ustvariti z bruseljsko blagajno 60 mio €, v letu ‘06 pa 16 mio € presežka, lani pa celo 9 mio € primanjkljaja, je jasno, da je ‘rebalansna zgodbica’ o 408 mio € presežka v korist RS pravljica za malo deco, ki jo ‘prodajajo’ janševiki. Namesto presežka, bo slo-proračun beležil ogromen proračunski PRIMANJKLAJ!

  61. batman_wannabe pravi:

    A ga lah kdo zapre prosim?

  62. ervinator pravi:

    ED-bilček,

    potem ko sem razkril, da copy-pastaš dele člankov iz Dnevnika, ki jih ne razumeš, v podkrepitev svojih debilnosti odgovoriš z lepljenjem člankov ljudi, ki ne razumejo niti osnov ekonomije (Franček Drenovec dokazano), in ljudi, ki zagovarjajo ukinitev socialnih olajšav, ter podjetja EIPF d.o.o., ki združuje oboje hkrati. Od vsega, kar si napisal in nalepil, ni ostalo nič kot samo totalni debilizmi. Pričakoval sem, da ne boš razumel pojava hitrejšega naraščanja in nižanja inflacije. Presenetil pa si me, da ne znaš prebrati niti najbolj osnovnih osnovnih makroekonomskih podatkov. Dejansko si ekonomsko polpismen, funkcionalno pa itak. Zdaj sem že 95 % prepričan, da si sodelavec Dnevnika.

  63. konec (demokracije) pravi:

    ervinator pravi:
    5. oktober, 2008 ob 10:48 ,

    gotovo imaš prav, ha, ha, ha, poleg tega se tudi on “samoklicuje za najboljšega, vsevedega” , ha, ha, ha. Udbodnevniški mafijač , pač, ha, ha, ha.

  64. konec (demokracije) pravi:

    ervinator , ne teži pa udbomafijaču “makroekonomskimi podatkovi” (Presenetil pa si me, da ne znaš prebrati niti najbolj osnovnih osnovnih makroekonomskih podatkov”). Samo še v Sloveniji lahko komunajzerji dajejo lekcije o ekonomiji in gospodarstvu, ha, ha, ha.

  65. konec (demokracije) pravi:

    ervinator , ne teži pa udbomafijaču z “makroekonomskimi podatki” (Presenetil pa si me, da ne znaš prebrati niti najbolj osnovnih osnovnih makroekonomskih podatkov”). Samo še v Sloveniji lahko komunajzerji dajejo lekcije o ekonomiji in gospodarstvu, ha, ha, ha.

  66. Q_ pravi:

    Konec, ker si tako razgledan boš verjetno prav ti vodja lemingov, ki bodo skočili s pečine. :-(

  67. ED pravi:

    @črvinator Butalec:
    Hahaha… Jep, strašen ‘detektiv’ si. C/p članke iz Dnevnika? Eh, celo link iz Dnevnika sem ti nalepil. Vendar, ko je govor o mojih predzadnjih dveh postih, je jasno (da, celo izrecno navedeno), da temeljita na izjavah ekonomistov, ki so zate debili, ki nimajo pojma o pojmu o ekonomiji (od Drenovca, Mramorja, EIPF, Tajnikarja, Damijana, itd.), objavljene pa so bile v Mladini, SP Dela, Delu, razgledi.net. Toliko o tvoji pismenosti. Teslo, očitno ne razumeš niti izrcno napisanega. Kot drugo, moj drugi post ni bil odgovor na tvoje debilansko nakladanje po mojem prvem postu. (Da se poserje tudi Damijan v svojih postih na tvoje komentarje, ne čudi.) V mojem prvem postu pa se ni bil moj namen omejiti le na proračunski primanjkljaj, pač pa na ekonomske ‘državljanske frustracije, ki jih ne povzroča le ta ‘malenkost. In kot tretje, še enakrat več si, butec, pokazal desnakom lasten način komuniciranja, ko kakih pravih argumentov v razpravi sploh ne ponuja, pač pa le kup pejorativnega namigovanja glede ‘bralcev Dnevnika’, Dnevnika samega, in, seveda, tistih ekonomistov, ki sesuvajo bajukco-janševistično ekonomsko Potemkinovo vas. No, to niti ni kak velik napor, saj se ta sesuva kar sama od sebe. Kot četrto, glede citiranja… Butec, ljudje izrekajo marsikaj, mene zanimajo izjave, ki temeljijo na (po možnosti preverljivih) podatkih. Lahko pa me že naslednja izjava, podana v obliki mnenja, nekoga, ki je do zdaj ponujal predvsem ‘gole’ podatke (npr. statistične), ne zanima. Ergo, bom v svojem komentarju porabil te ‘gole podatke, ki jih nekdo podaja, njegovo mnenje in interpretacijo podatkov pa imam, verjel ne boš, pravico negirati, ignorirati ali celo preslišati. Zato, butec, raje, kot da drugim pridigaš o tem, kako naj citirajo, se nauči brati.

  68. ervinator pravi:

    ED-bilček,

    očitno si že po naravi do konca omejen. Zares debilno. Sedaj je jasno, da ne razumeš, kaj sploh pišeš, kaj šele da bi razumel moj odgovor. Omenjaš podatke, in to celo preverljive, haha, pa se je prav zgoraj in še bolj pri vinjetah pokazalo, da ne znaš relevantnih podatkov niti najti, potem jih narobe interpretiraš, pa še osnovnošolska matematika ti ne gre. Tipično za propagandiste Dnevnika.

  69. Q_ pravi:

    ….. matr, a o bučkah, hruškah in malinah pa ne bo nihče nič rekel????

    Kot da ne gre za pristno sprenevedanje in manipulacijo…

  70. konec (demokracije) pravi:

    ervinator, ali po tvoje

  71. konec (demokracije) pravi:

    ervinator, ali po tvoje sploh šine na misel slovenskim nostalgičnim “post-komunističnim” levičarjem, da kulturno ne spadajo v Evropo ampak na Balkan?

  72. ervinator pravi:

    Konec, Zahodno Evropo sem izkusil tudi kot prebivalec, ne samo kot turist, in lahko rečem, da v tujini večinoma ni veliko bolje, razen da so razmerja številčno drugačna, ponekod bolj uravnotežena, in da se že zaradi velikosti v večjih državah anomalijam lažje ogneš.

  73. konec (demokracije) pravi:

    ervinator , katera zahodna država (in ne samo, tudi vzhodne Evrope) ima na vseh pomembnih položajih samo “bivše-komuniste”?

  74. Nikola Frnikola pravi:

    Hej mali domobranci !
    Ma nabijte se mi vsi skupaj na ku…ac !

    konec ( demosa )… Katera zahodna država ima same bivše-komuniste kot so Rupel, Janša, Jambrek.. ?

  75. ervinator pravi:

    Konec, kar se tiče Pahorja, je zelo evropejski. Nekateri, ki nikoli niso bili komunisti, so lahko kulturn(išk)o še veliko hujši kot pa nekdanji komunisti (na primer Golobič, Kresalova, mladi Juri, itd.).

  76. konec (demokracije) pravi:

    Kako se hitro oglasijo komunajzerji (seveda so za njih vsi ostali domobranci, fašisti ali nacional-socialisti, tako so jih učili tako morajo še vedno ponavljati, ha, ha, ha, ha)

    Nikola Frnikola pravi:
    6. oktober, 2008 ob 14:01

    Hej mali domobranci !

    Ni sploh rečeno, da je izbira samo med Stalinom in Hitlerjem , bil je tudi Churchill, bedak!

  77. konec (demokracije) pravi:

    Konec, kar se tiče Pahorja, je zelo evropejski. Nekateri, ki nikoli niso bili komunisti, so lahko kulturn(išk)o še veliko hujši kot pa nekdanji komunisti (na primer Golobič, Kresalova, mladi Juri, itd.).

    PODPIŠEM!

  78. konec (demokracije) pravi:

    # Nikola Frnikola pravi:
    6. oktober, 2008 ob 14:01

    Hej mali domobranci !
    Ma nabijte se mi vsi skupaj na ku…ac !

    konec ( demosa )… Katera zahodna država ima same bivše-komuniste kot so Rupel, Janša, Jambre m Pahor, Kučan, Turk, Golobič, Potrč, Školč, ,,,,,,,,,,,?

    Saj samo potrjuješ - v Sloveniji če nimaš komunističnih korenin nimaš upanja…..

Komentiraj