Zmagovita LDS
30. september 2008 ob 10:28 | Luka Culiberg |Končano je štetje vseh glasovnic in Janez Janša je zavzel držo, kakršno smo ob takem rezultatu pričakovali. Umaknil je “pogojnik” k čestitki Borutu Pahorju, povedal, da bo njegova stranka očitno v opoziciji, kjer bo konstruktivna in bo podpirala vse, kar je dobro za Slovenijo, tistim, ki bodo sestavljali vlado pa je zaželel, da to naredijo čim prej in da sestavijo čim boljšo vlado. Povedal je tudi, da stranka ne bo nadaljevala z uporabo pravnih sredstev za ponovitev volitev na voliščih, kjer so bile ugotovljene nepravilnosti, saj bi po njihovem to zavleklo oblikovanje nove vlade, česar pa Slovenija ne potrebuje.
To je nedvomno drža, ki pristoji odhajajočemu predsedniku vlade v vsakem demokratičnem sistemu, kjer enkrat zmaga eden, drugič nekdo drug. A če je Janez Janša teden dni po volitvah, po tem, ko se mu je v prvem povolilnem šoku zareklo nekaj nenavadnih izjav, zdaj zavzel držo, kakršna mu pritiče, pa smo v povolilni evforiji priča nekoliko nenavadnim stališčem na drugi strani, in sicer iz ust mlade in v vsaj v politiki še “nedolžne” predsednice Liberalno demokratske stranke Katarine Kresal.
V izvršnem odboru LDS so namreč prav tako opravili prvo razpravo in analizo volilnih rezultatov in četudi so pričakovali kakšen odstotek več, so z rezultatom zelo zadovoljni, saj se v izvršnem odboru zavedajo, da je šla LDS skozi težko obdobje in da je imela za seboj hudo krizo. Zadovoljni so, da so prišli v parlament, četudi so dosegli le pet mandatov in so, kakor je videti, po odstotkih najšibkejša stranka v parlamentu. Najmanjši, a vendar zmagoviti, bi se dalo razumeti Katarino Kresal, ki pa, se zdi, v svojem zmagoslavju nekoliko nenavadno razume vprašanje zmage in poraza na tekmi, ki ji pravimo “demokratične volitve”.
Na tiskovni konferenci je namreč na vprašanje, kako komentira morebitno zahtevo stranke DeSUS kot koalicijskega partnerja po enem ministrskem stolčku več, kot bi jih imela najmanjša koalicijska stranka LDS, odgovorila, da je bila LDS eden od pobudnikov in generatorjev “levosredinskega trojčka”, pri čemer so zadnje pol leta opozarjali na pomembnost sodelovanja in so pri tem vztrajali do konca, zato meni, da pozicija strank zunaj “levosredinskega trojčka” ne more biti enaka v izhodiščih, ker so se “SD, Zares in LDS odločili, da mora priti do spremembe oblasti”, kolegi iz DeSUS in SLS pa so do konca vztrajali v tej koaliciji.
V tokratno sestavo državnega zbora se je uspelo prebiti sedmim strankam, ki naj bi sorazmerno s svojimi deleži predstavljale voljo ljudstva, ki jih je izvolilo. Vsaka od strank se ima zahvaliti samo volivcem, da je prišla v parlament in kakršen je delež volivcev, ki ji jo podpira, tako je njeno zastopništvo v državnem zboru. Jasno je, da nobena posamezna stranka ni dovolj močna, da bi sama vladala, kar je seveda v marsikaterem pogledu dobro, zato so vlade praviloma koalicijske, pri čemer je normalno, da vlado sestavijo programsko sorodne stranke, ki so se sposobne uskladiti glede koalicijske pogodbe. Zato lahko na eni strani vlado sestavljajo tudi zelo majhne stranke, medtem ko se, na primer, druga najmočnejša stranka znajde v opoziciji.
Do tu je vse lepo in prav, a kje je tisti “greh” nedolžne Katarine, na katerega želimo opozoriti? Njena stranka naj bi kljub deležu, ki so ji ga namenili volivci, imela privilegiran položaj zato, ker je že pred volitvami vstopila v nekakšen “triumvirat”, oziroma, če smo politično korektni “duumvirat cum uniusfeminat”, pri čemer so se oni “odločili”, da je treba zamenjati vlado, medtem ko sta na primer DeSUS in SLS v njej vztrajali do konca. Predsednico Katarino Kresal bi ob tem zmagovitem zanosu namreč radi opozorili, da če se je že kdo “odločil”, da bo zamenjal oblast, so to storili kvečjemu volivci in volivke, ne pa nekakšen “trojček”.
Nič ni narobe, da ne bo pomote, s kritiziranjem oblasti, če misliš, da ne opravlja dobro svojega dela (pa tudi če tega ne misliš, pa si vseeno želiš priti na oblast). Lahko si do oblasti izjemno kritičen, kakor je Katarina Kresal tudi bila, in s tem še vedno ni nič narobe. Demokratičen sistem pomeni, da to svojo kritiko in pomisleke argumentirano predstaviš volivcem, ti pa nato presodijo, ali kritiziraš upravičeno ali ne. Nikakor in v nobenem primeru pa se kot stranka (ali pa kot “trojček”) ne “odločiš”, da boš zamenjal oblast, kakor se je zareklo Katarini Kresal, kajti taki zamenjavi se po domače reče “coup d’état”.
Ne, odločijo se volivci in ti v skladu s svojim zaupanjem strankam namenijo določene deleže glasov. Kritizirati vlado je eno, odrekati ji legitimnost pa nekaj popolnoma drugega. In argumenti Katarine Kresal se nagibajo že na to drugo stran. Stranka SDS je z dobrim odstotkom razlike druga najmočnejša stranka v parlamentu in je sicer res po štirih letih izgubila mandat (po volji ljudstva, ne po odločitvi trojčka), a to lahko pomeni le, da je vladala premalo uspešno, nikakor pa ne nelegitimno, saj je pred štirimi leti prišla na oblast prav tako po volji ljudstva. Zato očitki namenjeni DeSUS in SLS, da sta do konca vztrajali v Janševi vladi, in stališče, da je njuno sodelovanje z Janezom Janšo treba kaznovati, že dišijo po izključevanju in delitvi na “naše” in “vaše”, načinu delovanja, ki ga “levosredinski trojček” vehementno zanika in zagotavlja, da ga bo presegel.
Volivci so stranki DeSUS namenili sedem poslancev, stranki LDS pa pet. Katarina Kresal torej ni ravno v poziciji, kjer bi močnejši stranki, ki pa jo jasno poleg tega nujno potrebuje za sestavo vlade, očitala kvizlinško držo. “Predvolilni trojček” gor ali dol, pri tem ni šlo za nikakršen Demos, še za “Koalicijo Slovenija” ne, temveč le za neformalno druženje dveh predsednikov in predsednice, ki so se zadnje tedne pred volitvami kazali skupaj in tri dni pred volitvami celo zapeli unisono v predvolilnem spotu. Kako se jim je ta skupni nastop obrestoval in koliko je katera od teh strank iz tega iztržila ali izgubila je stvar analiz, ki jih prepustimo politologom. A deleži strank in njihovi sedeži v parlamentu so znani, in le to izkazuje voljo volivcev in njihovo “odločitev”.
Upamo, da gre, kakor je šlo pri Janezu Janši, tudi pri Katarini Kresal le za neposrečene izjave, izrečene v povolilni evforiji. Zato smo seveda prepričani, da bo v naslednjih dneh, kakor je navsezadnje uspelo Janezu Janši, tudi sama zavzela državniško držo prave demokratke, saj se lahko v nasprotnem primeru neprijetni vonj izključevanja in delitev spremeni v močan smrad, ki ga bomo morali vohati naslednja štiri leta.
Luka Culiberg
30. september, 2008 ob 10:47
soliden komentar
30. september, 2008 ob 10:56
Lepo napisano, vsekakor ima DESUS po mandatih večje pravice in glasovalno moč kot LDS.
Se bo pa ta koalicija, kot sem že napisal skregala pred koncem mandata, kot so se vedno zaradi svojih interesov, ki so različni, pa še ZARES in LDS zdaj mislijo, da so oni zmagali, kar je daleč od resnice.
30. september, 2008 ob 11:04
Pa saj se tudi Golobič tako obnaša. Upravičeno je domnevati, da bo z argumentom -mi (on in med drugim Pahor) so se odločili spremeniti oblast, izsiliti kadrovski cunami, čeprav se skuša Pahor do tega v naprej distancirati. Upam da bo Pahor toliko močan, da bo prisklednikoma Kresalki in Golobiču pojasnil, kdo je kdo. Kresalova pa je uporabila tipično odvetniški trik (skoraj prazna malha je z drugimi skupaj polna). Škoda da je LDS preživel, saj so oni v resnici najbolj “kapitalistična” stranka od vseh (poleg NSi). Samo ljudje tega očitno niso v toliki meri spregledali, in, očitno nekateri še vedno sanjajo Drnovška ali pa padajo na šarm mične gospodične.
30. september, 2008 ob 11:07
Dober clanek in se popolnoma strinjam glede Katarinine drze… ceprav po tvoji logiki bi moralo v vladi sedeti tudi enako stevilo ministrov iz SDSa kot iz SDja (oz. mogoce en manj), ker so tako pac zeleli volilci. V demokraciji mandatar pac potrebuje 50% podporo in ce bo zato moral popustiti izsiljevanju DeSusa - jebiga, bo pac morala Katarina to pozreti.
Bi pa vseeno v njen bran dodal se nekaj: ceprav zvenijo njene besede najmanj oholo, ce ze ne narcisoidno, ima deloma le prav - namrec sploh ne dvomim, da so podobe slozne levice vlile pogum volilnemu telesu in prav gotovo prispevale k temu, da je kaksen upokojenec dal svoj glas rajsi SDju kot DeSusu, kaksen Zmagov podpornik pa rajsi Zaresu kot SNSu. Na koncu pa vsak glas steje, a ne…
30. september, 2008 ob 11:21
Ja to je en pogled na stvari, ampak obstaja se en drug pogled. DeSUS je po raziskavah izgubil 8% volilcev na poti na volisce, LDS jih je izgubil 25%, Zares pa 33%. Kaj mislim na poti na volisce? To da so nameravali glasovati za stranko, a so potem iz “takticnih” razlogov glasovali za SD, da bi bila absolutna zmagovalka. In kaj je glavna razlika med DeSUS ter Zares in LDS, da je ta izguba toliko manjsa? DeSUS Pahorja ni podpru in njihovi volilci so to razumeli drugace. Iz tega je razvidno, da zahteva LDS ni tako zelo neupravicena… Ko naredimo korekcije ugotovimo:
DeSUS 8,1
LDS 6,95
Zares 13,99
SD 23,44
Seveda se je nekaj podobnega zgodilo tudi pri SDS, ampak tukaj ni relevantno… No toraj vidimo, je DeSUS izgubil 0 mandatov, morda 1, LDS 1 mandat, morda 2, Zares 4, morda 5.
Ceprav v koncni fazi mandati so res podeljeni po volji ljudi, ampak LDS in Zares sta ljudem “nakazali” da potrebujejo zmago SD in s tem zavedno izgubili kakega volilca, DeSUS tega ni storil… In ce se to uposteva ni nic narobe…
30. september, 2008 ob 11:21
Korektna kolumna, ni kaj. Me zanima kako se bo izcimilo tole z t.i. “Levim” trojčkom. Pahor bo moral pošteno krotiti Goloba in Kresalovo.
30. september, 2008 ob 11:33
Dvornega, pardon vladnega norčka, bi bilo najbolje čez Karavanke zabrisat. Do Finske. Tam imajo penzionisti že preko 1000 evrov penzije, patrij je dovolj in bo vse OK.
30. september, 2008 ob 11:43
od poraza do poraza do končne zmage. tkao kot severnjaška vojska v državljanski vojni
30. september, 2008 ob 11:46
Moje skromno mnenje je sledeče:
Mislim,da Pahor sam kot tak ne bo mogel nič.Iz ozadja mu bo poveljeval Golubič pa verjetno še kdo(pozabili ste Kučana ,ki se še zdaj ukvarja z politiko namesto,da bi užival v penziji;človek ima občutek,da še zmeraj vlada) kakorkoli že novo vlado čaka mnogo težkega dela,da bo izpolnila vse obljube ,ki jih je dala volilcem!!!!!!!????
30. september, 2008 ob 12:08
LDS so bli in bodo luzerji. Pa tudi če misljo de so z unimi 5 procenti zmogavalci. tu lahku sam pr LDS misljo. Zgjeda de se jim kouca po starih cajtih inu oblasti. Katarinca je pa itak kukr bi se rjeklu karikatura same sjebe. Kaj čmo, takle mamo!
30. september, 2008 ob 12:22
Zmeren komentar, ker je res Kresalova glede na skromen rezultat kar močno glasna - pa ja ne misli da je ona - LDS zmagovalka, glede Desusa pa to: dobro je, da je koalicija sestavljena iz različnih stran, saj t.i levi (žal mi je da smo se v tej mali Sloveniji tako močno razdelili na leve in desne, za kar
menim da v realnem življenju ni tako res) ali samo desni res ne bi mogli sprejemati odločitev za one, ki to niso.
30. september, 2008 ob 12:31
Super komentat.Katarinca se obnaša kot zmagovalka,pa čeprav je najmanjša v parlamentu.Tudi Gologič ni nič boljši.Pahor bi moral udariti po mizi in odločno povedati,da je zmagovalec on in ne Zares in LDs ,ki sta se mu zadnji hip prilepila samo zato,da bosta sodelovala pri delitvi plena.Pahor ima zdaj končno priložnost,da dokaže ali samostojno sprejema odločitve,ali ni pod vplivom Golubiča in seveda pod vplivom botrov Kučana in Jankoviča ter kapitala levih bogatašev in njegovih tovarišev/Potrč,Pečanova,Bevk,Potrata Beblerjeva idr!Ali bodo prevladali mlajši SD -jevci/Vlačič,Lukšič, /Nisem volilka SD,vendar želim Pahorju veliko sreče in,da bi deloval odločno in samostojno.Doslej je bilo nekaj dvoma.Kar napoveduje je dobro.Ali bo zdržal vse pritiske pa je veliko vprašanje.
30. september, 2008 ob 12:38
Culiberg narobe interpretira.
Kresalova je želela reči, da vladne stranke ob Janši niso v enakem položaju kot opozicijski trojček,
ker so na volitvah dobile nezaupnico v paketu z Janšo. Zmaga Pahorja in v ohlapnem smislu celega paketa trojčka namreč pomeni, da je volja volivcev, da imajo te prednost pred poraženci okoli Janše. Torej ni v igri evforija Kresalove.
30. september, 2008 ob 12:59
Vidis, to je pa ze tretji pogled na stvar…
30. september, 2008 ob 13:07
Vsekakor odličen komentar, vendar ne smemo pozabiti, da velja v koaliciji načelo enakopravnosti, torej so vsi trije enako močni ali enako nemočni. Pahorju, Kresalovi in Golobiču želim dobro vodenje vlade, brez zunanjih vplivov.
30. september, 2008 ob 13:10
Dajte ljudje zrenite se malo LDS je od prejšnih volitev izgubila dobrih 17% kar je katastrofalno.Torej bi po vej logiki morala predsednica odstopiti toda to se seveda ne more zgoditi ker je stranka v velikih dolgovih in edino Kresalova oziroma njen je… ima denar.
30. september, 2008 ob 13:39
Kresalova ne bi smela biti evforična, temveč nasprotno - razočarana in zaskrbljena, kajti njena je LDS ena od velikih poraženk teh volitev. Resda je prišla v parlament, vendar s sramotno manjšim številom glasov oz. sedežev kot pred 4 leti.
Izjavi o tem kako se je trojček “odločil” priti na oblast in o delitvi na “naše ” in “vaše”, pa lahko samo upam, da sta bili izrečeni v skrajni nepremišljenosti. Takih izjav si v javnosti ne sme dovoliti nihče, saj s tem spodbija temelje demokracije.
Mislim pa, da se bo kaj kmalu pokazalo, kaj se nam obeta v bodočih štirih letih. Iluzorno se mi zdi, da bi bil Pahor lahko dovolj močan in obvladal sile ozadja. Glede na to, s kom iz ozadja ima opravka, bi bila potrebna politika zelo trde roke, česar pa sam ni sposoben. Problem je, da si ne bi smel dovoliti imeti “nadrejenih”, nadrejeni bi moral biti sam. Napaka je bila storjena že v štartu, ko je Jankoviću obljubil milijone za Ljubljano, v zameno, da mu le-ta pomaga priti na oblast. Že v štartu bi si Pahor moral zadati, da bo vladal avtonomno in brez dogovorov z raznimi botri, ki utegnejo še zelo nadzorovati in diktirati vsako njegovo potezo.
30. september, 2008 ob 13:48
Dejstvo je, da Erjavc hoče biti v vladi in mu je vseeno v kateri. Če bi zmagal JJ, bi želel biti v njegovi. Zato dam Kresalovi popolnoma prav, da Desus ne more biti enako ali celo več kot LDS. Mislim celo, da ima Desus dovolj eno ministrstvo, ki ga prekleto rabijo, saj je drugače Erjavec brezposln.Upam, da bo Pahor to uvidel in se ne bo pustil izsiljevati.
30. september, 2008 ob 13:54
Zakaj vi, ki pišete kolumne vedno iščete dlako v jajcu? Kresalova je čist uredu punca, ki se je podala v politiko. A ne morte kdaj tud kej pohvalt? Komentarje pa očitno dajete sami nesrečniki in nezadovoljneži.
30. september, 2008 ob 14:00
Ni mi jasno zakaj bi morala Kresalka odstopiti, ce je pa resila ze potopljeno stranko. Ja rezultat je slabsi, ampak pred prevzemom oblasti Kresalke je bil se slabsi…
30. september, 2008 ob 14:14
Jaz ne vidim nobene evforije, o kateri pišete avtor in komentatorji.
Če pa novinarji vprašajo za mnenje, pa ga Kresalova pove. In s tem ni nič narobe.
Je pa jasno, da še nihče ne ve, kaj bo kdo dobili. Je pa normalno, da pogajanja bodo .. ampak to ne pomeni kreganja. Če so ljudje razumni in znajo sklepati kompromise, - upam in verjamem, da jih levi trojček zna - potem bodo dogovori uspešni.
30. september, 2008 ob 14:15
Strinjam se z luckom. Zelo.
Predsednica tej stranki vrača ugled, svežino in strokovnost.
30. september, 2008 ob 14:29
LDS je največji poraženec teh volitev, a Katarina se ga veseli, kot da bi zmagala. Ostali so brez vidnih članov, ki so prebegnili k drugim strankam, dosegli so najmanj sedežev v parlamentu.
Kakšen uspeh je to?
30. september, 2008 ob 14:52
Kresalova je tulku strovna u politki kukr jest u atomski fiziki. Ku jo kej vprašajo žurnalisti pa odgovri slabše kukr bi jest. stranka LDS je bla rejs da tulku uničena de je blu težku najdit ano pravo formulo. Samu jest mislim de bi imela 5 procentu s Katarinco al brez nje. Kukr poznam ljudi so ani tej stranki vseglih zvejsti. Kulku je ona strokovna v politiki mi rajši ne govorte. Kr se tiče prava pa je na tem svejti ma anka v Slovenji inu celu u stranki lds ceu kp vejčjih strokovnjaku. Tu de je ona postala predsednica samu zatu ki spi s ta pravim človekom pa je bl sramota za lds kukr pa ponos. In temu primjern je tudi rezultat. Večina Slovenije Katarince ne jebe ma nanka 5 posto! Kaj čmo, takle mamo!
30. september, 2008 ob 15:00
BORAC, vendar je za to zelo težko kriviti Kresalovo. LDSu se vsaj po mojem mnenju ni kaj prida pisalo, ko je bil njen predsednik še Kacin (prej Rop), tako da trditi, da naj ne bo vesela, ker so imeli slab rezultat, po mojem ni umestno. Verjetno so kar trepetali pred razglasitvijo rezultatov. Predhodnika sta pač zakuhala svoje.
30. september, 2008 ob 15:18
Ne vem… se ne strinjam čisto. LDS je bila zraven od začetka, DeSUS je pa zamudil na zabavo, ker je Karl stavil na napačnega konja. Res je, da je gledano po glasovih večji faktor kot LDS in Pahor potrebuje oba - tako LDS kot DeSUS. Katarina se sicer malo napihuje, ampak dejstvo je tudi, da je, hočeš-nočeš, del zmagovitega trojčka, medtem ko DeSUS to ni. In če bo hotel imeti Pahor mir v hiši, bo to moral upoštevati.
Skratka - mislim, da ima Katarina prav v toliko, kolikor trdi, da morajo biti partnerji trojčka glede na DeSUS v priviligiranem položaju. Do kam pa segajo ti priviliegiji - to je pa drugo vprašanje….
30. september, 2008 ob 15:45
Babyka se bo počasi povampirila.Gregi se še malo kroti.Pahor je pa včeraj že malo postrani gledal.Za nameček pa JJ že najavlja,da mu bo stal ob strani,ko ga miss Sharky in Stalin pustita na cedilu.Še zanimivo bo :)
30. september, 2008 ob 15:50
…,da izgleda, kot da bi LDS rada šla v opozicijo, saj jih je z Desus dovolj.
Podolgih letih garanja so fantje ugotovili kako prijetno je vegetirat,
pa fino “potezgarit” naokoli..
Jutri je seja??
Ni blema…
30. september, 2008 ob 16:43
Ne da bi hvalil zdaj že bivšo vlado (opravla samo še tekoča posla) je ta vseeno v enaki sestavi ostala do konca. To je zelo pohvalno. Kar spomnite se prejšnih vlad, ki so odstopale pred koncem (leta 2000) se iz njih umikale stranke (1994, 2004). Kaj je tako narobe da vlade ne bi smele dokončati mandata. A bi radi da bi bilo tako kot v italiji kjer se vlada menja vsako drugo leto?
30. september, 2008 ob 18:15
Izjavi Katarine Kresal sploh ni kaj očitati. Stranke se zdužujejo ali pa ne na podlagi skupnih interesov, in tako je tudi prav. Torej ne na podlagi deleža doseženega na volitvah. Kvečjemu je škodljivo združevanje preveč različnih političnih opcij, zato absolutno nasprotujem udeležbi Erjavca v levi koaliciji (vsaj njega, če ne tudi desusa nasploh). Prav predrzne so njegove izjave v katerih si prizadeva za ne vem kakšno pomembno funkcijo - sredi orožarskih afer katerih je akter.
LDS naj le nadaljuje v sedanjem slogu.
30. september, 2008 ob 18:23
Culiberg, slabo si poslušal Kresalovo, njeno odloč(e)mnost si zamenjal z kdo ve čim…Mislim, da ima gospa velik politični talent in ga bo s časom tudi bolje izrazila, četudi že zdaj povsem zadovoljivo artikulira svoje misli in stališča stranke.
Je pa bilo sinoči na TV SLo očitno dvoje:
1. da bo imel Pahor velike težave z Golobičem,
2. da je VV dokončno odpisan in se je gerič kar sam podvizal v novinarske/voditeljske vrste, pri čemer je pokazal skrajno nelegantno pozo, v besedo je gostom skakal skoraj toliko kot njegov veliki as VV. Zares je treba vrhuško RTV zamenjati, z zakonom ali brez. ne zato, ker bi bili “državni”, ampak zato, ker so preprosto slabi, nesposobni.
30. september, 2008 ob 21:08
pahor je premagal JJa, golobič erjavca, jelinčič je šrota premagal in vrgel ven lipo, in kresalka je vrgla ven bajuka…
30. september, 2008 ob 21:51
Kresalovo in Janšo v tem pogledu, koliko si privoščita, da jima sredi povolilnih občutkov uide neprimerna beseda ali celo presoja, težko primerjamo. Janša si je ostrih izjav privoščil že toliko, da je vse črno od njih, ne dolgo pred volitvami 2004 je potem nenadoma spremenil držo v bistveno bolj civilizirano (ki mu je nedvomno pomagala do zmage na volitvah). Kresalova pa je šele dobro štartala in vsaj do sedaj ni videti, da bi bila v svoji drži nestabilna. Gotovo pa ima še veliko manevrskega prostora za kaljenje v politični preudarnosti.
30. september, 2008 ob 22:58
Jaz pa se strinjam, da bi s takimi stališči lahko obremenjevala Pahorja nepsoredno in tako jačala dejansko moč trojčka…
Ker iskreno verjamem v ta 3 plus 1 , ali pa 3 plus 2, bi res ne rad videl še več, takih ponesrečenih egotripov.
Volilna kampanja se je končala prejšni petek. Janša je rabil en teden da se je sprijaznil. Ampak zdaj se je.
Bo pa naporno. Včeraj Gerič na TV1, danes nek gost v piramidi… Golobičeve živce bodo državni mediji še kako preskušali. To pa bo vse le poskus, da bi se spozabili in bi jih potem lahko izenačili s temi ki so hegemonizirali. In seveda, preizkus, Pahorjeve trdnosti in morebitnega spora, med njima.
Na nek način imam razumevanje za oba aspekta. Pahorjev je vsekakor ambiciozen in smiseln, medtem, ko je glede na “kmetijo” v katero se je spremenila nacionalka… nujno nekaj storiti tudi tam…
Kot je dobro rekel včeraj Golobič: čakajo nas resni časi in zato rabimo resne medije - namreč nacionalka doseže preveč ljudi (in nas nenazadnje tudi preveč stane) da bi jo ne uporabljali v resne debate… in ne zgolj derenja tipa piramida ali pa zadirčne odmeve…
Tu se pa zelo strinjam z z Hribarjem, da je čas, da se nekateri iz kritičnih pozicij podajo na malo bolj naporno pot prevzemanja odgovornosti.
30. september, 2008 ob 22:59
Aja :) hotel sem reči- da če že ima K.K. take zahteve, bi morala o tem težiti Pahorju na 4 oči ne pa javno…
30. september, 2008 ob 22:59
in se torej zelo strinjam s komentatorjem …
30. september, 2008 ob 23:11
ali pa je to tako kot z dobrim in slabim policajem. Slabi bi kriminalca kar počil v čelo, dobri pa ga kao rešuje pred njim in potem kriminalec dobremu vse pove! Kresalova javno razglaša, naj si Erjavec ne misli, da si lahko kaj dosti zmišljuje, dobri Pahor mu bo pa kljub nevarnosti, ki preži od Kresalove, vseeno malo popustil, toliko pa že ima besede, bo naredil, kar bo v njegovi moči, preveč pa ne more obljubiti, glede na razmere…
30. september, 2008 ob 23:32
………..debilno in precej senilno, torej v stilu KPS.
1. oktober, 2008 ob 0:49
Komentator se je ujel v logiko ‘fevdalizacije oblasti’. Namreč njegova poanta je, da kakršno težo ima stranka v DZ, toliko moči (beri: ministrov) ima v vladi. Vendar obljubljena koalicija naj bi ne bila strankarsko-kadrovska, pač pa programska. Na podlagi programa pa naj bi se izbirali kandidati glede na strokovne refenence in ne (toliko) glede na strankarske. Mimogrede povedano: programski temelj vlade, ki jo bo vodila SD, polagata Gaspari in Rop (oba iz LDS ‘kvote’). In s tem ni nič narobe. Tako kot ni nič narobe, če bi se na ministrska mesta imenovalo ljudi, ki niso člani ne SD, LDS ali Zares, na podlagi soglasja ‘neformalne’ koalicije levega trojčka (ki ni nič manj zavezujoča kot kaka formalna kolacijia, vsaj pri ljudeh, ki držijo besedo). Če je obstajalo usklajevanje mnenj znotraj trojčka pred volitvami, ni razloga da bi ga ne bilo po volitvah. IN v tem oziru je Desus dejansko ‘out-sider’, pritrepenec v koalicijo. Pa ne samo radi ‘zgodovine’ te koalicije, pač pa tudi radi Erjavčevega načina in dojemanja oblasti, ki je že kmalu po volitvah terjal 3 ministrstva in obrambnega zase. Bilo bi bolje, da bi nova koalicija ne imenovala Erjavca za ministra. Morda celo za ceno, da levica sploh ne sestavi vlado. Naj jo domišljavi in klovnovski Erjavec sestavlja s Plemenitom in letečim slonom Janšo. Očitno sta mu mentalno mnogo bližja…
1. oktober, 2008 ob 7:52
Kakorkoli obrnemo, prihodnost je v upokojencih.
1. oktober, 2008 ob 8:10
kasarinca je začela mal afne guncat :D
1. oktober, 2008 ob 10:36
ze vrabci (in sinicke) na vejah civkajo, da je stranka LDS laska marioneta, Kresalova je bila za en klinc ze kot pravnica, zdaj kot politicarka pa nam je dokoncno pokazala, da nima kaj dosti NaCl v tistem piskru
1. oktober, 2008 ob 12:50
Ne filozofirat, G. je nasel novega D.
1. oktober, 2008 ob 14:33
Jaz pa se z gospo vsekakor strinjam, ker predvolilne izjave, strategije in povezave razumem malo globje. Potezo Golobiča in Kresalove nas je veliko razumelo zelo podobno kot potezo Clintonove, ko je prosila svoje volilce, naj volijo za drugega demokratskega kandidata, ki ima več možnosti. Katarini in Gregorju je bilo povsem jasno, da volitev ne bosta zmagala, Pahor pa je biv skeptičen glede možnosti za zmago, torej je potreboval enotnost, z drugimi besedami, prevzem glasov zaresu in lds, katere sta za pravično delitev torte po volitvah (tu je izjava kresalove torej povsem korektna ,razumna in namestu.) podarila predsednik in predsednica ZARES in LDS, sicer malo med vrsticami, vendar so to (vsi, nekateri smo vseeno ostali trmasti) volilci leve sredine dojeli.
Sklep zakaj LDS več pravic kljub nižjemu odstotku lahko torej sedaj potegne vsak in je povsem logičen.
1. oktober, 2008 ob 18:53
Komentar je dober. Kresalova je na daljinca katerega pa vemo kdo ima v rokah.Pa kljub temu je toliko za politiko kot jaz za astronavta.
1. oktober, 2008 ob 20:09
Če je edini kriterij za to, kako sestaviti vlado to, ali si bil v trojčku ali ne, potem naj jo sestavijo sami, če jo lahko. Ker pa je verjetno ne morejo, bodo dodatnemu partnerju pač morali plačati ceno, za katero se bodo dogovorili. Ali je “bil nekdo zraven” je irelevantno in nima nič opraviti z realnostjo. Ta morda ni najlepša, je pa vseeno boljša od ideološkosti (ali kar kruhoborstva), ki veje iz besed Kresalke. Mislim, da bo mnoge še bolela glava. Morda še najbolj Pahorja.
1. oktober, 2008 ob 20:23
Narobe reči, da (ni)so volivci kateri od strank podelili mandat(a) za vstop v vlado. To je namreč stvar strankarskih pogajanj, volilno telo je strankam podelilo le določeno pogajalsko moč. Če v LDS menijo, da jim pripada relativno večja moč, imajo do tega vso pravico, če jim to priznajo tudi pogajalski partnerji. Seveda pa s tako držo tvegajo propad pogajanj, in to je tisto, kar skrbi tiste podpornike, ki imajo več občutka za realnost.
Mimogrede, koalicija Z-L-SD gotovo ni programska, saj so programi strank trojčka medsebojno nasprotni, po nekompatibilnosti izstopa predvsem LDS. Osnovni cilj koalicije je seveda boj za privilegije.
1. oktober, 2008 ob 21:08
Sicer pa se lahko Z-L-SD bere tudi SZDL. Pa so nostalgiki prišli na svoj račun!?
Kar se tiče teoriziranja analiz, da so nekateri izgubili glasove “na poti na volišče”, ovržejo različne predvolilne ankete, kjer dejansko LDS-a ni bilo nikjer, oz. zelo , zelo daleč. Politični analitiki bi se bolj morali vprašati zakaj je Bivši združil SZDL? Ali zato, da bi motiviral levo volivno telo, ali zato, da bi v gnezdo potencialnega zmagovalca volitev podtaknil, pa ne kukakvičja, temveč kar jastrebova jajca. Kaj se v takem gnezdu zgodi z lastnimi mladiči, pa se ve, kajne?
Nekaj takega se že dogaja!
2. oktober, 2008 ob 19:22
Glavno, da je “liberalne” farse konec.
3. oktober, 2008 ob 23:01
Čez 4 leta boste vsi prišli do spoznanja, da sta absolutna zmagovalca na teh volitvah stranki ZARES
in LDS, vsi ostali so večji ali manjši poraženci.
SDS so na zelo dobri poti za večni pokoj.
SD pa se bodo morali zelo potruditi, da ne bodo pomotoma postali SDS in temu primerno odšli po isti poti v večni pokoj.
SDS to dobro ve, zato potrebuje koalicijsko sodelovanje v skupnih točkah z SD-jem , le katere naj bi bile te točke, pa razen šefu SDS ni nikomur jasno.
Glava Zaresa se tega zaveda, ravno tako v LDS-ju , glava SD- ja pa še sanja o čarobni deželici, kjer bodo vsi
enakopravni in bo volk ležal poleg jagneta in ga ne bo pojedel.
Sweet dreams
4. oktober, 2008 ob 7:13
Kot sem ze nekajkrat rekel:
zahodna demokracija je kot velika mlakuza na robu vasi. Smrdljiva in motna, nekaj debelih krapov na dnu, malo vec, ponoci odvratno regljajocih krastac na sredi in mnozica topoumnih paglavcev (zabjih mladic) na vrhu te smrdece vode.
Volitve so lazno sredstvo za izvajanje neomejene oblasti kapitala in izkoriscanja delovnega in normalnega naroda. Vse so falsificirane, vodene s strani kapitala, kupljene, preko volilnih odborov in komisij.
Javna trobila so orodje za poneumljanje in usmerjanje, .
Ni morale, ni spostovanja, ni kulture, je smo se blef in laz in prevara.
Za kapitalom, ki se vse bolj koncentrira v rokah ozke manjsine, stoji nekaj navidez izbranih in grozno topoumnih voditeljev (Sarkozi, Berlusconi, Schroder, Bus, Chavez, ….)
Kapital pa je brez morale in brez srca in brez duse, sam po sebi je amoralen.
Tako normalni vse bolj drse v popolno apaticnost in induvidualnost, kar prica okoli 40% nezainteresiranih volilcev. Ce pristejemo se 30% takih, ki ne bi smeli imeti NIKOLI volilne pravice je to ze stanje, ki se ga da z trobili uspesno usmerjat.
Izhod: 1. Svet starcev in diktator! Pameten diktator!
2. Rvolucija in ociscenje v krvi!
3. Naravna iztrebitev!
4. oktober, 2008 ob 9:12
Diktatura za politični, sužnjelastništvo pa kot ekonomski sistem.
4. oktober, 2008 ob 11:04
Koloradskemu hroscu:
1. Ne pacaj (svinjaraj) po idejah, ki jih ali ne razumes ali pa za to, da mazes cisto, dobivas honorar.
2. Samo bistvo zadnje stopnje kapitalizma je cisti suznjelastniski sitem!
80% ljudi sicer ima res potne liste, toda delajo samo za golo prezivetje!
Prisiljeni so se ,kot ti, prodajati gospodarjem (kapitalistom). In kar je najhuje, tudi intelektualno.
3. Do spremenb bo prislo, pa ce leglo krastac v ribniku ali pa sakalov v puscavi se tako rega in zavija.
Narava gre svojo pot.
4. oktober, 2008 ob 12:01
A tebi vedno tako hitro odnese pokrovko z lonca?
4. oktober, 2008 ob 13:07
Koloradskemu hroscu:
Moj “lonec” nima pokrovke! Ja kuham na odprtem ognju.
Ce me pa rahlo napne, pa rad prdnem, zaradi boljsega pocutja, ne zadrzujem v sebi!
4. oktober, 2008 ob 21:03
Takega te imam najraje.
5. oktober, 2008 ob 7:10
Koloradski hrosc:
Pricakoval sem, kot eden najboljsih sahistov v SN v studentskih letih, dva mozna tvoja odgovora:
1. Da me mas takega, ki prdi, namrec, najraje
2. Da s temi clanki zasmrajam okolico.
No, pripravljen odgovor na varianto 2.:
jaz nisem kandidat na volitvah, za to se za tvojo naklonjenost ne potegujem
Ne maram naklonjenosti, sem pa vedno za iskriv dialog, ruski zrak, rusko sonce, ruska prostranstva ..so polno globokih asociacij in dusa tu zazivi v polnoti tolerantnosti, sirine in globine.
5. oktober, 2008 ob 9:28
Kar prevrni kralja - besen, vzvišen ali prostaški, najraje vse hkrati.
5. oktober, 2008 ob 11:26
Koloradskemu hroscu:
dialog s primitivci me ne zanima, me zali, mojo pamet, za to zakljucujeva!
5. oktober, 2008 ob 11:51
“Zato”.
5. oktober, 2008 ob 16:38
Koloradskemu hroscu-zadnjic:
kot tvoj sef, ne poznas, slovenscine:
zaradi tega–> za to! in na koncu vprasaj ali klicaj.
5. oktober, 2008 ob 18:27
Ne verjamem. Pa vejica med poznas in slovenscine je tudi odveč.
5. oktober, 2008 ob 19:39
Koloradskemu hroscu:
Takole bi bila, po mojem, pravilno napisana tvoja trditev:
” Ne verjamem. Vejica med poznas in slovenscino pa je sigurno odvec!”
In v tem primeru bi se s teboj v celoti strinjal.
Verjeti ali ne verjeti, pa je clovekova svobodna volja. Do nje ima vsak pravico.
Lepozrav!
5. oktober, 2008 ob 20:40
o, vidva se imata pa res rada.
5. oktober, 2008 ob 21:34
Nedvomno.
SFSN! ;)
6. oktober, 2008 ob 7:53
Sanji:
NEKOGA MORAS IMETI RAD!
A mas ti kj proti seksualno netradicionalno usmerjenim? A mormo vsi met rad Kresalovo?
6. oktober, 2008 ob 8:46
Koloradskemu hroscu:
Uuu, madona, prav imas!!!!
ZATO se res pise skupaj, kot si ti trdil!
Ves da sem moral priti do konca!
Ja, saj pravim, tale slovenscina, po Toporisicu, je pa res en cisto umeten jezik! Ve blize Anglescini.
6. oktober, 2008 ob 17:56
Res je. Mimo grede, v #59 si za ključil vso komunikacijo z menoj.
6. oktober, 2008 ob 18:30
Hrošč, nehaj se otepat ljubezni.
7. oktober, 2008 ob 7:33
Sanja,
a bi rada swingala?
Ne boj se, saj mam tud tebe rad!
Sam bol pod pasom, kadar brcas in jecis!
7. oktober, 2008 ob 8:40
Mislim, da je sedaj očitno, kdo je dobro vzgojen hrošč in kdo to ni. :)
7. oktober, 2008 ob 9:31
GLEJ: #59!!!!!! Dvojka!