Sunday 24. November 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 

Odstavljena z ARS-a

18. september 2008 ob 14:42 | Katja Lenart |

O problemih tretjega programa Radia Slovenija smo že poročali, tokrat pa predstavljamo še eno zgodbo o (pred dobrimi tremi meseci) odstavljeni oziroma zamenjani urednici tretjega programa Radia Slovenija Vilmi Štritof Čretnik. Tole je pismo, ki smo ga z njene strani prejeli na naše uredništvo:

“V objavah odgovorov direktorja Radia Slovenija gospoda Vasleta v zvezi s programom ARS in razlogi za mojo razrešitev z mesta odgovorne urednice tega programa so navedene netočnosti in potvarjanja, zato naj osvetlim nekatera pomembna dejstva.
 
Najbolj ob vseh navedenih dejstvih in okoliščinah skrb zbujata brutalnost in vehemenca vodstva, uperjeni v žrtveno jagnje; to pa nisem samo jaz, ampak celoten tretji program, njegovi zaposleni in številni zunanji sodelavci. Obravnava nas kot nesposobne in neodgovorne, tega pa ne dovolim. Na Ministrstvu za kulturo sem namreč odgovorno in uspešno upravljala mnogo večjo proračunsko pogačo državnih in evropskih sredstev, vendar s korektno in ustrezno pomočjo finančne službe (na programu Ars kljub prošnjam za zaposlitev producenta vsaj za kompleksno in zahtevno področje resne glasbe ni bilo posluha in ga ves program nima - naše finance ureja kar pomočnica direktorja za finančne zadeve). Opravljala sem pomembne naloge in funkcije in za seboj pred tem incidentom nisem puščala neuspelih projektov ne na poslovnem področju ne na nivoju umetniške ustvarjalnosti. 
 
Mesto odgovorne urednice programa Ars sem nastopila julija lani, s predhodnimi desetletnimi izkušnjami dramaturginje v Uredništvu igranega programa tega radia in s petinpolletno delovno dobo na Ministrstvo za kulturo, kjer sem bila najprej svetovalka ministrice, po prevedbi nazivov in po napredovanju pa sekretarka.
 
Na Radio Slovenija sem bila kot odgovorna urednica sprejeta na podlagi predloženega programa, ki je bil zastavljen ambiciozno (seveda s postopnimi spremembami za celotno obdobje štirih let mandata), vendar stvarno - zlasti v smeri dostojnega informiranja poslušalcev o kulturnem dogajanju doma in po svetu in odpiranje v smeri njegove refleksije vseh, tudi najsodobnejših umetniških žanrov, več odmevov najnovejših znanstvenih dosežkov, in to ne le v tradicionalnem mediju, pač pa komplementarno tudi prek drugih novih medijskih možnosti. Stroški delovanja in produkcije tega programa so neposredno pogojeni in opredeljeni s programskim načrtom, to je načrtom priprave in izvajanja tega programa, v katerem pa ni mogoče pridobivanje prihodkov s predvajanjem oglasnih vsebin. Ta program je tudi z odločbo – dovoljenem za izvajanje radijske dejavnosti Agencije za pošto in elektronske komunikacije RS, št. 38162-19/2006-5 z dne 31.5.2007, določen kot program, ki ima namen kulturnega radijskega programa z veliko količino klasične glasbe, svetovne in domače literature, radijskih iger, kritiškega spremljanja kulturnih dogajanj, esejistike, izobraževalnih pogovorov in manj predvajanih vrst glasbe, ki kot edini v slovenskem radijskem etru načrtno ponuja zahtevnejše glasbene in govorne vsebine za zahtevnejšo publiko. Hkratna produkcija oziroma snemanje glasbenih del, radijskih del in literature pa bogati in sproti ustvarja izjemen in enkraten nacionalni arhiv slovenske kulturne dediščine. Ob koncu leta je primanjkljaj ostal, vendar med radijskimi programi in produkcijskimi enotami nismo bili edini in še zlasti ne največji zgubarji.
 
Program za leto 2008 je potrdil Programski svet. V njem sem upoštevala vse navedeno. Vendarle pa je že na usklajevanjih za leto 2008 v Šmarjeških Toplicah pred letom dni generalni direktor Anton Guzej zgolj z obrazložitvijo, da morajo drugi programi dovolj zaslužiti, da se bo tudi Ars, ki nima prihodkov, lahko sploh izvajal. Odločil se je za 15-odstotno zmanjšanje sredstev za Ars v primerjavi s sredstvi za leto 2007. Tolažba naj bi bila sredstva iz obveznic, ki pa niso bila v celoti namenjena bogatenju programa, pač pa tudi razvijanju blagovne znamke in postavitvi spletne strani, pa še teh nam je bilo precej - prav tako brez obrazložitve - konec leta 2007 odvzetih in prenesenih na račun Radia Maribor. Kljub mojemu nestrinjanju, ki sem ga izrazila na vseh sestankih, kljub temu da smo glede na predstavljeni program pripravili usklajen finančni predlog, posluha ni bilo. Predstavitev naših realnih potreb za delovanje je gospod Vasle zmeraj prekvalificiral v seznam želja. Še več: pri njem so moja prizadevanja naletela na ignoranco ali pa sem bila deležna blatenja in zavračanja tudi pred sodelavci in kolegi uredniki.
 
Navedbe gospoda Vasleta v medijih, da sem “odgovorila, da programa ne sprejemam in da bomo porabili toliko sredstev, kolikor jih potrebujemo”, preprosto ne držijo. Prvič: tako oholega tona v svojih izjavah, zlasti do nadrejenih, nikoli nisem uporabljala. Drugič: takoj po seznanitvi s skrb zbujajočo finančno situacijo - ne po krivdi malomarnega dela urednikov - sem se z ekipo posvetovala in pripravila vsaj dve verziji programa varčevanja, vendar ni bilo nikakršnega odziva. 
 
Poseben in še zdaleč ne nepomemben segment so tudi kadri: v letu 2007 je odšlo šest ljudi, pet od teh v pokoj. V letu 2008 smo kljub utemeljenemu predlogu dobili le dva nova, sicer izjemno dragocena strokovnjaka, vendar sta oba že prej delala za Ars in je v tem primeru šlo pravzaprav le za tehnično premestitev iz drugih oddelkov. Naših štiriindvajset ur programa pa je moralo teči. Precejšen del svoje produkcije pa pripravlja program Ars tudi izključno za prvi program. Torej smo zase potrebovali zunanje sodelavce in smo jih morali plačevati iz Arsovih sredstev. Medtem je v letu 2008 na primer I. program lahko zaposlil že nekaj ljudi, in to kljub precej absurdni situaciji: sredstva za  program v celoti za leto 2008 obsegajo približno 300.000 € več kot sredstva za Ars, čeprav ga Ars bogati s produkcijo, ki jo pripravi na svoje stroške (primer: v prvih treh mesecih in pol je Ars porabil približno 49.000 € svojih sredstev za oddaje in produkcijo prvega programa) in se prvi program lahko trži. Prekoračitev je v tem primeru le še logična posledica realnega stanja. Zagotavljam, da so bila vsa sredstva porabljena izključno za program.
 
Poskušala sem rešiti kritično situacijo in s tem v zvezi vzpostaviti komunikacijo, vendar direktor Radia Slovenija na moje predloge ni odgovarjal, celo več, hotel je name zvaliti vso krivdo. Omenjeno je vidno tudi iz elektronske pošte, ki sem jo prejemala. Bila sem tarča šikaniranj, neprofesionalne komunikacije in nizkotnih napadov gospoda Vasleta, ki je z mano iz neznanega razloga osebno obračunaval. V sredstvih javnega obveščanja (časniki Finance, Delo, Dnevnik, Mladina idr., TV in radijska poročila; posnetek tiskovne konference, na kateri je gospod Vasle obračunaval tudi z menoj, je bil na programu Ars objavljen kar dvakrat!) je javno blatil moje ime z navajanjem neresničnih podatkov o mojem delu in odnosu do mojih dolžnosti odgovorne urednice. Blatil in poniževal me je tudi znotraj RTV Slovenija, pred nadrejenimi in podrejenimi delavci.
 
Ostajam edina razrešena odgovorna urednica na RTV iz navedenega razloga, saj je to prvi in edini primer v njegovi zgodovini in zato precedenčen - kljub mnogo večjim prekoračitvam različnih uredništev tako v preteklosti kot sedaj. Na Delovnem in socialnem sodišču v Ljubljani je proti RTV vložena tožba zaradi neutemeljene in nezakonite razrešitve. 
 
Epilog: Kljub dobrim trem mesecem od moje razrešitve primanjkljaj ob novem vodstvu narašča(?!). Pred kratkim so bila odvzeta pooblastila urednici za resno glasbo Veroniki Brvar. V svojem predlogu za mojo razrešitev generalnemu direktorju gospodu Guzeju 8. maja 2008 je namreč gospod Vasle zapisal, da sem krivdo zvalila na njo in jo zamenjati,  kar je še ena v vrsti zavajanj in laži, saj je bil on tisti, ki mi je to naročil. In še: po prekinitvi pogodbe za delo odgovorne urednice sem zaposlena na RTV v Uredništvu igranega programa kot dramaturginja začetnica z najnižjim faktorjem med primerljivimi kolegi v vsem uredništvu tudi po novi sistemizaciji.
 
Vilma Štritof Čretnik
Dramaturginja
RTV Slovenija “

Dopoldne smo bivšo urednico poprosili za nekaj dodatnih pojasnil o tem, kaj se je pravzaprav zgodilo in s kakšnim razlogom je bila odstavljena:

“Dobila sem občutek, da bi morali…da je bila edina usmeritev, da se to naredi čim ceneje, da se program dela na čim enostavnejši način…”

V nadaljevanju je pojasnila, kako je potekala njena odstavitev in kakšni so njeni odnosi z direktorjem Radia Slovenija Vinkom Vasletom:

“Počutim se kot trapezistka, ki ji skok ni uspel, pa me je vendarle čakala spodaj mreža…”

Za komentar smo poprosili tudi direktorja Radia Slovenije Vinka Vasleta, ki je odgovoril takole:
“Ni nobenega problema, vendar pa moram verjetno vedeti, kaj je povedala, da lahko komentiram.”
Torej lahko na Vesti kmalu pričakujete še njegovo plat zgodbe.

Katja Lenart

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 22 x komentirano
  1. lolek pravi:

    Šefi obstajajo tudi zato, da lahko zamenjajo svoje podrejene, vse ostalo je demagogija. Cenena, pritlehna, usmerjena k zamegljevanju …

  2. lolek pravi:

    Ostajam edina razrešena odgovorna urednica na RTV iz navedenega razloga, saj je to prvi in edini primer v njegovi zgodovini in zato precedenčen - kljub mnogo večjim prekoračitvam različnih uredništev tako v preteklosti kot sedaj.
    Še eden dokaz nedemokratičnega režima v Sloveniji in vtikanja politike v vse pore naše družbe.

  3. tonka pravi:

    Da je na RTV preveč kadra, vemo vsi. Programi se pa plačujejo po odzivnosti gledalcev, oz poslušalcev. Program ARS posluša malo ljudi in verjetno so temu primerni uredili tudi financiranje. Žal, je dandanes vse tržno usmerjeno.

  4. angie pravi:

    Ker sem zvesta poslušalka arsovih jutranjic, in imam pogosto ob sobotah in nedeljah radio naravnan na program Ars, ne uvidim, v čem bi bil ta program lahko problemtičen za Vasleta. Razen če morda ne deli okusa s kompanjonom Pirkovićem na TV (hojladri in turbo, avtorjem himne SDS in botrom Piramid). Urednici verjamem, da je direktor izkazal elementarno nerazumevanje poslanstva nacionalnega radia, saj je bil bržkone nastavljen na Radio iz povsem drugih razlogov. Da uveljavlja uravnoteženost na 1. in Valu 202, je ob tej vladi in zakonu o RTV razumljivo, da ima pri tem še skrajno problemtičen literarni in glasbeni okus na 3. programu, pa je glede na direktorjev publicistični opus, pri tem mislim na izdelke VV v obliki slaboumnih humoresk v dveh knjižicah, skrajno neokusno.
    Še posebej v letu, ko nacionalni Radio, ki IMA svoje kulturno poslanstvo kot številni njegovi bratje po Evropi, saj redno skupaj pripravljajo imenitne glasbene programe, praznuje častitljivih 80. let, je ukinjati še zadnjo oazo kultiviranosti v elektronskih medijih v tej državi več kot podlo dejanje.

    Trapezistki od srca želim vse najboljše v pravdi zoper poniglavega šefa.

  5. MI5 pravi:

    Mam predlog. Če je gospa tako zelo prepričana v svoj koncept naj naredi svoj program,kandidira za sredstva in akcija.Samo se bojim,da bo težka,ker večina tam zaposlenih ni sposobna nič naredit brez priklopa na tuje jasli. Bodimo pošteni.Za program ,ki ga trenutno ustvarjajo je resnično vsakega ficka škoda.Sploh se ne ćudim,kajti na RTV-u je še vedno zelo v veljavi samoupravljalski sistem “Jedan radi pet jih sedi”. Delat mn govort.!!!!!!!

  6. dzzz pravi:

    kdo bo takšnim urednikom z veliko ritjo in krono na glavi povedal, da se petelinijo na lastnem kupu gnoja??!!

  7. bavčaritate pravi:

    Slovenija pod Janšo je pa res sproščena, verjetno najbolj sproščena država v EU. Toliko antiintelektualističnega prdanja in nestrpnosti, do vseh, ki so vsaj delno pismeni, ne bomo našli na nobenem tujejezičnem foromu, brez vsakega truda pa na vsakem slovenceljskem. Upam, da se bodo SDS-ovskim jurišnikom po volitvah dokončno zaprli sfinktri, ker pa res že zaudarja.

  8. MI5 pravi:

    Še boljši predlog.Enostavno ukinte ta RTV saj je dost drugih TV,pa še naročnine se državljane odreši! To bi bla najboljša poteza,pa še zalega lenuhov bi se morala spravt neki delat ne pa hodt u službo se štemplat. Se opravičujem redkim izjemam in me za njih ne skrbi,ker znajo delat.

  9. lolek pravi:

    Četudi ne zmagamo, bomo vseeno “zafukana” opozicija. Ne vem če boste znesli več kot 6 mesecev.
    Starih navad se je težko odvaditi …

  10. Ljubiti resnico, častiti lepoto pravi:

    Narod v bistvu globoko prezira kulturo. Harmonike mu dajte, da se ž njo zadavi. Tasivim pa še en mandat, da sfurajo do konca to uravnilovko primitivizma.

  11. Mirjana pravi:

    Kultura je dandanes bavbav, nebodigatreba. Ljudi je treba filati s poskočnimi narodnozabavnimi venčki bebavih vsebin v ritmu hm ta ta,..osladnimi nikolikončanimi nadaljevankami, z vmesnimi nabožnimi poučnimi vložki…in dobimo kar nam je Denis prikazal na stojnici sds.
    In kaj, če bi se en krat za spremembo ljudje združili ter zahtevali od naših zaposlenih (mi jjih plačujemo, kar pomeni, da smo njihovi delodajalci) jasen odgovor in obrazložitev?. Gospa Vilma naj se na svojem področju poveže u ostalimi šikaniranimi kolegi, ki jih ni malo (z izjemo bogega Silvestra Surle),..hkrati pa civilna družba javno zahteva, da gospod direktor, ki ni šef šefova, kot nekateri tukaj mislijo, ampak, prav tako na naši listi zaposlenih, javno razloži v čemu je razlog (dejanski), da je gospo odslovil.
    Morda naredimo malo peticijo, se podpišemo in zahtevamo. Pa ne zato ker je to gospa Vilma, temveč zato, ker bo treba en krat začeti. Konkretno,…gremo v akcijo,..pravijo eni…pa poskosimo, pravim jaz.

    Peticije pravno formalno nimajo nobene teže, so pa jasen indikator javnega mnenja. In to je še kako pomembno pri vladajočih strukturah.
    moj predlog.

  12. paika pravi:

    V blatnih gojzarjih tacajo po krhkih jajčnih lupinah, Butalci, in tudi pamet bodo premagali, z visoko razliko.
    Potem pa na čevapčiče in pir. Jujujuhuhu!

  13. Rok pravi:

    @ vilma

    Ars po zakonu ne more predvajati oglasov, lahko pa pridobiva sponzorska sredstva. To je zelo pomembno vedeti. In torej ločevati med kupci oglasnega prostora in sponzorji.

    Ali so v redakciji glasbenega programa že uvedli finančno načrtovanje in kako se ga kaj držijo? Mislim zlasti na uredništvo za resno glasbo.

    Nisem razvozljal uganke, kolikšen primanjkljaj je Ars - glede na finančni načrt in omenjeni rebalans - pridelal v prvem trimesečju?

    Drugače pa čestitke za simpatičen nastop pa vso srečo pred sodiščem in pri tvojem ustvarjalnem delu!

  14. k4nm4n pravi:

    @MI5
    Bravo, se popolnoma strinjam s tabo, ker mi gre na kurac, da morem plačevat nekaj, kar ne rabim in me ne zanima. Pederčine zajedalske dobijo cel kup keša na mesec pa jamrajo, da ni dnarja.

  15. Finska Marija pravi:

    Da V.Vasle ni zmožen kulturnega javnega dialoga, ampak zgolj zajeda in podtika, je bilo večkrat opaziti, ko je še klepal članke in držal štango prijatelju Slivniku, odkoder sta čez noč z Dela zbrisala in ustanovila privatni Mag (z ukradenim Delovim računalniškim know-howom). Pred tem pogumnim dejanjem je bil kot novinar zelo vpleten v afero Depala vas - na janševi strani. kdor se hoče podučiti o ravni Vasletove kulture, naj prebere njegovoe lamentacije o tem, kako je revež kupil hišo .. Njegov humor je na ravni Tofa..

    Sicer pa je tale kobajagi humorist kariero začel na Kmečkem glasu, zato se ne gre čuditit njegovi ruralizaciji programa Ars.

  16. BORAC pravi:

    V podjetjih in javnih zavodih vsak mesec prihaja do kadrovskih zamenjav. To je tako imenovan pojem fleksibilnosti delovne sile. Sposobni kadri si takoj najdejo novo zaposlitev. Direktorji imajo pravico izvajati kadrovske menjave, važen je poslovni rezultat.
    O kadrovskih menjavah v podjetjih nihče ne poroča. In zakaj je potrebno v tem primeru pisati tak članek?

  17. antigona pravi:

    Dragi Borac,

    za ta program tudi ti plačuješ sredstva. Tak program se ne more sam tržiti in ga imajo vse evropske nacionalne radijske postaje. Zato je delovanje take ustanove javno in je bil javen tudi postopek imenovanja vseh odgovornih urednikov in direktorjev. Odstrani pa se jih lahko, kadarkoli se komu zahoče. Ta postopek pa ni javen. Ti to kaj pove?

  18. Vest pravi:

    Komentar je bil izbrisan zaradi osebnih žalitev in/ali ekstremnega idiotizma.

  19. BORAC pravi:

    @Antigona
    plačevati moram, posredno, tudi bedaste predvolilne oglase, ki jih kot “fizična oseba” objavlja Marta Kos v Dnevniku.
    Namreč, Kosova svetuje monopolnim državnim podjetjem, zato prejema mastne denarje, jaz pa moram tem državnim monopolistom plačevati visoke prispevke in naročnine, istočasno pa omejujejo prihod zdrave konkurence.

  20. BORAC pravi:

    @Mirjana
    kulturni programi, seveda dobri, so prav tako tržno blago, kot vse ostalo. Z kvalitetno knjigo, dramsko igro, filmom, scenarijem se da zelo dobro zaslužiti. Poglej Đurota.
    Ni pa vse, kar je nekvalitetno, negledljivo, neposlušljivo že takoj visoka kultura in umetnost.
    Naj bo to jasno.
    Naj bo to kristalno jasno.

  21. MI5 pravi:

    TAK PROGRAM K GA MAJO ZDAJ (SPREHOD V DISKOTEKO IN NAZAJ)VRTENJE MUZKE IZ ARHIVA LAHKO DELATA DVA MANDLCA.TO JE ENOSTAVNO PRODAJANJE MEGLE IN BORBA ZA ŠE ENO LENUHARSKO SLUŽBICO(ŠTEMPLANJE) IN KVAČKANJE ,TER PAMETNJAČENJE PO OKOLIŠKIH BIFEJIH.

  22. Carlos Contreras pravi:

    Kaj nam bo kultura, če imamo pa harmoniko in župnijski pevski zbor!

Komentiraj