Komentar - Rok
12. september 2008 ob 13:48 | Vest |Zadnja dva tedna sta ponovno pokazala, da se o resnih zadevah kaže pogovarjati zgolj s profesionalci, ne s politiki. Če želite ohraniti čisto glavo. Namreč pri sumu korupcije v zadevi Patria sta vprašanji samo dve in obe sta zelo enostavni. Prvič. Ali so bile denarne transakcije, ki jih je Patrija namenjala Wolfgangu Riedlu namenjene podkupninam visokih slovenskih uradnikov, kot to sumi finska policija. In drugič. Zakaj je slovenska policija pri preiskavi jasno izraženih sumov s strani Interpola ravnala tako zelo drugače kot finska policija ter ni 15 mesecev naredila nič. Imamo sum kaznivega dejanja in če policija suma ne raziskuje, je to veliko huje kot samo kaznivo dejanje.
(Ne)raziskava primera Patria kaže, da je pri policiji nekaj narobe. Še več, nekaj je narobe tako tudi pri tožilstvu in sodstvu. V primeru Patria ni delovala policija. V primeru Bajuk so zatajili tožilci, sodniki pa stavkajo že več kot dva meseca. Policija, tožilstvo, sodstvo. Vsi trije stebri pravne varnosti so v krizi.
Žal je hkrati še predvolilno obdobje in res je nerodno, da je oklepniška afera vrhunec dosegla ravno zdaj, saj človek zlahka zgubi fokus in pozabi, da gre pri Patriah za javni denar. In da javni denar plačuje tudi Jožeta Romška, katerega policija je v tej zadevi prav nemarno zatajila. Namerno ali nenamerno. Jaz bi stavil, da namerno.
Rok Praprotnik
12. september, 2008 ob 14:21
Težko vas je poslušati, g. Praprotnik, prvič zaradi plehke in površinske vsebine, pobrane iz desetih kontekstov in skupaj nametane, drugič zaradi zelo čudno oblikovaih stavkov, tretjič pa zaradi neargumentiranih izjav, domnev in mnenj tja v en dan, ki spominjajo na govorenje politikov in ne na nek novinarski komentar…. bolj kot tožilstvo, sodstvo ter policija se mi zdi v krizi novinarstvo.
12. september, 2008 ob 14:26
Sej zato pa imas se spodaj v pisni obliki, da si lahko v miru preberes. Pa se stavcno analizo lahko naredis po zelji.
12. september, 2008 ob 14:38
Kratko in jedrnato.
12. september, 2008 ob 14:42
brenkalo kot gajbičar si verjetno težko objektiven. Muči te pa tudi razumevanje vsebine, ker si očitno “nargumentiranost izjav” pobral s plošče, ki ti jo vrtijo v centrali.
Če boš kdaj premogel nekaj lastne hrbetnice in mišljenja, boš zlahka opazil, da so argumente za vse izpostavljene dvome g. Praprotnika preskrbeli finci, ki svojih državljanov niso zapirali samo zaradi zaradi zimbabve politike na jugu EU ter minister “policaj” “presenečen” nad “založenimi” dokumenti.
12. september, 2008 ob 14:43
Rok, kdaj boš opravil intervju s policijskima inšpektorjema, ki ju je Romšek obtožil, da sta zatajila (Tofant in kolega)?
Drugače se pa strinjam.. denar je bil nakazan. In menda ga ni nakazal Kos, da bi lahko speljal afero…
So, where’s the money?:)
12. september, 2008 ob 14:47
Rok dobro dela in seveda razmišlja. Tako kot je.
Na žalost veliko ljudi, kot da živijo v pralalenem svetu in verjamejo ravno obratno. Kako je to možno, ne vem. Očitno je res vse v glavi, kolikor glav toliko vesolij in resnic.
12. september, 2008 ob 15:23
Verjetno se lobiste uproabi z tem namenom, da prikrijejo sled denarja, ce pomaga se policija, da se primer zacne “preiskovati” po letu dni… pa bojo verjetno vsi prejemniki “pokojnin” v tej mirno uzivali…
tezko je najti dokaze, ko na drzavni ravni, v medijih in tozilstvu skrbis, da jih je cim manj… ali pa zahtevas naj vsi dokazujejo kaj si naredil… zakaj pa ne bi nedolzni premier lepo dal na vpogled svoje racune, pa naj se izracun naredi, kako je do svojega premozenja prisel…
12. september, 2008 ob 15:45
Res je: where’s the money?:) je eno od glavnih vprašanj, ki jih morajo razkriti organi pregona.
Osebno sicer dvomim, da je J tisti, ki ga je pobasal v svoj žep, mogoče kakšno malenkost, za drobno diamnatno pozornost do izvoljenje svojega srca. Bolj verjetno je, da je bil zgolj potencialna tarča v “finskih predanalizah slov. naročnika”, kot se je približno izrazil premier v torek v parlamentu. Finci so ravnali očitno na podlagi izkušenj, ki so jih imeli prodajalci orožja s Slovenijo v bližnji preteklosti. Precej bolj verjetno je, da so določen znesek, potem ko so se z njim omastili razni posredniki a la cekuta (Oman je žal v arestu v Avstraliji), popeljali malo po svetui (recimo Kajmanski otoki, Ciper ipd), da se za njim zabriše sled, končal pa je mogoče kar v sosednji Avstriji pri kakšnem ljubeznivem podporniku stranke SDS. Ki ga je nato poslal v Lj stranki v podporo pri volitvah: za brezplačnike, potujoče kavarne, kamione z grimsom itd. Dober scenarij?
12. september, 2008 ob 15:48
Vsekakor odličen novinar, med boljšimi v slo. Se strinjam s povedanim.
12. september, 2008 ob 16:03
Rok, natanko tako,..pa kako enostavno.
12. september, 2008 ob 16:09
Rok ali si se s finske vrnil z istim letom kakor g. Kos.
12. september, 2008 ob 16:31
Rok - jasno, kratko, jedrnato! zakljucek - kje je denar? Razumejo in se sprasujejo se tisti, ki so sli letos v 1. razred
12. september, 2008 ob 16:46
Nobenega kompliciranja. Slediti je potrebno denarju. In Finci to počnejo. Ne vem zakaj so pri nas take dimne bombe, da bi zameglile razum. Tudi če Janša zmaga, Patrija seveda ostaja in ljudje na vprašanja pričakujejo odgovore … magari čez 10 let … resnica bo prišla na dan!
12. september, 2008 ob 18:21
@ brenkalo: žal se moram strinjati s tabo. Še Praprotnik sam posredno svetuje, da bi bilo o tej aferi
pametno spremljati zgolj profesionalno korektno pripravljene novinarske izdelke, če bi bralec želel z njihovo pomočjo priti do jasnejše slike.
Jaz sicer ne vem, za kaj konkretno je pri celi zadevi šlo. Samo špekuliral bi lahko, a ne bom. Še posebej zaradi megle, ki jo spuščajo misli, kot je npr. tale Praprotnikova:
“Prvič. Ali so bile denarne transakcije, ki jih je Patrija namenjala Wolfgangu Riedlu, namenjene podkupninam visokih slovenskih uradnikov, kot to sumi finska policija.”
Nenadoma namreč za nespodbitno dejstvo velja, da je Patria namenjala Riedlu podkupnine. Tudi če ta to zanika, tudi če Patrii tega še nihče ni pravnomočno dokazal, Praprotnik postavi takšno trditev in pika. Tako - je. Posebej če se strinja še Mirjana. Kajti preiskovalni postopki so končani in pravosodje je tako razsodilo. (Očitno sem prezrl to informacijo.)
In drugo (kao) nespodbitno dejstvo: finska policija sumi visoke slovenske uradnike jemanja podkupnin. To naj bi bilo 100% res, ker tako meni tudi Medek. Papirja o tem finska policija sicer še ni izdala, pa ga zato napiše kar Praprotnik sam in prilepi na internet. Odslej lahkoverneži to razširjajo med sabo kot čisto in edino resnico. (Razen če so Finci nenadoma javno objavili izsledke preiskave, še preden je bila ta končana, in sem jaz tudi to informacijo prezrl?)
Ej, fantje, kam plove slovensko novinarstvo???? Ali ne vidi, da zgublja še zadnje kančke verodostojnosti in z njo zaupanje vedno širšega kroga medijskega občinstva? In s tem dosega točno nasprotne rezultate od pričakovanih? (- Za svoje politične botre nabira negativne točke. Kajti zdrava pamet slabo obveščanega bralca, poslušalca sklene: kakršen novinar, takšni njegovi politični botri.)
Praprotnik pa ne objavlja v Ekspresu, ampak na vest.si. Tako, da ne vem, ali naj naprintam ta članek na kos papirja, da bi ga lahko uporabil vsaj za kaj pametnega.
12. september, 2008 ob 18:50
go, rok, go, go…
v teh aferah pogresam novinarje, ki bi delali v stilu mladine v letih med 86 in 90.
12. september, 2008 ob 18:59
bravo rok (pa ne praprotnik)
12. september, 2008 ob 19:44
Primerjava med reakcijami finskih politikov in slovenskih (vpletenih) politikov v korupcijski posel s ’slovenskimi patriami’ ter preiskovalcev:
1. slo-preiskovalci (tožilstvo, policaji) so spregledali kar 5 depeš z oznako ‘nujno’ (in 15 mesecev tozadevno mirovali) – finski in avstrijski so šli takoj v akcijo, ko so se transakcije zgodile; še več – slo-’preiskovalci’ ne samo, da so spregledali depeše, pač pa tudi izrečeno mnenje Komisije za preprečevanj korupcije glede suma, da gre za korupcijo;
2. slovenski oblastniki na čelu z Janšo, kakor tudi preiskovalci, v zadevi dolgo niso videli nič in še vedno trdijo, da korupcije ni bilo; medtem na Finskem poteka velika preiskava, tj. tam preiskovalci neusmiljeno razkrinkavajo posel državnega podjetja, pa čeprav obstaja tveganje, da bi radi korupcije ves posel s ’slovenskimi patriami’ padel v vodo;
3. v RS se Janša in Mate vpletata v delo policija (tudi blokirata, če je to potrebno), na Finskem premieru ne pade na pamet kaj takega – tako se je zgodila paradoxna zadeva, in sicer da Janša več ve o preiskavi finskih preiskovalcev kot finski premier, kar je bilo razvidno iz njegovega govora na izredni seji - to pa je možno le zato, ker finski premier ali minister za notranje ne more dobiti delovnih rezultatov policije, ergo jih tudi ne more vedeti; pri nas pa je nekaj najbolj normalnega, da imata minister Mate in Janša uvid v te rezultate in da o njih celo čvekata javno;
4. finska vlada se ne vtika v delo medijev, še več – finski premier govori o neodvisnosti in svobodi medijev; janševiki pa bi celo finski javni RTV ukazovali, kaj in kakšne oddaje mora delati (to pa je opazno tudi v tujini, medtem ko npr. Freedom House uvršča finsko družbo kot eno najbolj demokratičnih z visoko stopnjo medijske svobode, pri nas opaža posiljevanje medijev s strani janševikov; nekaj podobnega ugotavlja tudi US-vlada v svojem letnih poročilih)
Jasno, vse te rabote ne uidejo več niti tujcem. Iz Janše se na Finskem delajo norca, in gmu odstopijo prostor lev oddaji, ki je namenjena raznim ‘posebnežem’, npr. ljudem, ki se imajo za Jezusa, porno-igralcem, in podobni ‘krjavli’ (kot bi rekel Ivan Janša). Finci se smejejo, ko jih zabava Ivan Janša. No, obstajajo psa tudi bolj resni komentarji, npr. avstrijski šef Transparency International vidi v zadevi tipično korupcijsko zgodbo. Iz Ruplov ‘podvigov’, tj. pošiljanja protestnih not radi poročanja javne finske RTV in Janševih zahtev naj finska RTV posname novo, ‘kompatibilno’ oddajo o ’slovenskih patriah’, pa se zajebava nemlo evropskih medijev. Nekateri med njimi opažajo v Janševih reakcijah reakcijo avtoritarneža, ki vidi v svojih nasprotnikih in kritikah ‘notranje’ in ‘zunanje’ sovražnike, in ti mediji sporočajo: Slovenija, zdaj si v EU, Evropi.
12. september, 2008 ob 19:47
Rok, najmanj kar se mi zdi smešno je večna insinuacija, da je to zrežirala levica, Kučan, Cvikl, pa tudi Kos,…pa si mislim katera država bi bila tako butasta, da bi za kaprico naše levice ogrožala največjo svojo orožarsko industrijo, pozaprla ljudi iz njenega vrha (pripor), pa še na nacionalki predvajala delikatno zadevo za Fince,..e glej ga zlomka, v resnici pa jo je predvajala za nas…in to, ker imamo volitve. hm,
12. september, 2008 ob 20:34
Mirjana, tudi jaz sem “obveščen” zgolj o insinuacijah. Komaj čakam na argumente, da bi lahko začel o zadevi resno razmišljati. Pri vsej tej zadevi ne gre za to, kaj kdo VE (preiskovalni organi vseh vpletenih dežel namreč še skrivajo dokumente, če jih res imajo), temveč kaj oziroma komu kdo VERJAME.
V bistvu zoprna situacija, ki so jo zakuhali mediji z neargumentiranimi in zato zavajujočimi prispevki, kakršen je npr. tale Praprotnikov. Kaj bi dal za kak tehten članek na to temo!! Ki bi celovito raziskal, dokazal in jasno razložil, za kaj v resnici pri tej zadevi gre. Brez ugibanj, namigovanj in podtikanj. Z objavljenim dokaznim gradivom, pa čeprav brez navedbe virov.
In ne le pri tej, ampak pri vseh podobnih zadevah iz naše novejše zgodovine, ki so skrbno prikrite in zavarovane pred očmi javnosti, čeravno ta v tem trenutku ne premore prav dostojnega raziskovalnega novinarstva in se zato diči zgolj s poceni ideološko propagando, ki temelji na praznih ugibanjih, s strani novinarjev prikazanih kot edina čista resnica. Bedno.
12. september, 2008 ob 20:39
A gre mezda za neutrudne komentatorje pod prispevke na temo Patrije iz istega žaklja kot za brezplačnike??
Bemti, pol bo pa spet za penzijo zmanjkalo….
12. september, 2008 ob 20:44
jah, če je res, da je policija zatajila, kakor pišeš, zakaj je pa potem Maria tudi Brezigarici podarila tisto “darilo” ?…
12. september, 2008 ob 21:45
Na žalost novinarji nimate kredibilnosti! Mislim takšnih diarej se ne dela, pa čeprav ste popolnoma obupani.
12. september, 2008 ob 22:53
Pa Finci bodo dali dokumente na ogled šele ko bo zaključen sodni postopek. Ne zaupajo več Slovencem in prav je tako. Pri nas pa kopira Bajuk za Možino, kopira Mate za Hlebša… vsi kopirajo za svoje osebne novinarje.
Naj vas še malo muči s čim razpolagajo Finci:)
12. september, 2008 ob 22:56
Daj, ti JBTPTKŠNKZDRVJ povej, kaj imaš ti zadnje čase proti podčrtajem? A ti zdijo nekajo preveč “razvlečeni” v primerjavi s pikami, ali kaj? Usi glih ___ :))))
13. september, 2008 ob 1:23
MA PUN MI JE KURAC ŽE TE PATRIE.POKNTE PAPIRJE NA MIZO.ČE JE KRIV JJ U ČUZO Z NJIM,ČE PA SO ZADEVO SPRODUCIRALI NASPROTNIKI,PA TOŽBE IN ČE JE TREBA TUD POZAPRET BANDO.TOKRAT PEJTE DO KONCA ,ČE MATE JAJCA IN ENI IN DRUGI.
PA DOSTA VIŠE TEGA SRANJA!!!
RAJA TI SE PA ŽE ZBUD,PA REC IN ENIM IN DRUGIM FVCK OFF!!!!!!
13. september, 2008 ob 2:05
Pri policiji je že dolgo veliko narobe. Prvič je to kulminiralo v Depali vasi, pri kateri sta bila nenormalno in nelegalno aktivna Beznik in Kos. Po mojem mnenju je šlo za sabotažo.
13. september, 2008 ob 4:18
Rok, se opravičujem. Sem se nerodno izjasnila. Ker sem replicirala borcu na njegovo sklicevanje, da bi naj razumela človeka v stiski, sem primerjala moj (in od mnogih drugih) primer s primerom JJ.
JJ in večina se sklicujejo na ustavno dejstvo, da je vsakdo nedolžen, dokler mu krivda ni dokazana, kar neizpodbitno drži.
Po ZJU (izredna odpoved) ..in ta zakon je še vedno v veljavi, pa velja, da si vržen v trenutku na cesto, sankcioniran do kraja (nobenih nadomestil, ničesar), pravtako očrnjen v medijih, pa se moraš prekleto truditi, da ta zarostan sodni kakor tudi preiskovalni stroj premakneš iz mrtve točke (pa še nikomur se niti pod razno ne mudi). In padeš v rubriko vsakdo je kriv, dokler nedolžnosti ne dokaže sam!
O tem je bilo govora, je pa res izzvenelo, kot, da bi bilokdo od osumljencev bil obsojen, zato se opravičujem za mojo nerodnost.
Pismo moraš bit precizen pri pisanju:(((
se opravičujem vsem :)
13. september, 2008 ob 12:58
@Žmauc:
Torej argumente za vse obtožbe in postavljanje neke resnice brez pravih temeljev o tej aferi so priskrbeli Finci z zapiranjem ljudi iz Patrie? To res precej dokazuje.:-S
Morda res poslušam ploščo iz neke centrale in ji bolj verjamem, čeprav bi bil rad popolnoma neopredeljen, ampak zgleda da se na neko stran moraš postaviti. kar dokazujejo tukajšnji komentarji…tudi vi, žmauc, si špilate v glavi ploščo iz svoje centrale…
V tej zadevi na žalost vsak vidi kar hoče. Spet smo uspešno zaglodali v kost!:-)
13. september, 2008 ob 14:30
Rok
Če se osredotočimo samo na dejstvo, ki si ga navedel..in sicer, da tale novinar, ki ga kar velik del ljudi ceni in spoštuje, navaja zadeve, ki niso dokazane kot dejstvo. V Sloveniji manjka pravih novinarjev, pa naj rečejo ljudje iz ceha karkoli.. Politična situacija pred volitvami (kamor štejem tudi novinarsko delo) pa je nekako postala podobna stihom v znani mlakarjevi pesmi:
Kapiral sem, da ste konzervativno liberalni,
zadržano radikalni, levo desne bolj smeri.
Malčk rdeči an malčk beli, se pravi roza univerzalni,
Če je prou gosto, znate bit tud lila pikčasti.
13. september, 2008 ob 16:24
@Rok: “Kaj bi dal za kak tehten članek na to temo!! Ki bi celovito raziskal, dokazal in jasno razložil, za kaj v resnici pri tej zadevi gre. Brez ugibanj, namigovanj in podtikanj. Z objavljenim dokaznim gradivom, pa čeprav brez navedbe virov.”
Lepa pobožna želja. Žal novinarji nimajo pooblastil, kot jih imajo kriminalpolicaji in do izvrnikov težko pridejo - če sploh. Lahko jih obtožijo tatvine ali česda podobnega. Novinarji(četrta veja oblasti?) - in to dela Praprotnik intenzivno - lahko gledajo pod prste tistim, ki opuščajo določene postopke, pa bi bjih morali narediti po službeni dolžnosti in jih z javnim pritiskom nenehno opozarjati, kaj je njihova naloga in dolžnost. Za kaj jih plačujemo.To je to - in nič več.
13. september, 2008 ob 17:47
@angie
“Novinarji(četrta veja oblasti?) - in to dela Praprotnik intenzivno - lahko gledajo pod prste tistim, ki opuščajo določene postopke, pa bi bjih morali narediti po službeni dolžnosti in jih z javnim pritiskom nenehno opozarjati, kaj je njihova naloga in dolžnost.”
Žal je stvar taka, da novinarji — in Praprotnik je en tako eksponent — z veseljem objavijo dokumente, ki na čuden način pridejo v njihove roke. Zaenkrat se zdi, da znajo dovolj dobro zaščititi svoje vire, da se vedno novi “viri! rojevajo. Vir pa je dejansko en sam: NEZADOVOLJSTVO!
S šefurjem, s šefuzo ali drugo podobno pošastjo! Frustracija s socialnim položajem ali držo. That simple. Vse ostalo je “collateral damage”, (ki pa nam včasih prija).
Ampak, pod črto… se strinjam s tabo, le malo izostriti sem želel.
13. september, 2008 ob 20:03
Doslej sem tudi pri nas - kljub omejitvam, ki jih opisuješ, Angie - prebral nekaj dobrih raziskovalnih člankov; eden po moje najboljših se je npr. dotikal kriminalistične zadeve Makoter (delo M.Graha). Natančno, sistematično, strokovno … učinkovito … Tako da približno vem, kakšen naj bi bil dober slovenski raziskovalni članek. Tole Praprotnikovo pisanje, pod katerim komentiramo, je v primerjavi z njim zelo slab ljubiteljski izdelek. Takšen, da se mu lahko smejijo še pravniški bruci, ki jih je vsako leto samo v Ljubljani vsaj 500. Smejijo se članku, ki je pri vsem tem - hote ali nehote, vede ali nevede - še v funkciji politične propagande.
Saj vsi vemo, kaj vse bi bilo potrebno za učinkovito novinarsko raziskavo korupcije v tu obravnavani zadevi. S praznimi namigovanji in povoženimi najosnovnejšimi načeli osnovnih kontradiktornih predkazenskih in kazenskih postopkov je lahko dosežen edino kontraefekt.
In, Zbik, najbrž je razlika: ali pišeš, kar od tebe pričakujejo in ti narekujejo tvoji viri, ali pa ti tvoji viri povedo kaj o tem, kar bi želel osvetliti ti sam.
13. september, 2008 ob 20:20
Tudi jaz sem površen: moral bi napisati: “… za učinkovito novinarsko raziskavo MOREBITNE korupcije v tu obravnavani zadevi …”.
14. september, 2008 ob 0:35
Rok, svetujem ti, da prvo točko ne jemlješ iz konteksta skupaj z drugo, ki bi se ji moral bolj posvetiti. Založena depeša dragi!
14. september, 2008 ob 10:27
Dokazano skorumpirani Rok ni kompetenten novinar.
14. september, 2008 ob 10:55
Dokazano skorumpirani? Dokaze na plano.
18. september, 2008 ob 22:27
Rok Praprotnik? a to je tisti “raziskovalni novinar”, ki je pred časom v Delu pisaril o kao nelegalnem prehodu ministra Erjavca čez mejni prehod na Brniku??
haha…the guy is a joke
23. september, 2008 ob 0:49
Ta je pa kukr en teoretik. K se v praksi bl slabu obnese. Kaj čmo, takle mamo!