Osemkolesniki
20. avgust 2008 ob 22:44 | Denis Sarkić |
Milan Švajger ob predstavitvi Krpana 8X8 Foto: DENIS SARKIĆ/VEST
V Sistemski tehniki so prepričani, da njihova ponudba pri izboru res slaba, saj ni predvidevala korupcije, ki bi odločala o poslu. Prepričani so tudi, da njihova ponudba ni bila obravnavana pošteno. Direktor Sistemske tehnike Milan Švajger je še dodal, da so jih o tem še posebej prepričali razpustitev t.i. Cviklove preiskovalne komisije, preiskave kriminalistov doma in na Finskem ter nedavni odstop direktorja Patrije Jorma Wiitakorpija. Švajger je znova poudaril, da njihova ponudba ni bila obravnavana pošteno in enakovredno, saj naj bi iz dozdajšnjih analiz izhajal dvom o poštenosti postopka izbora najboljšega ponudnika oklepnikov po vseh merilih, in sicer tako pri ocenjevanju tehnične učinkovitosti vozila kot komercialne učinkovitosti ponudbe. Po njegovih besedah so se namreč med postopki izbora in po njih spreminjali pogoji ocenjevanj, na koncu pa je bil izbran ponudnik, ki nima niti ene reference s področja proizvodnje in servisiranja oklepnih vozil.
Krpan 8X8 iz Sistemske tehnike na predstavitvi v Ljubljani Foto: DENIS SARKIĆ/VEST
Na pozive k odstopu ministra za obrambo Karla Erjavca, ki jih danes, poleg Švajgerja iz Sistemske tehnike, ponovila tudi predsednica LDS Katarina Kresal, pa se je ob robu obiska v Zasavju odzval tudi predsednik vlade Janez Janša.
Denis Sarkić, video: Urh Maček
22. avgust, 2008 ob 0:31
Očitno je nakup patrij res korupcijski posel. V katerem nastopajo celo isti ‘kompatibilni’ janševistični akterji kot v prvi polovici 1990ih. Da gre za sum korupcije je v svojem mnenju ugotovila že Komisija za preprečevanje korupcije, ki je na ca. 25 straneh argumentirano, na podlagi pogojev razpisanih v samem javnem razpisu, na podlagi dokumentacije, ki so ji jo dal Mors, ST in Rotis, ugotovila kup pomanjklivosti. Ne gre samo za to, da so menjali razpisne pogoje, da so Rotisu dovoljevali popravke (ST pa ne), da so ’spregledali’ fakt, da Rotis nima referenc, ko je govora o izdelavi, servisiranju in vzdrževanju oklepnih vozil, da do maja ‘06 Rotisu ni uspelo izdelati ne testnega, še manj pa seriskega vozila (STju je to uspelo že junija tega leta in so ga do septembra testirali sami), itd. Je pomenljiv tudi fakt, ki ga navajajo Finci, da je bil posrednik v poslu obvezen (npr. na Hrvakem je Patria sklenila posle z državo brez posrednika).