Komentar - Domen

19. avgust 2008 ob 15:31 | Vest |

Da slovenski novinarji mislijo, da smo že v Ameriki, ni nič novega.
Niti na področju spletnih predvolilnih kampanj, kjer je slovenska novinarska elita po STA prepričana, da se umazane predvolilne kampanje že odvijajo na spletu, svojo trditev pa podpirajo z nekaj videoposnetki, med katerimi lahko zasledimo tudi take, ki so nastali pred skoraj pol leta. Res, ažurno!

Novinarji pozabljajo (ali pa tega sploh ne vedo), da je prvi in najbolj pomemben moment v ameriški predsedniški kampanji mobilizacija ljudstva, ki v politični bitki s pridom uporablja načeloma brezplačni splet. Američani res verjamejo v svojega kandidata, so zanj pripravljeni iti na cesto in imajo občutek, da bodo z volitvami res nekaj spremenili. V Sloveniji ljudi politika ne zanima, ljudje dojemajo politike kot brezoblično gmoto, ki od njih cuza denar, med njimi pa ni velikih razlik. Ste vedeli, da je po zadnjih raziskavah več kot tretjina slovenskih volilnih upravičencev ne ve, koga naj voli? V ZDA je takih kar trikrat manj!

Res je, priznam, obstaja nekaj razgretih glav, ki svoje znanje movie makerja razkazujejo po spletu, vendar pa je to daleč od večmilijonske youtube kampanje, v kateri sodelujejo mediji, volilni upravičenci in politiki na oni strani luže. Spletne predvolilne kampanje v ZDA so del velikega predvolilnega stroja posamezne opcije, medtem ko se pri nas ta stroj šele sestavlja. Sicer je, predvsem na levici, že opaziti nekaj dobrih praks, ki imajo potencial, da postanejo stalna praksa v predvolilnem času in času mandata, vendar pa ne prehitevajmo. Nismo še v Ameriki. Še do Francije rabimo uro z avionom.

Domen Savič

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 19 x komentirano
  1. jurij pravi:

    Zanima me, kakšen je, če sploh, učinek dobre youtube kampanje. V Ameriki, se mi zdi, so na spletu vedno prednjačili buševi nasprotniki; proti je bil tudi Holywood, črni in beli reperji, Dixie Chicks itd. pa ni zaleglo.
    Večina volilne baze zaupa tiskani besedi in žametnemu glasu svojega sidraša…
    Mogoče gre pri teh kampanjah le za ustvarjalen hobi mladih piflarjev in zdolgočasencev :o)

  2. jurij pravi:

    pa še internet omogoča izbiranje vsebin, ki jih bomo gledali, in to ob zelo nihajoči zanesljivosti podatkov…

  3. ervinator pravi:

    Tole o predvolilnem stroju po ameriško je malo grozljivo, ker predvolilni boj postane preveč odvisen od zneska zbranega denarja. V Zaresu in SD si prizadevajo za prevlado denarja, in temu se je treba upreti.

  4. jurij pravi:

    kako si to prizadevajo?

  5. ED pravi:

    @ervnatorček:
    Ko že o Zares, predvolilnem boju in denarju… Ravno Zares je predlagal sprejem novega ‘volilnega zakona’, ki med drugim bistveno bolj transparentno urejal načine financiranja strank, skrajšal volilno kampanjo, itd. Več o tem je dosegljivo tukaj… http://www.youtube.com/watch?v=wajjUdN7dng

    In baj d vej, nobenega navušenja nad tem predlogom ni bilo iz vrst SDS.

    In ko že o netransparentni predvolilni kampanji in ‘moči denarja’ v njej, pa nalednji citat: ‘Medtem v Sloveniji poganjajo brezplačni tedniki kot gobe po dežju. Nihče ne ve, od kod jim denar za oblikovanje, tiskanje in razpošiljanje propagandnih časopisov v vrtoglavih nakladah s 340.000 izvodi. Tisto, česar si ne morejo privoščiti niti največje medijske hiše v državi, si lahko privoščijo miniaturna podjetja z urednicami, ki so se šele pred nekaj leti poslovile od najstniških let. Kdo je zadaj in od kod prihajajo sto tisoči evrov za predvolilne medijske projekte, ni znano. Vprašanje, ki je povsem na mestu, pa je, ali se nemara brezplačniki ne financirajo tudi iz provizij in podkupnin iz orožarskih poslov.’ (Mladina)

  6. ervinator pravi:

    Zares se formalno zavzema za omejevanje zato, ker je sama relativno neomejena.

  7. Carlos Contreras pravi:

    Jojme, da ni tale Domen vnuk kaj vem koga … Ivana Mačka Matije?

  8. Jaka Peternel pravi:

    Carlos . Kuga?

  9. Turek pravi:

    Bravo Domen - sploh za tisto o dojemanju politikov pri nas. Če so vsi dojemani kot grdi, umazani, zli pol je res situacija u kurcu. Pa to večno jamranje ljudi, da je politika kurba. Argh. Kocine se mi že dvigajo!

  10. Dajana pravi:

    V bistvu res žalostno. Na koncu ugotoviš, da je Janša še najboljši kandidat in da je škoda vsakega centa za volilno propagando.

  11. lucko pravi:

    LOL

  12. Domen Savič pravi:

    @jurij - pozitivni učinki vsekakor so, za primer pa si poglejmo Obamo v ZDA in Tűrka v Sloveniji. Oba sta orala ledino s spletnimi kampanjami in obema se je na koncu zadeva izplačala. Seveda ni mogoče govoriti diktatorsko - imej spletno kampanjo ali pa te ne bo nihče povohal, vendar pa jih popolnoma zanemariti splet ni mogoče.

    Predvsem je pri spletu ključna personalizacija in intimnost stika med kandidatom in uporabnikom, kjer izgine klasična enosmerna komunikacija preko množičnih medijev. Uporabnik ima na spletu občutek, da se kandidat pogovarja samo z njim, hkrati pa je splet zasebni in osebni medij, kjer si uporabnik vzpostavlja svoje meje oziroma določa okvir, znotraj katerega se bo gibal.

    Težava pri merjenju učinkov spletnih kampanj je trenutno v kratkotrajnosti. Spletna kampanja ponavadi traja še manj časa kot klasična “papirnato-televizijska”, hkrati pa se politiki zaenkrat na spletu le redko spustijo v dialog (čemur je splet namenjen) in raje izkoriščajo oglaševanje oziroma piar.

    Kontravprašanje: Kako izmeriš uspešnost plakatov? :)

  13. Robert L. Tuva pravi:

    Poleg specifičnih prednosti in pomanjkljivosti posameznih pristopov gre verjetno samo za količino in kvaliteto pojavljanja. Del ljudi in storitev se z nekim veseljem in uspehi seli na splet, z njim politiki, ki se lahko zdaj volivcem tudi zanimiveje predstavljajo, kot je rekel Domen.

    Pri dosti filmih se je navdušenje začelo nabirati na spletu in potem kulminiralo v uspeh na kinoblagajnah.

  14. Simona Rebolj pravi:

    Bi bilo zabavno prebrat za prevlado česa neki se po mnenju enega izmed aktivnejših propagandistov SDS- a, ervinatorja, SDS bori, v kolikor se Zares in SD za denar (kar je ED itak dovolj dobro demantiral)? Za prevlado frajtonarce?

  15. ervinator pravi:

    Simona,

    nisem noben propagandist SDS niti katerekoli druge stranke, nikoli nisem bil član katerekoli stranke, z nobeno nisem povezan, za nobeno ne delam, od nobene nisem odvisen, za nobeno stranko ne navijam. Prav nasprotno kot marsikdo iz SDS in Zaresa na teh straneh … Res je le, da se ne podrejam osrednji medijski agendi.

    P.s.: Debata s tabo me sicer že dolgo (od debate pri Košaku naprej) prav nič ne zanima, in sicer zaradi močnih nazorskih predsodkov, ki jih imaš do slovenstva.

  16. Simona Rebolj pravi:

    @ervinator:
    Samo slepec ne bi opazil tvoje očitne zasebne “kampanje”. Da nisi član nobene stranke in vse ostalo, kar si naštel, je samo demagogija, kakršno pozna vsak otrok. Tudi Janša … ko se je postavljal za pravičnika s predlogom o zakonu, ki bi prepovedoval vezanost politične opredelitve na visoke funkcije znotraj gospodarstva. Problem je pa pač v tem, da tudi danes sedijo na pomembnih stolčkih ljudje, ki delajo v prid vladnim interesom, a nimajo članske izkaznice, da bi formalno lahko demantirali povezavo. Zato mi tudi tvoje članstvo ali nečlanstvo pomeni toliko kot prdec v veter pri vprašanju o globalnem segrevanju.

    Simpatiziranje s katero koli stranko je pravica vsakega posameznika, eden izmed segmentov pojma demokratične družbe. Ko pristane zgolj na nivoju propagande ali antipropagande in kleca na večini front kakovostnega argumenta, pa ponazarja kvečjemu pristransko “tabloidno” smetje, ki je samo sebi v namen, propagandi. Pri tebi je argumentacij pač toliko in tako so prepričljive kot tukaj tvoj odgovor EDu na primer. In konec koncev meni. Nisi odgovoril na vprašanje. In ne vem, kateri osrednji medijski agendi neki se ne podrejaš? Kaj bi bilo lahko bolj podredljivega kot hvalospev uvedbi vinjet kot izjemna vladna poteza, brez drobcene omembe nezaslišanosti neuvedbe tedenske ali desetdnevne vinjete, ki je sicer praksa v evropskih državah, ne zaman. Samo primerček. Morda še najbolj irelevanten med relevantnimi. O kateri osrednji medijski agendi govoriš?! Ekspresa, Slovenskega tednika, Reporterja, Dela, Dnevnika, RTV Slo, POP TV, Vest.si … Kateri???

    Nazorske predsodke do slovenstva imam??? A kar tako povprek se temu reče? Kaj hočeš povedat?! Da sem nekoč pod Košakom kritizirala nekaj v zvezi s Slovenci, kar je po tvojem mnenju nedopustno? Meniš, da bi se moral Slovenec povsem prilagodit kakšni osrednji medijski agendi hvale vsega na Slovenskem za vsako ceno, sicer se ga poimenuje za narodnega izdajalca, antiSlovenca? Od kod nam je že znan tak pristop? Da bi namreč na splošno izražala predsodke nad Slovenci, se gotovo zgodilo ni.

    P. S.: O tem, da te debata z mano prav nič ne mika, ne dvomim niti najmanj. In še manj točim solze zaradi tega dejstva, čeprav si Slovenec … hehe …

  17. ervinator pravi:

    Simona, komentiram samo tole: najprej si me obtožila za propagandista SDS, sedaj popravljaš, da gre za mojo zasebno “kampanjo”. Karkoli si s tem mislila, je v besedah teh dveh očitkov velika razlika, zato pričakujem, da si res opustila idiotizem prvotnega očitka. Hvala!

  18. Simona Rebolj pravi:

    “Zasebna kampanja” za SDS, ja … Toliko o idiotizmih. No, pa saj verjamem, da si razumel. Odgovorov na vprašanja pa še vedno od nikoder. Sicer pa nisem v funkciji tožilke, zato ne obtožujem, niti nisem v funkciji sodnice, torej ne sodim … Samo opažam in sprašujem. Toliko še o kretenizmih. Zahvalit se ti nimam pa za kaj. Torej samo adios!

  19. ervinator pravi:

    Simona, upal sem sicer, da si se odrekla idiotizmu prvotnega očitka, ampak se žal nisi. Na podlagi mojih zapisov in komentarjev mi namreč nihče osnovno pismen ne more očitati kampanje oziroma navijaštva za SDS. Še posebej ne tisti, ki je pobrskal po mojem dnevniku. Kakšno navijaštvo pa je to, če v politiki SDS naštejem konkretne napake, ki jih niso zmožni priznati?!

    Domišljaš si, da v mojem dnevniku uspela najti nekakšen “hvalospev uvedbi vinjet kot izjemni vladni potezi” (česar seveda tam ni), ob tem da zagrešim še en greh, namreč niti drobceno ne omenim “nezaslišanosti neuvedbe tedenske ali desetdnevne vinjete”. Podle obtožbe gradiš celo na tem, da nečesa nisem napisal, pa bi moral. Kako kretensko je šele to. Jasno poanto zapisa, ki sledi naslovu (opozicija ne more preboleti vinjet), namreč demagogija nekonsistentne kritike opozicije, si gladko ne-razumela. Zakaj bi se torej ukvarjal še z drugimi tvojimi problemi, ko pa si že na preprostem primeru pokazala, da ne bi bilo nesmiselno.

Komentiraj