Tuesday 24. September 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Protipožarni Žerjav

12. avgust 2008 ob 1:22 | Denis Sarkić |

Minister za promet Radovan Žerjav je prejel odgovor družbe SCT glede odstranjevanja protipožarne zaščite v stari galeriji predora Šentvid. “Ta odziv pozdravljam, žal pa SCT ni odgovoril, kdaj bo sanirana stara galerija in bo predor mogoče predati v promet,” je dejal minister, ki odgovor na to vprašanje pričakuje čimprej. SCT je v odgovoru, ki ga je danes nekaj pred 12. uro posredoval na Družbo za avtoceste v RS (DARS) pojasnil, da je začel z odstranjevanjem protipožarne zaščite. Dela v cevi proti Primorski so se končala v nedeljo, do srede bo nameščena še elektro-strojna oprema, dela v cevi proti Gorenjski pa naj bi bila končana v torek, medtem ko naj bi bila elektro-strojna oprema nameščena do sobote. SCT je Darsu predlagal pregled cevi proti Primorski v sredo, pregled cevi proti Gorenjski pa v petek. Kot je na novinarski konferenci v Ljubljani zatrdil Žerjav, bi tako lahko po prvih ocenah tako cev proti Primorski dali v promet v četrtek ali petek, cev proti Gorenjski pa v nedeljo ali ponedeljek. “Toda predora ne bomo odprli, dokler ne bomo dobili zagotovila stroke, da je brez protipožarne zaščite v skladu s predpisi in požarno varen,” je zatrdil minister za promet.

Uvodni minister Radovan Žerjav o nadzoru gradnje predora:

Predora Šentvid po Žerjavovem zatrjevanju ne bodo odprli, dokler ne bodo dobili zagotovil, da je ta varen. Najbolj optimalno pa bi bilo, da bi mnenje o tem, ali je predor varen tudi brez izvedbe protipožarne zaščite in kako izvesti primerno zaščito, podali tudi tuji neodvisni strokovnjaki, nekdo, ki resnično nima nobene povezave z gradbenim lobijem v Sloveniji. Glede navedb SCT, da DARS ni odobril 14-dnevnega monitoringa, je Žerjav poudaril, da so bili monitoringi po njegovih informacijah odobreni. “Kot so mi zagotovili na DARS-u, je bilo samo zahtevano, da se dajejo jasne smernice, kako naprej,” je dejal minister. Žerjav je pojasnil, da je mogoče predor dati v promet tudi brez protipožarne zaščite, Evropski predpisi namreč tovrstno zaščito zahtevajo šele z letom 2012. Sama konstrukcija galerije pa po njegovih besedah vzdrži 90-minutni požar; to pomeni, da je v primeru požara v tem času treba evakuirati vse, kar je nad galerijo.

Minister Žerjav na odziv podjetja SCT:

Sicer pa je Žerjav od uprave DARS-a zahteval, da zaradi dogodkov v zvezi s šentviškim predorom zoper izvajalca, družbo SCT, ustrezno ukrepa. Prav tako naj Dars ustrezno ukrepa v primeru, če se morda izkaže, da nadzor nad izvedbo del ni bil ustrezen. Poročilo Zavoda za gradbeništvo Slovenije (ZAG) namreč navaja, da v analiziranih vzorcih odpadlega protipožarnega ometa ni bilo veznega sloja. “Ne morem si zamisliti, da veznega sloja ni bilo. Zaradi tega se nam smejijo vsi vaški zidarji, ki se z zidarijo ukvarjajo priložnostno ali amatersko,” je dejal Žerjav in dodal: “Če veznega sloja ni in bi ta moral biti, potem bi moral to nadzorni inženir opaziti in ustrezno ukrepati že v času izvedbe del.”

Minister Radovan Žerjav na vprašanja Vesti:

Zatrdil je še, da bo na nadzorne inženirje naslovil vprašanja, ali vezni sloj res ni bil uporabljen, ali je v primeru protipožarne zaščite sploh potreben in če je, zakaj tega nadzor ni zagotovil. Žerjav je zavrnil navedbe, ki so zaokrožile v javnosti, da naj bi protipožarni omet odpadal že pred samim odprtjem predora 1. julija letos. Če bi bilo to res, tako minister, potem ministrstvo za okolje ne bi moglo izdati uporabnega dovoljenja. “Če pa informacija o odpadanju ometa še pred samim odprtjem drži, kar ugotavlja kriminalistična preiskava, ki je v teku, pa so sankcije za to jasne.”

Žerjav odgovarja na ostala vprašanja (1.del):

Žerjav odgovarja na vprašanja (2.del):

Žerjav se je odzval tudi na očitke predsednika upravnega odbora SCT Ivana Zidarja, da naj bi šlo pri vsem kar se mu v zadnjem letu dogaja, za osebno maščevanje. Kot pravi Žerjav, z njegove strani ne gre za osebno maščevanje. Spomnil je, da so z SCT nekaj projektov uspešno pripeljali do konca, sam osebno pa, kot trdi, z izvajalci nima stikov, morda le s predstavniki podjetja Siemens, s katerimi se je sestal dvakrat zaradi železniških zapornic.

Denis Sarkić

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 1 komentar
  1. rajko pravi:

    tale janšistoidno “tanajtaboljši prometni minister” je en sam šalabajzer.

Komentiraj