Sunday 24. November 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 

Šentviška katastrofa

6. avgust 2008 ob 11:17 | Jani Sever |

Šentviški predor je spet zaprt. Protipožarni omet spet odpada. Tokrat sta dva kvadratna metra padla na mimoidoč avto. Na srečo se ni zgodilo nič hujšega. In kdo je odgovoren?

Ampak očitno je samo vprašanje časa, kdaj se bo. Iz Darsa so sporočili, da se je znova: “… odkrušil del protipožarnega ometa, ki je padel na avto z nemško registracijo. Pri tem je prišlo, na srečo, zgolj do materialne škode, cev pa smo nemudoma zaprli za promet.” Super, ne? Imamo predor v katerem vsake toliko časa odpade košček ometa in potem ga za nekaj časa zaprejo, malce popravijo in spet odprejo. In potem čez nekaj časa spet odpade omet. Nihče se seveda ne čudi. Le zakaj bi se? Konec koncev je bil predor odprt brez uporabnega dovoljenja. Potem, ko so na to opozorili mediji, pa je bilo dovoljenje na hitro, pravzaprav na črno, izdano tako rekoč v nekaj urah. Kot da ni pomembna dejanska varnost, ampak samo papir.

Minister za promet Radovan Žerjav, ki je bil tako zelo ponosen ob otvoritvi, ki se je morala zgoditi ob dogovorjeni uri, je po prvi blamaži bentil nad izvajalci. Sam seveda ni bil pripravljen prevzeti nikakršne odgovornosti. Le zakaj bi jo? Saj je, ne nazadnje, samo minister. Tisti, ki mu gredo samo zasluge. Zdaj je poniknil. Čas počitnic pač, in to, da je Šentviški predor skorajda več zaprt kot odprt in da se nesreče ponavljajo po tekočem traku, res ni prijetno komentirati. Ali minister s tem res nima popolnoma nič? Ali ni res, da enostavno ni bilo dovolj nadzora? Ali ni res, da bi morali na ministrstvu zagotoviti, da bodo uporabna dovoljenja prava in verodostojna, preden bi se minister odpravil rezat trak na otvoritvi velikega gradbenega dosežka.

Zadeva je seveda strašno neprijetna tudi za SCT in Dars. Katastrofalno. In tudi za kriminaliste, ki so se po nekaj letih spomnili, da bi zadevo vendarle nekoliko preiskali. Takole pred volitvami, v žaru boja s tajkuni. Največjemu gradbenemu podjetju, ki je predor gradilo rekordno dolgo časa, se vse skupaj podira, Dars pa nič ne ve, nič ne sliši in nič ne reče. Za povrh je bil projekt rekordno drag. Cena je tako rekoč nepredstavljiva. Sicer pa tunel niti še ni zgrajen do konca. Priključki manjkajo. In tudi tripasoven je samo do polovice, pa še to samo zaradi predvidenih priključkov. Skratka, nič fascinantnega. Vožnja čez Šentviški predor je povsem nespektakularna. Tunel pač, ki ni ne dolg ne izjemno širok, niti ni speljan po kakšnem nemogočem terenu.

Če bi tudi drugod gradili tako drage tunele, jih vsekakor ne bi bilo prav veliko. Čeprav je res, da so predori in viadukti še vedno dokaz gradbenih spretnosti in da tisti bolj grandiozni primerki predstavljajo simbolne tehnološke podvige, Šentviškega predora enostavno ne moremo prištevati med tovrstne dosežke. Na avtocesti med Genovo in Monacom je samo na odseku med Savono in Ventimiglio 67 predorov. In tudi precej viaduktov. Vse to so tam zgradili že pred desetletji. Si lahko predstavljate, da bi to množico predorov in viaduktov gradili po ceni Šentviškega predora in v enakem tempu. In mimogrede, autostrada dei fiori je italijanska avtocesta. Kar sicer ne bi pomenilo veliko, če se ne bi slovenceljni tako zelo radi pridušali nad Italijo.

Vlada bi rada vso odgovornost za gradbeno blamažo prevalila na SCT in Dars. Kar poskušajo narediti organi pregona. Ampak politična odgovornost je jasna in je nikjer in nikoli ne more prevzeti nobeno gradbeno podjetje. Odprtje brez dovoljenja in potem pridobitev le tega po hitrem postopku je stvar političnega pritiska. Minister se je hotel slikati ob datumu, ki ga je napovedal in to je storil ne glede na posledice. Kar je nato sledilo, zahteva njegov odstop. Če bi seveda vsaj približno veljali enaki kriteriji za vse. Njegov predhodnik je moral denimo oditi zaradi nesreče na odseku ceste, kjer obnovitvena dela niso bila dovolj dobro označena. To kar se dogaja v Šentviškem predoru je mnogo hujše in tudi minister je z dogajanjem precej tesneje povezan.

Vse skupaj spominja na najbolj mračne gradbene zgodbe. Manjkajo samo še mrtvi. Po včerajšnji nesreči se zdi, da do tragične nesreče pravzaprav ni manjkalo prav veliko. Ob tem je vprašanje, ali bi moral za to, da bo minister prevzel odgovornost, res nekdo umreti, skrajno neprijetno. Da je do volitev manj kot dva meseca časa, za takšne niti ni pomembno. Pri prevzemanju politične odgovornosti gre tako ali tako za simbolno gesto.

Jani Sever

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 70 x komentirano
  1. silvom pravi:

    Kako pa naj bi po vašem mnenju prizkusili ta tunel , če ga ne bi dali v uporabo ? Bi po vaše morali počakati do volitev in medtem opazovati če bo kaj slučajno odpadlo s stropa ? Bodite no resni …

  2. Turek pravi:

    Silvom: najbolje, da se greš kar ti lepo za teden dni sprehajat gor in dol po predoru ter zraven uganjat take iskrive domislice, kot si jo navedel. Ko ti pade nekaj na glavo pa boš še enkrat povedal, če se ti tvoja pripomba zdi pametna in umestna. Super preizkus, kaj?!

  3. bojsn pravi:

    država gre v kurac. Korupcija in nesposobnost vladajoče koalicije sta v nebo vpijoča, v opoziciji so pa tiho kot riti. to pomeni ali da so tudi sami vpleteni ali pa se zavedajo, da ne znajo boljše. Leta 2012 bo sta kosovski in albanski BDP per capita višji od slovenskega, ti dve državi pa si bomo jemali za zgled. Hvalili pa se bomo, da smo boljši od Zimbaveja.

  4. BORAC pravi:

    Nekaterim pa res ne bo zmanjkalo idej kako kritizirati vlado in pozivati ministre k odstopu. Kaj pa je pri tem predoru kriv minister Žerjav?
    Odgovornost za slabo vodenje investicije brez dvoma nosi DARS.
    A ugotoviti moramo, da Slovenija nima inženiring podjetij, ki bi bila kos tako velikom podjetjem.
    Za časa bivšega predsednika vlade se je sistematično razvrednotilo inženirsko delo, zdaj pa se čudimo, če podcenjeni inženirji slabo vodijo projekte. Ko bo inženirsko delo pridobilo na ugledu, se taki projekti ne bodo več dogajali.
    A je to jasno?
    A je to kristalno jasno?

  5. silvom pravi:

    Turek - kaj pa če mi ne bi nič padlo na glavo - bi šel potem še ti pomagat ker imaš očitno izkušnje in boleče spomine..

  6. lorenzo pravi:

    Borac, ministrova krivda je v tem, da je vztrajal pri odprtju kljub prvemu incidentu, ko je omet odpadel in je potem nekaj kompetentnih ljudi razložilo, da se bo odpadanje ponovilo. Kot “vrhovni poveljnik” menda nosi odgovornost, da pusti odprt nevaren objekt…
    Si predstavljate to ironijo, da te na meji počaka obvestilo o polletni vinjeti jo škripajoč z zobmi kupiš in ti po nekaj 10 kilometrih avtoceste v tunelu pade ogromen kos ometa na avto… uuuau I FEEL SLOVENIA

  7. silvom pravi:

    Lorenzo - ali lahko našteješ nekaj tistih kompetentnih ljudi ki je razložilo , da se bo odpadanje ponovilo. Pa še reference kje so to razložili…

  8. Prim pravi:

    Če me spomin ne vara so na Darsu odstopili od namere, da predajo gradnjo predora Markovec Italijanom. Naj bi bila krivo premalo referenc italijanskega podjetja, ki je dal najugodnejšo ponudbo. Spet sta bila v igri SCT in Primorje. Lahko se sprašujemo ali je šentviški predor prava REFERENCA ?????

  9. lucko pravi:

    BORAC in kaj tebi ni jasno, da ne vidis povezav? Po resnici povedano, ko sem prebral na delovi strani, da je predor spet zaprt nisem bil niti presenecen. A se ti ne zdi katastrofalno, da Slovenec nad tem ni vec presenecen in ne ogorcen? Ne skrajni cas je da postanemo ogorceni in zahtevamo da se nekaj zgodi. In govorim o kazenski, financni in politicni dogovornosti. Prvi dve nosi DARS, SCT in tisti anglezi, zadnjo pa ministerstvo in minister in vodstvo DARSa.

    Pricakujem pa tudi jaz naslednje:
    1. Odstop odgovornih na ministerstvu in DARSu
    2. Unovcitev bancnih garancij
    3. Tozbe zoper SCT, angleze in nadzornike gradnje(pa ne le za popravilo, ampak tudi za moj cas in bencin(ok jaz plin), ki ga bom izgubil)
    4. Odstranitev tega ometa in menjava za nekaj kvalitetnega

    Ne pricakujem pa nobenih spektakularnih aretacij, ker bi na racun tega lahko samo izgubili na sodiscu.

  10. lucko pravi:

    @silvom:
    Jaz se spomnim, ko je nek neodvisni(toraj ne tako ali drugace placan s strani drzave) inzenir razlagal, da je Sentviski predor smrtno nevaren in da se bo odpadanje ponavilo. Bilo je na 24ur, ampak takrat nisem bil pozorn(ime si bos sam poiskal, jaz sem ti povedal kje ga najdes). Sigurno pa ni bil edini. Sicer pa a mislis, da se dandanes upa veliko strokovnjakov tako izpostaviti. Pri deskreditaciskemu apartatu, ki ga vihti ta vlada?

  11. silvom pravi:

    Ja lucko , tudi moja branjevka mi je nekaj takega omenila :=)

  12. lucko pravi:

    Vendar ne na televiziji…

  13. silvom pravi:

    Problem tega nesrečnega tunela pa je zelo enostavno (sicer boleče) rešljiv - treba je zahtevati odpravo napak od vseh vpletenih v izgradnjo in striktno vnovčevati stroške, ki nastajajo zaradi slabe izvedbe.
    Tu pa tudi jaz vidim odgovornost ministrstva, da bo to res storilo !!!

  14. lorenzo pravi:

    @silvom:
    Hmnja z imeni in referencami se zdaj pomoje niti ni potrebno ukvarjati oz. z drugimi besedami - ne spomnim se točno. Njihove napovedi so se uresničile. Sicer pa jih ni bilo ravno težko zaslediti v medijih, ki so itak vsi proti vladi…
    Fora je pa v tem, da obstajata v takih primerih dve možnosti. 1. napako priznaš zapreš tunel in narediš stvar kot je treba, ljudje čakajo v koloni na celovški, na izvozu, na obvoznici… in so besni.
    2. Tunel parkrat zapreš čez noč, izvajalci nekaj res razmajanih kosov ometa zbijejo dol in potem jim verjameš, da bo ostalo že nekako zdržalo do jeseni, ko se bo pač nekdo drug ukvarjal s tem…
    Se kdo spomni, katero možnost so izbrali naši veljaki?

  15. Mace pravi:

    Mislim, da je sedaj čas, ko mora nekdo prevzeti odgovornost, ali bodo oziroma bomo spet čakali, da bo padla prva žrtev. Noben si ne želi tega samo kakor kaže bo temu tako. Stari del predora bi moral predelati tako so pa samo našali na galerijo, ki je blia grajena 1980 zato pa ni čiudno, da odpada. Kaj si potem takem tujci mislijo o Sloveniji in naših vinjetah raje ne razmišljam, kajti če bi se to meni zgodilo v neki državi bi jih pošteno preklel. Mislim, da bi moral minister malo bol vžgati po mizi. Gradnja slovenske avtoceste si ne zasluži komentarja odsek na gorenskem 3km gradijo 2 leti, katerega bi v neki drugi državi naredili v 2 mesecih.

  16. medek pravi:

    Po podrtem svetilniku še sproščeno razpadanje predora. Vihar v kozarcu vode.

  17. BORAC pravi:

    Lucko,
    najlažje, je če minister odstopi zaradi objektivne odgovornosti. In kaj se bo spremenilo potem? Novi minister se bo 3 mesece vpeljeval v posel.
    Vsi imate veliko za povedati o odgovornosti projektantov, izvajalcev, nadzornikov, investitorjev.
    Ko pa je potrebno ustrezno plačati strokovne kadre pa velja kolektivna pogodba za gradbeništvo. In po tej je dober inženir s strokovnim izpitom plačan ravno toliko, kot vzgojiteljica v vrtcu ali knjižničar v knjižnici. Potem se pa čudite, če je v državi tako stanje.
    Dolgo let se je načrtno razvrednotilo strokovno inženirsko delo, rezultat pa je tu!

  18. sifra pravi:

    …@borac se strinjam glede(napačne) obravnave “strokovnosti”..ne samo v gradbeništvu..
    prave ljud,i na prava mesta..tudi v politiki…!

  19. lucko pravi:

    BORAC, gre se za politicno higijeno, ceprav je to v Sloveniji neznanka… Po drugi strani nosi odgovornost, ker je forsiral in ni le simbolicno dejanje ampak katarza…

  20. lucko pravi:

    Drugace pa sem jaz tudi mnenja, da so place premajhne, pa ne le v gradbenistvu, tudi kje v drzavi, ker sposobni ljudje raje delajo v privatnem sektorju, kjer zasluzijo vec… To je tudi problem. Nocemo bogatih(dobro placanih) politikov in posledicno dobimo nesposobne, ki kradejo.

  21. lucko pravi:

    Pa se manj gnojnice je v privatnem sektorju…

  22. 1tamlad pravi:

    @borac: haha kako pravicno gledas, vsi, ki niso z vami so krivi, ko so pa vasi odgovorni, krivi, je pa treba cakat, da do konca drek pomesa, zakaj se je pa v beogradu na silo menjalo policijskega ataseja, a ni bolje da do konca opravi mandat? je treba Luneznika, ki so mu za tvoj moj in se cigav davkoplacevalski denar, da ne govorim o sramotenju specialcev, le ti postavljali rojstnodnevni sotor?? To je OK, ministre, ki pa delajo vecje bedarije kot srednjesolski otroci mormo pa gledat????

    borac, sej mogoce je v tvoji glavi slepa podrejenost nekaj vrednega, ampak po moje si samo en zlo zadrt tepec, ki misli da bo namesto mezde dobival ko jansa vse pokrade dostojno placo… zal si pac tepec…

  23. poln k***c levice pravi:

    Eh Jani, pardon, Janko, pa še ne tako dolgo nazaj si ponosno razkazoval svojo diplomo, pa nisi sposoben niti malo pogooglati. Pa bi lahko odkril silno zanimive reči s tem tunelom.
    1. Geopedia, Google Earth, vsak, ki je kdaj bil v tistem delu Šiške, vse pravi, da bi se dalo cesto elegantneje potegniti ob progi po nepozidanih zemljiščih do obvoznice. Potem ti pa leta 2002 sam Rop podpiše lokacijski načrt za vrtanje tega tunela
    2. SCT je leta 2001 goljufal pri trojanskih predorih, disketa se je čudežno prebarvala. Pa se je lahko nemoteno še kar potegoval za avtocestne projekte in jih tudi večino dobival
    3. Pogodbo s SCT za Šentvid podpišejo novembra 2004. Po izgubljenih volitvah in še pred zaprisego Janševe vlade. Pozimi se itak nič ne dela, zakaj niso tega prepustili novi vladi???
    4. Zakaj nihče ne more Zidarja po pi**i zaradi nenormalnega zavlačevanja, izsiljevanja z nešteto aneksi in slabo opravljenega dela???? So morda novembra 2004 sestavili naravnost diletantsko pogodbo

  24. levičar pravi:

    dej pejt mal drkat, da te ne bo levica preveč tiščala, babe tko zihr nimaš nobene….

  25. Kobe pravi:

    Tu se udriha po sedanji vladi z leve, po prejšnjih vladah pa z desne. Resnici na ljubo so DARS in Prometno ministrstvo obvladali vedno eni in isti: SLS. Se spomnite imen Bergauer, Presečnik, Božič, Siročič, Žerjav… To so vsi ljudje iz SLS ali blizu nje. Pa poglejte, kdo je (bil) član nadzornega sveta DARSa. Sami ljudje iz SLS ali blizu nje. Torej ljudje iz sedanje in prejšnjih vlad ali blizu njih!

    Verjetno bi se SLS morala kar samoukiniti iz objektivne odgovornosti. Čim prej, tem bolje!

  26. Branko Grims pravi:

    Kristalno je jasno ,da ga v vladajoči koaliciji in Janševi vladi serjemo !

  27. lucko pravi:

    Glede na komentarje na “Preiskava z odlogom?” je vseeno zanimivo, da ni nihce krivde pripisal levici ali Golobicu le zato ker je hrib v casu komunizma in vlad LDSa obstajal…

  28. bojsn pravi:

    citat: “Eh Jani, pardon, Janko, pa še ne tako dolgo nazaj si ponosno razkazoval svojo diplomo, pa nisi sposoben niti malo pogooglati. Pa bi lahko odkril silno zanimive reči s tem tunelom.
    1. Geopedia, Google Earth, vsak, ki je kdaj bil v tistem delu Šiške, vse pravi, da bi se dalo cesto elegantneje potegniti ob progi po nepozidanih zemljiščih do obvoznice. Potem ti pa leta 2002 sam Rop podpiše lokacijski načrt za vrtanje tega tunela
    2. SCT je leta 2001 goljufal pri trojanskih predorih, disketa se je čudežno prebarvala. Pa se je lahko nemoteno še kar potegoval za avtocestne projekte in jih tudi večino dobival
    3. Pogodbo s SCT za Šentvid podpišejo novembra 2004. Po izgubljenih volitvah in še pred zaprisego Janševe vlade. Pozimi se itak nič ne dela, zakaj niso tega prepustili novi vladi???
    4. Zakaj nihče ne more Zidarja po pi**i zaradi nenormalnega zavlačevanja, izsiljevanja z nešteto aneksi in slabo opravljenega dela???? So morda novembra 2004 sestavili naravnost diletantsko pogodbo”

    recimo da je vse res. Zakaj natančno je Janševa vlada dovolila povišanje cene z cca. 120 milijonov za celoten projekt na 250 mio?

    a se je kučan preoblekel v janšo in ponarejal podpise na pogodbah?

  29. zirosi pravi:

    Zdaj bi bil pa že zadnji čas, da se koga zapre!

    Pa tudi če samo tistih par bosancev, ki so “šolngo” namazali z nafto…

    Možakar je tule dobro napovedal, kako in kaj:

    http://www.finance.si/217369/Po%BEarni_strokovnjak_Predor_%A9entvid_je_smrtno_nevaren

    Zato pa bi morala odleteti tudi še kakšna višja glava…

  30. Urban pravi:

    Človek na motorju bi bil mrtev. no comment.

  31. lucko pravi:

    No BORAC, sedaj pa po hitrem postopku deskreditirat Andrej Čufer, ki ja napovedal, ne bos vrjel, da bo omet se odpadal…

  32. sanja pravi:

    linija odgovornosti je jasna: najvisjo odgovornost (plus slavo in cast ali pa sramoto in odstop) ima minister. Za svojo funkcijo in odgovornost je zelo dobro placan, (med drugim tudi) zato se brez sentimentalnosti pricakuje, da stvari, za katere je odgovoren, funkcionirajo. S kaksnim argumentom lahko sploh se vztraja na svojem polozaju (in placi), ce se stvari, ob katerih se je dal ponosno slikati, dobesedno rusijo na narod???

  33. BORAC pravi:

    1tamlad zate,
    več ljudi mi je že reklo, da sem tepec.
    A vseeno mi povej kakšno zvezo ima policijski ataše v Beogradu s tunelom v Sloveniji.
    Poskusi razložiti čimbolj preprosto, ker težje razumem.

  34. BORAC pravi:

    Sanja zate
    če hočeš vedeti minister za svoje delo sploh nima visoke plače. Sama si lahko pogledaš plače v javnem sektorju, pa boš videla koliko državnih aparatčikov ima višje plače za nikakršno odgovornost. Minister pa sprejme svojo funkcijo za največ 4 leta, če to obdobje zdrži. V službi pa je 24 ur na dan. Primerjaj to s plačo direktorice muzeja ali učiteljico v OŠ pa ti bo vse jasno.
    Zakaj se pred leti nihče ni spraševal o odgovornosti, tistih v tej državi, ki so postavili takšna plačna razmerja med visokostrokovnimi inženirji in parazitskimi uslužbenci, da je prišlo do slabo izvedenih projektov - tuneli, Onkološki inštitut ….

  35. sanja pravi:

    @borac
    njegovo placo primerjam s svojo, od katere dajem denar, da lahko minister dobi veckratnik moje place, menda zato, da stvari funkcionirajo!!

  36. Dejan Zajec pravi:

    Zidar mora vsak mesec zrihtat plačo 8000 ljudem, da njihove družine niso lačne …

  37. ribic pravi:

    Glede prejšnjega ministra in lanske nesrece na obvoznici; vas danajšnja ureditev prometa na južni obvoznici, med popravljanjem ceste, kaj spominja na lanski odsek na vzhodni obvoznici?
    Vceraj je zaradi zelo slabe signalizacije tam obstal romunski tovornjak, ki ni vedel kam naj pelje. Na veliko srečo ni bilo trčenja. In velika sreča bo, če se tam spet ne bo zgodila katastrofa. Rad bi videl odgovornega, ki je potrdil signalizacijo kot primerno! Najbrž je isti kot lani..

  38. amnik pravi:

    Priznam!!!! Jaz se čutim krivega za to šentviško sramoto. Jaz, jaz državljan, ker plačujem take “majstre”, ki niso sposobni nardit enga tunela, da ti dol na glavo ne pade!!!!!

  39. lucko pravi:

    Hm, ribic good point. Kaj ni obvoznica v tistem delu avtocesta? Omejitev je 130, table so zelene in ne plave. V glavi imam nekaj cudnega, kot da bi nekdo obljubljal, da se avtocest poleti ne bo popravljalo. Kako je bilo ze ime temu ministru? Zerjav?

  40. 1tamlad pravi:

    @borac, govorim o slepem pritrjevanju vladi ali pa da vsaj pri cem ugotovis da vlada pac ne dela svojega dela… menjave ki so nelogicne se zgodijo, mislim da se mandat prejsnjemu ataseju se ni iztekel, pa je blo nujno potrebno menjati, govoriva o tvojem stavku: Zakaj mora drug prit pa z nule zacet. Odgovoris si lahko tako: Drzava v interesov drzavljanov poisce cloveka, ki je to sposoben, pa ni vazno komu pripada, ali pa se v primeru ataseja, vprasas zakaj na vrat na nos ta menjava..

    tepcevstvo sem omenjal kot “zakaj si zelis le tega??” Jst bi rad slovenijo videl cisto, demokraticno, pravicno ter predvsem drzavljanom prijazno.. ne zanima me kdo ima oblast ampak kaj je res, in kaj politiki pocnejo tako levi kot desni za tvojo in mojo dobrobit.. se strinjam da je pred janso bilo potrebno menjati vlado, ampak me je jansa razocaral, ker je po veliko govorjenja samo preoblekel stare grehe vnove barve… nihce ni pa nic storil, da bi se zakoni spremenili kot je treba, bolj hitrostno “flikanje” ki bo verjetno prineslo vec skode kot koristi, in taka dejanja bom kritiziral v vseh primerih…

    tko. to sm hotu povedat, da mi greste in si delate slabo reklamo kot provladni pobje, ko prihajate z trditvami ki so pod pragom “netepcevstva”.. Zakaj ne podvomis tudi v dejanja ljudi, za katere mislis, da nimajo napak… lahko bi ze ugotovil da popolnosti ni.. zvenece besede in dejanja ala cista lopata in tajkunstvo, pa hitro dogovorjeno sprejemanje zakonov itn.. pa ne more zrasti na zelnikih ljudi ki z svojo glavo mislijo… kar pomeni da delajo po navodilih… kar pomeni da obstaja sum da se oblast okorisca z mocjo ki jo ima… kot so to poceli nekateri (ze) pred 2004…

    point je pa da tega nihce vec ne bi pocel, in ce vlada izbira koga preganja koga pa ne ne deluje do vseh enako posledicno ni postena… zakaj kricite o komunistih ki jih ni vec, in za katerega se sam nimam, ravno tako se ne vidim “crnega”… zakaj ne zacnete iskati logike pri vsemu… sej postane jasno da je vsepovsod lastni interes prisoten…

  41. 1tamlad pravi:

    se opravicujem za klobaso ;)

  42. dahvor pravi:

    Bravo !!! 1tamlad … ter predvsem državljanom prijazno in turistom in turisti bodo povsod hvalili, prijaznost … !!! seveda iskreno prijaznost - to je pa že velika specialitea danes, na tem svetu.
    vsaj nekaj pa nardite, da se ne bo takoj podirlalo, zdej bomo pa lahko največjemu luxusu Palacu sledili - ali se po preizkušnji in treningu podira ali raste - hehehe-to je šele neumnost-preizkušnja…torej čaka nas vesela zima…če bodo sveče iz stropa, v predoru visele, bo zima še svečana - to pa imajo vsi radi-svečano.

  43. Josip pravi:

    Zanima me : se je, po vaše, nemški turist, ki mu je zabobnel omet po avtu, spraševal, kateri pol politične modrosti na slovenskem, desni ali levi, je gradil tak predor ?
    Se bi vi, levičarji in desničarji, karkoli naj bi to že pomenilo, to spraševali, če bi se vam kaj takega primerilo v Nemčiji, Italiji, Avstriji… ?
    Ste prepričani, da vaša leva ali desna gorečnost pri tem sploh ima kakšno pomembnejšo vlogo ?
    Če ste, ste neozdravljivo bolni !
    In prav takšne si vas želijo t.i. poslovneži, “strokovnjaki”,uradniki in vseh barv politiki, ki svoje gmotne interese, pohlepnost in nesposobnost skrivajo za glasnim truščem vaših gorečih spopadov z “opranimi” ali “čistimi” možgani, za rdeče ali črne miselne opcije, partizane ali domobrance, naše ali njihove kosti…

    Pregovor pravi : kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima.

    Država bi morala delovati in ukrepati ne glede na vašo še tako gorečo čustveno opredeljenost za to ali ono politično opcijo, ne glede na to ali vladajo t.i. levi ali desni, partizani ali domobranci, taki s čistimi ali drugačni z opranimi možgani. Dokler pa imamo tako sprenevedavo in nesposobno generalno tožilko in politično povsem zasvojeno vodstvo organov pregona, se boste, levi ali desni, zapletali v neplodne in goreče, pogosto celo strašljivo sovražne, polemike, karavana pa bo šla nezadržno propadu naproti…

  44. dahvor pravi:

    no, nismo več oštevilčeni, zvito, računajo, da ne bom štel in ne bom vdel katero št. zasedam… gospod amnik je res iskren in točen in pravilen, sem med štetjem opazil…verjetno je tudi mlad-mlajši.

  45. angie pravi:

    Khm, kaj pa če je Janša ukazal ministru, da mora odpreti predor, čerpav je on, denimo, vedel, da zadeva še zdaleč ni OK?

  46. dahvor pravi:

    Gspud Josip … potem mora pa Slovenc, na tadrugo vprašanje, takoj po ” kako si ” - ” čigav si ” pozabit-navado spremenit … in ne prepirata se dva ampak že skoraj vsi, kar je seveda dobro, ker se tuci v takem kaosu ne znajdejo…Slovenci se vedno nezaveno znamo čuvat … tako bi rad čel a festival Sanje, pa ne morem imeti vsega, pa tako lepo Gospodična Tjaška, nas radiju pove … res zelo lepo - lepše se ne da in bolj originalno, tako, da se je posnemat ne da…bom danes žalosten, imam razlog, ne morem na Festival Sanje, v Park Zvezda.

  47. dahvor pravi:

    Ja, če je ukazal, je ukazl nekdo ali nekaj, tudi njemu … tak je zakon ukazov - ukazovanja.

  48. nesesekirat pravi:

    nekaj mi ne “gre skupaj”. Namreč, če ne nosiš krivde, kako si lahko potem lastiš zasluge. Ob gradbeni cvetki vseh cvetk - ob tem nesrečnemu predoru - nihče noče biti kriv, ne vlada in minister, ne DARS ne SCT. Kakšne zasluge, če krivde ne prizna, pa ima potem politika, da se ob otvoritvah gradbenih objektov, tako ob rezanju traku kot ob polnih mizah pri zakuski,postavi v prvo vrsto.
    Nehote pa smo posredni krivci za to šlamastiko(pa smo našli pravega krivca) volilci, ki stranke izbiramo tako, da je SLS v vsaki koaliciji, kjer jih je ravno toliko, da lahko izsiljujejo-če bi jim vzeli “promet” in DARS, pa iz vlade ven in tu je vladna kriza. In zakaj ne dajo resorja iz rok lepo kažejo cene gradnje naših avtocest. Prav zanimivo bi bilo, če bomo kdaj imeli finančno policijo, ko bi ta “malce pobrskala” po premoženju bivših vodilnih DARS-ovcev.

  49. konec pravi:

    Minister je imel prav. Jani , minister Radovan Žerjav ni bil sploh vesel tega posla, rekel je , da je “klasičen” primer kako “se ne sme delati take stvari”!!!
    Ne laži prosim.

  50. konec pravi:

    Jani bolj se bližajo volitve , bolj si Zares strankarski.
    Škoda.
    Kaj ti je obljubljeno v primeru, da neo-stalinisti zmagajo?

  51. tiib pravi:

    Si predstavljate: Prihrumi Švaba s svojim štirikolesnim strojem na (šengensko) mejo Slovenije in mu za obljubljenih nekaj deset kilometrov vožnje po avtocesti napopajo vinjeto za 35 ojrotov na vetrobran. Stisne zobe, plača in brrrrr…odbrzi po Zidarjevi aveniji proti Lojbahu. Na sredini poti do “Lepe jim njihove”, pod Zidarjevimi arkadami pa bum…tresk…po dragoceni pločevini. Za dobro voljo poskrbljeno. Upam, da mu vsaj vetrobrana ni zdrobilo, sicer bo imel še dodatne težave z zamenjavo vinjete…

    Promocija zagotovljena… Tale nas nikoli ne bo zamenjal s Slovaško. Tam nimajo nobenega Zidarja niti Žerjava, pa vredu tunele.

  52. tiib pravi:

    angie pravi:
    6. avgust, 2008 ob 18:31

    Khm, kaj pa če je Janša ukazal ministru, da mora odpreti predor, čerpav je on, denimo, vedel, da zadeva še zdaleč ni OK?

    No, v tem primeru je odgovornost Žerjava toliko večja… Vedel za napake in odprl predor!!! Takoj v arest!! Poleg tega pa je še “posrané” povrhu, ali kako se že takšnim reče, ki slepo ubogajo “gospodarja”?

  53. ED pravi:

    »V Ceramicoatu so prepričani, da omet odpada zaradi dveh razlogov: zaradi zamakanja vode v predorskih ceveh, za katero niso vedeli, in zaradi asfaltiranja cestišča, ki ga SCT med nanašanjem protipožarnega ometa zaradi časovnega pritiska, kot je zatrdil Smith, ni želel prekiniti, čeprav so jih v Ceramicoatu opozarjali, da z vibracijami škodijo ometu. /…/ Arhitekt Andrej Čufer meni, da je omet odpadel zaradi številnih vplivov. “Glavni razlog je, da je projektant pod pritiski za hitrejše končanje predora vgradil napačno protipožarno tehnologijo,” je dejal Čufer. Dodal je, da je k odpadanju prispevalo tudi “krčenje in raztezanje ometa zaradi nihanja temperature, tolčenja izvajalca in vibracij, ki jih med vožnjo povzročajo velika vozila”. Tovornjaki pred seboj ustvarjajo nadtlak, ki se mu pridružujejo tudi vibracije, ki izhajajo iz hrupa motorjev in gum, “kar pa omet te vrste ne zdrži”.« (Dnevnik)

    Jep, očitno se je zelooo mudelo. Janševikom seveda. Kot je znano, je bil sprva načrtovana drugačna protipožarna zaščita (s protipožarnimi ploščami, ne z ometom), ker pa so na Darsu (pod pritiski vlade) težili, naj se z deli pohiti, je SCT najel angleško podjetje, ki je nametavalo beton. In ker se je mudelo, ga je nametavalo med vzporednimi deli SCTja v predoru, kar je poslabšalo ‘prijem’. Torej tako vrsta kot način polaganja sta bila ‘determinirana’ z valdnim priganjanjem. Ergo, Žerjav naj dostopi. Z njim pa še nadzorniki na Darsu (njihov šef je vplivni član NSi) ter tudi inšpektor(ji), ki je (so) izdal(i) dovoljenje za obratovanje predora.

  54. sifra pravi:

    ….jojo
    kaj vse ne prenese slovenska duša…
    ostane še edina možnost..graditi drage tunele in jih “ne” odpirati za promet…

    morda bo “vzrereja” šampinjonov donosnejša vpliv na “material!…bo ničen saj ne bo..vseh “vzrokov”…
    …bomo morale “ženske” pre/vzeti gradnjo predorov.. v sloveniji????

  55. BORAC pravi:

    Neverjetno, kako se razni zgodovinarji, sociologi, novinarji spoznajo na protipožarne omete in posebej na oprijem tega ometa na vlažne betonske stene.
    Za vse kar je narobe v tej državi so krivi janšisti, kar je pa dobro je pa tako ali tako samoumevno.

  56. BORAC pravi:

    Čudno, da se s svojim mnenjem še nista oglasili poslanki Majda Potrata in Majda Širca.
    Njuni mnenji bi vsekakor pripomogli k boljšemu oprijemu protipožarnega ometa na betonsko podlago.

  57. nogavička pravi:

    Kaj je borac, a se noče noben več ment s tabo :)

  58. MdeBarca pravi:

    tiib…še eno razmišljanje, kaj če švaba ni imel vinjete in se v strahu pelje naprej proti meji, pa mu naši kontrolorji na mejnem prehodu pripopajo kazen, ker se je vozil po avtocesti, tip pa reče nisem se, sem se po lokalnih cestah….pa reče kontrolor: ne lažite, še mate ostanke ometa na avtu….

  59. feliksa pravi:

    : …”Protipožarni omet spet odpada. Tokrat sta dva kvadratna metra padla na mimoidoč avto.”

    PRAVILNO BI BILO NA MIMOVOZEČI AVTO

    Sicer pa dlje tudi nisem bral.

  60. nogavička pravi:

    Feliksa … mogoče pa vseeno bi; zavolj obveščenosti. (A se prav piše zavolj ali zavoljo?)

  61. esid pravi:

    u predor z njimi… pa na obeh straneh zasut….
    …pa pozabmo na predor pa je…!

  62. Felks pravi:

    “(A se prav piše zavolj ali zavoljo?)”

    Napačno sta oba izraza. Bolje bi bilo… (npr. stavek: zavoljo varnosti voznikov) zaradi varnosti voznikov.

  63. medek pravi:

    Žerjav se je enemu dobesedno zrušil na glavo.

  64. pero pravi:

    Ljudje v politiki predvsem v RS se postavlja v ospredje problem odgovornosti.

    Nihče več ni za nič odgovoren čeprav se troši davkoplačevalski denar.

    Edini način je, da nedotakljive prisilimo, da nehamo plačevati davke, potem pa ne bodo imeli denarja za neumnosti.

    Erjavec - on ni odgovoren, če bi se izkazalo, da je šlo za korupcijo bo premislil o bodočih ravnanjih in razdiranja pogodbe, še pomisli ne, da bi odstopil …

    Žerjav - bo še premislil nekaj dni, potem pa bo videl kako bo ukrepal, ali bo odstopil …

    Predstavnik SCT - zakaj bi se pa opravičeval davkoplačevalcem, ko so vse korektno izpeljali po pogodbah

    Predstavnika DARS-a - eden je ponoči izvedel, da je omet padel na nemškega turista, drugi pa se dobesedno dela PR frnacoza, si predstavljate kaj bi bilo, če bi nemški turist umrl, še fikusa nebi premaknili

    SCT - on sploh ni kriv, krivi so podizvajalci

    itd.

    In zakaj tako obnašanje. Za vse to je objektivno odgovoren predsenik Vlade RS, kaj pa dopušča svojim podrejenim, da delajo mimo njega

    V drugih državah ob kakšni takšni aferi pade cela vlada, pri nas pa kot, da nihče res prav nič več ne odgovarja za ničesar, se je kdo vprašal, če nimamo bolj tajkunsko vlado kot so sami tajkuni.

    Vinjete - tujce spravljajo ob pamet, no saj, če ga mi poserjemo v tujini tudi zaračunajo, kar naj kdo proba ugovarjati švicarski policiji, ampak vseeno najbolj prijazno pa ni, če promoviramo “I feel Slovenia”, da ne bo to postalo “I felt Slovenia” ali kar “I hate Slovenia”.

  65. Vito pravi:

    @borac:

    tule je celotno odprto pismo g. Andreja Čuferja:
    http://image.24ur.com/media/document/60158815.pdf
    Del napovedi, ki jih je napisal pred enim mesecem, se je že uresničil. V pismu pa so zapisane še druge napake glede gradnje…

    On ni ne zgodovinar, ne sociolog, ne novinar, zato bi mu lahko verjel. Kakšne strokovne podlage pa imaš ti za komentiranje kvalitete gradnje?

  66. nesesekirat pravi:

    Vito,ni neposredno vezano na tematiko, pa vseeno: če je “odprto pismo” tvoja priredba originala naj ti bo, če pa je to, kar ti navajaš, originalno pismo, pa tale moja pripomba: če g.Čufer obvladuje stroko tako kot slovenščino, potem je popolnoma razumljivo, da njegovih pripomb niso upoštevali. Ne vem, ali pričakujem preveč, če od slovenskega izobraženca, kar naj bi g.Čufer bil, pričakujem znanje slovenščine (aktivno, ne samo pasivno, beri pogovorno).

  67. sifra pravi:

    sedaj še na DARS-u ponudili odstop….
    upam ,da se ne bodo “izognili” sankcijam..!
    (… jst moram plačati vse % ,ZARADI ZAMUDE PLAČILA. položnic…..!?)
    potem res v naši državi ,nekaj ni vredu…!

  68. Vito pravi:

    @nesesekirat:

    he, he, tudi jaz sem opazil, da jezik v pismu malo šepa. Ne vem, če je bilo to pismo poslano v takšni obliki. Malo sumim, da so na 24ur nekaj (nevede) rezali ali pa, da je besedilo obdelal zgolj avtomat (OCR). Mene po vseeno bolj skrbi vsebina, ki je v pismu zapisana.

  69. jurij pravi:

    ojej, tale slovenscina je pa res bolj na izi…

  70. MojsterM pravi:

    In tudi tripasoven je samo do polovice, pa še to samo zaradi predvidenih priključkov

    To se pa strinjam, da bi bilo potrebno zaradi potreb fascinantnosti, spektakularnosti in reprezentance naresti trocevni predor po celotni dolžini, z galerijo vred.

    Na avtocesti med Genovo in Monacom je samo na odseku med Savono in Ventimiglio 67 predorov. In tudi precej viaduktov.

    Avtorja je izgleda fasciniral omenjeni odsek avtoceste. Saj je res fascinanten, predor-viadukt-predor ali ozka luknja s temo, kratek fascinanten pogled na morje, tema. Ubistvu se fascinantnost drži v roki s shrljivostjo. Če bi avtor malo bolje opazoval, oziroma se ne sprenevedal, bi moral poročati, da je teren zelo podoben terenu naših primorskih predorov (kot laik bom temu rekel apnenec) in morda bi lahko celo primerjal cene vseh treh predorov. Kot laik sem tudi slišal, da je hrib nad Šentvidom geološko mnogo manj primeren za vrtanje. Seveda imam pravico tega ne vedeti ali pa dvomiti o tem, in tudi o moji nevednosti lahko obvestim kogar hočem. Vprašanje je samo ali sem zato Đek ali nisem in kakšno težo da to mojim povezanim trditvam. Da je od zamisli do izvedbe trajalo verjetno več kot 30 let, bi mi lahko dalo misliti da zadeva ni tako enostavna. Prav tako kot me tudi prepriča padajoč omet o nesposobnosti ljudi vpletenih v izgradnjo. Tudi tistih, ki potrebujejo en mesec da ugotovijo da v 30 vzorcih manjka vezni sloj…pa tudi če so to delali le zaradi lastne radovednosti. Družbena odgovornost je seveda en čist mim pojem……Morda bi morale dobiti vzgojiteljice le malo višje plače, da bi uspele vzgojiti malo bolj odgovorne ljudi in ne le super strokovnjake za guzenje k pipci.

    Mate jutri: ” Do nadaljnega skozi Šentvid le s patrijami.”
    Erjavec pojutrišnjem: “Pri oborožitvi patrij smo razmišljali tudi o civilni rabi”
    Naslednji ljudski prometni minister nekoč: ” Kdor si ne more privoščiti vozila s trdno streho se pač naj ne vozi skozi predore.”

    in še to, čeprav popolnoma nepomembno, vhod v predor s primorske je mnogo fascinantnejši od vhoda v Golovec, ko pa se bomo začeli vključevati/izključevati v kavernah pa bo za marsikaterega Slovenca stvar celo bolj fascinantna, kot bi si želel takratni prometni minister.

Komentiraj