Tuesday 24. September 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Učiti se, učiti se…

4. julij 2008 ob 17:55 | Vest |

Kot mladi občinski urbanist sem v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja doživljal nesrečno usodo svojega načelnika. Vsak 29. november in občinski praznik je bil obeležen z otvoritvijo kakšnega javnega objekta, zgrajenega seveda na črno. Načelniki za družbene dejavnosti, promet, kulturo so dobivali odličja in pohvale za učinkovito izvedbo investicij, moj načelnik, ki bi moral zagotoviti gradbena in uporabna dovoljenja, pa infarkte, tako je tudi končal. V tistih časih je prišel na obisk tudi kakšen republiški inšpektor, če občinski ni deloval.
V telovadnici na priglasitev del je odpadel del konstrukcije, cesta v hrib na Rašico brez gradbenega dovoljenja se je usula, prehod čez državno progo brez soglasja Slovenskih železnic je bilo treba narediti na novo, itd. itd.. Še danes ne vem, ali je bil načelnik sam nosilec servilnosti do drugih načelnikov in svojega izvršnika, predvsem pa se je čudil, kako to, da projekti sami po sebi ne zagotavljajo, da bo tudi gradnja izvedena korektno in obratovanje varno. Razumljivo, bil je gimnazijski maturant, z upravnim kontrolnim postopkom pred in po izgradnji v svoji pristojnosti ni vedel kaj početi.
Odprtje predora Šentvid in celotnega 5,55-kilometrskega odseka AC Šentvid-Koseze brez uporabnega dovoljenja se zdi nekaj podobnega, le da ne gre za državni praznik. Tehnični pregled je bil opravljen 19. junija 2008, investitor DARS mora pred izdajo uporabnega dovoljenja oz. odločbe o dovolitvi enoletnega poskusnega obratovanja odpraviti določene pomanjkljivosti, ki jih je komisija ugotovila na tehničnem pregledu. Odpadli protipožarni omet je preusmeril pozornost na stari del »tunela odprte gradnje«.
In so se dobro najedli in napili in slikali nasmejani. Ivan Zidar, da bi preusmeril medijsko pozornost s pridržanja v aferi Penko, kajti on že ve, da dokler niso odpravljene pomanjkljivosti in opravljena predaja ceste v uporabo, ne nosi SCT nobene odgovornosti, tako z vidika prometne varnosti trum avtomobilskih turistov kot z vidika davkoplačevalskih financ. Župan Janković, kot da gre za občinsko investicijo in za občinski praznik, polnega priključka in razširitve Celovške pa od nikoder.
Te dni se dogaja v državnem zboru zmanjšanje pooblastil arhitektski in inženirski zbornici, namesto, da bi se od njiju zahtevala vpeljava »načel dobre prakse« in striktno delovanje zborničnih tožilcev. Zatožim: projektanti, izvajalci in nadzorniki so na račun uporabnikov ceste (nesreče nikoli ne počivajo, vidimo te dni) kršili svoj profesionalni kodeks, investitorja niso opozorili, da ne prevzemajo odgovornosti, če se pred izdajo uporabnega dovoljenja na odprti cesti zgodi karkoli, ampak so se dobro najedli in napili in slikali nasmejani še oni.
Enako zatožim tudi prometnemu in gradbenemu inšpektoratu. Ne bi znova rad videl, kot v primeru Lipe, ko gradbeni inšpektor ni »mogel« zakleniti ketne pred vrati na črno zgrajenega lokala, ker je bil števec za pitno vodo s stanovanjsko hišo črnograditelja skupen. Gospod Srečko Valič bo že vedel, kako se zapre za promet cesta brez uporabnega dovoljenja, kako se pred tunelom in čez cesto razpne ketna, saj je direktor inšpekcije za prostor.

Miha Jazbinšek

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 2 x komentirano
  1. 1tastar pravi:

    “učiti se, učiti se!” Marxa!

    Pizde!”

  2. opleteni jež pravi:

    bravo, miha, kratko, jasno, kritično!
    ketna pa je uporabna tudi pri kršiteljih, pa nej se še tako zjokajo npr. zaradi nataknitve plastičnih lisic.

Komentiraj