Pojdite na referendum
17. junij 2008 ob 22:29 | Denis Sarkić |Predsedniki opozicijskih LDS, Zaresa in SD, Katarina Kresal, Gregor Golobič in Borut Pahor, so na skupni novinarski konferenci pozvali k udeležbi na referendumu o pokrajinah. Ob tem so poudarili, da podpirajo regionalizacijo Slovenije, vendar pa je ostalo neodgovorjenih preveč vprašanj, da bi lahko sprejeli pokrajinske zakone v DZ.
Trojec o referendumskem rezultatu v povezavi z volitvami:
Pri snovanju pokrajin ljudi vodijo trije motivi, je dejala predsednica LDS Katarina Kresal. In sicer, da se lahko bolje odločajo, da davčno breme za njih ni večje kot prej in da se v pokrajini počutijo doma, je pojasnila in ob tem poudarila, da vlada ljudi na referendumu sprašuje samo glede slednjega. V LDS so prepričani, da bi morala razprava o pokrajinah obsegati vsa navedena vprašanja. Ob tem je Kresalova opozorila, da vlada, ne da bi se prijavila v volilno kampanjo, hodi naokoli in obljublja milijone za vsako posamezno pokrajino. “Ob tem pa seveda vlada ne pove, da milijoni ne pridejo sami,” je dejala predsednica LDS in dodala, da skupaj z milijoni pridejo tudi velike obveznosti in pristojnosti vsake posamezne pokrajine. “Kopica vprašanj, na katere ne vemo vnaprej odgovora, pa bo dala kopico zelo različnih odgovorov na podlagi tega referenduma,” je dejala Kresalova. Kot je dodala, znajo biti odgovori tudi sprti med seboj, zato bi si morali postaviti vprašanje, “ali si res želimo sprto Slovenijo”. Referendum je po besedah Kresalove najosnovnejše sredstvo demokracije in prav je, da ljudje gredo na referendum.
Predsednik Zaresa Gregor Golobič je poudaril, da referendum po vsebini in izvedbi združuje vse napake tega mandata, vse tisto, kar sproža slabo voljo pri ljudeh s strani aktualne oblasti.“Najhuje je, da, ko gre za vsebinski vidik, vlada v celoti zavrača stroko,” je dejal Golobič. Po njegovih besedah je referendumska kampanja zaznamovana z množico lažnih obljub in računov brez krčmarja. “Govori se o velikem razvojnem denarju, ki naj bi padel z neba v novoustanovljeno množico pokrajin, dejstvo pa je, da gre v največji meri za prenos manj zaželenih, bolj zoprnih pristojnosti, ki so na ministrstvih, skupaj z osebjem in viri na pokrajine in da je razvojnega denarja bore malo,” je poudaril predsednik stranke Zares. Golobič je napovedal, da se bo udeležil referenduma. “Ne zato, ker bi menil, da je korekten, pač pa zato, ker bi bila neudeležba razumljena kot poziv k neudeležbi,” je pojasnil. Ob tem je dejal, da spoštuje tako tiste, ki bodo svoje nestrinjanje tako z vsebino kot z metodo, izrazili s tem, da bodo ostali doma, kot tudi tiste, ki se bodo referenduma udeležili in bodo glasovali proti.
Pahor o referendumu:
Predsednik SD Borut Pahor je spomnil, da so v SD septembra lani opozorili, da imajo glede predlaganega načina regionalizacije pomisleke. Ob tem je poudaril, da nimajo pomisleke le glede števila pokrajin, ampak zlasti glede prenosa pristojnosti in financiranja. Po njegovem mnenju je odprta cela vrsta vprašanj, ki jih ni mogoče rešiti čez noč. V SD zato predlagajo, da do izteka tega mandata naprej iščejo odgovore na zastavljena vprašanja in v ozračju političnega konsenza nadaljujejo delo po volitvah, ne glede na to, komu uspe pridobiti volivce za oblikovanje nove vlade. “Žal se je ta koalicija v pomembnem trenutku odločila napačno,” je ocenil Pahor in dodal, da se je odločila, da bo poskušala uvesti pokrajine za vsako ceno. Vlada je po njegovem mnenju prav pri projektu uvedbe pokrajin pokazala, kako se velike spremembe ne smejo uveljavljati. Državna volilna komisija bo na referendumu dobila 405 odgovorov, je dejal Pahor. Kot je ocenil, je možnosti za to, da bo prišlo do kontroverznih razlag zelo velika. To je po njegovem ena od velikih slabosti referenduma. V SD so se po Pahorjevih besedah odločili, da se referenduma udeležijo in glasujejo po svoji vesti.
Trojec o poslanskih odločitvah:
Glede nadaljnjih korakov v parlamentu pa je Kresalova napovedala, da se bodo poslanci LDS odločali po svoji volji. Golobič je pojasnil, da niso izpolnjeni pogoji da bi odločali o tako pomembnem vprašanju, ne glede na izid referenduma. Pahor pa je napovedal, da bodo poskušali imeti pred očmi voljo volivcev. Po besedah predsednikov LDS, Zaresa in SD pa na ta mandat lahko gledajo tudi pozitivno, saj so z dvotretjinsko večino podprli spremembo ustave, ki omogoča nadaljevanje ustanavljanja pokrajin.
Denis Sarkić
17. junij, 2008 ob 23:03
O čem naj bi pravzaprav odločali na referendumu? Imam občutek, da si ga je vlada omislila kot neke vrste bianko ček, s katerim bo lahko opravičila svojo politiko. Na glavna vprašanja pa nikakor ne more ali noče odgovoriti. V duhu novo ekonomistov bi se to glasilo: “kakšen profit bom imel od pokrajin”. Kdo iz vladnih krogov zna in si upa odgovoriti na to vprašanje.
17. junij, 2008 ob 23:32
mešalci megle tečejo častni krog !
18. junij, 2008 ob 0:11
Spoštovani Denis. Nobeden od nas treh ni “pozval k udeležbi” - kot je (najbrž zaradi prihoda z nekaj zamude) očitno narobe povzeto po STA (ki najbrž že ima razloge za potvarjanje svojih “povzetkov”). Jasno je bilo namreč rečeno samo in natanko to, da ne bomo pozivali k neudeležbi, … kar je nekaj čisto drugega.
18. junij, 2008 ob 2:04
Jaz osebno sem se odlocil, da bom naredil volilni listic neveljaven in napisal najn, da zelim najvec 8 pokarjin…
18. junij, 2008 ob 2:12
Spoštovani Gregor,
v tej objavi v videu št. 2 - Boruta Pahorja je stavek: /…/ zato smo se socialnidemokrati odločili, da pozovemo ljudi, da se referenduma udeležijo /…/
in še del novice na spletni strani SD:
/… Predsednik SD Borut Pahor, predsednica LDS Katarina Kresal in predsednik Zares Gregor Golobič so na današnji novinarski konferenci pred nedeljskim referendumom o pokrajinah državljanke in državljanke pozvali, da glasujejo po svoji vesti. Kot je poudaril Borut Pahor, se je ta vlada odločila, da bo pokrajine uvedla za vsako ceno. …/
Del novice na spletni strani Zares:
/… Predsednik stranke Zares Gregor Golobič se bo, kot je dejal, referenduma udeležil. “Ne zato, ker bi menil, da je ta referendum korekten in da bo dal rezultate, ki bodo olajšali delo državnega zbora pri nadaljnjem odločanju o pokrajinski zakonodaji, pač pa zato, ker bi bila neudeležba razumljena kot poziv” je pojasnil. Prepričan je namreč, da državljanke in državljani ne potrebujejo tovrstnih pozivov in da dobro vedo, s kakšno manipulacijo imamo opravka pri tem referendumu. “V tem smislu spoštujem tako odločitev tistih, ki bodo svoje nestrinjanje tako z vsebino kot z metodo izrazili s tem, da bodo ostali doma, kot tudi tiste, ki se bodo referenduma udeležili in glasovali proti,” je med drugim poudaril Golobič. …/
Del novice na spletni strani LDS:
/… Referendum je po besedah Kresalove najosnovnejše sredstvo demokracije in prav je, da ljudje gredo na referendum. …/
Zdaj pa ne razumem več tvojega komentarja na moj naslov. Se boste morali v prihodnje dogovoriti, kaj boste povedali in s kakšnimi besedami, da vas ne bomo potem novinarji narobe razumeli! Logični povzetek teh treh strankarskih novic je: Pojdite na referendum (brez klicaja !) … in glasujte po svoji volji, lahko tudi proti!!!
Lep pozdrav, Denis
P.S. Upam, da vas bomo pred volitvami pravilno razumeli in k pozivu ljudi na volitve dodali še klicaj ali dva!!!
18. junij, 2008 ob 2:23
@GG:
Pahor je rekel, da poziva ljudi naj se referenduma udelezijo, tako da zal moram reci, da se motite… Je pa tudi ocitno, da mu je tam zmankalo filma in da je to zajeclav… Lahko pogledate 3:20 drugi filmcek…
18. junij, 2008 ob 2:24
To je butalski referendum, ena pokrajina in basta.
18. junij, 2008 ob 6:36
Medek, nam bo pa zato rastla pamet kot v Butalah. Še za izvoz v Evropo jo bomo imeli. Tako pravo 6,9% infla-pamet.
BTW, je kdo obvestil volivce o vplivu pokrajinizacije v predlagani obliki na slovensko inflacijo?
18. junij, 2008 ob 7:50
Če me pa oni pozivajo, potem pa zanalašč ne bom šel!
18. junij, 2008 ob 8:04
Tudi jaz imam en referendumček:
Ali je takšen referendum relevanten?
- Da, vsekakor
- Da, želim si mir na svetu
- Da, želim si mir na Zemlji
18. junij, 2008 ob 8:54
Speerance, ker boš obkrožil ZA mir na svetu, ZA mir na Zemlji in po možnosti še tretji ZA mir vsakemu človeškemu bitju, bo po logiki vrlih mnogopokrajinofilov tvoja glasovnica neveljavna.
18. junij, 2008 ob 9:37
Presneto. Kako pa s tem:
Volivcem in volivkam na 9. referendumskem območju, ki vključuje občine: Divača, Hrpelje - Kozina, Ilirska Bistrica, Izola, Komen, Koper, Piran, Pivka, Postojna, Sežana, postavlja naslednja vprašanja:
1. »Ali ste za to, da se v skladu s 143. členom Ustave Republike Slovenije ustanovi Obalno-kraška (Južnoprimorska) pokrajina, ki bo obsegala naslednje občine: Divača, Hrpelje - Kozina, Ilirska Bistrica, Izola, Komen, Koper, Piran, Pivka, Postojna, Sežana?«
2. »Ali ste za to, da se pokrajina, ki bo obsegala naslednje občine: Divača, Hrpelje - Kozina, Ilirska Bistrica, Izola, Komen, Koper, Piran, Pivka, Postojna, Sežana imenuje Obalno-kraška pokrajina?«
3. »Ali ste za to, da se pokrajina, ki bo obsegala naslednje občine: Divača, Hrpelje - Kozina, Ilirska Bistrica, Izola, Komen, Koper, Piran, Pivka, Postojna, Sežana imenuje Južnoprimorska pokrajina?«
Kot vegetarijanec sem npr. odločno proti vključitvi (morilske) Pivke v mojo pokrajino in bom zato odgovoril z (sve što uvek volim reći jeste) NE, NE, NE.
Moj iredentistični sosed, ki hoče O’Bala pokrajino bo prav tako odgovoril z NE, NE in NE.
Tretji, ki je sploh proti pokrajinam (jasno, komunajzer), pa bo s svojimi (krvavo rdečimi) kremplji nakracal NE, NE in NE. Če mu jetra prej ne počijo.
Bodo naši umni, ne, vrli poslanci iz teh odgovorov uspeli razbrati voljo državljanov? Kaj pa, če odgovorim z NE, DA, DA?
18. junij, 2008 ob 9:49
Mene bolj kot to, kaj imajo povedati tile alternativci v bran centralizacije, zanima to, kako se tile golobčki med seboj razumejo, se imajo radi? Na daleč se že vidi, da se med seboj sovražijo - itak, oblast je mamljiva stvar. Na podlagi tega lahko vidimo, se vprašamo, kaka kvazi koalicija bo to, če se bodo med seboj prerivali za položaje? Gregor, pa ja ne boš pokleknil pred Pahorjem? Katarinca je že - pred obema, Pahor pa nevem, če bo pokleknil pred Golobičem? Torej, koalicija absurda, ni konsenza, zatorej sledi, da taka koalicija ni sposobna vladati, ker se še med seboj ne znajo zmenit. Priporočam še 4 letno vodenje opozicije, dokler se ne zmenite med seboj, v nasprotnem primeru bo to (če pridete na oblast) cirkus oz. to je že sedaj, potem bi bil pa resnično “Muppet show”!
18. junij, 2008 ob 9:58
Speerance, danes bom imel za kosilo umorjeno kuro!
18. junij, 2008 ob 10:23
@Denis Sarkić
V priloženem še vedno ni videti podlage za (STA-jevski) naslov. Moje stališče je bilo popolnoma nedvoumno - proti kakršnikoli pozivom (čeprav me reakcija 1tastarga morda prepriča v nasprotno :-)…) Stališče KK, ki ga navajaš, je samo uvodna načelna pozicija glede referendumov kot takih. BP je v imenu SD na tiskovki edini izrekel poziv - na spletni strani pa nam tudi ne pripišejo poziva k udeležbi, ampak h glasovanju po svoji vesti - k čemur sodi tudi odločitev za neudeležbo (moja izjava je prav glede tega povsem eksplicitna).
Ps: Se pa zelo strinjam s Ps.
@valar
ne boj se za nas - vprašaj se, kadaj so bili nazadnje skupaj na tiskovni konferenci predsedniki sedanje koalicije, ki bi ji rad ‘naprtil’ še en mandat…
18. junij, 2008 ob 11:22
@Gregor Golobič, moj naslov je nastal na podlagi izjave Boruta Pahorja in tistih citatov na vaših spletnih straneh, ne pa STA-ja! Ponavljam, brez klicaja je to le naslov, brez poziva. Lahko pa si pogledaš tiskovko od Jankovića, ki je bil glede poziva zelo ekspliciten, če ne celo preveč…
18. junij, 2008 ob 12:09
na referendum ?
zakaj že ?
18. junij, 2008 ob 12:18
SLO = LJ + ostanek
18. junij, 2008 ob 13:02
Amnik, nočem biti ostanek. Hočem živeti v pokrajini z dovolj kompetentno administracijo, z dovolje velikim proračunom, da lahko pritegne še evropska sredstva, s politiki, ki vidijo čez svoj prag. Skratka nočem živeti v osrednještajerski pokrajini, ki meji na vzhodnoštajersko in severnoštajersko (ups, ta je že v Avstriji z našo bodočo metropolo Grazem kot gravitacijskim centrom za vzhodne drobižaste pokrajine).
18. junij, 2008 ob 13:24
Igor Đukanović. Hočeš ali nočeš. Tako to je.
SLO = LJ + ostanek
18. junij, 2008 ob 13:40
Vse skupaj pa še za newyorški Harlem ne zadošča!
18. junij, 2008 ob 13:42
Gregor Golobič,
ko imam ravno priliko, očitno čekiraš Vest.si (kar je super), Valarjeva logika je zarcalo večine Slovencev. Po vaših skupnih nastopih se bodo volilci odločali, zato to stvar dodelajte tako, da ne bo ostal odprt dvom o kakršnemkoli prerivanju za oblast med vami. le tako je možno upati v poraz zdejšnje opcije… Upam, da boste dovolj eksplicitno dokazali in prepričali, da vam gre tokrat res za blagor prebivalcev te države…
18. junij, 2008 ob 15:07
Ampak, Denis, res pišeš, da so na novinarski konferenci vsi trije pozvali, tudi GG, na referendum o pokrajinah. In ta prvi stavek veliko bolj odzvanja kot zadnji o pokrajinskem zakonu. dam prav GG, da ga ne bi smel dati v isti koš, ker je želel ostati nevtralen glede udeležbe.
18. junij, 2008 ob 19:54
Hehe, zmeda je popolna. Kresalova je naklonjena udeležbam na referendumih nasploh, torej tudi na tem, Pahor na udeležbo eksplicitno poziva, Golobič pa daje zgled, ko napoveduje lastno udeležbo (v nadaljevanju pa sicer po svoji slabi navadi zadevo zakomplicira, tako da jo lahko “nedvoumno” razume le še Žižek).
Kaj se bo lahko tale parlamentarna manjšina zmenila med sabo v prihodnje, ne ugane nihče.
Denis, tokrat ti dam za spremembo prav in menim, da je namigovanje o tvojem plonkanju od sovražne STA (milo rečeno) nekoliko nevljudno in nepravično.
18. junij, 2008 ob 20:31
Rok, no potem mi pa ti povej, kako naj glasujem, da bo Ivan Janez razumel, da nočem njegovih pokrajin niti stroškov zanje. Da pa hočem kvalitetne pokrajine, ki bodo večje in manj drage. In, kako naj glasujem, da bo vedel, da želim, da se posvetuje s kompetentnimi ljudmi. Ne boš verjel, a strokovnjaki o svojih področjih zelo veliko vedo. Naj ti povem še po katoliško. Človek mora biti samo toliko ponižen, da spozna, da ni mesija in da vpraša strokovnjake (v tem primeru od geografov do ekonomistov) koliko in kakšne pokrajine potrebujemo. In dobil bo obilo dobrih nasvetov. In en zelo direkten odgovor: “tale zvarek je zanič”.
18. junij, 2008 ob 20:49
Igor, govori se, da bo pod novo oblastjo nastala mariborska pokrajina (z metropolo v širši sredici, v kateri bo motoriziran samo javni prevoz, čisto po tvojem okusu), ker da naj bi pripeljali v igro iz ozadja novo francosko fabriko. Zato sicer pojdi na referendum, a ne z namenom, da bi dajal zgled drugim, temveč da jim pokažeš možnost, kako se lahko odločijo povsem samostojno. Zlasti tisti, ki ne vedo, da oblikovanje pokrajin ni predvsem strokovno vprašanje. Ok?
18. junij, 2008 ob 21:10
Vse bi bilo simpl patanajtabolš-kolkor škofij tolko pokrajin.ego di absolvo.
18. junij, 2008 ob 21:14
Rok, verjamem, da dobro razumeš, kaj je povedal GG, saj se mi zdiš inteligenten in pismen fant. Igor pa te ne prosi za nasvet ali naj gre na referendum ali ne. Drug odgovor, po mojem, želi od tebe.
18. junij, 2008 ob 21:25
Neja, ne morem mu pomagati, če v stranki mi dobil dovolj jasnih napotkov.
Jaz pojmujem referendum kot priložnost za svobodno izražanje volje vsakega posameznika, zato ne želim, da bi mi kdo sugeriral, “… kako naj glasujem …”. In iz tega razloga tudi sam ne sugeriram drugim. Zgled, kako naj ravna, mu je bil pa iz centrale javno predočen že preden sem se oglasil, tako da glede tega nimam slabe vesti.
Po moje bi bilo najbolje, če bi tudi tu zamenjali temo, saj se itak že ves čas cilja mimo, kaj praviš?
18. junij, 2008 ob 22:19
Rok, iz centrale nismo dobili nobenih namigov, kako in ali glasovati. Dobili smo le jasno mnenje, da ne glasovati za. Ostanejo še tri možnosti: glasovati proti, oddati neveljavno glasovnico ali referendum bojkotirati. Jaz sem se že odločil, da bom oddal neveljavno glasovnico. Kaj bodo naredili drugi, ne vem.
Zanima me le, ali bo Ivan Janez razumel, da je to protestni glas. Ali bo mislil, da je to napisal nek matematik, ki oblada samo številke in cirilico in zato ta glas nič ne pomeni?
18. junij, 2008 ob 22:23
Ups. Še to ni res. Mislim, da se vsaj ena pokrajina v precejšnji meri pokriva z zaresovim predlogom. No, tudi v njihovem interesu je, da je ostalih pokrajin manj (ker bo sicer Slovenija preveč denarja zagonila za ostalih 12 administracij in bodo ostale pokrajine toliko bolj nerazvite in bo torej ostalo manj za njih; komplicirano vem; a kaj ko imamo dejansko 405 referendumov, kar znese 2^405= 10^120 torej dober google možnih različnih končnih “kombinacij”, za katere nihče ne ve (ali vsaj v naprej ne pove), kako katero interpretirati *+*+ je tukaj zaklepaj) ali pika.
19. junij, 2008 ob 11:20
Kaj je zdej. Čist sm zmedn. Zoki prau ne jet na referendum, a ne, JJ prau pejmo, pa glasujmo ZA, opozicija prau pejmo, pa glasujmo PROTI, kaj pa Padalec?
Dejte se zment že enkrat.
19. junij, 2008 ob 13:24
Fonzi,
Padalec mora prej vprašati Njavra, ta pa…
23. junij, 2008 ob 14:40
na volitve je treba hoditi, pa tudi na neumne referendume,.
premalo ljudi se udeležuje volitev, potem pa se jezijo na vlado.
sploh nam ni jasno, da smo sami svoje sreče kovači in da so pokrajine brezvezne če jih je več kot 4.
tudi dve bi bile dovolj, ali pa ena sama, ker smo slovenci že tako vsi skregani med seboj, pa če nas razdelijo na 14 pokrajin, bomo kmalu imeli carino na vsaki pokrajinski meji..
slovence je treba združiti, ne pa ločevati in omejiti politične funkcije..
pokrajine prinesejo preveč birokracije in svetniških stolčkov..
z mojo usodo, se pa vsak vaški predsednik krajevne skupnosti ne bo igral–