Sunday 24. November 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 

Ključne besede

17. junij 2008 ob 10:41 | Brata Žižek |

V internet se splača vlagati. Vsaj tako meni preko 57 % vprašanih menedžerjev, ki smo jih nedavno, v sodelovanju s prilogo Dela FT, povprašali o tem, kako si predstavljajo internetno prihodnost. Pomembna ugotovitev te raziskave je, da internet ni več na obrobju poslovnega dogajanja. Še bolj pomemben podatek pa je, da le 4 % tistih, ki so sodelovali v anketi (200 podjetij) meni, da se vlaganja v internet ne bodo nikoli izplačala. Nekje se prihodnost že izrisuje: klasičnemu oglaševalskemu kolaču bo velik, v nekaj letih skoraj 20 % kolač, odvzelo oglaševanje na internetu.

Zakaj nervoza v oglaševalski panogi?

Microsoft napoveduje, da bo spletni oglaševalski trg v nekaj letih dosegel 200 mrd. Za primerjavo, po podatkih istega podjetja je vrednost celotne industrije programja 130 mrd. Microsoft verjetno zato boli glava, kajti glavno ime prehoda tokrat ni Microsoft, temveč njegova inkernacija Google. Kot je Microsoft v šestdesetih postavil na glavo celotne industrije, je tokrat kolo sreče, predvsem oglaševalske, z nepredvideno močjo nakazal zdaj že gigant in intelektualni trust Google. Pri nas pa Najdi.si. Tako se je zopet izkazala za resnično poslovna mantra, da je potrebno, če želimo zaznati velike spremembe in res pomembne trende, opazovati dogajanje na obrobju. Google so ljudje sprejeli ekslozivno hitro, isto se je zgodilu iskalniku Najdi.si. Kdo še uporablja Alta Visto ali Matkurjo? Moč iskalnikov je moč množic. Iskalniki so v temo interneta prižgali luč. Ljudje jih zato obožujejo. Moč trženja z dovoljenjem, kot ga omogočajo iskalniki pa zato neverjetna.

Kdor misli, da so iskalniki vse, je zgrešil poanto

Na moč iskalnikov so se navezala številna podjetja. Po dostopnih podatkih, Google obvladuje za okoli 43 % angleško govorečega trga uporabnikov iskalnikov, Yahoo 29 %, MSN pa okoli 13 %. Skupaj 85 %. A pri nekaj manj kot 100 mrd posla (trenutno okoli 45 mrd), bo tudi stotine manjših iskalnikov živelo v odlični formi. Ker so koristni. Ker omogočajo stik z ralnostjo. Ker se na njih rib ne lovi, saj same skačejo v naročje. Tukaj se krog sklene. A iskalniki so večinoma posredniki, redkeje končni cilj poti uporabnikov. Imajo pa hudo konkurenco tudi pri tem opravku: televizijska, časopisna, radijska uredništva na internetu…. družabna omrežja in maso neodvisnih medijskih virov, agregatnih in tematskih portalov, vodičev, imenikov…

Internet spreminja podjetja

Igra je postala velika. Odlične poslovne uspehe dosegajo podjetja na vseh nivojih. Infrastrukturna podjetja mastno služijo že po defaultu. Odlično gre tudi sektorju internetnih storitev. Vse bolj pa stopajo v ospredje klasične panoge, ki so sčasoma pridobile dovolj dokazov o vlogi interneta, da se lahko bolj osredotočeno in z manj tveganji lotevajo reorganizacij, ki jih zahteva internet. Spremembe se dogajajo tudi pri klasikih, kot so banke, zavarovalnice, investicijski skladi, zabavna elektronika, pa panoge, ki skrbijo za zdravje, prosti čas in zabavo. Največ dogajanja pa je na medijskem in založniškem trgu. Zanimivo je spremljati spopad za bralce, gledalce, uporabnike, poslušalce.

Dobra novica za medije

V prihodnjem letu bodo večino marketinških budžetov preurejali v korist interneta. Tako je kar 54,5 % podjetij že v letošnjem letu povečala sredstva za oglaševanje na internetu glede na leto 2007. Največ sredstev pa bodo, poleg oglaševanja na iskalnikih, podjetja namenila naslednjim oblikam oglaševanja: množična elektronska pošta (63%), oglaševanje s pasicami (62 %), oglaševanje s pasicami na iskalnikih (45 %), sponzorstvo (branding), online nagradne igre (42 %), oglaševanje na družabnih omrežjih (12 %), video oglaševanje na itnernetu (10 %), oglaševanje v virtualnih svetovih (4 %).

Nameni uporabe interneta? Vir: E-laborat

Epilog

Šefi oglaševalcev govorijo čuden jezik: profitnost, produktivnost, ebit, ebitda, kpi, rvc… Toda tudi številke gredo internetu v prid. Ena beseda, ena tržna niša. Korpus besed, panoga. Na stotisoče oglaševalcev. Na stotisoče podjetij. Na stotine milijonov ljudi. Vzniknilo je na desettisoče delujočih trgov, ki jih omogočajo, ustvarjajo, hranijo in povezujejo hotenja, želje, potrebe uporabnikov in uporabnic interneta.

Kako daleč gredo lahko zadeve, če vemo, da že pri nas okoli 33 % ljudi uporablja e-bančništvo in da se je številka v zadnjem letu povečala za 37 % in če vemo, da e nakupovanje celo pri nas uporablja 32 % vseh uporabnikov interneta?

Primož Žižek in Uroš Žižek

Komentatorja sta poznavalca in analitika poslovnega spleta v Sloveniji in soustanovitelja spletnega analitičnega podjetja E-laborat.

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 7 x komentirano
  1. 1tastar pravi:

    Sem pa res zabit. Reklam sploh ne pogledam!

  2. pp pravi:

    Odličen prispevek. Super podatki in koristna interpretacija.

  3. Bioweb pravi:

    Vse v redu, ampak oglaševanje na spletu je tud eno hudo onasnaževanje okolja. Se pa strinjam, da naj se Slovenija mal naprej premakne na tem področju.

  4. nekdo pravi:

    Pri nas smo tko kot vedno za ostalim svetom. Sej po eni strani je to kul, manj oglaševanja, več vsebin. Ampak za gospodarstvo pa to zihr ni dobro. Mislim, da imamo vsi tistega nadležnega oglaševanja kar dosti in da je splet tisti, ki omogoča, da se z oglasi ne teži, ampak, da si sam izbereš kaj boš videl, kliknil…

  5. spletar pravi:

    številke, številk, številke… ja saj, to na koncu šteje. Mi daje mislit!!!

  6. hegu pravi:

    Zanimivo mi je to, da slovenska podjetja kljub temu, da se na spletnem parketu obračajo milijarde na to še vedno gledajo kot na neko nadrealno stvar. Oglaševanje na spletu, pa kaj še. Vsi pa sanjajo o zamujenih priložnostih in googlovih milijardah. Slovenija je pač spet zaostala. To se vidi tudi pri kakovosti vsebine in inovativnih pristopih. Redka podjetja splet postavljajo na prvo mesto strateških usmeritev. Kljub temu da se veliko web studiov trudi kazati pravo pot, je pač potrebno najprej spremeniti mišljenje znotraj podjetja. Potem pa imamo kar imamo. Kdo pa hoče oglaševati na straneh, na katerih uporabnik konec konce nima kaj počet? A bi vi hoteli bit povezani s stranjo, na kateri je uporabnik vsakič na robu živčnega zloma in ne more najt nič?…O pojmu socialnih omrežij in slovenskih podjetjih, pa raje ne izgubljam besed..

  7. ssi pravi:

    eni bodo to izkoristli v praksi, manj sposobni pač ne.

Komentiraj