Domobrancem v spomin
1. junij 2008 ob 19:29 | Denis Sarkić |Ob breznu pod Krenom v Kočevskem Rogu je potekala 18. spominska prireditev za po drugi svetovni vojni pobite domobrance in druge žrtve revolucionarnega nasilja. Na slovesnosti je osrednji govornik Justin Stanovnik dejal, da je treba storiti vse, da se tisti, ki so storili zločin, osvobodijo svoje krivde. To pa je mogoče le tako, da zločin priznajo. Po besedah urednika glasila Zaveza Justina Stanovnika je bil po drugi svetovni vojni v Kočevskem Rogu storjen zločin, ki je bil tako po obsegu kot namenu zločin proti narodu. Z njim je po njegovem med nas prišlo presežno zlo, ki se ga bomo osvobodili le tako, da naredimo “določene stvari” in dosežemo spravo. Med omenjenimi “določenimi stvarmi”, ki bi jih morali narediti, Stanovnik predlaga, da državni zbor z zakonom določi organizacije, ki jim zgodovinske povezave dajejo legitimiteto, da govorijo v imenu nekdanje partije. Te naj nato brez “zadržkov, odkrito in v celoti priznajo svoja zavržena dejanja”, za to pa od države dobijo oprostitev. “Dokler se to v tej ali drugi obliki ne bo zgodilo, bo nad nekdanjimi boljševiki in nad njihovimi političnimi sopotniki visel zločin, ki jim ne bo dovoljeval, da bi bili v resnici prosti,” je dejal Stanovnik.
Mašna slovesnost pod Krenom:
Slovesnosti se je po ocenah organizatorjev udeležilo nekaj tisoč ljudi, med njimi pa je bilo mogoče videti tudi nekatere znane ljudi iz slovenskega družbenega in političnega življenja. V imenu države sta se slovesnosti udeležila predsednik DZ France Cukjati in finančni minister Andrej Bajuk, ki sta ob tej priložnosti ob brezno v navzočnosti častne čete Slovenske vojske položila spominski venec.
Denis Sarkić
1. junij, 2008 ob 20:10
Ne vem,
zakaj vsako leto delajo iz teh maš ideološko političen dogodek.
S tem se ruši vsa pieteta do umrlih.
Izjave Tineta Stanovnika vzpodbujajo k nadaljevanju kulturnega boja. Sprave torej ne bo!
1. junij, 2008 ob 20:18
Če bil sam imel sorodnika v Kočevskem rogu,ne bi dovolil, da ga ti omenjajo in v njegovem imenu govorijo in karkoli zahtevajo. Ne bi želel da se njegovo ime kjerkoli napiše in omenja med izdajalci in sodelavci okupatorja.Spoštljivo bi mu prižgal svečo za dan mrtvih.Naj počiva v miru.
1. junij, 2008 ob 20:21
Satan je prišel u Rog…
morda danes in v čigavi podobi ?
1. junij, 2008 ob 22:11
satan je u rimu …
kar se tice sedanjosti…se pa sam eni morajo sprijazniti da se v vsaki vojni tole dogaja ..
ne morem si zamisliti kaj bi bilo ce bi bil izid vojne drugacen …
1. junij, 2008 ob 22:24
V zodovini besda “če” ne obstaja….
Obstaja pa še vedno zgodovinski spomin na nepopisne grozote, ki jih je
delal nacistični režim in njemu nalkonjeni vladarji in vojskovodje.
Lahko si samo predstavljamo, kakšen je bil ta spomin maja meseca leta 1945.
1. junij, 2008 ob 22:34
R.I.P. borci proti komunizmu.
Domobranci so bili vsaj dedci in so prisegali tistemu za kar so mislili, da je manjše zlo za njihovo domovino in to, ko se je vedelo, da je že vsega konec in kako bodo končali….za razliko od raznih “majskih hroščev”, ki so si potem pripenjali kolajne in čine.
Sicer pa se pravi Slovenci niso preganjali po hostah (tako partizani kot domobanci) ampak so se borili za novo Evropo skupaj z nemško vojsko po vzhodni fronti. Tam je bilo več Slovencev kot v partizanih in domobrancih skupaj.
1. junij, 2008 ob 22:40
Justin Stanovnik govori o spravi in kako naj se do nje pride, da so tardeci pobijali… Najverjetneje res, vendar gospod Stanovnik in vsi vam podobni: kdo je zacel… kdo se je spetljal z okupatorjem…, katera organizacija je to javno podprla…, kdo je torej dal razlog, da so zmagovalci na koncu pocistili z izdajalskimi podganarji… Odgovor gospod Stanovnik in podobni je vedno na dlani, ker se ga zavedate tudi veste, da se sramu svojih ocetov in dedov ne boste nikoli in z nicemer oprali… Pa ce se tako zabodeno gledate v nebo in v dvotonskih razpotegnjenih molitvah, ki sodijo v neki drugi cas obhajate vsako leto povojne dogodke… Zajebali so vasi dedje, narobe so se odlocili, zdaj pa hocete moralno breme prenesti na tiste, ki so samo pocistili s svojatjo… Je pa tam doli se prostor…
1. junij, 2008 ob 22:47
@one
Če bi bil izzid vojne drugačen, bi verjetno nacisti postavljali spomenike padlim partizanom. In pa domobrancem, ki bi “padli” malo za njimi.
1. junij, 2008 ob 23:02
Ja, nekateri pač razlagajo domobransko zaprisego kot izraz domoljubja in znak odpora proti
boljševikom…..Toda tu nekje malo šteka !
Zaprisega je bila 20. aprila 1944 . 1944 !!!!!…
A se je leta 1944 še kdo spraševal zakaj so Nemci in Italijani zadsedli tedanjo Jugoslavijo.
A do leta 1944 niso nacisti in fašisti deportirali ali poklali niti enega slovenskega draslega ali otroka ?
Seveda a to je najbrž bilo v imenu “upora proti bolševikom” …
Da ne pozabimo na milijone Židov, sežganih v taboriščih.
1. junij, 2008 ob 23:35
@Zlodej haha …si mors mislt a? u isto lukno bi stlacli oboje …
2. junij, 2008 ob 6:49
Menda ni kdo pričakoval, da bodo zapeli tisto:
“Titooo, naša svetla bojna slava,
Titooo, naša dika in naš vzor….¨”
2. junij, 2008 ob 7:05
@1tastar
zakaj si ušel iz jame?
2. junij, 2008 ob 9:01
So narodi, ki so sklenili spravo že dolgo časa nazaj. Franco denimo, je pri Figuerasu postavil veličasten spomenik vsem padlim v državljanski vojni. Hrvatje so se tudi pobotali, da o Srbih ne govorimo. Slovenceljni seveda, pa se bodo glodali do sodnega dne. Je pač to v njihovi mazohistični naravi..
2. junij, 2008 ob 9:19
Vzeti nekomu življenje, še prej pa ga zverinsko mučiti in ga vreči v jamo, ni in ne bo opravičljivo z nobenim izgovorom, češ, bili so izdajalci in sodelavci okupatorja. Obsojam vse totalitarne sisteme kot so fašizen, nacizen in komunizen. Lahko pa rečem, da je bil slednji najhujši.
Na žalost sem tudi jaz verjel v komunizen in bil njegov vernik. Če bi vedel koliko gorja, nesreče in žalosti je povzročil posameznim družinam, ga ne bi tako oboževal in podpiral. Tako pa sem njegov nauk ne samo izvajal, temveč sem ga z vsem srcem tudi širil. Danes me je sram, ko moram vsak dan poslušati o novih odkritij prikritih grobiščih, ki so jih povzročili patizani osvoboditelji.
Mislim, da imajo svojci omenjenih pobitih pravico objokovati svoje mrtve, imeti mašo in moliti. Tega jim nihče ne more prepovedati, ali pač, v kolikor še vedno živimo v komunizmu.
2. junij, 2008 ob 11:33
Po čem se sklepa, da so bili pobiti samo domobranci?
Po mojem je tja notri padlo tudi ogromno anti-komunistov, liberalcev, kristjanov , svobodnih ljudi, ki so se skušali upreti totalitarnem komunizmu in vsi tisti, ki jih je “partija” sumila, da so lahko nevarni in kritični do nje.
Problem je , da komunisti ne bodo nikoli priznali , da jih je zgodovina popolnoma “pokopala” in domobranci pa , da so popolnoma zgrešili “taktiko” in za to bodo še naprej moralno plačali, z razliko od komunistov, ki pa so že več zgrešili in morili ampak so imeli boljšo taktiko.
Ta pa je tragika slovenskega naroda.
Dejstvo pa je le eno: Domobrancev ni več (tiste, ki jih niso pobili so se skrili , zbežali in kulturno izginili), medtem ko je še veliko komunistov, ki nadaljujejo s “kulturno” lažjo in bojem proti vsem, ki ne zagovarjajo komuniste.
(Naslov članka pove kolko sprenevedanja je še).
Žalostno.
2. junij, 2008 ob 11:42
@ konec, kakšen naslov bi tebe zadovoljiv, da ne bi bilo “sprenevedanja”? Maša v Rogu, Maša za pobite, Svobodnim v spomin, Žrtvam komunizma ali pa morda “Ta rdeči priznajte zločin”????
2. junij, 2008 ob 13:07
. . . svobodnih ljudi, ki so se skušali upreti totalitarnem komunizmu”,
je zapisal Konec, ko je komentiral mašo za pobitimi ob koncu II. svetovne vojne.
Takšne nedoslednosti so že kar temelj za postavljanje teorij. Vendar, če smo natančni, v času pobojev, komunistične države še ni bilo, bile so le nad silami osi, zmagovalne sile.
V istem času so tudi še velike sile kupčkale med sabo o statusu Jugoslavije.
Zato ustavite malo prosim te velike besede o totalitarnosti in se poskušajte vživeti v razmere II. svetovne vojne, ki je bil globalen proces. Dogodki na naših tleh so bili le replika svotevnih dogodkov.
2. junij, 2008 ob 13:09
Sebastjan…..
Lepo prosim brez sprenevedanja.
TVOJA IZJAVA:
“Mislim, da imajo svojci omenjenih pobitih pravico objokovati svoje mrtve, imeti mašo in moliti. Tega jim nihče ne more prepovedati, ali pač, v kolikor še vedno živimo v komunizmu.”
JE POPOLNOMA IZ TRTE ZVITA.
Očitno je, da bi nekateri rad videli, da se to prepove.
Očitno bi rad nekateri nadaljevali, tam kjer je Adolf pogorel.
Izrabljati povojne poboje za obračunavanje z levico je malone butasto dejanje.
Potem pa še poveš da si bil celo član partije.
Vidiš jaz tudi nisem vedel za poboje pa vseeno nisem bil član partije, ker sem pač vohal, da je to samo še en prazen režim….
Me pa ni sram partizanskega gibanja, ker je to bil pri nas EDINI UPOR PROTI naci-fašizmu !
2. junij, 2008 ob 14:15
007! Z veseljem ti odstopim prostor v jami. Se boš lahko rokoval s tistimi na dnu. Mogoče boš pa dosegel spravo!
2. junij, 2008 ob 15:16
Konec, se strinjam s tabo - dobro napisano! @ Denis - že sam si dal vsaj dva dobra predloga (Maša v Rogu, Maša za pobite) za naslov članka. Ampak nisi sam kriv, saj nas vsi slovenski novinarji že tri, štiri dni šopajo s tem, da je bila domobranska slovesnost, da so se poklonili domobrancem, itd. Mislim, da bo pri nas res še dolgo trajalo… Nekdo pa je dobro rekel: dejstvo je, da so bili ljudje in da so bili Slovenci! Pobijat svojo kri… ?
2. junij, 2008 ob 15:46
Stric Justin in njegovo pojmovanje zgodovine vsako leto znova presenečata - ne z inovativnostjo, pač pa preprosto s ponavljanjem enega in istega. Naj poskuša svojo “resnico” prodajati še kje v tujini - mogoče bi se v sedanjih razmerah prijela v Rimu, kaj pa v Parizu, Londonu, Washingtonu, Moskvi? Močno dvomim.
2. junij, 2008 ob 16:08
Denis Sarkić, se strinjam, ni lahko ampak tako izrazita opredeljenost bo povzročila, da bo z druge stani napisano
PARTIZANI= KOMUNISTI,
kar pa po mojem ne drži, prav tako kot naslov članka.
Glede raznih drugih možnosti za naslov, pa ne manjka, odvisno kdo napiše članek, konec koncev.
2. junij, 2008 ob 17:05
Carlos Contreras, jaz nisem nikjer rekel, da so bili domobranci na pravi strani, prej obratno.
Ampak niti boljševiki niste bili na prav strani, dve zgrešeni stvari ne naredita ene dobre.
Fašizem in nacizem sta propadla leta 1943 - 1945 , komunizem pa leta 1991, če ti je to všeč ali ne, in verjemi ne samo v Rimu ampak tudi v Parizu, Londonu, Washingtonu in najbrž Moskvi ne bodo ugovarjali tej resnici, še toliko manj pa v Prahi, Varšavi, Bratislavi, Zagrebu, Budimpešti, Rigi, itd. itd. itd. itd.
2. junij, 2008 ob 17:33
Pogrevanje starih zamer tik pred volitvami. Isto je na SLO TV. Namesto da bi se ukvarjali z napredkom in s prihodnostjo Slovenije, v želji po uspehu na volitvah, kopljejo po zgodovini. To pove, da je sedanja vlada primerna za vladanje v preteklosti. Sedaj bi bolj potrebovali nekoga, ki gre s časom naprej.
2. junij, 2008 ob 18:28
@Denis Sarkić
Ali se vam ne zdi , da bi (zaradi higiene) bilo potrebno odstraniti post gospoda Ficka - ali pa ga vsaj opozoriti da njegovo smetenje in sovražni govor prav nič ne pomaga k naporom pošteno mislečih Slovencev za narodovo prihodnost nujno potrebno spravo !!!
2. junij, 2008 ob 19:16
Kje je g Dukanović, da ficka prijavi “spletnemu očesu” zaradi sovražnega govora in napeljevanja k usmrtitvam?
2. junij, 2008 ob 20:47
silvom in marjan:
namen mojega posta ni sovrazni govor, niti napeljevanje k usmrtitvam. Namen je le enkrat povedati bobu bob. Ko poves stvari tako zelo preprosto in plasticno, kakrsne pac zal so, takrat nekateri to razumete kot sovrazni govor. Oz. takrat, ko ste stisnjeni v kot zaradi dejstva, ki ga ne morete zanikati in oprati, takrat to razglasite za sovrazni govor. Takrat bi se morala debata nehati in posti brisati, pa se zgodovina za nazaj, a ne ?!
Nehajte se sprenevedati in nehajte ze enkrat cmizditi za domobranci. Za vse ostale, ki pa jih je rezim ugonobil pa naj tu povem, da mi je zal, da so se take reci dogajale. Ceprav se je takrat komaj rodil moj oce, kaj sele jaz, ki s tem nic nimam osebno
Se ena zelo preprosta primerjava, preprican sem, da je takihle zgodb tudi veliko, pa se dandanes nihce ne sprasuje okrog ljudi, ki jih je doletela naslednja usoda. Ce sem bil jaz npr. mlad partizan in sem se klatil po hosti, ker so sem pridrvele nemske horde, ki tu niso imele kaj iskati in sem se boril v imenu sebe (in ne neke visje avtoritete ali institucije) za svobodo svoje domovine in se npr. nisem mogel vrniti domov, ker bi me tabel sosed izdal prvemu nemskutarju od katerega je za to dobival mezdo, hkrati pa je zaradi gneva, ker me niso dobili potem zlagano izdal npr. mojo mater, nakar so jo ubili ali pa taisti sosed kar sam, kdaj mislite, da bi se za mene koncala vojna. Se enkrat ponovim vprasanje, ki je povsem preprosto. Kdaj mislite, da bi se zame koncala vojna ? Ma sigurno ne takrat, ko bi dva pokadila cigaro, spila viski in podpisala nek papir, ki bi se mu reklo kapitulacija. Zame bi se vojna koncala takrat, ko bi nasel tega soseda in ga pokoncal. Pa ce bi to bilo 60 let pozneje. Te besede so z danasnjega vidika mocne, premocne. V smislu vojnih in povojnih dogodkov pa so se zdele gotovo in besede in dejanja nekaj povsem obicajnega. Ponovno vprasam, kdo je dal razlog za povojne poboje domobrancev. Domobranci sami, saj so se deklarirali kot prijateljij in sodelavci okupatorja s prisego okupatorju. In ta tu ni imel kaj iskati, se manj pa pobijati, muciti, posiljevati itd. tukajsnjega zivlja. Tako preprosto je to. In v luci teh dejstev je cmizdenje za izdajalci lastnih ljudi seveda rahlo pateticno. Nikoli ne bodo mogli potomci domobrancev sprati te krivde in sramote svojih prednikov, pa ce postavijo se toliko krizev okrog tistih jam, ki bi bilo seveda bolje, da jih nikoli ne bi bilo…
Naslednjega, ki me bo obtozil sovraznega govora pozivam, da preden naredi tako stvar, naj argumentirano pove, zakaj je nekaterim bilo treba stopiti na stran okupatorja in delati pizdarije proti lastnemu narodu. Potem se pa lahko naprej pogovarjamo o sovraznem govoru.
2. junij, 2008 ob 21:17
Da si dandanašnji označen kot pošteno misleč, moraš po aktualnem prepričanju apologetov, konvertitov, totalitaristov, anti-antifašistov in mojstrov zidarjev pljuvati izključno po levici in v ritolizati desnici; kar tako, na počez; in trditi da sta bila tako ali pa tako Mussolini in Hitler komunista, tudi.
Anti-antifašist, ti si pa živ dokaz kako zahtevno početje je razmišljati (predno odpreš usta). A nacisti ste potemtakem tudi že skontali, da sedanjo oblast počasi jemlje vrag, da se vam je zdelo potrebno oglasiti dokler je še čas in pristaviti svoj lonček ter pohvaliti tudi svoje kamerate?
Verski gorečneži pa v jok in v trgovino po sveže zaloge, jeseni se bo verjetno zgodila apokalipsa; vprašte mal svoje edine kompetentne razlagalce naukov in pisem (z vsem dolžnim spoštovanjem do tistih, ki jim Sveto pismo ne služi kot sredstvo za podrejanje in ustrahovanje resničnih vernikov, ampak v njem najdejo veselje do življenja in narave; in s spoštovanjem tudi do tistih, ki so prepričani, da je vloga Marije Magdalene v izročilu zapostavljena, ker ženska po mnenju uredništva v hierarhiji pred apostoli očitno nima kaj iskati).
Naslov takšen ali drugačen, sporočilo ostane enako.
3. junij, 2008 ob 6:34
Vedno eno in isto. Pa vendar se vrti in vrti se vedno hitreje. Danes malokodo lahko reče, da so poboji bili upravičeni, zanikat jih nihče ne more več.
Kmalu bo tudi postalo jasno splošnemu prepričanju da so bili pobiti ker so bili napoti revoluciji. Knjige bodo učile in razgalile komunistično revolucijo “tolci in sej preplah le tako se začetek državljanske vojne razvija v našo korist” jesen 1942. Odprite srca, mar ne poznate Antigone, če je civilizacija ljudem grobovi niso odvzeti.
3. junij, 2008 ob 7:54
Ja res, končno bo roka pravice udarila po mizi.
Končno bo po celi Evropi zapihal nov veter.
Veter osvoboditve izpod komunističnega jarma.
Čakali smo desetletja na ta veliki dan.
Končno bo Evropa očiščena te komunistične nesnage, očiščena bo ciganskih plemen, očiščena bo Židiv, pedrov, lezbijk, narkomanov, črncev, pohabljencev.
Končno bo lahko naša prečista rasa zavladala celemu svetu.
Na Dolenjskem se že pripravljajo koncentracijska taborišča za cigote.
Našemu prečastitljivemu premieru smo že poslali pismo o nameri nabave bodeče žice.
( No Slovenceljni, kako se vam cedijo sline ob branju tega zgoraj, a….. ? )
3. junij, 2008 ob 7:57
Na naši zastavi je bela barva na vrhu, rdeča pa na dnu. Pa tega ni kriv JJ!
3. junij, 2008 ob 8:32
A krščanski socialisti so tudi komunisti, da prispevek sameva od vaših cenjenih komentarjev?!
3. junij, 2008 ob 8:39
Vodilni partizani-komunisti, ki so se borili proti okupatorju, so se borili samo zato, da prevzamejo oblast. Kdor je bil njihov politični nasprotnik, ga je bilo potrebno likvidirati. Tako so nastali domobranci, ki so se uprli komunističnemu terorju nad domačini, saj so komunisti pobijali cele družine z otroki vred zaradi doseganja revolucionarnih ciljev prevzema oblasti.
Sedaj naj se svojci pobitih nehajo “cmiziti” za domobranci. Saj ne gre tu samo za pobite domobrance, ki so zaradi prisege ( poznamo zakonsko prisego, pa prisego v vojski bivše SFRJ ) morali umreti, gre za sovraštvo, ki še ga danes nekateri gojijo do nedolžnih žrtev in so tako zaslepljeni s sovraštvom, da se ga še danes ne morejo otresti, npr. konkretno zdaj ob maši v Kočevskem rogu, ko svojci ne bi smeli niti objokovati ali moliti za svoje pokojne, čeprav ob tem niti tega ne vedo ali je tu grob njihovega očeta, sina ali ne.
Jez pa res, da pa je “cmizenje” za takozvane tekovine revolucionarnega NOB dovoljeno, saj proslavljamo obletnice raznih moralno spornih bitk z velikim državnim pompom, brez kritične distance. Nekateri preživeli komunisti - partizani pa se ob teh prireditvah kar brezplačno z avtobusi in z brezplačnimi obroki prevažajo iz ene proslave na drugo proslavo. Razlike so še vedo očitne.
3. junij, 2008 ob 9:42
Ja, razlike so še vedno očitne. In prav je tako.
Naj se ve kdo je domovino branil in kdo jo je izdal. Tudi o Petainovcih se manj lepega sliši v Franciji kot o de Gaulleistih.
3. junij, 2008 ob 10:06
Domovino so izdali komunisti, saj jim je bila bratomorna vojna več, kot borba proti okupatorju.
3. junij, 2008 ob 10:18
Seveda, domovino se najboljše brani tako, da se okupatorju pridružiš.
3. junij, 2008 ob 10:47
Paralele….
Sedaj pa po 65 letih, celo izjavljajo, da so se oni (ta beli) borili za svobodno Evropo.
Za to Evropo, ki je nastala na pogorišču nacističnega terorja.
3. junij, 2008 ob 13:06
Kot receno, vsi marjani in Capoti in njim podobni mi se vedno niso argumentirano odgovorili na moje vprasanje. Iscejo in obcasno celo najdejo kak odgovor/izgovor, samo da zgodbo pripeljejo nekako naokrog in se izognejo direktnemu odgovoru na moje vprasanje. Zato ga ponavljam se enkrat: kaj je bilo treba nekaterim Slovencem se pridruziti okupatorju, znanemu vsaj po tem, da je sistematicno pobijal in deklarirano zelel iztrebiti vsaj Zide, poleg vsega tega pa pocel se milijone drugih svinjarij, po vsej Evropi in tako tudi pri nas, kaj jim je bilo treba se pridruziti z javno zaprisego in pobijati in skodovati lastnim sodrzavljanom. Ali je kje junak, ki lahko odgovori Zakaj ???
Vas jezi, a ne, ker nikakor ne morete prikriti dejstva, da so bili eni zmagovalci (in to ne vasi predniki) drugi pa drhal, ki je ozirala po grmovjih za svojimi in jih izdajala okupatorju za mezdo… Ne gre, a ne ? Ga ni sampona ?
3. junij, 2008 ob 13:31
nogavička,
Mussolini: “His growing defiance of Royal authority and anti-clericalism got him in trouble with the authorities”
“He became a journalist for the socialist newspaper, Avanti! (Forward!)”
“By the time Mussolini returned from Allied service in the First World War, he had decided that socialism as a doctrine had largely being a failure; although he still called his paper socialist”
“An important factor in fascism gaining support in its earliest stages, was the fact that it opposed discrimination based on social class and was strongly opposed to all forms of class war. Fascism instead supported nationalist sentiments such as a strong unity ….”
Hiler: “Adolf Hitler (20 April 1889 – 30 April 1945) was an Austrian-born German politician who led the National Socialist German Workers Party”
“To increase the party’s appeal, the party changed its name to the Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei or National Socialist German Workers Party.”
“Hitler’s beer hall oratory, attacking Jews, social democrats, liberals, reactionary monarchists, capitalists and communists, began attracting adherents.”
Osebno ne vidim tako velikih razlik med tistimi, ki so zagovarjali (in zagovarjajo) fašizem ali nacional-socializem od tistih, ki so zagovarjali (in zagovarjate) komunizem. Korenine so podobne, sad je drugačen ampak komplementaren (eni blazni nacionalisti, drugi strastni intenacionalisti oz. anarhisti).
3. junij, 2008 ob 13:33
ficko, konec koncev edini , ki so dolgoročno zmagali so tisti, ki se niso opredelili, in upam, da je teh največ!
3. junij, 2008 ob 13:35
ficko, konec koncev edini , ki so dolgoročno zmagali so tisti, ki se niso politično opredelili, in upam, da je teh največ! (ker svoboda ne pripada eni stranki ali idologiji ampak osebam)
3. junij, 2008 ob 13:42
Nogavička, krščanski socialisti so pa taki dvoličneži, da ne zaslužijo mojega komentarja. Že najmanj trikrat so se pripojili h komunistom, pa se znova in znova pojavljajo kot “neodvisna” stranka.
Čeprav so jih med vojno pridno pošiljali naprej kot “kanonfuter”, jih je vedno ravno prav, da komunisti izgledajo demokratični.
3. junij, 2008 ob 13:49
Lepo vas prosim nehajte že enkrat razglabljat in iskati skupne korenine med
komunizmom in nacizmon.
To je enako perverzna igra kakor butasti verski manijaki, ki iščejo razlike v monoteističnih
verah….. samo za to, da dokažejo kako so si različni in je samo njihov bog TA PRAVI.
Tu pa postavlajo na isti nivo nacizem in komunizem.
Nacizem je bil na kratko : načrt za dokončno uničenje vsega, kar ni “arijske rase” (seveda tudi vseh Slovencev in Slovenk)
Komunizem je bil na kratko : Tu pa je bilo več načrtov. Od Stalinovega, ki je bil kopija nacizma, pa do naprimer Salvador Allendejevega, ki je bil eden najlepših dogodkov Južne Amerike v prejšnjem stoletju.
Torej ne metati vsega v en koš.
3. junij, 2008 ob 16:33
Pionirček od kot ta stavek (si si ga izmislil sam?)
“načrt za dokončno uničenje vsega, kar ni “arijske rase” (seveda tudi vseh Slovencev in Slovenk)”(?!?)
Kar je meni znano, so bili za Hitlerja (in njemu podobni bedaki) vsi Evropejci Arijci razen Laponcev, Judov, in še nekaterim (? ne vem?) in torej tudi Slovenci so bili prišteti k Arijcem.
Ti se najbrž motiš med Hitlerjevimi blaznimi teorijami o rasi in “Drang nach Osten” , kar pa je nekaj popolnoma drugačnega (tudi ideološko).
Zato me ne čudi, da streljaš take neumnosti.
Glede pa Salvadorja Allendeja se pa strinjam, čeprav tudi o tem bi bilo treba povedati še marsikaj (pa kdaj drugič).
3. junij, 2008 ob 16:48
Pa še to Pionirček, edino kar Hitler omenja o Slovencih kar je meni znano, je ko jih imenuje “pokvarjene Nemce” (ali kaj podobnega, čeprav je lahko tudi to izmišljeno, ne vem, lahko je ena od tolikih pravljic , ki jih je polna “zgodovina”), drugače pa mislim, da so bili Slovenci postavljeni v skupino Slawen in torej “Untermenschen“ in torej v narod, ki bi moral biti “izkoriščen ” in ne uničen.
Dejstvo, da so te blazne teorije že popolnoma zavržene - kulturno, sociološko, znanstveno, moralno, zgodovinsko, tako, da ne gre več kaj dosti se obremenjevati s tem.
Spi v miru in poskusi se osvoboditi laži in strahov.
3. junij, 2008 ob 17:04
konec…
Veš ga ni bolj norega dejanja kot poizkus opisati hudičevo početje Dolfeka.
Še zmeraj obstaja en kup citatov in obrazložitev, kaj vse je Dolfek mislil.
Žal pa ga neuka raja nekako ni razumela, in se mu je uprla….
Celo določeni “razumniki” so na javnih medijih to poizkušali.
Na koncu pa se sicer za Allendeja nekako strinjaš s pridržkom, ker pač ti spet imaš dodatne informacije…
Verjemi mi HUDIČA se ne racionalno ocenjuje ampak se ga v trenutku UBIJE !
Ja zaboga, sprijaznite se že enkrat z dejstvom, da je nacizem izgubil svojo bitko, in vsi ti kozmetični poizkusi oživitve nimajo čemu obstajati………………
3. junij, 2008 ob 17:11
konec…
Samo kratka pripomba za Slawen in torej “Untermenschen“..
Če se ne motim, je v naši bivši skupni državi zaradi trga hudiča umrlo 2.000.000 teh Slovanov “Arijcev”.
3. junij, 2008 ob 18:50
Ne, konec, nacisti niso imeli vseh Evropejcev za Arijce. Vrhovni poveljnik Slovenskega domobranstva, Reichsführer SS Heinrich Himmler, je imel za prave Arijce samo Nemce in Nizozemce. In le kaj je imel v mislih Führer v Mariboru, ko je oznanil “Machen Sie mir dieses Land wieder Deutsch”? Brezplačne tečaje nemščine ali vsaj etnično čiščenje?
3. junij, 2008 ob 19:24
Hitler je to izjavil v Grazu in ne v Mariboru. No, tak so nas učili za maturo.
lp
3. junij, 2008 ob 19:48
Hja, Zlodej, ker si zasejal seme dvoma, sem šel pogledat na več koncev in pojavljata se obe verziji - Maribor in Gradec.
3. junij, 2008 ob 21:45
Hm, vedno mi je bila uganka, zakaj se je SDS imenovala socialnodemokratska stranka, če pa je nastopala nekoliko bolj desno od sredine?!
4. junij, 2008 ob 0:19
Forget sprava. Tistih par domobrancev ala Drobnič bo kmalu pomrlo, njihovi sinovi ne bodo več živeli pod bremenom zločina svojih staršev, Slovenci pa bomo vsi poznali samo eno zgodovino, pravo zgodovino.
4. junij, 2008 ob 9:41
SDS ni ne socialna ne demokratska stranka.
Ko smo že učili se o zgodovini v šoli smo misli, da je zgodovina zgodovina.
Dokler se ni en spolnal da bi se še na tak način dalo kaj zaslužit.
In je šlo. In zgodovine v tej smeri se v OŠ več ne učijo, mi pa smo se še učili vse bitke in AVNOJ in slično. In napad na Drvar (tam ko je nem.ov. rešil Titota). In enkrat smo s šolo šli tudi tja na Drvar,
visoko, res visoko z ozkimi lesenimi stopničkami.
Zgodovino se da priredit. Ko ni skoraj več prič živih in se da še kaj potegnat pa sploh…
Pa po herojih se posname film, da ne utonejo v pozabo, a ne?
No, kje pa je kakšen osvobodilni film o domobranskih herojih?
Nimam nič slabega, ampak kje je? Da se osvoboditelji ne pozabijo!!!(???)
4. junij, 2008 ob 16:29
Pionirček, “Če se ne motim, je v naši bivši skupni državi zaradi trga hudiča umrlo 2.000.000 teh Slovanov “Arijcev”. - na žalost mislim nekaj takega (možno nekaj manj), čeprav resnici na ljubo jih je večina umrla v bratomorni vojni (največ jih je umrlo , ker ga je “brat” umoril, Hrvat Srba, Srb Hravata, Ustaš Srba, Slovenec Slovenca, četnik komunista, komunisti pa malo vse). Ostalo pa okupator.
Ampak moje mnenje pionirček:
DON’T BECOME A MONSTER IN ORDER TO DEFEAT A MONSTER
resno.
4. junij, 2008 ob 16:34
Carlos Contreras, niti Švede, Dance, Anglosaksonce, Francoze ?
Si prepričan ali so te samo tebe tako učili?
4. junij, 2008 ob 18:08
Pošasten človek ne bom, niso me za to učili ne doma in predvsem ne v šoli.
V letih ko nimaš več 15 se veliko spomniš na mladostna leta.
Ne govorim čez mrtve domobrance,ne govorim čez tiste kakorkoli že so umrli
zaradi PREPROSTO VOJNE.
Srh me obletava in groza me je da po tolikih letih nekdo ravno na takšen način bogati.
Nekateri so šli prvi v hosto kot partizani, nekateri so sklenili park s Hitlerjem (šef),
druge so (na žalost) s pištolo na čelu prisilili v stran v imenu Hitlerja.
Vse razumem, a bodimo ljudje, pustimo vojno in dajmo živet!
Pokvarjeni so tisti, ki služijo na račun mrtvih ko pa o njih skoraj kaj vedo.
Človek je pač človek.
Z vsem razumevanjem
Hope
4. junij, 2008 ob 20:18
Očitno je OZNA svoje delo 45 leta zelo slabo opravila .pobila je samo nekaj golazni zalego pa pčitno pustila .
5. junij, 2008 ob 16:45
Konec, tako je zapisal George Mosse v “Towards the Final Solution”.