Gehl v Ljubljani
28. maj 2008 ob 16:58 | Urh Maček |Ljubljano je obiskal znan urbanist, ki je spremenil avtomobilistični Kopenhagen v varno mesto pešcev in kolesarjev. Jan Gehl je profesor in vodja centra za raziskovanje javnega prostora na danski univerzi Royal Danish Academy of Fine Arts. Poleg tega je ustanovitelj biroja Gehl Architects, v okviru katerega svetuje županom svetovnih prestolnic kot so New York, London, Melbourne in Stockholm pri pripravi strategij reševanja mestnega prometa in oživljanja javnih prostorov. Sam je odločilno pripomogel k razvoju Kopenhagna kot mesta številnih živahnih javnih prostorov namenjenih pešcem, zelo razviti kolesarski mreži, in popularizaciji javnega prometa. Zaradi človeku-prijaznega mestnega načrtovanja je Kopenhagen postalo vzorčno mesto.
Jan Gehl je velik prostorski strokovnjak, ki ima ogromno praktičnih izkušenj kako spremeniti prometne navade v smeri večje uporabe kolesa in hoje, in kako mesto ponovno spremeniti v mesto živahnih ulic in javnih prostorov. Kot profesor ima Jan Gehl tudi močne pedagoške sposobnosti, in prepričani smo, da bodo Ljubljančani spoznali nove poglede urejanja prometa in javnih prostorov.
Sporočilo obiska arhitekta Gehla je, da se prepriča javnost in strokovnjake v to, da je promet v Ljubljani potrebno urediti in da spodbudi MOL, da začne oblikovati operativni sistem za spremembe,” je na včerajšni tiskovni konferenci pojasnil podžupan Janez Koželj.
Srečanje z županom Zoranom Jankovićem:
Prevod: Mislim da živimo v zelo zanimivem času. Veliko delam v Združenih državah, v New Yorku in Seattlu. Medtem, ko gredo cene nafte strmo navzgor, ponudba nafte pa se zmanjšuje so v ZDA začeli razmišljati, da bomo v prihodnjih desetih, petnajstih letih doživeli znaten upad transporta z avtomobili. Druge vrste transporta bodo postale bolj zanimive, privlačne. Vsi govorimo o koncu pedesetletnega obdobja poceni goriva. Imeli smo poceni gorivo zadnjih petdeset let, vendar temu ni več tako. Prejšnji teden sem bil v ZDA, kjer ljudje pred poletjem planirajo bližje destinacije počitnikovanja, na pot se odpravljajo z manjšimi avtomobili,… In vse to zaradi višjih cen goriva.
Dokumentarec o problematiki prometa v New Yorku, Londonu, Parizu in Kopenhagnu:
Urh Maček
28. maj, 2008 ob 18:24
A na Jazbinška je pa kar pozabil?
28. maj, 2008 ob 18:39
zaki glumac:):):=)
28. maj, 2008 ob 19:13
http://www.ljubljana.si/file/742431/06-spn_mol_pripombe_in_odgovori.pdf
http://www.mladina.si/tednik/200643/clanek/uvo-manipulator–sebastijan_ozmec-3/
http://users.volja.net/bodhi/cilj/povzetek.htm
Toliko o želji Jankovića prisluhniti strokovnjakom.
28. maj, 2008 ob 19:15
In še Harmanovo poročilo, o katerem ne Koželj, ne Jankovič ničesar ne muksneta:
http://users.volja.net/bodhi/cilj/porocilo.htm
28. maj, 2008 ob 19:17
In še izkušnje iz drugih (PRIMERLJIVIH!!!) mest:
http://users.volja.net/bodhi/cilj/dodatek%202.htm
29. maj, 2008 ob 14:39
@emonec: Bodi dober, pa ti naženi vse periferce in provincialce, da namesto z enim avtom po družinskem članu, napadajo Ljubljano z javnim prometom. Pa ljubljansko gospodo, da se iz spalnih naselij prižene v center z biciklom!
Bo šlo iz danes do jutri? Hvala
29. maj, 2008 ob 15:03
Odvisno. Koliko sredstev imaš pripravljenih?
29. maj, 2008 ob 20:25
Arharju bi verjetno Branka Grimsa vzel za svetovalca.