Razvrednotenje šolstva
19. maj 2008 ob 19:14 | Nejc Jemec |Na Fakulteti za družbene vede (FDV) je potekala razprava v zvezi aktualnimi pogajanji o kolektivni pogodbi v javnem sektorju. Med udeleženci so bili predstavniki sindikatov, dekani nekaterih fakultet, profesorji, ostali zaposleni na fakultetah in študenti. Dekan FDV Anton Grizold je povedal, da vsa dogajanja v zvezi s plačami v javnem sektorju potrjujejo nesprejemljiv trend razvrednotenja in degradacije visokošolskega izobraževanja in znanstveno raziskovalnega dela. Glavni tajnik Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Branimir Štrukelj je opozoril na težave bolonjske reforme in na dileme privatizacije visokega šolstva. Valentin Bucik, dekan Filozofske fakultete, je bil mnenja, da razprava ne bi smela izzveneti zgolj kot zahteva po višjih plačah. Po njegovem bi morali predvsem sporočiti, da država visokega šolstva ne sme marginalizirati. Dekan Ekonomske fakultete Dušan Mramor pa je dodal, da brez ustrezno plačanih kadrov ne bomo imeli kvalitetnega visokega šolstva, kar pa bi lahko vplivalo tudi na naše gospodarstvo.
Branimir Štrukelj: “V temelju ni jasno, kaj je zasebno visoko šolstvo in kaj je javno visoko šolstvo.”
Moderator zbora in profesor na FDV Andrej Kurnik je prebral še skupno izjavo.
Andrej Kurnik: “… da se breme visokošolskega financiranja ne sme prelagati na študente.”
Nejc Jemec
19. maj, 2008 ob 23:26
nakar jih je Kurnik povabil v Rog,kjer so še nekaj skadili in družno udrihali po Janši
20. maj, 2008 ob 1:23
Po mojem mnenju imamo pri nas vse preveč tako študentov kot tudi “pedagoških” delavcev. Če vsaj malo razumem, ima država interes financirati izobraževanje ljudi, saj ti kasneje najbolj bogatijo gospodarstvo. Ker pa denarja za plače pedagogov in stroške študentskih mest (vsak študent nekaj stane) očitno ni dovol, je po moje v prvi fazi čas za neko selekcijo. Iz nepregledne mase študentov izluščimo tiste, ki imajo interes pridobiti znanja, jim omogočimo boljše pogoje, ostale pa za enkrat pustimo na miru. To bi kajhitro vodilo v pojav viška pedagogov, katere zdaj pač zaradi mase študentov potrebujemo, ne glede nato ali so dejansko sposobni kvalitetno opravljati svoje delo, ali pa so po raznih kanalih prišli do asistenta ali podobnega delovnega mesta in sedaj s svojo nesposobnostjo omejujejo tudi tiste perspektivne študente.
Občutek imam, da bolonjski sistem vodi v nižanje kriterijev za dokončanje študija, masovno obdelavo študentov, dvigovanje odstotka populacije z visokošolsko izobrazbo ob tem pa ne dosega osnovnega namena izobraževanja.
20. maj, 2008 ob 4:28
@Zlodej
Se podpišem pod tvoj post. Natančno tako!
20. maj, 2008 ob 8:04
Kaj pa strokovni članki (to da jih napišejo študenti za seminarske in diplomske naloge, profesorji pa jih samo podpišejo, ni pomembno), pa sodelovanje na 10 simpozijih z eno in isto temo, pa strokovne ekspertize, pa sodelovanje v nadzornih svetih…. Vse to pa Svizca ne zanima.