Wednesday 25. September 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Žižek na EURAM 2008

18. maj 2008 ob 7:30 | Urh Maček |

Predavanje Slavoja Žižka na 8. letni konferenci s področja managementa - EURAM 2008, ki se je odvijala pretekli teden v Ljubljani in na Bledu. Konferenco so organizirali Ekonomska fakulteta, IEDC Poslovna šola Bled in združenje CEEMAN. Naslov Žižkovega razmišljanja je bilo Structures on the Streets. Celotno predavanje si lahko ogledate na tem naslovu.

Žižkova misel ob koncu predavanja:

Prevod: “Oprostite ker nimamo več časa. Mogoče bi uradno z nekaterimi med vami moral biti sovražnik, saj sem nekakšen radikalen levičar, vi pa ste managerji. Lenin je rekel največ se lahko naučimo od sovražnika. Naj torej zaključim s prelepo angleško frazo, ki opisuje nerodnega in bedastega prijatelja, ki te prizadane bolj kot sovražnik. Fraza se glasi: kdo potrebuje sovražnika, če ima prijatelja kot ti. Vam pa naj rečem ravno nasprotno: kdo potrebuje prijatelje, če ima sovražnike kot ste vi.”

Celotno predavanje še na Vimeu.

Urh Maček

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 44 x komentirano
  1. italijanček pravi:

    porazen zvok! non-audible

    transkripcijo v angleščini prosim ;-)

    v čem je pojnt objave tako tehnično nedodelanih prispevkov?

    očitno davek, ki ga je treba plačati za “svobodno in neodvisno” novinarstvo?!

  2. Carlos Contreras pravi:

    Sliši se res slabo, ampak bolje kot nič.

  3. Igor Đukanović pravi:

    Obvlada dečko. Naredil je res neverjetno vzdušje med “sovražniki”.

  4. zupan pravi:

    Jasno, da ga je, proti dobremu protiplačilu.

  5. P pravi:

    podnapise prosim. Na Vesti bi jih večkrat rabili.

  6. luka pravi:

    Super. Ni kaj, Žižek je pravi intelektualni gentleman.

  7. zazi pravi:

    gentleman? a ta pojem v tej podalpski deželi z ruralno mentaliteto sploh obstaja?!

  8. Štrigon pravi:

    Tale gospod je rekel “saj sem nekakšen radikalen levičar”.
    To je pa zame ena velika žalitev, za vse padle levičarje v prejšnjem stoletju, za vse iskrene borce za svobodo zatiranih narodov, za vse levičarje, ki so bili sposobni preživeti pod jarmom vsemogočih tiranij , za vse skromne in zatirane ljudi, ki so se plazili skozi življene in niso nikoli izgubili vero v bodočnost.

    Žižek je na eni strani ravno tako kot Bavčar na drugi samo produkt enega butastega nacionalističnega sistema odetega z rdečo zastavo….

    Sedaj, ko smo v Evropi, bi bilo koristno predvsem za naše otroke , da se znebimo (seveda samo figuratvino) teh nakladačev in raznašalcev svete resnice in se spomnimo tistih domačih levičarjev, ki so nekaj naredili za celo Evropo.

    Seveda osebno nimam nič proti g. Žižku , toda sam bi se moral zavedati, da ni on borec za levico
    ampak so to ljudje s 350€ na mesec.
    Zakaj ne gre raje v tovarne kot na shod “skesanih partijcev s človeškim obrazom”

  9. Igor Đukanović pravi:

    In ti, Štrigon, zaslužiš 350 evrov na mesec in si prejšnji komentar poslal s sosedinega računalnika?

    Zakaj ne bi mogel nekdo, ki mu gre finančno dobro, imeti dovolj ematije, da pomaga drugim? Zakaj ne bi smel delati na prestižnih univerzah za zelo dobro plačo? In zakaj ne bi bogati managerji smeli imeti slabo vest in vsaj dve urici na leto razmišljati, kako bi bilo, če bi se malo bolje obrnili v svojem življenju? V ZDA je to nekaj najbolj normalnega. Zato je njihov oštri kapitalizem z oštrimi pravili tako dolgo preživel!

    Sicer so pa med udeleženci konference tudi številni uni-profesorji, najbrž niso sami managerji.

  10. Štrigon pravi:

    Igor Đukanović ……

    In zakaj, zakaj, zakaj….. madona saj si kot en pobalin.
    Na vsa ta tvoja vprašanja si si že sam odgovoril.
    Jaz te lahko samo vprašam zakaj razsaja po naši deželi tako velika ignoranca.
    Predvidevam, da ti zaslužiš več kot 350€ in imaš računalnik doma.
    Mogoče pa to res ni pomembno vsaj toliko ne kot dejstvo, da v tej naši deželici nimamo levice.
    Kdaj pa smo jo sploh imeli….

  11. konec pravi:

    Same ideološke bedarije, ki jih je zgodovina že zdavnaj pokopala.
    G. Žuzek poskusite živeti v današnjem svetu. Nove težave, nove problematike, nove vprašanja itd.
    Samo eno vprašanje pa, ker ne se ne vidi preveč lepo, ali je tista mača okoli vrata res pot?
    Še prodajalka v katerikoli trgovini bi se ne predstavila tako ostudno, kot se ta samo-oklicani pseudo-levičarski intelektualcec.
    Ampak prodalajka mora paziti, da zasluži, da dela pošteno in marljivo in da napake plača, temu pa zgleda , da ni potrebno.

  12. Izmet Fekali pravi:

    > v čem je pojnt objave tako tehnično nedodelanih prispevkov?

    Medtem ko drugi obupajo, na Vesti vseeno posnamemo. Bolje Sennheiser na strehi kot Harpo Marx v roki.

  13. Igor Đukanović pravi:

    > ta samo-oklicani pseudo-levičarski intelektualcec

    Samo oklicani kaj? Si ti bolj levičarski od Žižka,
    ali si večji intelektualec od njega?

    Ali morda samo večji pseudo? ;-)

  14. Igor Đukanović pravi:

    > v čem je pojnt objave tako tehnično nedodelanih prispevkov?

    Ta kratek posnetek ujame razpoloženje med publiko. Tekst pa itak lahko preberemo, se nič ne zamudimo. Tako da jaz sem zadovoljen. Seveda pa bi bilo bolj fajn razločno poslušati, katere Žižkove besede so tako razvnele publiko.

  15. Igor Đukanović pravi:

    > Kdaj pa smo jo sploh imeli….

    “Jaz sem kovač Kalander. A hoče še kdo kaj več vedeti?”. Tako ali tako-nekako gre citat, ki pokaže, da so levičarji nekoč obstajali.

  16. Štrigon pravi:

    Jaooooooo, kakšne blooodnje…..

    Ivan, Ivan Cankar moramo nadaljevati tam kjer si ti končal !
    Cankar je umrl leta 1918.
    A smo res zapravili 90 let ?
    Sicer pa res… en mal nadrealizma ne bi škodilo, a ne ?

  17. Igor Đukanović pravi:

    Štrigon, nisem imel v mislih Cankarja, pač pa like iz njegovih zgodbic. V njih je najbrž upodabljal, kar je videl okoli sebe.

    Ti iščeš neko Veliko ime Levice. Tu pa priznam, da si ne upam komentirati in reči “ta je bil”.

  18. josko pravi:

    Kako lahko kdo sploh resno jemlje človeka, ki se ima še danes za komunista?

    Žižek bo postal Golobičev Jeremiah Wright.

  19. Igor Đukanović pravi:

    Josko, prepričanih komunistov je dandanes več kot prepričanih katolikov. In Kitajcev je več kot vseh krščenih v rimokatoliško vero. In slednjih sploh ni malo. Zato ne razumem, kako lahko doživiš kulturni šok, ko slišiš, da se kdo ima za komunista. Če pa bolje razmislim, se Žižek ne opredeljuje kot marxist.

    P.S. Stranka Zares bi bila izredno zadovoljna z deležem podpore, ki ga ima Obama. Btw jaz sem Hillarin fan.

  20. josko pravi:

    Obama si je zagotovil zmago šele, ko je je svojega duhovnega mentorja “vrgel pod avtobus”. Kdaj pa bo to naredil Golobič?

    Slavolj Žižek na programu Democracy NOW!:

    I—and I still consider myself, I’m sorry to tell you, a Marxist and a Communist, but I couldn’t help noticing how all the best Marxist analyses are always analyses of a failure.

    http://www.democracynow.org/2008/3/11/everybody_in_the_world_except_us

  21. FactiBruti pravi:

    Diktatura proletariata je bolj demokratična od diktature kapitala, ker je njena baza širša.

  22. Štrigon pravi:

    Torej ta Žižek pravi:
    “and I still consider myself, I’m sorry to tell you, a Marxist and a Communist, but …..”

    1. jaz se še vedno imam za
    2. oprostite, če vam povem
    3. toda….. toda kaj ?

    A ga je sram povedati to na drugi način npr:
    Jaz sem, iskreno vam povem, marksist komunist……
    Ja tako pa ga je sram povedati, ker bi potem lahko nekdo pomislil, da je res komunist, a ne?
    Žal so komunisti tiho, ker nimajo dostopa do teh elitnih srečanj….

  23. konec pravi:

    josko, se strinjam s teboj,
    Žižk dela sramoto demokraciji (ker jo kot komunist interpretira zelo po svoje) in jo kot komunist izrablja v svoje ideološke namere pri podpiranju komunističnih strank (seveda z drugimi imeni), da bodo ponovno prišle na oblast.
    Ampak konec koncev tudi Hitler je prišel na oblast preko volitev.

  24. Igor Đukanović pravi:

    Štrigon,

    obkrožen z drugače mislečimi, je primerno reči “sorry”. Sorry v ameriški angleščini ni čisto isto kot “oprostite” ampak bolj “žal mi je”.

  25. Igor Đukanović pravi:

    Joško, hvala za link. Jaz sem se bolj zanašal na dejstvo, da Žižek ne pripada dialektiki ampak neki drugi filozofski struji (lacanovci, ali kako že).

  26. Igor Đukanović pravi:

    Konec, tudi JJ je prišel na oblast po demokratični poti in potem preimenoval stranko. Pa to niso razlogi, zaradi katerih demokraciji dela sramoto.

    Tako da boš za Žižka tudi moral najti kakšen bolj prepričljiv razlog, zakaj naj bi delal demokraciji sramoto in jo izrabljal. Ne zadošča reči, kljub temu, da zagovarja demokratično pot, dela demokraciji sramoto, pač pa je treba navesti konkreten razlog. In nato povedati, da prihod na oblast po demokratični poti, še ne pomeni, da je nekdo po srcu demokrat. Nikakor pa dejstvo, da si prišel na oblast po demokratični poti ne implicira, da si totalitarist.

  27. josko pravi:

    Pravzaprav mi gre lacanovstvo in celoten postmodernizem še bolj na jetra kot komunizem. Zaradi tega tudi ne bom nikoli simpatiziral s stranko Zares. Kot naravoslovec boš to mogoče razumel.

  28. konec pravi:

    @Igor Đukanović,
    ker ne verjamem nostalgikom naci-fašizma, da so zgled strpnosti in demokratičnosti, dvomim tudi v tiste, ki se prepričano imajo za komuniste in se seveda delajo za zgled strpnosti in demokratičnosti.
    In torej ali poskušaš biti (z težavo) demokrat ali si naci-fašist oz. komunist.
    Osebno mi je težko verjeti , da si lahko eno in drugo skupaj ( v besedah lahko v resnici pa ne, in zato je Žužek prav tako nevaren za demokracij kot katerikoli drugi anti-demokrat, tudi zato ker je lažje biti nekaj drugega kot razumeti demokracijo)

  29. Štrigon pravi:

    Đukanović

    Malo mešaš pojme “sorry” in “I’m sorry”…..
    Nisem pa vedel, da je Žižek ameriško-angleško govoreči komunist.
    Wow kakšna elita !

  30. josko pravi:

    @Štrigon

    Christopher Hitchens recimo tukaj ugotavlja, da je letošnje leto Žižek edini marksist na lestvici 100-ih največjih intelektualcev:

    “A notable change in the past few years, though, has been the disjunction of the term from its old association with the left, and with the secular. Eric Hobsbawm was ranked 18th out of 100 in 2005—he was then 88 years old—but this year, with the exception of Slavoj Zizek, I don’t think there is a single person on the list who still self-identifies as a Marxist.”

    Le ZAKAJ prihaja ravno iz Slovenije???

  31. Štrigon pravi:

    josko…..

    Wooooww še enkrat bom poudaril “kakšna elita” !
    Kaj je to nekaj kot Top-of-the-Pops ?
    Kako pa jih rangirajo, preko sms glasovanja ?
    Ali bodo nastopali na nekem resničnostnem show-u ?

  32. josko pravi:

    Jaz sem enako “ponosen”, kot so bili Nemci, ko so izvedeli, da je njihov rottweiler postal Benedikt XVI. He he…

    Rangirajo jih menda preko raznoraznih anket na svetovnih družboslovnih fakultetah. Pred časom sem videl, da je bilo eno izmed njih mogoče izpolniti tudi na internetu na strani revije Prospect.

  33. Igor Đukanović pravi:

    > Nisem pa vedel, da je Žižek ameriško-angleško govoreči komunist.

    Ne, ne. Moja angleščina je ameriška. Zato si ostalih angleščin ne upam komentirati. Podobno, kot si upam komentirati srbsko slovnico, hrvaške pa ne, čeprav najbrž ne bi veliko kiksnil. Sorry za zmedo.

  34. Carlos Contreras pravi:

    Naravnost absurdno je, da kreature, kot je konec, iz blatne perspektive pljuvajo po Žižku, človeku, ki mu intelektualno ne sežejo do gležnjev.

  35. josko pravi:

    @Carlos Contreras

    Cesar je nag!
    Francoske teoretike je razkrinkal Sokal.

  36. konec pravi:

    Boljševik Carlos Contreras, zakaj toliko nestrpnosti?
    Konec koncev tudi Hitler je bi za nekatere pravi “mojster” praznega ideološkega blebetanja.

  37. Maks pravi:

    Žižek je Warhol 21. stoletja - reciklira stare teorije kot je drugi Pop-artist recikliral podobe..

  38. Carlos Contreras pravi:

    Klerikalni ministrant konec, ko boš pogruntal, da med “nestrpnostjo” (še en z desničarske strani zlorabljen koncept) do političnih ter intelektualnih stališč in “nestrpnostjo” do človeške neumnosti obstaja razlika, se javi. S seznamom strokovnih člankov, ki so ti jih objavili.

  39. Štrigon pravi:

    Maks….

    Warhol je vsaj sobival z Velvet Underground-i, Lou Reedom…
    S kom bo Žižek ? Turbo Angelsi ?

  40. konec pravi:

    Carlos Contreras, končno priznaš , da si novinar in torej tudi levičarski politik?
    Zanimivo

  41. Maks pravi:

    Recimo z Laibachi?

  42. Carlos Contreras pravi:

    Nesrečni konec zveni tako, kot bi ušel z Orwellovega Ministrstva resnice. Nekako ironično za izganjalca duhov stalinizma. Morda je bral “1984″, pa je bolj slabo razumel in se namesto z Winstonom Smithom identificiral z O’Brienom - le da se je slednji zavedal, kaj dela. In kot Daniel Paul Schreber vsepovsod sliši glasove, ki vdirajo v njegov um in mu pričajo o strašni Resnici, namreč malih sivih možicljih, ki ga trpinčijo. In označevalci hitijo dalje, eden za drugim, brez povezave; kot kladiva, ki razbijajo lobanje.
    In mimogrede: novinarji ne pišejo strokovnih člankov.

  43. konec pravi:

    In mimogrede: novinarji ne pišejo strokovnih člankov.
    Se popolnoma strinjam, taki kot ti pišejo bedarije, ki jih morajo nekateri tudi verjeti.
    Ne razumem pa zakaj recimo, katerikoli butast slovenski levičkar brez sramu pljuva recimo (kot eklatanten primer) po papežu (čeprav ta ima ogromno več “člankov”, “knjig”, “itd. itd” kot recimo komunist Žirek) in jaz ne bi smel povedati mojo o tem indoktrinirancu?

  44. Tomaž Iskra pravi:

    Stop Zizek
    I’m going in WC
    what a nice sound.

Komentiraj