Tišina za SAZAS
6. maj 2008 ob 19:14 | Urh Maček |Predstavniki vseh uporabnikov avtorskih pravic so se zaradi neurejenih razmer na področju avtorskega prava združili v akciji S tišino do poštenih tarif, s katero želijo vse odgovorne pozvati k ureditvi področja avtorskega prava in opozoriti na neustrezno vodstvo SAZAS ter pomanjkljivo zakonodajo. Uporabnike avtorskih pravic so zastopali Andrej Kokot (Združenje kulturnih domov regionalnega pomena), Boštjan Grom (Trgovinska zbornica Slovenije), Viktor Barlič (Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije), Esmeralda Canjuga (Iniciativa združenja ponudnikov gostinskih storitev), Danilo Daneu (Gospodarska zbornica Slovenije), Matic Stergar (Zavod mladinska mreža MAMA) in Janoš Kern (Imago Sloveniae).
Vsi poizkusi za razumno rešitev neurejenih razmer so se izjalovili, saj se z vodstvom SAZAS niso mogli dogovoriti. S skupno akcijo odklopa vseh avdiovizualnih aparatov se ne želijo dolgoročno izogniti plačevanju avtorskih pravic. Z odklopom želijo le opozoriti na neurejenost tega področja in na samovoljo SAZAS pri določanju tarif.
S protestom želijo zagotoviti transparenten in za vse uporabnike pregleden način poslovanja SAZAS. Uporabniki avtorskih pravic očitajo SAZAS izkoriščanje monopolnega položaja, neprofesionalno obnašanje, brezvladje v praksi, dogovarjanja pod mizo z velikimi poslovnimi subjekti, izdajanja nepreglednih in napačnih računov,…
Predstavniki uporabnikov avtorskih pravic:
Andrej Kokot: “… tako, da se sedanjemu vodstvu SAZAS, v imenu kulturnih domov po Sloveniji, najlepše zahvaljujem za ubijanje njihove lastne substance, ker potem avtorji slovenske glasbe in tudi tuje na ta način dolgoročno ne bodo nikoli več videli svojega denarja, ker bodo te prireditve enostavno zamrle.”
Predsednik SAZAS Matjaž Zupan po tiskovni konferenci, katero je skupaj s članom upravnega odbora SAZAS Janezom Hvaletom budno spremljal:
Matjaž Zupan: “… bomo premierno predstavili enega najbolj modernih sistemov v Evropi, ki bo funkcioniral tako, da bo sistem avtomatsko zaznaval kaj se vrti v medijih in to glede na to, da bomo sami snemali radijske programe in sami prepoznavali. To je najbolj moderen sistem, ki ga nekateri v Evropi že uporabljajo še zelo poredko. Ampak mi smo uspeli razviti en model, ki bo funkcioniral in to je največja poslovna skrivnost, ki jo še nihče ne ve razen jaz.”
Podpredsednik Združenja kulturnih domov regionalnega pomena Andrej Kokot:
Andrej Kokot: “Mislim, da mi dlje časa lahko vzdržimo, kot pa nevzdržne razmere lahko vzdržijo slovenski avtorji.”
Urh Maček
6. maj, 2008 ob 19:52
Čas je že bil! Upam, da ne bo ostalo samo pri besedah ampak da bodo tudi kaj naredili!
6. maj, 2008 ob 20:11
problem je tudi ta, da denar nikoli ne pride do večine avtorjev te glasbe.
6. maj, 2008 ob 20:35
Kaj pa če vrtiš v lokalu internetni radio?!
6. maj, 2008 ob 22:09
Avtorji so najbolj ogrožena socialna kategorija….hm, le zakaj se potem dotični MZ Hektor vozi z veliko cestno ladjo? Mogoče je sicer, da cele dneve freza krompir, ampak rahlo dvomim..mogoče je tudi, da se njegovi “hiti” zelo veliko vrtijo…samo kolikor spremljam slovenske medije, se pri nas ne.
Sicer pa, kolikor vem, SAZAS sploh nima pogodb z vsemi svetovnimi avtorji - oziroma njihovimi založbami, tako da bi se bilo morda zanimivo vprašati kam gre pa denar za te avtorje? Ker pobirajo namreč za VSE avtorje, ne samo tiste, s katerimi imajo pogodbe..
6. maj, 2008 ob 22:34
Sem hotel odpreti internetni radio, pa so mi naračunali kar 33 EUR mesečnega cuga, čeprav sem povedal, da naj ne bi šlo za več kot nekaj 100 poslušalcev in da stvar ni profitna. Hvala lepa.
6. maj, 2008 ob 23:08
@ segi: Tudi če vrtiš internetni radio moraš plačati - SAZAS namreč zaračunava avtorske pravice za glasbena dela - to pomeni avtorske pravice za glasbo in za besedila na to glasbo - in če ti vrtiš glasbo moraš plačati nadomestilo tem avtorjem, se pravi SAZAS-u, ki avtorje v RS zastopa. Gre za logiko, ki je sicer sama po sebi popolnoma legitimna - tudi če kupiš kruh ga plačaš, če greš gledat film ali pa na koncert plačaš vstopnico in če javno predvajaš glasbo (in imaš od tega neke koristi, bodisi finančne, bodisi kakšne druge) moraš plačati, le da tu plačaš avtorske pravice (nadomestilo avtorju za uporabo njegove glasbe), pri kruhu pa plačaš moko, kvas, vodo, sol, peka, energijo.
6. maj, 2008 ob 23:46
Na tem mestu bi pozval vse avtorje, ki jim sazas daje suh kruh in poznajo situacijo naj se vključijo in enkrat končajo to nomenklaturo.
Neprijavljeni avtor
6. maj, 2008 ob 23:47
Mafia, eni in drugi…glasbenikom pa prst v rt!
Sramota.
7. maj, 2008 ob 1:30
Kam vodijo previsoka nadomestila za uporabo glasbe in pritiski s strani SAZAS-a je menda vsem jasno. Tudi RIAA s takim pristopom počasi ampak zanesljivo izgublja vojno.
Mogoče bi bila rešitev ta, da bi glasbeniki zapustili SAZAS in ustanovili lastno bolj pošteno organizacijo. Predvsem bolj transparentno in brez posrednikov.
7. maj, 2008 ob 17:17
Pa v čem je problem, vsi lokali naj majo internetne radije pa bo. Pol pa lahko SAZAS snema svoj kurac.
7. maj, 2008 ob 17:19
@ bucika - preberi si odgovor segiju - tudi internetni radio vrti glasbo za katero je potrebno plačevati avtorske pravice. Edina možnost za naše gostince je, da vsi preklopijo na ARS - pa še to samo takrat, ko vrtijo avtorje, ki so vsaj že 70 let pod rušo.
8. maj, 2008 ob 15:14
Banalizem Sazasa in kloake ki ga vodi, presega vse meje in uničuje izvajalce in uporabnike. Njegovi šefi pa si netransparentno delijo denar za “zasluge”, da je naša avtorska scena takšna kot je in umira na obroke …
http://bos.czp-vecer.si/RISFSStotage/pages/pages/00/04/04/50/__01/25208E4A28758AC83C485E5E6E3034355E-72.pdf
9. junij, 2008 ob 20:19
Mene pa zanima, zakaj je potrebno sploh plačevati avtorske pravice izvajalcem. Namreč, si predstavljate, da bi zidar od vas zahteval, da mu plačate avtorske pravice vsak dan ko vstopite v hišo. ki vam jo je sezidal. Pa peku za vsako rezino kruha posebej? Najbolje bi bilo, da naši slavčki za svoje izdelke mastno zaračunajo ob izdaji svojega izdelka (če bi jim seveda imeli komu). Drugače pa povsem podpiram bojkot SAZASa.
20. junij, 2008 ob 16:51
Kaj pa, če vrtim internetni radio v lokalu z radijsko postajo katera ja postavljena ali na japonskem, tajskem, vietnamu itn. itn. ??? Indiji magar ?