Thursday 26. December 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 

Slovenska www ljubezen

28. april 2008 ob 10:30 | Brata Žižek |

Slovenija še nekaj tednov predseduje Evropski uniji. Posledično zaradi večjega zanimanja tuje javnosti na vodilnih informativnih slovenskih spletnih mestih beležijo veliko povečanje obiska in števila ogledov, podobno je tudi na mednarodnih spletnih iskalnikih. To je dobro, saj si Slovenija od razvoja na področju turizma obeta veliko. Žal pa se zdi, da te ljubezni tujim obiskovalcem, slovenska spletna mesta ne vračajo. Slabo za državo, ki obljublja čutenje ljubezni.

Za dobro ljubezensko razmerje je značilno, da je vzajemna. Za vzajemnost pa je potrebno obojestransko zaupanje. Websterjev slovar zaupanje definira kot: »Potrjeno zaupanje v karakter, sposobnosti, moč, ali resnico o nekom ali nečem«. Kljub temu, da je slovenski indeks turističnega zaupanja (130kb, .pdf) v letu 2007 pozitiven, lahko z gotovostjo trdimo, da to ne more veljati za večino spletnih mest, namenjenih turistom iz drugih držav. Poglejmo samo, kako smo odprti v svet. Eden od pokazateljev tega je število tujih jezikov, v katerih so zapisana slovenska spletna mesta.

Odstotek tujih jezikov na slovenskih turističnih spletnih mestih

Turistične agencije Hoteli Zdravilišča
Angleško 22% 90% 100%
Nemško 13% 77% 100%
Hrvaško 22% 26% 80%
Italijansko 17% 77% 100%
Francosko 4% 10% 7%
Rusko 4% 10% 40%
Špansko 4% 3% 7%
Nizozemsko 0% 3% 13%

Vir: E-laborat(vzorec: 65 spletnih mest)

Ali ljubezen vračamo?
Vzemimo za primer Brdo pri Kranju, lokacijo, kjer se odvija večina zadev v okviru predsedovanja in si poglejmo, kako so se Kranjčani pripravili na ta dogodek. Pregled njihovih spletnih mest www.kranj.si – uradna stran Mestne občine, www.tourism-kranj.si – Zavod za turizem Kranj, www.turisticnodrustvo-kranj.si – Turistično društvo Kranj, pokaže da bolj slabo.

V Kranju sicer organizirajo projekt Barve EU v Kranju, v sklopu katerega imajo vsak teden rezerviran za predstavitev določene evropske države. To vključuje različne prireditve, v določenih gostilnah pa pripravljajo njihove jedi. To je pohvalno. Toda dogodek je namenjen bolj domači, kot tuji javnosti. To je celo razumljivo. Manj razumljivo pa je, da spletna mesta niso pripravljena za obisk tujcev. In to kljub temu, da raziskave jasno kažejo, da je splet prvi vir informacij za turiste, ki prihajajo k nam. Tako na primer prav nobeno od omenjenih spletnih mest ni prevedeno v angleščino, kaj šele kak drug tuj jezik. Na uradni spletni strani sicer imajo z zastavico označeno, da je stran dosegljiva tudi v angleškem jeziku, vendar ta povezava pripelje na stran Zavoda za turizem Kranj.

Kar preveč »vuhmepiševski« odnos do obiskovalcev za državo, ki čuti ljubezen. Razen seveda, če Slovenija igra na znano osvajalsko finto »Hard to get«.
Vir: E-laborat

Pozitivne izkušnje - ključ do uspeha
V obdobju radikalne transparentnosti, ko nobena slaba izkušnja gostov, ne ostane neopažena, temveč nasprotno, postane digitalno zabeležena v obliki fotografije, zapisa ali videa, je skrb za ugled blagovne znamke, slovenske identitete v spletu, odločilnega pomena. Sicer tekmovanje preprosto ne bo mogoče, saj bodo jate ptice selivk (beri, vse bolj mobilnih turistov), letele drugam. Še posebej, ker tekmujemo v kategoriji občutij in ljubezni.

Flirtanje, državljanska dolžnost spletnih mest republike Feel Love
Z izjemo nacionalnega turističnega portala in portalov hotelov in zdravilišč, smo na spletu precej bosi. Ne le, da naše vsebine niso prevedene v številne jezike evropskih in drugih turističnih velesil, kamor bojda tudi ciljamo. Precej obotavljivi in sramežljivi smo tudi, ko gre za tipične interaktivnostne elemente dialoga in komunikacije. Slednji so za vsakršno izkušnjo zaupanja odločilnega pomena. Še posebej na terenu »prodajanja neotipljivega«, kar velja za vse storitve, med katerimi je turizem še posebej izpostavljna dejavnost. V omreženem svetu je »ugled kapital zaupanja«, pravita Alexander Bard & Jan Soderqvist, avtorja uspešnice Netocracy - the new power elite and life after capitalism.

Za državo, ki si je zadala za cilj promovirati se skozi občutenje ljubezni ima glasbenica Natalie Cole primeren odgovor: »Največ, kar se lahko naučiš v življenju je ljubiti in sprejemati ljubezen«. To mora v naši državi postati mantra, če želimo zagotoviti prvo lastnost uspešnih blagovnih znamk: integriteto med sporočili in dejanji. Govoriva ljubezni v tehnološko posredovanem okolju svetovnega spleta ima svoja pravila. Potrebno se jih bo naučiti. Torej, in love we trust.

- Primož Žižek in Uroš Žižek
Komentatorja sta priznana poznavalca in analitika poslovnega spleta v Sloveniji in soustanovitelja spletnega analitičnega podjetja E-laborat.

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 3 x komentirano
  1. sifra pravi:

    ..obeti od turizma?
    ali avtor pod turizem vključuje tudi gostinstvo…?
    kajti “strookobnjakov “na področju turizma je res veliko ..sprašujem kako je z gostinskim kadrom…?
    potrebno vzeti pod drobnogled stanje in zaposlitveno politikov gostinstvu…/(kronično pomankanje delavcev (natakarji-ce kuharji-ce.pomožni kader za čistčo in urejanje objektov…!?(gostinske šole so večino prazne…vpisi zeli minimalni…
    bilo bi dobro malo vzeti pod “drobmogled” …resnične posamezne točke ,ki so ključnega pomena…!
    živi bili pa videli..
    ko so želeli gostinici minimalno izboljšati svoj mizerni položaj…so potegnili vso vesoljno slovensko delovno in intelektualno struktuo za seboj…tko da sedaj še nanjveč govora o državnih problemih zaposlenih…
    sezona JE PREDVRATI GOSTINSKI NASMEH BOLJ “GRENAK”…
    pa segremo “turizem”…!
    lepo je čutiti slovenijo…..!…če ne poznaš resnice….ki se pometa pod preprogo…!?

  2. maxi pravi:

    Ja, hecno je, ko se gremo turizem… na spletu pa komajda najdeš opise v tujih jezikih… internetne vsebine… To bo slej, ko prej morala postati ena od prioritet….

  3. Miki pravi:

    Načeloma ni nič narobe, če smo malo manj vidni v svetu. Smo pač majhni. Zadnjič je na nekem forumu govoril neki slovenski predstavnik turizma, ki se je hvalil, da tako uspešne promocije pa da že dolgo ne. Češ, da smo premajhni, da bi se šli kaj več. Toda ali ni slovenski turizem investiral v drago promocijo na CNN?

    Dobra je poanta članka, ko opozarja na problem slovenske komunikacije s svetom. Brez spletnih mest v tujih jezikih večjega prodora ne more biti. Tipična debata o Mohamedu in gori. Ali kaj je bilo prej, jajce ali kura?

Komentiraj