Tuesday 19. November 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Slovenski filmarji

13. april 2008 ob 11:11 | Denis Sarkić |

Na drugem kulturnem krogu Socialnih demokratov v dvorani M1 Cankarjevega doma so v okviru priprav na alternativni vladni program Andreja Rihter in povabljenci razpravljali o temi: “Slovenski film. Zaprt v Slovenijo ali odprt v svet?” Na Vesti vam objavljamo uvodne misli dveh razpravljavcev.


Untitled from Vest1 on Vimeo.

Denis Sarkić

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 5 x komentirano
  1. Rok pravi:

    Treba je vedet vsaj troje:
    1. Rihterjeva bi bila globok skok nazaj v preteklost, s katero se ni mogoče hvaliti.
    2. Borut Pahor in SD še vedno nimajo osebnosti, ki bi kot kulturni minister izvlekla kulturo iz funkcije politično propagandnega aparata.
    3. Čas za neskončna in brezplodna sestankovanja je minil; na vrsti so dejanja, vendar pa bi bila tule predstavljena ministrica za kulturo sposobna le tega, kar je pokazala že v svojem prejšnjem mandatu: ohranjanja obstoječega stanja in sestankovanj - to pa je bistveno premalo.

  2. františek čapov pravi:

    Rok, se načeloma strinjam - težava je le v tem, da bi bilo to vseeno mnogo bolje kot sedanje stanje, ko Simonitijevi (beri Janševi) psi sistematično in brezsramno sesuvajo vse, kar je v zadnjih desetih letih nastalo vrednega v slovenski kinematografiji.
    in tega ni malo, zato imajo hlapci veliko dela.

  3. medek pravi:

    Uliti je adijo, ampak Rihter je pa res skok v preteklost.
    SD sicer + za razpravo.

  4. Rok pravi:

    f.čapov: ni dovolj, da bi bilo bolje od simonitija. raje nič, kot še ena napaka iz preteklosti. kultura rabi prihodnost.

  5. františek čapov pravi:

    Rok, v bistvu se strinjam.

    Ko pa sem že omenil Janševe pse…

    Igorju Prodniku, absolutnemu nadzorniku kinematografije v Sloveniji, se je, kot kaže, dokončno in popolnoma utrgalo. Ko ni mogel drugače uničit mednarodnega filmskega festivala Kino Otok, praktično edinega filmskega dogodka, ki ga še ni uspel poteptat, je enostavno razpustil komisijo, ki je festival skoraj 100% podprla in imenoval novo.
    Za predsednika nove komisije je “najel” sina SDS-ovskega funkcionarja Jambreka, Boštjana Miho, sicer enega izmed “mladih multimedijskih talentov” iz te družine.
    Kako izgledajo ultrastalinistične (na žalost lahko berete tudi SDS) metode, prirejene za 21.stoletje v podalpski državici, si lahko bolj natančno ogledate v spodnjem tekstu, ki je danes zaokrožil po netu:

    Radi bi vas opozorili na zadnjo epizodo v sistematični in vztrajni vladni politiki, da izkorenini filmsko kulturo v Sloveniji.
    Odločitev Filmskega sklada RS, da ZAVRNE VSAKO FINANCIRANJE festivala Kino Otok – z obrazložitvijo, da je “vsebinsko neprimeren za sofinanciranje” – ni le v nebo vpijoča krivica, je tudi žalitev filmske kulture, žalitev kulture, žalitev medkulturnega dialoga, pa tudi žalitev pravnega sistema predsedujoče države EU.

    Kino otok je mednarodni filmski festival, ki je v štirih letih obstoja uspel “zgraditi izjemen sloves”, kot piše Kieron Corless v eni najprestižnejših filmskih revij na svetu, Sight & Sound. Označil ga je za “skoraj popoln filmski festival”. Tudi vsi režiserji in režiserke, ki so v preteklih letih obiskali festival, so bili nad njim navdušeni in to navdušenje širili po svetu. Prav vsi so večkrat izrazili željo, da bi se radi vrnili na “otok filma”. Med njimi so: Apichatpong Weerasethakul (zmagovalec Cannesa), Abderrahmane Sissako, Lav Diaz, Abolfazl Jalili, Mika Kaurismäki, Christopher Coppola, Shaji Karun, Pablo Trapero, Lisandro Alonso, Girish Kasaravalli, Peter Mettler , Roger Gnoam M’Bala, Valeska Grisebach etc. Nešteto je dokazov, ki govorijo o izjemnem ugledu Kino Otoka doma in v tujini, pri številnem občinstvu in brez izjeme pri celotni strokovni javnosti.

    V preteklih štirih letih sta tudi občina Izola in Filmski sklad RS poudarjala izjemen pomen festivala in ga finančno podpirala.

    16. januarja 2008 je v.d. direktor Filmskega sklada RS g. Igor Prodnik poslal festivalu “Obvestilo predlagatelju vloge na javni poziv za sofinanciranje akcij za leto 2008″. V njej je pisalo, da je ocenjevalna komisija Filmskega sklada RS vlogo za festival Kino Otok 2008 ocenila z 99 od 100 točk. Obrazložitev: “SPK (Strokovna programska komisija) ugotavlja, da predlagatelj “Otok, zavod za razvijanje filmske kulture” s festivalom Kino Otok vseskozi izkazuje utrjen in programsko kvalitetno zasnovan festivalski dogodek, ki predstavlja enega pomembnejših filmskih dogodkov na Slovenskem. O tem priča izjemna priljubljenost festivala tako pri strokovni publiki, kakor tudi pri številnih tujih gostih festivala ter domači in tuji publiki, ki se na festival odziva z vse večjim zanimanjem. SPK je enotnega mnenja, da je treba festival Kino Otok podpreti v največji možni meri.”

    “Na podlagi podanega predloga SPK, razpoložljivih sredstev in upoštevanja vrstnega reda prispetja vlog” je g. Prodnik podal predlog za sofinanciranje festivala v višini 10.000 EUR.

    Ker je to pomenilo skoraj 50% znižanje sredstev glede na pretekla leta, se je festival na odločitev pritožil v predpisanem roku treh dni.

    Na pritožbo nismo dobili nobenega odgovora.

    Brez kakršnega koli obvestila ali utemeljitve je bila nastavljena nova komisija (predsedoval ji je g. Jambrek, vodja programskega oddelka Slovenske kinoteke), ki je ponovno ovrednotila isto vlogo in prišla do povsem drugačnega zaključka.

    8. aprila nam je isti v.d. direktorja Filmskega sklada RS, g. Igor Prodnik, poslal novo pismo s pripisom: ”S tem obvestilom se nadomesti obvestilo z dne 16.1.2009”. V njem je bilo zapisano, da je nova ocena nove komisije bistveno nižja. Namesto 99 točk je nova komisija isti vlogi namenila 74,34 točke od 100. (Opomba: za sofinanciranje se predlagajo vloge, ki so ocenjene z najmanj 75 točkami) Sklep te nove komisije se je glasil: “Člani SPK smo mnenja, da je projekt kljub relativni medijski prepoznavnosti vsebinsko neprimeren za sofinanciranje.”

    Ukinitev državne podpore festivalu Kino Otok resno ogroža prihodnost enega najpomembnejših filmskih dogodkov v Sloveniji.

    Ker ima festival Kino otok izrecno in izpričano na vrhu svojih poslanstev spodbujanje medkulturnega dialoga, razumemo to odločitev za žalitev in dejanje proti ideji medkulturnega dialoga. To je še toliko bolj nezaslišano, ker je prav leto 2008 Evropsko leto medkulturnega dialoga in ker se to dogaja v državi, ki prav zdaj predseduje EU.

    Kot je razvidno iz poteka postopka (menjavanje komisije v teku postopka, pošiljanje dveh diametralno različnih ocen dveh različnih komisij za isto vlogo v okviru istega postopka, neodgovarjanje na v skladu s postopkom podano pritožbo etc.) je njegovo vodenje posmeh pravni državi in žalitev ideje legalnosti. Je popolno nasprotje transparentnosti kulturne politike in njenih postopkov.

    Tudi na zadnji sklep komisije in odločitev g. Prodnika smo se v predpisanem roku pritožili, v upanju, da bodo svojo odločitev premislili. Toda glede na način, kako je bil v tem postopku obravnavan festival Kino Otok, zlasti upoštevajoč neutemeljeno in nezaslišano oceno o “vsebinski neprimernosti”, bo potreben precejšen pritisk domače in mednarodne javnosti, da bi se ta odločitev popravila.

    Zato vas prosimo, da posredujete to informacijo vsakemu posamezniku in inštituciji, ki bi lahko s pritiski na odgovorne pripomogli, da se spremeni nepravična odločitev:

    Naslovi:

    Igor Prodnik – igor.prodnik@gov.si , v.d. direktorja Filmskega sklada RS in direktor direktorata za medije pri Ministrstvu za kulturo

    Dr. Vasko Simoniti – vasko.simoniti@gov.si ,minister za kulturo

    Janez Janša – gv.kpv@gov.si ,predsednik vlade RS

Komentiraj