Tuesday 19. November 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

(Ne)poenotena levica

11. april 2008 ob 20:54 | Denis Sarkić |

Predsednik stranke Zares Gregor Golobič je za Vest pojasnil, kako vidi predvolilno rivalstvo na levici, zlasti glede “cukanja za rokave in metanju polen pod noge”, ali bi po volitvah stranka šla v koalicijo s stranko SDS Janeza Janše in kaj njegova stranka počne na področju predvolilnih aktivnosti ter zanimanju nekdanjega predsednika Milana Kučana za aktualno politiko.

Denis Sarkić

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 37 x komentirano
  1. Gašper pravi:

    Filozof. Dobesedno. Je pa zanimivo opazovati, kako zares “požira” LDS. Presenetil me je tudi Kermauner, ki močno verjame v Zares. Mislim, da bo spet razočaran…

    Golobič ima vsaj nekaj nastopa, medtem, ko je Lahovnik bolj ubog…

  2. JB pravi:

    Ma kdo požira lds? Lds-a že dolgo ni več in moram povedati, da sem nad t.i. novo politiko zelo razočaran, saj sem naivno mislil, da golobič s svojo izpovedjo in željo o naivni politiki misli resno. V bistvu gre za staro politiko, ki bo veliko hujša od lds, saj so v njej sami res ultra oportunisti neuspešni člani političnih strank od skrajne levice do desnice.

  3. Neja pravi:

    GG, globoko se strinjam s tvojo “teorijo”. Upam, da da bom imela možnost ugotavljati, če tudi s prakso. Želim si v parlamentu veliko novih obrazov, čeprav so nekateri stari (vendar ne JJ, DR, G, T, B, A……)potrebni.

  4. 1tastar pravi:

    Gregor Veliki je za enotno levico samo v primeru, da bo on veliki ljubljeni vodja!

  5. prp pravi:

    škoda ker ni kakšne res nekoliko bolj socialne stranke na slovenskem. Al pa če kakšna obstaja, zakaj je mediji ne predstavijo davkoplačevalcem?

  6. Neja pravi:

    Ljubljeni vodja GG? Zakaj pa ne. Bomo imeli pa še Princa svetlobe.

  7. marjan pravi:

    Neja s svojim domišljijskim svetom ste prav zabavni dajte nam željnim dobrih pravljic naplest zgodbo o teh dveh princih. V pričakovanju dobre pravljice vas pozdravljam.

  8. 08 pravi:

    Dragi Marjan, o Princu teme sem tukaj že napisala zgodbo, tako, kakšna dva meseca nazaj, in je ne bi ponavljala. Princ svetlobe mi pa mora sam s svojim vedenjem še priskrbeti snov za pisanje. Potem pa rade volje. Samo ne vem, če še koga, razen vas, to zanima.

  9. Neja pravi:

    Pa oprostite, da ne bo pomote, moj brat piše z istega računalnika.

  10. marjan pravi:

    Neja bodite tako prijazni in poiščite ta vaš prispevek “linkajte”. lep pozdrav vašemu bratu

  11. Diesel pravi:

    Govoriti o zares odprti politiki ni težko, nekateri pa vemo kaj kdo dela na terenu. Pahor vsaj ne blefira, medtem ko me skrbi, da ga ne bo gg malo “nat… “. No ja, dosti sta stara, da bi se lahko zmenila. Razen če se ne bo veliki G kar z jj zmenil - za kako bližnico …

  12. Neja pravi:

    Marjan, naj vam bo. Samo odlomki zgodbic:

    http://www.vest.si/2007/11/20/predstava-je-koncana/
    http://www.vest.si/2007/12/13/komantar-simona-3/

  13. Neja pravi:

    http://www.vest.si/2007/12/13/komentar-simona-3/

  14. marjan pravi:

    Sem prebral Neja po mojem menju nimate nekega daru za pisanje zgodb a naj vam to ne pride do živega še naprej se trudite, ker kar koli že počneš le s kovanjem postaneš kovač.

  15. Neja pravi:

    Pa saj sem, dragi Marjan, že prej vedela, da vam take zgodbe niso in ne morejo biti všeč. Premalo so pravljične. Se pa zaradi vašega mnenja, verjemite, res čisto nič ne sekiram. Upam, da bom lahko že drugo leto boljše pisala.

  16. Igor Đukanović pravi:

    Meni je seveda zgodbica všeč. Le konec bi update-al. Samo še pol leta. :-)

  17. Vanja pravi:

    Nadja tudi meni je zgodbica všeč. Kovači naj postanejo tisti, ki so težko- strugarji, ti pa le nadaljuj s tem kar delaš-delaš dobro.

  18. marjan pravi:

    Ste le malce vzeli na znanje o kakovosti pisanja vaših zgodbic, vsekakor vam želim, da napredujete v pisanju.

  19. Igor Đukanović pravi:

    Enako nazaj, Marjan. ;-)

  20. Simona pravi:

    Gašper, zakaj bo Kermauner razočaran?

  21. marjan pravi:

    hvala za lepe želje Igor.

  22. tiib pravi:

    Če bi moral izbirati med tem kdo je primernejši za predsednika vlade med Pahorjem in Golobičem, negi niti za trenutek okleval z glasom za Golobiča.
    Možakar ima nekaj česar Pahor nebo nikoli imel. Karizmo in avtoriteto namreč. Ne trdim, da je popoln in najboljši, a vsaj ni lutka, ki se obrača po vetru in sadi rožice.

  23. Simona pravi:

    Ima strokovnost in človečnost, ki ju odraža tudi v intervjujih, zato ima karizmo in s tem si bo lahko izgradil avtoriteto. Upam, da bo tako, rabimo še več takih. Najboljši del je v tem, da nas ne podcenjuje s popreproščenimi markentinškimi in naučenimi izjavami.

  24. Igor Đukanović pravi:

    Ja, Simona. In avtoriteto si gradi s svojim neverjetnim razumevanjem politike. Opažam, da on daje (levi ali desni) smerokaz že kilometer prej, kot sam opazim, da se približujemo ovinku. Njegova najlepša poteza je brezkompromisno zavzemanje za javni interes. (Najslabša pa brezkompromisno, kar so mu mnogi zamerili in mu zato še vedno mečejo polena pod noge. ;-) )

  25. Hope pravi:

    Levica bo še naprej ostala levica. Še naprej se bo trudlo, da bo čim bolj zdržno in kvalitetno glede obstoja in vsega zraven. Ljudje smo napeti in ne maramo situacije, v kakršni smo se nehote znašli zadnja štiri leta. Od treh strank ZARES, LDS, SD, torej nihče od teh ne obljubljajo malemu človeku kakšne posebne povezave, zato sem proti temu, da bi za malega veljalo, da ga kdo vleče.
    Če pa tisti, ki ima titule se prestavlja, je pa brez tega že bilo in bo,
    ponavadi se za to odločijo sami.
    Prav je, da vsaka stranka na levi ima svojega kandidata in prav je, da se dogovori,
    da v primeru zmage (pa menda ja ne bomo nastradali še naprej?) da bomo res v
    koaliciji in res skrbeli za lep, kvalieten razvoj naših državljanov in naše dežele.
    Trdno verjamem, da je v tem smisel in cilj vsega.
    Predvolilni čas pač malo vpliva na vse skupaj, pa nič več…
    Lp

  26. Neja pravi:

    Tudi jaz se glede morebitnega predsednika vlade od Pahorja vedno bolj nagibam k Golobiču. Pahor je kot predsednik parlamenta pokazal, da se zna držati dogovorov in dobro povezovati ljudi med seboj. Verjamem, da bi se trudil. Če že ne v prvi vrsti zaradi državljanov, pa zaradi sebe, da bi veljal za dobrega mandatarja. Če se ne bi na sceni pojavil Golobič, verjetno ne bi tako hitel s takimi potezami kot je npr. oznanjanje Gasparija….Vidi se, da se zelo trudi, da bi mu uspelo. Kot nadomestilo za predsedniško funkcijo, ki se ji je bil odrekel. In ravno ta občutek, da bi na vsak način želel biti mandatar, mi gre na živce. Mediji, ki tudi kreirajo javno mnenje, mu večkrat delajo krivico. In filozof GG pri volivcih levice pridobiva. Dobro presoja situacijo, ni prenagljen v izjavah, ni metroseksualec, in z njim še nimamo izkušenj, da bi ljudi razočaral. Ne kaže posebnih čustvenih naporov za mandatarstvo in to je zame dober znak. (Čustva velikokrat vplivajo na odločitve). Kakor koli že, mislim, da bi SD; Zares in ? povezani v koaliciji znali sodelovati. Želim si samo, da ne bi v predvolilnem boju po nepotrebnem napadali in poniževali eden drugega, ( kot je to značilno za SDS), ampak da bi se merili samo s programi. Končno ni tako pomembno, kdo bo dobil več mest v DZ, ampak, da bi jih vsi skupaj na levi dovolj.

  27. konec pravi:

    LDS plačuje desetletno laganje, ker je zavajala , da je liberalna čeprav to ni nikoli bila (liberalna samo v smislu, kontinuitete post-komunistov, tako, da je “zakonito” nudila možnost komunistom, da so si polastili vse bogastvo).
    Ostali dve stranki pa sta brez sramu kontinuiteta komunistov (in levice po slovensko) eni direktno SD drugi pa precej bolj zvito (Golobič pač je inteligenten ultra-levičar, ki je razumel kako nategovati slovenskega “levičkarja” naprej , kajti je spoznal , da je leta 2004 prišla na dan resnica o LDS-ovem laganju in torej je bilo potrebno jasno povedati, da so levičarji, kot je pač večina Slovencev) in torej povedati na glas in brez sramu da so oni edini še ZARES KOMUNISTI (in torej ne preseneča Kučanova pomoč).
    Ker pa je večina Slovencev zgodovinsko izrazito levičarjev (iz več razlogov, kulturnih, zgodovinskih, socialnih itd., in edinstveno v Eu) , se bosta bodisi SD kot Zares dobro izkazali, posebno če jim bodo prišli na pomoč , še enkrat, novinarji, pseudo-intelektualci in sodstvo.

  28. Tomaž pravi:

    Tudi moje mnenje je, da glasovi LDS prehajajo k Zaresu. Vzrokov je več; LDS je svoje poslanstvo opravil prvih slabih petnajst let obstoja države Slovenije. Menim, da je v velikih pogledih delo opravil dobro. Vendarle pa je zaradi velikega števila precej drugače mislečih, pogrupiranih po nekih močnih skupinah, ki so razjedale eno drugo in tudi stranko, bilo neizogibno, da se stranka usuje. Slovenci so trenja znotraj stranke, ki so povzročala nejasnost, nasprotnost, pogosto tudi paradoksalnost situacij in dejanj ter posledično pomanjkanje idej, celo propadanje ideologije, načelnosti,… kar se je odražalo v kakovosti vodenja, zaznali ter se obrnili v desno. Ker je stranka Zares začrtala neko močno levo alternativo, ki ni obremenjena s pretekostjo in z neko negativno kontinuiteto, posebej zgodovinsko kadrovsko, kot to LDS na nek način je, je pravzaprav proces usmerjanja k levo-sredinski poziciji, ki kaže zdrave ter neobremenjene temelje pričakovan. Stranka temelji na neki prenovljeni moderni tržno-socialni usmeritvi, postavlja koncept kapitalistične tržne in socilano usmerjene politike, kjer so pomembni koncepti kot pravičnost, pravna država, skrb tudi za malega človeka.

    Nikakor se ne strinjam z negativno opredelitvijo, da bi bili neki člani oportunistično usmerjeni. To pa zato, ker gre za novo stranko, ki je štartala iz nule. Udeležba prinaša breme, koristi ni. Oportunistično bi bilo, če bi se ljudje samo nekako priklopili k že zagotovljenemu uspehu, tu pa je potrebno še vse narediti, postaviti koncept, …..In tudi tak pogled je povsem pavšalen, saj politika je namenjena prav temu, da se organizirajo ljudje podobno misleči in skušajo dobiti mandat za uresničitev tega, ki neizogibno pomeni na nek način pridobitev oblasti. Ampak to je logično, taka je ureditev parlamentarne demokracije.In vsekakor je dobrodošlo, da gre za ljudi z izkušnjami tako političnimi kot operativnimi.

    In še dve besedi o predsedniku; Golobiča spremljam v politiki že dolgo časa in moram reči, da je eden izmed redkih, ki je v mojih očeh ohranil in celo povečal svoj ugled. Gre za človeka z neko posebno karizmo, grajeno na visoki občutljivosti za probleme v državi, ljudi, za človeka tolerance, strpnosti, zlasti pa visoke inteligence. KAr opazujte kakšne skupne nastope vodij strank, GG govori uglajeno, umirjeno, strpno, ponuja moč argumentov, ne napada kar povčez, sploh ne osebno, ampak vedno ponuja argumente, ti so lahko nasprotni argumentom drugih, ne pa on sam (torej arg.proti arg, ne človek proti človeku). To pove veliko, saj gre v politiki v resnici za spodad programov, ne pa ljudi in tega se on eden izmed redkih zaveda.

  29. Maja pravi:

    Po moje se bo do volitev politična situacija in glasovi do volitev še precej razvijali. Če pogledamo tako na splošno se volilci odločajo med strankami, ki so v našem prostoru vidne ter rapoznavne in imajo tudi vodjo kvalitetno.
    JAz mislim, da se bo volilno telo vse bolj pomikalo proti levo-sredinski poziciji, saj SDS ni pokazala politike in načina vodenja, ki bi si zaslužil ponovno izvolitev. Mislim, da volilci ne bodo nagradili dosedanjega dela, saj za preveč kritičnih točk obstoječa koalicija nima pravilnega pristopa.
    Mislim, da trenutno ankete, ki kažejo pomemno izstopnaje SD izražajo predvsem to, da dejansko volilci niso zadovoljni in nadalje, da zaradi spomina na klavern konec LDS iščejo levo alternativo. Ta se pač kaže v SD. Moje mnenje je, da je današnja podoba te stranke sicer dobra, saj je Pahor premeteni predsednik, vendar pa dejansko ta stranka pomeni še vedno nek v lep okrasni papirček zavit zbir preživetih vzgibov starih kontinuitetnih ljudi, ki v ozdaju skriti pred javnostjo vlečejo svoje niti. Ne gre spregledati genezo SD. Čeprav paradni konj vztrajno in neprekjosljivo daje svojo retoriko vtis, da gre za moderno stranko z vsemi potrebnimi kakovostnimi atributi je bit v resnici drugačna.
    No kakorkoli že, mislim , da je Zares stranka, ki bo zelo kmalu pokazala kaj zmore. In mislim, da prav zaradi preveč zmernih uspehov SDS ter zaradi predeterminiranosti LDS in SD velika verjetnost, da bo Zares že letos v jeseni pokazal velik uspeh.
    Gre za prvo stranko, ki predstavlja neko kvalitetno alternativo SD in LDS. Po mojem mnenju so volilci čakali že kar nekaj časa, da se prikaže v tej poziciji nova alternativa. Do nedavnega drugega ni bilo, kot SD (upoštevaje LDS-ov razkroj). Volilno telo se še ni dejansko povsem miselno preaktiviralo, zato jm raziskave kažejo še vedno močno pozicijo SD. Znalo bi se dogoditi, da bo veliko mase pobral Zares tudi od SD. Aktivacijski čas volilcev oz. njihovo zavedanje potrebuje nekaj časa, to se bo do jeseni odrazilo v močnem porastu Zares-a.

  30. Rok pravi:

    Vsa čast tistim, ki ste sposobni videti kakšno večjo razliko med politiko lds in zares; jaz je ne vidim. In vsa čast tudi tem, ki se še niste naveličali vedno istih obrazov, pa čeprav zbranih v novi oranžni stranki. A se znamo res vrtet samo v enem in istem krogu?

  31. tomaž pravi:

    Ogromne programske razlike med LDS in Zares se strinjam ni. Upoštevaje levo-sredinsko usmerjenost obeh in dejstvo, da je Zares ustanovljen kot posledica razkroja jedra LDS nam da jasen odgovor glede razlik. Vendar gre za različne dimenzije, ki jih sam program ne zajema. Program ne odgovarja neposredno na vprašanje, zakaj je LDS razpadel. Gre za temeljna načela ljudi, ki se združujejo. V LDS so bili vzgibi združevanja pretirano v smeri uresničevanja nekih parcialnih interesov vsakega posameznika v stranki in posameznih skupin. Šlo je za odnose znotraj stranke, za način vladanja ter za način uresničevanja interesov. Šlo je tudi za nek pristop superiornosti napram drugim strankam ter ljudem. Skratka neka notranja kultura je doživela razkroj. Prav zato menim, da graditi na takih temeljih predstavlja velik izziv. Rezultat pa je vprašljiv, ker so se oportunisti samo potuhnili in čakajo morebiten ponoven vzpon LDS, ki naj bi ga zagotovil nov svež obraz. Z ponovnim vzponom pa bi zopet pristavili svoje čaše.

    Ne. Mislim, da je nov začetek mnogo boljši. Gre za to, da se postavi vse od začetka. Veliko poudarka pa je potrebno dati predvsem temu, da se zgradi zdravo jedro, s pravimi somišljeniki. Zares dela na tem.

  32. Filip Z. Podlipnik pravi:

    Nočem več videti Janše, generalissima zafrustriranega.

    Nočem gledati Pahorja, Barbike pocukrane.

    Kaj mi ostane?

    Pa še nekaj: GG ne bo nikoli predsednik vlade, ker noče biti. On je človek, ki vleče niti iz ozadja.

    FZP

  33. Rok pravi:

    tomaž: “Šlo je za odnose znotraj stranke…”

    Tu se strinjamo. Notranja delitev vplivnih sfer in oblasti. Ampak to je premalo. Na načelni ravni gre še zmeraj samo za to. Ostalo ostaja, kot je bilo.

  34. tomaž pravi:

    Mislim, da v določenih primerih ostati nekoliko v ozadju tudi ko stranka pridobi svoj mandat, sploh ni negativna zadeva. Celo obratno, po premisleku bi lahko rekel, da strankam po prihodu na oblast zaradi prevzema oblice operative zmanjka časa za nadaljne kvalitetno upravljanje stranke. Ker torej kontinuiteta upravljanja oziroma menegiranja ni zagovoljena v zadostni meri, lahko to začne voditi do upada programske kvalitete in programske ter tudi neke načelne pozicije.

    V kolikor bi GG ostal v ozadju, bi bil to najverjetnejši razlog, da nadalje skrbi za pravilen razvoj programa ter stranke.

  35. Hope pravi:

    Gregor Golobič se po moji presoji od let nazaj neverjetno dobro znajde z ljudmi.
    Mislim da če govorimo na tak način, potem je prav, da vsaka stranka ima svojega kandidata.
    Mislim, da ni nobenih takšnih programskih zamer in ker jih ni, pomeni da so odnosi s strankami dobri.
    LP

  36. feri pravi:

    lahko si narediš nove zobe gobec ostane isti,tako je tudi z politiko slovenskega Stalina………

  37. Hope pravi:

    Slovenska politika ni nič drugačna od ljudstva.
    Samo razlika je v tem, da naše ljudstvo se dela, da je drugačno. Ne slabo, drugačno.
    Prestrašeno, tekmovalno, vsak hoče blizu vrha in seveda, tistega ki misli, da mu je konkurent
    (takoj vse najhujše, rokomavh in bek…).

    Tako prav razmišljam, da so JJ naredili tudi pomočniki,
    ki so hoteli takšnega (pa so sami tudi nastradal, noben ni izjema, ha-ha). V novejših strankah
    drugih nočejo, torej čisto nove obraze, ki bi lahko prišli kvečjemu kot NLP iz drugega planeta.
    Štejejo se grbe kamel, kameleone..

    .A zanimivo je, da tega nočejo tisti, ki vodijo stranko, to
    hočejo in v to verbalno in na silo ponižujoče in verbalno silijo ljudje, ki pojma nimajo o politiki.
    Kot na zabavi, vidiš znanega ki ga ne maraš in potem takoj prvemu znanemu: vržte ga ven, jaz al on…

    In če pomislim, vidim, da tisti ki ne vedo še bolj škodijo, kot tisti, ki vodijo.
    Vodje so pod drobnogledom, mali pa delajo neverjetno škodo, ker nikoli ne pomislijo.
    In malenkosti so pomembne. Na žalost je tako, smo pač vsi Slovenci.
    Ni me prizadel pravi politik, me pa je tisti, ki misli, da je politik pa ne ve niti kaj piše in govori.
    Pridem na volitve, ostalo pa pustim da kdorkoli kjerkoli mlati po kom drugem,
    moja pravica pa je, da nisem boksarska vreča.

    Lp
    Irena

Komentiraj