Thursday 26. September 2024 - Zadnja sprememba ob 21:38:32
 
politika

Avtocestni Rashomon

31. marec 2008 ob 21:37 | Nejc Koradin |

Tretja razvojna os je eden glavnih infrastrukturnih projektov, ki se trenutno načrtujejo v Sloveniji. Ta naj bi povezovala prometno in gospodarsko pomembna območja Koroške na avtocestni križ. Ta koridor je pomemben tako zaradi potreb razvoja gospodarstva (Gorenje), kot tudi povezovanja z Avstrijo. Prva faza izgradnje poteka med avstrijsko mejo in avtocesto A1 in naj bi povezovala mesta Slovenj Gradec, Velenje in Celje. Ministrstvo za okolje in prostor, ki trenutno vodi projekt, je jeseni 2007 predstavilo predlog trase, ki je v Braslovčah naletel na močan odpor. Krajanom se zdi sporen potek avtoceste, ki ima poleg umestitve na najboljših kmetijskih zemljiščih še vrsto drugih pomankljivosti. Vseh teh pomanjklivosti pa naj ne bi imela t. i. vzhodna trasa, ki je določen čas prav tako veljala za eno od možnih potekov avtoceste. Najbolje, da si tako argumente civilne iniciative kot tudi ministrstva ogledate na spodnjem videu. Kot boste videli, so si mnenja v nekaterih točkah diametralno nasprotna.

Intervju s Heleno Šolar iz Ministerstva za okolje in prostor in Urbanom Jeriho iz Civilne Iniciative Braslovče:

“…kljub zavedanju, da gre trasa po dobrih oz. najboljših kmetijskih zemljiščih, se je ta izkazala za najustreznejšo…”

Urban Jeriha o spornem vrednotenju poteka avtocestne trase:

“…projektanti so s svojo metodo vrednotenja pomembne kriterije zakrili za množico nebistvenih…”

Prikaz obeh variant poteka avtoceste:
Potek obeh tras AC

Več o tem tudi na tej in tej spletni strani.

Objavi na Facebook-u, pošlji po e-pošti in več...
Zapri
  • Skupnosti
  • E-pošta
   Natisni Natisni    Pošlji prijatelju Pošlji prijatelju     RSS objav Vest RSS 
 
Komentarji - 15 x komentirano
  1. Matej R. pravi:

    Ok, naj se obregnem ob slovnico v zapisih. Katastrofalno! Če rabite lektorja…moj mail mate… o trasah pa…pitaj boga, kdo ma prav…Urban ma sicer point… državi pa po defaultu ne gre zaupat, hehe

  2. Nejc Koradin pravi:

    Ja, nekaj napak se je res nabralo. Hvala Matej. Popravljeno.

  3. potnik pravi:

    http://www.mop.gov.si/si/drzavni_prostorski_nacrti/tretja_razvojna_os

    Stran ne obstaja

    Zahtevana stran ne obstaja na tem strežniku.

    Povezava, kateri ste sledili, je zastarela ali napačna. Preverite naslov!

    Če menite, da gre za napačno povezavo, se obrnite na skrbnika spletne strani, kjer ste našli napako.

    ——————————————————————————-

    Edina pametna od Velenja do Celja je F6. F2 v primerjavi z njo nima logike. Razen če si trdnjava ali pa kraljica. Bistvena v tem primeru ni Ljubljana, ampak povezava do Celja.

    Helenca je lepo razložila, kako so bile v “razpravo” vključene občine, javnost pa le enosmerno (okoli 5. minute). Očitno je v tej državi dovolj, da se javnost obvesti enosmerno, nazaj pa lahko javnost le “postavlja vprašanja”. Fašizem, Helenca, fašizem.

    Za ceste naj gredo “slabša” zemljišča, ne pa prvovrstna plodna zemlja, kje vam je pamet?

  4. 1tastar pravi:

    Najmanj tisočkrat sem že šel iz Ljubljane v Velenje. Skoraj vedno preko Šmartna ob Paki. Parkrat še preko Kozjaka. Še nikoli pa čez Arjo vas!

  5. potnik pravi:

    http://www.mop.gov.si/si/drzavni_prostorski_nacrti/tretja_razvojna_os/ ah, ah…

  6. potnik pravi:

    14 A4 strani pripomb le Braslovčanov… in potem “demokratična stališča strokovnjakov”

    zanimivo branje

    http://www.mop.gov.si/fileadmin/mop.gov.si/pageuploads/dln/stalisca_do_pripomb.pdf

  7. Nejc Koradin pravi:

    Tudi link je popravljen. Pardon in hvala potnik.

  8. potnik pravi:

    ejga stari… nism vedu, da se svet vrti okol lublane

    je pa logika, ja… če iščemo zgolj najhitrejšo povezavo med Avstrijo in Ljubljano… a v tem žaklju…

  9. Matej R. pravi:

    Glede lektoriranja…še vedno vam pravim….še vedno piše ministerstvo….jao…najmanj to, ostalega nisem preverjal…

    @tastar Tud js se pelem iz Lj tam…sploh zato, ker že nekaj let živim v Šoštanju. A ne gre le za to. Večina Velenjčanov se vozi čez Arjo vas, ker je do tja pač avtocesta in je pot pač hitrejša. Če jim potegneš pa avtocesto še od tam do Velenja, si pa lahk misliš, kje se bo vozlo. Pa še Celje je tu. Men se res zdi blesavo po zahodni strani delat, če so očitni argumenti proti. No, vsaj zdi se tako.

  10. G7 pravi:

    Zdi se logično, da prebivalci Braslovč ne želijo takšnega poteka ceste, saj že imajo avtocesto pred nosom. Krompir bo slabši, prodaja slabša.

    Je pa dobra strategija vlade, da ja vsa polna ust o novih avtocestah.Predlagajo nekaj tras, da ljudje skočijo v zrak z raznimi iniciativami in tako ni potrebno začeti z gradnjo. Sej vlada bi dala, a ljudje nočejo. Ko bodo ljudje mirni se bo pa že našla kakšna ogrožena vrsta metulja ali pa kakšen rimski kelih.

    Suma sumarum: tretja razvojna os 2035.

  11. CISD pravi:

    Šolarjeva slepo zagovarja približevanje gornje Savinske doline Velenju in avtocesti!!!

    Predlagana trasa hitre ceste s priključkom v Podgori pod Goro Oljko pomeni za gornjo Savinjsko dolino 40 % daljšo pot med Letušem in Parižjami (v smeri proti Šentrupertu)!

    Med Ljubijo in krožiščem v Prelogah se podaljša kar za 63 %, pa še izgubljene višine se povečajo.

    Promet iz smeri Mozirja proti Velenju bo zaradi oddaljenega priključka v Podgorju pod Goro Oljko, izgubljene višine, daljšega časa potovanja in cestninjenja še naprej potekal po Šaleški magistrali skozi Lokovico. Zaradi istih razlogov bo tudi promet iz Mozirja proti Šentrupertu ostal na obstoječi cesti.

    Tudi lokalni tovorni promet bo izbral krajše in hitrejše poti. K uporabi hitre ceste ga lahko prisili le prometna politika in striktno izvajanje kaznovalne politike.

    V tem primeru se bo skozi naselje Pesje na cesto od Velenja proti Šoštanju preusmeril tudi ves tovorni promet, kar pa ni sprejemljivo.

    Rešitev je v posodobitvi Šaleške magistrale proti Mozirju in mimo naselij Gorenje, Šmartno ob Paki, Rečica ob Paki, Letuš … do Šentruperta. Ta naselja morajo v vsakem primeru čimprej dobiti obvoznice!

    Takšne rešitve imajo številne prednosti (krajše razdalje, hitrejše potovanje, brez cestninjenja, izgubljenih višin praktično ni (hitra cesta se povzpne pod Goro Oljko), ohranitev kmetijskih zemljišč, gozdov, turistično rekreacijskega območja ob Škalskem jezeru …).

    Priporočam tudi ogled slike:
    http://www.cisd.si/index.php?option=com_datsogallery&Itemid=45&func=detail&catid=10&id=156

  12. NOOB pravi:

    TO JE BREZVEZE…

  13. NOOB pravi:

    to je totalno brezveze

  14. NOOB pravi:

    noooooooooob

  15. NOOB pravi:

    Ponovljen komentar izbrisan; to ste že povedali!

Komentiraj