Nezaželeni diplomanti
18. marec 2008 ob 21:03 | Urh Maček |Podpredsednik SD Igor Lukšič in poslanka Breda Pečan (SD) sta danes pozvala vlado, naj pripravi vlogo za vstop v mednarodno mrežo agencij za nadzor nad visokošolsko kakovostjo ENQA. Kot so še sporočili iz SD, naj vlada agencijo povabi, da opravi eksterno preverjanje slovenskega sistema za ugotavljanje kakovosti visokega šolstva. Po besedah Pečanove se lahko zgodi, da bodo diplomanti nekaterih nedavno ustanovljenih visokošolskih zavodov čez nekaj let nezaželeni pri delodajalcih. Po mnenju Lukšiča tisti, ki govorijo o političnih pritiskih, pozabljajo, da gre za vprašanje politike visokega šolstva. Poudaril je, da bi morali pri razvoju visokega šolstva staviti na kakovost in ne na kvantiteto, kar pa po njegovem mnenju počne sedanja vlada. “To se kaže predvsem na področju financiranja, saj vlada jemlje sredstva uveljavljenim in mednarodno preverjenim fakultetam in visokim šolam ter ga preusmerja na nove, še povsem nepreverjene institucije. Vlada tako namesto da bi gradila na kakovosti deluje v smeri kvantitete.” Drugo nedorečeno poglavje pa ostaja zgrešen sistem ugotavljanja kakovosti, kjer vlada nasprotuje oblikovanju avtonomne institucije za evalvacijo in akreditacijo visokošolskih programov.
O neodvisnost Sveta za visoko šolstvo:
Odgovori na novinarska vprašanja:
Urh Maček
18. marec, 2008 ob 21:34
Profesor Luksic je bil moj profesor. Ni oprvljal svojega dela: ni imel programa, ni predaval (obnasal se je kot da je za sankom in govoril sicer zelo zabavne stose), ni preverjal znaja in ni proaktivno spodbujal studentov k debati, temvec se je iz nas delal norca. Zdaj sem zunaj SI, in vidim kaj so standardi na univerzi.
Eksterno preverjanje ne bo pomagalo, pomagajo lahko samo jasni standardi in volja Univerze, da jih uveljavi. A na Univerzi te volje ni, se manj pa je ima Luksic. Ta sicer nekaj pocne, a je izven forme ze 15 let ali vec, tako da je popolnoma nekonkurencen profesorjem politologije iz drugih drzav.
19. marec, 2008 ob 8:09
Bi želeli, da bi kot obvezna predmeta na vseh univerzah spet uvedli politično ekonomijo in predvojaško vzgojo???
19. marec, 2008 ob 8:26
Se strinjam s slamo. Glede na kakovostno raven njegovih predavanj se mi Lukšič nikakor ne zdi poklican za to, da drugim soli pamet o kakovosti visokošolskega študija. Lahko pa pove kak ciničen vic, da se bomo malo smejali.
19. marec, 2008 ob 8:56
FDV, katero obvladuje stranka SD, je še iz predpotopnih komunističnih “cajtov”. SD jo je pač podedovala. Pa to ni važno. Naj je. Čeprav je SD vsem, ki bi morali dobiti nazaj po denacionslizsciji, zelo nevoščljiva. Naprimer RKC-ju. Rabi pa FDV konkurenco, kot vsaka stvar na svetu.
Moram reči, da je v tem trenutku SD na področju univerzitetnega šolstva najbolj konzervativna stranka. Tudi LDS in ZARES. Včasih so se komunisti, pardon, “ta rdeči imeli za napredne”. Ne vem ali se je Pahorju in njegovim privržencem zmešalo, da so postali najbolj nazadnjaška in zastarela stranka. Šolstvo rabi razvoj, ki pa ga lahko poganja samo konkurenca.
19. marec, 2008 ob 13:06
Šolstvo ni kruh, da bi ga prodajal…
…čim privatiziraš zdravstvo in šolstvo je vsega konec.
19. marec, 2008 ob 13:57
Po mnenju večine bi tudi kruh morala država talati zastonj. Ampak štručke s sirom, ne “socialnih” štruc!
19. marec, 2008 ob 17:29
Mene bi bilo sram imeti za profesorja take osebe.
Ampak je zanimivo, da iz meseca v mesec VEST (vedno bolj strankarska in kot sem povedal- ustvarjena za naslednje volitve) prinaša v % vedno več levičarskih komentarjev in novic (za enkrat 70%30, kar je vedno boljše od tistega kar nas čaka)
Zanimivo.
19. marec, 2008 ob 17:31
wen, imaš prav - najbolje šolstvo je na Kubi ali S. Koreji , zdravstvo na Kitajskem in v Venezueli, itd. itd.
19. marec, 2008 ob 17:32
slama, žalostno a verjamem , da je tako - še malo in bodo zahtevali, da se včlaniš v SD, če želiš opraviti izpite.
19. marec, 2008 ob 18:27
Lukšič ravno ni preveč poklican, da bi se vtikal v problem kvalitete visokošolskih programov. Namreč, Lukšič ZELO aktivno sodeluje pri Univerzitetnem središču (URS) v Novem mestu, torej tistem Zavodu, za katerega je dr. Prunk javno izjavil, da so NEKVALITETNI in da se samo s pomočjo politike premikajo čez različne “potrjevalne” komisije.
Na njegovem mestu bi bil raje tiho, ker je bil komentar prof. dr. Prunka prav neposredno naperjen tudi na NJEGOVO delo!
19. marec, 2008 ob 18:41
@konec
Čeprav vem, da si mislil sarkastično imaš prav.
Dejstvo je da je zdravstvo in šolstvo na kubi najboljše v tisti regiji. Prosim, povej mi za državo v karibskem otočju in v latinski ameriki, ki ima te stvari bolje zrihtano kakor kuba. Še ZDA so po WHO lestvici kakovosti zdravstva komaj eno mesto pred kubo. Šolstvo pa je zaslužno, da je kuba na tretjem mestu na lestvici pismenosti.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_literacy_rate
Kar se tiče kitajske je pa neizpodbitno, da ima za primerljive države zelo dobro zdravstvo in šolstvo. Raziskave in dejstva govorijo, da bo kitajska veliko bolj uspešna in razvita od demokratične in kapitalistične indije, ravno zaradi njenega dobro razvejanega socialnega sistema (ki je sicer v ‘90. letih močno stagniral), med tem, ko ima Indija še vedno probleme z veliko nepismeno populacijo in neurejenim zdravstvom na podeželju.
Tako da…
19. marec, 2008 ob 18:41
Ali bodo res Slovenci dovolili takim stalinistom ponovno na oblast?
19. marec, 2008 ob 18:47
Da, da počistijo še tisto kar niso uspeli…. bando klerikalno
19. marec, 2008 ob 19:24
wen, kar praviš je v marsičem pravilno.
V Kubi nekaj deluje, čeprav je pred dnevi Castrov brat odločil, da Kubanci (ki še živijo na Kubi - veliko, ogromno se jih je že odselilo iz tega raja na žalost) lahko končno kupujejo računalnike, DVD-je in celo , če imajo možnost (samo teoretično) celo internet (ki ga pa v resnici ni).
Zato mislim, da se Kubanci imajo prav, najbrž bolj kot mi, kar se tiče kvalitete življenja.
V marsičem je podobna Kitajski katera je vodena kapitalistično čeprav je komunistična (po ideologiji in strogosti, čeprav sami voditelji niso tako neumni, da se ne zavedajo “resnice”).
Ampak težava je v tem, da so to uspeli samo zato , ker so zatrli število prebivalcev.
Uničiš prebivalce (znižaš rodnost, jih izseliš, premestiš, občasno pobiješ, prepoveš da žene zanosijo, narediš kakšen milijon splavov na leto, prepoveš demografsko rast) in imaš precej manj problemov.
Če bi svet imel 250.000.000 ljudi kot jih je imel v srednjem veku mislim, da bi bil Kubanski model življenja “božanski” , problem je v tem, da je svet eden in je vedno več ljudi, ki želi “dobro” živeti (v smislu - zahodno), vsak svoj avtomobil, hišo, počitnice, hladilnik poln, pivo in drugo vedno pri roki.
Vendar ne obožuj kubanskega zdravstvenega sistema, tekmuje lahko s kakšno revno lat-ameriško državico ampak res ni tako moderno kot si jo ti predstavljaš.
19. marec, 2008 ob 19:34
Se strinjam, vse stvari imajo dobre kakor slabe lastnosti. Zdaj pa, ali je ta stvar (ali v tem primeru sistem) sladko-kislo ali pa bolj kislo-sladko je pa že stvar posameznika.
19. marec, 2008 ob 19:53
Seveda, dejstvo da obojega ni mogoče imeti.
Ali 6.500.000.000 ljudi in počasi (tudi hitro) uničiti naravo
ali 250.000.000 in obdržati naravo.
problem ni lahek in k sreči jaz ne odločam nič
kajti na žalost po “naravnem” sistemu je trenutno približno 6.250.000.000 ljudi od več in zelo možno, da sva tem temi tudi jaz in ti (čeprav bi lahko število prebivalcev na svetu z zmernim in racionalnim modernizmom bilo tudi precej več od 250.000.000)
Problem pa je v tem, da Luksić govori in ideološko teorizira o naravnem sistemu v resnici pa si želi vse dobrine zahodnega sveta, kot pravi materialist komunist in take osebe so najslabše.
20. marec, 2008 ob 7:04
Wen, tudi Slovenija ima najboljše šolstvo v balkanski regiji, da o kvaliteti zdravstva po bodočih slovenskih regijah niti ne govorimo. Ima pa od vseh komunističnih držav najslabši kader (tako v inputu, kot v outputu) na področju družbeno-političnih ved!
20. marec, 2008 ob 12:42
Ja, zalostno, vclaniti bi se morala, dobiti bi morala svojega botra ali botre in zame bi bilo poskrbljeno. Pa so me odrivali iz igre, ker sem se vkljucila v njihovo igro prevec delovno, samostojno in kriticno. In seveda od tam, kjer ni volje za sodelovanje, kretaivni interplay med ljudmi, najbolje odidti. Z njimi je bilo, kot d
20. marec, 2008 ob 12:45
a se delas, da igras sah. Izidi so bili vnaprej znani. Upam, da ni cela Slovenija taka, poznam samo FDV in malo SD. Jaz pa ljubiim igrati sah. Ne fejkati, da igram sah.
20. marec, 2008 ob 13:03
In ce razmisljam naprej, o pretvarjanju. Mladi, ki se pretvarjajo, da so odrasli, samostojni ljudje, cunje pa jim perejo mame. Izprasevalci, ki te ne gledajo v oci, in jih sploh ne zanima, kaj jim odgovarjas. Se te bojijo? Izpitna vprasanja, ki bojda preverjajo znanje. A v resnici preverjajo, ali bo student napisal 5 ali 10 vrstic. Studentje, ki memorizirajo in transkribirajo tekste. Open book izpiti pred 5 leti na FDV niso bili znani. 4 urni pisni izpiti, na katerih odgovarjas na dve vprasanji, niso bili znani. In smo pri standardih, ki se pretvarjajo, da so standardi. Komu koristi pretvarjanje? Botrom, ki so nagi. Skodujejo pa studentom. Nemalo nas je, ki smo po koncanem studiju ugotovili, da je bil FDV popona izguba casa. Draga, zelo draga sola, je bila to. Saj veste, kaj je pet let zivljenja. Za tiste, ki znamo poskrbeti sami zase, je to veliko, veliko prevec.
21. marec, 2008 ob 11:38
slama, žal mi je ampak taka je kulturna raven v Sloveniji , preplava sterilne in ideološke post-komunistične levice v vseh sub-sistemih “kulture” (novinarstvo, javno izobraževanje, “pisatelji” - čeprav glej ga čuda najbolj znani slovenski intelektualci izven Slovenije so prav ne-komunisti).
22. marec, 2008 ob 1:33
konec, saj s komunisti in post-komunisticno levico samimi po sebi ni nic narobe, kot ni nic narobe z desnico samo po sebi. Samo, naj delata kvalieteno, za boga. Ne pa da kar nekaj lajnata in ponavljata vsaka za svojim botrom. Nastudiranih imata par teoretskoh nastavkov (otvoritev, bi se reklo po sahovsko), potem pa jima zmanjka discipline, da bi razvili igro in zaideta s poti v nepregledne, aporeticne, kalne vode.
Saj sploh nsita zamozni milsiti. In to je skoda. Zmozna misel jasni in je zmozna pripraviti najboljso potezo. Nezmozna misel temni in ne zmore poteze. Skoda je, ker ce Univerza ne sproducira ljudi, ki znajo jasniti stvari in pripravljati najboljse mozne poteze v neki situaciji, in ce potem drzavna uprava te iste ljudi zaposli. V nasi drzavi zato ni veliko strategov, pogajalcev in gibalcev stvari. Vse skupaj kot mlakuza. Dovolj je, da opazujes nacin gibanja ljudi v Ljubljani, pa ti je jasno, da nikamor ne gredo.