Komentar - Urban
14. marec 2008 ob 15:10 | Vest |Eden glavnih cestnih projektov, ki se sedaj planirajo v Sloveniji, je izgradnja 3. razvojne osi, ki naj bi s hitro cesto povezovala prometno odmaknjena področja Slovenije. Prva faza poteka med Avstrijsko mejo in Štajersko avtocesto in naj bi med drugim povezovala Slovenj Gradec, Velenje in Celje.
V civilni iniciativi Braslovče nasprotujemo predlagani zahodni trasi, ker je neustrezna. Napačen je zlasti potek trase v regionalnem merilu, njena prometna učinkovitost in potratnost s kmetijskimi zemljišči.
Predlagana hitra cesta ne povezuje omenjenih regionalnih gospodarskih in poselitvenih centrov, pač pa predstavlja bližnjico proti Ljubljani in zanikanje policentričnega razvoja. Predlagana trasa je v nasprotju z zdravo pametjo in tudi Strategijo prostorskega razvoja Slovenije, kjer je zapisano, naj se Celje razvija kot pomembno prometno vozlišče.
Da je stanje še hujše, pove dejstvo, da na obstoječi povezavi med Celjem in Velenjem dnevni promet dosega 20 000 vozil in so tam vsakodnevni zastoji; na predlagani trasi pa je prometa 3x manj in zato ne razbremenjuje obstoječih cest.
Kaj pa cena? Na celotnem odseku od Slovenj Gradca do avtoceste je predlagana trasa od prometno ustreznejše in lažje izvedljive dražja za 121 mio €. Zahodna varianta tudi poteka po najkvalitetnejših in donosnih kmetijskih zemljiščih, ki jih ne moremo nadomestiti drugje.
In zakaj je predlagana trasa tako slaba?
Projektanti so s svojo metodo vrednotenja pomembne kriterije zakrili za množico nebistvenih. Primer: Kriterij izgradnje predora je bil enako vpliven za traso kot prestavitev daljnovoda, čeprav je predor neprimerljivo dražji!
Na Ministrstvu za promet in na Ministrstvu za okolje in prostor torej si zatiskajo oči pred dejstvom, da podpirajo slabo rešitev, ker je predlagana cesta brez razloga bistveno dražja, nerentabilna, potratna z zemljišči, prometno neučinkovita, in je umeščena v nasprotju z zavezujočimi prostorskimi akti.
Omenjeni ministrstvi zato pozivamo k razumu in reviziji vrednotenja.
Urban Jeriha, Civilna iniciativa Braslovče
14. marec, 2008 ob 16:18
ma kaj jokas. valda je vecja obremenjenost ceste skozi Velenje, saj se vsi korosci peljejo tam cez, pa se firme kot gorenje vozijo na polno. To je pa poanta te nove ceste da se tista razbremeni. Jaz vem samo da ste vi proti in da se bom zaradi tega se vedno cijazil 20minut do avtoceste. Niste pa predlagali nobene druge resitve. Vsi bi imeli vse, a le ne pred svojim pragom.
Jaz sem za cesto! Od velenja do avtoceste je 20mint, od avtoceste do maribora pa 25 minut, zdaj pa na karti poglej razdalje….dooooh
15. marec, 2008 ob 8:07
Naj vam bog pošlje še nekaj takih viharjev kot lani. Bo podrl še nekaj žičnic, potem pa boste po njihovem terenu speljali cesto!
15. marec, 2008 ob 11:51
Dragi m,
hvala za komentar.
Iz tvojega odgovora sklepam, da si Velenjčan, zato verjetno veš, da je bilo ocenjevanih več tras.Od teh sta dve ocenjeni identično, kljub očitnim napakam, ki sem jih navedel v prispevku. V komentarju sem povedal, kakšno traso predlaga ministrstvo.
Naj tokrat napišem, kakšna pa je tista identično ocenjena (Velenje – Arja Vas, seveda), ki je niso predlagali na ministrstvih:
• Krajša za 2.8km
• hitreje izvedljiva (ker ni 3 predorov in gradnje po usedajočem rudniškem terenu (!) )
• cenejša za 121 000 000€ (!),
• izkazuje visoko rentabilnost investicije, ker ima že sedaj gost promet,
• učinkovito razbremenjuje obstoječe ceste,
• ohranja kmetijska zemljišča,
• je v skladu s trajnostnim razvojem, ker ne ustvarja nove nepotrebne trase (Alpska konvencija),
• jo podpirajo vse civilne iniciative na tem odseku, tudi CISD
• je podprta s strokovnimi elaborati revidentov in
• je usklajena z nacionalnimi prostorskimi dokumenti.
Katera trasa je boljša, presodi sam. Pa še odgovor na tvoje pismo:
V prometni študiji projektanti ugotavljajo, da zgrajena zahodna trasa ne bi razbremenila ceste med Arjo vasjo in Velenjem in jo bo zato potrebno nadgraditi v 4-pasovno povezavo – torej hitro cesto! To je še en dokaz, da je zahodna trasa neustrezna, saj ne razbremenjuje obstoječih cest.
Gorenje potrebuje 2 tipa prometa: tovornega in osebnega za zaposlene. Tovorni promet konstantno preusmerjajo na železnico, ker je cenejši prevoz. Osebni promet pa glede na obremenitve cest ni potrebno ugibati, od kod prihaja. In ta bo ostal, ne glede na to, kje bi zgradili cesto, saj zaposleni izbirajo najkrajše poti. Poleg tega je pri vzhodni trasi planirana navezovalna cesta prav do Gorenja!
Na celotnem odseku od Slovenj Gradca do avtoceste je predlagana trasa dražja za 121 mio € od prometno ustreznejše! To pa ne pomeni, da bi pri predvideni ceni ostalo, saj ta trasa poteka preko ugrezajočih tal v okolici velenjskega jezera ter skozi 3 predore v nekompaktnih kamninah. To pa je gotovo slaba napoved za ekonomično izvedbo – cena je lahko bistveno višja.
Višja cena investicije tudi ne pomeni, da je trasa boljša. 7 % naklon ceste od Šmartna ob Paki do predora v Velikem Vrhu je po besedah recenzentov po vseh gradbenih normativih nesprejemljiva za hitro cesto in bi morala biti izločena.
Vse skupaj pomeni, da bi lahko ti, drugi Velenjčani in tudi Korošci hitreje dobili cesto, Zidarju (ali komu drugemu) bi vsak Slovenec podaril 60€ manj, prihranili bi bencin, ker je krajša cesta in še dober občutek bi imeli, ker bi se peljali po okoljsko manj sporni cesti.
Za zaključek, dragi m, ti priporočam, da na ministrstvo za okolje in prostor nasloviš pismo, v katerem jih še ti vprašaj, zakaj predlagajo daljšo cesto, ki se bo dalj časa gradila in vam grenila življenje vse do 2020! Lahko se nam celo pridružiš v prizadevanjih za hitrejšo izgradnjo, da se ne boš “cijazil” do AC.
Lep pozdrav,
Urban
16. marec, 2008 ob 8:26
Velenje- Arja vas je res bliže, kot Velenje - Šentrupert. Ampak ljubljančani se vozimo čez Šentrupert, ali pa celo po bližnjici skozi Braslovče.
Pa ne pozabi, da je cesta iz Celja na Dolenjsko obupna. Zasavci bi jo radi speljali skozi predor pod Čemšeniško planino, da bi bili tudi oni enkrat deležni dobre ceste.
Ali pa se hmeljarski princi bojite, da bi po novi cesti prišel na v vašo grofijo žovneško Union!?
16. marec, 2008 ob 15:02
Hm, tastar. Si ti tole pijan napisal? Jebote Union, če ti človek lepo zargumentira, kaj ne štima na zahodni strani.
16. marec, 2008 ob 18:09
Ti tastar, si kaj pomislil, od česa bodo živeli tamkajšnji kmetje in tudi mi? Od hrane na Mercatorjevih ali Sparovih policah? Si mislil, da tamkajšnjim kmetom gre le za denar, ki bi ga dobili od prodaje zemljišč? Ne, ne gre se jim samo zato. Obdržati hočejo zemljo in kmetijo. Le kaj bi bila kmetija brez kmetijskega posestva? Ne bi bila več kmetija! Kmetje, ki bi dobili tisti denar, bi ga mogoče imeli od 5 do največ 10 let. Kaj bi naredili pa potem, ko bi jim denar pošel? Zemljišč za pridelavo in prodajo hmelja ne bi več imeli, denarja pa tudi ne. Zdaj imajo vsaj zemljišča in vsako leto plačan prihodek od prodaje. Ti, ki si verjetno iz Ljubljane, si že navajen vsega tega hrupa in plinov. Mi pa ne želimo, da bi še k nam iz Avstrije prihajal smrad in smog in bi še tisti del, ki je še kolikortoliko čist, onesnažili!!!
19. marec, 2008 ob 20:39
Ja Urban moram povedati, da me nisi prepričal. Prvo govoriš, da poteka po planirani zahodni trasi trikrat manj prometa od Celja proti Velenju, kar je popolnoma razumljivo, saj če ni avtoceste potem promet poteka le po obstoječih cestah. Trenutno je odcep iz avtoceste proti Velenju in Koroški v Arji vasi, zato gre vse na ta odcep in po tej cesti, razem tistih domačinov, ki poznajo bljižnice čez Letuš in Braslovče za pot proti Ljubljani. Če avtoceste ni ne more nobreno cesto razbremeniti. Ko bo avtocesta (zahodna varianta) narejena, potem bo 4/5 vsega obstoječega prometa od Arje vasi proti Velenju in Koroški šlo na novo avtocesto. Na stari cesti bo ostal, le lokalni promet vse ostalo bo na novi avtocesti. Strinjam se s tem da avtocesta, ki je ni, ne more razbremeniti obstoječe ceste, zato je popolni nesmisel govoriti o trikrat večjem prometu na vzhodni napram zahodni trasi nove avtoceste. Govoriš, da je vzhodna planirana trasa avtoceste 2,8 km krajša, ne poveš pa, da pa bi bila za Korošce in vse iz Šaleške pot v Ljubljano 16 km daljša (računano v obe smeri). In koliko stane 16 km poti za vsakega, ki se dnevno vozi in mora sam financirati stroške prevoza. Praviš, da so planirani trije predori ne poveš, pa da se s predori ne uniči trajno površina zemlje za kmetovanje in gozd (za dolžino predorov), ki je vitalnega pomena za čiščenje zraka (ali fauno in floro). S predori trajno ohraniš površino zemlje in vse ki na tej površini raste. Ves tranzitni promet iz Velenja za Avstrijo (na severo-zahod) in obratno ne bo več šel v obstoječi smeri (proti Celju ali jugu na obstoječo avtocesto ) ampak proti Avstriji (ali severu). Očitno je za civilne iniciative (na Koroškem in Braslovčah) posredi denar, da bi z nasprotvanjem čim draže prodali svojo zemljo za javno dobro, kar avtocseta gotovo je. Tanja tudi tvoje razmišljanje je zelo sebično, kajti onesnažitev zraka na vhodni ali zahodni trasi je pri enakem prometu enaka, zato je bolje, da je promet in hrup kje drugje, saj za Braslovčane obstoječa avtocestna ni daleč ampak blizu, zato druge ne rabijo, pomebno je le, da svojo zemljo čim daržje prodajo.
30. marec, 2008 ob 23:23
Ne, Feliks nimaš prav. Ti misliš, da se Braslovčanom gre samo za denar. Jaz pa vem, da se jim niti malo ne gre za denar ampak za njihovo kvaliteto življenja. Res je, da sta pri enakem prometu onasnaženost in hrup enaka, ni pa enak teren. Zahodna varianta preseka celotno dolino in ji popolnoma uniči izgled. Poteka mimo naselij, kar je za tamkajšnje prebivalce zelo neugodno. Zahodna varianta pa poteka tam, kjer ni naselij in prebivalcev ne bo motil hrup in promet. Braslovčani itak že imajo eno avtocesto, ki ni daleč od njih, zato ne potrebujejo še ene. Ko bi ti videl, kolikokrat več je prometa iz Koroške tam okoli Velike Pirešice in Arje vasi. Mnogo, mnogo več ga je. In tam ni tako poseljeno območje. Predori so res dobra rešitev, vendar pomisli malo, kakšna je tam geološka zgradba zemlje. Tam so same vulkanske kamnine, ki niso tako trdne, kot pa apnenec. Predore bi morali tam sidrat, da se ne bi ugreznili in res veliko betona in denarja bi za to porabili. Kmetijsko zemljo bi pa še vedno morali uničiti, ker tam, kjer naj bi potekala zahodna trasa, ni takega sveta, ki bi bil hribovit, ampak je nižinski svet (dolina).
5. maj, 2008 ob 14:30
jz tud ne verjamem čist Urbanu. Govori kot da je sodeloval pri vseh študijah in jih sam osebno vse izvedel. Jz predlagam, da mal prenovimo cesto Arja vas- Velenje, jo za 2 mesca zapremo in se vsi vozimo čez Savinjsko dolino, da se bojo tile Savinjčani malo bolj zavedali pomebnosti te hitre ceste.
Škalčanom pa privoščim da zgnijete od samote v starosti brez svojih otrok, ker vam bojo itak vsi zbežali od doma brez perspekitive!
12. maj, 2008 ob 16:30
1tastar in Feliks, sam se veliko vozim v Ljubljano. Kadar grem na pot iz Velenja se peljem po najhitrejši poti skozi Arjo vas. Na tem odseku je resda najbolj gost promet. Je pa najmanj omejitev. Do Vranskega pridem najhitreje.
Preko Polzele je do Vranskega 8 km krajša pot, časovno pa zaradi zelo slabe ceste ne profitiraš nič!
Ostane še bližnjica skozi Letuš in Braslovče, ki je po kilometrih praktično enaka tisti skozi Arjo vas, časovno pa zahteva zaradi omejitve na 50 km/h skozi naselja od vasi Gorenje do Vranskega 50% več časa.
1tastar in Feliks, prosim, da v bodoče ne zavajata večino nepoznavalcev problematike z neresničnimi trditvami.
Naslednja trditev Feliksa, da bo 4/5 obstoječega prometa od Arje vasi proti Velenju in Koroški šlo na novo avtocesto je prav tako zavajajoča. Če bi govoril o tranzitnem prometu, ki prevozi celotno razdaljo od meje z Avstrijo do avtoceste A1 bi mu samo pogojno pritrdil. Manjka represivni ukrep, ki bo tranzit (manj kot 10 % prometa) prisil, da se po nepotrebnem dvigne pod Goro Oljko za najmanj dodatnih 60 metrov izgubljene višine in prevozi proti Celju za 10 km daljšo pot. Tranzitni promet iz Velenja za Avstrijo (na severo-zahod) pa bo preusmerjen na hitro železnico (160 km/h)! Ves ostali promet je lokalni promet, ki ga ni mogoče prisiliti k uporabi plačljive hitre ceste.
Tudi trditev, da je onesnaženje zraka na vhodni ali zahodni trasi pri enakem prometu enaka ne drži. Zaradi najmanj dodatnih 60 metrov izgubljene višine je onesnaženje na trasi pod Goro Oljko neprimerno večje!
12. september, 2008 ob 19:12
SRAMOTA
Da 5 največje mesto v Sloveniji nima vsaj hitre ceste! Sedanja cesta Velenje-Arja vas je popolnoma neprimerna že če samo pogledamo tovornjake, ki le steška ostanejo na svoji strani cestišča(veliko tovornjakov je zapeljalo na rob in se prevrnilo).Število smrtnih žrtev v nesrečah na tem odseku je ogromno. Braslovče pa skrbi tistih 5 ha. Da o izvozu iz avtoceste v Arja vasi raje ne govorim ! Ne smemo pozabiti 3 velikih podjetij , ki so za državo prav tako pomembni:Gorenje,Premogovnik Velenje, TEŠ. V Velenje se dnevno pripelje vsaj 5.000 vozil iz drugih občin. Cesta pa katastrofalna. Država namesto hitre ceste gradi krožišča in razne bedaste cestne otoke !!!! Sedaj si je politika zgradila cesto okoli LJ,do morja,mb…In sedaj pravijo, da ceste so narejene in da se moremo posvetit železnicam. Kaj pa mi?
Bojim se, da bojo prej uzumli leteči avto kot pa zgradili 3.cestni križ.
Mirko